Дата документу 31.07.2024Справа № 554/9731/23 Провадження № 2/554/270/2024
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 липня 2024 року Октябрський районний суд м.Полтави в складі:
головуючого - судді Савченко Л.І.
за участю секретаря судового засідання - Грай К.В.,
представника позивача - Ємець В.М. , представника відповідача ОСОБА_2 - ОСОБА_3 , відповідача - ОСОБА_4 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Полтаві цивільну справу за позовом Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційна організація № 2» Полтавської міської ради до ОСОБА_2 , ОСОБА_4 про стягнення заборгованості за оплату житлово-комунальних послуг, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач КП «ЖЕО №2» звернувся до суду з позовом до відповідачів про стягнення заборгованості за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій за період з 01.10.2021 року по 30.09.2022 року, яка станом на 01.10.2022 становить 1 415 грн. 22 коп., які отримані за адресою: АДРЕСА_1 .
В обґрунтування позову зазначив, що КП «ЖЕО № 2» ПМР у період з 01.04.2012 по 30.09.2022 обслуговувало будинок за адресою: АДРЕСА_2 . КП «ЖЕО №2» ПМР надавало послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій споживачам згідно тарифу, у строки та з періодичністю, визначеними рішеннями Виконавчого комітету Полтавської міської ради № 50 від 20.02.2008 (до 01.05.2018) та згідно Рішення Виконавчого комітету Полтавської міської ради № 68 від 04.04.2018 (з 01.05.2018), з урахуванням рішення Виконавчого комітету Полтавської міської ради № 226 від 21.10.2021 року, яким з 01.11.2021 року послугу по вивезенню побутових відходів виключено з переліку послуг з утримання будинків та прибудинкових територій для споживачів будинку. З 01.05.2018 вартість послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій по вказаній квартирі становила 133,66 грн. ( 2, 125 грн. Х 62,90 кв.м. загальної площі квартири), з 01.11.2021 року вартість послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій по квартирі становила 116,49 грн. ( 1,852 грн. Х 62,90 кв.м. загальної площі квартири). 01.10.2022 року вказаний житловий будинок передано ОСББ для утримання та експлуатації, однак у мешканців залишилася непогашена заборгованість за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які надавалися КП «ЖЕО № 2» зокрема, по особовому рахунку № НОМЕР_1 відкритому по АДРЕСА_1 , за період з 01.10.2021 по 30.09.2022 у сумі 1415, 22 грн. За вказаною адресою зареєстровані ОСОБА_2 та ОСОБА_4 , які споживали надані позивачем послуги. Вказує, що КП «ЖЕО № 2» надавало мешканцям будинку виключний перелік послуг згідно тарифу, переліку, у строки та з періодичність, визначеними рішеннями Виконавчого комітету Полтавської міської ради № 50 від 20.02.2008 та № 68 від 04.04.2018 з урахуванням рішення Виконавчого комітету Полтавської міської ради № 226 від 21.10.2021. Відповідачі ж свого обов`язку зі сплати послуг не виконували, тому за ними утворилася зазначена заборгованість. Наголошує, що предметом спору є стягнення заборгованості, а не факт надання/ненадання послуг чи надання їх в неповному обсязі чи надання їх належної/неналежної якості. З цих підстав, звернувся до суду з позовом.
Ухвалою Октябрського районного суду м.Полтави від 20 жовтня 2023 року відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням учасників справи.
Від відповідачів ОСОБА_2 та ОСОБА_4 до суду надійшов відзив на позов, в якому прохали у задоволенні позову відмовити, посилаючись на те, що 03.07.2021 року співвласниками багатоквартирного будинку АДРЕСА_2 було прийнято рішення про створення ОСББ «ПУШКІНА 1». 19.08.2021 вказане ОСББ «ПУШКІНА 1» було зареєстроване у Єдиному державному реєстрі. Після внесення державним реєстратором запису про державну реєстрацію ОСББ, його правління 03.09.2021 року поштовим відправленням повідомили КП «ЖЕО №2», що з 19.08.2021 року самостійно забезпечує господарську діяльність ОСББ та прохає відповідно до вимог Закону передати паспорт, технічну та будь-яку іншу документацію на будинок відповідно до вимог ч.ч.18,19 ст. 6 ЗУ «Про ОСББ». Після неодноразових звернень та зволікань з боку позивача, Акт приймання -передачі документації на будинок був підписаний лише 30.09.2022. Вказують, що з дня внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію ОСББ, останнє відмовилося від користування послугами КП «ЖЕО №2» з утримання будинку та прибудинкової території, про що повідомило позивача. Вважають, що їхні правовідносини із позивачем станом на вересень 2021 року вже були відсутні. Вважають, що позивач безпідставно звертається до суду з позовом про стягнення заборгованості , оскільки жодних доказів надання послуг як в період до створення ОСББ, так і після не надав, а наголошення на те, що предметом спору є стягнення заборгованості, а не факт наданн/ненадання послуг чи надання не в повному обсязі є безпідставним та оцінено судом у рішенні Октябрського районного суду м.Полтави у справі № 554/5975/23.
Від позивача КП «ЖЕО №2» до суду надійшла відповідь на відзив, у якій зазначено, що 01.10.2022 року житловий будинок було передано ОСББ для утримання та експлуатації, однак у мешканців залишилася непогашена заборгованості за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які надавалися КП «ЖЕО №2», включно до 30.09.2022 року. Доводи відповідачів, що плата за послуги позивачу повинна здійснюватися лише до державної реєстрації ОСББ не відповідають вимогам чинного законодавства. Крім того, відповідачі не зверталися до КП «ЖЕО №2» щодо ненадання чи надання послуг неналежної якості, тому їхні доводи щодо надання послуг неналежної якості є безпідставними. Щодо процедури передачі будинку в обслуговування ОСББ вказує, що на звернення ОСББ від 06.09.2021 року ними була направлена відповідь від 22.09.2021 року, в якій повідомлено про підготовлений Акт приймання-передачі технічної документації та було запропоновано направити представника ОСББ до КП «ЖЕО №2» для здійснення процедури передачі документації та будинку 30.09.2021 о 15.00. Представники ОСББ проігнорували запрошення, тому 19.10.2021 року їх було повторно викликано для здійснення процедури передачі на 29 жовтня 2021 року о 14.00. Представники ОСББ з`явилися, але зустріч була непродуктивною. У листопаді 2021 року працівниками КП «ЖЕО №2», в межах тарифу, були виконані роботи по ремонту труб системи центрального опалення в підвальному приміщенні. 30.09.2022 до ОСББ був направлений Акт приймання-передачі технічної документації на будинок у 2-х примірниках, інвентарна справа та перелік квартир, які отримані 03.10.2022. Проте один з примірників повернутий не був. Відтак, наказом № 202 від 03 жовтня 2022 року КП «ЖЕО №2» припинило надання послуг за адресою: АДРЕСА_2 з 01.10.2022 та з цього моменту припинило нараховувати оплати. Вважає, що заперечення відповідачів зводяться до незгоди сплачувати за послуги, які надавалися КП «ЖЕО №2», а тому прохав позов задовольнити.
У судовому засіданні представник позивача Ємець В.М. позов підтримала, надала пояснення, аналогічні тим, які викладені у позові та відповіді на відзив.
Відповідач ОСОБА_2 у судове засідання не з`явився, довіривши представництво своїх інтересів представнику ОСОБА_3 , який у судовому засіданні проти задоволення позову заперечував, з підстав, викладених у відзиві на позов.
Відповідач ОСОБА_4 у судовому засіданні проти задоволення позову заперечувала, підтримала викладені у відзиві доводи.
Суд, заслухавши учасників справи, дослідивши матеріали справи, вважає позов таким, що не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом, відповідачі ОСОБА_2 та ОСОБА_4 проживають та зареєстровані у кв. АДРЕСА_3 , форма власності приватна, що слідує з довідки виданої КП «ЖЕО №2» від 08.08.2023 року № 1986 (а.с.15).
КП «ЖЕО №2» з 01.04.2012 обслуговувало будинок за адресою: АДРЕСА_2 та надавало послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій споживачам згідно тарифу, у строки та з періодичністю, визначеними рішеннями Виконавчого комітету Полтавської міської ради № 50 від 20.02.2008 (до 01.05.2018) та згідно Рішення Виконавчого комітету Полтавської міської ради № 68 від 04.04.2018 (з 01.05.2018), з урахуванням рішення Виконавчого комітету Полтавської міської ради № 226 від 21.10.2021 року, яким з 01.11.2021 року послугу по вивезенню побутових відходів виключено з переліку послуг з утримання будинків та прибудинкових територій для споживачів будинку. З 01.05.2018 вартість послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій по вказаній квартирі становила 133,66 грн. ( 2, 125 грн. Х 62,90 кв.м. загальної площі квартири), з 01.11.2021 року вартість послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій по квартирі становила 116,49 грн. ( 1,852 грн. Х 62,90 кв.м. загальної площі квартири).
Відповідачі були споживачами послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, наданими КП «ЖЕО №2», що ними не заперечується, однак як вони вважають до 19.08.2021 року, тобто до моменту державної реєстрації ОСББ «Пушкіна1».
Відповідно до Протоколу №1 установчих зборів від 03.07.2021 року співвласниками багатоквартирного будинку АДРЕСА_2 було прийнято рішення про створення ОСББ «ПУШКІНА 1». З дня внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію ОСББ відмовилося від користування послугами КП «ЖЕО №2» з утримання будинку та прибудинкової території, у зв`язку з чим уповноважило голову правління ОСББ надіслати поштове відправлення на адресу КП «ЖЕО №2» з повідомленням про відмову співвласників будинку від послуг останнього з дня внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію ОСББ. Також установчими зборами було вирішено після державної реєстрації ОСББ замовити фахове обстеження технічного стану інженерних систем Будинку (Звіту), перейти через статутні органи управління ОСББ на форму управління спільним майном будинку самостійно власними силами шляхом самозабезпечення та відмовитися від користування послуг КП «ЖЕО №2», письмово повідомивши останнього про дострокове припинення Договору між КП «ЖЕО №2» та співвласниками у день державної реєстрації ОСББ, про що повідомити КП «ЖЕО № 2» (а.с.53-57).
Відповідно до копії виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 20.08.2021, 19.08.2021 було зареєстровано ОСББ «ПУШКІНА 1» як юридичну особу з ідентифікаційним кодом юридичної особи 44325784 (а.с. 127).
Статут ОСББ «ПУШКІНА 1» затверджено 03 серпня 2021 року установчими зборами Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ПУШКІНА 1» (а.с.62).
Правління ОСББ 03.09.2021 року за вих.. № 1 поштовим відправленням повідомило КП «ЖЕО №2», що з 19.08.2021 року було зареєстроване ОСББ «ПУШКІНА 1», яке самостійно забезпечує господарську діяльність та прохає відповідно до вимог Закону передати паспорт, технічну та будь-яку іншу документацію на будинок (а.с.64).
06.09.2021 року за вих. № 1-06/09-Д правління ОСББ повторно звернулося до КП «ЖЕО №2» з проханням виконати вимоги ст. 6 Закону «Про Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» та повідомити про дату і місце передачі-прийому вказаних у зверненні документів, яке отримано позивачем 06.09.2021, про що свідчить вхідний штамп (а.с.65).
13.09.2021 року ОСББ вручило КП «ЖЕО №2» чергове звернення від 13.09.2021 року за вих.. № 2-13/9-Д, в якому просило надати до підписання Акту прийому-передачі його копію для ознайомлення та завірені копії актів періодичних оглядів внутрішньо-будинкових систем та їх елементів за 2020-2021 р.р. (а.с.72).
26.09.2022 ОСББ «ПУШКІНА 1» вчергове звернулося до начальника КП «ЖЕО№2» з вимогою передати технічну документацію на будинок (а.с.80-82).
На звернення ОСББ від 06.09.2021 року КП «ЖЕО №2» була направлена відповідь від 22.09.2021 року, в якій повідомлено про підготовлений Акт приймання-передачі технічної документації та було запропоновано направити представника ОСББ до КП «ЖЕО №2» для здійснення процедури передачі документації та будинку 30.09.2021 о 15.00. (а.с.99).
19.10.2021 року ОСББ «ПУШКІНА 1» повторно було викликано для здійснення процедури передачі технічної документації на 29 жовтня 2021 року о 14.00. (а.с.100).
В той же час, на замовлення ОСББ «ПУШКІНА 1» у вересні 2021 року фахівцем з обстеження інженерних систем будівель ОСОБА_5 був виготовлений Звіт з обстеження технічного стану інженерних систем будинку, в якому визначено технічний стан інженерних систем опалення та електропостачання житлового будинку АДРЕСА_2 аварійним (категорія 4 (червона) - критичний для експлуатації, які терміново потребують капітального ремонту (а.с.66-71).
05.10.2021 року ОСББ «ПУШКІНА 1» звернулося до надавачів послуг та направило поштою до КП «ЖЕО №2» примірник Дефектного акту для підтвердження чи спростування викладеного у Дефектному акті та Звіті (а.с.73-77).
Лише 30.09.2022 за вих. № 2.3.80 до ОСББ «ПУШКІНА 1» був направлений Акт приймання-передачі технічної документації на будинок у 2-х примірниках, інвентарна справа та перелік квартир, які отримані 03.10.2022. Примірний Акту повернутий не був (а.с.101-105).
Відтак, наказом № 202 від 03 жовтня 2022 року КП «ЖЕО №2» припинило надання послуг за адресою: АДРЕСА_2 з 01.10.2022 та з цього моменту припинило нараховувати оплати (а.с.106).
У даному спорі правовідносини сторін виникли з приводу надання комунальних послуг. На час виникнення цих правовідносин діяв ЗаконУкраїни «Про житлово-комунальні послуги» № 1875-IV від 24 червня 2004 року, який втратив свою чинність на підставі Закону України «Про житлово-комунальні послуги» № 2189 VIII від 09 листопада 2017 року.
Відповідно до пункту 3 перехідних положень Закону України "Прожитлово-комунальні послуги" від 09 листопада 2017року №2189-VIII (уредакції від 09 листопада 2017 року) договори про надання комунальних послуг, укладені до набрання чинності цим Законом, зберігають чинність протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом, крім випадку, якщо до спливу зазначеного строку співвласники багатоквартирного будинку прийняли рішення про вибір моделі організації договірних відносин з виконавцем комунальної послуги відповідно до пункту 4 цього розділу. У разі якщо згідно з договорами про надання комунальних послуг, укладеними до введення в дію цього Закону, передбачено більш ранній строк їх припинення, такі договори вважаються продовженими на той самий строк і на тих самих умовах.
Пунктом 3-1 перехідних положень Закону України "Прожитлово-комунальні послуги" передбачено, що договори про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, укладені до введення в дію норм цього Закону, що регулюють надання послуг з управління багатоквартирним будинком, зберігають чинність на умовах, визначених такими договорами (у тому числі вивезення побутових відходів за наявності), до дати набрання чинності договорами про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, що укладені за правилами, визначеними цим Законом. У разі якщо згідно з такими договорами передбачено більш ранній строк їх припинення, такі договори вважаються продовженими на той самий строк і на тих самих умовах.
Не пізніш як протягом одного року з дня введення в дію цього Закону співвласники багатоквартирних будинків незалежно від обраної ними форми управління багатоквартирним будинком зобов`язані прийняти рішення про модель організації договірних відносин з виконавцями комунальних послуг (крім послуг з постачання електричної енергії та природного газу) щодо кожного виду комунальної послуги згідно зчастиною першою статті 14 цього Закону, а виконавці комунальних послуг-укласти із такими співвласниками договори про надання відповідних комунальних послуг відповідно до обраної співвласниками моделі організації договірних відносин (пункт 4 розділу VI Закону № 2454-VIII від 07червня 2018 року).
Відповідно до пункту 1 перехідних положень Закону України "Прожитлово-комунальні послуги" від 09 листопада 2017 року №2189-VIII (у редакції від 09 листопада 2017 року) цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через шість місяців з дня набрання чинності цим Законом. Закон було опубліковано в газеті "Голос України" від 09 грудня 2017 року № 231, набрав чинності з 10 грудня 2017 року, а був введений в дію 10 червня 2018 року.
Згідно із статтею 5 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" № 2189-VIII (у редакції від 09 листопада 2017 року) до житлово-комунальних послуг належить, зокрема житлова послуга - послуга з управління багатоквартирним будинком, яка набула чинності 10 червня 2018 року. Ця послуга включає: утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів тощо.
Законодавцем передбаченотри форми управління багатоквартирним будинком:
-співвласники здійснюють управління самостійно шляхом самоорганізації;
-функції з управління будинком передаються управителю шляхом укладання відповідного договору на підставі типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком;
-управління будинком здійснюється об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку (далі ОСББ) або асоціацією співвласників багатоквартирних будинків.
Управління багатоквартирним будинком шляхом створення ОСББ як форма управління передбачає створення та реєстрацію ОСББ як юридичної особи. В цьому випадку співвласники здійснюють управління через свої органи управління, зокрема: загальні збори, правління ОСББ і ревізійну комісію.
У такому разі ОСББ, в особі свого правління, укладає договори на виконання робіт чи надання послуг з іншими фізичними чи юридичними особами для забезпечення утримання свого житлового будинку та його прибудинкової території.
У статті 1 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" зазначено, що об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об`єднання) - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.
Статтею 4 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" унормовано, що об`єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов`язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами.
За змістом статті 12 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" управління багатоквартирним будинком здійснює об`єднання через свої органи управління.
За рішенням загальних зборів функції з управління багатоквартирним будинком можуть бути передані (всі або частково) управителю або асоціації.
Об`єднання самостійно визначає порядок управління багатоквартирним будинком та може змінити його у порядку, встановленому цим Законом та статутом об`єднання.
Відповідно до норм статті 16 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" об`єднання має право відповідно до законодавства та статуту об`єднання: утворювати органи управління, визначати умови та розмір плати за їхню діяльність; приймати рішення про надходження та витрати коштів об`єднання; визначати порядок користування спільним майном відповідно до статуту об`єднання; укладати договори; виступати замовником робіт з капітального ремонту, реконструкції багатоквартирного будинку; встановлювати порядок сплати, перелік та розміри внесків і платежів співвласників, у тому числі відрахувань до резервного та ремонтного фондів; здійснювати для виконання статутних завдань господарче забезпечення діяльності об`єднання в порядку, визначеному законом; визначати підрядника, укладати договори про управління та експлуатацію, обслуговування, реконструкцію, реставрацію, проведення поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення майна з будь-якою фізичною або юридичною особою; здійснювати контроль за своєчасною сплатою внесків і платежів; захищати права, представляти інтереси співвласників у судах, органах державної влади і органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форми власності; використовувати допоміжні приміщення у багатоквартирному будинку для потреб органів управління об`єднання; встановлювати сервітути, здавати в оренду допоміжні приміщення та інше спільне майно багатоквартирного будинку.
Відповідно до частини 1-3 статті 12 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" витрати на управління багатоквартирним будинком включають: 1) витрати на утримання, реконструкцію, реставрацію, проведення поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна у багатоквартирному будинку; 2) витрати на оплату комунальних послуг стосовно спільного майна багатоквартирного будинку; 2-1) витрати, пов`язані з виконанням зобов`язань за кредитним договором, укладеним за програмами Фонду енергоефективності; 3) витрати на сплату винагороди управителю в разі його залучення; 4) інші витрати, передбачені рішенням співвласників або законом.
ОСББ «ПУШКІНА 1» було зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, як юридична особа 19 серпня 2021 року та саме з цього часу набуло прав та обов`язків щодо укладення відповідних господарських правочинім для надання комунальних послуг, а отже, з цього часу правовідносини між КП «ЖЕО №2» та відповідачами з приводу надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій припинилися, оскільки з цього часу питання надання комунальних послуг повинні вирішуватися ОСТТ «ПУШКІНА1».
Доводи позивача, що правовідносини між ним та відповідачами щодо надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій надавались до 30.09.2022, тобто до часу передачі житлового будинку по АДРЕСА_2 , приймання передачі технічної документації та затвердження акту приймання-передачі вказаного будинку, є неприйнятними з огляду на таке.
Як встановлено судом, 19.08.2021 було проведено державну реєстрацію юридичної особи - Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ПУШКІНА 1», що підтверджується інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
У статті 6 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" визначено, що державна реєстрація об`єднання (асоціації) проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Об`єднання (асоціація) вважається утвореним з дня його державної реєстрації.
Після державної реєстрації ОСББ «ПУШКІНА 1» розпочало управління будинком власними силами, про що своєчасно повідомляло позивача.
За приписами абзацу 18 статті 16 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку"колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об`єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об`єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж.
Як встановлено судом, починаючи з 03.09.2021 ОСББ «ПУШКІНА 1» неодноразово звертався до КП «ЖЕО №2» з проханням передати необхідну документацію на будинок, що фактично було здійснено 30.09.2022.
При цьому, нормами Закону покладено обов`язок саме на колишнього балансоутримувача багатоквартирного будинку або особу, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком передати необхідну документацію та не вказано, що новостоверене об`єднання повинно самостійно звертатися за отриманням вказаних документів.
Суд звертає увагу, що норми Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" та Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" на момент виникнення спірних правовідносин, не покладали на Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку обов`язку прийняти на баланс відповідний будинок.
Отже, чинне законодавства не встановлювало та не встановлює вимогу щодо передачі на баланс новоствореному об`єднанню будинку від колишнього балансоутримувача багатоквартирного будинку або особи, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об`єднання.
Таким чином, для виконання ОСББ «ПУШКІНА 1» функцій з управління будинку не вимагається прийняття його на баланс.
Наказом Мінжитлокомунгоспу України від 02 лютого 2009 року № 13 затверджено "Правила управління будинком, спорудою, житловим комплексом будинків і споруд" (далі - Правила).
Відповідно до пункту 1.4. Правил особою, що здійснює управління будинком, є у разі самоуправління будинком - власники, співвласники будинку, створені ними органи, організації та об`єднання або балансоутримувач чи будь-яка інша особа, яка уповноважена від імені власників, співвласників будинку виконувати функції з управління будинком.
Згідно з пунктом 2.1. Правил для приймання-передачі об`єкта в управління утворюється відповідна комісія у складі представників попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, власників, співвласників та особи, що буде здійснювати управління будинком.
Комісію очолює представник сторони, яка приймає.
Комісія визначає технічний стан об`єкта відповідно до вимог законодавства та складає акт приймання-передачі об`єкта в управління (з управління).
Кожній із сторін, що бере участь у прийманні-передачі об`єкта, надається примірник акта приймання-передачі, підписаний членами комісії та затверджений керівництвом кожної сторони - юридичної особи.
Натомість, незважаючи на численні звернення ОСББ «ПУШКІНА 1», позивач в порушення норм статті 16 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку", а також Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом будинків і споруд, протягом тривалого часу не передавав технічну документації, а також будинок в управління ОСББ, та продовжував нараховувати, зокрема відповідачам, які є співвласниками будинку, платежі в період з жовтня 2021 року по вересень 2022 року включно, коли управителем будинку було ОСББ на підставі рішення загальних зборів.
Разом з тим, як вбачається із матеріалів справи, КП «ЖЄО №2» продовжувало надавати послуги з управління будинком, а саме проводило у листопаді 2021 року роботи по ремонту труб системи центрального опалення в підвальному приміщенні, не маючи зобов`язань перед співвласниками, чим порушено право співвласників на управління власним спільним майном.
Незважаючи на повідомлення про початок обслуговування будинку ОСББ «ПУШКІНА 1», КП «ЖЕО №2» продовжував нараховувати безпідставно платежі за ці послуги.
Об`єднана палата Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду у постанові від 05 липня 2019 року у справі № 910/6167/18 дійшла висновку про те, що передбачений частиною 18 статті 6 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» обов`язок попереднього балансоутримувача будинку з передачі документації на будинок об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку виникає у нього з дня державної реєстрації об`єднання та не залежить від прийняття об`єднанням рішення про передачу йому функцій з управління будинком та про прийняття будинку на баланс, оскільки будь-яких інших умов, крім державної реєстрації об`єднання, для передачі документації від попереднього балансоутримувача Законом не визначено.
Отже, з огляду на встановлені обставини та надані сторонами докази, доводи позивача щодо обґрунтованого нарахування відповідачам заборгованості за послуги з утримання будинку та прибудинкової території за період з 01 жовтня 2021 року по 30 вересня 2022 року у розмірі 1415 грн. 22 коп. є безпідставними.
З цих підстав, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позову у повному обсязі.
Відповідно до ч.1 ст.141 ЦПК України судовий збір у сумі 2684 грн. покладається на позивача, оскільки у задоволенні позову судом відмовлено..
Керуючись ст.ст. 12, 81, 141, 229, 263, 265, 268, 354 ЦПК України, суд,-
В И Р І Ш И В :
У задоволенні позову Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційна організація № 2» Полтавської міської ради до ОСОБА_2 , ОСОБА_4 про стягнення заборгованості за оплату житлово-комунальних послуг- відмовити.
Судовий збір віднести на рахунок позивача.
Рішення може бути оскаржене до Полтавського апеляційного суду шляхом подання протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення апеляційної скарги.
Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 358 цього Кодексу.
Учасники справи:
позивач - Комунальне підприємство «Житлово-експлуатаційна організація № 2» Полтавської міської ради, місцезнаходження: м. Полтава, вул. Івана Мазепи, 30, код ЄДРПОУ 13961729,
відповідач - ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_2 .
відповідач - ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_3 .
Повне рішення складено 05 серпня 2024 року.
Суддя Л.І.Савченко
Суд | Октябрський районний суд м.Полтави |
Дата ухвалення рішення | 31.07.2024 |
Оприлюднено | 06.08.2024 |
Номер документу | 120793948 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг |
Цивільне
Октябрський районний суд м.Полтави
Савченко Л. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні