ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/28995/23 Суддя (судді) першої інстанції: Лисенко В.І.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 липня 2024 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Судді-доповідача: Маринчак Н.Є.,
Суддів: Черпака Ю.К, Штульман І.В.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у м. Києві на рішення Київського окружного адміністративного суду від 07.05.2024 у справі за адміністративним позовом ТОВ "ВОЛТАН" до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
22.08.2023 Товариство з обмеженою відповідальністю "ВОЛТАН" (далі - позивач, ТОВ "ВОЛТАН") звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (далі -відповідач 1, апелянт), Державної податкової служби України (далі -відповідач 2), у якому просить суд:
- визнати протиправними та скасувати в повному обсязі рішення Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування (далі - ПН) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), а саме: рішення від 15.06.2023 №8997600/22967567; рішення від 15.06.2023 №8997601/22967567; рішення від 15.06.2023 №8997598/22967567; рішення від 15.06.2023 №8997599/22967567; рішення від 15.06.2023 №8997597/22967567; рішення від 15.06.2023 №8997595/22967567; рішення від 15.06.2023 №8997596/22967567; рішення від 15.06.2023 №8997594/22967567;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, виписані Товариством з обмеженою відповідальністю «ВОЛТАН» податкові накладні, а саме податкову накладну №1 від 06.03.2023; податкову накладну №2 від 08.03.2023; податкову накладну №3 від 08.03.2023; податкову накладну №4 від 15.03.2023; податкову накладну №5 від 20.03.2023; податкову накладну №6 від 20.03.2023; податкову накладну №7 від 21.03.2023; податкову накладну №1 від 10.04.2023.
Позовні вимоги мотивовані тим, що для реєстрації спірних податкових накладних позивачем подано до податкового органу увесь перелік первинних документів на підтвердження здійснення господарських операцій передбачених чинним законодавством України. Позивач вважає, що надані документи до контролюючого органу підтверджують здійснення господарських операцій за результатом яких видані податкові накладні.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 07.05.2024 адміністративний позов задоволено.
Не погоджуючись з таким рішенням суду першої інстанції, представником Головного управління ДПС у м. Києві подано апеляційну скаргу, в якій останній просить його скасувати та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити повністю.
Апеляційна скарга мотивована тим, що рішення суду першої інстанції є таким, що прийнято з неправильним застосуванням норм матеріального права та з порушенням норм процесуального права, також в порушення чинного законодавства не з`ясовані всі обставини справи, не досліджені та не враховані надані до суду докази, а тому наведені порушення призвели до необ`єктивного, неправильного та незаконного вирішення справи.
Зокрема, в апеляційній скарзі зазначається, що позивачем не було надано копій документів, складених із порушенням законодавства; відсутність вказаних документів не дала можливості підтвердити реальність здійснення господарських операцій, згідно з якими виписано податкові накладні.
Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Беручи до уваги, що в суді першої інстанції справа розглядалась в порядку спрощеного провадження, введення в Україні воєнного стану, враховуючи, що за наявними у справі матеріалами її може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів та з огляду на відсутність необхідності розглядати справу у судовому засіданні, керуючись приписами статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України, справу призначено до розгляду в порядку письмового провадження.
Ухвалами Шостого апеляційного адміністративного суду від 13.06.2024 та від 02.07.2024 відкрито апеляційне провадження та призначено справу до судового розгляду в порядку письмового провадження.
Від ТОВ "ВОЛТАН" та Державної податкової служби України відзив на апеляційну скаргу не надходив, що не перешкоджає розгляду справи за наявними у ній матеріалами в порядку письмового провадження.
Перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла до наступного висновку.
Відповідно до фактичних обставин справи, ТОВ "ВОЛТАН" зареєстроване 08.06.1995, є платником податків у ГУ ДПС в Святошинському районі м. Києва.
Відповідно до даних наведених у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, видами діяльності позивача є: 46.12 Діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами (основний); 10.61 Виробництво продуктів борошномельно-круп`яної промисловості; 10.73 Виробництво макаронних виробів і подібних борошняних виробів; 43.91 Покрівельні роботи; 46.17 Діяльність посередників у торгівлі продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 46.36 Оптова торгівля цукром, шоколадом і кондитерськими виробами; 82.92 Пакування; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 69.10 Діяльність у сфері права; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; 46.72 Оптова торгівля металами та металевими рудами.
ТОВ «ВОЛТАН» (також - Постачальник) та ТОВ «Київський електротехнічний завод «ТРАНССИГНАЛ» (також - Покупець) уклали Договір постачання від 02.03.2023 за № ДП-22-в (також - Договір).
Згідно п. 1.1. договору, постачальник зобов`язується поставити та передати у власність покупця у встановлений термін товар: круги сталеві, код згідно ДК 021:2015:14620000-3 сплави, визначений в асортименті, якості, кількості та за цінами, які зазначені у Специфікації (додаток №1), що додається до договору і є його невід`ємною частиною, а покупець зобов`язується прийняти товар та оплатити його вартість.
Відповідно до п. 4.2. договору, оплата здійснюється тільки після перевірки якості товару Центральною заводською лабораторією та Відділом технічного контролю ПрАТ «КЕЗ «Транссигнал» протягом 180 банківських днів з дати прийняття товару за кількістю та якістю з урахуванням, що така оплата здійснюється після реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до статті 201 Податкового кодексу України.
В силу п. 5.1. договору, товар повинен бути поставлений постачальником покупцю партіями за окремими письмовими замовленнями покупця, виходячи з його фінансових можливостей та передбачених потреб.
Поставка товару здійснюється транспортом постачальника або транспортною компанією за дорученням постачальника, на умовах DDP - склад покупця (відповідно до вимог Міжнародних правил «Інкотермс-2020») за адресою: вул. Жилянська, 97, м. Київ, Україна, 01135 (п. 5.4. договору).
Для виконання умов вищевказаного договору, ТОВ «ВОЛТАН», на підставі попередньо укладеного договору поставки №07/11-22 від 07.11.2022 року з ТОВ «ТД УКРМЕТАЛЛОПРОКАТ» було придбано товар, який в подальшому поставлено на адресу покупця (ТОВ «КЕЗ «ТРАНССИГНАЛ»).
На виконання умов договору поставки №07/11-22 від 07.11.2022 ТОВ «ТД УКРМЕТАЛЛОПРОКАТ», 06.03.2023 відвантажила на користь ТОВ «ВОЛТАН» товар на загальну суму 57 916,75 грн, що підтверджується наступними документами: рахунок-фактура №УМП 184 від 03.03.2023; платіжна інструкція №1425 від 03.03.2023; виписка з банківського рахунку про списання коштів від 03.03.2023; податкова накладна №16 від 03.03.2023; видаткова накладна №53 від 06.03.2023; сертифікати якості на поставлений товар (круги сталеві).
В подальшому, ТОВ «ВОЛТАН» відвантажило на користь ТОВ «КЕЗ «ТРАНССИГНАЛ» придбаний товар на суму 85 964,40 грн, в тому числі ПДВ 20% - 14 327,40 грн, що підтверджується видатковою накладною №РН-0000002 від 06.03.2023 та виставленим рахунком-фактурою №СФ-0000002 від 06.03.2023.
Виконання поставки товару, згідно видаткової накладної №РН-0000002 від 06.03.2023 на адресу ТОВ «КЕЗ «ТРАНССИГНАЛ» (вул. Жилянська, 97, м. Київ) здійснювалося за дорученням ТОВ «ВОЛТАН» автоперевізником, а саме ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ), та підтверджується товарно-транспортною накладною №184 від 06.03.2023.
06.03.2023 ТОВ «ВОЛТАН» було складено та відправлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 1 на суму 85 316,40 грн в т.ч. ПДВ 14 219,40 грн.
Податкову накладну від 06.03.2023 № 1 було прийнято, але реєстрація зупинена, та зазначено підстави зупинення: відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 06.03.2023 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена; ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку; запропоновано надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
26.04.2023 на рахунок ТОВ «ВОЛТАН» надійшла часткова оплата в розмірі 71 637,00 грн від ТОВ «КЕЗ «ТРАНССИГНАЛ» за поставлений товар згідно з видатковою накладною №РН-0000002 від 06.03.2023, що підтверджується платіжною інструкцією №485 від 26.04.2023 та випискою з банківського рахунку за 26.04.2023.
Позивачем було направлено на адресу Головного управління Державної податкової служби у м. Києві повідомлення про подання пояснень та копій первинних документів №1 від 09.06.2023 щодо вищевказаної заблокованої ПН, з метою підтвердження реальності здійснення відповідних операцій.
Рішенням комісії Головного управління Державної податкової служби у м. Києві №8997600/22967567 від 15.06.2023 було відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 з підстав надання платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства (додаткова інформація: первинні документи на постачання товару).
ТОВ «ВОЛТАН» (також - Постачальник) та ТОВ «Київський електротехнічний завод «ТРАНССИГНАЛ» (також - Покупець) уклали договір постачання від 07.03.2023 за № ДП-29-в (також - Договір).
Згідно п. 1.1. договору, постачальник зобов`язується поставити та передати у власність покупця у встановлений термін товар: квадрат 55x55 Ст. 45, визначений в асортименті, якості, кількості та за цінами, які зазначені у Специфікації (додаток №1), що додається до договору і є його невід`ємною частиною, а покупець зобов`язується прийняти товар та оплатити його вартість.
Відповідно до п. 4.2. договору, оплата здійснюється тільки після перевірки якості товару Центральною заводською лабораторією та Відділом технічного контролю ПрАТ «КЕЗ "Транссигнал" протягом 180 банківських днів з дати прийняття товару за кількістю та якістю з урахуванням, що така оплата здійснюється після реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до статті 201 Податкового кодексу України.
В силу п. 5.1. договору, товар повинен бути поставлений постачальником покупцю партіями за окремими письмовими замовленнями покупця, виходячи з його фінансових можливостей та передбачених потреб.
Поставка товару здійснюється транспортом постачальника або транспортною компанією за дорученням постачальника, на умовах DDP - склад покупця (відповідно до вимог Міжнародних правил «Інкотермс-2020») за адресою: вул. Жилянська, 97, м. Київ, Україна, 01135 (п. 5.4. договору).
Для виконання умов вищевказаного договору, ТОВ «ВОЛТАН», на підставі попередньо замовлення було придбано у ТОВ «ТАКТ» товар, який в подальшому поставлено на адресу покупця (ТОВ «КЕЗ «ТРАНССИГНАЛ»).
На виконання попереднього замовлення, ТОВ «ТАКТ», 07.03.2023 відвантажило на користь ТОВ «ВОЛТАН» товар на загальну суму 333 000,00 грн, що підтверджується наступними документами: рахунок-фактура №СФ-000853 від 03.03.2023; платіжна інструкція №1426 від 06.03.2023; виписка з банківського рахунку про списання коштів від 06.03.2023; податкова накладна №74 від 06.03.2023; видаткова накладна №РН-000954 від 07.03.2023; сертифікати якості на поставлений товар (квадрат сталевий).
В подальшому, ТОВ «ВОЛТАН» відвантажило на користь ТОВ «КЕЗ ТРАНССИГНАЛ» придбаний товар на суму 504 000,00 грн, в тому числі ПДВ 20% - 84 000,00 грн, що підтверджується видатковою накладною №РН-0000003 від 08.03.2023 та виставленим рахунком-фактурою №СФ-0000003 від 08.03.2023.
Виконання поставки товару, згідно видаткової накладної №РН-0000003 від 08.03.2023 на адресу ТОВ «КЕЗ «ТРАНССИГНАЛ» (вул. Жилянська, 97, м. Київ) здійснювалося за дорученням ТОВ «ВОЛТАН» автоперевізником, а саме ФОП ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_2 ), та підтверджується документами: товарно-транспортна накладна №608 від 07.03.2023; договір-заявка №01/06.03.2023; рахунок-фактура №12 від 08.03.2023; акт №12 здачі-прийняття робіт від 08.03.2023; платіжна інструкція №1433 від 08.03.2023; платіжна інструкція №1434 від 14.03.2023; банківська виписка про списання коштів за 08.03.2023 та 14.03.2023 (оплата за вантажні перевезення).
08.03.2023 року ТОВ «ВОЛТАН» було складено та відправлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №2 на суму 504 000,00 грн в т.ч. ПДВ 84 000,00 грн.
Податкову накладну від 08.03.2023 №2 було прийнято, але реєстрація зупинена, та зазначено підстави зупинення: відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 08.03.2023 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена; ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку; пропонуємо надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
11.05.2023 та 15.05.2023 на рахунок ТОВ «ВОЛТАН» надійшла часткова оплата в розмірі 20 000,00 грн та 100 000,00 грн відповідно від ТОВ «КЕЗ «ТРАНССИГНАЛ» за поставлений товар згідно з видатковою накладною №РН-0000003 від 08.03.2023, що підтверджується платіжними інструкціями №574 від 11.05.2023, №599 від 15.05.2023 та виписками з банківського рахунку за 11.05.2023 та 15.05.2023.
Позивачем було направлено на адресу Головного управління Державної податкової служби у м. Києві повідомлення про подання пояснень та копій первинних документів №2 від 10.06.2023 щодо вищевказаної заблокованої ПН, з метою підтвердження реальності здійснення відповідних операцій.
Рішенням комісії Головного управління Державної податкової служби у м. Києві №8997601/22967567 від 15.06.2023 було відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 з підстав надання платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства (додаткова інформація: первинні документи на постачання товару)
ТОВ «ВОЛТАН» (також - Постачальник) та ТОВ «Київський електротехнічний завод «ТРАНССИГНАЛ» (також - Покупець) уклали договір постачання від 02.03.2023 за № ДП-22-в (також - Договір).
Згідно п. 1.1. договору, постачальник зобов`язується поставити та передати у власність покупця у встановлений термін товар: круги сталеві, код згідно ДК 021:2015:14620000-3 сплави, визначений в асортименті, якості, кількості та за цінами, які зазначені у Специфікації (додаток №1), що додається до договору і є його невід`ємною частиною, а покупець зобов`язується прийняти товар та оплатити його вартість.
Відповідно до п. 4.2. договору, оплата здійснюється тільки після перевірки якості товару Центральною заводською лабораторією та Відділом технічного контролю ПрАТ «КЕЗ «Транссигнал» протягом 180 банківських днів з дати прийняття товару за кількістю та якістю з урахуванням, що така оплата здійснюється після реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до статті 201 Податкового кодексу України.
В силу п. 5.1. договору, товар повинен бути поставлений постачальником покупцю партіями за окремими письмовими замовленнями покупця, виходячи з його фінансових можливостей та передбачених потреб.
Поставка товару здійснюється транспортом постачальника або транспортною компанією за дорученням постачальника, на умовах DDP - склад покупця (відповідно до вимог Міжнародних правил «Інкотермс-2020») за адресою: вул. Жилянська, 97, м. Київ, Україна, 01135 (п. 5.4. Договору).
Для виконання умов вищевказаного договору, ТОВ «ВОЛТАН», на підставі попередньо замовлення було придбано у ТОВ «Торговий Дом «ДНЛ ГРУП» товар, який в подальшому поставлено на адресу покупця (ТОВ «КЕЗ «ТРАНССИГНАЛ»).
На виконання попереднього замовлення, ТОВ «Торговий Дом «ДНЛ ГРУП», 07.03.2023 відвантажило на користь ТОВ «ВОЛТАН» товар на загальну суму 71 185,20 грн, що підтверджується наступними документами: рахунок на оплату №923 від 21.02.2023; платіжна інструкція №1422 від 02.03.2023; виписка з банківського рахунку про списання коштів від 02.03.2023; податкова накладна №37 від 02.03.2023; видаткова накладна №796 від 07.03.2023; сертифікати якості на поставлений товар (круг сталевий).
В подальшому, ТОВ «ВОЛТАН» відвантажило на користь ТОВ "КЕЗ "ТРАНССИГНАЛ" придбаний товар на суму 117 177,60 грн, в тому числі ПДВ 20% - 19 529,60 грн., що підтверджується видатковою накладною №РН-0000004 від 08.03.2023 та виставленим рахунком-фактурою №СФ-0000004 від 08.03.2023.
Виконання поставки товару, згідно з видатковою накладною №РН-0000004 від 08.03.2023 на адресу ТОВ «КЕЗ «ТРАНССИГНАЛ» (вул. Жилянська, 97, м. Київ) здійснювалося за дорученням ТОВ «ВОЛТАН» автоперевізником, а саме ФОП ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_2 ), та підтверджується документами: товарно-транспортна накладна №Р796 від 07.03.2023; договір-заявка №01/06.03.2023; рахунок-фактура №12 від 08.03.2023; акт №12 здачі-прийняття робіт від 08.03.2023; платіжна інструкція №1433 від 08.03.2023; платіжна інструкція №1434 від 14.03.2023; банківська виписка про списання коштів за 08.03.2023 та 14.03.2023 (оплата за вантажні перевезення).
08.03.2023 ТОВ «ВОЛТАН» було складено та відправлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №3 на суму 117 177,60 грн в т.ч. ПДВ 19 529,60 грн.
Податкову накладну від 08.03.2023 №3 було прийнято, але реєстрація зупинена, та зазначено підстави зупинення: відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 08.03.2023 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена; ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку; пропонуємо надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
11.05.2023 на рахунок ТОВ «ВОЛТАН» надійшла часткова оплата в розмірі 97 648,00 грн від ТОВ «КЕЗ «ТРАНССИГНАЛ» за поставлений товар згідно з видатковою накладною №РН-0000004 від 08.03.2023, що підтверджується платіжною інструкцією №573 від 11.05.2023 та випискою з банківського рахунку за 11.05.2023.
Позивачем було направлено на адресу апелянта повідомлення про подання пояснень та копій первинних документів №3 від 10.06.2023 щодо вищевказаної заблокованої ПН, з метою підтвердження реальності здійснення відповідних операцій.
Рішенням комісії Головного управління Державної податкової служби у м. Києві №8997598/22967567 від 15.06.2023 було відмовлено у реєстрації податкової накладної №3 з підстав надання платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства (додаткова інформація: первинні документи на постачання товару).
ТОВ «ВОЛТАН» (також - Постачальник) та ТОВ «Київський електротехнічний завод «ТРАНССИГНАЛ» (також - Покупець) уклали Договір постачання від 31.03.2022 за № ДП-28-в (також - Договір).
Згідно п. 1.1. договору, постачальник зобов`язується поставити та передати у власність покупця у встановлений термін товар: прокат листовий, код ДК згідно ЄЗС 021:2015:14622000-7 сталь, визначений в асортименті, якості, кількості та за цінами, які зазначені у Специфікації (Додаток №1), що додається до Договору і є його невід`ємною частиною, а покупець зобов`язується прийняти товар та оплатити його вартість.
Сума договору становить 3 854 404,10 грн, в тому числі ПДВ 20% - 642 400,68 грн (п. 3.3. договору в редакції додаткової угоди №2 від 30.12.2022 ).
Відповідно до п. 4.2. договору, оплата здійснюється тільки після перевірки якості товару Центральною заводською лабораторією та Відділом технічного контролю ПрАТ «КЕЗ «Транссигнал» протягом 180 банківських днів з дати прийняття товару за кількістю та якістю з урахуванням, що така оплата здійснюється після реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до статті 201 Податкового кодексу України.
В силу п. 5.1. договору, товар повинен бути поставлений постачальником покупцю партіями за окремими письмовими замовленнями покупця, виходячи з його фінансових можливостей та передбачених потреб.
Поставка товару здійснюється транспортом постачальника або транспортною компанією за дорученням постачальника, на умовах DDP - склад покупця (відповідно до вимог Міжнародних правил «Інкотермс-2020») за адресою: вул. Жилянська, 97, м. Київ, Україна, 01135 (п. 5.4. Договору).
Для виконання умов вищевказаного договору, ТОВ «ВОЛТАН», на підставі договору поставки №078/Я від 14.03.2023 було придбано у ТОВ «АВ МЕТАЛ ГРУП» товар, який в подальшому поставлено на адресу покупця (ТОВ «КЕЗ «ТРАНССИГНАЛ»).
На виконання договору поставки №078/Я від 14.03.2023, ТОВ «АВ МЕТАЛ ГРУП», 15.03.2023 відвантажило на користь ТОВ «ВОЛТАН» товар на загальну суму 118 480,43 грн, що підтверджується наступними документами: рахунок на оплату №500129783 від 14.03.2023, платіжна інструкція №1436 від 14.03.2023; виписка з банківського рахунку про списання коштів від 14.03.2023; видаткова накладна №5091198 від 15.03.2023; сертифікати якості на поставлений товар.
В подальшому, ТОВ «ВОЛТАН» відвантажило на користь ТОВ «КЕЗ ТРАНССИГНАЛ» придбаний товар на суму 72 270,00 грн, в тому числі ПДВ 20% - 12 045,00 грн, що підтверджується видатковою накладною №РН-0000005 від 15.03.2023 та виставленим рахунком-фактурою №СФ-0000005 від 15.03.2023.
Виконання поставки товару, згідно з видатковою накладною №РН-0000005 від 15.03.2023 р. на адресу ТОВ «КЕЗ «ТРАНССИГНАЛ» (вул. Жилянська, 97, м. Київ) здійснювалося за дорученням ТОВ «ВОЛТАН» автоперевізником, а саме ФОП ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_3 ), та підтверджується документами: товарно-транспортна накладна №АВ05150323-0142 від 15.03.2023; договір-заявка №01/15.03.2023; рахунок-фактура №1/15.03 від 15.03.2023; акт №1/15 здачі-прийняття робіт від 15.03.2023; платіжна інструкція №1438 від 15.03.2023; банківська виписка про списання коштів за 15.03.2023.
15.03.2023 ТОВ «ВОЛТАН» було складено та відправлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №4 на суму 72 270,00 грн в т.ч. ПДВ 12 045,00 грн.
Податкову накладну від 15.03.2023 №4 було прийнято, але реєстрація зупинена, та зазначено підстави зупинення: відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 15.03.2023 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена; ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку; пропонуємо надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем було направлено на адресу Головного управління Державної податкової служби у м. Києві повідомлення про подання пояснень та копій первинних документів №4 від 10.06.2023 щодо вищевказаної заблокованої ПН, з метою підтвердження реальності здійснення відповідних операцій.
Рішенням комісії Головного управління Державної податкової служби у м. Києві №8997599/22967567 від 15.06.2023 відмовлено у реєстрації податкової накладної №4 з підстав надання платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства (додаткова інформація: первинні документи на постачання товару).
ТОВ «ВОЛТАН» (також - Постачальник) та ТОВ «Київський електротехнічний завод «ТРАНССИГНАЛ» (також - Покупець) уклали договір поставки від 20.03.2023 за № ДП-34-в (також - Договір).
Згідно п. 1.1. договору, постачальник зобов`язується поставити та передати у власність, а покупець прийняти та оплатити у встановлений цим договором строк листи сталеві (код згідно ДК 021:2015:14620000-3 сплави) (далі - Товар), у визначеному асортименті, якості, кількості та за цінами, які зазначені у Специфікації (додаток №1), що додається до договору і є його невід`ємною частиною.
Відповідно до п. 4.3. Договору, оплата здійснюється тільки після перевірки якості товару Центральною заводською лабораторією та Відділом технічного контролю ПрАТ «КЕЗ Транссигнал» протягом 180 банківських днів з дати прийняття товару за кількістю та якістю : з урахуванням, що така оплата здійснюється після реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до статті 201 Податкового кодексу України.
В силу п. 5.4. договору, товар повинен бути поставлений постачальником покупцю партіями за окремими письмовими замовленнями покупця, виходячи з його фінансових можливостей та передбачених потреб.
Поставка товару здійснюється транспортом постачальника або транспортною компанією за дорученням постачальника, на умовах DDP - склад покупця (відповідно до вимог Міжнародних правил «Інкотермс-2020») за адресою: вул. Жилянська, 97, м. Київ, Україна, 01135 (п. 5.8. договору).
Для виконання умов вищевказаного договору, ТОВ «ВОЛТАН», на підставі договору поставки №078/Я від 14.03.2023 було придбано у ТОВ «АВ МЕТАЛ ГРУП» товар, який в подальшому поставлено на адресу покупця (ТОВ «КЕЗ «ТРАНССИГНАЛ»).
На виконання договору поставки №078/Я від 14.03.2023, ТОВ «АВ МЕТАЛ ГРУП», 05.03.2023 відвантажило на користь ТОВ «ВОЛТАН» товар на загальну суму 118 480,43 грн, що підтверджується наступними документами: рахунок на оплату №500129783 від 14.03.2023; платіжна інструкція №1436 від 14.03.2023; виписка з банківського рахунку про списання коштів від 14.03.2023; податкова накладна №5000423 від 14.03.2023; видаткова накладна №5091198 від 15.03.2023; сертифікати якості на поставлений товар.
У подальшому, ТОВ «ВОЛТАН» відвантажило на користь ТОВ «КЕЗ «ТРАНССИГНАЛ» придбаний товар на суму 102 568,10 грн, в тому числі ПДВ 20% - 17094,68 грн, що підтверджується видатковою накладною №РН-0000006 від 20.03.2023 та виставленим рахунком-фактурою №СФ-0000006 від 20.03.2023.
Виконання поставки товару, згідно з видатковою накладною №РН-0000006 від 20.03.2023 на адресу ТОВ «КЕЗ «ТРАНССИГНАЛ» (вул. Жилянська, 97, м. Київ) здійснювалося за дорученням ТОВ «ВОЛТАН» автоперевізником, а саме ФОП ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_3 ), та підтверджується наступними документами: товарно-транспортна накладна №АВ05150323-0142 від 15.03.2023; договір-заявка №01/15.03.2023; рахунок-фактура №1/15.03 від 15.03.2023; акт №1/15 здачі-прийняття робіт від 15.03.2023; платіжна інструкція №1438 від 15.03.2023; банківська виписка про списання коштів за 15.03.2023.
20.03.2023 ТОВ «ВОЛТАН» було складено та відправлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №5 на суму 102 568,10 грн в т.ч. ПДВ 17 094,68 грн.
Податкову накладну від 20.03.2023 року №5 було прийнято, але реєстрація зупинена, та зазначено підстави зупинення: відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 20.03.2023 №5 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена; ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку; пропонуємо надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем було направлено на адресу Головного управління Державної податкової служби у м. Києві повідомлення про подання пояснень та копій первинних документів від 10.06.2023 щодо вищевказаної заблокованої ПН №5, з метою підтвердження реальності здійснення відповідних операцій.
Рішенням комісії Головного управління Державної податкової служби у м. Києві №8997597/22967567 від 15.06.2023 було відмовлено у реєстрації податкової накладної №5 з підстав надання платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства (додаткова інформація: первинні документи на постачання товару).
ТОВ «ВОЛТАН» (також - Постачальник) та ТОВ «Київський електротехнічний завод «ТРАНССИГНАЛ» (також - Покупець) уклали договір постачання від 31.03.2022 за № ДП-28-в (також - Договір).
Згідно п. 1.1. договору, постачальник зобов`язується поставити та передати у власність покупця у встановлений термін товар: прокат листовий, код ДК згідно ЄЗС 021:2015:14622000-7 сталь, визначений в асортименті, якості, кількості та за цінами, які зазначені у Специфікації (додаток №1), що додається до договору і є його невід`ємною частиною, а покупець зобов`язується прийняти товар та оплатити його вартість.
Відповідно до п. 4.2. договору, оплата здійснюється тільки після перевірки якості товару Центральною заводською лабораторією та Відділом технічного контролю ПрАТ «КЕЗ - Транссигнал» протягом 180 банківських днів з дати прийняття товару за кількістю та якістю з урахуванням, що така оплата здійснюється після реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до статті 201 Податкового кодексу України.
В силу п. 5.1. Договору, товар повинен бути поставлений постачальником покупцю партіями за окремими письмовими замовленнями покупця, виходячи з його фінансових можливостей та передбачених потреб.
Поставка товару здійснюється транспортом постачальника або транспортною компанією за дорученням постачальника, на умовах DDP - склад покупця (відповідно до вимог Міжнародних правил «Інкотермс-2020») за адресою: вул. Жилянська, 97, м. Київ, Україна, 01135 (п. 5.4. договору).
Для виконання умов вищевказаного договору, ТОВ «ВОЛТАН», на підставі договору поставки №07/11-22 придбано у ТОВ «ТД УКРМЕТАЛЛОПРОКАТ» товар, який в подальшому поставлено на адресу покупця (ТОВ «КЕЗ «ТРАНССИГНАЛ»).
На виконання договору поставки №07/11-22, ТОВ «ТД УКРМЕТАЛЛОПРОКАТ», 20.03.2023 відвантажило на користь ТОВ «ВОЛТАН» товар на загальну суму 133 449,01 грн, що підтверджується наступними документами: рахунок-фактура №ТД УМП 228 від 16.03.2023; платіжна інструкція №1439 від 17.03.2023; виписка з банківського рахунку про списання коштів від 17.03.2023; видаткова накладна №65 від 20.03.2023; сертифікати якості на поставлений товар.
В подальшому, ТОВ «ВОЛТАН» відвантажило на користь ТОВ «КЕЗ «ТРАНССИГНАЛ» придбаний товар на суму 69 960,00 грн, в тому числі ПДВ 20% -11660,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №РН-0000008 від 20.03.2023 та виставленим рахунком-фактурою №СФ-0000008 від 20.03.2023.
Виконання поставки товару, згідно з видатковою накладною №РН-0000008 від 20.03.2023 на адресу ТОВ «КЕЗ «ТРАНССИГНАЛ» (вул. Жилянська, 97, м. Київ) здійснювалося за дорученням ТОВ «ВОЛТАН» автоперевізником, а саме ФОП ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_4 ), та підтверджується товарно-транспортною накладною №228 від 20.03.2023.
20.03.2023 ТОВ «ВОЛТАН» було складено та відправлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №6 на суму 69 960,00 грн в т.ч. ПДВ 11 660,00 грн.
Податкову накладну від 20.03.2023 №6 було прийнято, але реєстрація зупинена, та зазначено підстави зупинення:відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 20.03.2023 №6 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена; ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку; пропонуємо надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем було направлено на адресу Головного управління Державної податкової служби у м. Києві повідомлення про подання пояснень та копій первинних документів від 10.06.2023 щодо вищевказаної заблокованої ПН №6, з метою підтвердження реальності здійснення відповідних операцій.
Рішенням комісії Головного управління Державної податкової служби у м. Києві №8997595/22967567 від 15.06.2023 було відмовлено у реєстрації податкової накладної №6 з підстав надання платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства (додаткова інформація: первинні документи на постачання товару).
ТОВ «ВОЛТАН» (також - Постачальник) та ТОВ «Київський електротехнічний завод «ТРАНССИГНАЛ» (також - Покупець) уклали договір поставки від 20.03.2023 за № ДП-35-в (також - Договір).
Згідно п. 1.1. договору, постачальник зобов`язується поставити та передати у власність, а покупець прийняти та оплатити у встановлений цим договором строк листи сталеві (код згідно ДК 021:2015:14620000-3 сплави) (далі - Товар), у визначеному асортименті, якості, кількості та за цінами, які зазначені у Специфікації (додаток №1), що додається до договору і є його невід`ємною частиною.
Відповідно до п. 4.3. договору, оплата здійснюється тільки після перевірки якості товару Центральною заводською лабораторією та Відділом технічного контролю ПрАТ №КЕЗ "Транссигнал" протягом 180 банківських днів з дати прийняття товару за кількістю та якістю з урахуванням, що така оплата здійснюється після реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до статті 201 Податкового кодексу України.
В силу п. 5.4. договору, товар повинен бути поставлений постачальником покупцю партіями за окремими письмовими замовленнями покупця, виходячи з його фінансових можливостей та передбачених потреб.
Поставка товару здійснюється транспортом постачальника або транспортною компанією за дорученням постачальника, на умовах DDP - склад покупця (відповідно до вимог Міжнародних правил «Інкотермс-2020») за адресою: вул. Жилянська, 97, м. Київ, Україна, 01135 (п. 5.8. договору).
Для виконання умов вищевказаного договору, ТОВ «ВОЛТАН», на підставі договору поставки №07/11-22 було придбано у ТОВ «ТД УКРМЕТАЛЛОПРОКАТ» товар, який в подальшому поставлено на адресу покупця (ТОВ «КЕЗ «ТРАНССИГНАЛ»).
На виконання договору поставки №07/11-22, ТОВ «ТД УКРМЕТАЛЛОПРОКАТ», 16.03.2023 відвантажило на користь ТОВ «ВОЛТАН» товар на загальну суму 133 449,01 грн, що підтверджується наступними документами: рахунок-фактура №ТД УМП 228 від 16.03.2023; платіжна інструкція №1439 від 17.03.2023; виписка з банківського рахунку про списання коштів від 17.03.2023; видаткова накладна №65 від 20.03.2023; сертифікати якості на поставлений товар.
В подальшому, ТОВ «ВОЛТАН» відвантажило на користь ТОВ «КЕЗ "ГРАНССИГНАЛ" придбаний товар на суму 80 340,00 грн, в тому числі ПДВ 20% - 13 390,00 грн, що підтверджується видатковою накладною №РН-0000007 від 21.03.2023 та виставленим рахунком-фактурою №СФ-0000007 від 21.03.2023.
Виконання поставки товару, згідно з видатковою накладною №РН-0000007 від 21.03.2023 на адресу ТОВ «КЕЗ «ТРАНССИГНАЛ» (вул. Жилянська, 97, м. Київ) здійснювалося за дорученням ТОВ «ВОЛТАН» автоперевізником, а саме ФОП ОСОБА_4 , та підтверджується товарно-транспортною накладною №228 від 20.03.2023.
21.03.2023 ТОВ «ВОЛТАН» було складено та відправлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №7 на суму 80 340,00 грн в т.ч. ПДВ 3 390,00 грн.
Податкову накладну від 21.03.2023 №7 було прийнято, але реєстрація зупинена, та визначено підстави зупинення: відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 21.03.2023 №7 в Єдиному реєстрі податкових вкладних зупинена; ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку; пропонуємо надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем було направлено на адресу Головного управління Державної податкової служби у м. Києві повідомлення про подання пояснень та копій первинних документів від 10.06.2023 щодо вищевказаної заблокованої ПН №7, з метою підтвердження реальності здійснення відповідних операцій.
Рішенням комісії Головного управління Державної податкової служби у м. Києві №8997596/22967567 від 15.06.2023 було відмовлено у реєстрації податкової накладної №7 з підстав надання платником податків документів, складених із порушенням законодавства (додаткова інформація: первинні документи на постачання товару).
ТОВ «ВОЛТАН» (також - Постачальник) та ТОВ «Київський електротехнічний завод «ТРАНССИГНАЛ» (також - Покупець) уклали договір постачання від 20.03.2023 за № ДП-22-в (також - Договір).
Згідно п. 1.1. договору, постачальник зобов`язується поставити та передати у власність покупця у встановлений термін товар: круги сталеві, код згідно ДК 021:2015:14620000-3 сплави, визначений в асортименті, якості, кількості та за цінами, які зазначені у Специфікації (Додаток №1), що додається до договору і є його невід`ємною частиною, а покупець зобов`язується прийняти товар та оплатити його вартість.
Відповідно до п. 4.2. договору, оплата здійснюється тільки після перевірки якості товару Центральною заводською лабораторією та Відділом технічного контролю ПрАТ «КЕЗ «Транссигнал» протягом 180 банківських днів з дати прийняття товару за кількістю та якістю з урахуванням, що така оплата здійснюється після реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до статті 201 Податкового кодексу України.
В силу п. 5.1. Договору, товар повинен бути поставлений постачальником покупцю партіями за окремими письмовими замовленнями покупця, виходячи з його фінансових можливостей та передбачених потреб.
Поставка товару здійснюється транспортом постачальника або транспортною компанією за дорученням постачальника, на умовах DDP - склад покупця (відповідно до вимог Міжнародних правил «Інкотермс-2020») за адресою: вул. Жилянська, 97, м. Київ, Україна, 01135 (п. 5.4. договору).
Для виконання умов вищевказаного договору, ТОВ «ВОЛТАН», на підставі попереднього замовлення було придбано у ТОВ «Торговий Дом «ДНЛ ГРУП» товар, який в подальшому поставлено на адресу покупця (ТОВ «КЕЗ «ТРАНССИГНАЛ»).
На виконання попереднього замовлення, ТОВ «Торговий Дом «ДНЛ ГРУП», 07.04.2023 відвантажило на користь ТОВ «ВОЛТАН» товар на загальну суму 163 292,40 грн, що підтверджується наступними документами: рахунок на оплату №1758 від 05.04.2023; платіжна інструкція №1445 від 05.04.2023; виписка з банківського рахунку про списання коштів від 05.04.2023; податкова накладна №58 від 05.04.2023; видаткова накладна №1242 від 07.04.2023; сертифікати якості на поставлений товар.
В подальшому, ТОВ «ВОЛТАН» відвантажило на користь ТОВ «КЕЗ «ТРАНССИГНАЛ» придбаний товар на суму 284 328,00 грн, в тому числі ПДВ 20% - 47 388,00 грн, що підтверджується видатковою накладною №РН-0000009 від 10.04.2023 та виставленим рахунком-фактурою №СФ-0000009 від 10.04.2023.
Виконання поставки товару, згідно з видатковою накладною №РН-0000009 від 10.04.2023 на адресу ТОВ «КЕЗ «ТРАНССИГНАЛ» (вул. Жилянська, 97, м. Київ) здійснювалося за дорученням ТОВ «ВОЛТАН» автоперевізником, а саме ФОП ОСОБА_5 , та підтверджується документами: товарно-транспортна накладна №228 від 20.03.2023; договір-заявка №01/07.04.2023; рахунок на оплату №126 від 10.04.2023; акт надання послуг №126 від 10.04.2023; платіжна інструкція №1452 від 10.04.2023; платіжна інструкція №1454 від 14.04.2023; банківська виписка про списання коштів за 15.03.2023 (оплата за вантажні перевезення).
10.04.2023 ТОВ «ВОЛТАН» було складено та відправлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №1 на суму 284 328,00 грн в т.ч. ПДВ 47 388,00 грн.
Податкову накладну від 10.04.2023 №1 було прийнято, але реєстрація зупинена, та зазначено підстави зупинення: відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 10.04.2023 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена; ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку; пропонуємо надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем було направлено на адресу Головного управління Державної податкової служби у м. Києві повідомлення про подання пояснень та копій первинних документів від 10.06.2023 щодо вищевказаної заблокованої ПН №8, з метою підтвердження реальності здійснення відповідних операцій.
Рішенням комісії Головного управління Державної податкової служби у м. Києві №8997594/22967567 від 15.06.2023 було відмовлено у реєстрації податкової накладної №8 з підстав надання платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства (додаткова інформація: первинні документи на постачання товару).
Враховуючи наведене, позивач звернувся до суду з відповідним адміністративним позовом.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції зазначив, що матеріали справи не містять належних і достатніх доказів спростування відповідачами, як суб`єктами владних повноважень, тверджень позивача, наведення ним відповідних мотивів прийняття спірного рішення та неврахування наданих позивачем комісії документів, а відтак, підтверджень правомірності рішень податкового органу. Відтак, оскаржувані рішення прийняті відповідачем необґрунтовано, без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, у зв`язку із чим, такі рішення є протиправними та підлягають скасуванню; з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання відповідача зареєструвати податкові накладні позивача у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.
В силу вимог частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі - ПК України).
Положення пункту 192.1 статті 192 Податкового кодексу України встановлюють необхідність коригування сум податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача шляхом складання розрахунку коригування до податкової накладної, якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи, зокрема, повернення постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг. Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка видана їх отримувачу - платнику податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до підпункту 192.1.1 пункту 192.1 статті 192 Податкового кодексу України, якщо внаслідок такого перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то:
а) постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов`язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок;
б) отримувач відповідно зменшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення коригування, а також збільшив податковий кредит у зв`язку з отриманням таких товарів/послуг.
Постачальник має право зменшити суму податкових зобов`язань лише після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної.
За змістом окремих абзаців пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми, постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Згідно із п. 2 Порядку №1246 розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) - електронний документ, який складається платником податку до податкової накладної відповідно до вимог Кодексу в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування: реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами: відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165).
Відповідно до пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунки коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Відповідно до пункту 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно з пунктом 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Як зазначено у пункті 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
З матеріалів справи вбачається, що відповідно до отриманих позивачем квитанцій, реєстрація податкової накладної №1 від 06.03.2023; податкової накладної №2 від 08.03.2023; податкової накладної №3 від 08.03.2023; податкової накладної №4 від 15.03.2023; податкової накладної №5 від 20.03.2023; податкової накладної №6 від 20.03.2023; податкової накладної №7 від 21.03.2023; податкової накладної №1 від 10.04.2023 зупинена у зв`язку із їх відповідністю пункту 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Додатком №3 до Порядку №1165 визначені Критерії ризиковості здійснення операцій.
Пункт 8 вказаних Критеріїв ризиковості здійснення операцій передбачає, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Суд апеляційної інстанції зазначає, що відповідачами не надано жодних доказів на підтвердження того факту, що направлені позивачем на реєстрацію податкові накладні №1 від 06.03.2023; №2 від 08.03.2023; №3 від 08.03.2023; №4 від 15.03.2023; №5 від 20.03.2023; №6 від 20.03.2023; №7 від 21.03.2023; №1 від 10.04.2023 відповідали наведеним умовам.
Крім того, контролюючий орган, запропонувавши позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у спірних податкових накладних для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації розрахунку коригування в ЄРПН, взагалі не визначив конкретного переліку документів, які він вважає належними та достатніми для прийняття позитивного рішення.
У постанові від 16.02.2023 по справі № 380/7648/22 Верховний Суд вказав, що у випадку загальної вказівки щодо необхідності подати документи у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний саме в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття необґрунтованого рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
При цьому, судом першої інстанції достовірно встановлено, що позивачем надано копії бухгалтерських документів, якими підтверджується законність та реальність господарських операцій (договори, податкові накладні, видаткові накладні, рахунки-фактури).
З наданих позивачем документів встановлено, що правочини між позивачем та його контрагентами належним чином задокументовані, оформлені з дотриманням вимог бухгалтерського законодавства та відображені в податковій звітності позивача, а отже є реальними, товарними, оплатними та такими, що відбувались в дійсності.
Колегія суддів зауважує, що недотримання принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації розрахунку коригування призвело до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу, внаслідок чого позивач не зміг належним чином виконати свої обов`язки щодо реєстрації розрахунку коригування.
Відповідно до пункту 2 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі - Порядок №520) прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Пунктом 5 вказаного порядку передбачено, що перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з пунктом 11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Отже, наведені норми містять орієнтовний перелік документів, необхідних для розгляду комісією регіонального рівня питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, який може відрізнятись для кожної конкретної господарської операції з урахуванням специфіки діяльності платника податків, особливостей здійснення господарської операції (наприклад, поставка, товару, робіт або послуг), події, за якою складено податкову накладну (дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг або дата отримання платником податку товарів/послуг) тощо.
Колегія суддів враховує, що позивачем надані копії бухгалтерських документів, якими підтверджується законність та реальність господарських операцій.
Проте, комісія регіонального рівня Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, незважаючи на надані позивачем пояснення та додані документи, що підтверджують інформацію, яка зазначена в розрахунку коригування, прийняла рішення від 15.06.2023 №8997600/22967567; рішення від 15.06.2023 №8997601/22967567; рішення від 15.06.2023 №8997598/22967567; рішення від 15.06.2023 №8997599/22967567; рішення від 15.06.2023 №8997597/22967567; рішення від 15.06.2023 №8997595/22967567; рішення від 15.06.2023 №8997596/22967567; рішення від 15.06.2023 №8997594/22967567 про відмову в реєстрації податкових накладних.
На думку колегії суддів, відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути підставою для відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування без наведення відповідного обґрунтування, а також за умови, якщо інші надані документи підтверджують проведення господарської операції.
Верховний Суд у постанові від 23.10.2018 у справі №822/1817/18 зазначив, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт відповідних Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Колегія суддів зазначає, що загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акту правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
В той же час, рішення суб`єкта владних повноважень повинно відповідати вимогам статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Суд апеляційної інстанції зазначає, що рішення комісії контролюючого органу повинно містити, як чітку підставу для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, так і чітку підставу для відмови в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування.
Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Недотримання податковим органом вимог законодавства на етапі зупинення реєстрації податкової накладної щодо оформлення квитанції прямо вказує на те, що рішення, які прийняті на наступному етапі, тобто рішення Комісії про відмову у реєстрації податкових накладних, теж не є законними.
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 10.04.2020 у справі №819/330/18.
З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскільки контролюючий орган, пропонуючи позивачу подати підтверджуючі документи, не вказав їх конкретного переліку та, у подальшому, не обґрунтував неможливість розблокування реєстрації розрахунку коригування на підставі поданих позивачем документів, то підстави для відмови в реєстрації податкових накладних №1 від 06.03.2023; №2 від 08.03.2023; №3 від 08.03.2023; №4 від 15.03.2023; №5 від 20.03.2023; №6 від 20.03.2023; №7 від 21.03.2023; №1 від 10.04.2023 у податкового органу були відсутні.
У зв`язку з чим, рішення апелянта від 15.06.2023 №8997600/22967567; рішення від 15.06.2023 №8997601/22967567; рішення від 15.06.2023 №8997598/22967567; рішення від 15.06.2023 №8997599/22967567; рішення від 15.06.2023 №8997597/22967567; рішення від 15.06.2023 №8997595/22967567; рішення від 15.06.2023 №8997596/22967567; рішення від 15.06.2023 №8997594/22967567 про відмову в реєстрації податкових накладних №1 від 06.03.2023; №2 від 08.03.2023; №3 від 08.03.2023; №4 від 15.03.2023; №5 від 20.03.2023; №6 від 20.03.2023; №7 від 21.03.2023; №1 від 10.04.2023 прийняті необґрунтовано, тобто без урахування всіх обставин, що мали значення для його прийняття, тому є протиправними і підлягають скасуванню.
Щодо позовних вимог про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, виписаних Товариством з обмеженою відповідальністю «ВОЛТАН» податкові накладні, а саме податкову накладну №1 від 06.03.2023; податкову накладну №2 від 08.03.2023; податкову накладну №3 від 08.03.2023; податкову накладну №4 від 15.03.2023; податкову накладну №5 від 20.03.2023; податкову накладну №6 від 20.03.2023; податкову накладну №7 від 21.03.2023; податкову накладну №1 від 10.04.2023, колегія суддів зазначає наступне.
Згідно з пунктами 19, 20 Порядку №1246 накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до Державної податкової служби України відповідного рішення);
- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до Державної податкової служби України рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням Державної податкової служби України, що в цілому спростовує доводи апелянта щодо дискреційних повноважень при реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Тож, оскільки спірні рішення підлягають скасуванню то, з урахуванням положень пунктів 19, 20 Порядку № 1246, суд першої інстанції обґрунтовано, з метою належного та ефективного способу захисту порушеного права позивача, зобов`язав Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані Товариством з обмеженою відповідальністю «ВОЛТАН» податкові накладні №1 від 06.03.2023; №2 від 08.03.2023; №3 від 08.03.2023; №4 від 15.03.2023; №5 від 20.03.2023; №6 від 20.03.2023; №7 від 21.03.2023; №1 від 10.04.2023 датою її фактичного подання. Зазначене буде гарантією остаточного вирішення спору між сторонами та належним способом поновлення порушених прав позивача.
Враховуючи вищевикладене, проаналізувавши всі доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції повно встановлено обставини справи та ухвалено судове рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права.
Відповідно до частини першої, другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Апелянт не надав до суду належні докази, що підтверджують факт протиправності рішення суду першої інстанції.
Відповідно до пункту 30 рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Hirvisaari v. Finland» від 27.09.2001 рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя .
Згідно пункту 29 рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Ruiz Torija v. Spain» від 09.12.1994 статтю 6 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи.
Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.
За правилами статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 132-134, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у м. Києві - залишити без задоволення.
Рішення Київського окружного адміністративного суду від 07.05.2024 у справі за адміністративним позовом ТОВ "ВОЛТАН" до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення, зобов`язання вчинити певні дії - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Суддя - доповідач Маринчак Н.Є.
Судді: Черпак Ю.К.
Штульман І.В.
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.07.2024 |
Оприлюднено | 23.07.2024 |
Номер документу | 120489596 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Маринчак Нінель Євгенівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Маринчак Нінель Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Маринчак Нінель Євгеніївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні