Рішення
від 02.08.2024 по справі 580/1582/24
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 серпня 2024 року справа № 580/1582/24

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд в особі головуючого судді Руденко А. В., розглянувши у письмовому провадженні в спрощеному позовному провадженні без виклику учасників справи в приміщенні суду адміністративну справу за позовом керівника Смілянської окружної прокуратури в інтересах держави до Городищенської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Городищенський центр культури і дозвілля Городищенської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

14.02.2024 до Черкаського окружного адміністративного суду звернувся керівник Смілянської окружної прокуратури в інтересах держави (далі позивач) з позовною заявою до Городищенської міської ради (далі відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Городищенський центр культури і дозвілля Городищенської міської ради (далі третя особа), в якій просить:

- визнати протиправною бездіяльність Городищенської міської ради щодо не оформлення правовстановлюючих документів на структурний підрозділ приміщення комунального закладу, а саме Набоківський сільський клуб, а також на земельну ділянку за адресою: вул. Северина Наливайка, 4 с. Набоків Черкаський район, Черкаська область, зобов`язавши Городищенську міську раду вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на приміщення Набоківського сільського клубу Городищенської міської ради, а також на земельну ділянку вул. Северина Наливайка, 4 с. Набоків Черкаський район, Черкаська область;

- визнати протиправною бездіяльність Городищенської міської ради щодо не оформлення правовстановлюючих документів на структурний підрозділ приміщення комунального закладу Чубівський міський клуб № 3, а також на земельну ділянку за адресою: вул. Шкільна, 47, м. Городище, Черкаський район, Черкаська область, зобов`язавши Городищенську міську раду вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на приміщення комунального закладу Чубівський міський клуб № 3, а також на земельну ділянку за адресою: вул. Шкільна, 47, м. Городище, Черкаський район, Черкаська область;

- визнати протиправною бездіяльність Городищенської міської ради щодо не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку Городищенського центру культури і дозвілля Городищенської міської ради за адресою: вул. Театральна, 2А, м. Городище, Черкаський район, Черкаська область, зобов`язавши Городищенську міську раду вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку Городищенського центру культури і дозвілля Городищенської міської ради за адресою: вул. Театральна, 2А, м. Городище, Черкаський район, Черкаська область.

Обгрунтовуючи позовні вимоги керівник Смілянської окружної прокуратури зазначив, що засновником Городищенського центру культури і дозвілля Городищенської міської ради є Городищенська міська рада, уповноваженим органом з управління - сектор культури Городищенської міської ради. Структурними підрозділами Городищенського центру культури і дозвілля Городищенської міської ради є, зокрема, Чубівський міський клуб № 3 та Набоківський сільський клуб. Однак, правовстановлюючі документи на будівлі Чубівського міського клубу № 3 та Набоківського сільського клубу належним чином не оформлені, право комунальної власності Городищенської міської ради на заклади культури в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно не зареєстровано. Тобто, Городищенська міська рада протягом тривалого часу не вжила жодних заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на будівлю закладу культури та на земельну ділянку під цим об`єктом нерухомості, що створює передумови для зловживань при розпорядженні відповідними об`єктами і ризики для нормального функціонування комунального закладу та розвитку культурного дозвілля жителів селища, а також може привести до негативних наслідків, таких як руйнування будівлі та/або незаконне відчуження нерухомого майна. Тому з метою захисту інтересів держави в сфері розвитку культурного середовища, культурного дозвілля громадян, забезпечення збереження базової мережі закладів культури прокурор звернувся з позовом до суду.

28.02.2024 відповідач подав відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що Городищенська міська рада визнає повністю поданий прокурором адміністративний позов. Також відповідач зазначив, що відповідно до рішень виконавчого комітету Городищенської міської ради від 22.02.2024 № 40 та № 41 будинку культури в с. Набоків присвоєно адресу: с. Набоків, вул. Северина Наливайка, 2, а будинку культури в м. Городище по вул. Шкілька, присвоєно адресу: м. Городище, вул. Шкільна, 45.

Ухвалою від 19.02.2024 суддя прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив спрощене позовне провадження без виклику учасників справи.

Третя особа Городищенський центр культури і дозвілля Городищенської міської ради 29.02.2024 отримала копію ухвали від 19.02.2024 про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі, проте пояснень щодо позову не надала.

З`ясувавши доводи учасників справи, викладені у заявах по суті, подані письмові докази, суд встановив таке.

Згідно з рішенням Городищенської міської ради від 12.11.2020 № 46-1/VII «Про прийняття з спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міста Городищенського району бюджетних установ, закладів та комунального некомерційного підприємства (юридичних осіб) у комунальну власність територіальної громади м. Городище» Городищенський центр культури і дозвілля Городищенської міської ради (далі заклад), що знаходиться за адресою: вул. Театральна, 2А, м. Городище, Черкаський район, Черкаська область, належить до комунальної власності територіальної громади міста Городище.

Рішенням Городищенської міської ради від 25.08.22 № 23-11/8 затверджено Статут Городищенського центру культури і дозвілля Городищенської міської ради (ЄДРПОУ 21368201) (далі Статут).

Згідно з п. 1.1 зазначеного Статуту засновником закладу є Городищенська міська рада (далі засновник), функції управління від імені якої здійснює сектор культури Городищенської міської ради (Уповноважений орган). В структуру закладу входять клубні установи та бібліотеки.

Заклад є бюджетною, неприбутковою установою (п. 1.2 Статуту).

Заклад несе відповідальність за своїми зобов`язаннями у межах належного йому майна згідно з чинним законодавством. Заклад не несе відповідальності за зобов`язання Засновника (п. 3.3 Статуту).

Майно закладу становлять основні та оборотні засоби, інші матеріальні цінності, набуті на законних підставах. Майно закладу є спільною комунальною власністю Городищенської міської ради і закріплюється за закладом на праві оперативного управління. Здійснюючи право оперативного управління заклад володіє та користується зазначеним майном, вчиняючи щодо нього будь-які дії, які не суперечать чинному законодавству та цьому Статуту (пункти 4.1, 4.2 Статуту).

Відповідно до п. 6.1 Статуту структурними підрозділами Городищенського центру культури і дозвілля Городищенської міської ради є, зокрема, Набоківський сільський клуб (вул. Северина Наливайка, 4, с. Набоків, Черкаський район, Черкаська область, 19508) та Чубівський міський клуб № 3 (вул. Шкільна, 47, м. Городище, Черкаський район, Черкаська область, 19502).

Згідно з листом від 01.02.2024 № 01-02-29/439, наданим у відповідь на запит прокуратури від 23.01.2024 № 52/4-495 вих 24), Городищенська міська рада повідомила, що правовстановлюючі документи на Чубівський міський клуб № 3 та Набоківський сільський клуб та земельні ділянки під ними не виготовлялися. У зв`язку з браком коштів заходи щодо приведення документації у відповідність по закладам комунальної власності не здійснювалися. Окремі статути на заклади відсутні у зв`язку з тим, що вони є структурними підрозділами Городищенського центру культури та дозвілля (а. с. 30).

Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав від 17.10.2023 правовстановлюючі документи виготовлено лише на будівлю, що знаходиться за адресою м. Городище, вул. Театральна, 2А (а. с. 22).

Листами від 24.01.2024 № 12 та № 13 Городищенський відділок комунального підприємства «Черкаське обласне об`єднане бюро технічної інвентаризації» повідомив прокуратуру про те, що згідно архівних даних станом на 01.01.2013 право власності на об`єкти нерухомого майна за адресами: вул. Шкільна, № 47, м. Городище Черкаського району Городищенської територіальної громади Черкаської області; вул. Северина Наливайка, № 2, с. Набоків Черкаського району Городищенської територіальної громади Черкаської області, не зареєстровано у Черкаському обласному об`єднаному бюро технічної інвентаризації (а. с. 33, 34).

Згідно з листами Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області від 10.01.2024 № 10-23-0.2-256/2-24 та від 01.02.2024 № 10-23-0.2-780/2-24 відповідно до Інформації відділу 4 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області згідно земельно-облікових документів правовстановлюючі документи на право користування земельними ділянками, на яких знаходяться заклади культури Городищенської територіальної громади, в тому числі на Городищенський центр культури і дозвілля, Чубівський міський клуб № 3 та Набоківський сільський клуб відсутні, документація із землеустрою не розроблялась, цільове призначення та площі земельних ділянок не визначені (а. с. 25, 37).

Враховуючи, що документи на приміщення Чубівського міського клубу № 3 та Набоківського сільського клубу не виготовлялися, а також не виготовлялися документи на земельні ділянки, що знаходяться під Чубівським міським клубом № 3, Набоківським сільським клубом та Городищенським центром культури і дозвілля Городищенської міської ради, виявлені порушення зумовили звернення прокурора до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд виходить з такого.

Відповідно до статті 1311 Конституції України на органи прокуратури покладається представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Захист прав і свобод людини, загальних інтересів суспільства та держави згідно зі ст. 1 Закону України "Про прокуратуру" від 14.10.2014 № 1697-VII (далі Закон № 1697-VII) відносяться до мети здійснення функцій прокуратури України.

Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону № 1697-VII прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Під час здійснення представництва інтересів громадянина або держави у суді прокурор має право в порядку, передбаченому процесуальним законом та законом, що регулює виконавче провадження, звертатися до суду з позовом (п. 1 ч. 6 ст. 23 вказаного Закону).

Згідно з ч. 3 ст. 53 КАС України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.

Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, визначених статтею 169 цього Кодексу (частина 4 вказаної статті).

Аналіз положень ч.ч. 3, 4 ст. 53 КАС України у взаємозв`язку із змістом ч. 3 ст. 23 Закону України Про прокуратуру дає підстави вважати, що прокурор може представляти інтереси держави в суді лише у двох випадках: якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження; у разі відсутності такого органу.

У постанові від 26.05.2020 №912/2385/18 Велика Палата Верховного Суду зазначила, що прокурор, подаючи позов до суду, повинен обгрунтувати та довести бездіяльність компетентного органу.

Звертаючись до компетентного органу до подання позову, прокурор фактично надає йому можливість відреагувати на стверджуване порушення законодавства, виявлених прокурором, вчинення дій для виправлення ситуації, а саме подання позову або аргументованого повідомлення прокурора про відсутність такого порушення. Невжиття компетентним органом жодних заходів протягом розумного строку після того, як цьому органу стало відомо або повинно було стати відомо про можливе порушення інтересів держави, має кваліфікуватися як бездіяльність відповідного органу.

У рішенні Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням Вищого арбітражного суду України та Генеральної прокуратури України щодо офіційного тлумачення положень ст. 2 Арбітражного процесуального кодексу України (справа про представництво прокуратурою України інтересів держави в арбітражному суді) від 08.04.1999 №3-рп/99, Конституційний Суд України, з`ясовуючи поняття інтереси держави, висловив міркування, що інтереси держави відрізняються від інтересів інших учасників суспільних відносин. В основі перших завжди є потреба у здійсненні загальнодержавних (політичних, економічних, соціальних та інших) дій, програм, спрямованих на захист суверенітету, територіальної цілісності, державного кордону України, гарантування її державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, охорону землі як національного багатства, захист прав усіх суб`єктів права власності та господарювання тощо (пункт 3).

Надаючи правову оцінку щодо наявності інтересів держави при зверненні керівника окружної прокуратури з позовом до суду, суд врахував таке.

Прокурор в адміністративному позові, обґрунтовуючи необхідність захисту інтересів держави шляхом звернення із цим позовом зазначив, що підставою звернення прокурора до суду стало порушення вимог законодавства, що створює передумови для зловживань щодо розпорядження будівлями, спорудами та земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування клубного закладу та забезпечення дозвіллєвих потреб громадян, що може призвести до негативних наслідків та порушення їх прав на вільний культурний розвиток та інтересів держави, що, у свою чергу, є невиконанням гарантій держави у сфері культури та дозвілля. Разом з тим, Городищенською міською радою як органом місцевого самоврядування використовуються надані повноваження всупереч інтересам держави та територіальної громади. Городищенська міська рада, хоча і наділена повноваженнями щодо управління закладами культури та організації їх матеріального забезпечення, розпорядження майном та земельними ділянками комунальної власності, однак, зважаючи на допущену бездіяльність у цій сфері, позивачем у справі бути не може.

Суд врахував, що питання оформлення правовстановлюючих документів на приміщення комунальних закладів та на земельні ділянки належить до повноважень органу місцевого самоврядування Городищенської міської ради.

Орган, уповноважений державою звертатися до суду з позовами у спірних правовідносинах, відсутній.

У спірному випадку бездіяльність допущена самою Городищенською міською радою, яка є компетентним суб`єктом, який має здійснювати захист комунальних майнових прав на території громади. Остання виступає відповідачем у справі, а тому в неї відсутні повноваження щодо звернення до суду з позовом цієї категорії.

Враховуючи зазначене, суд вважає, що звернення до суду із цим позовом спрямоване на задоволення суспільної потреби у вирішенні суспільно значимого питання законності користування комунальним майном без правовстановлюючих документів, що свідчить про наявність передбачених частиною третьою статті 23 Закону №1697-VII підстав для представництва прокурором інтересів держави в суді.

Вирішуючи спір по суті, суд зазначає наступне.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Постановою Кабінету Міністрів України Про нормативи забезпечення населення клубними закладами від 12.11.1998 № 1775 встановлено, що на території кожної сільської, селищної, міської ради має функціонувати як мінімум один (базовий) клубний заклад. Кількість місць у ньому визначається відповідно до сумарної чисельності населення всіх населених пунктів, що знаходяться на території ради, та наведеного нормативу. Також передбачено, що до закладів культури клубного типу належать сільські, селищні, міські, районні, обласні будинки і палаци культури, клуби, народні доми, клуби технічної та художньої творчості, клуби-бібліотеки, центри дозвілля, клуби-кафе, культурно-спортивні центри тощо.

Відповідно до п. 17 ч. 1 ст. 1 Закону України від 14.12.2010 № 2778-VI Про культуру (далі Закон № 2778-VI) об`єкти культурного призначення - цілісні майнові комплекси клубних закладів (клубів, будинків культури, палаців культури тощо), парків культури та відпочинку, бібліотек, музеїв, архівів історико-культурних заповідників, театрально-видовищних закладів (театрів, філармоній, концертних організацій, музичних колективів, ансамблів тощо), кінотеатрів, інших закладів культури; пам`ятки культурної спадщини, предмети колекцій, зібрання, фонди, будівлі, споруди культурного призначення та інші культурні цінності.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 Земельного кодексу України від 25.10.2001 № 2768-III (далі ЗК України) земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

На підставі ч. 1 ст. 92 ЗК України право постійного користування земельною ділянкою це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

Згідно з п. а ч. 2 ст. 92 ЗК України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.

Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки на підставі ч. 1 ст. 125 ЗК України виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Державною реєстрацією речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень від 01.07.2004 № 1952-IV (далі Закон № 1952-IV) є офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до вимог п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону № 1952-IV державна реєстрація прав є обов`язковою.

Частиною 1 ст. 5 Закону № 1952-IV встановлено, що у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: підприємства як єдині майнові комплекси, житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення.

Отже, речові права на нерухоме майно (будівлі, споруди, земельну ділянку) відповідача підлягає державній реєстрації відповідно до закону.

Тому необхідність оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки та нерухоме майно, яке на них розміщене, прямо передбачена вказаними вище нормами.

Статтею 12 ЗК України визначено повноваження сільських, селищних, міських рад, до яких належить розпоряджання землями територіальних громад.

Частиною 1 ст. 116 ЗК України визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб згідно з ч. 1 ст. 122 ЗК України.

Відповідно до абз. 3 ч. 2 ст. 12 Закону № 2778-VI суб`єктами діяльності у сфері культури є територіальні громади в особі органів місцевого самоврядування.

Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі Закон № 280/97-ВР) виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання регулювання земельних відносин.

Згідно із частиною п`ятою статті 16 Закону № 280/97-ВР від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

За змістом частини першої статті 10 вказаного Закону сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

За приписами частин 1, 2, 5, 8 статті 60 Закону № 280/97-ВР територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини.

Підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.

Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, укладати договори в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійні договори, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб`єктів. Об`єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб`єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.

З аналізу викладених норм суд дійшов висновку, що управління об`єктами культури, у т. ч. прийняття рішень щодо оформлення речових прав на об`єкти комунальної власності є обов`язком відповідної сільської ради.

Як встановив суд, згідно з рішенням Городищенської міської ради від 12.11.2020 № 46-1/VII «Про прийняття з спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міста Городищенського району бюджетних установ, закладів та комунального некомерційного підприємства (юридичних осіб) у комунальну власність територіальної громади м. Городище» Городищенський центр культури і дозвілля Городищенської міської ради (далі заклад), що знаходиться за адресою: вул. Театральна, 2А, м. Городище, Черкаський район, Черкаська область, належить до комунальної власності територіальної громади міста Городище.

Засновником закладу є Городищенська міська рада (далі засновник), функції управління від імені якої здійснює сектор культури Городищенської міської ради (Уповноважений орган). В структуру закладу входять клубні установи та бібліотеки. Заклад є бюджетною, неприбутковою установою. Заклад несе відповідальність за своїми зобов`язаннями у межах належного йому майна згідно з чинним законодавством. Заклад не несе відповідальності за зобов`язання Засновника.

Майно закладу становлять основні та оборотні засоби, інші матеріальні цінності, набуті на законних підставах. Майно закладу є спільною комунальною власністю Городищенської міської ради і закріплюється за закладом на праві оперативного управління. Здійснюючи право оперативного управління заклад володіє та користується зазначеним майном, вчиняючи щодо нього будь-які дії, які не суперечать чинному законодавству та Статуту.

Структурними підрозділами Городищенського центру культури і дозвілля Городищенської міської ради є, зокрема, Набоківський сільський клуб та Чубівський міський клуб № 3.

Матеріалами справи підтверджено, що також не заперечує відповідач, що Городищенська міська рада правовстановлюючі документи на спірні приміщення та земельні ділянки під ними не виготовлялися, заходи щодо приведення документації у відповідність по закладам комунальної власності не здійснювалися.

Так, витягом з Державного реєстру речових прав від 17.10.2023 підтверджується, що правовстановлюючі документи виготовлено лише на будівлю, що знаходиться за адресою м. Городище, вул. Театральна, 2А, тобто на Городищенський центр культури і дозвілля Городищенської міської ради.

Отже, з огляду на визначену Законом № 1952-IV обов`язкову реєстрацію речових прав та надані відповідачу Законом № 280/97-ВР повноваження, його бездіяльність щодо оформлення правовстановлюючих документів на зазначені приміщення та земельні ділянки, на яких вони розташовані, не відповідає закону.

Відсутність заходів щодо оформлення речових прав свідчить про протиправну бездіяльність відповідача, що, зважаючи на цільове призначення об`єктів культури, порушує права його користувачів на безпечні умови функціонування і розвитку.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи є обґрунтованими, а вимоги такими, що належить задовольнити.

Водночас, суд врахував, що відповідно до рішень виконавчого комітету Городищенської міської ради від 22.02.2024 № 40 та № 41 будинку культури в с. Набоків присвоєно адресу: с. Набоків, вул. Северина Наливайка, 2, а будинку культури в м. Городище по вул. Шкілька, присвоєно адресу: м. Городище, вул. Шкільна, 45.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки доказів понесення таких витрат суду не надано, відсутні підстави для розподілу судових витрат.

Керуючись ст. 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов керівника Смілянської окружної прокуратури задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Городищенської міської ради щодо оформлення правовстановлюючих документів на структурний підрозділ приміщення комунального закладу Набоківський сільський клуб, а також на земельну ділянку за адресою: вул. Северина Наливайка, 2, с. Набоків Черкаський район, Черкаська область.

Зобов`язати Городищенську міську раду (19502, Черкаська область, м. Городище, пл. Миру, 8, код ЄДРПОУ 33965401) вжити заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на приміщення Набоківського сільського клубу Городищенської міської ради, а також на земельну ділянку за адресою: вул. Северина Наливайка, 2, с. Набоків Черкаський район, Черкаська область.

Визнати протиправною бездіяльність Городищенської міської ради щодо оформлення правовстановлюючих документів на структурний підрозділ приміщення комунального закладу Чубівський міський клуб № 3, а також на земельну ділянку за адресою: вул. Шкільна, 45, м. Городище, Черкаський район, Черкаська область.

Зобов`язати Городищенську міську раду (19502, Черкаська область, м. Городище, пл. Миру, 8, код ЄДРПОУ 33965401) вжити заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на приміщення комунального закладу Чубівський міський клуб № 3, а також на земельну ділянку за адресою: вул. Шкільна, 45, м. Городище, Черкаський район, Черкаська область.

Визнати протиправною бездіяльність Городищенської міської ради щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку Городищенського центру культури і дозвілля Городищенської міської ради за адресою: вул. Театральна, 2А, м. Городище, Черкаський район, Черкаська область.

Зобов`язати Городищенську міську раду (19502, Черкаська область, м. Городище, пл. Миру, 8, код ЄДРПОУ 33965401) вжити заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку Городищенського центру культури і дозвілля Городищенської міської ради за адресою: вул. Театральна, 2А, м. Городище, Черкаський район, Черкаська область.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо її не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційного суду за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Алла РУДЕНКО

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.08.2024
Оприлюднено05.08.2024
Номер документу120782664
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки)

Судовий реєстр по справі —580/1582/24

Рішення від 02.08.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Алла РУДЕНКО

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Алла РУДЕНКО

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні