У Х В А Л А
02 серпня 2024 року м. Чернігівсправа № 927/461/16
Господарський суд Чернігівської області у складі судді А.С. Сидоренка, розглянувши матеріали заяви Головного управління ДПС у Житомирській області про заміну кредитора по справі за заявою ліквідатора боржникаБОРЖНИК: Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНВЕСТИЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНИЙ СОЮЗ» (код 33309550) 14021, м. Чернігів, вул. Мстиславська, 175, приміщення 66про порушення справи про банкрутство
ВСТАНОВИВ:
Ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНВЕСТИЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНИЙ СОЮЗ» (надалі боржник) подана заява про порушення справи про банкрутство на підставі ст. 11, 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (надалі Закон про банкрутство), яка ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 16.05.2016 була прийнята до розгляду.
Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 26.05.2016 порушено провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНВЕСТИЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНИЙ СОЮЗ» та введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.
Постановою Господарського суду Чернігівської області від 02.06.2016 боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців, обов`язки ліквідатора покладено на ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНВЕСТИЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНИЙ СОЮЗ» Поду В.В.
Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 30.11.2017 постановлено визнати грошові вимоги Головного управління ДФС у Житомирській області з включенням їх до реєстру вимог кредиторів у таких сумах та з зазначеною черговістю задоволення: 29 058,00 грн. до VI черги задоволення вимог кредиторів; 3 200,00 грн. витрат на сплату судового збору до І черги задоволення вимог кредиторів.
В подальшому строк ліквідаційної процедури та повноважень ліквідатора банкрута Поди В.В. неодноразово продовжувався, востаннє ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 25.06.2024 на шість місяців до 02.12.2024 включно.
01.08.2024 до Господарського суду Чернігівської області надійшла заява від 31.07.2024 Головного управління ДПС у Житомирській області про заміну кредитора (надалі Заява), якою заявник просить замінити кредитора Головне управління ДФС у Житомирській області його правонаступником Головним управлінням ДПС у Житомирській області (код ВП № 44096781).
В обґрунтування Заяви, податковий орган посилається, зокрема, на постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 537 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби», від 30.09.2020 № 893 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» та наказ Державної податкової служби України від 30.09.2020 № 529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби».
Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, дослідивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення Заяви по суті, господарський суд ВСТАНОВИВ:
згідно постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 537 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби», зокрема утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1.
Відповідно до Переліку територіальних органів Державної податкової служби, що утворюються (додаток 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019р. № 537), як юридичну особу публічного права утворено Головне управління ДПС у Житомирській області.
Кабінет Міністрів України розпорядженням від 21.08.2019 № 682-р «Питання Державної податкової служби» погодився з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 «Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України» функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Згідно наказів Державної податкової служби України від 28.08.2019 № 36 «Про початок діяльності Державної податкової служби України» та Головного управління ДПС у Житомирській області від 29.08.2019 № 6 «Про початок діяльності Головного управління ДПС у Житомирській області» з 29.08.2019 розпочато виконання Головним управлінням ДПС у Житомирській області функцій і повноважень Головного управління ДФС у Житомирській області, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (єдиний внесок), державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на ГУ ДПС.
Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 893 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби», ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком, зокрема Головне управління ДПС у Житомирській області.
Пунктом 2 вказаної вище постанови установлено, зокрема що
територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій;
права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.
На підставі наказу від 30.09.2020 № 529 Державної податкової служби України «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби», утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком, зокрема Головне управління ДПС у Житомирській області.
Згідно наказу від 08.10.2020 № 556 Державної податкової служби України «Про ліквідацію територіальних органів ДПС» ліквідовані як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби (додаток 1), зокрема, Головне управління ДПС у Житомирській області.
Наказом від 12.11.2020 № 643 Державної податкової служби України «Про затвердження положень про територіальні органи ДПС» затверджено Положення про Головне управління ДПС у Житомирській області (ГУ ДПС), згідно з п. 1 якого останнє є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (ДПС). ГУ ДПС забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Житомирської області. ГУ ДПС є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Житомирській області (ЄДРПОУ 43142501).
На підставі наказу від 24.12.2020 № 755 Державної податкової служби України «Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій», розпочато з 01.01.2021 здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС від 30.09.2020 № 529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби», повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідовуються відповідно до п. 1 постанови № 893.
Організація, повноваження та порядок діяльності центральних органів виконавчої влади України визначено Законом України «Про центральні органи виконавчої влади».
Частиною 2 ст. 211 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» передбачено, що територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, визначені частиною першою цієї статті, утворюються без статусу юридичної особи та є органами державної влади, можуть мати окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України.
За змістом п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.
Згідно п. 1, 4 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства, цей Кодекс введений в дію з 21.10.2019. З дня введення в дію цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації, провадження в яких продовжується відповідно до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом». Перехід до наступної судової процедури та подальше провадження у таких справах здійснюється відповідно до цього Кодексу.
Статтею 2 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.
Відповідно до ст. 52 Господарського процесуального кодексу України, у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив. Про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником суд постановляє ухвалу.
Статтею 43 Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншого учасника (учасників) справи здійснює заміну такої сторони її правонаступником на будь-якій стадії провадження у справі. Усі дії, вчинені у справі про банкрутство до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.
Розглянувши Заяву та додані до неї докази, враховуючи наведені вище приписи діючого законодавства України, суд дійшов висновку про можливість її задоволення.
Керуючись ст. 2, 43 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 52, 233, 234 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
УХВАЛИВ:
Заяву від 31.07.2024 Головного управління ДПС у Житомирській області про заміну кредитора задовольнити.
Здійснити заміну Головного управління ДФС у Житомирській області (10003, м. Житомир, вул. Юрка Тютюнника, 7; код 39459195) його правонаступником Головним управлінням ДПС у Житомирській області (10003, м. Житомир, вул. Юрка Тютюнника, 7; код відокремленого підрозділу 44096781).
Копії цієї ухвали надіслати Головному управлінню ДПС у Житомирській області (10003, м. Житомир, вул. Юрка Тютюнника, 7) та ліквідатору Поді В.В. (14021, м. Чернігів, вул. Мстиславська, 175, приміщення 66).
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду у строк, встановлений ч. 1 ст. 256 Господарського процесуального кодексу України, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Дата набрання ухвалою законної сили 02.08.2024.
Суддя А.С.Сидоренко
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2024 |
Оприлюднено | 05.08.2024 |
Номер документу | 120770468 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Чернігівської області
Сидоренко А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні