Рішення
від 19.07.2024 по справі 520/2339/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

19 липня 2024 року справа №520/2339/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі судді Ніколаєвої Ольги Вікторівни, розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу

за позовною заявою ОСОБА_1

доВійськового мобільного госпіталю (Військова частина НОМЕР_1 )

провизнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (далі по тексту позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Військового мобільного госпіталю (Військова частина НОМЕР_1 ) (далі по тексту - відповідач), в якій просить:

- визнати незаконним та скасувати рішення прийняте стосовно ОСОБА_1 про призначення службового розслідування, а саме: наказ «Про призначення службового розслідування» від 23.11.2022 №232;

- визнати незаконним та скасувати рішення прийняте стосовно ОСОБА_1 про накладення дисциплінарного стягнення «сувора догана», позбавлення премії у повному обсязі за листопад 2022 року, позбавлення додаткової винагороди за листопад 2022 року, а саме: наказ «Про результати проведення службового розслідування» від 30.12.2022 №102;

- визнати незаконним та скасувати рішення прийняте стосовно ОСОБА_1 про ОСОБА_2 премії за листопад - грудень 2022 року, а саме: наказ «Про преміювання військовослужбовців за їх особистий внесок у загальні результати служби за грудень 2022 року» від 05.01.2023 №1.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що не погоджується з наказами відповідача від 23.11.2022 №232 про призначення службового розслідування, від 30.12.2022 №102 про застосування до нього дисциплінарного стягнення та від 05.01.2023 №1, 2 про позбавлення виплат, вважає їх такими, що прийняті з порушенням встановленого порядку щодо їх прийняття та таким, що порушують його права, а тому просить скасувати. Вважає, що службове розслідування проводилось з порушенням зазначених вимог Порядку проведення службового розслідування у Збройних силах України наголошує, що не був ознайомлений з підставами проведення такого розслідування, зі своїми правами та обов`язками під час проведення службового розслідування. Вказує, що інкримінований йому дисциплінарний проступок не є підставою для позбавлення його додаткової винагороди та премії відповідно до приписів, викладених у наказі Міністерства оборони України від 23.06.2022 №912/3/29.

Згідно з витягом з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями справу передано на розгляд судді Ніколаєвій Ользі Вікторівні.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 14.02.2023 позовну заяву у цій справі залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви шляхом подання до суду заяви про поновлення строку звернення до адміністративного суду із зазначенням поважності причин пропуску звернення до суду та наданням доказів, які підтверджують поважність таких причин та позовної заяви з її копіями по кількості учасників справи у якій зазначити позовні вимоги до кожного з відповідачів. На адресу суду у строк, встановлений судом, позивачем надано заяву про усунення недоліків позовної заяви разом з уточненою позовною заявою та заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 28.02.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи. Водночас зазначено про те, що заява позивача про поновлення строку звернення до суду буде вирішена судом під час розгляду справи по суті.

Цією ж ухвалою відповідачу запропоновано у п`ятнадцятиденний строк з дня одержання ухвали про відкриття спрощеного провадження у справі подати до суду відзив на позовну заяву разом з усіма доказами, що обґрунтовують доводи, які в ньому наведені або заяву про визнання позову та надати суду докази надіслання (подання) копії відзиву іншим учасникам справи. Копія ухвали про відкриття провадження у дані справі отримана відповідачем, що підтверджується довідкою про отримання електронного листа.

Представником відповідача 16.04.2024 через систему «Електронний суд» надіслано відзив на позов, в якому останнім вказано, що відповідач проти заявленого позову заперечує з підстав їх необґрунтованості та недоведеності. При цьому, вказує, що дисциплінарна комісія у даному конкретному випадку обставини діяння позивача з`ясувала повно та оцінила правильно, вчинений проступок кваліфікувала правильно, норми закону визначила як належні, зміст норми права витлумачила відповідно до їх дійсної суті, а відтак, забезпечила дотримання процедури притягнення особи до відповідальності, тому підстави для скасування оскаржуваних наказів - відсутні.

У період з 15.07.2023 по 06.08.2023, 12.10.2023 та з 15.11.2023 по 03.12.2023, з 01.01.2024 по 13.01.2024, 05.04.2024 по 06.04.2024 та з 08.04.2024 по 17.04.2024, та з 22.05.2024 по 25.05.2024 суддя перебувала у відпустці.

Розглянувши надані сторонами документи, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Харківський окружний адміністративний суд встановив наступне.

Позивач солдат Військової частини НОМЕР_1 у складі Збройних сил України на час виникнення спірних правовідносин обіймав посаду водія автомобільного відділення зводу матеріально-технічного забезпечення Військової частини НОМЕР_1 .

Тимчасово виконуючим обов`язки командира Військової частини НОМЕР_1 прийнято наказ (по стройовій частині) від 22.11.2022 №330, згідно якого до Військової частини НОМЕР_2 , яка знаходиться у населеному пункті Старичі Львівської області з 22.11.2022 по 15.12.2022 з метою навчання за посадою механік-водій було відряджено, зокрема, позивача.

Проте, позивач відмовився виконувати наказ командира Військової частини НОМЕР_1 щодо відрядження, посилаючись на стан свого здоров`я.

За фактом відмови від виконання наказу командира Військової частини НОМЕР_1 щодо відмови від прибуття позивачем до навчального центру (Військової частини НОМЕР_3 ), відповідачем призначено службове розслідування, що підтверджується наказом командира Військової частини НОМЕР_1 від 23.11.2022 №232.

У ході проведеного службового розслідування позивачем було надано письмові пояснення наступного змісту: «Я не відмовлявся від виконання наказу, а не зміг його виконати за станом здоров`я». Перелічив свої хвороби, вказав, що він водій 1 класу, та, на його думку, не потребує підвищення кваліфікації. Також зазначив, що він має претензії до командира матеріально-технічного забезпечення за упереджене ставлення до нього.

Згідно копії довідки гарнізонної військово-лікарської комісії позивач придатний до військової служби.

За наслідками проведення службового розслідування уповноваженою особою відповідача, 29.12.2022 складено акт службового розслідування.

На підставі вказаного акту наказом тимчасово виконуючим обов`язки командира Військової частини НОМЕР_1 (з основної діяльності) прийнято наказ «Про результати проведення службового розслідування» від 30.12.2022 №102.

У вказаному наказі вказано: «За порушення статтей 11, 37, 128 Статуту внутрішньої служби Збройних сил України, статей 4, 6 Дисциплінарного статуту Збройних сил України», зокрема, позивача притягнути до дисциплінарної відповідальності та накласти дисциплінарне стягнення «сувора догана».

Відповідно до абзацу 2 пункту 5 Розділу XVI Порядку виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних сил України та деяким іншим особам, затвердженого наказом Міністра оборони України від 07.06.2018 №260 позбавлено, зокрема, позивача премії у повному обсязі за листопад 2022 року.

Відповідно до пункту 9.7. окремого доручення Міністра оборони України від 23.06.2022 №912/з/29 позбавлено, зокрема, позивача додаткової винагороди за листопад 2022 року.

Зобов`язано письмово повідомити органи досудового розслідування про правопорушення вчинене, зокрема, позивачем, про ознаки об`єктивної сторони кримінального правопорушення, передбаченого статтею 402 Кримінального кодексу України (непокора)».

Наказом тимчасово виконуючим обов`язки командира Військової частини НОМЕР_1 «Про преміювання військовослужбовців за їх особистий внесок у загальні результати служби за грудень 2022 року» від 05.01.2023, зокрема, позивача позбавлено премії за листопад 2022 року.

Наказом тимчасово виконуючим обов`язки командира Військової частини НОМЕР_1 «Про виплату додаткових винагород» від 05.01.2022 №2, зокрема, позивача позбавлено додаткової винагороди за листопад 2022 року.

Не погоджуючись з наказами тимчасово виконуючого обов`язки командира Військової частини НОМЕР_1 «Про призначення службового розслідування» від 23.11.2022 №232, «Про преміювання військовослужбовців за їх особистий внесок у загальні результати служби за грудень 2022 року» від 05.01.2023 № 1 у частині позбавлення його премії та «Про виплату додаткових винагород» від 05.01.2023 №2 у частині позбавлення його додаткової винагороди, вважаючи їх протиправними, позивач звернувся до суду з даною позовною заявою.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини першої статті 2 Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу» (далі по тексту - Закон України №2232) військова служба є державною службою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров`я і віком громадян України, іноземців та осіб без громадянства, пов`язаній із обороною України, її незалежності та територіальної цілісності. Час проходження військової служби зараховується громадянам України до їх страхового стажу, стажу роботи, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби.

Загальні права та обов`язки військовослужбовців Збройних Сил України і їх взаємовідносини, обов`язки основних посадових осіб бригади (полку, корабля 1 і 2 рангу, окремого батальйону) та її підрозділів, правила внутрішнього порядку у військовій частині та її підрозділах визначає Статут внутрішньої служби Збройних Сил України (далі по тексту - Статут внутрішньої служби ЗСУ), затверджений Законом України від 24.03.1999 №548-XIV.

Порядок проходження військової служби, права та обов`язки військовослужбовців визначаються законами України, положеннями про проходження військової служби відповідними категоріями військовослужбовців, що затверджуються Президентом України, та іншими нормативно-правовими актами.

Законом України від 24.03.1999 №551-XIV затверджено Дисциплінарний статут Збройних Сил України (далі по тексту Дисциплінарний статут).

Відповідно статтей 1 та 2 Дисциплінарного статуту військова дисципліна - це бездоганне і неухильне додержання всіма військовослужбовцями порядку і правил, встановлених статутами Збройних Сил України та іншим законодавством України.

Військова дисципліна зобов`язує кожного військовослужбовця, у тому числі, неухильно виконувати накази командирів (абзац другий статті 4 Дисциплінарного статуту).

Згідно статті 6 Дисциплінарного статуту право командира - віддавати накази і розпорядження, а обов`язок підлеглого - їх виконувати, крім випадку віддання явно злочинного наказу чи розпорядження. Наказ має бути виконаний сумлінно, точно та у встановлений строк.

Згідно з статтею 45 Дисциплінарного статуту, у разі невиконання (неналежного виконання) військовослужбовцем своїх службових обов`язків, порушення військовослужбовцем військової дисципліни або громадського порядку командир повинен нагадати йому про обов`язки служби, а за необхідності - накласти дисциплінарне стягнення. Порядок накладення дисциплінарних стягнень визначений статтями 83-95 Дисциплінарного статуту.

Згідно із статтею 83 Дисциплінарного статуту, на військовослужбовця, який порушує військову дисципліну або громадський порядок, можуть бути накладені лише ті дисциплінарні стягнення, які визначені цим Статутом і відповідають військовому званню військовослужбовця та дисциплінарній владі командира, що вирішив накласти на винну особу дисциплінарне стягнення.

Статтями 84, 85 цього ж Статуту установлено, що прийняттю рішення командиром про накладення на підлеглого дисциплінарного стягнення може передувати службове розслідування. Воно проводиться з метою уточнення причин і умов, що сприяли вчиненню правопорушення, та ступеня вини.

Службове розслідування призначається письмовим наказом командира (начальника), який прийняв рішення притягти військовослужбовця до дисциплінарної відповідальності. Воно може бути проведено особисто командиром (начальником), доручено військовослужбовцю офіцерського складу, а в разі вчинення правопорушення військовослужбовцем рядового, сержантського (старшинського) складу - також військовослужбовцю сержантського (старшинського) складу.

Заборонено проводити службове розслідування особам, які є підлеглими військовослужбовця, чиє правопорушення підлягає розслідуванню, а також особам - співучасникам правопорушення або зацікавленим у наслідках розслідування. Розслідування проводиться за участю безпосереднього начальника військовослужбовця, який вчинив дисциплінарне правопорушення.

Службове розслідування має бути завершене протягом одного місяця з дня його призначення командиром (начальником). У необхідних випадках цей термін може бути продовжено командиром (начальником), який призначив службове розслідування, або старшим командиром (начальником), але не більш як на один місяць.

Наказом Міністерства оборони України від 21.11.2017 №608, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 13.12.2017 за №1503/31371, затверджено Порядок проведення службового розслідування у Збройних Силах України (далі по тексту Порядок №608).

Згідно пункту 1 розділу II Порядку №608 службове розслідування може призначатися у разі:

невиконання або неналежного виконання військовослужбовцем службових обов`язків, перевищення своїх повноважень, що призвело до людських жертв або загрожувало життю і здоров`ю особового складу, цивільного населення чи заподіяло матеріальну або моральну шкоду;

невиконання або неналежного виконання вимог наказів та інших керівних документів, що могло негативно вплинути чи вплинуло на стан боєздатності, бойової готовності підрозділу чи військової частини або на стан виконання покладених на Збройні Сили завдань;

неправомірного застосування військовослужбовцем фізичного впливу, зброї, спеціальних засобів або інших засобів ураження до інших військовослужбовців чи цивільних осіб, особливо, якщо це призвело до їх поранення, травмування або смерті;

дій військовослужбовця, які призвели до спроби самогубства іншого військовослужбовця;

втрати або викрадення зброї чи боєприпасів;

порушення порядку та правил несення чергування (бойового чергування), вартової (вахтової) або внутрішньої служби, що могло спричинити або спричинило негативні наслідки;

недозволеного розголошення змісту або втрати службових документів;

внесення до Єдиного реєстру досудових розслідувань відомостей про скоєне військовослужбовцем кримінальне правопорушення;

повідомлення військовослужбовцю про підозру у вчиненні ним кримінального правопорушення;

скоєння військовослужбовцем під час виконання обов`язків військової служби дорожньо-транспортної пригоди, внаслідок якої загинули або отримали тілесні ушкодження інші особи.

Службове розслідування може проводитися і в інших випадках з метою уточнення причин та умов, що сприяли правопорушенню, та встановлення ступеня вини посадових (службових) осіб.

Дослідивши обставини справи та спірний наказ т.в.о. командира в/ч НОМЕР_1 «Про призначення службового розслідування» від 23.11.2022 №232 (по стройовій частині) прийнятого по факту відмови, зокрема, позивача, від виконання наказу командира в/ч НОМЕР_1 від 22.11.2022 №330 щодо вибуття до навчального центру (в/ч НОМЕР_2 ) суд встановив те, що його було прийнято у межах повноважень, на підставах, у порядку та у спосіб, що встановлені зазначеними нормативно-правовими актами, які визначають підстави, врегульовують порядок призначення службового розслідування. Ані позовна заява, ані надані учасниками справи матеріали не містять належних та допустимих, достатніх та достовірних у розумінні приписів статтей 73-76 Кодексу адміністративного судочинства України, доказів зворотнього. Відтак, відсутні правові підстави у задоволенні позовних вимог у частині визнання протиправним та скасування наказу «Про призначення службового розслідування» від 23.11.2022 №232 слід відмовити.

Відносно тверджень позивача щодо порушення порядку проведення службового розслідування, суд зазначає, що згідно абзацу 4 пункту 2 розділу I Порядку №608 службове розслідування це комплекс заходів, які проводяться з метою уточнення причин і умов, що сприяли вчиненню правопорушення, а також встановлення ступеня вини особи (осіб), чиї дії або бездіяльність стали причиною вчинення правопорушення.

Пунктом 3 розділу ІІ Порядку №608 визначено, що службове розслідування проводиться для встановлення: неправомірних дій військовослужбовця, яким вчинено правопорушення; причинного зв`язку між правопорушенням, з приводу якого було призначено службове розслідування, та виконанням військовослужбовцем обов`язків військової служби; вини військовослужбовця; порушень нормативно-правових актів, інших актів законодавства; причин та умов, що сприяли вчиненню правопорушення; у разі виявлення факту заподіяння матеріальної шкоди - причин виникнення шкоди, її розміру та винних осіб.

Згідно з пунктами 8, 9 розділу ІІІ Порядку №608 особи, які проводять службове розслідування, відповідають за всебічність, повноту, своєчасність та об`єктивність його проведення, додержання законодавства України, а також за нерозголошення інформації, яка стосується службового розслідування. Посадові (службові) особи Збройних Сил зобов`язані надавати письмові пояснення по суті предмета службового розслідування та поставлених їм питань, а за попередньою згодою керівника - документи чи матеріали відповідно до своїх службових обов`язків.

Відповідно до пункту 1 розділу ІV Порядку №608 особи, які проводять службове розслідування, зобов`язані: дотримуватися вимог законодавства України, вживати всіх передбачених законодавством заходів для всебічного, повного, своєчасного і об`єктивного розслідування обставин вчиненого правопорушення; виявляти (з`ясовувати) обставини, які підтверджують або спростовують інформацію щодо скоєння правопорушення, а також встановлювати обставини, які пом`якшують або обтяжують відповідальність правопорушника; розглядати заяви і клопотання військовослужбовця, правопорушення якого підлягає службовому розслідуванню, що були подані під час проведення службового розслідування та стосуються його проведення.

У разі відмови військовослужбовця надати письмові пояснення по суті службового розслідування особа, яка проводить службове розслідування, складає акт про відмову, який засвідчується підписами не менше двох присутніх осіб.

Військовослужбовець, стосовно якого проводиться службове розслідування, має право: знати підстави проведення службового розслідування; бути ознайомленим про свої права та обов`язки під час проведення службового розслідування; відмовитися давати будь-які пояснення щодо себе, членів своєї сім`ї чи близьких родичів, коло яких визначається законом; давати усні, письмові або за допомогою технічних засобів пояснення, подавати документи, які стосуються службового розслідування, вимагати опитування (додаткового опитування) осіб, які були присутні під час вчинення правопорушення або яким відомі обставини, що стосуються правопорушення; з дозволу командира (начальника) отримувати копії документів, які стосуються службового розслідування, та долучати їх до власних пояснень; порушувати клопотання про витребування та долучення нових документів, видань, інших матеріальних носіїв інформації; висловлювати письмові зауваження та пропозиції щодо проведення службового розслідування, дій або бездіяльності посадових (службових) осіб, які його проводять; ознайомлюватися з актом службового розслідування (у частині, що його стосується) після розгляду командиром (начальником); оскаржувати рішення, прийняте за результатами службового розслідування, у строки та у порядку, визначені законодавством України ( пункт 3 розділу ІV Порядку № 608).

Відповідно пунктів 1-6 Порядку №608 за результатами службового розслідування складається акт службового розслідування, який містить вступну, описову та резолютивну частину.

Пунктом 1 розділу VІ Порядку №608 визначено, що за результатами розгляду акта та матеріалів службового розслідування, якщо вину військовослужбовця повністю доведено, командир (начальник) приймає рішення про притягнення військовослужбовця до дисциплінарної відповідальності, визначає вид дисциплінарного стягнення та призначає особу, якій доручає підготувати проект відповідного наказу.

Відповідно до вимог пункту 2 розділу VІ Порядку №608 дисциплінарне стягнення накладається у строки, визначені Дисциплінарним статутом Збройних Сил України.

Наказ (витяг з наказу) про притягнення до відповідальності доводиться до військовослужбовця у частині, що його стосується, під підпис із зазначенням дати доведення.

У разі відмови військовослужбовця поставити свій підпис про ознайомлення з наказом (витягом з наказу) про притягнення його до відповідальності складається акт про відмову. Зміст акта про відмову засвідчується підписами не менше двох свідків цього факту.

Згідно з вимогами пункту 3 розділу VІ Порядку №608 якщо військовослужбовець вважає, що не вчинив правопорушення, він має право протягом місяця з дня накладення дисциплінарного стягнення подати скаргу старшому командиру (начальнику) або звернутися до суду у визначений законом строк.

Системно аналізуючи наказ «Про результати проведення службового розслідування» від 30.12.2022 №102 у частині, що стосуються притягнення позивача до дисциплінарної відповідальності, ву тому числі і у частині позбавлення позивача премії та додаткової винагороди за листопад 2022 року, та процедуру проведення службового розслідування, суд дійшов висновку, що така процедура не дотримана відповідачем, а права позивача були грубо порушені.

Виходячи з змісту правопорушення, яке ставиться позивачу у провину, при вирішенні питання про наявність у його діях складу дисциплінарного проступку обов`язково мають встановлюватись обставини щодо видання наказу, доведення його до відома позивача та відмови останнього виконати такий наказ.

З матеріалів службового розслідування вбачається, що при його проведенні не дотримано положень абзацу 4 пункту 2 розділу I, пункту 1 розділу II, пункту 3 розділу II, пунктів 1, 3, 8, 9 розділу III Порядку №608.

Зі змісту акту службового розслідування від 29.12.2022 вбачається, що мета і завдання службового розслідування належним чином не досягнуті, а процедура його проведення порушена.

Доказів ознайомлення позивача з наказом т.в.о. в/ч НОМЕР_1 від 22.11.2022 №330 (по стройовій частині) згідно якого вважати такими, що вибули у відрядження до в/ч НОМЕР_2 , у т.ч. позивач, у матеріалах дисциплінарного провадження відсутні. Також не зазначено й причини, які б перешкоджали це зробити.

З матеріалів справи взагалі не вбачається, що позивач був повідомлений про проведення службового розслідування відносно нього, а відтак він був позбавлений усіх основоположних прав. передбачених пунктом 3 розділу ІV Порядку №608.

Згідно абзацу 3 пункту 5 розділу XVI Порядку виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам, затвердженого наказом Міністра оборони України від 07.06.2018 №260 військовослужбовцям щомісячні премії не виплачуються у разі накладення дисциплінарного стягнення у вигляді попередження про неповну службову відповідність, пониження в посаді, пониження у військовому званні на один ступінь, позбавлення військового звання - за місяць, у якому накладено дисциплінарне стягнення, або за місяць, у якому до військової частини надійшло повідомлення про накладення дисциплінарного стягнення вищим командиром.

Відповідно до пунктів 1, 2, 2-1 Постанови Кабінету Міністрів України «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» від 28.02.2022 №168 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) установлено, що на період дії воєнного стану військовослужбовцям Збройних Сил, які несуть службу в органах і установах зазначеної Служби в межах територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), виплачується додаткова винагорода в розмірі до 30000 гривень пропорційно в розрахунку на місяць, а тим з них, які беруть безпосередню участь у бойових діях або забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів (у тому числі військовослужбовцям строкової служби), - розмір цієї додаткової винагороди збільшується до 100000 гривень в розрахунку на місяць пропорційно часу участі у таких діях та заходах.

Виплата такої додаткової винагороди здійснюється на підставі наказів командирів (начальників).

Порядок і умови виплати додаткової винагороди, а також одноразової грошової допомоги, передбачених цією постановою, визначаються керівниками відповідних міністерств та державних органів.

З метою врегулювання виплати військовослужбовцям додаткової винагороди, передбаченої зазначеною постановою, Міністр оборони України видав Окреме доручення від 23.06.2022 №912/з/29, підпунктом 9.7 пункту 9 якого установлено до наказів про виплату додаткової винагороди в розмірі 100000 грн та 30000 грн не включати військовослужбовців, які: відмовилися виконувати бойові накази (розпорядження) - за місяць, у якому здійснено таке правопорушення, оголошене наказом командира (начальника).

Разом з тим, враховуючи, що позивач відмовився виконувати наказ відповідача, котрий не є бойовим, а стосується відрядження на навчання, та, як наслідок, позбавлення, зокрема, позивача додаткової винагороди за листопад 2022 року та щомісячної премії за листопад-грудень 2022 є незаконним, через що суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог у цій частині.

Відтак, суд дійшов висновку про те, що для повного захисту позивача слід визнати протиправним та скасувати наказ «Про результати проведення службового розслідування» від 30.12.2022 №102 у частині позбавлення позивача премії за листопад-грудень 2022 та додаткової винагороди за листопад 2022 року, який став підставою для прийняття оскаржуваних наказів від 05.01.2023 №1 та №2.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Приписами частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для часткового задоволення позовних вимог позивача.

Щодо строку звернення до суду, суд зазначає про його додержання позивачем, оскільки позов подано 03.02.2023, а з оскаржуваними наказами ознайомлено 05.01.2023, тобто без порушенням встановленого частиною 5 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України місячного строку.

У відповідності до вимог частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Позивач має статус військовослужбовця.

Відповідно до пункту 12 частини першої статті 5 Закону України «Про судовий збір» від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються, зокрема, військовослужбовці - у справах, пов`язаних з виконанням військового обов`язку, а також під час виконання службових обов`язків.

Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору на підставі пункту 12 частини першої статті 5 Закону України «Про судовий збір», судові витрати стягненню не підлягають.

Керуючись статтями 72-74, 77, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_4 ) до Військового мобільного госпіталю (Військова частина НОМЕР_1 ) ( АДРЕСА_2 , код ЄДРПОУ: НОМЕР_5 ) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати наказ тимчасово виконуючого обов`язки командира Військової частини НОМЕР_1 «Про результати проведення службового розслідування» від 30.12.2022 №102 у частині накладення дисциплінарного стягнення - «сувора догана», позбавлення премії у повному обсязі за листопад 2022 року, позбавлення додаткової винагороди за листопад 2022 року стосовно ОСОБА_1 .

Визнати протиправним та скасувати наказ тимчасово виконуючого обов`язки командира Військової частини НОМЕР_1 «Про преміювання військовослужбовців за їх особистий внесок у загальні результати служби за грудень 2022 року» від 05.01.2023 №1 у частинах зменшення та позбавлення за листопад та грудень місяці 2022 року премії ОСОБА_1 .

Визнати протиправним та скасувати наказ тимчасово виконуючого обов`язки командира Військової частини НОМЕР_1 «Про виплату додаткових винагород» від 05.01.2023 №2 у частині позбавлення ОСОБА_1 додаткової винагороди, передбаченої Постановою Кабінету Міністрів України «Питання деяких виплат військовослужбовцями особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» від 28.02.2022 №168 за листопад 2022 року.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення набирає законної сили у порядку, передбаченому статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України та підлягає оскарженню у порядку та у строки, визначені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення виготовлено 19.07.2024.

СуддяОльга НІКОЛАЄВА

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.07.2024
Оприлюднено22.07.2024
Номер документу120488268
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них

Судовий реєстр по справі —520/2339/23

Ухвала від 16.10.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Рішення від 19.07.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Ніколаєва О.В.

Ухвала від 30.05.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Ніколаєва О.В.

Ухвала від 28.02.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Ніколаєва О.В.

Ухвала від 14.02.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Ніколаєва О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні