Рішення
від 31.07.2024 по справі 300/8015/23
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"31" липня 2024 р. справа № 300/8015/23

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Боброва Ю.О.,

за участі:

секретаря судового засідання Микитчук Р.Р.,

представників сторін:

позивача Шевченка К.Т.,

відповідача Кічури Г.В., Побуди Л.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Калушстальбуд» до Івано-Франківської митниці Державної митної служби України про визнання протиправними та скасування: рішення про класифікацію товару від 11.10.2023 №23UA20600000029-КТ та картки відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення від 04.10.2023 №UA206060/2023/000104, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Калушстальбуд» (далі позивач, ТОВ «Калушстальбуд», Товариство) звернулося до суду з адміністративним позовом до Івано-Франківської митниці Державної митної служби України (далі відповідач), з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог, про визнання протиправними та скасування: рішення про класифікацію товару від 11.10.2023 №23UA20600000029-КТ та картки відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення від 04.10.2023 №UA206060/2023/000104.

Позовні вимоги мотивує безпідставністю прийнятих рішень, оскільки відповідачем в порушення норм статей 67, 69 Митного кодексу України та за наявності усіх документів, які підтверджують заявлений декларантом товар, який необхідно класифікувати за кодом товару згідно УКТ ЗЕД 8426410000, відповідачем безпідставно прийнято рішення про класифікацію товару за кодом 8705100000.

Так, відповідно до поданих до митного контролю товаросупровідних документів та митної декларації типу ІМ40ДЕ №23UA206060004407U0 Товариством ввезено на митну територію України кран самохідний на колісному ходу, марки «TEREX», модель RT45L, серійний номер TEX410094, двигун дизель, потужність 129 кВт, рік виготовлення 2017, виробник Terex operations Italy SRL, країна виробник Італія, вантажопідйомністю 44 тони. Вказаний товар являє собою самохідну машину, в якій елементи приводу ходового пристрою розташовані в кабіні, установленої на колісному ходу. Разом з тим, митним органом безпідставно прийняте рішення про класифікацію товару від 11.10.2023 №23UA20600000029-КТ за кодом товару, який не відповідає вказаному опису.

Правомірність класифікувати вказаний транспортний засіб за кодом товару згідно

УКТ ЗЕД 8426410000 підтверджена висновком Київського науково-дослідного інституту судових експертиз від 13.11.2023 №1602/23-28 та довідкою ДП «Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків» від 14.11.2023 за №123/611, відповідно до яких кран самохідний на колісному ходу, марки «TEREX», модель RT45L, серійний номер TEX410094 слід класифікувати саме за цією товарною позицією. У разі класифікації транспортного засобу за кодом УКТ ЗЕД 8705100000, значно збільшиться сума митних платежів та податків до бюджету.

У зв`язку з вказаним, вважає протиправними рішення про класифікацію товару від 11.10.2023 №23UA20600000029-КТ та картку відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення від 04.10.2023 №2UA06060/2023/000104. Просить їх скасувати, а позов задовольнити у повному обсязі.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.11.2023 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін.

Відповідно до ухвали суду від 15.12.2023 судом за заявою позивача вжиті заходи забезпечення позову шляхом заборони відповідачу розпоряджатися товаром краном самохідним на колійному ходу, марки «TEREX», модель RT45L, серійний номер НОМЕР_1 та зберігається на митному складі за адресою: вул. Львівська, 90, с. Пійло, Калуський район, Івано-Франківська область до набрання законної сили рішенням суду у даній справі.

Ухвалою суду від 27.03.2024 за заявами позивача та відповідача вказані заходи забезпечення позову скасовані.

Згідно ухвали суду від 26.04.2024 у даній справі призначена судова транспортно-товарознавча експертиза з метою визначення характеристик товару та його коду згідно УКТ ЗЕД, проведення якої доручено експертам Івано-Франківського НДЕКЦ МВС України. Цією ж ухвалою зупинено провадження у справі до одержання результатів експертизи.

Відповідно до ухвали суду від 30.07.2024 провадження у справі поновлено.

Відповідач скористався своїм правом подати відзив на адміністративний позов, згідно якого позовні вимоги не визнав, та зазначив, що оскаржувані рішення прийняті у відповідності до норм Митного кодексу України. Митним органом правомірно класифіковано кран самохідний на колісному ходу, марки «TEREX», модель RT45L, серійний номер НОМЕР_1 за кодом УКТ ЗЕД 8705100000, оскільки його технічні характеристики відповідають саме цій товарній позиції. Зазначив, що при митному оформленні даного транспортного засобу відбулося спрацювання АСАУР, тому державним інспектором, який проводив митне оформлення транспортного засобу матеріали були направлені до відділу класифікації товарів Івано-Франківської митниці, який і встановив цей код згідно УКТ ЗЕД на підставі поданих документів та додаткового огляду товару. Вважає, що рішення про класифікацію товару від 11.10.2023 №23UA20600000029-КТ та картка відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення від 04.10.2023 №UA206060/2023/000104 прийняті правомірною З цих підстав просить відмовити у задоволенні позовних вимог повністю (а.с.57-67, 72-77, 143-150 т.1).

Позивач не скористався правом подати суду відповідь на відзив.

Розглянувши матеріали адміністративної справи відповідно до вимог статті 262 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні за участі представників сторін, заслухавши їх усні пояснення, дослідивши в сукупності докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та заперечення на позов, суд установив наступне.

04.10.2023 ТОВ «Калушстальбуд» подало до митного поста «Калуш» Івано-Франківської митниці товаросупровідні документи та митну декларації типу ІМ40ДЕ №23UA206060004407U0 для митного оформлення ввезеного на митну територію України товару кран самохідний на колісному ходу, марки «TEREX», модель RT45L, серійний номер TEX410094, двигун дизель, потужність 129 кВт, рік виготовлення 2017, виробник Terex operations Italy SRL, країна виробник Італія, вантажопідйомністю 44 тони.

04.10.2023 за результатами митного оформлення транспортного засобу, ввезеного на митну територію України ТОВ «Калушстальбуд», відповідачем прийнято картку відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення від 04.10.2023 №UA206060/2023/000104, у зв`язку з тим, що декларантом невірно визначено код товару поданого до митного оформлення (а.с.46, 87 т.1).

Відповідно до рішення відповідача щодо класифікації товарів від 11.10.2023 за №23UA20600000029-КТ у графі 31 митної декларації заявником невірно визначено код товару згідно УКТ ЗЕД « 8426410000» замість « 8705100000» (а.с. 8 т.1).

Підставою для прийняття таких рішень стало спрацювання автоматизованої системи управління ризиками, тому державним інспектором, який проводив митне оформлення транспортного засобу матеріали були направлені до відділу класифікації товарів Івано-Франківської митниці, який і встановив цей код згідно УКТ ЗЕД на підставі поданих документів та додаткового огляду товару (а.с. 88-89, 207-225 т. 1).

Позивачем оскаржувалися рішення щодо класифікації (визначення коду) товару до вищого митного органу, однак, скарга не задоволена (а.с. 48-49 т.1).

Разом з тим, суд вважає, що вказані вище оскаржувані рішення прийняті відповідачем всупереч фактичних обставин та норм матеріального права, з огляду на таке.

Характеристики та опис товару кран самохідний на колісному ходу, марки «TEREX», модель RT45L, серійний номер TEX410094 та необхідність віднесення його саме до товарної позиції згідно УКТ ЗЕД « 8426410000» підтверджуються дослідженими судом документами: контрактом, митною декларацією Европейського союзу (країни-виробника), технічним описом товару (а.с. 47, 54-55, 90-105, 109-110 т.1).

Згідно довідки ДП «Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків» від 14.11.2023 за №123/611 кран самохідний на колісному ходу, марки «TEREX», модель RT45L, серійний номер TEX410094 слід класифікувати за кодом « 8426410000» УКТ ЗЕД (а.с. 160 т.1).

Відповідно до висновків транспортно-товарознавчого дослідження Київського науково-дослідного інституту судових експертиз від 13.11.2023 за №160/23-28 та Івано-Франківського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС від 24.06.2024 за №СЕ-19/109-24/6526-АВ кран самохідний на колісному ходу, марки «TEREX», модель RT45L, серійний номер TEX410094 відповідає характеристикам товарної підкатегорії (коду) «8426410000» УКТ ЗЕД (а.с. 9-31 т.1; 82-90 т.2).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, які склалися між сторонами, суд застосовує до них наступні норми матеріального права та зазначає таке.

Частиною другою статті 19 Конституції України визначено обов`язок органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Засади державної митної справи, зокрема, процедури митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України, умови та порядок справляння митних платежів, визначаються Митним кодексом України та іншими законами України.

Структура та застосування Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності встановлена нормами статті 67 Митного кодексу України (далі МК України).

Відповідно до частини 1 цієї статті Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.

Частинами другою-четвертою статті 67 МК України встановлено, що в УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів. Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду. Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).

Відповідно до частини 1 статті 69 МК України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.

Митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД (частина 2 статті 69).

На вимогу посадової особи митного органу декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них (частина 3 статті 69).

У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари (частина 4 статті 69).

Для цілей класифікації товарів під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо. Для цілей класифікації товарів під товарами з ідентичними характеристиками розуміються товари, які мають однакові характерні для них ознаки (фізичні характеристики, хімічний склад, призначення та порядок застосування тощо) і відмінності між цими товарами не впливають на характеристики, визначальні для класифікації таких товарів за одним класифікаційним кодом згідно з УКТ ЗЕД (частина 5 статті 69).

Відповідно до частини 7 статті 69 МК України рішення митних органів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов`язковими. Такі рішення оприлюднюються у встановленому законодавством порядку. У разі незгоди з рішенням митного органу щодо класифікації товару декларант або уповноважена ним особа має право оскаржити це рішення відповідно до глави 4 цього Кодексу.

Наявність рішення митних органів щодо класифікації товарів не є підставою для відмови у прийнятті рішення щодо зобов`язуючої інформації з питань класифікації товарів.

У разі якщо рішення щодо класифікації товарів суперечить рішенню щодо зобов`язуючої інформації з питань класифікації товарів щодо товарів з ідентичними характеристиками, рішення щодо класифікації товарів підлягає скасуванню. У такому разі рішення щодо класифікації товарів втрачає чинність з моменту набрання чинності рішенням щодо зобов`язуючої інформації з питань класифікації товарів, а підприємство не несе відповідальності за негативні наслідки застосування рішення щодо класифікації товарів з моменту його прийняття до моменту його скасування.

Згідно частини 8 вказаної статті МК України висновки інших органів, установ та організацій щодо визначення кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД при митному оформленні мають інформаційний або довідковий характер.

Відповідно до УКТ ЗЕД до товарної позиції « 8426410000» належать: «Суднові дерик-крани; підіймальні крани різних типів, включаючи кабельні крани; ферми підіймальні пересувні, портальні навантажувачі та візки з підіймальним краном: -- на колісному ходу», а до товарної позиції « 8705100000» «Моторні транспортні засоби спеціального призначення, крім призначених головним чином для перевезення людей або вантажів (наприклад, автомобілі вантажні для аварійного ремонту, автокрани, автомобілі пожежні, автобетономішалки, автомобілі прибиральні для доріг, автомобілі поливомийні, автомобілі-майстерні, радіологічні автомобілі): - автокрани»

Відповідно до змісту частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно з частиною 1 статті 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до п. 58 рішення Європейського суду з прав людини у справі «Серявін та інші проти України» від 10.02.2010 року (заява 4909/04), суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» від 09.12.1994).

Суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави (частина 1 статті 6 КАС України).

Згідно частини 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин. Інші доводи та аргументи учасників справи не мають значення для правильного вирішення спору по суті, не впливають на встановлені в ході розгляду справи обставини і не спростовують викладених висновків суду.

Враховуючи встановлені судом фактичні обставини даної адміністративної справи, які підтверджені належними, допустимими, достовірними та достатніми доказами, суд дійшов висновку про те, що картка відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення від 04.10.2023 №UA206060/2023/000104 та рішення відповідача про класифікацію товару від 11.10.2023 №23UA20600000029-КТ є протиправними та підлягають скасуванню.

Згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Калушстальбуд» за рахунок бюджетних асигнувань відповідача слід стягнути 6173,21 грн. сплаченого судового збору.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною та скасувати картку відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення від 04.10.2023 №UA206060/2023/000104, прийняту Івано-Франківською митницею Державної митної служби України.

Визнати протиправним та скасувати рішення Івано-Франківської митниці Державної митної служби України про класифікацію товару від 11.10.2023 №23UA20600000029-КТ.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Івано-Франківської митниці Державної митної служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Калушстальбуд» судовий збір в сумі 6173 (шість тисяч сто сімдесят три) грн. 21 коп.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Відповідно до статей 295, 297 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Згідно статті 255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «Калушстальбуд», код в ЄДРПОУ 36403176, вул. Січових Стрільців, буд. 1В, с. Вістова, Калуський район, Івано-Франківська область, 77351;

відповідач Івано-Франківська митниця Державної митної служби України, код в ЄДРПОУ 43971364, вул. Чорновола, буд. 159, м. Івано-Франківськ, 76005.

Суддя /підпис/ Бобров Ю.О.

Рішення в повному обсязі складене 02 серпня 2024 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.07.2024
Оприлюднено05.08.2024
Номер документу120780454
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення коду товару за УКТЗЕД

Судовий реєстр по справі —300/8015/23

Ухвала від 11.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 21.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Постанова від 21.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 01.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 01.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 01.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 01.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 06.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Рішення від 15.08.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитин Н.М.

Рішення від 31.07.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні