ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2а-3683/10/1770
11 жовтня 2010 року 13 год. 05 хв. м. Рівне
Рівненський окружний ад міністративний суд у складі головуючого судді Зозулі Д. П . за участю секретаря судовог о засідання Сторожука І.В. та с торін і інших осіб, які беруть участь у справі:
позивача: представник М икулін Іван Михайлович,
відповідача: представник н е з'явився,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом
Рівненського обласного в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів
до Товариства з обмеженою від повідальністю "Кубала і К"
про стягнення адміністрат ивно-господарських санкцій, -
ВСТАНОВИВ :
Позивач - Рівненське обла сне відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів зверн увся до суду з позовом про стя гнення з Товариства з обмеже ною відповідальністю "Кубала і К" адміністративно-господа рських санкцій за невиконанн я нормативу робочих місць дл я працевлаштування інваліді в та пені на загальну суму 3059,40 г ривень.
Представник позивача у суд овому засіданні позов підтри мав. Суду пояснив, що відповід ачам не сплачені штрафні сан кції у розмірі та порядку, пер едбаченому статтею 20 Закону У країни "Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні" №875-XII від 21.03.1991 року за неви конання у 2009 році нормативу ст ворення робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів, пе редбаченого ст.19 цього Закону , в сумі 8490,63 грн., що визнано і сам им відповідачем. Разом з тим, 1 7.05. 2010 року відповідачем самост ійно сплачено 5572,23 грн. Таким чи ном, до стягнення підлягає за лишок добровільно не сплачен их адміністративно-господар ських санкцій на суму 3000 грн. та нарахована на нього пеня в ро змірі 59,40 грн., усього на суму - 3059, 40 грн. Просить позов задовольн ити в повному обсязі.
Відповідач у судове засід ання повторно не з'явився, про день, час та місце судового за сідання повідомлявся належн им чином. Заперечень на адмін істративний позов не подав. П ро причини неявки суд не пові домив. Судом не визнавалася о бов'язковою участь відповіда ча в судовому засіданні. За та ких обставин, суд вважає за мо жливе розглянути справу без участі представника відпові дача на підставі наявних у сп раві доказів.
Заслухавши у відкритому су довому засіданні пояснення п редставника позивача, дослід ивши подані письмові докази, оцінивши їх за своїм внутріш нім переконанням, що ґрунтую ться на всебічному, повному і об' єктивному розгляді у су довому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд ді йшов висновку, що позов підля гає до задоволення повністю з огляду на наступне.
Відповідно до наказу керую чого Рівненського обласного відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів № 60 від 21.07. 2 010 року було проведено невиїзн у перевірку товариства з обм еженою відповідальністю "Куб ала і К" щодо дотримання ним ви мог статей 19, 20 Закону України " Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні" (а.с . 9).
Згідно Акту перевірки ві дповідача № 82 від 19 травня 2010 рок у було визначено адміністрат ивно-господарську санкцію, щ о підлягає сплаті на суму 8490,63 г рн. та нараховано пеню за несв оєчасне перерахування вищез азначеної адміністративно-г осподарської санкції на суму 81,60 грн. Акт підписано голо вним бухгалтером відповідач а Степанюк В.Ю. без запере чень.
Разом з тим, у даному акті за значено, що відповідно до пла тіжних доручень № 85, № 86 від 17.05. 2010 року товариством з обмежено ю відповідальністю "Кубала і К" частково сплачено адмініс тративно-господарську санкц ію у розмірі 5490,63 грн. та пеню на суму 81,60 грн. (а.с. 8).
Обов'язки роботодавців сто совно забезпечення прав інва лідів на працевлаштування ви значені частиною 3 статті 18 За кону України "Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні" № 875-XII від 21.03. 1991 року. До кола таких обов'язків відн есено: виділення та створенн я робочих місць для працевла штування інвалідів, у тому чи слі спеціальних робочих місц ь; створення для інвалідів ум ов праці з урахуванням індив ідуальних програм реабіліта ції; забезпечення інших соці ально-економічних гарантій, передбачених чинним законод авством; надання державній с лужбі зайнятості інформації , необхідної для організації працевлаштування інвалідів ; звітування Фонду соціально го захисту інвалідів про зай нятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встанов леному Кабінетом Міністрів У країни.
Відповідно до ч.1 ст.19 Закону України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні" № 875-XII від 21.03. 1991 року, для п ідприємств, установ, організ ацій - роботодавців, установл юється норматив робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів у розмірі чотирьох відс отків середньооблікової чис ельності штатних працівникі в облікового складу за рік, а я кщо працює від 8 до 25 осіб, - у кіл ькості одного робочого місця . Обчислення середньообліков ої чисельності працюючих зді йснюється відповідно до Інст рукції зі статистики кількос ті працівників, яка затвердж ена наказом Міністерства ста тистики України № 286 від 28.09. 2005 ро ку.
Поняття робоче місце інвал іда визначено статтею 1 Закон у України "Про реабілітацію і нвалідів в Україні" № 2961-IV від 06.10. 2005 року, і розуміється як місц е або виробнича ділянка пост ійного або тимчасового знахо дження особи у процесі трудо вої діяльності на підприємст вах, в установах і організаці ях.
Згідно з вимогами ч. 2 ст. 19 З акону України "Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні" № 875-XII від 21.03. 1991 року т а даними про середньообліков у кількість штатних працівни ків відповідача у 2009 році, норм атив для працевлаштування ін валідів для відповідача у 2009 р оці становив - 1 робоче місце.
Доказів створення робочог о місця для працевлаштування інваліда відповідачем суду не надано.
Звітність за формою №10-ПІ (р ічна) "Звіт про зайнятість і пр ацевлаштування інвалідів", з атвердженою наказом Мініст ерства праці та соціальної п олітики України № 42 від 10.02.2007 рок у з відповідними показниками у встановлений законодавств ом період відповідач подав Р івненському обласному відді ленню Фонду соціального захи сту інвалідів (а.с.4).
Відповідно до ч.1 ст. 20 Закону України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні" № 875-XII від 21.03. 1991 року, підпр иємства, установи, організац ії, у тому числі підприємства , організації громадських ор ганізацій інвалідів, фізичні особи, які використовують на йману працю, де середньооблі кова чисельність працюючих і нвалідів менша, ніж установл ено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щорок у сплачують відповідним відд іленням Фонду соціального за хисту інвалідів адміністрат ивно-господарські санкції, с ума яких визначається в розм ірі середньої річної заробіт ної плати на відповідному пі дприємстві, установі, органі зації, у тому числі підприємс тві, організації громадських організацій інвалідів, фізи чної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоч е місце, призначене для праце влаштування інваліда і не за йняте інвалідом. Для підприє мств, установ, організацій, у т ому числі підприємств, орган ізацій громадських організа цій інвалідів, фізичних осіб , на яких працює від 8 до 15 осіб, р озмір адміністративно-госпо дарських санкцій за робоче м ісце, призначене для працевл аштування інваліда і не зайн яте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організ ації громадських організаці й інвалідів, у фізичної особи , яка використовує найману пр ацю. Положення цієї част ини не поширюється на підпри ємства, установи і організац ії, що повністю утримуються з а рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
За даними дослідженої суд ом звітності відповідача за формою №10-ПІ (річна), середня рі чна заробітна плата в 2009 році с кладала 8490,63 грн., відповідно су ма адміністративно-господар ських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів (код рядка 06) становить 8490,63 грн.
Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні" №875-XII від 21.03.1991 року, адмін істративно-господарські сан кції розраховуються та сплач уються підприємствами, устан овами, організаціями, самост ійно в строк до 15 квітня року, н аступного за роком, в якому ві дбулося порушення нормативу .
А в силу вимог ч. 2 ст. 20 Закону України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні" №875-XII від 21.03.1991 року, поруш ення термінів сплати адмініс тративно-господарських санк цій тягне за собою нарахуван ня пені. Пеня обчислюється ви ходячи з 120 відсотків річних о блікової ставки Національно го банку України, що діяла на м омент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь ї ї строк.
17 травня 2010 року відповідаче м було добровільно сплачено частину адміністративно-гос подарської санкції на суму 5572 ,23 грн. Таким чином, станом, 14.10. 2010 р оку за відповідачем рахуєтьс я заборгованість зі сплати а дміністративно-господарськ ої санкції на суму 3000 грн., на як у позивачем було нараховано пеню у сумі 59,40 грн. (а.с. 5).
Розрахунок пені, здійснени й позивачем повністю відпові дає положенням ч. 2 ст. 20 вищезаз наченого Закону та Порядку н арахування пені та її сплати , затвердженого наказом Міні стерства праці та соціальної політики України № 223 від 15.05. 2007 р оку та зареєстрованого в Мін істерстві юстиції України 30.05 . 2007 року за № 552/13819.
Згідно з ч. 5 ст. 20 Закону Укр аїни "Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні" № 875-XII від 21.03. 1991 року, у разі нес плати адміністративно-госпо дарських санкцій або пені чи неможливості їх сплати за рі шенням господарського суду ї х стягнення в примусовому по рядку може бути звернено на м айно підприємства, установи, організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичної особи, яка викорис товує найману працю, в порядк у, передбаченому законом. З гідно з ч. 5 ст. 20 Закону Україн и "Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні" № 875-XII від 21.03. 1991 року, у разі неспла ти адміністративно-господар ських санкцій або пені чи нем ожливості їх сплати за рішен ням господарського суду їх с тягнення в примусовому поряд ку може бути звернено на майн о підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичної особи, яка використо вує найману працю, в порядку, п ередбаченому законом.
Враховуючи, що Закон Україн и "Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні" №875-XII від 21.03.1991 року не є процесуа льним законом, а тому не може в изначати підсудність справ з а публічно-правовими спорами за участю органів Фонду соці ального захисту інвалідів, с тягнення адміністративно-го сподарських санкцій та пені здійснюється за правилами Ко дексу адміністративного суд очинства України, тобто за рі шенням адміністративного су ду.
За наведених обставин, поз овні вимоги підтверджені нал ежними та допустимими доказа ми і підлягають до задоволен ня в повному обсязі.
Судові витрати по справі зг ідно ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и з відповідача не стягуютьс я.
Керуючись статтями 160-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повн істю.
Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю "Куб ала і К" (33018, вул. Відінська, 18/64, м. Р івне, код ЄДРПОУ - 32300384) на корист ь держави в особі Рівненсько го обласного відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів (33028, вул. Замкова, 10 а/1, м. Рівне , код ЄДРПОУ - 13979356) адміністрати вно-господарську санкцію в р озмірі 3059 (три тисячі п'ятдесят дев'ять) грн. 40 коп.
Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.
Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Рівненський окружний адм іністративний суд. Копія апе ляційної скарги одночасно на дсилається особою, яка її под ає, до Львівського апеляційн ого адміністративного суду.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, а також прийняття пос танови у письмовому провадже нні апеляційна скарга подаєт ься протягом десяти днів з дн я отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, було повідомлено про мо жливість отримання копії пос танови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк н а апеляційне оскарження пост анови суду обчислюється з на ступного дня після закінченн я п'ятиденного строку з момен ту отримання суб'єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.
Суддя < Підпис > Зозуля Д. П.
Постанова складена в по вному обсязі 14.10.10р.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.10.2010 |
Оприлюднено | 09.11.2010 |
Номер документу | 12078375 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Зозуля Д. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні