Ухвала
від 30.07.2024 по справі 459/1451/24
ЧЕРВОНОГРАДСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 459/1451/24

Провадження № 4-с/459/10/2024

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 липня 2024 року Червоноградський міський суд Львівської області

в складі: головуючого-судді Отчак Н.Я.

з участю секретаря Ганас К.В.

заявника ОСОБА_1

розглянувши матеріали скарги ОСОБА_1 на дії державного виконавця Червоноградського відділу ДВС у Червоноградському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, -

в с т а н о в и в:

28.05.2024 ОСОБА_1 звернувся до суду із скаргою дії державного виконавця Червоноградського відділу ДВС у Червоноградському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, в якій просить:

1) скасувати постанови про стягнення виконавчого збору та штрафу від 15.05.2024 у виконавчому провадженні № НОМЕР_1, так як такі є неправомірними;

2) зобов`язати Червоноградський відділ ДВС у Червоноградському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції здійснити перерахунок розрахунку заборгованості зі сплати аліментів з 01.10.2021 по 28.04.2023 за рішенням Червоноградського міського суду Львівської області по справі № 459/990/19 від 04.04.2019, провести нараховані аліменти за загальним правилом - виходячи з фактичного заробітку (доходу) (ч. 1 ст. 195 СК України) та взяти до уваги його доходи за вказаний період згідно довідок ОК-5, ОК-7 та довідок з нарахувань з Управління праці та соціального захисту населення, вважати його встановленим доходом, який він отримує.

Скаргу обґрунтовано тим, що на примусовому виконанні у державного виконавця перебуває виконавче провадження № НОМЕР_1, що відкрите 12.12.2019 на підставі судового наказу виданого 03.12.2019 Червоноградським міським судом Львівської області у справі № 459/990/19 про стягнення з ОСОБА_1 в користь ОСОБА_2 аліментів на тримання сина ОСОБА_3 , у розмірі 1/4 частини доходу платника аліментів щомісячно, але не менше, ніж 50 % прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку в місяць, та не більше десяти прожиткових мінімумів на дитину відповідного віку, починаючи з 04.04.2019 року і до досягнення дитиною повноліття.

З розрахунком заборгованості за період з 01.10.2021 по 28.04.2023 він не погоджується, оскільки з 01.10.2021 знаходиться на обліку в Управлінні праці та соціального захисту населення Червоноградської міської ради, у зв`язку із доглядом хворої матері ОСОБА_4 . На підставі Постанови Кабінету Міністрів України № 859 «Деякі питання призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі» отримує компенсацію та має статус доглядача. З січня 2022 року він неодноразово повідомляв державного виконавця про те, що компенсація, яку він отримує по догляду за матір`ю є його доходом, що підтверджується довідками ОК-7 та ОК-5 Пенсійного фонду України, однак такі не бралися до уваги, внаслідок чого неправомірно нараховувалась сума аліментів в місяць. Як наслідок, за вказаний період нараховано йому заборгованість зі сплати аліментів у сумі 63133,69грн, станом на 28.04.2023.

15.05.2024 державним виконавцем винесено постанову про накладення штрафу на користь стягувача у розмірі 20% суми заборгованості, що складає 12626,74грн.

Крім того, державним виконавцем 15.05.2024 винесено постанову про стягнення виконавчого збору у розмірі 6313,36грн на користь Червоноградського відділу ДВС у Червоноградському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції.

Вважає такі постанови незаконними, оскільки нараховані з неправомірного розрахунку заборгованості.

На підставі зазначеного дії державного виконавця є незаконними, а розрахунок заборгованості та постанови підлягають скасуванню.

В судовому засіданні ОСОБА_1 скаргу підтримав, просив задовольнити повністю, при цьому зазначив, що розрахунок сплати аліментів з жовтня 2021 року по 28 квітня 2023 року державним виконавцем проведено невірно, аліменти щомісячно повинні були б стягуватись з його доходу відповідно до довідок форми ОК-5 та форми ОК-7.

В судове засідання державний виконавець та/або представник відділу виконавчої служби не з`явився, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином. Представником до суду скеровано матеріали виконавчого провадження № НОМЕР_1 для огляду в судовому засіданні.

Відповідно до ч. 2 ст. 450 ЦПК України неявка стягувача, боржника, державного виконавця, які належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду скарги, не перешкоджають її розгляду.

Дослідивши письмові докази у справі суд встановив.

Відповідно до ч. 1 ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 ЦПК України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.

Відповідно до ч. 1 ст. 80 ЦПК України достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.

Судом встановлено, що судовим наказом Червоноградського міського суду Львівської області від 02.05.2019 року з ОСОБА_1 на користь ОСОБА_2 вирішено стягувати аліменти на утримання сина ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у розмірі 1/4 частини доходу платника аліментів щомісячно, але не менше, ніж 50 % прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку в місяць, та не більше десяти прожиткових мінімумів на дитину відповідного віку, починаючи з 04.04.2019 року і до досягнення дитиною повноліття.

На підставі ухвали Червоноградського міського суду Львівської області від 15.11.2019 видано ОСОБА_2 дублікат виконавчого листа, виданого на підставі судового наказу Червоноградського міського суду Львівської області від 02.05.2019 року у справі № 459/990/19.

12.12.2029 державним виконавцем винесено постанову про відкриття виконавчого провадження № НОМЕР_1 на підставі судового наказу виданого 03.12.2019 Червоноградським міським судом Львівської області у справі № 459/990/19 про стягнення з ОСОБА_1 в користь ОСОБА_2 аліментів на тримання сина ОСОБА_3 , у розмірі 1/4 частини доходу платника аліментів щомісячно, але не менше, ніж 50 % прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку в місяць, та не більше десяти прожиткових мінімумів на дитину відповідного віку, починаючи з 04.04.2019 року і до досягнення дитиною повноліття.

Рішенням Червоноградського міського суду Львівської області від 23.03.2023 первісний та зустрічний позови задоволено частково. Змінено спосіб стягнення аліментів, що стягуються із ОСОБА_1 на користь ОСОБА_2 на утримання дитини ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визначений судовим наказом Червоноградського міського суду Львівської області від 02.05.2019.

Вирішено стягувати із ОСОБА_1 на користь ОСОБА_2 аліменти на утримання дитини ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у розмірі 3000,00 грн доходів щомісячно, але не менше 50 % прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку в місяць, починаючи з дня набрання рішенням суду законної сили до повноліття дитини. В решті вимог первісного та зустрічного позовів відмлено. Судовий наказ, виданий Червоноградським міським судом Львівської області від 02.05.2019 № 459/990/19, - відкликано. Рішення набрало законної сили 28.04.2023.

Постановою державного виконавця від 15.05.2024 з ОСОБА_1 стягнуто виконавчий збір в розмірі 6313,36грн.

Крім того, постановою державного виконавця від 15.05.2024 на ОСОБА_1 накладено штраф на користь стягувача у розмірі 20% суми заборгованості зі сплати аліментів, що складає 12626,74грн. У постанові виконавцем зазначено, що з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання у ОСОБА_1 станом на 28.04.2023 утворилась заборгованість зі сплати аліментів 63133,69 грн., сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за один рік.

15.05.2024 державним виконавцем винесено постанову про закриття виконавчого провадження з примусового виконання судового наказу № 459/990/19, виданого 03.12.2019 Червоноградським міським судом Львівської області, про примусове стягнення з ОСОБА_1 в користь ОСОБА_2 аліментів на тримання сина ОСОБА_3 , у розмірі 1/4 частини доходу платника аліментів щомісячно, але не менше, ніж 50 % прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку в місяць, та не більше десяти прожиткових мінімумів на дитину відповідного віку, починаючи з 04.04.2019 року і до досягнення дитиною повноліття на підставі п. 10 ч. 1 ст. 39, ст. 40 Закону України «Про виконавче провадження», оскільки на адресу Червоноградського відділу ДВС надійшло рішення Червоноградського міського суду Львівської області про відкликання судового наказу у справі 459/990/19.

Відповідно до ч. 2 ст. 182 СК України мінімальний гарантований розмір аліментів на одну дитину не може бути меншим, ніж 50 відсотків прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку.

Відповідно до ч. 1 ст. 180 СК України батьки зобов`язані утримувати дитину до досягнення нею повноліття.

Відповідно до ч. 1, 2, 3 ст. 181 СК України способи виконання батьками обов`язку утримувати дитину визначаються за домовленістю між ними. За домовленістю між батьками дитини той із них, хто проживає окремо від дитини, може брати участь у її утриманні в грошовій і (або) натуральній формі. За рішенням суду кошти на утримання дитини (аліменти) присуджуються у частці від доходу її матері, батька або у твердій грошовій сумі за вибором того з батьків або інших законних представників дитини, разом з яким проживає дитина.

Відповідно до ст. 185 СК України той з батьків, з кого присуджено стягнення аліментів на дитину, а також той з батьків, до кого вимога про стягнення аліментів не була подана, зобов`язані брати участь у додаткових витратах на дитину, що викликані особливими обставинами (розвитком здібностей дитини, її хворобою, каліцтвом тощо). Додаткові витрати на дитину можуть фінансуватися наперед або покриватися після їх фактичного понесення разово, періодично або постійно.

Відповідно до ч. 1 ст. 187 СК України один із батьків може подати заяву за місцем роботи, місцем виплати пенсії, стипендії про відрахування аліментів на дитину з його заробітної плати, пенсії, стипендії у розмірі та на строк, які визначені у цій заяві.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про виконавче провадження», виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Відповідно до п. 1, 3, 5, 8 ч. 1 ст. 2 ЗУ «Про виконавче провадження», виконавче провадження здійснюється з дотриманням таких засад: верховенства права; законності; справедливості, неупередженості та об`єктивності; співмірності заходів примусового виконання рішень та обсягу вимог за рішеннями.

Відповідно до ст. 7 ЗУ «Про виконавче провадження» добровільне виконання рішень про стягнення періодичних платежів (в т.ч. аліментів) передбачає лише надсилання виконавчого документу безпосередньо підприємству, установі, організації, фізичній особі - підприємцю, фізичній особі, які виплачують боржнику відповідно заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи.

Також, платник аліментів може самостійно подати заяву роботодавцю на утримання аліментів із заробітної плати.

Крім цього, платник аліментів може самостійно здійснювати перерахування аліментів та надавати державному виконавцю докази їх перерахування отримувачу аліментів для врахування в розмірі заборгованості по їх оплаті.

Іншим випадком добровільного виконання рішення щодо стягнення аліментів може бути лише домовленість стягувача (отримувача аліментів) та боржника (платника аліментів), що боржник самостійно перераховує аліменти стягувачу поза межами примусового стягнення державним виконавцем.

Відповідно до ч. 1, 3, 4 ст. 71 ЗУ «Про виконавче провадження» порядок стягнення аліментів визначається законом. Виконавець стягує з боржника аліменти у розмірі, визначеному виконавчим документом, але не менше мінімального гарантованого розміру, передбаченого Сімейним кодексом України.

Визначення суми заборгованості із сплати аліментів, присуджених як частка від заробітку (доходу), визначається виконавцем у порядку, встановленому Сімейним кодексом України. Виконавець зобов`язаний обчислювати розмір заборгованості із сплати аліментів щомісяця…

Відповідно до ст. 195 СК України заборгованість за аліментами, присудженими у частці від заробітку (доходу), визначається виходячи з фактичного заробітку (доходу), який платник аліментів одержував за час, протягом якого не провадилося їх стягнення, незалежно від того, одержано такий заробіток (дохід) в Україні чи за кордоном.

Заборгованість за аліментами платника аліментів, який не працював на час виникнення заборгованості або є фізичною особою - підприємцем і перебуває на спрощеній системі оподаткування, або є громадянином України, який одержує заробіток (дохід) у державі, з якою Україна не має договору про правову допомогу, визначається виходячи із середньої заробітної плати працівника для даної місцевості.

Розмір заборгованості за аліментами обчислюється державним виконавцем, приватним виконавцем, а в разі виникнення спору - судом.

Відповідно до ч. 1 ст. 70 ЗУ «Про виконавче провадження» розмір відрахувань із заробітної плати, пенсії, стипендії та інших доходів боржника вираховується із суми, що залишається після утримання податків, зборів та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Відповідно до ч. 4 ст. 71 ЗУ «Про виконавче провадження» виконавець зобов`язаний повідомити про розрахунок заборгованості стягувачу і боржнику у разі надходження виконавчого документа на виконання від стягувача.

Відповідно до ч. 1 ст. 18 ЗУ «Про виконавче провадження» виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

Відповідно до п. 1, 2 ч. 2 ст. 18 ЗУ «Про виконавче провадження» виконавець зобов`язаний: - здійснювати заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом; - роз`яснювати сторонам та іншим учасникам виконавчого провадження їхні права та обов`язки.

Відповідно до п. 3, 6, 14 ч. 3 ст. 18 ЗУ «Про виконавче провадження» виконавець під час здійснення виконавчого провадження має право: - з метою захисту інтересів стягувача одержувати безоплатно від державних органів, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, посадових осіб, сторін та інших учасників виконавчого провадження необхідні для проведення виконавчих дій пояснення, довідки та іншу інформацію, в тому числі конфіденційну; - накладати арешт на майно боржника, опечатувати, вилучати, передавати таке майно на зберігання та реалізовувати його в установленому законодавством порядку; - викликати фізичних осіб, посадових осіб з приводу виконавчих документів, що перебувають у виконавчому провадженні.

Відповідно до ч. 5 ст. 26 ЗУ «Про виконавче провадження» виконавець не пізніше наступного робочого дня з дня надходження до нього виконавчого документа виносить постанову про відкриття виконавчого провадження, в якій зазначає про обов`язок боржника подати декларацію про доходи та майно боржника, попереджає боржника про відповідальність за неподання такої декларації або внесення до неї завідомо неправдивих відомостей.

Відповідно до ч. 8 ст. 48 ЗУ «Про виконавче провадження» виконавець проводить перевірку майнового стану боржника у 10-денний строк з дня відкриття виконавчого провадження. У подальшому така перевірка проводиться виконавцем не менше одного разу на два тижні - щодо виявлення рахунків боржника, не менше одного разу на три місяці - щодо виявлення нерухомого та рухомого майна, об`єктів незавершеного будівництва, майбутніх об`єктів нерухомості боржника та його майнових прав, отримання інформації про доходи боржника.

Відповідно до п. 2 ст. 14 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», страхувальниками відповідно до цього Закону є: підприємства, установи, організації, військові частини та органи, які виплачують заробітну плату (винагороду), грошове забезпечення, допомогу, надбавку або компенсацію, - для осіб, зазначених у пунктах 6-9, 11 і 12 статті 11 цього Закону.

Згідно із п. 9 ст. 11 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню підлягають: один із непрацюючих працездатних батьків, усиновителів, опікун, піклувальник, один із прийомних батьків, батьків-вихователів, які фактично здійснюють догляд за дитиною з інвалідністю, тяжко хворою дитиною, якій не встановлено інвалідність, а також непрацюючі працездатні особи, які здійснюють догляд за особою з інвалідністю I групи або за особою, яка досягла пенсійного віку, встановленого статтею 26 цього Закону, та за висновком закладу охорони здоров`я потребує постійного стороннього догляду, якщо такі непрацюючі працездатні особи отримують допомогу, надбавку або компенсацію відповідно до законодавства.

Порядок подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 р. № 859, встановлює механізм призначення і виплати компенсації за догляд (далі - компенсація), що призначається фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності на непрофесійній основі, без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг (далі - фізична особа, яка надає соціальні послуги) особам із числа членів своєї сім`ї, які спільно з нею проживають, пов`язані спільним побутом, мають взаємні права та обов`язки (далі - соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі) та є:

особами з інвалідністю I групи;

дітьми з інвалідністю;

громадянами похилого віку з когнітивними порушеннями;

невиліковно хворими, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися;

дітьми, яким не встановлено інвалідність, але які є хворими на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дітьми, які отримали тяжку травму, потребують трансплантації органа, потребують паліативної допомоги відповідно до переліку тяжких захворювань, розладів, травм, станів, що дають право на одержання державної допомоги на дитину, якій не встановлено інвалідність, надання такій дитині соціальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 р. № 1161 (Офіційний вісник України, 2019 р., № 9, ст. 306).

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», платниками єдиного внеску є:

1)роботодавці:

підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами;

фізичні особи - підприємці, зокрема ті, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань);

фізичні особи, які забезпечують себе роботою самостійно, та фізичні особи, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту);

філії, представництва, інші відокремлені підрозділи підприємств, установ та організацій (у тому числі міжнародні), утворені відповідно до законодавства України, які мають окремий баланс і самостійно здійснюють розрахунки із застрахованими особами;

дипломатичні представництва і консульські установи іноземних держав, філії, представництва та інші відокремлені підрозділи іноземних підприємств, установ та організацій (у тому числі міжнародні), розташовані на території України;

підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, військові частини та органи, які виплачують грошове забезпечення, допомогу по тимчасовій непрацездатності, допомогу у зв`язку з вагітністю та пологами, допомогу, надбавку або компенсацію відповідно до законодавства для таких осіб:

військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби), поліцейських, осіб рядового і начальницького складу, у тому числі тих, які проходять військову службу під час особливого періоду, визначеного законами України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" та "Про військовий обов`язок і військову службу";

патронатних вихователів, батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу, прийомних батьків, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до законодавства;

осіб, які отримують допомогу по тимчасовій непрацездатності, перебувають у відпустці у зв`язку з вагітністю та пологами і отримують допомогу у зв`язку з вагітністю та пологами;

осіб, які проходять строкову військову службу у Збройних Силах України, інших утворених відповідно до закону військових формуваннях, Службі безпеки України та службу в органах і підрозділах цивільного захисту;

осіб, які доглядають за дитиною до досягнення нею трирічного віку та відповідно до закону отримують допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та/або при народженні дитини, усиновленні дитини;

одного з непрацюючих працездатних батьків, усиновителів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів, які фактично здійснюють догляд за дитиною з інвалідністю, тяжко хворою дитиною, якій не встановлено інвалідність, а також непрацюючих працездатних осіб, які здійснюють догляд за особою з інвалідністю I групи або за особою похилого віку, яка за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду або досягла 80-річного віку, якщо такі непрацюючі працездатні особи отримують допомогу, надбавку або компенсацію відповідно до законодавства;

інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції (у тому числі постійне представництво інвестора-нерезидента), що використовує працю фізичних осіб, найнятих на роботу в Україні на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем в Україні, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань);

До осіб, за яких підрозділи управління праці та соціального захисту населення сплачують єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування належать: зокрема однин з непрацюючих працездатних батьків, усиновителів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів, які фактично здійснюють догляд за дитиною з інвалідністю, тяжко хворою дитиною, якій не встановлено інвалідність, а також непрацюючих працездатних осіб, які здійснюють догляд за особою з інвалідністю I групи або за особою похилого віку, яка за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду або досягла 80-річного віку, якщо такі непрацюючі працездатні особи отримують допомогу, надбавку або компенсацію відповідно до законодавства.

Із дослідженого розрахунку заборгованості зі сплати аліментів у виконавчому провадженні № НОМЕР_1 від 15.05.2024 судом встановлено, що за боржником ОСОБА_1 станом на 28.04.2023 рахується заборгованість за період з 17.09.2019 по 28.04.2023 у розмірі 82073,79 грн.

Боржнику нарахована сума зі сплати аліментів відповідно до вищезгаданого виконавчого документу станом на 28.04.2023 в сумі 63133,69грн, штраф становить 12626,74грн, виконавчий збір становить 6313,36грн. Боржником сплачено 42671,22грн. У розрахунку наявні відомості щодо застосування суми заробітної плати та інших доходів боржника та середню заробітну плату для працівника даної місцевості.

ОСОБА_1 не погоджується із даним розрахунком за період із жовтня 2021 року по 28 квітня 2023 року, оскільки вважає, що офіційний дохід згідно довідки ОК-7 за вказаний період 123900,00грн, з них йде нарахування ЄСВ у Пенсійний фонд України, що свідчить про його дохід з Управління праці та соціального захисту Червоноградської міської ради та фактично отримано ним на руки щомісячну виплату у сумі згідно довідок Управління праці та соціального захисту Червоноградської міської ради, що становить за вказаний період в загальній сумі 41404,22грн. Вважає, що сплата аліментів мала нараховуватись за період із жовтня 2021 року по 28 квітня 2023 року з даних нарахувань та мала становити у розмірі 25663,00грн.

Щодо доводів скаржника про невідповідність розрахунку заборгованості по сплаті аліментів, суд зазначає наступне.

За період із жовтня 2021 року по 28 квітня 2023 року розрахунок аліментів з ОСОБА_1 проводився із застосуванням середньої заробітної плати для працівника даної місцевості, оскільки відповідно до листів Управління праці та соціального захисту Червоноградської міської ради від 23.09.2022 № 3729/1-5 та від 23.04.2024 № 1184/1-9 боржник перебуває на обліку в цьому Управлінні як одержувач компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі з 01.10.2021.

Згідно довідок Управління праці та соціального захисту Червоноградської міської ради від 16.03.2022 № 560, від 21.09.2022 № 2130 та від 10.05.2023 № 933 засвідчується отримання позивачем компенсації за надання соціальних послуг громадянам похилого віку з когнітивним порушенням в період з вересня 2021 р. по вересень 2022 р., зокрема в період з жовтня 2021 р. по грудень 2021 р. - в розмірі 2035,51 грн., в період з січня 2022 р. по вересень 2022 р. (включно) - в розмірі 2239,51грн., з листопада 2022 р. по грудень 2022 р. в розмірі 2393,00грн., а з січня 2023 р. по квітень 2023 р. в розмірі 2589,00грн.

Відповідно до відповіді Червоноградського відділу державної виконавчої служби у Червоноградському районі Львівської області № 10/19.22-14/469090 від 26.09.2022 року на звернення ОСОБА_1 від 23.09.2022 останнього повідомлено, що суми відшкодування на догляд за відповідними особами не визнаються заробітком, а є компенсаційною виплатою, тому обчислення суми аліментів та заборгованості боржника, який є непрацюючою працездатною особою, визначається виходячи із середньої заробітної плати працівника для даної місцевості.

Згідно відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про джерела/суми виплачених доходів та утриманих податків гр. ОСОБА_1 від 13.09.2023 за період 4 кварталу 2021 року по 2 квартал 2023 року, вбачається, що скаржник за вказаний період отримував соціальні виплати від Управління праці та соціального захисту Червоноградської міської ради.

Зі змісту довідки форми ОК-7 вбачається, що ОСОБА_1 з жовтня 2021 року по 28.04.2023, включно, є застрахованою особою, за яку ЄСВ сплачувало Управління праці та соціального захисту Червоноградської міської ради із розрахунку мінімальної заробітної плати встановленої в Законі про Державний бюджет на відповідний рік.

Оскільки, скаржник ОСОБА_1 знаходиться на обліку в Управлінні праці та соціального захисту Червоноградської міської ради, та отримує соціальну виплату, яка не визнається заробітком, а є компенсаційною виплатою, тому обчислення суми аліментів та заборгованості боржника, який є непрацюючою працездатною особою, визначався за період із жовтня 2021 року по 28.04.2023 виходячи із середньої заробітної плати працівника для даної місцевості.

У зв`язку з зазначеним, розрахунок заборгованості зі сплати аліментів відповідає фактичним обставинам та не підлягає скасуванню.

Щодо доводів представника боржника про визнання протиправною та скасування постанови про стягнення виконавчого збору та штрафу, то суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1, 2, 4 Закону України «Про виконавче провадження» виконавчий збір - це збір, що справляється на всій території України за примусове виконання рішення органами державної виконавчої служби. Виконавчий збір стягується з боржника до Державного бюджету України.

Виконавчий збір стягується державним виконавцем у розмірі 10 відсотків суми, що підлягає примусовому стягненню, поверненню, або вартості майна боржника, що підлягає передачі стягувачу за виконавчим документом, заборгованості із сплати аліментів.

Державний виконавець виносить одночасно з постановою про відкриття виконавчого провадження постанову про стягнення виконавчого збору (крім виконавчих документів про стягнення аліментів).

За виконавчими документами про стягнення аліментів за наявності заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за дванадцять місяців, державний виконавець нараховує виконавчий збір із заборгованості зі сплати аліментів. У подальшому державний виконавець зобов`язаний нараховувати виконавчий збір щомісяця у розмірі, визначеному частиною другою цієї статті, залежно від розміру простроченого щомісячного аліментного платежу. Постанова про стягнення виконавчого збору за виконавчими документами про стягнення аліментів виноситься державним виконавцем після погашення заборгованості зі сплати аліментів у повному обсязі або у разі повернення виконавчого документа стягувачу чи закінчення виконавчого провадження на підставі розрахунку про його нарахування.

Стягнутий виконавчий збір перераховується до Державного бюджету України протягом трьох робочих днів з дня надходження на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби.

Відповідно до ч. 14 ст. 71 Закону України «Про виконавче провадження» За наявності заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за один рік, виконавець виносить постанову про накладення на боржника штрафу у розмірі 20 відсотків суми заборгованості зі сплати аліментів.

За наявності заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за два роки, виконавець виносить постанову про накладення на боржника штрафу у розмірі 30 відсотків суми заборгованості зі сплати аліментів.

За наявності заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за три роки, виконавець виносить постанову про накладення на боржника штрафу у розмірі 50 відсотків суми заборгованості зі сплати аліментів.

У подальшому постанова про накладення штрафу у розмірі, визначеному абзацом першим цієї частини, виноситься виконавцем у разі збільшення розміру заборгованості боржника на суму, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за один рік.

Суми штрафів, передбачених цією частиною, стягуються з боржника у порядку, передбаченому цим Законом, і перераховуються стягувачу.

Відповідно до ч. 4 ст. 11 Закону України «Про виконавче провадження» строк обчислення заборгованості зі сплати аліментів для застосування заходів, передбачених пунктами 1-4 частини дев`ятої, частиною чотирнадцятою статті 71 цього Закону, обчислюється з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання.

Постановою державного виконавця від 15.05.2024 з ОСОБА_1 стягнуто виконавчий збір в розмірі 6313,36грн. відповідно до п. 2 ч. 4 ст. 27 Закону України «Про виконавче провадження».

Крім того, постановою державного виконавця від 15.05.2024 на ОСОБА_1 накладено штраф на користь стягувача у розмірі 20% суми заборгованості зі сплати аліментів, що складає 12626,74грн. У постанові виконавцем зазначено, що з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання у ОСОБА_1 станом на 28.04.2023 утворилась заборгованість зі сплати аліментів 63133,69 грн., сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за один рік.

Враховуючи, що заборгованість зі сплати аліментів ОСОБА_1 на 28.04.2023 становила 63133,69грн., сукупний розмір якої перевищував суму відповідних платежів за один рік, відтак оскаржувані постанови державним виконавцем було винесено з дотриманням норм закону.

На підставі зазначеного, у задоволенні скарги слід відмовити.

у х в а л и в:

У задоволенні скарги ОСОБА_1 на дії державного виконавця Червоноградського відділу ДВС у Червоноградському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції - відмовити.

Апеляційна скарга на ухвалу може бути подана до Львівського апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повна ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження , якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Повний текст ухвали складено 02.08.2024.

Суддя: Н. Я. Отчак

СудЧервоноградський міський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення30.07.2024
Оприлюднено05.08.2024
Номер документу120773981
СудочинствоЦивільне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —459/1451/24

Постанова від 17.03.2025

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Мікуш Ю. Р.

Постанова від 17.03.2025

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Мікуш Ю. Р.

Ухвала від 14.10.2024

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Мікуш Ю. Р.

Ухвала від 04.09.2024

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Мікуш Ю. Р.

Ухвала від 30.07.2024

Цивільне

Червоноградський міський суд Львівської області

Отчак Н. Я.

Ухвала від 13.06.2024

Цивільне

Червоноградський міський суд Львівської області

Отчак Н. Я.

Ухвала від 29.05.2024

Цивільне

Червоноградський міський суд Львівської області

Отчак Н. Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні