Ухвала
від 30.07.2024 по справі 569/4723/17
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

30 липня 2024 року м. Рівне№569/4723/17

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Дудар О.М., за участю секретаря судового засідання Юрчук А.М., сторін та інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник не прибув,

третьої особи-1: представник ОСОБА_1 ,

третьої особи-2: представник не прибув,

відповідача: представник ОСОБА_2 ,

розглянувши у підготовчому засіданні процесуальне питання, пов`язане з розглядом адміністративної справи за позовом

Державної інспекції архітектури та містобудування України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача ОСОБА_3 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Рівненська міська рада, доОСОБА_4 про знесення самочинно збудованого об`єкта,В С Т А Н О В И В:

У провадженні суду перебуває справа за позовом Державної інспекції архітектури та містобудування України (далі - позивач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача, ОСОБА_3 (далі третя особа - 1), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Рівненська міська рада (далі - третя особа - 2) до ОСОБА_4 (далі - відповідач) про знесення самовільно збудованого об`єкта.

Розгляд справи здійснюється за правилами загального позовного провадження.

Від представника позивача надійшло клопотання про заміну позивача, Державної інспекції архітектури та містобудування України, його правонаступником, Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області.

Клопотання обґрунтовано тим, що, враховуючи положення чинного законодавства, здійснення заходів архітектурно-будівельного контролю на спірному об`єкті, видання обов`язкових для виконання приписів щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил, перевірка їх виконання та подання до суду позову про знесення даного самочинно збудованого об`єкта належить до сфери компетенції Управління державного архітектурно-будівельного контролю Рівненської міської ради.

У підготовчому засіданні представник третьої особи-1 не заперечувала проти задоволення клопотання позивача.

Представник відповідача віддала вирішення цього питання на розсуд суду.

Представник позивача у підготовче засідання не прибув, просив провести засідання без його участі.

Розглянувши клопотання позивача, суд зазначає таке.

Відповідно до ч.1 ст.48 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), суд першої інстанції, встановивши, що з позовом звернулася не та особа, якій належить право вимоги, може за згодою позивача та особи, якій належить право вимоги, допустити заміну первинного позивача належним позивачем, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи.

Заміна позивача допускається до початку судового розгляду справи по суті (ч.7 ст.48 КАС України).

За приписами п.4 ч.2 ст.180 КАС України, у підготовчому засіданні суд вирішує питання про заміну позивача.

Відповідно до п.8 ч.1 ст.4 КАС України, позивач - особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано позов до адміністративного суду.

Частиною третьої статті 43 КАС України передбачено, що здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить органам державної влади, іншим державним органам, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування, їх посадовим і службовим особам, підприємствам, установам, організаціям (юридичним особам).

У березні 2017 року в суд звернулося Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області (далі - Управління ДАБІ) з позовом до ОСОБА_4 про зобов`язання знести самочинну добудову до будівлі кущового інформаційного центру на вул. Фабричній, 6 у м. Рівне. Обґрунтовуючи позов, Управління ДАБІ вказувало, що упродовж 2006-2007 років відповідачем самовільно, без належно затвердженої проектної документації, проведено добудови до будівлі кущового інформаційно-обчислювального центру, що знаходиться на вул.Фабричній, буд.6, у м.Рівному. Оскільки щодо наведених фактів надійшло звернення ОСОБА_3 з вимогою про відповідне реагування, Управлінням ДАБІ було проведено позапланову перевірку. З приводу недодержання ОСОБА_4 законодавства позивачем було складено протокол про вчинення нею адміністративного правопорушення за ст.97 КУпАП та видано припис №344 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності шляхом демонтажу самовільних добудов. За результатами розгляду протоколу на відповідача накладено адміністративне стягнення. Щодо припису, то останньою його виконання знехтувано. Правовими підставами звернення до суду були норми ч.ч.1, 2 ст.38 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 №3038-VI (далі Закон №3038-VI) та ст.376 ЦК України.

Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства" від 09.04.2015 №320-VIII було фактично передано частину повноважень у сфері державного архітектурно-будівельного контролю виконавчим органам сільських, селищних, міських рад та структурним підрозділам Київської та Севастопольської міських державних адміністрації.

Зазначеним законом було доповнено ст.6 Закону №3038-VI частиною третьою, згідно з якою до органів державного архітектурно-будівельного контролю належать, зокрема, виконавчі органи з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад.

Згідно з п.8 ч.1 ст.7 Закону №3038-VI, управління у сфері містобудівної діяльності та архітектурно-будівельного контролю здійснюється шляхом здійснення державного архітектурно-будівельного контролю щодо об`єктів, розташованих в межах та за межами населених пунктів, на території кількох адміністративно-територіальних одиниць, зазначених у пункті 7 частини першої цієї статті.

Відповідно до п.7 ч.1 ст.7 Закону №3038-VI визначено, що надання (отримання, реєстрації), відмови у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів (крім анулювання (скасування) документів, що засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів) здійснюється, зокрема, виконавчими органами з питань державного архітектурно-будівельного контролю міських рад населених пунктів, які є адміністративними центрами областей, міських рад населених пунктів з чисельністю населення понад 50 тисяч, структурними підрозділами з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій - щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними (СС1) та середніми (СС2) наслідками, розташованих у межах відповідних населених пунктів.

Постановою від 19.08.2015 №671 "Деякі питання діяльності органів державного архітектурно-будівельного контролю" Кабінет Міністрів України установив, що органи державного архітектурно-будівельного контролю є правонаступниками прав та обов`язків Державної архітектурно-будівельної інспекції щодо здійснення повноважень відповідно до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та продовжують здійснювати повноваження у сфері архітектурно-будівельного контролю після початку здійснення відповідних повноважень та виконання відповідних функцій Державною інспекцією архітектури та містобудування.

Пунктом 1 рішення Рівненської міської ради від 27.10.2016 №1746 "Про внесення змін до структури Рівненської міської ради та її виконавчих органів" вирішено провести зміни в структурі виконавчих органів Рівненської міської ради, апарату ради та її виконавчого комітету, утворивши Управління державного архітектурно-будівельного контролю Рівненської міської ради загальною чисельністю 8 штатних одиниць за рахунок збільшення чисельності виконавчих органів Рівненської міської ради на 8 штатних одиниць.

Рішенням Рівненської міської ради від 06.07.2017 №3121 було затверджено Положення про Управління державного архітектурно-будівельного контролю Рівненської міської ради в новій редакції (далі Положення №3121).

Відповідно до п.1 розд.І Положення №3121, Управління державного архітектурно-будівельного контролю Рівненської міської ради (далі Управління) створене згідно з рішенням Рівненської міської ради (далі міська рада) з метою реалізації покладених на органи місцевого самоврядування повноважень щодо здійснення державного архітектурно-будівельного контролю та є виконавчим органом міської ради.

Пункт 5 розділу І Положення №3121 передбачає, що Управління є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, інші печатки й штампи, бланки, інші реквізити, в тому числі електронні.

Згідно з пунктом 1 розділу ІІ Положення №3121, основним завданням Управління є здійснення відповідно до закону державного архітектурно-будівельного контролю, виконання дозвільних та реєстраційних функцій у сфері містобудівної діяльності.

Відповідно до п.п.4-8 п.2 розд.ІІ Положення №3121, Управління відповідно до покладених на нього завдань:

здійснює державний архітектурно-будівельний контроль за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об`єктів містобудування, проектної документації щодо об`єктів, розташованих у межах міста;

здійснює контроль за виконанням законних вимог (приписів) посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю;

розглядає відповідно до закону справи про адміністративні правопорушення, пов`язані з порушенням вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил під час будівництва, порушенням законодавства під час планування та забудови територій та невиконанням законних вимог (приписів) посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю;

розглядає відповідно до закону справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності із прийняттям відповідних рішень; здійснює інші повноваження, визначені законом.

Актом прийому-передачі від 10.08.2017 №81 Державна архітектурно-будівельна інспекція України передала повноваження у сфері державного архітектурно-будівельного контролю на території міста Рівного Управлінню державного архітектурно-будівельного контролю Рівненської міської ради.

Відповідно до абз.2 ч.1 ст.38 Закону №3038-VI, у разі якщо особа в установлений строк добровільно не виконала вимоги, встановлені у приписі, орган державного архітектурно-будівельного контролю подає позов до суду про знесення самочинно збудованого об`єкта та компенсацію витрат, пов`язаних з таким знесенням.

Враховуючи критерії розмежування класів наслідків (відповідальності) будівель і споруд передбачені статтею 32 Закону №3038-VI, добудова до будівлі кущового інформаційно-обчислювального центру, розташованого на вул.Фабричній, 6, у м.Рівному, не належить до об`єктів зі значними наслідками СС3.

Отже, здійснення на даному об`єкті заходів архітектурно-будівельного контролю, видання обов`язкових для виконання приписів щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил, перевірка їх виконання та подання до суду позову про знесення даного самочинно збудованого об`єкта належить до сфери компетенції Управління державного архітектурно-будівельного контролю Рівненської міської ради.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для заміни позивача у цій справі та задоволення відповідного клопотання.

Керуючись статтями 48, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В :

Клопотання представника позивача задовольнити.

Замінити позивача, Державну інспекцію архітектури та містобудування України (б.Лесі Українки, буд.26, м.Київ, 01133, ідентифікаційний код юридичної особи 44245840), на належного позивача - Управління державного архітектурно-будівельного контролю Рівненської міської ради (вул.Казимира Любомирського, буд.6, м.Рівне, Рівненська область, 33028, ідентифікаційний код юридичної особи 41330278).

Розгляд справи розпочати спочатку.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Ухвала окремо не оскаржується. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя О.М. Дудар

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.07.2024
Оприлюднено05.08.2024
Номер документу120753621
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —569/4723/17

Ухвала від 31.12.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 05.12.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 05.12.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 12.11.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 21.10.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 30.07.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 14.05.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Постанова від 01.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 30.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 11.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні