Постанова
від 11.10.2010 по справі 2а-7205/10/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 жовтня 2010 року < Текст > Справа № 2а-7205/10/0870

Запорізький окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого - судді Артоу з О.О.

при секретарі судового зас ідання Гнідой А.В.

за участю представників:

позивача: Деревянка Д.В. ,

відповідач: Крючек К.В.

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовною заявою: Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Компанія «Євронафта»

до: Державної пода ткової інспекції у

Орджонікідзе вському районі м. Запоріжжя

про: визнання дій п ротиправними

ВСТАНОВИВ:

16 березня 2010 року товариство з обмеженою відповідальніст ю «Компанія «Євронафта» звер нулось до Запорізького окруж ного адміністративного суду із позовною заявою до Держав ної податкової інспекції у О рджонікідзевському районі м . Запоріжжя про визнання прот иправними дії відповідача що до відмови у прийнятті подат кової звітності з податку на додану вартість за липень 2010 р оку.

Ухвалою суду від 20.09.2010 року ві дкрито провадження в адмініс тративній справі №2а-7205/10/0870, закі нчено підготовче провадженн я та призначено справу до суд ового розгляду на 05.10.2010. В судов ому засіданні 05.10.2010 було оголош ено перерву, судове засіданн я призначено на 11.10.2010.

В позовній заяві вказано, що дії Державної податкової ін спекції у Орджонікідзевсько му районі м. Запоріжжя щодо ві дмови у прийнятті податкової звітності з податку на додан у вартість за липень 2010 року є п ротиправними, мотивуючи тим, що контролюючий орган зобов ' язаний прийняти податкову декларацію та відмова служб ової (посадової) особи контро люючого органу прийняти пода ткову декларацію з будь-яких причин або висування нею буд ь-яких передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну п оказників такої декларації, зменшення або скасування від ' ємного значення об' єктів оподаткування, сум бюджетни х відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов ' язань тощо) забороняється та розцінюється як перевищен ня службових повноважень так ою особою, що тягне за собою її дисциплінарну та матеріальн у відповідальність у порядку , визначеному законом.

В судових засіданнях предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги в повному обсяз і. Просить позов задовольнит и та визнати дії відповідача протиправними.

Представник відповідача п озовні вимоги не визнав, нада в суду заперечення від 04.10.2010 № 2584 2/10-014. Крім того, зазначив, що Дер жавна податкова інспекція у Орджонікідзевському районі діяла у межах встановлених п .п. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами» від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ (далі Закон - № 2181-ІІІ), яка передбачає, що податкова зві тність, отримана контролюючи м органом від платника подат ків як податкова декларація, що заповнена ним всупереч пр авилам, зазначеним у затверд женому порядку її заповнення , може бути не визнана таким ко нтролюючим органом як податк ова декларація, якщо в ній не з азначено обов' язкових рекв ізитів, її не підписано відпо відними посадовими особами, не скріплено печаткою платни ка податків. Також представн ик відповідача вказав на те, щ о подана декларація з податк у на додану вартість за липен ь 2010 року в полі 03 декларації «з вітний (податковий) період, за який виправляються помилки» є періодом, за який звітність не надавалася, внаслідок чог о декларація не визнана ДПІ я к податкова звітність.

Дослідивши матеріали спра ви, вислухавши пояснення сто рін, з' ясувавши обставини с прави та перевіривши їх дока зами, суд приходить до наступ ного висновку.

ТОВ «Компанія «Євронафта» (код ЄДРПОУ 37020512) зареєстрована виконавчим комітетом Запорі зької міської ради 09.03.2010 за адре сою: вул. Рекордна, 20-а, кімн. 91, м.З апоріжжя, 69037.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «Компанія «Єврон афта» 18.08.2010 року направлено до Д ПІ в Орджонікідзевському рай оні м. Запоріжжя податкову де кларацію з податку на додану вартість за липень 2010 року, дод атки №1К та №5К до податкової д екларації з податку на додан у вартість за липень 2010 року, ди ск з реєстром виданих та отри маних податкових накладних з а липень 2010 року, податковий ро зрахунок комунального подат ку за липень 2010 року.

25.08.2010 ДПІ в Орджонікідзевсько му районі м. Запоріжжя направ ила лист №22872/10/28-231/2 про невизнанн я як податкової звітності. Як вбачається з даного листа ДП І в Орджонікідзевському райо ні м. Запоріжжя повідомляє, що відповідно до п.5.1 ст.5 Закону № 2181-ІІІ податкове зобов' язан ня, самостійно визначене пла тником податків у податковій декларації, вважається узго дженим з дня подання такої по даткової декларації. Зазначе не податкове зобов' язання н е може бути оскаржене платни ком податків в адміністратив ному або судовому порядку. Як що в майбутніх податкових пе ріодах (з урахуванням строкі в давності, визначених статт ею 15 цього Закону) платник под атків самостійно виявляє пом илки у показниках раніше под аної податкової декларації, такий платник податків має п раво надати уточнюючий розра хунок. Платник податків має п раво не подавати такий розра хунок, якщо такі уточнені пок азники зазначаються ним у ск ладі податкової декларації з а будь-який наступний податк овий період, протягом якого т акі помилки були самостійно виявлені. Форма уточнюючих р озрахунків визначається у по рядку, встановленому для под аткових декларацій. В подані й податкові декларації з под атку на додану вартість за ли пень 2010 року вказаний звітний (податковий) період, за який в иправляються помилки, такий, за який звітність не надавал ась, внаслідок чого декларац ія не визнана ДПІ, як податков а звітність.

Закон № 2181-ІІІ є спеціальним законом з питань оподаткуван ня, який установлює порядок п огашення зобов'язань юридичн их або фізичних осіб перед бю джетами та державними цільов ими фондами з податків і збор ів (обов'язкових платежів), вкл ючаючи збір на обов'язкове де ржавне пенсійне страхування та внески на загальнообов'яз кове державне соціальне стра хування, нарахування і сплат и пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими орга нами, у тому числі за порушенн я у сфері зовнішньоекономічн ої діяльності, та визначає пр оцедуру оскарження дій орган ів стягнення.

Пп. 4.1.2 Закону України № 2181-ІІІ в становлено, що прийняття под аткової декларації є обов'яз ком контролюючого органу. По даткова декларація приймаєт ься без попередньої перевірк и зазначених у ній показникі в через канцелярію, чий стату с визначається відповідним н ормативно-правовим актом. Ві дмова службової (посадової) о соби контролюючого органу пр ийняти податкову декларацію з будь-яких причин або висува ння нею будь-яких передумов щ одо такого прийняття (включа ючи зміну показників такої д екларації, зменшення або ска сування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум б юджетних відшкодувань, незак онного збільшення податкови х зобов'язань тощо) забороняє ться та розцінюється як пере вищення службових повноваже нь такою особою, що тягне за со бою її дисциплінарну та мате ріальну відповідальність у п орядку, визначеному законом.

Якщо службова (посадова) осо ба контролюючого органу пору шує норми абзацу першого цьо го підпункту, платник податк ів зобов'язаний до закінченн я граничного строку подання декларації надіслати таку де кларацію поштою з описом вкл аденого та повідомленням про вручення, до якої долучаєтьс я заява на ім'я керівника відп овідного контролюючого орга ну, складена у довільній форм і, із зазначенням прізвища сл ужбової (посадової) особи, яка відмовилася прийняти деклар ацію, та/або із зазначенням да ти такої відмови. При цьому де кларація вважається поданою в момент її вручення пошті, а граничний десятиденний стро к, встановлений для поштових відправлень підпунктом 4.1.7, не застосовується.

Платник податків може тако ж оскаржити дії службової (по садової) особи контролюючого органу з відмови у прийнятті податкової декларації у суд овому порядку.

Незалежно від наявності ві дмови у прийнятті податкової декларації платник податків зобов'язаний погасити подат кове зобов'язання, самостійн о визначене ним у такій подат ковій декларації, протягом с троків, установлених пунктом 5.3 статті 5 цього Закону.

Податкова звітність, отрим ана контролюючим органом від платника податків як податк ова декларація, що заповнена ним всупереч правилам, зазна ченим у затвердженому порядк у її заповнення, може бути не в изнана таким контролюючим ор ганом як податкова деклараці я, якщо в ній не зазначено обов 'язкових реквізитів, її не під писано відповідними посадов ими особами, не скріплено печ аткою платника податків. У ць ому випадку, якщо контролююч ий орган звертається до плат ника податків з письмовою пр опозицією надати нову податк ову декларацію з виправленим и показниками (із зазначення м підстав неприйняття попере дньої), то такий платник подат ків має право:

- надати таку нову де кларацію разом зі сплатою ві дповідного штрафу;

- оскаржити рішення податкового органу в порядку апеляційного узгодження.

Порядок заповнення та пода ння податкової декларації з податку на додану вартість, з атверджений наказом Державн ої податкової адміністрації України від 30 травня 1997 р. N 166 (у ре дакції наказу від 15 червня 2005 р . № 213), зареєстрований в Міністе рстві юстиції України 30 червн я 2005 р. за №702/10982 (Порядок № 166).

Пунктом 1.1 Порядку № 166 визнач ено, що подання податкової де кларації з податку на додану вартість (далі - декларація) п ередбачено пунктом 4.1 статті 4 Закону № 2181-III. Пунктом 1.2 визначе но, що декларація подається д о податкового органу за місц ем реєстрації особою, яка зар еєстрована платником податк у на додану вартість згідно з вимогами Закону України від 3 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Про под аток на додану вартість».

Відповідно до пункту 1.3 Поря дку № 166 декларація складаєтьс я із вступної частини, службо вих полів та чотирьох розділ ів, з них платником заповнюют ься перші три розділи, службо ві поля та вступна частина, че твертий розділ заповнюється працівниками податкової інс пекції (адміністрації) лише н а оригіналі декларації, який залишається в податковій ін спекції (адміністрації). Поря док заповнення декларації ок ремо за кожним розділом наво диться в розділі 5 цього Поряд ку.

Згідно пп. 3.1 декларація до ор ганів податкової служби може бути подана: на паперових нос іях; на магнітних носіях з роз друкованими копіями файлів; засобами електронної пошти E -mail; поштовими відправленнями .

Згідно п.4.3 Порядку №166 податк ова звітність, отримана конт ролюючим органом від платник а податків як податкова декл арація, що заповнена ним всуп ереч правилам, зазначеним у з атвердженому порядку її запо внення, може бути не визнана т аким контролюючим органом як податкова декларація, якщо в ній не зазначено обов'язкови х реквізитів, її не підписано відповідними посадовими осо бами, не скріплено печаткою п латника податків. У цьому раз і, якщо контролюючий орган зв ертається до платника податк ів з письмовою пропозицією (п исьмове звернення надсилаєт ься поштою з повідомленням п ро його вручення) надати нову податкову декларацію з випр авленими показниками (із заз наченням підстав неприйнятт я попередньої), то такий платн ик податків має право: надати таку нову декларацію разом з і сплатою відповідного штраф у; оскаржити рішення податко вого органу в порядку апеляц ійного узгодження.

Аналізуючи зміст частини т ретьої підпункту 4.1.2 пункту 4.1 с татті 4 Закону N 2181-III суд зауважу є на тому, що відповідач має пр аво, а не обов'язок не визнават и податкову декларацію. При ц ьому зазначене обумовлює обґ рунтоване безстороннє, добро совісне та розсудливе рішенн я. Як випливає з зазначеного п ідпункту закону підставою дл я не визнання податкової дек ларації є наступні критерії: не зазначено обов'язкових ре квізитів, її не підписано від повідними посадовими особам и, не скріплено печаткою плат ника податків. Оцінюючи ряд з азначених підстав, перелік я ких є вичерпним, суд вважає, що зміст цих підстав визначає у мови за яких здійснити належ не оброблення декларації под атковій службі є неможливим. При цьому така неможливість фактично має об'єктивний хар актер як по суті (відсутність чисел, рядків та іншого, що ун еможливлює фактичну обробку декларації по суті) так і за п равосуб'єктним аспектом (юри дичних наслідків) оформлення і подання платником податкі в відповідної декларації. Пр едставник відповідача в судо вому засіданні не зміг поясн ити, яким чином інспектором п ід час прийняття податкової звітності без попередньої пе ревірки зазначених у ній пок азників було встановлено, що в поданій податковій деклар ації з податку на додану варт ість за липень 2010 року вказани й звітний (податковий) період , за який виправляються помил ки, такий, за який звітність не надавалась.

Суд враховуючи, що відповід ач зобов'язаний діяти лише у в ідповідності до вимог статті 19 Конституції України та з до триманням принципів, визначе них статтею 2 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, вважає за необхідне вказ ати на непослідовність та уп ередженість дій відповідача .

У відповідності до частини другої статті 19 Конституції У країни (N 254к/96-ВР від 28.06.96 р.) органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування, їх п осадові особи зобов'язані ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України.

Частиною 1 ст. 9 КАС України вс тановлено, що суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта вл адних повноважень обов'язок щодо доказування правомірно сті свого рішення, дії чи безд іяльності покладається на ві дповідача, якщо він заперечу є проти адміністративного по зову. Відповідач як суб'єкт вл адних повноважень не довів п равомірності та наявність за конних підстав для невизнанн я декларацїї з податку на дод ану вартість за липень 2010 року .

Враховуючи вищенаведене, с уд приходить до висновку, що д ії ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя щодо неви знання декларацій з податку на додану вартість за липень 2010 року є необґрунтованими та такими, що не відповідають но рмам податкового законодавс тва. Таким чином, позовні вим оги про визнання дій щодо від мови у прийнятті вищевказано ї податкової декларації з по датку на додану вартість є та кими, що підлягають задоволе нню.

На підставі викладеного, ке руючись п.п. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4, п. 5.3 ст. 5 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами», Законом України «Про п одаток на додану вартість», с т.ст. 11, 17, 19, 52, 94, 160, 163 КАС України, суд. -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов То вариства з обмеженою відпові дальністю «Компанія «Єврона фта» до Державної податкової інспекції у Орджонікідзевсь кому районі м. Запоріжжя про в изнання дій службових осіб п одаткової інспекції щодо від мови у прийнятті податкової звітності з податку на додан у вартість за липень 2010 року - з адовольнити в повному обсязі .

Визнати протиправними дії службових осіб Державної по даткової інспекції у Орджоні кідзевському районі м. Запор іжжя щодо відмови у прийнятт і податкової звітності з под атку на додану вартість за ли пень 2010 року.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Компанія «Євронафта » (ідентифікаційний номер - 370205 12) 3 грн. 40 коп. судового збору.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скас овано, набирає законної сили після повернення апеляційно ї скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження аб о набрання законної сили ріш енням за наслідками апеляцій ного провадження.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Дніпропетровського ап еляційного адміністративно го суду через Запорізький ок ружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний стро к з дня її проголошення, а в ра зі складення постанови у пов ному обсязі відповідно до ст атті 160 КАС України - з дня скл адення її в повному обсязі, ап еляційної скарги, з подачею ї ї копії відповідно до кілько сті осіб, які беруть участь у с праві.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Постанова у повному обсязі складена 18 жовтня 2010 року.

Суддя О.О. Артоуз

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2010
Оприлюднено08.11.2010
Номер документу12054892
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7205/10/0870

Постанова від 11.10.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Ухвала від 20.09.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні