Рішення
від 05.08.2024 по справі 120/6538/24
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 серпня 2024 р. м. Вінниця Справа № 120/6538/24

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Воробйової Інни Анатоліївни, розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Вінницького апеляційного суду про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулась ОСОБА_1 (далі ОСОБА_1 , позивачка) до Вінницького апеляційного суду (далі - відповідач) із позовом, в якому просила:

·визнати протиправними дії щодо не видачі довідки про складові заробітної плати ОСОБА_2 (який помер ІНФОРМАЦІЯ_1 ) для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) станом на 01.01.2022 р. та довідки про складові заробітної плати ОСОБА_2 (який помер ІНФОРМАЦІЯ_1 ) для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах , віднесених до категорій посад державної служби , і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби;

·зобов`язати видати довідки про складові заробітної плати ОСОБА_2 (який помер ІНФОРМАЦІЯ_1 ) для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) станом на 01.01.2022 р. та довідки про складові заробітної плати ОСОБА_2 (який помер ІНФОРМАЦІЯ_1 ) для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах , віднесених до категорій посад державної служби , і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби;

·визнати протиправними дії щодо не видачі довідки про складові заробітної плати ОСОБА_2 (який помер ІНФОРМАЦІЯ_1 ) для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) станом на 01.01.2024 р. та довідки про складові заробітної плати ОСОБА_2 (який помер ІНФОРМАЦІЯ_1 ) для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах , віднесених до категорій посад державної служби , і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби;

·зобов`язати видати довідки про складові заробітної плати ОСОБА_2 (який помер ІНФОРМАЦІЯ_1 ) для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) станом на 01.01.2024 р. та довідки про складові заробітної плати ОСОБА_2 (який помер ІНФОРМАЦІЯ_1 ) для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах , віднесених до категорій посад державної служби , і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби.

В обґрунтування вимог позивачка вказує, що звернулась із заявою про видачу довідок про складові заробітної плати ОСОБА_2 (який помер ІНФОРМАЦІЯ_1 ) для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) про складові заробітної плати ОСОБА_2 (який помер ІНФОРМАЦІЯ_1 ) для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах , віднесених до категорій посад державної служби , і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби. Однак, їй відмовлено з підстав того, що Вінницький апеляційний суд не є правонаступником Апеляційного суду Вінницької області, відтак, не уповноважений на видачу довідок, які просить видати позивачка.

На думку позивачки , оскільки ДСА у листі вказало, що саме апеляційні суди мають видавати довідки, відповідач безпідставно відмовив у їх видачі.

Ухвалою від 24.05.2024 р. прийнято позовну заяву до розгляду , відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати розгляд в порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

06.06.2024 р. через систему «Електронний суд» надійшов відзив від відповідача, в якому пославшись на норми Порядку №750 зазначив, що в разі ліквідації органу без правонаступника, довідки про складові заробітної плати державного службовця видаються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення. При цьому, апеляційний суд Вінницької області ліквідований без правонаступника. А отже, підстави для видачі довідок позивачці саме відповідачем відсутні, відтак, просив в задоволенні позову відмовити.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши докази, суд встановив наступне.

15.04.2024 р. представник позивачки звернувся із адвокатським запитом № 01-24, в якому просив видати довідки станом на 01.01.2022 р , 01.01.2024 р. про складові заробітної плати ОСОБА_2 відповідно до Закону України «Про державну службу» відповідно до форми затвердженої постановою управління №1-3.

За наслідком розгляду поного запиту, Вінницький апеляційний суд листом за вих.№01-24/45/2024 від 01.05.2024 р. повідомив , що п. 6 постанови КМУ №622 визначено, що у разі ліквідації державного органу довідку видає орган, який є правонаступником, а в разі його відсутності чи перейменування (відсутності) посад, у тому числі відсутності відповідних посад державної служби, довідка видається у порядку, встановленому Мінсоцполітики за погодженням із Нацдержслужбою.

При цьому, Вінницький апеляційний суд не є правонаступником Апеляційного суду Вінницької області. З огляду на наведене, порушена в адвокатському запиті вимога не ґрунтується на положеннях чинного законодавства.

Визначаючись щодо позовних вимог, суд керується та виходить з наступного.

Постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2016 р. № 622, затверджено Порядок призначення пенсій деяким категоріям осіб (далі Порядок №622).

Положення п.1,2,4 даного Порядку визначено, що пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Згідно з пунктами 10 і 12 розділу XI Прикінцеві та перехідні положення Закону України від 10 грудня 2015 р. № 889-VIII Про державну службу на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України від 16 грудня 1993 р. № 3723-XII Про державну службу (далі - Закон) мають право особи, які на день набрання чинності Законом України від 10 грудня 2015 р. № 889-VIII Про державну службу:

мають не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених статтею 25 Закону та актами Кабінету Міністрів України;

займають посади державної служби та мають не менш як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, визначених статтею 25 Закону та актами Кабінету Міністрів України.

Пенсія державним службовцям призначається з дати звернення, але не раніше дати виникнення права, в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, до якої включаються всі види оплати праці, з якої сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи на державній службі, до якої включаються всі види оплати праці, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. При цьому:

посадовий оклад, надбавки за ранг та вислугу років враховуються в розмірах, установлених на день звернення за призначенням пенсії за останньою займаною посадою державної служби (або прирівняною до неї у разі відсутності у державному органі відповідних посад державної служби);

розмір виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років), що включаються в заробіток для обчислення пенсії, визначається за вибором того, хто звернувся за пенсією, за будь-які 60 календарних місяців роботи на посаді державної служби підряд перед зверненням за пенсією незалежно від наявності перерв починаючи з 1 травня 2016 року. Середньомісячна сума зазначених виплат за 60 календарних місяців визначається шляхом ділення загальної суми цих виплат на 60. За бажанням особи неповні місяці роботи на посаді державної служби враховуються як повні;

у разі коли в осіб, зазначених в пункті 2 цього Порядку, станом на дату звернення немає 60 календарних місяців роботи на посаді державної служби підряд перед зверненням за пенсією починаючи з 1 травня 2016 р., середньомісячна сума виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років) визначається шляхом ділення загальної суми таких виплат за наявні місяці роботи починаючи з 1 травня 2016 р. на кількість таких місяців. За бажанням особи неповні місяці роботи на посаді державної служби враховуються як повні. При цьому для державних службовців, які звернулися за призначенням пенсії у травні 2016 р., а також для осіб, які не працювали починаючи з 1 травня 2016 р. на посадах державної служби, сума виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років) визначається з розрахунку таких виплат за травень 2016 р. як за повний місяць;

матеріальна допомога та виплати, які нараховуються за період, що перевищує календарний місяць, враховуються в частині, що відповідає кількості місяців у розрахунковому періоді.

За бажанням осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, і які на момент виходу на пенсію не перебувають на державній службі, розмір зазначених в абзацах третьому - п`ятому цього пункту виплат визначається в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії, але не раніше травня 2016 р., за відповідною (прирівняною) посадою (посадами) за останнім місцем роботи на державній службі.

Відповідно до п. 5 Порядку №622, форма довідки про заробітну плату , що подається для призначення пенсії державним службовцям, затверджується правлінням Пенсійного фонду України за погодженням із Мінсоцполітики.

У разі ліквідації державного органу довідку видає орган, який є правонаступником, а в разі його відсутності чи перейменування (відсутності) посад, у тому числі відсутності відповідних посад державної служби, довідка видається у порядку, встановленому Мінсоцполітики за погодженням із Нацдержслужбою (п. 6 Порядку №622).

Наказом Міністерства соціальної політики України 10.05.2017 № 750 затверджено Порядок видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад.

Згідно п. 3 даної постанови визначено, що у разі ліквідації державного органу без правонаступника або якщо останнє місце роботи особи на посаді державної служби було в органі, який на час призначення особі пенсії відсутній чи у якому на час призначення пенсії перейменовані (відсутні) посади, у тому числі відсутні відповідні посади державної служби, довідки для призначення пенсії видають:

Міністерство соціальної політики України - особам, у яких останнє місце роботи на посаді державної служби було в державних органах, юрисдикція яких поширювалася на всю територію України (крім Національного банку України);

Національний банк України - особам, у яких останнє місце роботи на посаді державної служби було в установах, філіях та представництвах Національного банку України;

структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних, районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчі органи міських, районних у містах (у разі утворення) рад - особам, у яких останнє місце роботи на посаді державної служби було у відповідних державних органах, юрисдикція яких поширювалася на територію однієї або кількох областей, м. Києва або м. Севастополя, одного або кількох районів, міст обласного значення, та органах місцевого самоврядування.

Оцінюючи аргументи позивачки із посиланням на листи ДСА щодо того, що саме відповідач має видавати довідки, суд вказує, що в листах остання зазначає про те, що саме до повноважень Апеляційного суду Вінницької області віднесено видачу довідки про складові суддівської винагороди судді у відставці.

Однак, позивачка просить видати їй довідки про складові заробітної плати ОСОБА_2 (який помер ІНФОРМАЦІЯ_1 ) для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років), а не про складові суддівської винагороди.

Окрім того, ДСА не наділено повноваженнями визначати орган, який буде здійснювати видачу відповідних довідок.

При цьому, суд вказує, що за змістом розпорядчого акта - Указу Президента України від 29 грудня 2017 року № 452/2017, главою держави визначено форму припинення апеляційного суду Вінницької області саме як ліквідацію, тобто припинення без правонаступника. Даний Указ є чинним, оскільки не скасований та не визнаний неконституційним у встановленому законом порядку.

На виконання цього Указу наказом Державної судової адміністрації України від 20 вересня 2018 року № 474 «Про забезпечення виконання Указу Президента України від 29 грудня 2017 року» утворено ліквідаційну комісію апеляційного суду Вінницької області у складі згідно з додатком 1 (підпункт 1 пункту 1), затверджено План заходів з ліквідації апеляційних судів.

У відповідності до частини шостої статті 147 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» у разі ліквідації суду, що здійснює правосуддя на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (відповідних адміністративно-територіальних одиниць), та утворення нового суду, який забезпечує здійснення правосуддя на цій території, суд, що ліквідується, припиняє здійснення правосуддя з дня опублікування в газеті «Голос України» повідомлення голови новоутвореного суду про початок роботи новоутвореного суду.

Суд, що ліквідується, в місячний строк з дня припинення здійснення правосуддя передає до новоутвореного суду матеріали та документи, пов`язані зі здійсненням таким судом повноважень, зокрема, архівні справи з основної діяльності, строки тимчасового зберігання яких ще не закінчилися, документи, не завершені в діловодстві, а також документи з кадрових питань в паперовому та електронному вигляді, фонди бібліотек, а судові справи та матеріали проваджень, що перебувають у володінні суду, що ліквідуються, передаються негайно, до дня початку роботи новоутвореного суду.

Отже, Вінницький апеляційний суд є новим органом в системі судоустрою України, хоча і створений в апеляційному окрузі, що включає Вінницьку область, з місцезнаходженням у місті Вінниця.

Згідно повідомлення голови суду в газеті «Голос України» Вінницький апеляційний суд розпочав свою діяльність з 12 листопада 2018 року.

За таких обставин, відбулась саме ліквідація (припинення) юридичної особи без переходу прав і обов`язків установи, що ліквідується, до інших осіб, тобто без правонаступництва.

Обставина щодо ліквідації Апеляційного суду Вінницької області встановлена постановою ВС від 20.12.2019 р. у справі № 127/3201/19.

Відтак, факт ліквідації Вінницького апеляційного суду без правонаступника знайшов своє підтвердження.

Наказом Міністерства соціальної політики України 10.05.2017 № 750 визначено, що у разі ліквідації державного органу без правонаступника довідки для призначення пенсії видають структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних, районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчі органи міських, районних у містах (у разі утворення) рад - особам, у яких останнє місце роботи на посаді державної служби було у відповідних державних органах, юрисдикція яких поширювалася на територію однієї або кількох областей, м. Києва або м. Севастополя, одного або кількох районів, міст обласного значення, та органах місцевого самоврядування.

За таких обставин, суд доходить висновку, що позивач не уповноважений видавати довідки про складові заробітної плати ОСОБА_2 для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) станом на 01.01.2021 р., 01.01.2022 р., та довідки про складові заробітної плати ОСОБА_2 для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах , віднесених до категорій посад державної служби , і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби, відтак не допустив протиправної відповідальності. А отже , відсутні підстави й зобов`язати відповідача видавати відповідні довідки, як наслідок, позов задоволенню не підлягає.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності оскаржуваної відповіді та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що встановлені у справі обставини не підтверджують позицію позивачки, покладену в основу позовних вимог, а відтак, в задоволенні адміністративного позову слід відмовити.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд враховує, що особі, яка не є суб`єктом владних повноважень у разі відмови у задоволені позову судовий збір не відшкодовуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

в задоволенні адміністративного позову відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Інформація про учасників справи:

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 )

Відповідач: Вінницький апеляційний суд (вул. Соборна, 6, м. Вінниця, код ЄДРПОУ 42257550)

Повний текст рішення сформовано 5.08.2024 р.

СуддяВоробйова Інна Анатоліївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.08.2024
Оприлюднено07.08.2024
Номер документу120808555
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —120/6538/24

Постанова від 12.12.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 02.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 27.09.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 17.09.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Рішення від 05.08.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 24.05.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні