Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 липня 2024 року Справа№200/6428/23
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Шинкарьова І.В., за участю секретаря судового засідання Дяченко А.В., представник відповідача 1 Голуб М.І. відповідач 2 та 3 Івачковська В.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні (в режимі відеоконференції) за правилами загального судового провадження адміністративну справу справу за позовом Фермерського господарства «Агро Лідер 2020» до Головного управління ДПС у Донецькій області, Головного управління ДПС у Вінницькій області Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
Фермерське господарство «Агро Лідер 2020» (далі позивач) звернулось з позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області (далі відповідач 1) та Державної податкової служби України (далі відповідач 2), в якому просить суд:
визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Донецькій області №8231356/43076895 від 08.02.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 24.02.2022р.;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Фермерського господарства «Агро Лідер 2020» №1 від 24.02.2022 датою її подання (в подальшому ЄРПН).
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що податковий орган безпідставно відмовив у реєстрації податкової накладної. Позивач вважає, що надав всі необхідні первинні документи, які підтверджують здійснення господарської операції. При цьому, контролюючий орган безпідставно не врахував надані пояснення і документи.
ГУ ДПС у Донецькій області відзив на позовну заяву не надано. Проте, заявлено клопотання стосовно того, що наказом ДПС України від 28.03.2022 № 173 «Про забезпечення безперебійної роботи територіальних органів ДПС» закріплено виконання повноважень окремих територіальних органів ДПС за іншими територіальними органами ДПС, зокрема, повноваження ГУ ДПС у Донецькій області за ГУ ДПС у Львівській області. Відповідно до наказу ДПС України від 19.09.2022 № 645 «Про внесення змін до наказу ДПС від 28.03.2022 № 173» виконання повноважень Головного управління ДПС у Донецькій області закріплено за Головним управлінням ДПС у Вінницькій області.
Таким чином, на момент винесення оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, повноваження ГУ ДПС у Донецькій області виконувало ГУ ДПС у Вінницькій області, а відтак оскаржуване рішення було прийнято Головним управлінням ДПС у Вінницькій області за підписом голови комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
ГУ ДПС у Вінницькій області подало відзив на позовну заяву, в якому зазначило, що не погоджується з позицією позивача, вважає, що в задоволенні позовних вимог потрібно відмовити, оскільки при прийнятті рішення відповідач діяв на підставі та в спосіб, передбачений законодавством. Податковий орган відмовив в реєстрації спірної податкової накладної, оскільки відповідно даних ЄРПН та наданої платником податків статистичної звітності за 2021 рік вбачається перевищення реалізованого товару (пшениці врожаю 2021 р) над обсягом зібраного врожаю. Так, відповідно до Договору поставки №16022022-3 від 16.02.2022 між Продавцем ФГ «Агро Лідер 2020» та Покупцем ТОВ «Арт-09» Продавець зобов`язується передати у власність Покупця, а Покупець прийняти Товар та оплатити. ФГ «Агро Лідер 2020» реалізовано 2183,5 тони озимої пшениці урожаю 2021 року, проте, збір за 2021 рік склав - 2197,0 т. Крім того, ГУ ДПС у Вінницькій області вказує на те, що проведеним аналізом контролючим органом встановлено, що до повідомлення платником податків додано первинні документи, у тому числі, договір позички будівель №3 від 27.06.2019, який підписаний директором зі сторони ФГ «Агро Лідер 2020» та фізичною особою, а саме ОСОБА_1 Ч.3 ст. 238 Цивільного кодексу України зазначено, що представник не може вчиняти правочин від імені особи, яку він представляє, у своїх інтересах або у інтересах іншої особи, представником якої він одночасно є, за винятком комерційного представництва, а також щодо інших осіб, встановлених законом.
ГУ ДПС у Вінницькій області вважає, що при вирішенні даного спору суд має застосувати норми Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (в подальшому Порядок №520), в редакції від 08.03.2023 та не посилатися на судову практику у даній категорії справ, сформовану до набуття чинності вказаної редакції Порядку №520.
Податковий орган також посилається на те, що реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН є дискреційним повноваженням та виключною компетенцією уповноваженого органу.
На виконання вимог ухвали суду від 05.04.2024 ГУ ДПС у Вінницькій області надані додаткові пояснення у справі, згідно з якими відповідно до Договору поставки №16022022-3 від 16.02.2022 між Продавцем позивачем та Покупцем ТОВ «Арт-09» Продавець зобов`язується передати у власність Покупця, а Покупець прийняти Товар та оплатити. Позивачем реалізовано 2253,32 тони озимої пшениці урожаю 2021 року, проте, збір за 2021 рік відповідно до поданого Звіту про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду (форма №29-сг) склав - 2197,0 т.
Ухвалою суду від 11.12.2023 відкрито провадження у справі № 200/6428/23, за правилами спрощеного позовного провадження, без проведення судового засідання та повідомлення осіб (виклику) учасників справи.
Ухвалою суду від 05.02.2024 залучено до участі у справі в якості відповідача 3 Головне управління ДПС у Вінницькій області (далі відповідач 3).
Ухвалою суду від 05.04.2024 розгляд справи вирішено здійснювати в порядку загального позовного провадження. Замінено засідання для розгляду справи по суті підготовчим засіданням. Призначено підготовче засідання на 29.04.2024 об 12 год. 00 хв. у приміщенні Донецького окружного адміністративного суду за адресою: 84112, Донецька область, місто Слов`янськ, вулиця Добровольського, 1.
Ухвалою суду від 05.04.2024 заяву позивача про поновлення строку звернення до суду задоволено та визнано поважними причини пропуску строку звернення до суду та поновлено позивачу строк звернення до суду.
15.04.2024 представником відповідача 3 було надано додаткові пояснення, у яких зазначено, що Відповідно до Договору поставки №16022022-3 від 16.02.2022 між Продавцем ФГ "Агро Лідер 2020" та Покупцем ТОВ "Арт-09" Продавець зобов`язується передати у власність Покупця, а Покупець прийняти Товар та оплатити. Позивачем реалізовано 2253,32 тони озимої пшениці урожаю 2021 року, проте, збір за 2021 рік відповідно до поданого Звіту про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду (форма №29-сг) склав - 2197,0 т.
Ухвалою суду від 29.04.2024 відкладено підготовче засідання на 12 год. 30 хв. 21.05.2024.
06.05.2024 позивачем було надано клопотання про розгляд справи без участі позивача на підставі наявних у суду матеріалів.
В судовому засіданні 21.05.2024 судом, керуючись ст. 181 КАС України, була оголошена перерва до 11.06.2024.
Розгляд справи відкладено з 11.06.2024 на 20.06.2024.
20.06.2024 до судового засідання з`явились представники відповідача. Представники відповідача, у підготовчому засіданні не заперечували проти закриття підготовчого провадження та призначення судового засідання для розгляду справи по суті. Призначено справу до судового розгляду по суті на 11.07.2024 о 12 год. 00 хв.
11.07.2024 до судового засідання з`явились представники відповідача.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Фермерського господарства «Агро Лідер 2020» (Код ЄДРПОУ 43076895) є юридичною особою, дата державної реєстрації: 25.06.2019, номер запису: 12381020000000749.
Видами діяльності позивача за КВЕД є: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; 01.50 Змішане сільське господарство; 01.61 допоміжна діяльність у рослинництві; 46.21 оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 47.19 інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 47.99 інші види роздрібної торгівлі поза магазинами; 49.41 вантажний автомобільний транспорт; 68.20 надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 77.31 надання в оренду сільськогосподарських машин і устаткування.
16.02.2022 між позивачем (постачальник) та ТОВ «АРТ-09» (покупець) укладено договір поставки пшениці (в заліковій вазі) № 16022022-3.
Відповідно до п. 1.1 Договору Постачальник зобов`язався поставити, а Покупець прийняти та оплатити пшеницю врожаю 2021 року в заліковій вазі у кількості 100 (сто) тонн +/-10,0 (плюс/мінус десять) відсотків від цієї кількості за вибором Покупця.
Відповідно до п. 2.1 Договору ціна однієї тони зерна в заліковій вазі складає 8 450,00 грн.
Згідно з п. 2.2 Договору сторони домовилися, що загальна вартість зерна якість якого відповідає базисним нормам, вказаним у п. 3.1 Договору, розраховується шляхом множення залікової ваги зерна, що вказана у Акті приймання-передачі зерна, на ціну однієї тони зерна, вказану у п. 2.1 Договору.
Сторони домовилися, що вказана у п. 2.4 Договору ціна однієї тони Зерна (ціна Договору) може бути змінена лише за взаємною згодою Сторін.
Відповідно до п. 3.2 Договору приймання зерна здійснюється за заліковою вагою, згідно з Інструкцією про ведення обліку й оформлення операцій із зерном і продуктами його переробки на хлібоприймальних та зернопереробних підприємствах, затверджених наказом Міністерства аграрної політики України від 13.10.2008 року № 661.
Згідно з п. 4.1 Договору поставка зерна здійснюється Постачальником на умовах СРТ за адресою ТОВ «АРТ-09», Запорізька область, Гуляйпільський район, с. Залізничне, вул. Ранкова, 2Б.
Пунктом 4.2 Договору передбачено, що зерно має бути поставлено Постачальником у строк до 31.02.2022 включно.
Згідно з п. 7.1 Договору оплата Покупцем вартості зерна здійснюється на підставі рахунку Постачальника в безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника. Покупець здійснює розрахунок за поставлене зерно протягом 1 (одного) операційного (банківського) дня з дати поставки зерна Покупцю в наступному порядку:
- 80% вартості зерна сплачується Покупцем протягом 3-х робочих днів з дати поставки зерна, визначення фактичної кількості та якості поставленого зерна згідно умов цього договору та підписаної видаткової накладної;
- 20% вартості зерна сплачується Покупцем протягом 3-х робочих днів після здійснення Продавцем реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також перевірки Покупцем правильності відповідної податкової накладної Продавцем, за умови відсутності порушень з боку Продавця встановлених законодавством вимог щодо реєстрації та належного заповнення податкових накладних.
На виконання умов Договору в період часу з 24.02.2022 по 28.02.2022 включно позивачем було відвантажено на адресу покупця пшеницю врожаю 2021 року в загальній вазі 100,960 тон, що підтверджується накладними № 3 від 24.02.2022 та № 4 від 28.02.2022, підписаними представником покупця - ОСОБА_2 .
Транспортування зерна за Договором здійснено відповідно до товарно-транспортних накладних № 1, 2 від 23.02.2022, №№ 3,4, 5 від 28.02.2022.
Контрагент позивача ТОВ «АРТ-09» не виконало зобов`язання по оплаті за Договором. У зв`язку з цим, Фермерське господарство «Агро Лідер 2020» звернулось із позовною заявою до господарського суду Запорізької області про стягнення заборгованості із ТОВ «АРТ-09» за вищевказаним договором.
Рішенням господарського суду Запорізької області від 26.01.2023 у справі № 908/1620/22 задоволено первісні позовні вимоги Фермерського господарства «Агро Лідер 2020» до ТОВ «АРТ-09». Стягнуто з ТОВ «АРТ-09» на користь ФГ «Агро Лідер 2020» 682 489грн. 53 коп. заборгованості за поставлену пшеницю врожаю 2021 року, 8 526 грн. 44 коп. 3 % річних, 96 084 грн. 76 коп. інфляційних втрат, 11 806 грн. 51 коп. судового збору.
Постановою Центрального апеляційного господарського суду від 07.08.2023 у справі №908/1620/22, залишеною без змін постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 12.10.2023 у cправі №908/1620/22, залишено без задоволення апеляційну скаргу ТОВ «АРТ-09» на рішення господарського суду Запорізької області від 26.01.2023 у справі №908/1620/22. Залишено без змін рішення господарського суду Запорізької області від 26.01.2023 у справі №908/1620/22.
Судом встановлено, що за результатами зазначеної господарської операції та відповідно до приписів п.201.10 ст.201 ПК України, позивачем було складено податкову накладну №1 від 24.02.2022, яку позивач направив на реєстрацію в ЄРПН.
27.01.2023 позивачеві надіслано квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної №1 від 24.02.2022, відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України з тих причин, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Підприємству запропоновано надати пояснення та копії документів для підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. Додатково повідомлено показник «D»=3.0959%, «Р»=0.
Позивач в електронному вигляді направило на адресу контролюючого органу повідомлення про надання пояснень та копій документів №1 від 02.02.2023.
До вищевказаного повідомленні позивач надав пояснення, в яких, зокрема, зазначив, що позивач є платником єдиного податку четвертої групи та згідно з відомостями про наявність земельних ділянок станом на 01.01.2021 має у користуванні за договорами оренди 493,5804 га ріллі і до кінця посівної компанії кількість орендованих земель збільшилась на 23,0737 га ріллі, що відображено в формі 20-ОПП.
Згідно із статистичною звітністю за формою 4-cг (Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур) за 2021 рік для вирощування пшениці озимої під урожай 2021 року восени 2020 року було засіяно 400 га ріллі. В липні серпні 2021 року зібрано 2197 т пшениці озимої на площі 400 га, що оприбутковано в Книзі складського обліку та знайшло своє відображення у статистичній звітності за формою 29-сг «Звіт про площі та валові збори врожаю сільськогосподарських культур».
Для вирощування пшениці озимої вродовж 2020- 2021 років було придбано посівний матеріал, дизельне паливо, гербіциди, пестициди тощо.
Судом встановлено, що у поясненнях позивач навів перелік основних постачальників, пов`язаних із придбанням товарів для виробництва продукції, яка була реалізована ТОВ «АРТ-09» на підставі видаткових накладних від 24.02.2022.
Також у поясненнях позивач зазначив про те, що зберігає та відвантажує готову продукцію зі складу №1, що знаходиться за адресою: Донецька обл., Великоновосілківський район, с.Зелене Поле, вул.Молодіжна, 2в. Будівля належить голові господарства на праві приватної власності та надана господарству за договором позички у тимчасове безоплатне користування.
Крім того, у поясненнях позивач навело перелік техніки, яка була задіяна господарством у виробничому процесі.
У поясненнях Фермерське господарство «Агро Лідер 2020» вказало, що для здійснення виробничого процесу протягом 2020-2021рр., окрім голови господарства, залучались 6 найманих працівників: трактористи-машиністи сільськогосподарського виробництва -4 особи, водій вантажного автотранспорту та комірник. Нарахування заробітної плати проводилось згідно із штатним розписом. Розрахунки із працівниками здійснювались своєчасно, заборгованості перед бюджетом зі сплати податків та зборів господарство не мало.
До того ж, у поясненнях вказано, що позивач, в особі голови ОСОБА_1 , уклав договір поставки №16022022-3 від 16.02.2022 з ТОВ «АРТ-09» (Код ЄДРПОУ 36711549) на поставку 100 тон пшениці врожаю 2021р. за ціною 8450,00грн., т.ч. ПДВ 14% - 1037,72грн. Вартість контракту складає 845 000,00грн., в т.ч. ПДВ 103771,92грн. Відвантаження продукції здійснювалось власним (позичковим) транспортом за ТТН №1, №2 від 24.02.2022 та №3, №4 та №5 від 28.02.2022. Поставку пшениці контролював представник ТОВ «АРТ-09» за довіреністю Деревянко А.А. згідно із довіреністю №15 від 24.02.2022.
По факту відвантаження 43,660 т пшениці врожаю 2021року 24.02.2024 складено видаткову накладну №3 від 24.02.2022 на суму 368 926,96 грн., в т.ч., ПДВ 14% - 45306,82 грн. По факту відвантаження 57,300 т пшениці врожаю 2021р. 28.02.2022р. складено видаткову накладну№4 від 28.02.2022 на суму 484 184,95грн., в т.ч., ПДВ 14% - 59 461,31грн.
В поясненнях позивач вказав про надання податковому органу документів, що розкривають зміст операції: 1)Договір поставки №16022022-3 від 16.02.2022; 3)Рахунок №2 від 28.02.2022; 4)Довіреністть №15 від 24.02.2022; 5)ТТН №1-№2 від 23.02.2022; 6)ТТН №3-№5 від 28.02.2022; 7)Накладну №3 від 24.02.2022; 8)Накладну №4 від 28.02.2022; 9)Податкову декларацію платника Єдиного податку четвертої групи за 2021р.; 10)Форму 20-ОПП про наявність орендованих земельних ділянок; 11)Звіт про посівні площі та валові збори врожаю сільськогосподарських культур за 2021р. (4-сг річна); 12)Звіт про площі та валові збори врожаю сільськогосподарських культур за 2021р. (29-сг річна); 13)Договір поставки №200826-06 від 26.08.2020; 14)Рахунок №416 від 26.08.2020; 15)Рахунок №448 від 11.09.2020; 16)Видаткова накладна №344 від 15.09.2020; 17)Видаткова накладна №345 від 15.09.2020; 18)Акти витрат насіння та садивного матеріалу; 19)Договір 20/2020 від 11.02.2020; 20)Рахунок СФ-0001146 від 09.08.2020; 21)Видаткова накладна №РН-01360 від 09.08.2020; 22)Договір поставки №20012021; 23)Рахунок №11 від 20.01.2021; 24)Видаткова накладна №43 від 11.02.2021; 25)Договір поставки №10082020 від 10.08.2020; 26)Видаткова накладна №327 від 02.09.2020; 27)Видаткова накладна №375 від 14.10.2020; 28)Видаткова накладна №349 від 17.09.2020; 29)Договір поставки №45721174 від 22.12.2020 30)Видаткова накладна №89871 від 28.12.2020; 31)Видаткова накладна №15643 від 22.03.2021; 32)Документ з інформацією щодо трактору New Holland 20627АН; 33)Документ з інформацією щодо трактору Беларус 19399АН; 34)Звіт за формою 20-ОПП про наявність сільськогосподарської техніки. 35)Договір позички транспортних засобів №2 від 27.06.2019; 36)Договір позички будівель №3 від 27.06.2020; 37)Штатний розпис; 38)Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на коритсь платників податків фізичних осібі сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску; 39)Оборотно-сальдова відомость по рахунку 271 Зернові за лютий 2022р.
Рішенням від 08.02.2023 №8231356/43076895 відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 24.02.2022. Підставою для прийняття рішення визначено надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Додатково у вищевказаному рішенні вказано, що відповідно даних ЄРПН та наданої платником податків статистичної звітності за 2021р. вбачається перевищення реалізованого товару (пшениці врожаю 2021р.) над обсягом зібраного врожаю.
Наказом ДПС України від 28.03.2022 № 173 «Про забезпечення безперебійної роботи територіальних органів ДПС» закріплено виконання повноважень окремих територіальних органів ДПС за іншими територіальними органами ДПС, зокрема повноваження ГУ ДПС у Донецькій області за ГУ ДПС у Львівській області. Відповідно до наказу ДПС України від 19.09.2022 № 645 «Про внесення змін до наказу ДПС від 28.03.2022 № 173» виконання повноважень Головного управління ДПС у Донецькій області закріплено за Головним управлінням ДПС у Вінницькій області.
Судом встановлено, що на момент винесення оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, повноваження ГУ ДПС у Донецькій області виконувало ГУ ДПС у Вінницькій області, а відтак оскаржуване рішення було прийнято Головним управлінням ДПС у Вінницькій області за підписом голови комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
До позовної заяви позивачем надано копії документів, які досліджені судом під час вирішення цього судового спору.
Даючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.
Правовідносини сторін, що виникають у сфері справляння податків і зборів, та порядку їх адміністрування, платників податків та зборів, їх прав та обов`язків, компетенції контролюючих органів, повноважень і обов`язків їх посадових осіб під час здійснення податковою контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються нормами Податкового кодексу України від 02.12.2010 N 2755-VI.
Податковим обов`язком є обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (п. 36.1 ст. 36 вказаного Кодексу).
Порядок адміністрування податку на додану вартість унормований розділом V Податкового кодексу України (надалі ПК України).
Згідно з п.185.1 ст.185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку, зокрема з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст.186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з п.187.1 ст.187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б)дата відвантаження товарів.
Згідно з п. 201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). (п. 201.7 ст.201 ПК України).
Згідно з п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п. 201.1 цієї статті та/або п.192.1 ст.192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п.201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.
П.201.16 ст.201 ПК України передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (в подальшому - Порядок №1246).
За визначенням, наведеним у п. 2 Порядку №1246, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з п.11 Порядку №1246 після накладення кваліфікованого електронного підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.
Відповідно до п. 12, 13, 14 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п. 192.1 ст.192 та п.201.10 ст. 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до п.201.1 ст.201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до п. 200-1.3 і 200-1.9 ст. 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених п.12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.
Згідно з п.17 Порядку №1246, у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
Як вже було зазначено вище, п.201.16 ст.201 ПК України передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання вимог цієї ст. 11.12.2019 постановою Кабінету Міністрів України №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (в подальшому - Порядок №1165).
Так, згідно з п.7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до п.8 Порядку №1165 платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.
Пунктом 10 Порядку №1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Відповідно до п.11 Порядку №1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Аналіз вказаних норм свідчить, що контролюючий орган після надходження податкової накладної до ДПС для реєстрації в ЄРПН, в автоматизованому режимі здійснює її розшифрування та проводить відповідну перевірку, зокрема, щодо наявності підстав для зупинення реєстрації податкової накладної через відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або через відповідність відображених у ній операції критеріям ризиковості здійснення операцій. Автоматизований моніторинг відповідності господарської операції, відображеної у податковій накладній, критеріям оцінки ступеня ризиків здійснюється відповідно до ознак, наведених у п.1-6 критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку №1156). У разі, коли за результатами моніторингу господарська операція, відображена у податковій накладній, відповідає критеріям ризиковості здійснення операції (крім податкової накладної, складеної платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку) реєстрація такої податкової накладної також зупиняється. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган зобов`язаний, зокрема, вказати конкретний критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій, на підставі якого зупинено реєстрацію податкової накладної, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, а також запропонувати платнику надати пояснення та копії документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України визначено Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520.
Приписами вказаного Порядку визначено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому ст.42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до п.4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.
Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Судом встановлено, що позивач отримав квитанцію від 27.01.2023, яка не містила конкретного переліку документів про підтвердження підприємством інформації у податковій накладній №1 від 24.02.2022.
При цьому, обсяг документів, які надаються платником податку на додану вартість з метою усунення сумнівів у контролюючого органу щодо легальності відповідної операції за наслідками якої складена податкова накладна, яка подана для реєстрації в ЄРПН, хоч і є визначеним у Порядку №520, проте завжди є унікальним та залежить від організації господарських взаємовідносин між суб`єктами господарювання, змісту договірних відносин між такими, а також особливостями законодавчого врегулювання діяльності тієї чи іншої сфери бізнесу.
Саме за результатами детального дослідження змісту документів (в тому числі договору), наданих на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, імовірним є формування висновків щодо можливості чи неможливості реєстрації в ЄРПН податкової накладної, реєстрація якої була зупинена згідно із відповідною квитанцією (тотожний правовий висновок викладений у постанові Верховного Суду від 01.02.2023 у справі № 140/506/22).
У постанові від 03.11.2021 у справі № 360/2460/20 Верховний Суд за наслідками аналізу положень Порядку № 520 зазначив, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної до реєстрації в ЄРПН прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків із зазначенням необхідності надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.
Таким, вживання податковим органом загального посилання на пункт 1 Критеріїв оцінки є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків щодо повідомлення про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.
Судом встановлено, що на підтвердження здійсненої господарської операції позивачем надано повідомлення №1 від 02.02.2023 разом із поясненнями та копіями 39 документів.
ГУ ДПС у Вінницькій області у відзиві на позовну заяву визнало надання Фермерським господарством «Агро Лідер 2020» пояснень разом із вказаними у них 39 документами.
Судом встановлено, що документи, надані платником податків до повідомлення №1 від 02.02.2023, ГУ ДПС у Вінницькій області визнало складеними з порушенням законодавства і у рішенні від 08.02.2023 №8231356/43076895 вказало, що відповідно даних ЄРПН та наданої платником податків статистичної звітності за 2021р. вбачається перевищення реалізованого товару (пшениці врожаю 2021р.) над обсягом зібраного врожаю.
Судом досліджено пояснення позивача про надання пояснень та копій документів №1 від 02.02.2023 та встановлено, що позивачем надано до позову не всі документи, які надавались контролюючому органу, а також встановлено, що до позову надано більше інших документів, ніж податковому органу.
В той же час, суд дійшов висновку, що контролюючому органу мало б бути достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №1 від 24.02.2022 в ЄРПН документів, наданих позивачем до повідомлення №1 від 02.02.2023р., примірники яких долучені до позову, зокрема: Договору поставки №16022022-3 від 16.02.2022; Довіреності №15 від 24.02.2022; ТТН №1-№2 від 23.02.2022; ТТН №3-№5 від 28.02.2022; Накладної №3 від 24.02.2022; Накладної №4 від 28.02.2022; Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (Форма 20-ОПП) про наявність орендованих земельних ділянок; Звіту про площі та валові збори врожаю сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду за 2021р. (форма 29-сг річна); Договору поставки №200826-06 від 26.08.2020; Видаткової накладної №344 від 15.09.2020; Видаткової накладної №345 від 15.09.2020; Договору №20/2020 від 11.02.2020; Видаткової накладної №РН-01360 від 09.08.2020; Договору поставки №20012021; Видаткової накладної №43 від 11.02.2021; Договору поставки №10082020 від 10.08.2020; Видаткової накладної №327 від 02.09.2020; Видаткової накладної №375 від 14.10.2020; Видаткової накладної №349 від 17.09.2020; Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (Форма 20-ОПП) про наявність сільськогосподарської техніки; Штатного розпису, введеного в дію з 01.12.2021; Оборотно-сальдової відомості по рахунку 271 «Зернові».
При реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому під час розгляду справи суд не робить висновків щодо реальності операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.
Водночас, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України.
При цьому, судом враховано правову позицію, викладену Верховним Судом у постанові від 07.12.2022 у справі № 500/2237/20, згідно з якою здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій контролюючого органу.
Суб`єкти владних повноважень, ухвалюючи рішення, якими, зокрема, обмежується права платника податків, повинні уникати надмірного формалізму. Обсяг документів, які надаються платниками податку на додану вартість з метою усунення сумнівів у контролюючих органів щодо легальності відповідної операції за наслідками якої складено податкову накладну, яку подано для реєстрації якої в ЄРПН і, хоч і є визначеним у Порядку №520, проте завжди є унікальним та залежить від організації господарських взаємовідносин між суб`єктами господарювання, змісту договірних відносин між такими, а також особливостями законодавчого врегулювання діяльності тієї чи іншої сфери бізнесу. Саме за результатами детального дослідження змісту документів (в тому числі договору), наданих на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, можливим є формування висновків щодо можливості чи неможливості реєстрації є ЄРПН податкової накладної, реєстрація якої була зупинена згідно із відповідною квитанцією.
Верховний Суд звертає увагу на те, що при розгляді таких спорів судами, крім іншого, має бути встановлено настання обставини, яка обумовлює обов`язок платника податків скласти податкову накладу та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Отже, судом встановлено, що податкова накладна №1 від 24.02.2022, складена у зв`язку із настанням першої події - відвантаження 24.02.2022 Позивачем (постачальником) 43,660 т пшениці врожаю 2021р. ТОВ «АРТ-09» (покупецю) на підставі Договору поставки пшениці № 16022022-3 від 16.02.2022 за видатковою накладною №3 від 24.02.2022. Після чого, за умовами п.7.1. Договору поставки пшениці №16022022-3 від 16.02.2022 у покупця наставав обов`язок оплатити вартість такого товару.
У постанові від 28.06.2022 у справі №380/9411/21 Верховний Суд вказав, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку про те, що подані позивачем документи для реєстрації спірної податкової накладної підтверджують зазначені у ній дані та є достатніми для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної №1 від 24.02.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Під час вирішення даного судового спору суд не встановлює товарність/безтоварність операції, щодо якої позивачем подано на реєстрацію спірну податкову накладну, а лише перевіряє наявність/відсутність достатньої сукупності визначених законодавством підстав для її реєстрації в ЄРПН.
При цьому, відповідачами не доведено правомірності відмови позивачу в реєстрації відповідної податкової накладної.
Зважаючи на те, що предметом оскарження є рішення комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 08.02.2023, суд вважає помилковим твердження ГУ ДПС у Вінницькій області про те, що до спірних правовідносин підлягають застосуванню норми Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 в редакції від 08.03.2023.
У зв`язку з цим суд зазначає, що спірне рішення про відмову в реєстрації поданої Фермерським господарством «Агро Лідер 2020» податкої накладної прийнято за умови формального та неповного дослідження Комісією пояснень і документів, що подавалися платником податків, не відповідають вимогам щодо обґрунтованості, виваженості та об`єктивності рішення суб`єкта владних повноважень.
Згідно із п. 3, 6, 9 ч.2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони: обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); розсудливо; з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення.
Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
З огляду на викладене рішення комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 08.02.2023 №8231356/43076895, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 24.02.2022, є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Вимога щодо визнання протиправним та таким, що підлягає скасуванню рішення комісії Головного управління ДПС у Донецькій області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 08.02.2023 №8231356/43076895, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 24.02.2022, не підлягає задоволенню, оскільки як встановлено судом оскаржуване рішення було прийнято Головним управлінням ДПС у Вінницькій області за підписом голови комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до Положення про Державну податкову службу України та Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 №227, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Згідно з п.19, 20 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: - прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; - набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); - неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абз.10 п.12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Тож за правилами Порядку №1246 реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування за відповідним рішенням суду належить до повноважень ДПС України, якою ведеться цей реєстр.
У разі порушення строку реєстрації податкових накладних застосовуються штрафні санкції, передбачені Податковим кодексом України.
З урахуванням цього, суд дійшов висновку, що для відновлення порушеного права Фермерського господарства «Агро Лідер 2020» необхідно зобов`язати ДПС України зареєструвати в ЄРПН спірну податкову накладну датою її подання, що забезпечить остаточність вирішення спору між сторонами.
Водночас, враховуючи відсутність підстав для задоволення заявлених вимог до Головного управління ДПС у Донецькій області, позов підлягає частковому задоволенню.
Ст.132 КАС України встановлює, що судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Витрати на професійну правничу допомогу належать до витрат, пов`язаних з розглядом справи.
За ч.ч. 1-3 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Позивачем при зверненні до суду сплачений судовий збір у розмірі 2684,00грн. Суд вважає необхідним стягнути сплачений судовий збір у розмірі 2684,00грн.. з Головного управління ДПС у Вінницькій області, оскільки ним прийнято протиправне рішення від 08.02.2023 №8231356/43076895, а вимога до Державної податкової служби України має похідний характер, і звернення позивача до суду обумовлено саме рішенням цього відповідача.
Керуючись ст.2, 9, 72-77, 139, 241-246, 255, 293-297 КАС України, суд,-
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Фермерського господарства «Агро Лідер 2020» (85525, Донецька обл., Великоновосілковський р-н, с. Зелене поле, вул. Алавердова, буд. 20, ЄДРПОУ 43076895) до Головного управління ДПС у Донецькій області (Код ЄДРПОУ: ВП 44070187, 87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська,59), Головного управління ДПС у Вінницькій області (Код ЄДРПОУ: ВП 44069150, 21001, м .Вінниця, вул. Хмельницьке шосе,7) та Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43005393, 04053, м. Київ, Львівська пл., 8) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинення певні дії, - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 08.02.2023 №8231356/43076895.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних: податкову накладну №1 від 24.02.2022 датою її фактичного подання Фермерським господарством «Агро Лідер 2020» -27.01.2023.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Вінницькій області на користь Фермерського господарства «Агро Лідер 2020» судові витрати з судового збору у розмірі 2684,00грн.
Вступна та резолютивна частина прийнято у нарадчий кімнаті та проголошено у судовому засіданні 11.07.2024. Повний текст рішення складено 18.07.2024.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя І.В. Шинкарьова
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2024 |
Оприлюднено | 22.07.2024 |
Номер документу | 120486719 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні