Постанова
від 30.07.2024 по справі 760/15521/24
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/15521/24

Провадження №3/760/5368/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 липня 2024 року Київ

Суддя Солом`янського районного суду м. Києва Мозолевська О.М., розглянувши матеріал про адміністративне правопорушення, що надійшов з Управління стратегічних розслідувань в місті Києві ДСР НП України про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, заступника директора Державного підприємства «Центральна лабораторія з аналізу якості лікарських засобів» Міністерства охорони здоров`я України, проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 ,

у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП,

В С Т А Н О В И В:

Згідно протоколу №689 від 02.07.2024 ОСОБА_1 займаючи посаду заступника директора Державного підприємства «Центральна лабораторія з аналізу якості лікарських засобів», будучи відповідно посадовою особою юридичної особи публічного права, відповідно до пл. «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», являючись суб?єктом відповідальності, на якого поширюється дія цього Закону, 01.04.2024 о 19:23 несвоєчасно, без поважних причин подала щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави, або місцевого самоврядування, за минулий 2023 рік, шляхом заповнення електронної форми через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - Реєстр) у власному персональному електронному кабінеті, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов?язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена частиною 1 статті 172-6 КУпАП.

У судовому засіданні ОСОБА_1 вину у вчиненні адміністративного правопорушення не визнала. Вказала, що вона є особою пенсійного віку, за освітою хімік та не володіє спеціальними технічними знаннями, які у неї виникли із накладенням електронного підпису на сформовану належним чином декларацію 31.03.2024. Зазначила, що останні дні для подачі декларації 30.03.2024 та 31.03.2024 були вихідними днями, у зв`язку з чим, вона була позбавлена можливості звернутися за допомогою до фахівців з відповідних питань. Наголосила, що несвоєчасно подала декларацію у зв`язку із завантаженістю на роботі та технічними складнощами пов`язаними із накладенням електронного підпису. Вказала, що не ухилялася від виконання покладеного на неї обов`язку подачі декларації та подала щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави, або місцевого самоврядування, за минулий 2023 рік на наступний день після закінчення встановленого строку для такої подачі. Зазначила, що протокол про адміністративне правопорушення не містить у собі обґрунтувань та доказів на підтвердження суб`єктивної сторони адміністративного правопорушення, не встановлено мету, умисел та мотив зазначеного правопорушення. На підставі зазначеного, просила суд закрити провадження у справі у зв`язку із відсутністю події та складу адміністративного правопорушення.

Суд заслухавши особу, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , врахувавши думку прокурора Офісу Генерального прокурора Шкурпело Р., дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, дійшов наступного висновку.

Встановлено, що відповідно до наказу Державного підприємства «Центральна лабораторія з аналізу якості лікарських засобів» Міністерства охорони здоров`я України від 19.03.2004 №5-ос ОСОБА_1 прийнято на посаду заступника директора Державного підприємства «Центральна лабораторія з аналізу якості лікарських засобів» Міністерства охорони здоров`я України.

Відповідно до Статуту Підприємства, затвердженого наказом Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками від 10.07.2019 №922 Підприємство зареєстроване Шевченківською районною в м. Києві державною адміністрацією, реєстраційний №20713, дата реєстрації 19.02.2004, ідентифікаційний код 25412778 (Державне підприємство «Центральна лабораторія з аналізу якості лікарських засобів» є правонаступником Центральної лабораторії з аналізу якості лікарських засобів на підставі наказу Державної служби лікарських засобів і виробів медичного призначення від 12.02.2004 №48, Державне підприємство «Центральна лабораторія з аналізу якості лікарських засобів» перейменовано у Державне підприємство «Центральна лабораторія з аналізу якості лікарських засобів і медичної продукції» на підставі наказу Державної інспекції з контролю якості лікарських засобів 18.11.2008 №38) (п. 1.1.). Підприємство є самостійним суб`єктом господарювання з правом юридичної особи, має відокремлене майно, від свого імені здійснює всю діяльність, укладає договори, виступає від свого імені в суді, має власну назву, бланки та печатку з зображенням Державного герба України та з власним найменуванням, штампи, емблеми, власні поточні, валютні та інші рахунки в установах банків (п. 1.2.).

Статтею 1 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що суб`єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а», «в»-«ґ» пункту 2, пункті 4 частини 1 статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.

На підставі зазначеного, ОСОБА_1 , будучи посадовою особою Підприємства, яке є юридичною особою публічного права, є суб?єктом на якого поширюється дія закону України «Про запобігання корупції», суб?єктом відповідальності за вчинення правопорушень, пов`язаних з корупцією та суб`єктом декларування.

Частиною 1 статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а», «в»-«ґ» пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством. Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» 24.02.2022 затверджено Указ Президента України від 24.02.2022 №64/2022, яким в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022.

У зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України Указами Президента України №64/2022 від 24.02.2022, №341/2022 від 17.05.2022, №573/2022 від 12.08.2022, №757/2022 від 07.11.2022, №58/2023 від 06.02.2023, №254/2023 від 01.05.2023 451/2023, №451/2023 від 26.07.2023, №734/2023 від 06.11.2023 та №49/2024 від 05.02.2024 та від 06.05.2024 № 271/2024 затвердженими відповідно законами України №2402-ІХ від 24.02.2022, №2263-ІХ від 22.05.2022, №2500-IX від 15.08.2022, №2738-IX від 16.11.2022, №2915-IX від 07.02.2023, №3057-IX від 02.05.2023, №3275-IX від 27.07.2023, №3429-IX від 08.11.2023, №3564-IX від 06.02.2024, №3684-IX від 08.05.2024 в Україні діє правовий режим воєнного стану з 24.02.2022 до 11.08.2024.

Законом України «Про захист інтересів суб`єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або війни» від 03.03.2022 №2115-1X установлено, що фізичні особи, фізичні особи-підприємці, юридичні особи подають облікові, фінансові, бухгалтерські, розрахункові, аудиторські звіти та будь-які інші документи, подання яких вимагається відповідно до норм чинного законодавства в документальній та/або в електронній формі, протягом трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни за весь період неподання звітності чи обов`язку подати документи. Також у період воєнного стану або стану війни будь-які перевірки щодо своєчасності та повноти подання будь-яких звітів чи документів звітового характеру уповноваженими органами не здійснюється.

Абзацом 4 частини 2-7 Розділу XIII «Прикінцеві положення» Закону України «Про запобігання корупції» установлено, що з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану» здійснення заходів фінансового контролю, передбачених розділом VII цього Закону (зокрема подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування), відновлюється у повному обсязі та здійснюється у порядку та строки, визначені цим Законом (у тому числі з урахуванням особливостей, встановлених частинами сьомою - чотирнадцятою статті 45 цього Закону).

Відповідно до даних офіційного веб-сайту Верховної Ради України Закон України «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану» набрав чинності 12.10.2023.

Таким чином, із 12.10.2023 здійснення заходів фінансового контролю, передбачених розділом VII Закону України «Про запобігання корупції» (зокрема подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування) відновлено у повному обсязі та здійснюється у порядку та строки, визначені цим Законом (у тому числі з урахуванням особливостей, встановлених частинами сьомою - чотирнадцятою статті 45 цього Закону). Строк подання щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий 2023 рік становить до 01.04.2024.

Наказом Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) від 23.07.2021 №448/21 «Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.07.2021 за №986/36608, затверджено Порядок формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Таким чином, ОСОБА_1 , будучи посадовою особою Підприємства, яке є юридичною особою публічного права, є суб`єктом на якого поширюється дія закону України «Про запобігання корупції», суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушень, пов`язаних з корупцією та суб`єктом декларування, була зобов`язана подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2023 рік до 31.03.2024 включно.

Відповідно до публічної частини Реєстру ОСОБА_1 подала декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2023 рік 01.01.2024 о 19:23.

Таким чином, ОСОБА_1 будучи суб`єктом відповідальності, на якого поширюються вимоги Закону України «Про запобігання корупції», несвоєчасно, без поважних причин подала декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2023 рік, шляхом заповнення електронної форми через мережу інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті.

Частиною 1 ст. 172-6 КУпАП передбачено відповідальність за несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Усудовому засіданні встановлено та підтверджено, що ОСОБА_1 займаючи посаду заступника директора Державного підприємства «Центральна лабораторія з аналізу якості лікарських засобів» Міністерства охорони здоров`я України, будучи суб`єктом відповідальності, на якого поширюються вимоги Закону України «Про запобігання корупції», у порушення вимог частини 1 статті 45 даного Закону, 01.04.2024 несвоєчасно, без поважних причин подала декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2023 рік.

Будь-яких фактичних даних, на основі яких у визначеному законом порядку можливо встановити відсутність адміністративного правопорушення, у зв`язку з яким складено протокол №689 від 02.07.2024, чи встановити відсутність вини особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, або ж встановити інші обставини, які б свідчили на користь ОСОБА_1 , подано не було.

Суд дослідивши матеріали справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, приходить до висновку про наявність у діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

Згідно ст. 280 КУпАП обставин, які обтяжують відповідальність - не встановлено.

Завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення, згідно вимог ст. 245 Кодексу України про адміністративні правопорушення, є всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи з дотриманням процесуальної форми її розгляду.

Згідно з ст. 33 КУпАП стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Статтею 23 КУпАП визначено, що метою адміністративного стягнення є виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень, як самим правопорушником, так і іншими особами.

Згідно з ст. 22 КУпАП при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням. При цьому, в кожному конкретному випадку суд має вирішувати питання про визнання діяння малозначним, виходячи з того, що його наслідки не представляють суспільної небезпеки, не завдали або не здатні завдати значної шкоди суспільним або державним інтересам, правам та свободам інших осіб.

Адміністративне стягнення є мірою відповідальності та застосовується з метою виховання особи, що вчинила адміністративне правопорушення, у дусі точного і неухильного додержання Конституції, законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, запобігання вчинення нових правопорушень, як самим правопорушником так і іншими особами.

Під час здійсненого дослідження та аналізу матеріалів про адміністративне правопорушення судом встановлено, що ОСОБА_1 , яка є пенсіонеркою, подала декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2023 рік на наступний день після закінчення строку подачі відповідної декларації.

Враховуючи викладені обставини у своїй сукупності суд дійшов висновку про малозначність вчиненого правопорушення, а тому вважається можливим звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності і обмежитись оголошенням усного зауваження.

Відповідно до ч.2 ст.284 КУпАП при оголошенні усного зауваження виноситься постанова про закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення.

На підставі вищевикладеного, ОСОБА_1 необхідно звільнити від адміністративної відповідальності за ч.2 ст.172-15 КУпАП за малозначністю, оголосивши їй усне зауваження, а провадження у справі закрити.

Керуючись ст. 22, 172-6, 283, 285 КУпАП, суддя,

ПОСТАНОВИВ:

Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП та звільнити її від адміністративної відповідальності на підставі ст. 22 КУпАП, обмежившись щодо неї усним зауваженням.

Провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні нею адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП - закрити.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд міста Києва.

Суддя О.М. МОЗОЛЕВСЬКА

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.07.2024
Оприлюднено07.08.2024
Номер документу120826154
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог фінансового контролю

Судовий реєстр по справі —760/15521/24

Постанова від 09.09.2024

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Голуб Світлана Анатоліївна

Постанова від 30.07.2024

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Мозолевська О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні