П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 120/15534/23
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Бошкова Ю.М.
Суддя-доповідач - Граб Л.С.
17 липня 2024 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Граб Л.С.
суддів: Сторчака В. Ю. Мойсюка М.І ,
за участю: секретаря судового засідання: Литвин Д.С.,
представника позивача: Пенькас В.М.
представника відповідача: Кухрівського О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Вінницькій області на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 18 березня 2024 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Вінницька нафто-бітумна компанія" до Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
В С Т А Н О В И В :
товариство з обмеженою відповідальністю "Вінницька нафто-бітумна компанія" (далі ТОВ "Вінницька нафто-бітумна компанія") звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Вінницькій області (далі ГУ ДПС у Вінницькій області), в якому просило:
-визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 22.08.2023 №0130000406.
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 18 березня 2024 року позов задоволено:
-визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Вінницькій області від 22.08.2023 №0130000406.
Не погодившись з судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.
В обґрунтуванні доводів апеляційної скарги, апелянт посилається на неповне з`ясування судом першої інстанції обставин, що мають значення для розгляду справи, невідповідність висновків обставинам справи та порушення норм матеріального та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення правового спору.
В судовому засіданні представник відповідача підтримав апеляційну скаргу та просить її задовольнити. В свою чергу, представник позивача заперечила стосовно задоволення апеляційної скарги і просила рішення суду першої інстанції залишити без змін.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників справи, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що на підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 розділу І, пункту 75.1 статті 75 розділу ІІ Податкового кодексу України, у порядку визначеному пунктом 76.2 статті 76 розділу І Податкового кодексу України, головним державним інспектором Вінницького відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС у Вінницькій області Кравченко Юлією Вікторівною, проведено камеральну перевірку, податкової декларації (розрахунку, звіту) дотримання порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За результатами перевірки складено акт камеральної перевірки від 25.07.2023 №12854/02-32-04-06-07/40616965, у якому зафіксовано порушення ТОВ "Вінницька нафто-бітумна компанія" термінів реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН протягом строків визначених п. 201.1 ст. 201 ПК України.
Зокрема вказано, про порушення позивачем граничних строків реєстрації податкових накладних в ЄРПН:
- ПН/РК № 7 від 05.11.2020 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 11 від 09.11.2020 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 12 від 11.11.2020 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 30 від 22.11.2020 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 52 від 16.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 53 від 16.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 146 від 16.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 56 від 17.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 57 від 17.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 60 від 18.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 61 від 18.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 68 від 20.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 69 від 20.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 74 від 21.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 71 від 21.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 72 від 21.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 70 від 21.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 73 від 21.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 75 від 22.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 77 від 22.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 80 від 22.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 76 від 22.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 81 від 23.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 90 від 24.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 86 від 24.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 85 від 24.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 84 від 24.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 95 від 25.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 92 від 25.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 91 від 25.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 104 від 26.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 99 від 26.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 100 від 26.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 98 від 26.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 97 від 26.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 96 від 26.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 105 від 27.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 106 від 27.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 109 від 27.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 107 від 27.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 108 від 27.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 110 від 28.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 111 від 28.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 112 від 28.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 117 від 29.11.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 114 від 29.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 113 від 29.11.2021 зареєстрована 15.07.2022 - 49 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 136 від 13.11.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 132 від 30.11.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 133 від 30.11.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 118 від 30.11.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 135 від 30.11.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 141 від 30.11.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 131 від 30.11.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 120 від 30.11.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 138 від 30.11.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 126 від 30.11.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 145 від 30.11.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
-ПН/РК № 134 від 30.11.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 128 від 30.11.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 140 від 30.11.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 124 від 30.11.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 122 від 30.11.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 139 від 30.11.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 121 від 30.11.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 142 від 30.11.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 125 від 30.11.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 127 від 30.11.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 123 від 30.11.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 119 від 30.11.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 130 від 30.11.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 137 від 30.11.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 129 від 30.11.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 2 від 01.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 8 від 02.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 6 від 02.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 5 від 02.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 7 від 02.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 12 від 03.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 13 від 03.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 10 від 03.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 11 від 03.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 14 від 03.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 86 від 06.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 18 від 06.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 88 від 08.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 87 від 08.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 20 від 08.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 24 від 09.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 89 від 09.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 90 від 09.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 21 від 09.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 25 від 10.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 28 від 10.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 32 від 14.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 31 від 14.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 30 від 14.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 49 від 14.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 33 від 14.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 39 від 15.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 40 від 15.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 26 від 15.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 36 від 15.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 38 від 15.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 42 від 15.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 35 від 15.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 95 від 31.12.2021 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 1 від 31.01.2022 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 8 від 31.01.2022 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК № 6 від 31.01.2022 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК №3 від 31.01.2022 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК №2 від 31.01.2022 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК №7 від 31.01.2022 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК №5 від 31.01.2022 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК №4 від 31.01.2022 зареєстрована 18.07.2022 - 52 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК №1 від 06.06.2022 зареєстрована 15.07.2022 - 15 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК №16 від 16.09.2022 зареєстрована 21.10.2022 - 6 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК №19 від 16.09.2022 зареєстрована 21.10.2022 - 6 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК №18 від 16.09.2022 зареєстрована 21.10.2022 - 6 днів затримки реєстрації,
- ПН/РК №17 від 16.09.2022 зареєстрована 21.10.2022 - 6 днів затримки реєстрації.
22.08.2023 ГУ ДПС у Вінницькій області винесено податкове повідомлення-рішення №0130000406, яким до позивача за порушення строків реєстрації податкових накладних застосовано штраф у розмірі 1106005,72 грн.
Вважаючи податкове повідомлення-рішення від 22.08.2023 №0130000406 протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Приймаючи рішення, суд першої інстанції дійшов висновку про обгрунтованість позовних вимог та відсутність правових підстав для їх задоволення.
Переглядаючи оскаржуване судове рішення в межах доводів та вимог апеляційної скарги, перевіряючи дотримання судом першої інстанцій норм процесуального права при встановленні фактичних обставин у справі та правильність застосування ним норм матеріального права, колегія суддів виходить із наступного.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Пунктом 200.1 статті 200 ПК України встановлено, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку-продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця,-до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця,-до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
У пункті 120-1.1 статті 120-1 ПК України зазначено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування,-у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування,-у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування,- у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування,-у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.
З аналізу вказаних правових норм вбачається, що на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк встановлений податковим законодавством, а саме для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця,-до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця,-до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу в залежності від терміну такого порушення, що передбачено пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України.
При цьому, згідно з п.52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати (в редакції Закону України № 591-IX від 13.05.2020).
Тобто, перелік порушень податкового законодавства, за які контролюючим органом нараховуються штрафні санкції в період дії карантину на території України є вичерпним та не включає застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у період з 01 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.
Отже штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у період з 01 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину не застосовуються.
Вказане узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, висловленою у постанові від 10 грудня 2021 року у справі №420/10367/20, від 26 липня 2023 року у справі №520/1956/21та від 26 липня 2023 року у справі №520/1956/21.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. N 211 Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), постановлено установити з 12 березня 2020 р. до 22 травня 2020 р. на всій території України карантин.
В подальшому, постановами Кабінету Міністрів України карантин продовжувався та закінчився 30 квітня 2023 року (постанова Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2022 року № 1423).
Як вбачається з акту камеральної перевірки, перевіркою встановлено порушення граничних строків реєстрації 120 податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначених пунктом 201.10 статті 201.
Так, Указом Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 01.05.2023 №254/2023 були внесені зміни у статтю 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року №2102-IX (зі змінами, внесеними Указом Президента України від 07.11.2022 №757/2022, затвердженим Законом України від 16 листопада 2022 №2738-IX, Указом Президента України від 14 березня 2022 року №133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року №2119-IX, Указом Президента України від 18 квітня 2022 року №259/2022, затвердженим Законом України від 21 квітня 2022 року №2212-IX, Указом Президента України від 17 травня 2022 року № 341/2022, затвердженим Законом України від 22 травня 2022 року №2263-IX, та Указом від 12 серпня 2022 року №573/2022, затвердженим Законом України від 15 серпня 2022 року № 2500-IX), та продовжено строк дії воєнного стану в Україні 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб. Воєнний стан в Україні не припинено і на даний час.
Законом України від 12 травня 2022 року №2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану», який набрав чинності 27 травня 2022 року, внесено зміни до п.69 підрозділу 10 XX «Перехідні положення» ПК України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.
Відповідно до пп.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Згідно з пп.69.1-1 п.69 підрозділу 10 XX «Перехідні положення» ПК України платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підпунктом 69.2 п.69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України визначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.
Тобто, Законом №2260-ІХ, який набрав чинності 27 травня 2022 року, поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених пп.112.8.9 п.112.8 статті 112 Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності.
При цьому, пп.69.2 п.69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України скасовано дію мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).
Звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних передбачено лише для платників податків щодо реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до 27 травня 2022 року (тобто до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану») за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН до 15 липня 2022 року.
Як вбачається із Акту камеральної перевірки від 25.07.2023 у період з 15.07.2022 по 16.09.2022 зареєстровано в ЄРПН 120 податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних на загальну суму податку на додану вартість 3534923,92 з затримкою від 6 до 52 днів.
Так, граничний термін реєстрації ПН/РК, що зазначені за порядковим номером 1-115 в Акті камеральної перевірки від 25.07.2023 №12854/02-32-04-06-07/40616965 закінчився - 27.05.2022, граничний термін реєстрації ПН/РК, що зазначені за порядковим номером 45, 48-115 закінчився 18.07.2022, граничний термін реєстрації ПН/РК, що зазначені за порядковим номером 116 закінчився 30.06.2022, граничний термін реєстрації ПН/РК, що зазначені за порядковим номером 117-120 закінчився 15.10.2022.
Відтак, в межах цієї справи відповідачем застосовані штрафні санкції за порушення термінів реєстрації податкових накладних, граничний термін реєстрації деяких з яких, а саме ПН/РК за порядковими норами 1-115 в Акті камеральної перевірки від 25.07.2023 №12854/02-32-04-06-07/40616965 перебуває в межах періоду з 24.02.2022 до 27.05.2022, водночас, позивачем виконано умови щодо реєстрації таких ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15.07.2022 щодо ПН/РК за порядковими норами 1-44, 46-47.
Отже, ТОВ "Вінницька нафто-бітумна компанія" в силу положень підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу Перехідні положення ПК України звільнене від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію ПН/РК в ЄРПН щодо ПН/РК, що зафіксовані в Акті камеральної перевірки від 25.07.2023 №12854/02-32-04-06-07/40616965 за порядковими норами 1-44, 46-47.
Однак, решта накладних здійснена після 15.07.2022, у період дії Закону №2260-ІХ, який набрав чинності, яким поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок, у тому числі щодо порушення граничних строків реєстрації податкових накладних, за виключенням тих випадків, коли граничний термін їх реєстрації припадає на період з 24.02.2022 по 27.05.2022.
Колегія суддів зазначає, що особливістю операцій із реєстрації податкових накладних є їх тривалість у часі, а тому у даному випадку необхідно враховувати плинність та змінюваність законодавства, адже відправною точкою для притягнення до відповідальність платників податків за порушення пункту 201.10 статті 201 ПК України є саме дата здійснення реєстрації податкових накладних, а не дата їх складання.
В той же час, при здійсненні правозастосування, суд має комплексно та системно застосовувати законодавство, враховуючи при цьому мету (ціль) та завдання того чи іншого нормативно-правового акту.
Вносячи Законом №2260-ІХ зміни до підпункту 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України законодавець переслідує мету унормування саме особливостей операцій із реєстрації податкових накладних, що є тривалими у часі, за умови попередньої дії вимог законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних на період дії карантину.
Щодо наявності колізії між нормами п.52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України та пп.69.2 п.69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, яку потрібно долати із застосуванням положень пункту 56.21 статті 56 ПК України, колегія суддів вважає, що насамперед необхідно встановити правовий зміст поняття «колізії норм права».
Під юридичною колізією потрібно розуміти певний конфлікт, суперечку в правовій сфері, в основі яких суперечності між правовими актами й нормами, прийнятими з одного й того ж питання. Ці норми й акти можуть бути прийняті одним або різними суб`єктами правотворчості, але спрямовані на регулювання одних суспільних правовідносин, і їх застосування дає різний, зокрема можливий протилежний результат.
Колізії можуть бути: темпоральні (часові) - ті, які виникають внаслідок видання в різний час і з того самого питання принаймні двох норм права; ієрархічні - ті, які виникають тоді, коли на врегулювання одних фактичних відносин претендують норми, що розміщуються на різних щаблях в ієрархічній (вертикальній) структурі законодавства, а тому мають різну юридичну силу; змістовні колізії - ті, які є конфліктними відносинами між нормами, що виникають унаслідок часткового збігу обсягів їх регулювання, обумовлених специфікою суспільних відносин.
Колізія норм права вирішується з використанням темпорального, ієрархічного чи змістовного методу шляхом вибору того нормативного акта, який повинен бути застосований до конкретного випадку (юридичного факту).
Враховуючи викладене, колегія суддів зазначає, що у спірних правовідносинах має місце темпоральна (часова) колізія норм, яка підлягає вирішенню шляхом застосування правила «Lex posterior derogat priori» - "наступний закон скасовує попередній".
Конституційний Суд України у рішенні від 3 жовтня 1997 року № 4-зп та у Рішенні від 9 лютого 1999 року № 1-7/99 дійшов висновку, що конкретна сфера суспільних відносин не може бути водночас врегульована однопредметними нормативними правовими актами однакової сили, які за змістом суперечать один одному.
Дію нормативно-правового акта в часі слід розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою чинності. За загальновизнаним правилом нормативно-правовий акт (в цілому або в окремій частині) втрачає чинність у зв`язку з прийняттям нового акта вищої або однакової юридичної сили з того ж предмета регулювання, без формального скасування старого акта. При виникненні темпоральної колізії наступний акт одного рівня з того ж самого питання скасовує дію актів попередніх.
Аналогічний висновок наведений в рішеннях Конституційного Суду України від 5 квітня 2001 року № 3-рп/2001 та від 13 березня 2012 року № 6-рп/2012.
Крім того, Конституційним Судом України у рішенні від 5 квітня 2001 року № 3-рп/2001 зазначено, що Конституція України в частині першій статті 58 закріпила принцип незворотності дії в часі законів та інших нормативно-правових актів. Це означає, що дія закону та іншого нормативно-правового акта не може поширюватися на правовідносини, які виникли і закінчилися до набрання чинності цим законом або іншим нормативно-правовим актом.
Відповідно до статті 147 Конституції України Конституційний Суд України здійснює офіційне тлумачення Конституції України. Діяльність Конституційного Суду України ґрунтується на принципах верховенства права, незалежності, колегіальності, гласності, обґрунтованості та обов`язковості ухвалених ним рішень і висновків. Таким чином, Конституційний Суд України, надаючи тлумачення статті 58 Конституції України, передбачив порядок подолання темпоральної колізії.
З огляду на зазначене, до спірних правовідносин підлягає застосуванню принцип подолання темпоральної колізії норм права, відповідно до якого має застосовуватися норма, яка прийнята пізніше пп.69.2 п.69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, яким скасовано дію мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).
Також, колегія суддів зауважує, що норми пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України визначають спеціальне (пріоритетне) застосування податкового законодавства на період дії воєнного часу по відношенню до інших положень ПК України, в тому числі й щодо пункту 52-1 цього підрозділу.
Таким чином, хоча податкові накладні були складені позивачем у період дії вимог законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), реєстрація таких накладних була здійснена вже у період дії Закону №2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022, який підлягає пріоритетному застосуванню.
Поряд з цим, колегія суддів зауважує, що на момент ухвалення спірного податкового повідомлення-рішення відбулися зміни у податковому законодавстві, які безпідставно не були враховані відповідачем.
Так, відповідно п. 89 підрозділу 2 розділу XX «Перехідних положень» ПК України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:
-для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця,-до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
-для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця,-до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
-для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача-платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику,-протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Згідно п.90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідних положень» ПК України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:
-2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
-5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
-10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
-15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
-25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів".
Отже, наведеними приписами закону платники податків звільняються від надмірного тягаря відповідальності, встановленого раніше чинними нормами податкового законодавства, за наведених у п.89, 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідних положень» ПК України умов.
Варто зазначити, що згідно з пунктом 11 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).
Необхідно також врахувати і приписи частини першої статті 58 Конституції України, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.
Конституційний Суд України у рішенні від 09.02.1999 №1-рп/1999 щодо офіційного тлумачення положення частини першої статті 58 Конституції України уточнив, що положення вказаної вище норми про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів у випадках, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи, стосується фізичних осіб і не поширюється на юридичних осіб. Але це не означає, що цей конституційний принцип не може поширюватись на закони та інші нормативно-правові акти, які пом`якшують або скасовують відповідальність юридичних осіб.
Таким чином, на день оскаржуваного податкового повідомлення-рішення вже набрали чинності зміни до ПК України, які пом`якшували відповідальність платника податку за порушення строків реєстрації податкової накладної (зменшували розмір штрафу), а тому контролюючий орган мав обчислювати суму штрафу згідно нових, зменшених розмірів.
Поряд з цим, як свідчить зміст вказаного податкового повідомлення-рішення до позивача за невчасну реєстрацію податкових накладних (липень-жовтень 2022 року) застосовано відповідальність, що встановлена статтею 120-1 ПК України, тоді як станом на момент прийняття цього податкового повідомлення-рішення відповідальність за порушення платниками податку граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних передбачена вже іншою нормою-пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" ПК України, яка підлягає обов`язковому застосуванню протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано.
Однак, контролюючий орган при прийнятті податкового повідомлення рішення, не врахував положення статті 58 Конституції України та пункту 11 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України.
Отже, розрахунок штрафних санкцій здійснено податковим органом неправомірно, без урахування внесених у податкове законодавство змін, що має своїм наслідком визнання протиправним та скасування оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.
З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про наявність підстав для визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДПС у Вінницькій області від 22.08.2023 №0130000406.
Відповідно до ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Колегія суддів також враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах "Салов проти України" (заява № 65518/01; пункт 89), "Проніна проти України" (заява № 63566/00; пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.
Підсумовуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції при вирішенні даного публічно-правового спору правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм належну правову оцінку, а доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують та не дають правових підстав для скасування оскаржуваного судового рішення.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
За таких підстав апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Вінницькій області залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 18 березня 2024 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Постанова суду складена в повному обсязі 23 липня 2024 року.
Головуючий Граб Л.С. Судді Сторчак В. Ю. Мойсюк М.І
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2024 |
Оприлюднено | 25.07.2024 |
Номер документу | 120550058 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Граб Л.С.
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Бошкова Юлія Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні