Рішення
від 01.07.2024 по справі 331/3059/23
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

Справа № 331/3059/23

Провадження № 2/331/112/2024

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 липня 2024 року м. Запоріжжя

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя у складі:

головуючого - судді Світлицької В.М.,

за участю секретаря -Солов`ян О.С.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом ОСОБА_1 в особі представника ОСОБА_2 до Пенсійного Фонду України, Фонду соціального страхування України, треті особи Голова Комісії з реорганізації Фонду соціального страхування України Бахматський Олександр Олександрович, Голова Комісії з реорганізації управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області Судариков Ігор Юрійович, Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області про визнання протиправним та скасування наказу про звільнення, поновлення на посаді та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_1 в особі представника ОСОБА_2 звернулася до Жовтневого районного суду м. Запоріжжя з позовом до Пенсійного Фонду України, Фонду соціального страхування України, треті особи Голова Комісії з реорганізації Фонду соціального страхування України Бахматський О.О., Голова Комісії з реорганізації управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області Судариков І.Ю., Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області про визнання протиправним та скасування наказу про звільнення, поновлення на посаді та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу.

В обґрунтуванняуточненого позовузазначила,що з03.02.2021р. ОСОБА_1 обіймала посадузаступника начальникаБердянського відділенняуправління виконавчоїдирекції Фондусоціального страхуванняУкраїни вЗапорізькій області,з якоїбула звільнена18.04.2023р.у зв`язкуз скороченнямчисельності іштату працівниківна підставіп.1ст.40КЗпП України.Так,пунктом 2Розділу VIIПрикінцеві таперехідні положенняЗакону України«Про загальнообов`язковедержавне соціальнестрахування» встановленоприпинити Фондсоціального страхуванняУкраїни тауправління виконавчоїдирекції Фонду,реорганізувавши їхшляхом приєднаннядо Пенсійногофонду Україниз 1січня 2023року.Пенсійний фондУкраїни тайого територіальніоргани єправонаступниками Фондусоціального страхуванняУкраїни,його виконавчоїдирекції,управлінь виконавчоїдирекції Фондута їхвідділень.У зв`язкуз вказаним,наказом Управліннявиконавчої дирекціїФонду соціальногострахування Україниу Запорізькійобласті №145-квід 18.04.2023р.за підписомГолови Комісіїз реорганізаціїуправління виконавчоїдирекції Фондусоціального страхуванняУкраїни уЗапорізькій областіСударикова І.Ю.вирішено звільнитипозивача 18.04.2023року узв`язку зіскороченням чисельностіі штатупрацівників відділеньуправління відповіднодо п.1ст.40КЗпП України.Підставою увказаному наказізазначено попередженняпро наступнезвільнення від17.01.2023р.Повідомлено,що оскількискороченню підлягаєвесь штатта чисельністьпрацівників управліннявиконавчої дирекціїФонду соціальногострахування Україниу Запорізькійобласті тайого відділень,інша роботав управліннівиконавчої дирекціїФонду соціальногострахування Україниу Запорізькійобласті тайого відділенняхне пропонується.Також,зазначено,що непередбачено можливостіпереведення працівника,який працюєза трудовимдоговором,на посадудержавної службидо органу,приєднання якогоздійснюється внаслідокреорганізації.В тойже час,у зв`язкуз припиненнямФонду соціальногострахування Українита відповідноюзміною повноваженьПенсійного фондуУкраїни доштатного розписуГУ Пенсійногофонду Українив Запорізькійобласті введено(внесено,додано)нові посади.Як вбачаєтьсяз відомостейштатного розписуГоловного управлінняПенсійного фондуУкраїни вЗапорізькій областідо штатувказаної особибуло введено,зокрема,наступні посади(звідповідними відділами):Відділ перевіркиправильності розрахункурозміру страховихвиплат узв`язку ізтимчасовою втратоюнепрацездатності начальник відділу,заступник начальникавідділу,головний спеціаліст;Відділ перевіркиобґрунтованості видачілистків непрацездатності начальниквідділу,заступник начальникавідділу,головний спеціаліст;Відділ профілактикита розслідуваннянещасних випадків-начальник відділу,заступник начальникавідділу,головний спеціаліст.Відповідно доінформації провакантні посадиГоловного управлінняПенсійного фондуУкраїни вЗапорізькій областіз 06.12.2022по 18.04.2023та наказівпро призначенняосіб напосади,на частинуз вказанихвведених посад,функціональні обов`язкипрацівників заякими,передбачають здійсненняобов`язків,пов`язаних зпитаннями загальнообов`язковогодержавного соціальногострахування,було призначено(прийнято)працівників вперіод з01.01.2023по 18.04.2023. Натомість, частина з вказаних введених посад залишилися вакантними на момент звільнення позивача, а саме станом на 18.04.2023, добір на які буде здійснено в майбутньому. Тобто, за наявності інших робочих місць, посад, штатних одиниць, тощо, що утворилися в процесі реорганізації Фонду соціального страхування України, позивачу як працівнику, який підпадав під скорочення чисельності та/або штату працівників, у зв`язку із реорганізацією роботодавця, не було запропоновано переведення на іншу вакантну посаду наявну у роботодавця. Враховуючи, що реорганізація (припинення) Фонду соціального страхування України відбулася шляхом приєднання до Пенсійного фонду України, до якого перейшли всі права й обов`язки Фонду, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області повинно було запропонувати позивачу іншу роботу у ГУ Пенсійного фонду України в Запорізькій області. Натомість, позивачу жодна особа не пропонувала зайняти посаду в ГУ Пенсійного фонду України в Запорізькій області, а тому при звільненні позивача з роботи відповідачами було порушено вимоги статей 40, 49-2 КЗпП України. Посилаючись на зазначені обставини, просить суд визнати протиправним та скасувати наказ Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області №145-к від 18.04.2023 за підписом Голови Комісії з реорганізації управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області Сударикова І.Ю., яким вирішено звільнити ОСОБА_1 18.04.2023 року у зв`язку зі скороченням чисельності і штату працівників на підставі п. 1 ст. 40 КЗпП України; поновити з 19.04.2023 р. ОСОБА_1 в правонаступнику Управління виконавчої дирекції Фонду соціального стархування України у Запорізькій області на посаді аналогічній або рівнозначній посаді заступника начальника Бердянського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області; стягнути з правонасутпнкиа Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу, з 19.04.2023 по дату поновлення на посаді, виходячи з розрахунку 1640,19 грн. середньої заробітної плати.

Ухвалою суду від 03.07.2023 року відкрито спрощене позовне провадження у цивільній справі за даним позовом з повідомленням сторін.

09.10.2023 року представником Пенсійного фонду України подано відзив на позов, в якому зазначено, що пунктом 2 Розділу VII Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» передбачено припинити Фонд соціального страхування України та управління виконавчої дирекції Фонду, реорганізувавши їх шляхом приєднання до Пенсійного фонду України з 1 січня 2023 року. Пенсійний фонд України та його територіальні органи є правонаступниками Фонду соціального страхування України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції Фонду та їх відділень. Наказом Голови комісії з реорганізації від 16.01.2023 № 9-ОД «Про скорочення чисельності та штату працівників виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України та працівників управлінь виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України» скорочено увесь штат та усю чисельність працівників, визначених штатними розписами виконавчої дирекції ФСС України та управлінь виконавчої дирекції ФСС України в областях та м. Києві з 18.04.2023 р. Питання щодо визначення структури підприємства чи установи, про зміну в організації виробництва і праці, скорочення чисельності або штату працівників, відносяться до виконавчої компетенції власника такого підприємства чи установи або уповноваженого ними органу. Фонд соціального страхування України припинено 20.06.2023. Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області припинено 24.05.2023. Наказом УВД ФССУ у Запорізькій області від 18.04.2023 № 145-к позивача звільнено з роботи у зв`язку із скороченням штату і чисельності працівників. Позовні вимоги, враховуючи заміну відповідача у справі на Пенсійний фонд України, не узгоджуються з вимогами законодавства та є неможливими для виконання. Внаслідок передачі ПФУ та його територіальним органам функцій ФСС України, його виконавчі дирекції, управлінь виконавчої дирекції Фонду та їх відділень з 01.01.2023 виникло публічне правонаступництво, тобто передання адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень до іншого внаслідок припинення виконання першим суб`єктом покладеної на нього функції. За часткового правонаступництва від одного до іншого суб`єкта переходять лише окремі права і обов`язки. Посада, яку займала позивач, в УВД ФССУ у Запорізькій області, в Пенсійному фонді України відсутня, переведення позивача до ПФУ на «аналогічну» чи «рівнозначну» посаду є неможливим та суперечить вимогам законодавства. Штат працівників апарату ПФУ складають посади державної служби. Посади працівників ФСС України, УВД ФССУ у Запорізькій області на відміну від працівників ПФУ не належать до посад державної служби. Прийняття громадян України на посади державної служби без проведення конкурсу забороняється, крім випадків, передбачених ЗУ «Про державну службу». Прийнявши рішення про припинення ФСС України, законодавець не передбачив спеціального механізму переведення працівників ФСС України, на яких поширюється законодавство про працю, на посади державної служби у Фонді чи його територіальних управліннях. Натомість, КЗпП України такого поняття як рівнозначна посада не містить. Таким чином, законодавством не передбачено переведення працівника, посада якого скорочується та на якого поширюється дія законодавства про працю, на посаду державної служби в новоутвореному державному органі. Державний орган самостійно визначає у який спосіб він планує організовувати призначення на такі вакансії. Інформація про оголошення добору на зайняття вакантних посад в апараті ПФУ була розміщена на офіційній сторінці ПФУ 04.04.2023. Особи, які виявили бажання прийняти участь у доюорі персоналу на зайняття посад державної служби категорій «Б» та «В», мали можливість надіслати до Фонду резюме до 18.04.2023. Позивач не подавала до ПФУ резюме або заяву, що свідчили би про її бажання працювати у ПФУ. Посилаючись на зазначені обставини, просили суд відмовити ОСОБА_1 у задоволенні позовних вимог.

Представник позивача в судове засідання не з`явився, надав суду заяву про розгляд справи без участі позивача та її представника.

Представник відповідача Пенсійного Фонду України в судове засідання не з`явилася, раніше надала суду заяву про розгляд справи без їх участі, просила відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.

Представник третьої особи ГУ ПФУ в Запорізькій області в судове засідання не з`явилася, раніше надала суду письмові пояснення та заяву про розгляд справи без їх участі, просила відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.

Інші учасники справи в судове засідання не з`явилися, про час та місце слухання справи повідомлені належним чином, про причини неявки суду не повідомили, заяв не надали.

Дослідивши матеріали цивільної справи, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню у зв`язку з наступним.

Відповідно до ч. 1ст. 13 ЦПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цьогоКодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

У відповідності до вимогст. 76 ЦПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно ст.81,83 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Сторони та інші учасники справи подають докази у справі безпосередньо до суду.

На підставіст. 89 ЦПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 з 03.02.2021 року займала посаду заступника начальника Бердянського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області, з якої була звільнена 18.04.2023 року у зв`язку зі скороченням чисельності та штату працівників, відповідно до п.1 ст. 40 КЗпП України, що підтверджується копією трудової книжки позивача серії НОМЕР_1 , наказом голови комісії з реорганізації від 18.04.2023 р. № 145-к про звільнення.

01.01.2023 року набрав чинності Закон України від 21.09.2022 року № 2620-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» та Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» (далі - Закон № 2620), яким Закон України від 23.09.1999 року № 1105- XIV «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон № 1105) викладено в новій редакції.

Пунктом 2 розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 1105 (в редакції Закону № 2620, що діє з 01.01.2023 року) передбачено припинити Фонд соціального страхування України та управління виконавчої дирекції Фонду реорганізувавши їх шляхом приєднання до Пенсійного фонду України з 01 січня 2023 року. Пенсійний фонд України та його територіальні органи є Фонду соціального страхування України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції Фонду та їх відділень.

До завершення заходів, пов`язаних з приєднанням до Пенсійного фонду України Фонду соціального страхування України та його робочих органів, виконання функцій та завдань, передбачених цим Законом, забезпечують у межах компетенції виконавча дирекція та робочі органи Фонду соціального страхування України (п. 3 Прикінцевих та перехідних положень закону).

Постановою Кабінету міністрів України № 1442 від 27 грудня 2022 року «Питання припинення Фонду соціального страхування України та управлінь виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України»припинено з 01 січня 2023 року, реорганізувавши шляхом приєднання до Пенсійного фонду України, зокрема, Фонд соціального страхування України. Утворено комісію з реорганізації Фонду соціального страхування України (далі - комісія з реорганізації Фонду) та призначено голову комісії з реорганізації Фонду ОСОБА_3 .

До голови комісії з реорганізації Фонду та голів комісій з реорганізації управлінь виконавчої дирекції Фонду переходять повноваження щодо управління справами Фонду та управлінь виконавчої дирекції Фонду на період до завершення їх реорганізації (п. 6 Постанови).

Згідно з п. 7 Постанови голові комісії з реорганізації Фонду необхідно забезпечити, зокрема, дотримання трудового законодавства щодо гарантій прав працівників Фонду та управлінь виконавчої дирекції Фонду.

Таким чином, законодавцем в особі Верховної Ради України прийнято рішення про припинення Фонду соціального страхування України, а тому, як наслідок, виникли законні підстави для проведення заходів з реорганізації Фонду соціального страхування України.

Відповідно до ч. 1 ст.104ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майне. права та обов`язки переходять до правонаступників.

Частиною 5 цієї статті визначено, що юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення де єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Згідно із ч. 3 ст.105ЦК України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припиненні юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.

Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Рішення про припинення Фонду соціального страхування України, прийняте Верховною Радою України, є чинним та у встановленому порядку неконституційним не визнавалося.

Статтею 43 Конституції Українивизначено, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.

Однією з гарантій забезпечення права громадян на працю є передбачений змістомКЗпП Україниправовий захист від необґрунтованої відмови у прийнятті на роботу і незаконного звільнення, а також сприяння у збереженні роботи.

Відповідно до п. 1 ч. 1ст. 40 КЗпП України трудовийдоговір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом у випадку змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників.

Процедура звільнення працівника у разі скорочення має відбуватися на підставі п. 1 ч. 1ст. 40 КЗпП України, відповідно до якого скорочення чисельності або штату працівників - одна з підстав для розірвання трудового договору.

Розірвання трудового договору за зазначеною підставою відбувається в разі реорганізації підприємства (через злиття, приєднання, поділ, виділення, перетворення), зміни його власника, ухвалення власником або уповноваженим ним органом рішення про скорочення чисельності або штату у зв`язку з перепрофілюванням, а також з інших причин, які супроводжуються змінами у складі працівників за посадами, спеціальністю, кваліфікацією, професією.

Наказом голови комісії з реорганізації Фонду соціального страхування України ОСОБА_3 № 9-ОД від 16.01.2023 року «Про скорочення чисельності та штату працівників Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України та працівників управлінь виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України» на виконання п. 2 розділу VІІЗакону України«Про загальнообов`язковедержавне соціальнестрахування» та постанови Кабінету міністрів України від 27 грудня 2022 року № 1442 «Питання припинення Фонду соціального страхування України та управлінь виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України», керуючись ч. 4 ст. 105 ЦК України, статтями 49-2, 49-4КЗпП України та ст. 5 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», вирішено скоротити увесь штат та усю чисельність працівників, визначених штатними розписами виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України та управлінь виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в областях та м. Києві, з 18 квітня 2023 року.

17.01.2023року ОСОБА_1 було повідомлено про наступне звільнення 18.04.2023 року на підставі п.1 ч. 1ст. 40 КЗпП України.

18.04.2023 року управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області видано наказ № 145-к «Про звільнення ОСОБА_1 з посади заступниканачальника Бердянського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області» у зв`язку зі скороченням чисельності та штату працівників, відповідно до п. 1 ст. 40 КЗпП України.

Згідно із ч. 2ст. 40 КЗпП Українизвільнення з підстав, зазначених у пунктах 1, 2 і 6 цієї статті, допускається, якщо неможливо перевести працівника, за його згодою, на іншу роботу.

Верховний Суд в постанові від 05 жовтня 2020 у справі № 451/1028/18 зазначив, що розглядаючи трудові спори, пов`язані зі звільненням відповідно до п. 1 ч. 1ст. 40 КЗпП України, суди мають з`ясувати питання про те, чи дійсно у відповідача мали місце зміни в організації виробництва і праці, скорочення чисельності або штату працівників, чи додержано власником або уповноваженим ним органом норм законодавства, що регулюють вивільнення працівника, які є докази про те, що працівник відмовився від переведення на іншу роботу або що власник, або уповноважений ним орган не мав можливості перевести працівника з його згоди на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації, чи не користувався вивільнюваний працівник переважним правом на залишення на роботі та чи попереджався він за два місяці про наступне вивільнення.

Відповідно до ч. 6ст. 36 КЗпПУкраїни у разі зміни роботодавця, а також у разі їх реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи роботодавця можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників (п. 1 ч. 1 ст. 40 КЗпП України).

Суд при розгляді спору про поновлення працівника на роботі зобов`язаний перевірити наявність підстав для звільнення (чи мало місце скорочення штату або чисельності працівників), але він не наділений повноваженнями обговорювати питання про доцільність скорочення чисельності або штату працівників.

Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів) (стаття 89 ЦПК України).

У п. 19Постанови Пленуму Верховного Суду України № 9 від 06 листопада 1992 року «Про практику розгляду судами трудових спорів»роз`яснено, що при реорганізації підприємства або його перепрофілюванні звільнення за п. 1ст. 40 КЗпПУкраїни може мати місце, якщо це супроводжується скороченням чисельності або штату працівників, змінами у їх складі за посадами, спеціальністю, кваліфікацією, професіями. Працівник, який був незаконно звільнений до реорганізації, поновлюється на роботі в тому підприємстві, де збереглося його попереднє місце роботи.

Отже, навіть при реорганізації підприємства допускається звільнення працівників, проте обов`язковою умовою для цього є скорочення чисельності або штату працівників.

Встановлено, що законодавцем в особі Верховної Ради України з 01 січня 2023 року припинено Фонд соціального страхування України та управління виконавчої дирекції Фонду, реорганізувавши їх шляхом приєднання до Пенсійного фонду України. При цьому відбулось скорочення усього штату та усієї чисельності працівників, визначених штатними розписами Фонду соціального страхування з 18 квітня 2023 року, у тому числі й посади, яку обіймала позивач. Про наступне вивільнення позивача попереджено більше ніж за 2 місяці, тобто у визначений законом строк.

На момент розгляду справи судом Фонд соціального страхування України припинено, про що внесено відомості до Єдиного реєстру підприємств та організацій.

Таким чином, при звільненні ОСОБА_1 дотримані норми трудового законодавства, а тому відсутні підстави для задоволення позовних вимог в частині скасування наказу про звільнення позивача.

Суд не приймає до уваги доводи позивача про те, що їй мали бути запропоновані посади в Пенсійному фонді України, які є посадами державної служби, оскільки всі посади Фонду соціального страхування України підлягали скороченню, а переведення позивача на вакантну посаду в Пенсійному фонді України виключено, оскільки вакантними є посади державної служби, у той час як ОСОБА_1 обіймала посаду працівника, на якого поширюється законодавство про працю.

Відповідно до ч. 2ст. 1 Закону України «Про державну службу»державний службовець це громадянин України, який займає посаду державної служби в органі державної влади, іншому державному органі, його апараті (секретаріаті) (далі державний орган), одержує заробітну плату за рахунок коштів державного бюджету та здійснює встановлені для цієї посади повноваження, безпосередньо пов`язані з виконанням завдань і функцій такого державного органу, а також дотримується принципів державної служби.

Посада державної служби визначена структурою і штатним розписом первинна структурна одиниця державного органу з установленими відповідно до законодавства посадовими обов`язками у межах повноважень, визначених ч. 1ст. 1 цього закону(п. 4 ч. 1ст. 2 Закону України«Про державну службу»).

Згідно із частинами 1 та 2ст.21 Закону України «Про державну службу» вступ на державну службу здійснюється шляхом призначення громадянина України на посаду державної служби за результатами конкурсу. Прийняття громадян України на посади державної служби без проведення конкурсу забороняється, крім випадків, передбачених цим Законом.

Прийнявши рішення про припинення Фонду соціального страхування України, законодавець не передбачив спеціального механізму переведення працівників Фонду соціального страхування України, на яких поширюється законодавство про працю, на посади державної служби в Пенсійному фонді України чи його територіальних управліннях.

Частиною 5ст. 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану»у період дії воєнного стану особи призначаються на посади державної служби, посади в органах місцевого самоврядування, посади керівників суб`єктів господарювання державного сектору економіки, комунальних підприємств, установ, організацій керівником державної служби або суб`єктом призначення, сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради, начальником відповідної військової адміністрації без конкурсного відбору, обов`язковість якого передбачена законом, на підставі поданої заяви, заповненої особової картки встановленого зразка та документів, що підтверджують наявність у таких осіб громадянства України, освіти та досвіду роботи згідно з вимогами законодавства, встановленими щодо відповідних посад.

Державні службовці та посадові особи місцевого самоврядування, призначені відповідно до абзацу першого цієї частини, не можуть бути переведені на інші посади державної служби або посади в органах місцевого самоврядування.

Таким чином, законодавством не передбачено переведення працівника, посада якого скорочується та на якого поширюється дія законодавства про працю, на посаду державної служби в державному органі.

При цьому, ОСОБА_1 не подавала до Пенсійного Фонду України заяви та необхідних документів для вирішення питання про призначення її на вакантні посади, а переведення її як працівника Фонду соціального страхування України, на якого поширюється законодавство про працю, на посаду державної служби, суперечить вищезазначеним вимогам діючого законодавства.

Таким чином, суд приходить до висновку, що оскаржуваний наказ№ 145-к від 18.04.2023 р. відповідає вимогам чинного законодавства, є законним, а тому відсутні підстави для поновлення з 19.04.2023 р. ОСОБА_1 в правонаступнику Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області, яким є Пенсійний Фонд України, на посаді аналогічній або рівнозначній посаді заступника начальника Бердянського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області.

Враховуючи те, що в ході розгляду справи неправомірність звільнення позивача не знайшла свого підтвердження, не встановлено підстав для її поновлення на роботі, суд вважає, що вимоги про стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу є також безпідставними та не підлягають задоволенню.

З огляду на наведене, в задоволені позову ОСОБА_1 в особі представника ОСОБА_2 до Пенсійного Фонду України, Фонду соціального страхування України, треті особи Голова Комісії з реорганізації Фонду соціального страхування України ОСОБА_3 , Голова Комісії з реорганізації управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області Судариков І.Ю., ГУ ПФУ в Запорізькій області про визнання протиправним та скасування наказу про звільнення, поновлення на посаді та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, слід відмовити.

Згідно зіст. 141 ЦПК Українисудові витрати не підлягають стягненню з відповідачів на користь позивача.

Керуючись ст.ст. 2, 4, 5, 12, 13, 76-82, 89, 141, 258, 259, 263-265, 354 ЦПК України, суд

УХВАЛИВ :

В задоволенні позову ОСОБА_1 в особі представника ОСОБА_2 до Пенсійного Фонду України, Фонду соціального страхування України, треті особи Голова Комісії з реорганізації Фонду соціального страхування України Бахматський Олександр Олександрович, Голова Комісії з реорганізації управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області Судариков Ігор Юрійович, Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області про визнання протиправним та скасування наказу про звільнення, поновлення на посаді та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу - відмовити.

Рішення суду може бути оскаржене до Запорізького апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 04.07.2024 року.

Суддя: В.М. Світлицька

СудЖовтневий районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення01.07.2024
Оприлюднено23.07.2024
Номер документу120505916
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них про поновлення на роботі, з них

Судовий реєстр по справі —331/3059/23

Ухвала від 17.09.2024

Цивільне

Запорізький апеляційний суд

Поляков О. З.

Ухвала від 17.09.2024

Цивільне

Запорізький апеляційний суд

Поляков О. З.

Ухвала від 23.08.2024

Цивільне

Запорізький апеляційний суд

Поляков О. З.

Ухвала від 12.08.2024

Цивільне

Запорізький апеляційний суд

Поляков О. З.

Ухвала від 06.08.2024

Цивільне

Запорізький апеляційний суд

Поляков О. З.

Рішення від 01.07.2024

Цивільне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Світлицька В. М.

Рішення від 01.07.2024

Цивільне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Світлицька В. М.

Ухвала від 02.05.2024

Цивільне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Світлицька В. М.

Ухвала від 18.03.2024

Цивільне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Світлицька В. М.

Постанова від 21.11.2023

Цивільне

Запорізький апеляційний суд

Поляков О. З.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні