Ухвала
від 22.07.2024 по справі 360/2153/22
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

22 липня 2024 року м. ДніпроСправа № 360/2153/22

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Пляшкова К.О., розглянувши у письмовому провадженні заяву ОСОБА_1 про визнання протиправною бездіяльності Територіального управління Служби судової охорони у Луганській області, допущеної при виконанні рішення суду у справі за позовом ОСОБА_1 до Територіального управління Служби судової охорони у Луганській області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду 12 липня 2024 року надійшла заява ОСОБА_1 (далі - заявник, позивач) про визнання протиправною бездіяльності Територіального управління Служби судової охорони у Луганській області (далі ТУ ССО у Луганській області, боржник, відповідач), в якій заявник просить:

1) визнати протиправною бездіяльність ТУ ССО у Луганській області при виконанні рішення Луганського окружного адміністративного суду від 18 грудня 2023 року у справі № 360/2153/23 щодо не видання наказу про нарахування і виплату ОСОБА_1 додаткової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану», в розмірі 30000,00 грн на місяць за період з 24 лютого 2022 року по 20 січня 2023 року з урахуванням фактично сплачених сум та не виплати ОСОБА_1 суми такої додаткової винагороди, як складової частини грошового забезпечення, в межах фондів оплати праці співробітників, затверджених у кошторисі ТУ ССО у Луганській області на грошове забезпечення, з урахуванням фактично сплачених сум;

2) зобов`язати ТУ ССО у Луганській області прийняти невідкладні заходи щодо виконання рішення Луганського окружного адміністративного суду від 18 грудня 2023 року у справі № 360/2153/23, а саме: видати наказ про нарахування і виплату ОСОБА_1 додаткової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану», в розмірі 30000,00 грн на місяць за період з 24 лютого 2022 року по 20 січня 2023 року з урахуванням фактично сплачених сум, здійснити нарахування додаткової винагороди, а також виплатити ОСОБА_1 суму такої додаткової винагороди, як складової частини грошового забезпечення, в межах фондів оплати праці співробітників, затверджених у кошторисі ТУ ССО у Луганській області на грошове забезпечення.

В обґрунтування заяви зазначено, що ТУ ССО у Луганській області, не виконуючи тривалий час рішення Луганського окружного адміністративного суду від 18 грудня 2023 року у справі № 360/2153/23 в частині здійснення нарахування та виплати ОСОБА_1 додаткової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану», в розмірі 30000,00 грн на місяць за період з 24 лютого 2022 року по 20 січня 2023 року, з урахуванням фактично сплачених сум, допустило протиправну бездіяльність.

Так, всупереч положень пункту 9 розділу І Порядку виплати грошового забезпечення співробітникам Служби судової охорони, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 26 серпня 2020 року № 384, ТУ ССО у Луганській області не видано відповідний наказ про нарахування та виплату ОСОБА_1 додаткової винагороди в розмірі 30000,00 грн на місяць за період з 24 лютого 2022 року по 20 січня 2023 року, з урахуванням фактично сплачених сум, що свідчить про невиконання боржником рішення суду навіть в частині обов`язку нарахувати позивачу вказану додаткову винагороду.

Співставленням планів асигнувань (за винятком надання кредитів з бюджету) загального фонду бюджету на 2024 рік в межах кошторису на 2024 рік за бюджетною програмою КПКВ «0501020» ТУ ССО у Луганській області за січень-червень 2024 року з даними Єдиного вебпорталу використання публічних коштів заявником з`ясовано, що за період січень-червень 2024 року ТУ ССО у Луганській області не використано фінансовий ресурс з цільовим призначенням на оплату праці у загальній сумі 52902 грн, який міг бути використаний боржником для виплати співробітникам додаткової винагороди, чого останнім не зроблено.

Листи ТУ ССО у Луганській області, з якими останній звертався до центрального органу управління Служби судової охорони, не відповідають формі заявки, що встановлена розпорядником коштів державного бюджету вищого рівня - Службою судової охорони (розпорядження Голови Служби судової охорони від 05.01.2024 № 3/ ОД «Про надання пропозицій щодо відкриття бюджетних асигнувань»), та подані без дотримання вимог головного розпорядника коштів державного бюджету Державної судової адміністрації України, що викладені у листі від 21.11.2023 № 11-14517/23 «Про зміни до розрахунків, які обґрунтовують показники видатків бюджету, що включаються до кошторису» та наказі ДСА України від 28.12.2023 № 593 «Про затвердження форми розрахунків, які обґрунтовують показники видатків бюджету, що включаються до проєкту кошторису та є невід`ємною частиною кошторису та паспорта бюджетної програми на 2024 рік». А тому такі листи, на думку заявника, не можуть бути доказами вчинення боржником дій, передбачених чинним законодавством, для виконання рішення суду від 18 грудня 2023 року у справі № 360/2153/23.

З посиланням на положення статті 3 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», частин другої, сьомої статті 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» заявник вважає протизаконним розпорядження Голови Служби судової охорони від 10.01.2024 № 5/ОД «Про виплату коштів за судовими рішеннями», відповідно до пункту 1 якого в Службі судової охорони запроваджено єдиний облік потреби в коштах на виконання рішень судів на користь працівників Служби в порядку черги, а саме: за датою набуття законної сили рішення суду.

Також ТУ ССО у Луганській області не наведено доказів звернення до ЦОУ Служби судової охорони з пропозицією щодо наближення видатків з метою повного та своєчасного фінансування видатків на виплату заявнику додаткової винагороди на виконання рішення суду у період січень-червень поточного року.

Підсумовуючи все вище викладене, заявник вважає, що бездіяльність ТУ ССО у Луганській області при виконанні рішення суду від 18 грудня 2023 року по справі № 360/2153/23 є протиправною.

Ухвалою від 15 липня 2024 року заяву про визнання протиправною бездіяльність ТУ ССО у Луганській області призначено до розгляду на 22 липня 2024 року у письмовому провадженні (без повідомлення учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи); запропоновано ТУ ССО у Луганській області у строк до 18 липня 2024 року подати до суду відзив на заяву; зобов`язано ТУ ССО у Луганській області надати до суду докази, про витребування яких заявником було заявлено клопотання та яких не вистачає для розгляду заяви.

Від ТУ ССО у Луганській області 18 липня 2024 року надійшов відзив на заяву, в якому відповідач заперечує проти її задоволення, оскільки вважає, що ним вжито всіх залежних від нього заходів для виконання рішення суду від 18 грудня 2023 року по справі № 360/2153/23, а невиконання судового рішення в частині виплати грошових коштів за відсутності відповідного фінансового забезпечення та фактичної відсутності коштів не може вважатися невиконанням судового рішення без поважних причин. Виплата заявнику додаткової винагороди на виконання рішення суду буде здійснена після виділення коштів для виконання рішення суду з Державного бюджету України.

За результатами розгляду заяви та дослідження матеріалів справи, суд встановив таке.

До Луганського окружного адміністративного суду 28 грудня 2022 року надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до ТУ ССО у Луганській області, в якому з урахуванням заяви про збільшення розміру позовних вимог, поданої до суду 31 березня 2023 року, позивачем заявлено такі вимоги:

1) визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не видання наказу про виплату, не нарахування та не виплату підполковнику Служби судової охорони ОСОБА_1 додаткової винагороди, встановленої постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану», у сумі: за лютий 2022 року 5357,14 грн; за березень 2022 року 30000,00 грн; за квітень 2022 року 30000,00 грн; за травень 2022 року 30000,00 грн; за червень 2022 року 30000,00 грн; за липень 2022 року 30000,00 грн; за серпень 2022 року 30000,00 грн; за вересень 2022 року 30000,00 грн; за жовтень 2022 року 30000,00 грн; за листопад 2022 року 30000,00 грн; за грудень 2022 року 30000,00 грн; за січень 2023 року 6451,61 грн, а всього за період з 24 лютого 2022 року по 20 січня 2023 року у розмірі 311808,75 грн;

2) зобов`язати відповідача видати наказ про виплату підполковнику Служби судової охорони ОСОБА_1 додаткової винагороди, встановленої постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану», у сумі: за лютий 2022 року 5357,14 грн; за березень 2022 року 30000,00 грн; за квітень 2022 року 30000,00 грн; за травень 2022 року 30000,00 грн; за червень 2022 року 30000,00 грн; за липень 2022 року 30000,00 грн; за серпень 2022 року 30000,00 грн; за вересень 2022 року 30000,00 грн; за жовтень 2022 року 30000,00 грн; за листопад 2022 року 30000,00 грн; за грудень 2022 року 30000,00 грн; за січень 2023 року 6451,61 грн, а всього за період з 24 лютого 2022 року по 20 січня 2023 року у розмірі 311808,75 грн, а також нарахувати та виплатити на підставі цього наказу додаткову винагороду за період з 24 лютого 2022 року по 20 січня 2023 року у розмірі 311808,75 грн.

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 18 грудня 2023 року по справі № 360/2153/23, яке набрало законної сили 18 січня 2024 року, позов ОСОБА_1 до ТУ ССО у Луганській області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії задоволено повністю;

визнано протиправною бездіяльність ТУ ССО у Луганській області щодо ненарахування і невиплати ОСОБА_1 у період з 24 лютого 2022 року по 20 січня 2023 року додаткової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану»;

зобов`язано ТУ ССО у Луганській області нарахувати і виплатити ОСОБА_1 додаткову винагороду, передбачену постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану», в розмірі 30000,00 грн на місяць за період з 24 лютого 2022 року по 20 січня 2023 року, з урахуванням фактично сплачених сум.

ОСОБА_1 звернувся до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Луганській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (далі - Відділ) із заявою від 13 червня 2024 року про відкриття виконавчого провадження з виконання виконавчого листа по адміністративній справі № 360/2153/22, виданого Луганським окружним адміністративним судом 30 січня 2024 року про зобов`язання ТУ ССО у Луганській області нарахувати і виплатити ОСОБА_1 додаткову винагороду, передбачену постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану», в розмірі 30000,00 грн на місяць за період з 24 лютого 2022 року по 20 січня 2023 року, з урахуванням фактично сплачених сум.

Начальником Відділу 25 червня 2024 року винесено постанову про відкриття виконавчого провадження № 75390163 з виконання виконавчого листа по справі № 360/2153/23, виданого 30 січня 2024 року Луганським окружним адміністративним судом про зобов`язання ТУ ССО у Луганській області нарахувати і виплатити ОСОБА_1 додаткову винагороду, передбачену постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану», в розмірі 30000,00 грн на місяць за період з 24 лютого 2022 року по 20 січня 2023 року, з урахуванням фактично сплачених сум; визначено боржнику виконати рішення суду протягом 10 робочих днів; стягнуто з боржника виконавчий збір/основну винагороду приватного виконавця у розмірі 28400 грн; копію постанови направлено сторонам виконавчого провадження.

ТУ ССО у Луганській області до Відділу направлено лист від 05 липня 2024 року № 43.07-264 про наявність об`єктивних причин, які унеможливлюють самостійне виконання судового рішення, в якому вказано, що виплата грошового забезпечення здійснюється ТУ ССО у Луганській області виключно за рахунок бюджетних коштів і інших фінансових можливостей, крім зазначених, для здійснення виплат Управління не має. ТУ ССО у Луганській області є розпорядником коштів державного бюджету нижчого рівня та включене до мережі й підпорядковане Службі судової охорони.

ТУ ССО у Луганській області 15 лютого 2024 року звернулось до Служби судової охорони щодо необхідності виділення додаткових кошторисних призначень та відкриття бюджетних асигнувань у сумі 445564,52 грн для виплати додаткової винагороди ОСОБА_1 за рішенням ІНФОРМАЦІЯ_1 у справі № 360/2153/22.

ТУ ССО у Луганській області 28 червня 2024 року звернулось до Служби судової охорони щодо необхідності виділення додаткових кошторисних призначень та відкриття бюджетних асигнувань на загальну суму 474165,12 грн для здійснення виплати додаткової винагороди ОСОБА_1 за рішенням ІНФОРМАЦІЯ_1 у справі № 360/2153/22 та на виконання постанов державного виконавця (про відкриття виконавчого провадження, про стягнення виконавчого збору, про розмір мінімальних витрат виконавчого провадження) у виконавчому провадженні № 75390163.

Станом на 05 липня 2024 року бюджетні асигнування, за рахунок яких можливо б було виконати рішення суду та виплатити додаткову винагороду ОСОБА_1 , у кошторисі на 2024 рік ТУ ССО у Луганській області, плані асигнувань загального фонду державного фонду (за винятком надання кредитів з державного бюджету) на 2024 рік та плані використання бюджетних коштів на 2024 рік, головним розпорядником бюджетних коштів Державною судовою адміністрацією України та розпорядником вищого рівня Службою судової охорони для ТУ ССО у Луганській області встановлені не були.

Листом від 09 лютого 2024 року № 11-4208/24 «Про виділення додаткових бюджетних асигнувань» ДСА України повідомило Службу судової охорони, що ураховуючи обмеженість фінансового ресурсу, передбаченого ДСА України як головному розпоряднику бюджетних коштів на 2024 рік за бюджетною програмою 0501150 «Виконання рішень судів на користь суддів, працівників апаратів судів та працівників органів і установ системи правосуддя», рішення судів мають виконуватись у межах передбаченого обсягу видатків за вказаною бюджетною програмою.

Відповідно до пункту 1 розпорядження Голови Служби судової охорони від 10 січня 2024 року № 5/ОД в Службі судової охорони запроваджено єдиний облік потреби в коштах на виконання рішень судів на користь працівників Служби в порядку черги, а саме: за датою набуття законної сили рішення суду.

Листом Служби судової охорони від 11 січня 2024 року № 01.30-02.2-98/вн «Про виплату коштів за судовими рішеннями» до територіальних управлінь доведено, що Державною судовою адміністрацією України, яка визначена головним розпорядником бюджетних коштів за бюджетною програмою (код 0501150), Службі затверджено кошторис на 2024 рік за КПКВ 0501150 «Виконання рішень судів на користь суддів, працівників апаратів судів та працівників органів і установ системи правосуддя» у сумі 6973,6 тис грн. Цим же листом, зокрема і ТУ ССО у Луганській області, доведено реєстр рішень судів, на задоволення яких виділені асигнування у межах затвердженого кошторису.

Відповідно до єдиного обліку потреби в коштах на виконання рішень судів на користь працівників Служби, центральним органом управління Служби 04 січня 2024 року затверджено кошторис на 2024 рік ТУ ССО у Луганській області за бюджетною програмою КПКВ 0501150 «Виконання рішень судів на користь суддів, працівників апаратів судів та працівників органів і установ системи правосуддя», у якому встановлені бюджетні асигнування за КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки» у загальній сумі 208113,00 грн.

Згідно з планом асигнувань (за винятком надання кредитів з державного бюджету) загального фонду бюджету на 2024 рік ТУ ССО у Луганській області за КПКВ 0501150 «Виконання рішень судів на користь суддів, працівників апаратів судів та працівників органів і установ системи правосуддя» виділення бюджетних асигнувань передбачено в червні 2024 року в сумі 40113,00 грн та у вересні 2024 року в сумі 168000,00 грн.

ТУ ССО у Луганській області 05 червня 2024 року відкрито бюджетні асигнування за бюджетною програмою КПКВ 0501150 в сумі 40113,00 грн. Однак, УДКСУ у м. Рубіжному Луганської області у відповідності до Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845, здійснило безспірне списання коштів з реєстраційного рахунку ТУ ССО у Луганській області на виконання судових рішень про стягнення коштів, які вже раніше були подані стягувачами до зазначеного органу казначейства.

Листом Служби судової охорони від 22 квітня 2024 року № 01.30-02.2-1154/вн «Про надання інформації» до територіальних управлінь доведено, що Службою проводиться відповідна робота щодо збільшення відповідних асигнувань. Однак до тепер додаткові асигнування Службі не надані. Після надходження від Державної судової адміністрації України додаткових асигнувань Службою буде прийнято в установленому порядку рішення про розподіл бюджетних коштів між територіальними управліннями Служби на виконання рішень судів на користь працівників Служби в порядку черги, а саме: за датою набуття рішенням суду законної сили.

Листом від 06 травня 2024 року № 11-10867/24 «Про виконання рішень судів» ДСА України довела, зокрема, Службі судової охорони, що виконання судових рішень на користь судів, працівників апаратів судів та працівників органів і установ системи правосуддя необхідно здійснювати за бюджетною програмою 0501150 «Виконання рішень судів на користь суддів, працівників апаратів судів та працівників органів і установ системи правосуддя».

На підставі вищенаведеного та з огляду на те, що станом на 05 липня 2024 року розпорядником бюджетних коштів вищого рівня Службою судової охорони ТУ ССО у Луганській області не відкриті додаткові бюджетні асигнування за КПКВ 0501150 по КЕКВ 2800 та на відповідному реєстраційному рахунку ТУ ССО у Луганській області відсутні грошові кошти, рішення суду від 30 січня 2024 року по справі № 360/2153/22 не можливо виконати через наявність вищевикладених обставин, що не залежать від боржника. Виплата ОСОБА_1 додаткової винагороди, установленої постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» в розмірі 30000,00 гривень на місяць за період з 24 лютого 2022 року по 20 січня 2023 року з урахуванням фактично сплачених сум, буде здійснена боржником після виділення відповідних коштів для виконання рішень судів з Державного бюджету України, про що державного виконавця буде повідомлено невідкладно у письмовому вигляді.

Разом з листом від 05 липня 2024 року № 43.07-264 ТУ ССО у Луганській області до Відділу надано: копію листа ТУ ССО у Луганській області від 15 лютого 2024 року № 43.07-70/ССО; копію листа ТУ ССО у Луганській області від 28 червня 2024 року № 43.07-166/ССО; копію листа ДСА України від 09 лютого 2024 року № 11-4208/24; копію кошторису на 2024 рік ТУ ССО у Луганській області; копію листа ССО від 22 квітня 2024 року № 01.30-02.2-1154/вн; копію листа ДСА України від 06 травня 2024 року № 11-10867/24; виписка з рахунку на 05 липня 2024 року.

Вирішуючи питання щодо протиправності бездіяльності ТУ ССО у Луганській області щодо належного виконання рішення суду, суд виходить з такого.

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

За приписами частин другої, третьої статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Згідно із частиною першою статті 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Частиною першою статті 383 КАС України встановлено, що особа-позивач, на користь якої ухвалено рішення суду, має право подати до суду першої інстанції заяву про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання такого рішення суду, або порушення прав позивача, підтверджених таким рішенням суду.

Згідно з частиною шостою статті 383 КАС України за відсутності обставин протиправності відповідних рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень - відповідача та порушення ним прав, свобод, інтересів особи-позивача, суд залишає заяву без задоволення. За наявності підстав для задоволення заяви суд постановляє ухвалу в порядку, передбаченому статтею 249 цього Кодексу.

Конституційний Суд України у рішенні від 30 червня 2009 року № 16-рп/2009 зазначив, що метою судового контролю є своєчасне забезпечення захисту та охорони прав і свобод людини і громадянина та наголосив, що виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової.

З наведених правових норм слідує, що процесуальним законом встановлено порядок виконання судових рішень в адміністративних справах та визначено певну послідовність дій, які необхідно вчинити для того, щоб зобов`язати відповідача належним чином виконати рішення суду. Ці норми КАС України мають на меті забезпечення належного виконання судового рішення. У разі невиконання судового рішення, позивач має право вимагати вжиття спеціальних заходів впливу на боржника, передбачених КАС України. Підставами їх застосування є саме невиконання судового рішення, ухваленого на користь особи-позивача, та обставини, що свідчать про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, пов`язаних з невиконанням судового рішення в справі.

У свою чергу, метою застосування заходу впливу, передбаченого статтею 383 КАС України, є перевірка належності виконання суб`єктом владних повноважень рішення суду шляхом надання правової оцінки рішенням, діям чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, пов`язаним з виконанням судового рішення у справі.

Отже застосування судом до суб`єкта владних повноважень приписів статті 383 КАС України є можливим у разі встановлення факту невиконання таким суб`єктом владних повноважень дій зобов`язального характеру, визначених рішенням суду на користь особи - позивача, що має бути підтверджено відповідними доказами, поданими позивачем.

Із матеріалів справи слідує, що рішенням суду від 18 грудня 2023 року по справі № 360/2153/23, яке набрало законної сили 18 січня 2024 року, зобов`язано ТУ ССО у Луганській області нарахувати і виплатити ОСОБА_1 додаткову винагороду, передбачену постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану», в розмірі 30000,00 грн на місяць за період з 24 лютого 2022 року по 20 січня 2023 року, з урахуванням фактично сплачених сум.

На виконання вказаного рішення суду ТУ ССО у Луганській області здійснено нарахування ОСОБА_1 додаткової винагороди, передбаченої Постановою № 168, за період в розмірі 30000,00 грн на місяць за період з 24 лютого 2022 року по 20 січня 2023 року в загальному розмірі 318260,37 грн, а саме: за 5 днів лютого 2022 року в сумі 5357,14 грн, за 31 день березня 2022 року 30000,00 грн, за 30 днів квітня 2022 року 30000,00 грн, за 31 день травня 2022 року 30000,00 грн, за 30 днів червня 2022 року 30000,00 грн, за 31 день липня 2022 року 30000,00 грн, за 31 день серпня 2022 року 30000,00 грн, за 30 днів вересня 2022 року 30000,00 грн, за 31 день жовтня 2022 року 30000,00 грн, за 30 днів листопада 2022 року 30000,00 грн, за 31 день грудня 2022 року 30000,00 грн, за 20 днів січня 2023 року 12903,23 грн.

Потреба в коштах на виплату ОСОБА_1 додаткової винагороди за рішенням суду від 18 грудня 2023 року по справі № 360/2153/23 склала 445564,52 грн, у тому числі: додаткова винагорода 318260,37 грн, компенсація ПДФО 57286,87 грн, ЄСВ 70017,28 грн.

Факт нарахування заявнику додаткової винагороди за рішенням суду підтверджений наданими в матеріали справи розрахунками потреби в коштах на виплату співробітнику ТУ ССО у Луганській області (3 категорія) додаткової винагороди на період дії воєнного стану з 24 лютого 2022 року по 20 січня 2023 року (згідно рішення Луганського ОАС від 18 грудня 2023 року № 360/2153/23).

За таких обставин суд дійшов висновку, що покладений судовим рішенням на ТУ ССО у Луганській області обов`язок щодо нарахування ОСОБА_1 додаткової винагороди, передбаченої Постановою № 168, в розмірі 30000,00 грн на місяць за період з 24 лютого 2022 року по 20 січня 2023 року, боржником у повній мірі виконаний.

Твердження заявника, що допустимим доказом нарахування додаткової винагороди є наказ, виданий відповідно до пункту 9 розділу І Порядку виплати грошового забезпечення співробітникам Служби судової охорони, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 26 серпня 2020 року № 384, а його відсутність свідчить про невиконання боржником рішення суду в частині обов`язку нарахувати позивачу вказану додаткову винагороду, судом відхиляються як безпідставні, оскільки цим Порядком унормовано механізм виплати грошового забезпечення співробітникам Служби судової охорони у позасудовому порядку. У даному ж випадку підставою для виплати заявнику додаткової винагороди є рішення суду від 18 грудня 2023 року по справі № 360/2153/23, тому відсутність наказу ТУ ССО у Луганській області про виплату додаткової винагороди жодним чином не перешкоджає виконанню рішення суду.

Щодо виконання покладеного судовим рішенням на ТУ ССО у Луганській області обов`язку виплатити заявнику додаткову винагороду, передбачену Постановою № 168, в розмірі 30000,00 грн на місяць за період з 24 лютого 2022 року по 20 січня 2023 року, з урахуванням фактично сплачених сум, судом встановлено таке.

Пунктом 8 частини першої статті 7 Бюджетного кодексу України передбачено, що бюджетна система України ґрунтується на принципі цільового використання бюджетних коштів бюджетні кошти використовуються тільки на цілі, визначені бюджетними призначеннями та бюджетними асигнуваннями.

Згідно із абзацом третім частини третьої статті 10 Бюджетного кодексу України головні розпорядники бюджетних коштів визначають мережу розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів з урахуванням вимог щодо формування єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів і одержувачів бюджетних коштів та даних такого реєстру.

Відповідно до частини першої статті 22 Бюджетного кодексу України за обсягом наданих повноважень розпорядники бюджетних коштів поділяються на головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня.

У пункті 1 частини другої статті 22 Бюджетного кодексу України Державна судова адміністрація України визначена як головний розпорядник бюджетних коштів за бюджетними призначеннями, визначеними законом про Державний бюджет України.

Відповідно до частини першої статті 23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України.

Абзацом першим частини першої статті 48 Бюджетного кодексу України визначено, що розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов`язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов`язань минулих років; […].

Відповідно до частини четвертої статті 48 Бюджетного кодексу України зобов`язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), не вважається бюджетними зобов`язаннями (крім витрат, що здійснюються відповідно до частини шостої цієї статті) і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов`язань є порушенням бюджетного законодавства. Витрати бюджету на покриття таких зобов`язань не здійснюються.

Вимоги фізичних і юридичних осіб щодо відшкодування збитків та/або шкоди за зобов`язаннями, взятими розпорядниками бюджетних коштів без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), стягуються з осіб, винних у взятті таких зобов`язань, у судовому порядку.

Згідно із частиною п`ятою статті 48 Бюджетного кодексу України Казначейство України здійснює реєстрацію та облік бюджетних зобов`язань розпорядників бюджетних коштів і відображає їх у звітності про виконання бюджету. При реєстрації та обліку бюджетних зобов`язань здійснюється перевірка відповідності напрямів витрачання бюджетних коштів бюджетному асигнуванню, паспорту бюджетної програми.

Частиною першою статті 51 Бюджетного кодексу України визначено, що керівники бюджетних установ утримують чисельність працівників, військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, поліцейських, співробітників Служби судової охорони та здійснюють фактичні видатки на заробітну плату (грошове забезпечення), включаючи видатки на премії та інші види заохочень чи винагород, матеріальну допомогу, лише в межах бюджетних асигнувань на заробітну плату (грошове забезпечення), затверджених для бюджетних установ у кошторисах.

Відповідно до абзацу другого пункту 4-1 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України перерозподіл видатків між розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня у системі Державної судової адміністрації України у межах загального обсягу бюджетних призначень за відповідною бюджетною програмою окремо за загальним та спеціальним фондами державного бюджету здійснюється Державною судової адміністрацією України.

Згідно із пунктом 2 частини третьої статті 148 Закону України від 02 червня 2016 року № 1402-VIII «Про судоустрій і статус суддів» (далі Закон № 1402-VIII) функції головного розпорядника коштів Державного бюджету України щодо фінансового забезпечення діяльності судів здійснюють: Державна судова адміністрація України - щодо фінансового забезпечення діяльності всіх інших судів, діяльності Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, органів суддівського самоврядування, Національної школи суддів України, Служби судової охорони та Державної судової адміністрації України.

Частиною першою статті 151 Закону № 1402-VІІІ визначено, що Державна судова адміністрація України є державним органом у системі правосуддя, який здійснює організаційне та фінансове забезпечення діяльності органів судової влади у межах повноважень, установлених законом.

Відповідно до частини першої статті 161 Закону № 1402-VIII служба судової охорони є державним органом у системі правосуддя для забезпечення охорони та підтримання громадського порядку в судах.

Служба судової охорони складається з центрального органу управління та територіальних підрозділів Служби (частина четверта статті 161 Закону № 1402-VIII).

Фінансування Служби судової охорони здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України (частина сьома статті 161 Закону № 1402-VIII).

Згідно із абзацом восьмим пункту 1.2 глави 1 Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 грудня 2012 року № 1407 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 січня 2013 року за № 130/22662 (далі Порядок № 1407), мережа розпорядника коштів державного бюджету - згрупована відповідно до законодавства головним розпорядником коштів державного бюджету (розпорядником коштів державного бюджету нижчого рівня, що має власну мережу) інформація щодо розпорядників нижчого рівня, які у своїй діяльності підпорядковані цьому розпоряднику та/або діяльність яких координується ним, а також отримують від нього бюджетні асигнування, та одержувачів коштів державного бюджету.

Головні розпорядники до початку бюджетного періоду визначають мережу за територіями (обласний рівень) із зазначенням статусу кожної установи (розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), яка обслуговується у відповідному органі Казначейства (абзац перший пункту 2.1 розділу 2 Порядку № 1407).

До мережі включаються головний розпорядник, розпорядники нижчого рівня, які у своїй діяльності підпорядковані відповідному головному розпоряднику та/або діяльність яких координується через нього, та одержувачі бюджетних коштів, які уповноважені головним розпорядником на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримують на їх виконання кошти з державного бюджету (абзац другий пункту 2.1 розділ 2 Порядку № 1407).

Згідно з пунктом 3.6 Порядку № 1407 доведені обсяги бюджетних асигнувань є підставою для взяття розпорядниками бюджетних коштів та одержувачами бюджетних коштів бюджетних зобов`язань.

Абзацом першим пункту 1.1 глави 1 Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 12.03.2012 № 333 (у редакції наказу від 21.06.2012 № 754) та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.03.2012 за № 456/20769 (далі Інструкція № 333), визначено, що економічна класифікація видатків бюджету призначена для розмежування видатків бюджетних установ та одержувачів бюджетних коштів за економічними характеристиками операцій, які здійснюються відповідно до функцій держави та місцевого самоврядування.

Відповідно до підпункту 6 пункту 2.6 глави 2 Інструкції № 333 виконання судових рішень (як у безспірному, так і добровільному порядку незалежно від економічної суті платежу), крім виплат, передбачених підпунктами 24 та 28 підпункту 2.5.3 пункту 2.5 цієї глави цієї Інструкції, щодо: відшкодування збитків, майнової (матеріальної) та моральної (немайнової) шкоди юридичним та фізичним особам згідно з рішенням суду; інші виплати юридичним та фізичним особам згідно з рішенням суду. Перерахування (сплата) податку на доходи фізичних осіб, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а також інших податків і зборів, які у встановлених законодавством випадках підлягають нарахуванню/утриманню на/з сум виплат за рішеннями суду, здійснюються за цим кодом; відшкодування судових витрат віднесені до виконання за Кодом 2800 «Інші поточні видатки».

Згідно з пунктом 1 розпорядження Голови Служби судової охорони від 05 січня 2024 року № 3/ОД «Про надання пропозицій щодо відкриття бюджетних асигнувань» визначено начальникам територіальних управлінь Служби до 1 числа кожного місяця подавати до фінансового управління центрального органу управління Служби заявки на відкриття бюджетних асигнувань з обґрунтуванням видатків за кодами аналітичного обліку витрат з урахуванням економічної класифікації видатків, згідно з додатком до цього розпорядження.

У разі виникнення протягом місяця потреби в додатковому відкритті бюджетних асигнувань, за наявності залишку невикористаних бюджетних призначень поточного місяця, заявки з обґрунтуванням видатків за кодами аналітичного обліку витрат з урахуванням економічної класифікації видатків подавати за формами, встановленими пунктом 1 цього розпорядження, з приміткою «Додаткова».

Відповідно до пункту 1 розпорядження Голови Служби судової охорони від 10 січня 2024 року № 5/ОД «Про виплату коштів за судовими рішеннями» визначено начальнику фінансового управління (головному бухгалтеру) центрального органу управління Служби відповідно до бюджетної програми КПКВ 0501150 «Виконання рішень судів на користь суддів, працівників апаратів судів та працівників органів та установ системи правосуддя» запровадити єдиний облік потреби в коштах на виконання рішень судів на користь працівників Служби в порядку черги, а саме: за датою набуття законної сили рішення суду.

Пунктом 2 цього Розпорядження визначено начальникам територіальних управлінь Служби розрахунки потреби в коштах за рішеннями судів надсилати до центрального органу управління Служби для узагальнення та забезпечення заходів щодо виконання рішень суду. У разі утворення залишку коштів по КПКВ 0501150 по КЕКВ 2800 повідомляти фінансове управління центрального органу управління Служби для подальшого перерозподілу асигнувань за бюджетною програмою КПКВ 0501150.

Пунктом 3 цього Розпорядження визначено начальнику фінансового управління (головному бухгалтеру) центрального органу управління Служби після надходження до Служби асигнувань за КПКВ 0501150 кошти між територіальними управліннями Служби розподіляти відповідно до реєстру потреби в коштах на виконання рішень судів.

Листом Служби судової охорони від 11 січня 2024 року № 01.30-02.2-98/вн «Про виплату коштів за судовими рішеннями» до територіальних управлінь доведено, що відповідно до внесених змін до наказу Міністерства фінансів України від 12.03.2012 № 333 виконання судових рішень (як у безспірному, так і добровільному порядку незалежно від економічної суті платежу) щодо відшкодування збитків, майнової (матеріальної) та моральної (немайнової) шкоди юридичним та фізичним особам згідно з рішенням суду, інші виплати юридичним та фізичним особам згідно з рішенням суду здійснювати за КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки».

Відповідно до розпоряджень Служби судової охорони від 13 серпня 2020 року № 550 «Про першочергові заходи організації ведення позовної роботи» та від 05 січня 2024 року № 5/ОД «Про виплату коштів за судовими рішеннями», з метою дотримання справедливого підходу до черговості виплати працівникам Служби коштів за судовими рішеннями в Службі запроваджено єдиний облік потреби в коштах на виконання рішення судів на користь працівників Служби в порядку черги, а саме: за датою набуття законної сили рішення суду.

Службі затверджено кошторис на 2024 рік за КПКВ 0501150 «Виконання рішень судів на користь суддів, працівників апаратів судів та працівників органів і установ системи правосуддя» у сумі 6973,6 тис. грн.

Згідно з додатком до листа від 11 січня 2024 року № 01.30-02.2-98/вн «Інформація щодо рішень судів, на задоволення яких у межах затвердженого кошторису Служби судової охорони виділені асигнування» ТУ ССО у Луганській області на 2024 рік виділено кошти на виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду (справа № 360/70/23) в розмірі 40112,70 грн та постанови Першого апеляційного адміністративного суду (справа № 360/1598/22) в розмірі 168000 грн.

Листом від 09 лютого 2024 року № 11-4208/24 «Про виділення додаткових бюджетних асигнувань» ДСА України повідомила Службі судової охорони, що ураховуючи обмеженість фінансового ресурсу, передбаченого ДСА України як головному розпоряднику бюджетних коштів на 2024 рік за бюджетною програмою 0501150 «Виконання рішень судів на користь суддів, працівників апаратів судів та працівників органів і установ системи правосуддя», рішення судів мають виконуватись у межах передбаченого обсягу видатків за вказаною бюджетною програмою.

Листом Служби судової охорони від 22 квітня 2024 року № 01.30-02.2-1154/вн «Про надання інформації» до територіальних управлінь доведено, що Службою проводиться відповідна робота щодо збільшення відповідних асигнувань. Однак до тепер додаткові асигнування Службі не надані. Після надходження від Державної судової адміністрації України додаткових асигнувань Службою буде прийнято в установленому порядку рішення про розподіл бюджетних коштів між територіальними управліннями Служби на виконання рішень судів на користь працівників Служби в порядку черги, а саме: за датою набуття рішенням суду законної сили.

Листом від 06 травня 2024 року № 11-10867/24 «Про виконання рішень судів» ДСА України довела до відома, зокрема Службі судової охорони, що виконання судових рішень на користь судів, працівників апаратів судів та працівників органів і установ системи правосуддя необхідно здійснювати за бюджетною програмою 0501150 «Виконання рішень судів на користь суддів, працівників апаратів судів та працівників органів і установ системи правосуддя».

Листом від 14 червня 2024 року № 11-12690/24 «Про виділення додаткових бюджетних асигнувань» ДСА України довела до відома голові Служби судової охорони, що Міністерством фінансів України не підтримано пропозиції ДСА України щодо внесення змін у Закон України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» у частині збільшення бюджетних призначень за бюджетною програмою 0501150 «Виконання рішень судів на користь суддів, працівників апаратів судів та працівників органів і установ системи правосуддя» на суму 1318 млн. гривень, так як у період дії воєнного стану наявні фінансові ресурси держави насамперед спрямовуються на виконання завдань щодо відсічі збройної агресії, забезпечення недоторканості державного кордону та захисту держави, забезпечення життєво необхідних потреб жителів, реалізації заходів територіальної оборони та захисту безпеки населення.

З вищенаведених положень нормативно-правових актів, листів ДСА України та Служби судової охорони судом з`ясовано, що функції головного розпорядника коштів Державного бюджету України щодо фінансового забезпечення діяльності Служби судової охорони здійснює ДСА України. Розпорядником бюджетних коштів другого рівня є центральний орган управління Служби судової охорони, територіальні управління Служби судової охорони є розпорядниками бюджетних коштів третього рівня.

Розпорядники бюджетних коштів можуть брати на себе зобов`язання, у тому числі й щодо виконання рішень судів, тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами.

Міністерством фінансів України в Інструкції № 333 розпорядникам бюджетних коштів визначено здійснювати виконання судових рішень (як у безспірному, так і добровільному порядку незалежно від економічної суті платежу) за КПКВ 0501150 «Виконання рішень судів на користь суддів, працівників апаратів судів та працівників органів і установ системи правосуддя» по КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки».

Дослідженням кошторису ТУ ССО у Луганській області на 2024 рік, затвердженого Головою Служби судової охорони 04 січня 2024 року, встановлено, що боржнику по КПКВ 0501150 «Виконання рішень судів на користь суддів, працівників апаратів судів та працівників органів і установ системи правосуддя» затверджено видатки в розмірі 208113 грн, а саме на червень 2024 року в розмірі 40113 грн та на вересень 2024 року в розмірі 168000 грн (згідно з планом асигнувань (за винятком надання кредитів з бюджету) загального фонду бюджету на 2024 рік по КПКВ 0501150 «Виконання рішень судів на користь суддів, працівників апаратів судів та працівників органів і установ системи правосуддя»).

Співставленням кошторису ТУ ССО у Луганській області на 2024 рік та додатку до листа від 11 січня 2024 року № 01.30-02.2-98/вн «Інформація щодо рішень судів, на задоволення яких у межах затвердженого кошторису Служби судової охорони виділені асигнування» встановлено, що боржнику на 2024 рік затверджено видатки по КПКВ 0501150 «Виконання рішень судів на користь суддів, працівників апаратів судів та працівників органів і установ системи правосуддя» тільки на виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду (справа № 360/70/23) в розмірі 40112,70 грн та постанови Першого апеляційного адміністративного суду (справа № 360/1598/22) в розмірі 168000 грн.

Згідно із довідкою від 17 липня 2024 року № 5/22-24 про залишок невикористаних бюджетних асигнувань ТУ ССО у Луганській області станом на 01 липня 2024 року залишок невикористаних відкритих бюджетних асигнувань по загальному фонду КПКВ 0501150 відсутній.

Вказані обставини свідчать, що, як на час набрання законної сили рішенням суду від 18 грудня 2023 року по справі № 360/2153/23 (18 січня 2024 року), так і на час розгляду заяви про визнання протиправною бездіяльності боржника, у ТУ ССО у Луганській області відсутні кошти на виконання рішення суду.

За усталеною практикою Верховного Суду, невиконання судового рішення в частині виплати грошових коштів за відсутності відповідного фінансового забезпечення та фактичної відсутності коштів не може вважатися невиконанням судового рішення без поважних причин. Тобто не може вважатися протиправною бездіяльністю.

Також судом встановлено, що ТУ ССО у Луганській області після постановлення рішення суду по справі 360/2153/22 направлено до центрального органу управління Служби судової охорони лист від 22 грудня 2022 року № 43.07-253/ССО «Щодо виділення додаткових кошторисних призначень на виконання рішення суду», в якому просило виділити додаткові кошторисні призначення по КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки» в сумі 445564,52 грн, у тому числі: на нарахування та виплату додаткової винагороди - 375547,24 грн; на нарахування ЄСВ 70017,28 грн. До листа додано рішення суду від 18 грудня 2023 року по справі № 360/2153/23 та розрахунок потреби в коштах на виплату співробітнику ТУ ССО у Луганській області (3 категорія) додаткової винагороди на період дії воєнного стану з 24 лютого 2022 року по 20 січня 2023 року (згідно рішення Луганського ОАС від 18 грудня 2023 року № 360/2153/23).

З вищеописаних листів Служби судової охорони та розпоряджень встановлено, що у Службі запроваджено єдиний облік потреби в коштах на виконання рішень судів на користь працівників Служби в порядку черги, а саме: за датою набуття законної сили рішення суду, у зв`язку з чим визначено територіальним управлінням Служби розрахунки потреби в коштах за рішеннями судів надсилати до центрального органу управління Служби для узагальнення та забезпечення заходів щодо виконання рішень суду. У разі утворення залишку коштів по КПКВ 0501150 по КЕКВ 2800 повідомляти фінансове управління центрального органу управління Служби для подальшого перерозподілу асигнувань за бюджетною програмою КПКВ 0501150.

Судом встановлено, що ТУ ССО у Луганській області на виконання розпорядження Служби судової охорони від 05 січня 2024 року № 5/ОД після набрання рішенням суду по справі № 360/2153/22 законної сили до центрального органу управління Служби судової охорони направлено лист від 15 лютого 2024 року № 43.07-70/ССО «Щодо виділення додаткових кошторисних призначень та асигнувань» з розрахунком потреби в коштах на виплату співробітнику ТУ ССО у Луганській області (3 категорія) додаткової винагороди на період дії воєнного стану з 24 лютого 2022 року по 20 січня 2023 року (згідно рішення Луганського ОАС від 18 грудня 2023 року № 360/2153/23) в сумі 445564,52 грн, у тому числі: на нарахування та виплату додаткової винагороди 375547,24 грн, нарахування ЄСВ 70017,28 грн.

Після отримання постанови про відкриття виконавчого провадження № 75390163 з виконання виконавчого листа № 360/2153/22, виданого 30 січня 2024 року, ТУ ССО у Луганській області до центрального органу управління Служби судової охорони направлено лист від 28 червня 2024 року № 43.07-166/ССО «Щодо виділення додаткових кошторисних призначень та асигнувань» з розрахунком потреби в коштах на виплату співробітнику ТУ ССО у Луганській області (3 категорія) додаткової винагороди на період дії воєнного стану з 24 лютого 2022 року по 20 січня 2023 року (згідно рішення Луганського ОАС від 18 грудня 2023 року № 360/2153/23) в сумі 474165,12 грн, у тому числі: на нарахування та виплату додаткової винагороди 375547,24 грн, нарахування ЄСВ 70017,28 грн, на виконавчий збір/основну винагороду приватного виконавця 28400,00 грн, на розмір мінімальних витрат виконавчого провадження - 200,60 грн.

Проте вжиті боржником заходи не призвели до виділення ТУ ССО у Луганській області додаткових коштів за КПКВ 0501020 для виконання рішення суду та виплати ОСОБА_1 нарахованої на виконання рішення суду додаткової винагороди, передбаченої Постановою № 168, в розмірі 318260,37 грн.

При цьому, сам факт відсутності певного результату (виплати позивачу коштів за судовим рішенням) не може бути достатнім підтвердженням того, що боржник допустив саме протиправну бездіяльність. Про протиправність може свідчити, зокрема, те, що суб`єкт владних повноважень бездіяв за обставин, коли мав реальну можливість реалізувати свої повноваження, повинен був це зробити, але не зробив (чи зробив несвоєчасно, з порушенням процедури чи інших вимог), що спричинило порушення прав та інтересів особи.

Натомість з вище описаних обставин слідує, що ТУ ССО у Луганській області вжито залежних від нього заходів щодо виконання рішення суду від 18 грудня 2023 року по справі № 360/2153/23, а його не виконання зумовлене обставинами, незалежними від боржника.

Твердження заявника, що ТУ ССО у Луганській області мало змогу частково виконати рішення суду, постановлене на його користь, за рахунок залишку коштів по КПКВ 0501020 «Забезпечення здійснення правосуддя місцевими, апеляційними судами та функціонування органів і установ системи правосуддя», судом відхиляються як безпідставні оскільки, як вже вище вказано, розпорядних бюджетних коштів може здійснювати видатки тільки в межах бюджетних призначень та бюджетних асигнувань. Кошти за КПКВ 0501020 мають інше бюджетне призначення, тому їх використання для виконання рішення суду буде порушенням бюджетного законодавства.

Твердження заявника, що згідно з положеннями статті 3 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду, судом відхиляються, оскільки положеннями цього Закону регламентовано дії державного виконавця та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, а не боржника за судовим рішенням.

Крім того, згідно з абзацом десятим пункту 25 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845, у разі наявності у боржника або головного розпорядника бюджетних коштів окремої бюджетної програми для забезпечення виконання рішень суду безспірне списання коштів здійснюється лише за цією бюджетною програмою.

Твердження заявника, що листи ТУ ССО у Луганській області, з якими останній звертався до центрального органу управління Служби судової охорони, не відповідають формі заявки, що встановлена Службою судової охорони, та подані без дотримання вимог ДСА України, а тому такі листи не є допустимими доказами вчинення боржником дій, передбачених чинним законодавством для виконання рішення суду від 18 грудня 2023 року у справі № 360/2153/23, судом також відхиляються, оскільки надіслання інформації про потребу в коштах на виконання рішень судів на користь працівників Служби у формі розрахунків потреби в коштах визначено пунктом 2 розпорядження Служби судової охорони від 05 січня 2024 року № 5/ОД «Про виплату коштів за судовими рішеннями».

У свою чергу ТУ ССО у Луганській області листами від 22 грудня 2022 року № 43.07-253/ССО, від 15 лютого 2024 року № 43.07-70/ССО, від 28 червня 2024 року № 43.07-166/ССО надсилало до Служби судової охорони саме розрахунки потреби в коштах на виплату співробітнику ТУ ССО у Луганській області (3 категорія) додаткової винагороди на період дії воєнного стану з 24 лютого 2022 року по 20 січня 2023 року (згідно рішення Луганського ОАС від 18 грудня 2023 року № 360/2153/23), тобто боржник діяв у визначений розпорядником бюджетних коштів вищого рівня спосіб.

Суд зауважує, що всі наведені заявником обставини не спростовують встановлених судом обставин щодо відсутності у ТУ ССО у Луганській області коштів на виконання рішення суду та вчинення останнім належних дій з метою виконання рішення суду, а також того, що невиконання судового рішення в частині виплати грошових коштів позивачу обумовлено виключно відсутністю необхідного фінансового забезпечення боржника, а не його діями чи бездіяльністю.

Підсумовуючи вище наведені обставини, зважаючи, що ТУ ССО у Луганській області вчинено всіх необхідних дій на виконання рішення суду від 18 грудня 2023 року по справі № 360/2153/23, не вчинено дій та не допущено бездіяльності, що суперечать чинному законодавству, та порушують права позивача, підтверджені рішенням суду, то суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заяви ОСОБА_1 , поданої в порядку статті 383 КАС України.

Керуючись статтями 72, 77, 248, 249, 256, 295, 383 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Заяву ОСОБА_1 про визнання протиправною бездіяльності Територіального управління Служби судової охорони у Луганській області, допущеної при виконанні рішення суду у справі за позовом ОСОБА_1 до Територіального управління Служби судової охорони у Луганській області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії, залишити без задоволення.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя К.О. Пляшкова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.07.2024
Оприлюднено25.07.2024
Номер документу120545651
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші процесуальні питання

Судовий реєстр по справі —360/2153/22

Ухвала від 25.10.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 22.07.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 15.07.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Рішення від 18.12.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 23.10.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Постанова від 14.02.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 23.01.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 23.01.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні