ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,
гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,
код ЄДРПОУ: 03499901, UA368999980313151206083020649
УХВАЛА
ПРО ВІДКРИТТЯ ПРОВАДЖЕННЯ У СПРАВІ
02.08.2024 Справа № 905/792/24
Суддя Господарського суду Донецької області Макарова Ю.В., розглянувши матеріали позовної заяви: Покровської міської ради Донецької області, м.Покровськ, Донецька область
до відповідача: Фізичної особи-підприємця Мірзоєвої Аксани Василівни, м. Покровськ, Донецька область
про стягнення 43525,76грн
ВСТАНОВИВ:
Покровська міська рада Донецької області звернулась до Господарського суду Донецької області з позовом до Фізичної особи-підприємця Мірзоєвої Аксани Василівни про стягнення заборгованості за оренду земельної ділянки в розмірі 43525,76грн.
В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на неналежне виконання відповідачем зобов`язань за договором оренди землі від 06.03.2017 в частинні повної оплати орендної плати за період з 2020 по 2023 рік.
Відповідно до ч. 9 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", фізична особа - підприємець позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності цією фізичною особою.
Здійснивши перевірку відомостей щодо відповідача через систему «Електронний суд», судом встановлено, що Мірзоєва А.В. за власним рішенням припинила підприємницьку діяльність з 28.12.2019, про що внесено відповідний запис до Реєстру за №22710060006000369.
Таким чином, станом на час звернення з даною позовною заявою особа, до якої пред`явлено позов, втратила статус підприємця.
У виконання приписів ч.6 ст.176 ГПК України ухвалою Господарського суду Донецької області від 03.06.2024 зобов`язано Державну міграційну службу України, Міністерство соціальної політики України та Центр надання адміністративних послуг м.Покровськ надати інформацію про зареєстроване місце проживання (перебування) фізичної особи Мірзоєвої А.В. та інформацію про реєстрацію її у якості внутрішньо переміщеної особи.
11.07.2024 на електрону адресу суд та 18.07.2024 через канцелярію суду від Державної міграційної служби України надійшла відповідь на запит, відповідно до якої за наявною в ДМС інформацією місце проживання Мірзоєвої А.В. значиться за наступною адресою: АДРЕСА_1 .
12.07.2024 на електрону адресу суду від Покровської міської військової адміністрації Донецької області надійшла відповідь на запит, відповідно до якої Мірзаєва А.В. зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 з 20.08.2024 по теперішній час.
Також, на електрону адресу суду без скріплення кваліфікаційним електронним підписом та 01.08.2024 через канцелярію суду від Міністерства соціальної політики України надійшла відповідь на запит, відповідно до якої з 08.03.2024 наявні відомості наступної адреси листування та фактичного проживання Мірзоєвої А.В. : АДРЕСА_2 .
Відповідно до абз.2 ч.1 ст.176 ГПК України якщо відповідачем вказана фізична особа, яка не є підприємцем, суд відкриває провадження протягом п`яти днів з дня отримання судом у порядку, передбаченому частиною восьмою цієї статті, інформації про зареєстроване у встановленому законом порядку місце проживання (перебування) фізичної особи - відповідача.
Підстави для прийняття рішення щодо залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження, передбачені ст.ст. 174, 175 ГПК України, судом не встановлені.
Відповідно до пункту 4 частини другої статті 176 ГПК України про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, в якій, серед іншого, зазначається за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) буде розглядатись справа.
За приписами частини першої пункту 3 статті 12 ГПК України спрощене позовне провадження призначене для розгляду малозначних справ, справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.
Для цілей цього Кодексу малозначними справами є: 1) справи, у яких ціна позову не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 2) справи незначної складності, визнані судом малозначними, крім справ, які підлягають розгляду лише за правилами загального позовного провадження, та справ, ціна позову в яких перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до положень статті 247 ГПК України при вирішенні питання про розгляд справи в порядку спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) ціну позову; 2) значення справи для сторін; 3) обраний позивачем спосіб захисту; 4) категорію та складність справи; 5) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначити експертизу, викликати свідків тощо; 6) кількість сторін та інших учасників справи; 7) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 8) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Статтею 252 ГПК України встановлено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Враховуючи, що ціна позову не перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, беручи до уваги обсяг та характер доказів у справі, суд вирішив розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи за наявними у справі матеріалами.
У позовній заяві позивач зазначив у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору Покровську міську військову адміністрацію Покровського району Донецької області.
Слід відзначити, що саме лише зазначення в позовній заяві певного підприємства чи особу як третю особу без самостійних вимог на предмет спору без вирішення судом питання щодо її допущення або залучення до участі у справі не надає їй відповідного процесуального статусу.
За приписами ст.50 ГПК України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого провадження у справі або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права або обов`язки щодо однієї із сторін. Їх може бути залучено до участі у справі також за заявою учасників справи. Якщо суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до розгляду встановить, що рішення господарського суду може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі у справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.
Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022 №64/2022, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, з 05:30год. 24.02.2022 на території України введено воєнний стан строком на 30 діб, який не одноразово продовжувався востаннє до 12.08.2024.
Відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 №309 "Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією" Покровська міська територіальна громада з 24.02.2022 включена до території, можливих бойових дій.
Відповідно до положень ст. 4 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" на територіях, на яких введено воєнний стан, для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення разом із військовим командуванням запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, оборони, цивільного захисту, громадської безпеки і порядку, захисту критичної інфраструктури, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян можуть утворюватися тимчасові державні органи - військові адміністрації. Рішення про утворення військових адміністрацій приймається Президентом України за поданням обласних державних адміністрацій або військового командування. Військові адміністрації населених пунктів утворюються в межах територій територіальних громад, у яких сільські, селищні, міські ради та/або їхні виконавчі органи, та/або сільські, селищні, міські голови не здійснюють покладені на них Конституцією та законами України повноваження, а також в інших випадках, передбачених цим Законом. Військову адміністрацію населеного пункту (населених пунктів) очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади Президентом України за пропозицією Генерального штабу Збройних Сил України або відповідної обласної державної адміністрації.
Військові адміністрації населених пунктів, районні, обласні військові адміністрації здійснюють свої повноваження протягом дії воєнного стану та 30 днів після його припинення чи скасування.
Згідно п.10, п.12 ч.2 ст. 15 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" військові адміністрації населених пунктів на відповідній території здійснюють повноваження із: управління об`єктами житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг населенню; здійснення управління майном, яке перебуває у комунальній власності відповідної територіальної громади (крім вирішення питань відчуження, у тому числі і шляхом приватизації комунального майна та надання комунального майна в оренду на строк понад один рік).
Відповідно до ч.2 ст. 10 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" у разі утворення військової адміністрації населеного пункту (населених пунктів) Верховна Рада України за поданням Президента України може прийняти рішення про те, що у період дії воєнного стану та 30 днів після його припинення чи скасування начальник військової адміністрації крім повноважень, віднесених до його компетенції цим Законом, здійснює повноваження сільської, селищної, міської ради, її виконавчого комітету, сільського, селищного, міського голови.
За приписами п. 3 ч. 1, ч. 5 ст. 78, ч. 2, п. 3-1 ч. 11 ст. 79 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні" повноваження сільської, селищної, міської, районної в місті, районної, обласної ради можуть бути достроково припинені, зокрема, у випадках, передбачених законами України "Про військово-цивільні адміністрації", "Про правовий режим воєнного стану". Повноваження сільської, селищної, міської, районної в місті, районної, обласної ради за наявності підстав, передбачених пунктом 3 частини першої цієї статті, достроково припиняються з дня набрання чинності актом Президента України про утворення відповідної військово-цивільної, військової адміністрації. Повноваження сільського, селищного, міського голови можуть бути достроково припинені у випадках, передбачених Законами України "Про військово-цивільні адміністрації", "Про правовий режим воєнного стану". Повноваження сільського, селищного, міського голови припиняються достроково, а відповідна особа звільняється з посади з підстав, зазначених в абзаці другому частини другої цієї статті, - з дня набрання чинності актом Президента України про утворення відповідної військово-цивільної, військової адміністрації населеного пункту (населених пунктів).
У ст.28 "Прикінцеві положення" ЗУ "Про правовий режим воєнного стану" передбачено, що у разі введення воєнного стану в окремих місцевостях у зв`язку із збройною агресією Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях у день набрання чинності актом Президента України про утворення військової адміністрації припиняються згідно із цим Законом повноваження, зокрема сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад, їх виконавчих органів, сільських, селищних, міських голів, інших посадових та службових осіб місцевого самоврядування, які працюють у цих органах місцевого самоврядування, старост - у разі утворення військової адміністрації відповідного населеного пункту (населених пунктів).
Повноваження сільського, селищного, міського голови визначені у ст. 42 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні", до яких згідно з п. 14 ч. 4 цієї статті віднесено представництво територіальної громади, ради та її виконавчого комітету у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами, а також у міжнародних відносинах відповідно до законодавства.
Одночасно, у ч. 1, п. 5 ч. 6 ст. 15 ЗУ "Про правовий режим воєнного стану" встановлено, що військові адміністрації у своїй діяльності керуються Конституцією України, Законами України "Про оборону України", "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", "Про критичну інфраструктуру", цим Законом та іншими нормативно-правовими актами. Повноваження військових адміністрацій здійснюються ними в порядку, визначеному законами України для здійснення повноважень відповідних місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом. Начальник військової адміністрації представляє відповідну військову адміністрацію та територіальну громаду у відносинах із державними органами, органами місцевого самоврядування, громадськими об`єднаннями, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності, громадянами.
Указом Президента України №620/2022 від 01.09.2022 на виконання ЗУ "Про правовий режим воєнного стану" утворено Покровську міську військову адміністрацію Покровського району Донецької області.
Відповідно до розпорядження Президента України від 07.09. 2022 року №172/2022-рп "Про призначення С. Добряка начальником Покровської міської військової адміністрації Покровського району Донецької області", постанови Верховної ради України від 21.09.2022 №2616-ІХ "Про здійснення начальниками Добропільської, Мирноградської, Покровської та Селидівської міських військових адміністрацій Покровського району Донецької області повноважень, передбачених частиною другою статті 10 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" повноваження Покровської міської ради Донецької області здійснює начальник Покровської міської військової адміністрації Сергій Добряк.
За відомостями ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що 12.09.2022 внесено запис про державну реєстрацію Покровської міської військової адміністрації Покровського району Донецької області (код ЄДРДПОУ 44790232), керівником є Добряк С.В.
Станом на час винесення даної ухвали Покровська міська військова адміністрація Покровського району Донецької області як юридична особа не перебуває в стані припинення.
Таким чином, саме Покровська міська військова адміністрація Покровського району Донецької області тимчасово на період воєнного стану та 30 днів після його припинення чи скасування здійснює повноваження Покровської міської ради. Відповідно начальник Покровської міської військової адміністрація Покровського району Донецької області на теперішній час здійснює повноваження голови Покровськой міської ради.
Оскільки предметом позову є, зокрема, стягнення заборгованості за договором оренди землі на користь Покровської міської ради в свою чергу на теперішній час повноваження Покровської міської ради тимчасово здійснює Покровська міська військова адміністрація Покровського району Донецької області, суд дійшов висновку, що рішення по справі може вплинути на права та обов`язки цього органу.
Враховуючи вищенаведене суд вважає за доцільне залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача, Покровську міську військову адміністрацію Покровського району Донецької області (85300, Донецька область, м. Покровськ, пл. Незалежності. 11, код ЄДРПОУ 44790232), яка на даний час здійснює повноваження Покровської міської ради.
Суд доводить до відома учасників справи, що Наказом Голови Господарського суду Донецької області №20 від 28.02.2022 "Про встановлення особливого режиму роботи Господарського суду Донецької області" у зв`язку із загрозою життю, здоров`ю та безпеці відвідувачів суду, працівників суду встановлено особливий режим роботи Господарського суду Донецької області в умовах воєнного стану та тимчасово запроваджено обмеження доступу учасників справи до приміщення суду.
Учасники справи можуть надсилати документи, що стосуються розгляду судових справ, без особистого прибуття до приміщення суду через особистий кабінет в системі "Електронний суд". У разі неможливості надсилання документів в електронному вигляді - звичайною поштою на офіційну адресу суду.
Керуючись ст.ст.12, 176, 234, 247, 250, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
У Х В А Л И В:
1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі №905/792/24.
2. Здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
3. Позивачу у строк до 09.08.2024 (враховуючи час пересилання засобами зв`язку) надати суду:
- пояснення щодо заявленого статусу відповідача, враховуючи, що Мірзоєва А.В. за власним рішенням припинила підприємницьку діяльність з 28.12.2019;
- докази направлення копії позовної заяви з додатками на адресу реєстрації Мірзоєвої А.В. як внутрішньо переміщеної особи - АДРЕСА_2 .
4. Залучити в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Покровську міську військову адміністрацію Покровського району Донецької області (85300, Донецька область, м. Покровськ, площа Незалежності, 11, ЄДРПОУ 44790232).
5. Встановити відповідачу строк до 30.08.2024 (враховуючи час пересилання засобами зв`язку) для подання суду відзиву на позов (із урахуванням вимог ст.165 ГПК України) разом з усіма доказами, що обґрунтовують доводи, які в ньому наведені або заяву про визнання позову та надати до суду докази надіслання/вручення копії відзиву іншій стороні.
У разі ненадання відзиву на позов у встановлений судом строк, справа згідно з ч.9 ст.165 ГПК України буде розглянута за наявними в ній матеріалами.
6. Встановити позивачу строк на подання до суду відповіді на відзив (у разі надходження) із урахуванням вимог ст.166 ГПК України - п`ять днів з дня отримання відзиву. Докази надіслання відповіді на відзив іншим учасникам справи надати суду.
7. Роз`яснити учасникам справи, що відповідні заяви по суті справи повинні відповідати вимогам статей 161-165 ГПК України та мають бути подані у строк, визначений в ухвалі.
Письмові докази подаються до суду в оригіналі або в належним чином засвідченій копії (ст.91 ГПК України).
8 Звернути увагу сторін на те, що усі заяви, клопотання, пояснення, докази тощо, які подаються до суду, мають бути одночасно направлені іншим учасникам розгляду справи.
9. Повідомити сторін про можливість подання заперечень проти розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження: відповідачу у строк до 30.08.2024, позивачу - не пізніше п`яти днів з дня отримання відзиву.
10. Суд доводить до відома учасників справи, що за приписами ч.7 ст.6 ГПК України особі, яка зареєструвала електронний кабінет в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), суд вручає будь-які документи у справах, в яких така особа бере участь, виключно в електронній формі шляхом їх направлення до електронного кабінету.
11. Враховуючи, що позивач та третя особа зареєстрували у системі "Електронний суд" власні електронні кабінети, суд направляє копію ухвали до їх електронних кабінетів у порядку п.5 ст.242 ГПК України; відповідачу направити копію ухвали засобами поштового зв`язку.
12. Ухвала прийнята та підписана та підписана 02.08.2024, набирає законної сили з моменту її підписання та не підлягає оскарженню окремо від рішення суду.
13. Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://dn.arbitr.gov.ua.
Суддя Ю.В. Макарова
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2024 |
Оприлюднено | 06.08.2024 |
Номер документу | 120797952 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про невиконання або неналежне виконання зобов’язань що виникають з договорів оренди |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Макарова Юлія Вадимівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні