Постанова
від 22.07.2024 по справі 510/1064/24
РЕНІЙСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 510/1064/24

Провадження № 3/510/650/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22.07.24 р. С у д д я Р е н і й с ь к о г о р а й о н н о г о с у д у

О д е с ь к о ї о б л а с т і С о р о к і н К. В.

розглядаючи адміністративні матеріали про вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, головою Ренійської міської ради ОСОБА_1 , за ч. 1 ст. 172-7 КУпАП,

В С Т А Н О В И В

17.07.2024р.,згіднопротоколуповторного автоматизованогорозподілусудової справиміжсуддями,головуючомусудді СорокінуК.В.була розподіленасправапроадміністративне правопорушення,пов`язанеізкорупцією,заяке передбаченавідповідальністьза ч.1ст. 172-7 КУпАП, щодо голови Ренійської міської ради ОСОБА_1 .

Вивчивши матеріали справи та надані документи, з метою недопущення порушення норм діючого законодавства України при ухваленні рішення, головуючий суддя вважає обов`язковим заявити собі самовідвід, виходячи з наступних підстав.

Відповідно дост. 7 КУпАПпровадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом.

Згідност. 246 КУпАПпорядок провадження в справах про адміністративні правопорушення в районних, районних у містах, міських чи міськрайонних судах визначається цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно дост. 48 Закону України "Про судоустрій і статус суддів"суддя у своїй діяльності щодо здійснення правосуддя є незалежним від будь-якого незаконного впливу, тиску або втручання. Суддя здійснює правосуддя на основі Конституціїі законів України, керуючись при цьому принципом верховенства права. Втручання у діяльність судді щодо здійснення правосуддя забороняється і має наслідком відповідальність, установлену законом.

ЧиннийКУпАПне містить спеціальних норм, що передбачають для учасників судового розгляду можливість заявити відвід судді і, відповідно, не передбачає порядку розгляду заяви про відвід. Зазначені обставини свідчать про наявність прогалин в національному законодавстві стосовно процесуального врегулювання розгляду суддею справ про адміністративні правопорушення і, зокрема, врегулювання права на відвід та порядку розгляду заяви про відвід по справам про адміністративні правопорушення.

Право кожного на справедливий розгляд справи незалежним і безстороннім судом закріплено уст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. 17 липня 1997 року Україна ратифікувала зазначену Конвенцію і Протоколи 1, 2, 4, 7, 11, чим визнала її дію в національній правовій системі, а також обов`язковість рішень Європейського суду з прав людини, які стосуються тлумачення та застосування норм Конвенції.

Статтею 8 Конституції Українив Україні визнається і діє принцип верховенства права. Відповідно до положеньст. 9 Конституції Українитаст. 17 Закону України "Про міжнародні договори" від 22 грудня 1993 рокуміжнародні договори, згода на обов`язковість яких дана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України.

Відповідно доЗакону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини"в спірних питаннях, або які не врегульовані національним законодавством, суди застосовують міжнародні договори, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України.

Крім того,Рада суддів України пунктом 4 рішення N 34 від 08 червня 2017 рокуроз`яснила, що у разі необхідності врегулювання суддею конфлікту інтересів при розгляді матеріалів про адміністративне правопорушення відповідно доКодексу України про адміністративні правопорушення, з огляду на відсутність норм, що визначають правила відводу (самовідводу), до внесення змін до чинного законодавства суддя, враховуючи засади судочинства, передбаченіКонституцією України, та міжнародні стандарти щодо незалежності суддів, неупередженості та безсторонності судочинства може застосовувати чинні процесуальні норми за аналогією.

Відповідно до ч. 7ст. 56 Закону України "Про судоустрій і статус суддів"суддя зобов`язаний справедливо, безсторонньо та своєчасно розглядати і вирішувати судові справи відповідно до закону з дотриманням засад і правил судочинства; дотримуватися правил суддівської етики, у тому числі виявляти та підтримувати високі стандарти поведінки у будь-якій діяльності з метою укріплення суспільної довіри до суду, забезпечення впевненості суспільства в чесності та непідкупності суддів.

Пунктом 5постанови Пленуму Верховного Суду України N 8 від 13 червня 2007 року "Про незалежність судової влади"визначено, що відповідно до закону суддя не може брати участь у розгляді справи і підлягає відводу (самовідводу), якщо він заінтересований у результаті розгляду справи або є інші обставини, які викликають сумнів в об`єктивності та неупередженості судді.

Згідно практики Європейського суду з прав людини (рішення від 09.11.2006 р. у справі "Білуга проти України", від 28.10.98 р. "Ветштайн проти Швейцарії") важливим питанням є довіра, яку суди повинні вселяти у громадськість у демократичному суспільстві. Судді зобов`язані викликати довіру в учасників судового розгляду, а тому будь-який суддя, стосовно якого є підстави для підозри у недостатній неупередженості, повинен брати самовідвід.

У рішенні Європейського суду з прав людини від 09 листопада 2006 року по справі "Білуха проти України" зазначено, що відповідно до усталеної практики Суду наявність безсторонності відповідно до п. 1 ст. 6 повинна визначатися за суб`єктивним та об`єктивним критеріями. Особиста безсторонність суду презюмується, поки не надано доказів протилежного (рішення ЄСПЛ у справі "Ветштайн проти Швейцарії", пункт 43).

У відповідності з практикою Європейського суду з прав людини наявність безсторонності відповідно до п. 1 ст. 6 Конвенції з прав людини та основоположних свобод повинна визначатись суб`єктивними та об`єктивними критеріями.

Відповідно до суб`єктивного критерію беруться до уваги особисті переконання та поведінка окремого судді, тобто, чи виявляв суддя упередженість або безсторонність у даній справі.

У кожній окремій справі слід визначити, чи мають стосунки, що розглядаються, таку природу та ступінь, що свідчать про те, що суд не є безстороннім (рішення у справі "Мироненко і Мартиненко проти України").

Принцип неупередженості відповідно до Бангалорських принципів поведінки суддів передбачає: Неупередженість судді є необхідною умовою для належного виконання ним або нею своїх обов`язків. Вона виявляється не лише у змісті рішення, але й в процесуальних діях, що супроводжують його прийняття. Пункт 2.5 вищезазначених принципів вказує на те, що суддя має заявити самовідвід від участі в розгляді справи в тому випадку, якщо для нього або неї не є можливим винесення неупередженого рішення у справі, або в тому випадку, коли у розумного спостерігача могли б виникнути сумніви в неупередженості судді.

Для відводу судді необхідно обґрунтувати наявність обставин, які об`єктивно можуть вказувати на можливу упередженість. Обставини, які були покладені в основу заяви про відвід, повинні бути доведеними. Відвід повинен бути вмотивований, з наведенням відповідних аргументів, доказів, які підтверджують наявність підстав для відводу.

Так, з метою виключення будь-яких ризиків, сумнівів щодо наявності конфліктів інтересів під час розгляду адміністративних справ за фактом вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного із корупцією, за яке передбачена відповідальність за ч.ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП, щодо голови Ренійської міської ради ОСОБА_1 , головуючий суддя у справі ОСОБА_2 звернувся із відповідним письмовим повідомленням до Національного агентства з питань запобігання корупції для надання роз`яснення про наявність чи відсутність конфлікту інтересів у нього під час розгляду у т.ч. в даної адміністративної справи. В якості сумнівів щодо наявності конфліктів інтересів під час розгляду даної адміністративної справи суддею вказувалось на те, що з 22.04.2017 р. по 21.04.2023 р. він перебував на посаді голови Ренійського районного суду Одеської області, у зв`язку з чим представляв інтереси суду на численних різноманітних державних офіційних заходах, на яких був присутній голова Ренійської міської ради ОСОБА_1 , під час яких відбувалось їх спілкування. Крім того, м. Рені Ізмаїльського району Одеської області - невелике місто, у зв`язку з чим суддя неодноразово перетинався та спілкувався з ОСОБА_1 у неформальній обстановці.

Листом НАЗК судді Ренійського районного суду Одеської області Сорокіну К.В. були надані роз`яснення щодо наявності конфліктів інтересів під час розгляду адміністративних справ за фактом вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного із корупцією щодо голови Ренійської міської ради ОСОБА_1 . Зокрема, у роз`ясненні було зазначено, що конфлікт інтересів може існувати у особи в ситуації, коли у неї при реалізації службових повноважень дискреційного характеру наявний приватний інтерес, який може вплинути на її об`єктивність та неупередженість під час вчинення дії, прийняття рішення з питання, у якому у неї наявний приватний інтерес. За відсутності принаймні однієї із складових конфлікту інтересів службових/представницьких повноважень дискреційного характеру та/або приватного інтересу конфлікт інтересів не виникає. Стосовно сумнівів щодо наявності конфлікту інтересів у роз`ясненні було вказано, що зазначена у повідомленні до НАЗК судді інформація не свідчить безумовно про наявність у судді ОСОБА_2 . приватного інтересу при розгляді справ, у т.ч. і даної, про адміністративні правопорушення щодо голови Ренійської міської ради ОСОБА_1 . Проте, у роз`ясненні звернуто увагу на те, що водночас, у разі наявності у судді ОСОБА_2 особистої заінтересованості (приватного інтересу) у конкретних результатах розгляду зазначеної справи, зокрема (але не виключно) у непритягненні ОСОБА_1 до адмінвідповідальності , у судді виникатиме реальний конфлікт інтересів.

Тобто,знаданогосудді ОСОБА_2 роз`яснення виходить,щоризиквиникнення конфліктуінтересівпід часрозглядуадміністративнихсправ зафактомвчинення адміністративногоправопорушення,пов`язаногоізкорупцією щодоголовиРенійської міськоїради ОСОБА_1 ,- все ж таки є і його відсутність не є абсолютною, залежить від суб`єктивних критеріїв.

Відповідно до п.4 ч.1ст.75 КПК Українипередбачена як обставина, що виключає участь судді в кримінальному провадженні - наявність інших обставин, які викликають сумнів у його неупередженості.

Відповідно до ч.1ст.80 КПК України«за наявності підстав, передбаченихстаттями 75-79 цього Кодексу, слідчий суддя,суддя, присяжні, прокурор, слідчій, захисник, представник, експерт, представник персоналу органу пробації, спеціаліст, секретар судового засіданнязобов`язані заявити самовідвід».

Відповідно до ч.2ст.81 КПК України«Усі інші відводи під час досудового розслідування розглядає слідчий суддя, а під час судового провадженнясуд, який його здійснює».

Відповідно до ч.2ст.82 КПК України«У разі задоволення заяви про відвід (самовідвід) судді, який здійснює судове провадження одноособово, справа розглядається в тому самому суді іншим суддею».

Враховуючи вищевикладене, головуючий суддя вважає за обов`язкове, з метою не порушення норм діючого законодавства України, з урахуванням ситуації, що склалась, положень п.4 ч.1ст.75 КПК України, ч.1ст.80 КПК України, задовольнити заявлений самовідвід та передати адміністративну справу до канцелярії Ренійського районного суду Одеської області, для повторного автоматизованого розподілу судових справ між суддями, згідност.35 КПК України.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. ст. 35, 75, 76, 80, 81, 82, 369-372, 376 КПК України, ст. 294 КУпАП, -

П О С Т А Н О В И В

Заявлений самовідвід головуючим суддею Сорокіним К.В. в адміністративній справі № 510/1064/24 про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч.1ст.172-7КУпАП - задовольнити.

Адміністративну справу № 510/1064/24 про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч.1ст.172-7 КУпАП, передати до канцелярії Ренійського районного суду Одеської області для повторного автоматизованого розподілу судових справ між суддями, згідност.35 КПК України.

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя К.В. Сорокін

СудРенійський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення22.07.2024
Оприлюднено23.07.2024
Номер документу120496162
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

Судовий реєстр по справі —510/1064/24

Постанова від 22.01.2025

Адмінправопорушення

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Адамов А. С.

Постанова від 22.01.2025

Адмінправопорушення

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Адамов А. С.

Постанова від 22.01.2025

Адмінправопорушення

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Адамов А. С.

Постанова від 27.11.2024

Адмінправопорушення

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Адамов А. С.

Постанова від 22.07.2024

Адмінправопорушення

Ренійський районний суд Одеської області

Сорокін К. В.

Постанова від 16.07.2024

Адмінправопорушення

Ренійський районний суд Одеської області

Дудник В. І.

Постанова від 22.05.2024

Адмінправопорушення

Ренійський районний суд Одеської області

Бошков І. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні