"25" липня 2024 р. Справа № 363/3692/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 липня 2024 року суддя Вишгородського районного суду Київської області Свєтушкіна Д.А. розглянувши адміністративний позов ОСОБА_1 до поліцейського Вишгородського РУП ГУ НП в Київській області Мітуріча Назара Юрійовича про визнання протиправною та скасування постанови про адміністративне правопорушення,-
УСТАНОВИВ:
22 липня 2024 року до Вишгородського районного суду Київської області через підсистему «Електронний суд» від представника позивача Декань М.В. надійшла позовна заява, в якій просять суд визнати протиправною постанову серії ББА № 602313 складену відповідачем поліцейським Мітуріч Н.Ю. про накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення у вигляді адміністративного штрафу та скасувати її як незаконну.
Ознайомившись з матеріалами позовної заяви, суд вважає за необхідним залишити позовну заяву без руху з наступних підстав.
Як вбачається з позову та доданих до нього матеріалів, позовна заява не відповідає вимогам вимог ст. 160 та ст.161 КАС України.
Зокрема, відповідно до ч. 3 ст.161КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Проте, позивачем до позовної заяви не додано документа, що підтверджує сплату судового збору чи документа, що підтверджує підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Згідно з ч. 2 ст.132КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
З 01 листопада 2011 набрав чинності Закон України «Про судовий збір», яким регулюються питання розміру судового збору, порядку його сплати та звільнення від сплати, а не Кодексом України про адміністративні правопорушення.
З огляду на те, що відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 288 КУпАП, розгляд справ про адміністративні правопорушення відбувається за правилами адміністративного судочинства, застосуванню підлягають приписи КАС України та Закону України «Про судовий збір».
Статтею 5Закону України«Про судовийзбір» встановлені пільги щодо сплати судового збору.
Слід зазначити, що відповідно до статей 3, 5Закону України«Про судовийзбір» серед осіб, які мають пільги щодо сплати судового збору, немає таких, які б звільнялися від сплати судового збору за подання до суду позовної заяви про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення, чи виключали б позовну заяву про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення з об`єктів оплати судовим збором.
Велика Палата ВС у постанові від 18 березня 2020 року № 543/775/17 відступила від правового висновку Верховного Суду України в постанові від 13 грудня 2016 року, визначивши, що за оскарження постанов про адміністративне правопорушення необхідно сплачувати судовий збір. Велика Палата Верховного Суду зазначила, що у справах щодо оскарження постанов про адміністративне правопорушення у розумінні положень статей 287, 288 КУпАП, як і в інших справах, які розглядаються судом у порядку позовного провадження, слід застосовувати ст. 2-5 Закону України «Про судовий збір» № 3674-VI, які пільг за подання позовної заяви, відповідних скарг у цих правовідносинах не передбачають. Разом з тим, з огляду на необхідність однакового підходу у визначенні розміру судового збору, який підлягає застосуванню у справах щодо накладення адміністративного стягнення та справляння судового збору, він складає за подання позовної заяви 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України «Про судовий збір», судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Станом на 01.01.2024 прожитковий мінімум для працездатних осіб становить 3028 грн.
Тому, позивачу необхідно здійснити оплату судового збору за подання до суду позовної заяви про скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення, у розмірі, визначеному Законом України «Про судовий збір», тобто 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що складає 605,60 грн. та надати суду оригінал квитанції про сплату судового збору.
Згідно ч.4ст.161КАСУкраїни, позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів.
Однак долучені до позовної заяви копії оскаржуваної постанови, та схеми місця ДТП є поганої якості, та такими, що неможливо прочитати.
Також позивачем пред`явлено позов до поліцейського Вишгородського РУП ГУ НП в Київській області Мітуріча Н.Ю., однак відповідач є посадовою (службовою) особою, та діє не як самостійний суб`єкт владних повноважень.
Відповідно до висновку Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду, викладеному у постанові від 17 вересня 2020 року у справі № 742/2298/17 (адміністративне провадження № К/9901/4436/17), при розгляді справ про адміністративні правопорушення посадові особи відповідного орану діють не як самостійний суб`єкт владних повноважень, а від імені органу, який уповноважений такі стягнення накладати. Отже, відповідні посадові особи не можуть виступати самостійним відповідачем у таких справах, оскільки належним відповідачем є саме відповідний орган, на який покладено функціональний обов`язок розглядати справи про адміністративні правопорушення.
Крім того, в порушення ч. 2 ст. 161 КАС України, у разі подання позовної заяви та доданих до неї документів в електронній формі через електронний кабінет до позовної заяви додаються докази надсилання її копії та копій доданих документів іншим учасникам справи з урахуванням положень статті 44 цього Кодексу.
Представник позивача подав до суду позовну заяву та документи, що додаються до неї в електронній формі через підсистему «Електронний суд», однак в порушення ч. 2 ст. 161 КАС України представником позивача доказ надсилання листом з описом вкладення іншим учасникам справи копій поданих до суду документів суду не подано.
Таким чином позивачу слід усунути вказані недоліки позовної заяви шляхом надання суду нової редакції позовної заяви, з доданими копіями документів належної якості та квитанцією про сплату судового збору, а також доказами надсилання листом з описом вкладення іншим учасникам справи копій поданих до суду документів.
Відповідно до ст. 169 КАС України позовна заява подана без додержання вимог, викладених у статтях 160 і 161 КАС України, підлягає залишенню без руху з наданням строку для усунення недоліків.
Керуючись ст.ст.160,161,169 КАС України,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до поліцейського Вишгородського РУП ГУ НП в Київській області Мітуріча Назара Юрійовича про визнання протиправною та скасування постанови про адміністративне правопорушення залишити без руху, надавши позивачу строк у десять днів, з дня отримання копії ухвали, для усунення зазначених недоліків.
У разі невиконання ухвали суду в зазначений строк позовну заяву вважати неподаною та повернути позивачеві зі всіма доданими до неї документами.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя Д.А.Свєтушкіна
Суд | Вишгородський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2024 |
Оприлюднено | 29.07.2024 |
Номер документу | 120627610 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху |
Адміністративне
Вишгородський районний суд Київської області
Свєтушкіна Д. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні