Рішення
від 24.06.2024 по справі 160/10266/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 червня 2024 рокуСправа №160/10266/24

Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Царікова О.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ВОРАНТІ СЕРВІС» (49101, м. Дніпро, вул. Троїцька. буд. 15, офіс 1; код ЄДРПОУ 45102062) до Головного управлінню ДПС у Дніпропетровській області (49005,м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17-А; ЄДРПОУ 44118658) про визнання протиправними та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

19.04.2024 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ВОРАНТІ СЕРВІС» до Головного управлінню ДПС у Дніпропетровській області, в якому позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 04.03.2024 №10657429/45102062;

- зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області провести реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрація якої була зупинена, а саме податкової накладної № 3100242 від 31.01.2024 на суму 2981774,72 грн, ПДВ - 496 962,45 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивачем було подано на реєстрацію до податкового органу податкову накладну № 3100242 від 31.01.2024, втім, згідно квитанції про реєстрацію податкову накладну зупинено та запропоновано платнику податків подати додаткові документи та пояснення, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК. Комісією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області було прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної. На виконання п.56.2-56.3 ст.56 Податкового кодексу України позивачем було направлено скаргу з документами щодо реальності господарської операції, яка залишена без задоволення.

Позивач вважає, що рішення відповідача про відмову у реєстрації податкової накладної є протиправним, оскільки підстав для зупинення реєстрації податкової накладної не було. Подані позивачем документи повністю підтверджують реальність господарської операції, за результатами якої складено податкову накладну, яку надіслано для реєстрації. З урахуванням наведеного, рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, є протиправним та підлягає скасуванню. З огляду на викладене, просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

24.04.2024 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

16.05.2024 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшов відзив на позовну заяву.

В обґрунтування відзиву відповідач зазначив, що оскаржене рішення є правомірним та таким, що винесено відповідно до вимог діючого законодавства, оскільки платником податків не доведено здійснення господарської операції та не надано платником податку копій документів, були здійснені операції з ризиковими контрагентами. Також відповідач зауважив, що дії по реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН є дискреційними повноваженнями. У зв`язку з чим відповідач просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позовна заява та відзиви на позовну заяву, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ВОРАНТІ СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 45102062) з 14.12.2022 зареєстроване як юридична особа та перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області.

01.09.2023 між Товариством з обмеженою відповідальністю «ВОРАНТІ СЕРВІС» (Довіритель) та Товариством з обмеженою відповідальністю «АЛЛО» (Повірений) укладено Договір доручення №0109-2023, відповідно до п. 1.1. якого в порядку та на умовах, визначених цим Договором Довіритель доручає, а Повірений зобов`язується від імені та за рахунок Довірителя вчинити наступні дії: укладати від імені Довірителя із Клієнтом договори про надання послуг із подовженого гарантійного обслуговування обладнання щодо обладнання, придбаного у торгівельній мережі Повіреного та отримати за рахунок Довірителя плату за надані послуги.

Пунктом 6.2. Договору визначено розмір щомісячної плати Повіреного, яка обчислюється у відсотковому відношенні до суми укладених Договорів із продовженого гарантійного обслуговування обладнання, зменшеної на суму розірваних Договорів за календарний місяць і складає 75% від загальної суми укладених договорів.

Підпунктами 6.3 та 7.1. Договору встановлено, що підтвердженням наданням послуг Повіреним є Акти надання послуг, Акт виконаних робіт про плату Повіреного та Реєстр укладених договорів про надання послуг із подовженого гарантійного обслуговування обладнання, який складений у відповідності до розрахункових документів виданих кінцевому споживачу.

Отже, Повіреним в січні 2024 року було виконані обов`язки передбачені Договором всього на суму 2 981 774,72 грн, у тому числі ПДВ 496 962,45 грн., а саме:

- укладено від імені ТОВ «ВОРАНТІ СЕРВІС» ряд договорів з кінцевими споживачами про надання послуг із подовженого гарантійного обслуговування обладнання на 1 рік (надалі - Послуга «АЛЛО ДОП. Гарантія 1 рік») на загальну суму 1 082 833,49 грн. з ПДВ;

- укладено від імені ТОВ «ВОРАНТІ СЕРВІС» ряд договорів з кінцевими споживачами про надання послуг із подовженого гарантійного обслуговування обладнання на 2 роки (надалі - Послуга «АЛЛО ДОП. Гарантія 2 роки») на загальну суму 1 675 337,78 грн. з ПДВ;

- укладено від імені ТОВ «ВОРАНТІ СЕРВІС» ряд договорів з кінцевими споживачами про надання послуг із подовженого гарантійного обслуговування обладнання на 3 роки (надалі - Послуга «АЛЛО ДОП. Гарантія 3 роки») на загальну суму 223 603,45 грн. з ПДВ.

Доказами, що підтверджують надання послуг є:

- Акт надання послуг №477 від 31.01.2024р. на загальну суму 2 981 774,72 грн., у т.ч. ПДВ 20% - 496 962,45 грн. (100% від суми укладених Договорів про надання послуг із подовженого гарантійного обслуговування обладнання з Покупцями, зменшеної на суму розірваних Договорів за січень 2024р.) з Додатком - Реєстром укладених договорів за період з 01.01.2024р. по 31.01.2024р. на загальну суму 2 981 774,72 грн., у т.ч. ПДВ 20% - 496 962,45 грн.

- Реєстр укладених договорів про надання послуг із подовженого гарантійного обслуговування обладнання за період з 01.01.2024 по 31.01.2024;

- Акт виконаних робіт про плату Повіреного за період з 01.01.2024 р. по 31.01.2024р. на загальну суму 2 236 331,05 грн., у т.ч. ПДВ 20% - 372 721,84 грн. (зазначена сума є платою Повіреного за надані послуги та складає 75% від загальної суми укладених Договорів).

- Акт звіряння взаємних розрахунків за січень 2024р.

Крім того, підтвердженням виконання повіреним обов`язків передбачених вищевказаним Договором та факту укладання з кінцевими споживачами договорів про надання послуг із подовженого гарантійного обслуговування обладнання є факт перерахування Повіреним ТОВ «ВОРАНТІ СЕРВІС» грошових коштів отриманих від кінцевих споживачів з якими були укладені відповідні договори, що підтверджується наступними документами:

- Рахунок на оплату №1 від 17 березня 2024 року, за січень та лютий 2024 року, на загальну суму 5 832 792,41 грн., у т.ч. ПДВ 972 632,07 грн. В даному рахунку зазначені 496 962,45 грн. послуги, що були надані в січні 2024 року на загальну суму 2 981 774,72 грн, у т.ч. ПДВ 19.03.2024 рік.

- Оборотно-сальдова відомість по рахунку 3613 за період з 01.01.2024 року по 19.03.2024;

- Платіжна інструкція №8086 від 18 березня 2024 року на загальну суму 5 832 792,41 грн., у т.ч. ПДВ 972 632,07 грн. Даний платіж включає в себе перерахування Повіреним грошових коштів ТОВ «ВОРАНТІ СЕРВІС» за укладенні з кінцевими споживачами договорів надання послуг за січень 2024 рік на загальну суму 2 981 774,72 грн, у.т.ч. ПДВ 496 962,45 грн.

31.01.2024 позивачем було сформовано та подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3100242.

Відповідно до квитанції від 15.02.2024 податкову накладну №3100242 від 31.01.2024 зупинено та зазначено наступні підстави для зупинення: платник податку, яким подану для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

В порядку, передбаченому п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю «ВОРАНТІ СЕРВІС» пояснення та документи, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних надані не були.

04.03.2024 комісією регіонального рівня ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення №10657429/45102062 про відмову у реєстрації податкової накладної №3100242 від 31.01.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.

В розділі «Додаткова інформація» зазначено: «Наявність ризикових операцій».

13.03.2024, не погоджуючись з даним рішенням, позивач звернувся до Державної податкової служби України зі скаргою на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.03.2024 №10657429/45102062, до якої були долучені документи щодо підтвердження реальності господарської операції.

Рішенням від 20.03.2024 №16639/45102062/2 зазначену скаргу залишено без задоволення.

Не погоджуючись з вказаним рішенням, позивач звернувся до суду з даною позовною заявою.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 (далі - Порядок №1165, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Згідно з пунктом 3 Порядку №1165, податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації).

Відповідно до пункту 5 Порядку №1165, податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3)

Додатком 3 до Порядку №1165 встановлено наступні Критерії ризиковості здійснення операцій, зокрема:

1. Обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.

Згідно з пунктом 7 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно п.2, 3, 4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в єдиному реєстрі податкових накладних №520 від 12.12.2019 року (далі - Порядок №520, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, приймають комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі територіальних органів ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку на додану вартість (далі - платник податку) засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» і «Про електронні довірчі послуги».

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №520 встановлено, що платник податку, який склав податкову накладну/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації таких податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може подати такі документи:

договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.

Відповідно п.10 Порядку №520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Разом з тим, у пункті 7 Порядку №520 вказано, що письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

З урахуванням положень наведених норм, комісією регіонального рівня приймається рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за результатами розгляду інформації та копій документів платника податку та у випадку ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в реєстрі, при отриманні повідомлення.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи Товариством з обмеженою відповідальністю «ВОРАНТІ СЕРВІС» подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3100242 від 31.01.2024.

Відповідно до квитанції від 15.02.2024 реєстрацію вказаної накладної зупинено з підстави того, що платник податку, яким подану для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Цією ж квитанцією позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Пояснення та копії документів Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області позивачем не надано.

Таким чином, контролюючий орган запитав від платника податку документи та пояснення на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності суб`єкта господарської діяльності, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.

В свою чергу, платник податку, не скориставшись правом, наданим п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України та п. 5, 7 Порядку № 520, унеможливив прийняття податковим органом рішення про реєстрацію поданої позивачем податкової накладної № 3100242 від 31.02.2024.

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 21.02.2023 у справі № 2240/3271/18 наголосив, що предметом доказування при вирішенні вимог про зобов`язання ДФС України зареєструвати податкову накладну (у разі скасування рішення Комісії про відмову в реєстрації податкової накладної) мають бути встановленими обставини достатності документів для її реєстрації. Крім того, обов`язок суду встановити дійсні обставини справи при розгляді адміністративного позову безвідносно до позиції сторін випливає з офіційного з`ясування обставин справи як принципу адміністративного судочинства, закріпленого нормами КАС України.

Аналогічних висновків дійшов Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 02.06.2024 у справі № 440/5004/23.

З аналізу норм чинного законодавства України та вищезазначених висновків Верховного Суду, суд доходить висновку про те, що норми Податкового кодексу України та Порядку № 520 не створюють для платника податку обов`язку подачі контролюючому органу пояснень та копій документів щодо поданої на реєстрацію податкової накладної.

В свою чергу, у випадку коли платник податку зацікавлений в повному та всебічному розгляді Комісією питання щодо поданої на реєстрацію податкової накладної та в прийнятті рішення щодо її реєстрації, такому платнику податку необхідно було скористатися передбаченим законодавством механізмом і правом подачі відповідних пояснень та копій документів, необхідних і достатніх для проведення реєстрації такої податкової накладної.

У випадку коли платник таким правом не скористався, Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних об`єктивно була позбавлена можливості розглянути документи для спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності суб`єкта господарської діяльності та прийняти рішення про реєстрацію поданої податкової накладної.

Суд звертає увагу, що копії документів щодо господарських операцій ТОВ «ВОРАНТІ СЕРВІС» були додані лише до поданої до контролюючого органу вищого рівня в порядку п. 56.2, 56.3 ст. 56 Податкового кодексу України скарги від 13.03.2024 (вих.№1303/2024), яка в свою чергу, була залишена без задоволення з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових-форм та галузевої специфіки, накладних.

Таким чином з матеріалів справи вбачається, що обставини достатності документів для реєстрації податкової накладної № 3100242 від 31.01.2024, що входить в предмет доказування, під час розгляду справи позивачем не доведені.

З урахуванням наведеного суд доходить висновку про правомірність оскарженого рішення про відмову про відмову у реєстрації податкової накладної позивача в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.03.2024 №10657429/45102062.

Щодо позовної вимоги позивача про зобов`язання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області провести реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрація якої була зупинена, а саме: податкової накладної № 3100242 від 31.01.2024 на суму 2 981 774,72 грн, ПДВ 496 962,45 грн., суд відзначає, що чинним законодавством покладено на Державну податкову службу України обов`язок щодо прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Тобто, податковому органу надано право вільно обирати одне з двох рішень, яке на його думку є законодавчо обґрунтованим та правильним. А отже, свобода розсуду податкового органу, у разі встановлення судом протиправності відмови у реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, звужується до єдиного юридично допустимого рішення, в даному випадку рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З огляду на те, що під час розгляду справи судом не встановлено протиправності відмови у реєстрації податкової накладної, а вимога про зобов`язання провести реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрація якої була зупинена, а саме: податкової накладної № 3100242 від 31.01.2024 на суму 2981774,72 грн, ПДВ - 496 962,45 грн., не віднесена до повноважень Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необгрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню судом.

Відповідно до ч.1ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно дост.90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Згідно з ч.5 ст.242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Повно та всебічно дослідивши матеріали справи, проаналізувавши чинне законодавство України, враховуючи висновки Верховного Суду, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ВОРАНТІ СЕРВІС» .

Керуючись ст.77, 90, 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ВОРАНТІ СЕРВІС» (49101, м. Дніпро, вул. Троїцька. буд. 15, офіс 1; код ЄДРПОУ 45102062) до Головного управлінню ДПС у Дніпропетровській області (49005,м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17-А; ЄДРПОУ 44118658) про визнання протиправними та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, відмовити повністю.

Розподіл судових витрат не здійснюється.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.В. Царікова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.06.2024
Оприлюднено05.08.2024
Номер документу120779608
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —160/10266/24

Ухвала від 12.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 29.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 19.09.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 19.09.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 03.09.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 29.08.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Рішення від 24.06.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 17.05.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 24.04.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні