ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 серпня 2024 рокуЛьвівСправа № 460/10105/23 пров. № А/857/12493/24Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді: Гудима Л.Я.,
суддів: Качмара В.Я., Кузьмича С.М.,
розглянувши в порядку письмового провадження у м. Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «АЗС-Сервіс» на ухвалу Рівненського окружного адміністративного суду від 13 травня 2024 року про закриття провадження, головуючий суддя Махаринець Д.Є., постановлена у м. Рівне, у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АЗС-Сервіс» до Рівненської міської ради, Управління земельних відносин виконавчого комітету Рівненської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач ТзОВ «АЗС-Сервіс» звернулося в суд з позовом до Рівненської МР, Управління земельних відносин ВК Рівненської МР, в якому просило визнати протиправним та скасувати рішення контрольної комісії Рівненської міської ради з питань встановлення розмірів орендної плати за земельні ділянки в частині застосування 5,0% (3,0% - мінімальний; 2,0% - на земельній ділянці ведеться гуртова торгівля) від нормативної грошової оцінки земельної ділянки та встановлення розміру орендної плати в рік в сумі 96 012,86 грн (дев`яносто шість тисяч дванадцять гривень 86 копійок), оформленого п. 15 протоколу №4 засідання контрольної комісії Рівненської міської ради з питань встановлення розмірів орендної плати за земельні ділянки від 22.11.2022 року.
Ухвалою Рівненського окружного адміністративного суду від 13 травня 2024 року провадження у справі закрито.
Не погоджуючись з вищезазначеною ухвалою суду першої інстанції, ТзОВ «АЗС-Сервіс» подало апеляційну скаргу, в якій зазначає, що оскаржена ухвала винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права, неповністю досліджені обставини справи, просить зазначену ухвалу скасувати та направити справу для продовження розгляду до суду першої інстанції.
Свою апеляційну скаргу мотивує тим, що оскаржене рішення не має рекомендаційного характеру, а відтак покладає на позивача певні права та обов`язки, а спір щодо його оскарження повинний вирішуватись адміністративним судом.
На підставі пункту 1 частини 1 статті 311 КАС України розгляд справи проводиться в порядку письмового провадження.
Приймаючи оскаржену ухвалу, суд попередньої інстанції виходив з того, що протокол засідання постійної комісії міської ради з питань містобудування, архітектури і будівництва, регулювання земельних відносин та екології від 26.06.2017 року № 54 не може бути окремим предметом позовних вимог.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, вважає їх вірними та такими, що відповідають нормам матеріального та процесуального права, а також фактичним обставинам справи з огляду на наступне.
Згідно з частиною першою статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Пунктом 1 частини першої статті 4 КАС України визначено, що адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір.
Відповідно до пункту 2 цієї частини публічно-правовий спір - спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.
Пунктом 7 вказаної частини визначено, що суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
За приписами пункту 1 частини першої статті 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Отже, справою адміністративної юрисдикції може бути переданий на вирішення адміністративного суду спір, який виник між двома або більше особами стосовно їхніх прав та обов`язків у конкретних правовідносинах, у яких однієї із сторін є суб`єкт владних повноважень, наділений можливістю владно керувати поведінкою іншого (інших) суб`єктів.
Предметом даного спору є рішення контрольної комісії Рівненської міської ради з питань встановлення розмірів орендної плати за земельні ділянки в частині застосування 5,0% (3,0% - мінімальний; 2,0% - на земельній ділянці ведеться гуртова торгівля) від нормативної грошової оцінки земельної ділянки та встановлення розміру орендної плати в рік в сумі 96 012,86 грн (дев`яносто шість тисяч дванадцять гривень 86 копійок), оформлене п. 15 протоколу №4 засідання контрольної комісії Рівненської міської ради з питань встановлення розмірів орендної плати за земельні ділянки від 22.11.2022 року.
За правилами статей 47, 48 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету.
Постійні комісії за дорученням ради або за власною ініціативою попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд ради, розробляють проекти рішень ради та готують висновки з цих питань, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями.
За результатами вивчення і розгляду питань постійні комісії готують висновки і рекомендації. Висновки і рекомендації постійної комісії приймаються відкритим поіменним голосуванням більшістю голосів від загального складу комісії і підписуються головою комісії, а в разі його відсутності - заступником голови або секретарем комісії. Протоколи засідань комісії, в яких зазначаються результати поіменного голосування, підписуються головою і секретарем комісії. Проекти порядку денного засідань постійної комісії ради, висновки і рекомендації постійної комісії, протоколи її засідань є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації".
Тимчасові контрольні комісії ради є органами ради, які обираються з числа її депутатів для здійснення контролю з конкретно визначених радою питань, що належать до повноважень місцевого самоврядування. Контрольні комісії подають звіти і пропозиції на розгляд ради.
Таким чином, до повноважень контрольних комісій входить здійснення контролю з конкретно визначених радою питань з подальшим складенням звіту чи пропозиції та подання їх на розгляд ради.
Підсумовуючи наведене, колегія суддів вважає вірним висновок суду попередньої інстанції про те, що рішення комісії мають рекомендаційний характер і підлягає подальшому розгляду на сесії міської ради, яка в подальшому приймає кінцеве (остаточне) рішення.
При цьому, колегія суддів враховує, що згідно із пунктом 284.1 ст. 284 ПК України ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території встановлюють органи місцевого самоврядування встановлюють, а не комісії цих органів.
Також, колегія суддів враховує, що за правилами ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання встановлення місцевих податків і зборів відповідно до Податкового кодексу України.
Враховуючи, що рішення контрольної комісії Рівненської міської ради з питань встановлення розмірів орендної плати за земельні ділянки, оформлене п. 15 протоколу №4 засідання контрольної комісії Рівненської міської ради з питань встановлення розмірів орендної плати за земельні ділянки від 22.11.2022 року не є рішенням суб`єкта владних повноважень у розумінні ст. 17 КАС України і сам по собі не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов`язків для учасників цих правовідносин та інших осіб, суд попередньої інстанції дійшов правильного висновку про наявність підстав для закриття провадження у справі.
Аналізуючи вищенаведене, колегія суддів апеляційної інстанції дійшла висновку, що судом першої інстанції ухвалено законне та обґрунтоване судове рішення з додержанням норм права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, а тому підстави для його скасування відсутні.
Керуючись ст.ст. 243, 308,311, 312, 315, 316, 321, 322,325, 328 КАС України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «АЗС-Сервіс» залишити без задоволення, а ухвалу Рівненського окружного адміністративного суду від 13 травня 2024 року про закриття провадження у справі №460/10105/23 без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення, шляхом подання до Верховного Суду касаційної скарги.
Головуючий суддя Л. Я. Гудим судді В. Я. Качмар С. М. Кузьмич
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2024 |
Оприлюднено | 05.08.2024 |
Номер документу | 120755865 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні