Рішення
від 24.07.2024 по справі 320/12818/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 липня 2024 року № 320/12818/23

Суддя Київського окружного адміністративного суду Марич Є.В., розглянувши порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ТОВ "Ресофт" до Національного центру оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Бюро економічної безпеки України та Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей, про визнання протиправним та нечинним окремого положення розпорядження,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «Ресофт» (далі позивач, ТОВ «Ресофт») з позовом до Національного центру оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій (далі відповідач, НЦУ), в якому, з урахуванням уточненої позовної заяви від 24.05.2023, просить визнати протиправним та нечинним окреме положення розпорядження Національного центру оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій № 786 від 02.01.2023 щодо фільтрації (блокування) доменного імені https://luckforfree.com, вказаному у додатку до розпорядження № 786 від 02.01.2023 «Шодо блокування шкідливих доменних імен».

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що при прийнятті спірного розпорядження НЦУ, який не є уповноваженим органом відповідно до частини 4 статті 6 Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор», здійснив державний нагляд (контроль) за ринком азартних ігор та застосовував санкції, чим порушив пункт 2 частини 3 статті 2, частину 4 статті 6, пункт 4 частини 2 статті 9 Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор», пункти 26, 28 Порядку оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами в умовах надзвичайних ситуацій, надзвичайного та воєнного стану затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.06.2004 №812.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 24.07.2023 відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження, запропоновано відповідачу надати відзив на позовну заяву.

Представником відповідача подано до суду відзив на позовну заяву, в якому заперечив проти позовних вимог та зазначив, зокрема, що до компетенції НЦУ не належить визначення шкідливих веб- ресурсів в мережі Інтернет - це повноваження правоохоронних органів. НЦУ, як старший суб`єкт управління в системи оперативно-технічного управління електронними комунікаційними мережами загального користування лише видає обов`язкові до виконання в умовах воєнного стану розпорядження з оперативно-технічного управління, якими доручає постачальникам електронних комунікаційних послуг здійснити визначені обмеження щодо надання послуг доступу до певних веб-ресурсів, які за результатами роботи правоохоронних органів визначені шкідливими та такими, за допомогою яких здійснюється протиправна діяльність, просив у задоволенні позову відмовити повністю.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 30.01.2024 залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача Бюро економічної безпеки України (код ЄДРПОУ 44168316) та Комісію з регулювання азартних ігор та лотерей (код ЄДРПОУ 43892728).

Представником Бюро економічної безпеки України (далі також третя особа 1, БЕБ) подано пояснення з приводу заявлених позовних вимог, в яких зазначив, що відповідно до покладених завдань БЕБ здійснює інформаційно-пошукову та аналітично-інформаційну роботу з метою виявлення та усунення причин і умов, що сприяють вчиненню кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності БЕБ. При цьому, БЕБ у своїй аналітичній діяльності застосовує ризик-орієнтований підхід. Отримавши від Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей лист від 06.07.2022 № 16-9/862 з переліком виявлених вебсайтів, які організовують, проводять чи надають доступ до азартних ігор в мережі Інтернет на території України без відповідної ліцензії, керуючись ст. 4 Закону України «Про Бюро економічної безпеки України», БЕБ, у процесі інформаційно-аналітичної роботи виявлено передумови щодо заподіяння шкоди економічній безпеці України в результаті функціонування вебсайтів, за допомогою яких здійснюється організація та проведення азартних ігор в мережі Інтернет без відповідної ліцензії, та звернувся до відповідача з відповідною пропозицією щодо блокування таких вебсайтів. Третя особа 1 вважає позов необґрунтованим та таким, що задоволенню не підлягає.

Представником Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей (далі також третя особа 2, КРАІЛ) подано пояснення з приводу позовних вимог, в яких зазначив, що КРАІЛ вважає, що розпорядження № 768 прийняте в межах наданих повноважень Національного центру оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій та з урахуванням інформації, що була виявлена КРАІЛ в результаті моніторингу, та перевірена БЕБ України., а тому позов є необґрунтованим та безпідставним.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 07.03.2024 закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті.

Представник позивача позовні вимоги підтримав, просив суд позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував, просив суд відмовити у задоволенні позову.

Представники третіх осіб підтримали позицію відповідача та просили відмовити у задоволенні позову.

В ході судового засідання суд за згодою сторін перейшов до розгляду справи по суті в порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами та доказами.

Розглянувши документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

ТОВ «Ресофт» є власником веб-сайту https://luckforfree.com.

Національним центром оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій прийнято розпорядження № 786 від 02.01.2023 «Щодо блокування шкідливих доменних імен», яким постачальникам електронних комунікаційних послуг доручено здійснити фільтрацію шкідливих доменних імен, а також їх піддоменів на рекурсивних DNS-серверах згідно з додатком, в якому, у тому числі, зазначено доменне ім`я https://luckforfree.com.

Не погоджуючись із зазначеним Розпорядженням №768 та блокуванням доменного імені, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022, затвердженого Законом України від 24.02.2022 №2102-IX, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року.

В подальшому, строк дії воєнного стану в Україні неодноразово продовжувався та діє дотепер згідно Указу Президента України від 06.05.2024 №271/2024, затвердженого Законом України від 08.05.2024 №3684-IX.

Згідно з частиною першою статті 17 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 №389-VIII органи державної влади України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, громадські об`єднання, а також громадяни зобов`язані сприяти діяльності військового командування та військових адміністрацій у запровадженні та здійсненні заходів правового режиму воєнного стану на відповідній території.

Відповідно до частини 1 статті 32 Закону України «Про електронні комунікації» від 16.12.2020 року №1089-IX управління електронними комунікаційними мережами та відповідальність за забезпечення їх сталості в умовах надзвичайного та воєнного стану покладається на центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сферах організації спеціального зв`язку, захисту інформації.

При цьому, згідно Положення про Адміністрацію Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 вересня 2014 р. № 411, Адміністрація Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України (Адміністрація Держспецзв`язку) є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем`єр-міністра України з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій - Міністра цифрової трансформації і який забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах організації спеціального зв`язку, захисту інформації, кіберзахисту, активної протидії агресії у кіберпросторі.

Згідно з частинами 2, 4, 5 статті 32 Закону України «Про електронні комунікації» для забезпечення можливості оперативно-технічного управління електронними комунікаційними мережами всіх постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг в умовах надзвичайного та воєнного стану створюється національний центр оперативно-технічного управління електронними комунікаційними мережами України.

В умовах надзвичайного та воєнного стану національний центр оперативно-технічного управління електронними комунікаційними мережами України виконує оперативно-технічне управління електронними комунікаційними мережами у межах повноважень, наданих йому Кабінетом Міністрів України.

Національний центр оперативно-технічного управління електронними комунікаційними мережами України взаємодіє з центрами управління постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг, у тому числі іноземних.

Згідно з частиною 8 статті 32 Закону України «Про електронні комунікації» Національний центр оперативно-технічного управління електронними комунікаційними мережами України в умовах надзвичайного або воєнного стану видає розпорядження щодо оперативно-технічного управління електронними комунікаційними мережами, які є обов`язковими для виконання постачальниками електронних комунікаційних мереж та/або послуг.

Завдання, функції та повноваження НЦУ визначені Порядком оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами в умовах надзвичайних ситуацій, надзвичайного та воєнного стану, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.06.2004 № 812 (далі - Порядок № 812), а також Положенням про Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій, затвердженого наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України від 11.04.2019 № 209 (зі змінами).

Згідно з Порядком № 812 основними завданнями НЦУ в умовах надзвичайних ситуацій, надзвичайного та воєнного стану є загальне управління центрами управління мережами, забезпечення можливості оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами з метою їх сталого функціонування та використання в інтересах управління державою, попередження, локалізації та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, оповіщення населення, забезпечення проведення мобілізації, задоволення потреб національної безпеки, оборони, охорони правопорядку.

Разом з тим, відповідно до Порядку № 812 контроль за функціонуванням телекомунікаційних мереж і проведення організаційно-технічних заходів з управління телекомунікаційними мережами з метою забезпечення їх сталого та якісного функціонування здійснюється через систему оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами - сукупність технічних засобів, центрів управління, у тому числі персоналу, що забезпечують оперативно-технічне управління телекомунікаційними мережами.

Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» визначено, що у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені статтями 30 - 34, 38, 39, 41 - 44, 53 Конституції України, а також вводитися тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, які передбачені частиною першою статті 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану.

Відповідно до пункту 14 Порядку № 812 НЦУ та центри управління мережами за погодженням з Адміністрацією Держспецзв`язку відповідно до законодавства можуть допускати деяке зниження якості послуг та встановлювати тимчасові обмеження щодо їх надання до ліквідації надзвичайних ситуацій, скасування надзвичайного та воєнного стану.

Таким чином, на підставі зазначеного пункту та звернень органів управління складових сектору безпеки і оборони розпорядженнями НЦУ з питань оперативно-технічного управління електронними комунікаційними мережами постачальникам електронних комунікаційних мереж та/або послуг доручається реалізувати деякі обмеження щодо надання електронних комунікаційних послуг з метою виконання завдань, які є обов`язковими для виконання центрами управління мережами в умовах воєнного стану.

Поряд з цим, під час реалізації державної політики у сфері організації та проведення азартних ігор, відповідно до пункту 18 частини першої статті 8 Закону України від 14.07.2020 № 768-ІХ «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» (далі - Закон № 768-ІХ) КРАІЛ здійснює заходи щодо запобігання та виявлення порушень законодавства у сфері організації та проведення азартних ігор.

У рамках своєї роботи КРАІЛ на постійній основі здійснює моніторинг мережі Інтернет (соціальні мережі, спільноти та новинні ресурси, присвячені гемблінгу, спеціалізовані інформаційно-розважальні ресурси тощо), співпрацює з інститутами громадянського суспільства, правоохоронними органами і фізичними особами з метою виявлення нелегальних організаторів азартних ігор (у тому числі покер в мережі Інтернет, казино в мережі Інтернет) та лотерей.

При цьому, Законом України «Про Бюро економічної безпеки України» від 28.01.2021 № 1150-IX встановлено, що БЕБ є центральним органом виконавчої влади, на який покладаються завдання щодо протидії правопорушенням, що посягають на функціонування економіки держави.

До основних завдань БЕБ належить оцінювання ризиків і загроз економічній безпеці держави, напрацювання способів їх мінімізації та усунення, надання пропозицій щодо внесення змін до нормативно-правових актів з питань усунення передумов створення схем протиправної діяльності у сфері економіки, збирання та аналіз інформації про правопорушення, що впливають на економічну безпеку держави, та визначення способів запобігання їх виникненню в майбутньому.

Відповідно до покладених завдань БЕБ здійснює інформаційно-пошукову та аналітично-інформаційну роботу з метою виявлення та усунення причин і умов, що сприяють вчиненню кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності БЕБ. При цьому, БЕБ у своїй аналітичній діяльності застосовує ризик-орієнтований підхід.

Як встановлено судом під час розгляду справи, за результатами моніторингу спеціалізованих інформаційно-розважальних ресурсів, вебсайтів у мережі Інтернет та інших джерел інформації КРАІЛ узагальнено інформацію, з переліком нелегальних вебсайтів, які мають ознаки проведення азартних ігор. При цьому, вебсайт https://luckforfree.com також був внесений до вищевказаного переліку виявлених вебсайтів у зв`язку з ознаками проведення азартних ігор.

Зважаючи на це, КРАІЛ листами від 02.02.2022 № 14-9/187, від 06.07.2022 № 16-9/862, від 10.02.2022 № 14-9/231 направлялись до БЕБ переліки виявлених вебсайтів, які організовують, проводять чи надають доступ до азартних ігор в мережі Інтернет на території України без відповідної ліцензії, та інформацію про можливі місця розміщення нелегальних гральних закладів для опрацювання та вжиття заходів у межах компетенції, серед яких також був зазначений вебсайт https://luckforfree.com.

Зокрема, як пояснила третя особа 2, під час проведення аналізу діяльності вебсайту https://luckforfree.com (далі - Вебсайт), КРАІЛ встановлено, що за посиланням luckforfree.com доступна російськомовна версія вебсайту, при виборі української мови здійснюється пересилання на вебсайт https://lucky-fun.com. Зареєструватися на Вебсайті можна за електронною адресою, при цьому користувач Вебсайту має прийняти угоду користувача. Увійти на Вебсайт можна за допомогою електронної адреси, вказаної при реєстрації, та соціальних мереж Яндекс, Google, Mail.ru, Одноклассники, ВКонтакте. При цьому, згідно з Указом Президента України №133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», обмежувальні санкції передбачають заборону Інтернет-провайдерам надання послуг з доступу користувачам мережі Інтернет до ресурсів сервісів «Mail.ru», «Вконтакте», «Одноклассники», санкції також введені проти ТОВ «Яндекс», а 15.04.2023 санкції були подовжені строком на 10 років. Згідно з інформацією, викладеної на вебсайті за посиланням https://luckforfree.com/paid-subscription, на платформі ігрового клубу luckforfree.com надається можливість грати в ігри безоплатно. Проте, така можливість надається за умови оформлення місячної підписки, зокрема для України, США, Великобританії, Німеччини, Ізраїлю та інших країн підписку можна оформити на patreon.com/luckforfree. Для рф та Республіки Білорусь підписка доступна на іншому сервісі: boosty.to/luckforfree (на (з) території України сервіс не доступний). Також, правилами Вебсайту передбачено, що оформити підписку для участі в ігровому клубі можливо за рахунок сплати різниці підписки на умовні одиниці FUN з розрахунку 1 000 000 FUN = 1 EUR = 100RUR. FUN- це облікова одиниця Вебсайту, яка видається в рамках платної підписки на клієнтський рахунок користувача. Також, за інформацією на Вебсайті, FUN можна отримати за посиланнями в електронних листах на адресу гравця. Окрім як для оформлення місячної підписки членства на Вебсайті, FUN використовуються для ставок в іграх з реальними людьми, для покупок віртуальних подарунків. Також, аналіз трафіку Вебсайту за допомогою інструменту Similarweb встановив, що країна, яка спрямовує найбільний трафік на Вебсайт - це рф. Відповідно до інформації на веб-ресурсі 2ip.ua цей домен був зареєстрований ТОВ «Ресофт», м. Харків, вул. Ахсарова, 16. Вказані обставини дають можливість визначити Вебсайт, як такий, що проводить діяльність з надання послуг азартних ігор, та містить всі ознаки, визначені частиною третьою статті 2 Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор».

Отже, посилання позивача на порушення пункту 2 частини третьої статті 2 Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор», в частині можливості отримання або неотримання виграшу (призу), як на підставу для скасування Розпорядження №768 є безпідставними.

Більш того, вказані обставини позивачем в ході розгляду справи не спростовано жодними належними і достовірними доказами.

У свою чергу, БЕБ, керуючись статею 4 Закону України «Про Бюро економічної безпеки України», у процесі інформаційно-аналітичної роботи виявлено передумови щодо заподіяння шкоди економічній безпеці України в результаті функціонування вебсайтів, за допомогою яких здійснюється організація та проведення азартних ігор в мережі Інтернет без відповідної ліцензії.

Як встановлено судом, з метою мінімізації та усунення загроз економічній безпеці України від діяльності вебсайтів, за допомогою яких здійснюється організація та проведення азартних ігор в мережі Інтернет без відповідної ліцензії, БЕБ звернулось до Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації та НЦУ з листом від 23.12.2022 № 1/4/0/18560-22 з пропозиціями щодо блокування функціонування виявлених КРАІЛ вебсайтів, які організовують, проводять чи надають доступ до азартних ігор в мережі Інтернет на території України без відповідної ліцензії, зокрема, вебсайту https://luckforfree.com.

Відповідно до статті 115 Закону України «Про електронні комунікації» передбачено, що постачальники електронних комунікаційних мереж та/або послуг зобов`язані вживати відповідно до законодавства заходів щодо забезпечення сталого функціонування мереж електронних комунікацій, що використовуються для надання електронних комунікаційних послуг в умовах надзвичайних ситуацій, надзвичайного та воєнного стану.

За приписами Закону України «Про електронні комунікації» постачальник електронних комунікаційних мереж - суб`єкт господарювання, який надає послуги доступу до електронної комунікаційної мережі, що знаходиться в його володінні, та до пов`язаних з нею засобів, або з використанням віртуальних мереж (п.85); постачальник електронних комунікаційних мереж та/або послуг із значним ринковим впливом - постачальник, який самостійно або разом з іншими суб`єктами господарювання займає на ринку електронних комунікацій становище, еквівалентне домінуючому, а саме має економічний потенціал, який дає змогу діяти на ринку переважно незалежно від конкурентів і кінцевих користувачів. Визначення становища як еквівалентного домінуючому здійснюється регуляторним органом з урахуванням законодавства про захист економічної конкуренції (п.86); постачальник електронних комунікаційних послуг - суб`єкт господарювання, який фактично надає та/або має право надавати електронні комунікаційні послуги на власних мережах та/або на мережах інших постачальників електронних комунікаційних послуг (п.87).

Як уже зазначалось вище, згідно з частиною 8 статті 32 Закону України «Про електронні комунікації» НЦУ в умовах надзвичайного або воєнного стану видає розпорядження щодо оперативно-технічного управління електронними комунікаційними мережами, які є обов`язковими для виконання постачальниками електронних комунікаційних мереж та/або послуг.

При цьому, за вимогами, встановленими Порядком № 812 НЦУ та центри управління мережами можуть допускати деяке зниження якості послуг та встановлювати тимчасові обмеження щодо їх надання до ліквідації надзвичайних ситуацій, скасування надзвичайного та воєнного стану за погодженням з Адміністрацією Держспецзв`язку відповідно до законодавства.

Як свідчать матеріали справи, відповідно до листа БЕБ від 23.12.2022 № 1/4/0/18560-22 з додатками, а саме копією листа КРАІЛ від 06.07.2022 № 16-9/862 з переліком виявлених вебсайтів, за допомогою яких здійснюється організація та проведення азартних ігор в мережі Інтернет без відповідних ліцензій, за погодженням з Адміністрацією Держспецзв`язку відповідачем прийнято оскаржуване розпорядження від 02.01.2023 № 786 «Щодо блокування шкідливих доменних імен», яким постачальникам електронних комунікаційних послуг було доручено здійснити фільтрацію шкідливих доменних імен, а також їх піддоменів на рекурсивних DNS-серверах згідно з додатком, в якому, у тому числі, зазначено доменне ім`я https://luckforfree.com.

Слід зазначити, що ні Законом України «Про електронні комунікації», ні Порядком № 812 не передбачено, що до компетенції НЦУ належить визначення шкідливих веб-ресурсів в мережі Інтернет.

За приписами чинного законодавства, НЦУ як суб`єкт управління в системи оперативно-технічного управління електронними комунікаційними мережами загального користування лише видає обов`язкові до виконання в умовах воєнного стану розпорядження з оперативно-технічного управління, якими доручає постачальникам електронних комунікаційних послуг здійснити визначені обмеження щодо надання послуг доступу до певних веб-ресурсів, які за результатами роботи правоохоронних органів визначені шкідливими та такими, за допомогою яких здійснюється протиправна діяльність.

Таким чином, відповідач діяв згідно свого функціонального призначення, що дає підстави для визнання його дій та прийняття рішення такими, що відповідають частині 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Також безпідставними є доводи позивача про порушення відповідачем пункту 4 частини другої статті 9 Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор», оскільки згідно з цією нормою Закону для здійснення державного нагляду (контролю) за ринком азартних ігор уповноважені посадові особи Уповноваженого органу мають право: зокрема, 4) застосовувати в установленому законодавством порядку до організаторів азартних ігор та інших осіб, які порушують законодавство у сфері організації та проведення азартних ігор, відповідні санкції.

Виходячи з аналізу викладених норм, державний нагляд (контроль) за організацією та проведенням азартних ігор здійснюється виключно щодо організаторів азартних ігор Уповноважений орган, яким, згідно частини 4 статті 6 Закону, є КРАІЛ.

Позивач не є організатором азартних ігор, оскільки немає виданої КРАІЛ ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор, що не заперечується КРАІЛ. Відтак, в Уповноваженого органу відсутні підстави для застосування відповідних санкцій щодо позивача.

Водночас, відповідач не є тим Уповноваженим органом в розумінні Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор», який може застосовувати відповідні санкції згідно частини 4 статті 6 цього Закону, як наслідок, в даному випадку, відповідач не міг допустити порушення цих норм законодавства, тим більше, при прийнятті оскаржуваного розпорядження.

Суд зазначає, що відповідачем дотримано загальну засаду обґрунтованості, яка висувається до діяльності суб`єктів владних повноважень. Так, відповідачу надано лист правоохоронного органу, зміст якого зумовив видачу розпорядження. Натомість, позивач не навів жодного заперечення проти відомостей листа правоохоронного органу, висловивши зауваження виключно до процедури прийняття спірного рішення відповідача.

Таким чином, Розпорядження № 768 прийняте в межах наданих повноважень НЦУ та з урахуванням інформації, що була виявлена КРАІЛ в результаті моніторингу, та перевірена БЕБ України.

Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно із частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В даному випадку, з урахуванням вищенаведеного, відповідач як суб`єкт владних повноважень довів правомірність прийняття спірного розпорядження.

Враховуючи вищевикладене, системно проаналізувавши норми законодавства, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову.

Враховуючи положення статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, відшкодування судового збору позивачу не підлягає.

Керуючись ст.ст. 2, 9, 72-77, 90, 139, 241-246 КАС України, суд

в и р і ш и в:

1. У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Ресофт» (вул. Ахсарова, 16, кв. 81, м. Харків, 61202, код ЄДРПОУ 36374685) до Національного центру оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій (вул. Солом`янська, 13, м. Київ, 03142, код ЄДРПОУ 42980729), за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача: Бюро економічної безпеки України (вул. Шолуденка, 31, м. Київ, 04116, код ЄДРПОУ 44168316) та Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей (вул. Бориса Грінченка, буд. 3, м. Київ, 01601, код ЄДРПОУ 43892728), про визнання протиправним та нечинним окремого положення розпорядження, - відмовити.

2. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Марич Є.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.07.2024
Оприлюднено26.07.2024
Номер документу120576206
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —320/12818/23

Ухвала від 27.08.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Черпак Юрій Кононович

Рішення від 24.07.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Марич Є.В.

Ухвала від 07.03.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Марич Є.В.

Ухвала від 30.01.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Марич Є.В.

Ухвала від 03.11.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Марич Є.В.

Ухвала від 24.07.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Марич Є.В.

Ухвала від 25.04.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Марич Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні