Рішення
від 07.08.2024 по справі 200/17487/21
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 серпня 2024 року Справа№200/17487/21

Донецький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Кониченка Олега Миколайовича розглянувши в порядку загального позовного провадження (письмове провадження) адміністративну справу за позовом

ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 )

до Авдіївської міської військової адміністрації Покровського району Донецької області (місцезнаходження: вул. Молодіжна, буд. 5, м. Авдіївка, Донецька область, 86065)

про визнання протиправним та скасування розпорядження,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, ОСОБА_1 , звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Авдіївської міської військово-цивільної адміністрації Покровського району Донецької області, в якому просив суд: визнати протиправним та скасувати розпорядження Авдіївської міської військово-цивільної адміністрації Покровського району Донецької області від 01.06.2021 р. №312 Про реорганізацію та створення філій Комунального закладу Авдіївська опорна загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 Авдіївської міської ради Донецької області, зазначивши у позові тільки адресу місця проживання та електронну пошту.

Ухвалою судді Донецького окружного адміністративного суду Бабіча С.І. від 13 грудня 2021 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі № 200/17487/21 в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

22 грудня 2021 року від відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву.

Згідно розпорядження керівника апарату суду від 18.01.2022 року № 67, призначено проведення повторного автоматизованого розподілу справи № 200/17487/21 у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю судді Бабіча С.І.

24 січня 2022 року своєю ухвалою суд ухвалив прийняти до розгляду адміністративну справу № 200/17487/21 за ОСОБА_1 до Авдіївської міської військово-цивільної адміністрації Покровського району Донецької області про визнання протиправним та скасування розпорядження, розгляд справи розпочато спочатку, справу призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження з проведенням підготовчого судового засідання 21 лютого 2022 року.

У зв`язку із неявкою у підготовче судове засідання 21 лютого 2022 року представників сторін суд відклав підготовче засідання на 01 березня 2022 року.

Законом України Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року N 2102-IX, затверджено Указ Президента України від 24 лютого 2022 року N 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", згідно якого у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" Президент України ОСОБА_2 постановив ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який триває на теперішній час.

Відповідно до наказу голови Донецького окружного адміністративного суду від 26 лютого 2022 №14/І-г Про запровадження особливого режиму роботи Донецького окружного адміністративного суду у вигляді дистанційної роботи запроваджено особливий режим роботи для суддів Донецького окружного адміністративного суду у вигляді дистанційної роботи з 26 лютого 2022 до закінчення воєнного стану, і до дня відновлення роботи суду у звичайному режимі.

15 червня 2022 року суд ухвалив відкласти підготовче засідання у справі 200/17487/21 до відновлення у всіх сторін по справі можливості приймати участь у розгляді справи, в тому числі шляхом проведення відеоконференцій та безпосередньої участі у судових засіданнях за місцем розташування суду, у тому числі шляхом надсилання та отримання процесуальних документів, надання витребуваних документів, однак не пізніше скасування правового режиму воєнного стану, про дату, час і місце наступного підготовчого засідання учасників справи повідомити додатково.

04 квітня 2023 року суд призначив проведення підготовчого судового засідання на 18 квітня 2023 року.

18 квітня 2023 року сторони в судове засідання не з`явились, докази належного повідомлення сторін про дату, час, місце проведення судового засідання у справі відсутні.

18 квітня 2023 року ухвалою суду відкладено підготовче засідання у справі 200/17487/21 до відновлення у всіх сторін по справі можливості приймати участь у розгляді справи, в тому числі шляхом проведення відеоконференцій та безпосередньої участі у судових засіданнях за місцем розташування суду, у тому числі шляхом надсилання та отримання процесуальних документів, надання витребуваних документів, однак не пізніше скасування правового режиму воєнного стану.

28 травня 2024 року до суду надійшла заява, якою Авдіївська міська військова адміністрація Покровського району Донецької повідомила про те, що Авдіївською міською військовою адміністрацією Покровського району Донецької області зареєстровано електронний кабінет в ЄСІТС.

Перевіркою даних Комп`ютерної програми Діловодство спеціалізованого суду суд установив наявність у позивача зареєстрованого електронного кабінету в ЄСІТС.

02 липня 2024 року суд призначив проведення підготовчого судового засідання у справі на 10 липня 2024 року о 10 год 40 хв.

05 липня 2024 року від відповідача до суду надійшло клопотання про заміну сторони у справі.

10 липня 2024 року ухвалою суду клопотання відповідача про заміну сторони у справі задоволено та замінено сторону по справі № 200/17487/21 відповідача з Авдіївської міської військово-цивільної адміністрації Покровського району Донецької області на її правонаступника - Авдіївську міську військову адміністрацію Покровського району Донецької області.

10 липня 2024 року сторони повідомлені належним чином у судове засідання не з`явились, ухвалою суду закрито підготовче провадження в адміністративній справі № 200/17487/21, вирішено перейти до судового розгляду по суті в письмовому провадженні межах строків, визначених ч. 2 ст. 193 КАС України.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, суд дійшов висновку про їх достатність для вирішення адміністративного спору.

Суд дослідивши наявні матеріали справи встановив наступне.

Позивач, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт громадянина України НОМЕР_1 , РНОКПП НОМЕР_2 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_2 .

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що є головою батьківської ради Авдіївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 4 Авдіївської міської ради Донецької області, у якій навчаються його неповнолітні діти: ОСОБА_3 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ); ОСОБА_4 ( ІНФОРМАЦІЯ_3 ); ОСОБА_5 ( ІНФОРМАЦІЯ_4 ).

01.09.2021 року позивачу стало відомо про існування розпорядження Авдіївської міської військово-цивільної адміністрації Покровського району Донецької області від 01.06.2021 р. № 312 «Про реорганізацію та створення філій Комунального закладу «Авдіївська опорна загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2» Авдіївської міської ради Донецької області» щодо припинення двох загальноосвітніх шкіл І-ІІ ступенів № 4 та № 1 Авдіївської міської ради Донецької області шляхом реорганізації, а саме приєднання до Комунального закладу «Авдіївська опорна загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2» Авдіївської міської ради Донецької області.

Позивач вважає, що розпорядження Авдіївської міської військово-цивільної адміністрації Покровського району Донецької області від 01.06.2021 р. № 312 « Про реорганізацію та створення філій Комунального закладу «Авдіївська опорна загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2» Авдіївської міської ради Донецької області» було прийнято з порушенням діючого законодавства, що є безумовною підставою для його скасування, оскільки ініціювати питання щодо припинення загальноосвітніх навчальних закладів комунальної форми власності має право тільки засновник, проте відповідно до Статуту Авдіївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 4 вбачається, що засновником зазначеного комунального підприємства є Авдіївська міська рада, отже відповідач вийшов за межі своїх повноважень.

Поряд із цим, приймаючи рішення про видачу розпорядження від 01.06.2021 р. № 312 відповідач не виконав вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації ", адже: проект розпорядження не було оприлюднено; відповідач не здійснював організацію громадських публічних обговорювань проекту розпорядження, проте відповідно до п. 8 ч. 3 ст. 6 Закону України «Про військово-цивільні адміністрації» передбачено, що керівник військово-цивільної адміністрації видає накази та розпорядження у межах своїх повноважень, які мають таку ж юридичну силу, що і рішення відповідної ради (рад). Проекти наказів керівника військово-цивільної адміністрації, які нормативно-правовими актами, підлягають оприлюдненню в порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації ".

На думку позивача не проведення обговорень проекту рішення про реорганізацію навчальних закладів та прийняття рішення про утворення опорного округу без урахування думки батьків учнів з цього приводу вказує на те, що спірне рішення органу місцевого самоврядування не відповідає критеріям, визначеним частині третій статті 2 КАС України.

Позивач вважає, що його діти фактично будуть позбавлені можливості продовжити навчання в улюбленій школі, зі знайомими їм вчителями та у звичному середовищі, поряд з цим, відповідачем не ураховані ризики відвідування дітьми опорної школи, як відомо, до теперішнього часу місто Авдіївка піддається обстрілу з боку терористичних організацій так званої «днр», отже діти будуть піддаватися небезпеці.

Відповідач - Авдіївська міська військова адміністрація Покровського району Донецької області, код ЄДРПОУ 44000591, місце реєстрації, згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: вул. Молодіжна, буд. 5, м. Авдіївка, Донецька область, 86065, організаційно-правова форма: орган державної влади, Види економічної діяльності: 84.11 Державне управління загального характеру (основний).

Указом Президента України від 30.03.2022 року № 188/2022 на території Авдіївської міської територіальної громади створено Авдіївську міську військову адміністрацію Покровського району Донецької області.

Відповідно до Розпорядження Президента України від 30 березня 2022 року № 40/2022-рп ОСОБА_6 призначено начальником Авдіївської міської військової адміністрації Покровського району Донецької області.

Розпорядженням начальника Авдіївської міської військової адміністрації Покровського району Донецької області від 30.03.2022 року № 205 «Про заходи з утворення Авдіївської міської військової адміністрації Покровського району Донецької області» тимчасово на період дії правового режиму воєнного стану перейменовано Авдіївську міську військово-цивільну адміністрацію Покровського району Донецької області (код ЄДРПОУ 44000591) на Авдіївську міську військову адміністрацію Покровського району Донецької області (код ЄДРПОУ 44000591).

Відповідач проти задоволення адміністративного позову заперечує та зазначає, що Указом Президента України №61/2021 від 19.02.2021 року утворено Авдіївську міську військово-цивільну адміністрацію Покровського району Донецької області.

Відповідно до пункту 11 статті 7 Закону України «Про військово-цивільні адміністрації» юридична особа - новоутворена військово-цивільна адміністрація є юридичною особою, що тимчасово здійснює повноваження правонаступника прав та обов`язків юридичних осіб: рад, що припиняються, - з дня внесення запису про державну реєстрацію такої новоутвореної військово-цивільної адміністрації як юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

На підставі вищенаведеного, Авдіївська міська військово-цивільна адміністрація Покровського району Донецької області здійснює повноваження правонаступника Авдіївської міської ради, яка з 30 вересня 2016 року фактично не функціонує, проте є засновником Авдіївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №1 Авдіївської міської ради Донецької області та Авдіївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №4 Авдіївської міської ради Донецької області.

Відтак, Авдіївська міська ВЦА мала всі правові підстави для прийняття оспорюваного розпорядження, оскільки згідно Закону України «Про військово-цивільні адміністрації» (у останній редакції) військово-цивільним адміністраціям надано повноваження щодо прийняття рішень відповідно до законодавства щодо врегулювання правових, організаційних та економічних засад функціонування і розвитку системи загальної середньої освіти.

Водночас, Закон України «Про загальну середню освіту», на який посилається позивач взагалі втратив чинність.

Відповідач зазначив, що чинне законодавство України у сфері освіти не містить обов`язку засновника проводити консультації з громадськістю стосовно реорганізації закладів освіти у порядку, встановленому Постановою Кабінету Міністрів №996 від 03.11.2010 року.

Відповідно до частини 2 статті 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту» громадське обговорення реорганізації та ліквідації закладів загальної середньої освіти потребується лише у сільській місцевості, вимога подібного обговорення у містах законодавчо не закріплена.

До того ж, на виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації» Авдіївською міською військово-цивільною адміністрацією Покровського району Донецької області на офіційному веб-сайті 18 травня 2021 року було опубліковано проект розпорядження «Про реорганізацію та створення філій Комунального закладу «Авдіївська опорна загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2» Авдіївської міської ради Донецької області».

Також відповідач зазначив, що 18 травня 2021 року було проведено нараду під головуванням керівника Авдіївської міської ВЦА Віталія Барабаш щодо створення спроможної мережі закладів освіти Авдіївської міської територіальної громади. На нараді були присутні всі керівники закладів освіти, голови первинних профспілкових організацій закладів освіти, представники відділу освіти, юридичного відділу, бухгалтерії відділу освіти.

21 травня 2021 року була проведена зустріч керівника Авдіївської міської ВЦА Віталія Барабаш, його заступника ОСОБА_7 та представників відділу освіти з педагогічним колективом Авдіївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №1 Авдіївської міської ради Донецької області.

25 травня 2021 року у відділі освіти Авдіївської міської ВЦА було проведено нараду для директорів.

25 травня 2021 року для всіх бажаючих батьків та учнів Авдіївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №1 Авдіївської міської ради Донецької області та Авдіївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №4 Авдіївської міської ради Донецької області керівником Комунального закладу «Авдіївська опорна загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2» Авдіївської міської ради Донецької області ОСОБА_8 , за участю керівництва міста та представників відділу освіти, було проведено екскурсію по будівлі опорної школи.

25 травня 2021 року була проведена зустріч керівника Авдіївської міської ВЦА Віталія Барабаш, його заступника ОСОБА_7 та представників відділу освіти з батьками учнів Авдіївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №1 Авдіївської міської ради Донецької області.

Відтак відповідач вважає, що Авдіївська міська ВЦА робила все можливе для комунікації з особами, яких стосуються зміни в освітньому процесі міста Авдіївка.

Щодо думки позивача про порушення права на освіту відповідач зазначив, що згідно пункту 5 оспорюваного розпорядження №312 від 01.06.2021 року утворюються філії зі збереженням І-ІІ ступенів, тобто у створених філіях проходитиме навчання учнів з 1 по 9 класи, навчання учнів, які виявили на те волю, відбуватиметься у тому самому учнівському колективі та приміщенні, учні, які продовжують навчання у філії не користуються послугами шкільного автобусу, так як їх навчання відбувається у тому самому приміщенні Авдіївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №4 Авдіївської міської ради Донецької області, що реорганізується.

Дослідивши доводи сторін та докази, надані ними на їх обґрунтування, суд установив наступне.

Згідно свідоцтва про народження дитини серія НОМЕР_3 від 06 червня 2007, виданого Відділом РАЦС Авдіївського МУЮ Донецької області, ОСОБА_1 є батьком ОСОБА_5 16.05.2007 року.

Згідно договору про влаштування дітей на виховання та спільне проживання у прийомній сім`ї ОСОБА_1 , ОСОБА_9 від 21.08.2013 року № 7, ОСОБА_1 та ОСОБА_9 прийняли з 23.08. 2013 року на виховання та спільне проживання дітей ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 .

Наказом Авдіївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №4 Авдіївської міської ради Донецької області № 16 від 01.06.2021 року «Про створення органу батьківського самоврядування (батьківської ради) в Авдіївській загальноосвітній школі Донецької області на 2021-2026 н.р.» затверджено склад батьківського комітету, головою якого призначено Гуржия Віталія.

Згідно Розпорядження Авдіївської міської військово-цивільної адміністрації Покровського району Донецької області від 01.06.2021 р. №312 Про реорганізацію та створення філій Комунального закладу Авдіївська опорна загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 Авдіївської міської ради Донецької області, зобов`язано до 31 серпня 2021 року реорганізувати Авдіївську загальноосвітню школу І-ІІ ступенів № 1 Авдіївської міської ради Донецької області, юридична адреса: 86060, Донецька область, місто Авдіївка, вулиця Виноградна, будинок 1 (ЄДРПОУ 25703122) та Авдіївську загальноосвітню школу 1-ІІ ступенів № 4 Авдіївської міської ради Донецької області, юридична адреса: 86060, Донецька область, місто Авдіївка, провулок Клубний, будинок 1 (ЄДРПОУ 25703151) шляхом приєднання до Комунального закладу «Авдіївська опорна загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2» Авдіївської міської ради Донецької області, юридична адреса: 86060, Донецька область, місто Авдіївка, вулиця Корольова, будинок 10 (ЄДРПОУ 25703139); встановлено, що Комунальний заклад «Авдіївська опорна загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2» Авдіївської міської ради Донецької області є правонаступником усього майна, прав та обов`язків Авдіївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 1 Авдіївської міської ради Донецької області та Авдіївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 4 Авдіївської міської ради Донецької області; створено комісію з реорганізації; надано комісії з реорганізації повноваження щодо управління справами Авдіївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 1 Авдіївської міської ради Донецької області (ЄДРПОУ 25703122) та Авдіївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 4 Авдіївської міської ради Донецької області (ЄДРПОУ 25703151); з 01 вересня 2021 року утворено філії Комунального закладу «Авдіївська опорна загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2» Авдіївської міської ради Донецької області: Авдіївська філія І-ІІ ступенів № 1 Комунального закладу «Авдіївська опорна загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2» Авдіївської міської ради Донецької області, яка знаходиться за адресою: місто Авдіївка, вулиця Виноградна, будинок 1; Авдіївська філія І-ІІ ступенів № 2 Комунального закладу «Авдіївська опорна загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2» Авдіївської міської ради Донецької області, яка знаходиться за адресою: місто Авдіївка, провулок Клубний, будинок 1; зобов`язано до 31 серпня 2021 року здійснити організаційні заходи щодо державної реєстрації змін до установчих документів Комунального закладу «Авдіївська опорна загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2» Авдіївської міської ради Донецької області згідно вимог чинного законодавства; До 01 вересня 2021 року привести штатний розпис та структуру комунального закладу «Авдіївська опорна загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2» Авдіївської міської ради Донецької області у відповідність до вимог чинного законодавства; комісію з реорганізації зобов`язано попередити відповідно до вимог чинного законодавства працівників Авдіївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 1 Авдіївської міської ради Донецької області та працівників Авдіївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 4 Авдіївської міської ради Донецької області про наступне вивільнення у зв`язку з реорганізацією юридичної особи шляхом приєднання.

Згідно наданої відповідачем роздруківки із сайту Авдіївської міської військової адміністрації Покровського району Донецької області: avdvka.gov.ua в мережі Інтернет, 18 травня 2021 року о 17 год 44 хв, було оприлюднено проєкт оскаржуваного розпорядження.

Тимчасовою дорожньою картою Відділу освіти Авдіївської міської ВЦА Покровського району Донецької області від 01.06.2021 року № 01-26/192 директору Авдіївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №4 Авдіївської міської ради Донецької області надано доручення: 01.06.2021 року попередити відповідно до вимог чинного законодавства первинну профспілкову організацію працівників Авдіївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 1 Авдіївської міської ради Донецької області про зміни істотних умов праці та скорочення (посад працівників) у зв`язку зі скороченням мережі класі»; 02.06.2021 року забезпечити подання державному реєстратору, передбачені чинним законодавством, для проведення державної реєстрації юридичної особи; до 01.07.2021 року попередити відповідно до вимог чинного законодавства працівників Авдіївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №4 Авдіївської міської ради Донецької області про зміни істотних умов праці та скорочення (посад працівників) у зв`язку із скороченням мережі класів; 16.08.2021 року за результатами проведення інвентаризаційних комісій з реорганізації скласти та передати на затвердження Авдіївській міській ВЦА Покровського району Донецької області.

Крім того, судом установлено, що рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 29 липня 2021 року у справі № 200/7007/21 відмовлено у задоволенні адміністративного позову Авдіївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №4 Авдіївської міської ради Донецької області до Авдіївської міської військово-цивільної адміністрації Покровського району Донецької області за участю третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, на стороні відповідача Комунальний заклад Авдіївська опорна загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 Авдіївської міської ради Донецької області про визнання протиправним та скасування розпорядження Авдіївської міської військово-цивільної адміністрації Покровського району Донецької області від 01 червня 2021 року № 312 Про реорганізацію та створення філій Комунального закладу Авдіївська опорна загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 Авдіївської міської ради Донецької області.

З означеного судового рішення суд установив, що адміністративний позов Авдіївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №4 Авдіївської міської ради Донецької області у справі № 200/7007/21 має обґрунтування аналогічні наведеним позивачем у цій справі.

Згідно ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Отже, обставини справи щодо прийняття оскаржуваного розпорядження, його обґрунтування підтверджуються відповідачем та доказами наявними у матеріалах адміністративної справи, а тому вони не викликають у суду обґрунтованого сумніву щодо достовірності цих обставин, що відповідно до ч. 1 ст. 78 Кодексу адміністративного судочинства, є підставою для звільнення від доказування.

Відтак, спірним питанням у цій справі є правомірність розпорядження Авдіївської міської військово-цивільної адміністрації Покровського району Донецької області від 01 червня 2021 року №312 Про реорганізацію та створення філій Комунального закладу Авдіївська опорна загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 Авдіївської міської ради Донецької області.

Вирішуючи спірні правовідносини суд виходив з наступного.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 53 Конституції України, кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов`язковою.

Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання; надання державних стипендій та пільг учням і студентам.

Закон України «Про повну загальну середню освіту» від 16 січня 2020 року № 463-IX (далі Закон № 463-IX) визначає правові, організаційні та економічні засади функціонування і розвитку системи загальної середньої освіти.

Статтею 3 Закону № 463-IX визначено, що Закон № 463-IX, система загальної середньої освіти складається із змісту повної загальної середньої освіти на кожному її рівні, мережі закладів освіти, учасників освітнього процесу, кадрового, фінансового, науково-методичного, ресурсного та нормативно-правового забезпечення освітньої та управлінської діяльності у сфері загальної середньої освіти.

Система загальної середньої освіти функціонує з метою забезпечення: всебічного розвитку, навчання, виховання, виявлення обдарувань, соціалізації особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і здобуття освіти упродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, дбайливого ставлення до родини, своєї країни, довкілля, спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству; формування в учнів компетентностей, визначенихЗаконом України"Про освіту" та державними стандартами.

Державна політика та освітня діяльність у сфері загальної середньої освіти ґрунтуються на засадах та принципах, визначенихЗаконом України"Про освіту".

Статтею 4 Закону № 463-IX визначено, що повна загальна середня освіта здобувається на таких рівнях:

початкова освіта - перший рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом початкової освіти;

базова середня освіта - другий рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом базової середньої освіти;

профільна середня освіта - третій рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом профільної середньої освіти.

Відповідно до ст. 6 Закону № 463-IX, в Україні створюються рівні умови для здобуття повної загальної середньої освіти. Кожному забезпечується доступність та якість повної загальної середньої освіти. Кожному громадянину України, іншим особам, які перебувають в Україні на законних підставах, а також кожній дитині незалежно від підстав її перебування в Україні гарантується безоплатне здобуття у державних та комунальних закладах освіти повної загальної середньої освіти на кожному її рівні за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів один раз протягом життя.

Відповідно до ч.1 ст. 9 Закону № 463-IX, рівний доступ до здобуття повної загальної середньої освіти забезпечується, у тому числі, шляхом територіальної доступності повної загальної середньої освіти.

Статтею 8 Закону № 463-IX визначено, що територіальну доступність повної загальної середньої освіти забезпечують у межах повноважень органи державної влади та органи місцевого самоврядування шляхом: формування та утримання мережі закладів освіти, у тому числі опорних, їхніх структурних підрозділів (філій); […] закріплення території обслуговування за комунальними закладами освіти (їхніми структурними підрозділами), що забезпечують здобуття початкової та/або базової середньої освіти; підвезення учнів та педагогічних працівників до закладу освіти і у зворотному напрямку; […].

Кожна дитина має право на здобуття початкової та базової середньої освіти у найбільш доступному та наближеному до місця її проживання закладі освіти (його структурному підрозділі).

Право дитини на здобуття початкової та базової середньої освіти у комунальному закладі освіти (його структурному підрозділі), за яким закріплена територія обслуговування, на якій проживає дитина, гарантується, що не обмежує право батьків дитини або особи, яка досягла повноліття, обирати інший заклад освіти відповідно до законодавства.

Відтак, обов`язок органів державної влади та місцевого самоврядування полягає у створенні в межах визначених законом повноважень умов для комфортного та безпечного життя дитини, отримання освіти, соціального захисту, всебічного розвитку тощо. Відтак, обов`язок органів державної влади та місцевого самоврядування полягає у створенні, у межах визначених законом повноважень, умов для отримання дитиною освіти, забезпечення її доступності шляхом, зокрема, належного функціонування розгалуженої мережі навчальних закладів.

Саме така правова позиція виснувана, зокрема, у постанові Верховного Суду від 14 серпня 2018 року у справі № 359/6814/17, від 18 жовтня 2018 року у справі № 822/3692/17, від 26 лютого 2019 року у справі №442/8337/17, від 5 листопада 2019 року у справі № 804/4585/18, від 1 червня 2021 року у справі № 0440/6514/18 та від 14 лютого 2023 року у справі № 580/1374/22.

Відповідно до ч. 6 ст. 31 Закону № 463-IX, опорний заклад освіти - це заклад загальної середньої освіти, що має у своєму складі філії та/або здійснює підвезення здобувачів освіти, педагогічних працівників (за потреби) до цього закладу і у зворотному напрямку, а також забезпечений кваліфікованими педагогічними кадрами, має сучасну матеріально-технічну і навчально-методичну базу, безпечне освітнє середовище та спроможний відповідно до вимог цього Закону забезпечувати здобуття на належному рівні початкової, базової та/або профільної середньої освіти на рівні державних стандартів.

Водночас, відповідно до ч. 3 ст. 13 Закону України «Про освіту» від 05 вересня 2017 року № 2145-VIII (далі Закон № 2145-VIII), з метою наближення місця навчання дітей до їхнього місця проживання у відповідному населеному пункті може утворюватися філія закладу освіти. Філія закладу освіти - це територіально відокремлений структурний підрозділ закладу освіти, що не має статусу юридичної особи та діє на підставі положення, затвердженого засновником відповідного закладу освіти на основітипового положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Водночас, ст. 32 Закону № 463-IX, рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає засновник (засновники).

Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади та /або суспільства.

У разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов`язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.

Реорганізація, зміна типу, ліквідація закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості допускається лише після громадського обговорення проекту відповідного рішення засновника, який оприлюднюється не менше ніж за один рік до прийняття відповідного рішення.

Реорганізація і ліквідація спеціальних закладів загальної середньої освіти допускаються лише після погодження проекту відповідного рішення засновника центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Відповідно до визначення наданого у ст. 1 Закону № 2145-VIII, засновник закладу освіти це орган державної влади від імені держави, відповідна рада від імені територіальної громади (громад), фізична та/або юридична особа, рішенням та за рахунок майна яких засновано заклад освіти або які в інший спосіб відповідно до законодавства набули прав і обов`язків засновника.

Статтею 37 Закону № 463-IX визначено, що права та обов`язки засновника (засновників) закладу загальної середньої освіти визначаються цим Законом,Законом України"Про освіту" та іншими актами законодавства.

Засновник закладу загальної середньої освіти або уповноважений ним орган (посадова особа): […] утворює та ліквідує структурні підрозділи у заснованих ним закладах загальної середньої освіти; […].

Засновник закладу загальної середньої освіти зобов`язаний забезпечити: […] можливість учнів продовжити навчання на відповідному рівні освіти у разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти; оприлюднення всієї публічної інформації відповідно до вимог законів України"Про освіту","Про доступ до публічної інформації"та"Про відкритість використання публічних коштів".

Відповідно до п. 30 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР (далі Закон № 280/97-ВР), реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради.

Указом Президента України «Про утворення військово-цивільних адміністрацій» від 05 березня 2015 року № 123/2015 на виконанняЗакону України"Про військово-цивільні адміністрації"утворено військово-цивільну адміністрацію міста Авдіївка Донецької області.

Указом Президента України «Про утворення та реорганізацію військово-цивільних адміністрацій у Донецькій області» від 19 лютого 2021 року № 61/2021, на виконанняЗакону України"Про військово-цивільні адміністрації"утворено Авдіївську міську військово-цивільну адміністрацію Покровського району Донецької області, реорганізовано військово-цивільну адміністрацію міста Авдіївка Донецької області шляхом приєднання до Авдіївської міської військово-цивільної адміністрації Покровського району Донецької області.

Закон України «Про військово-цивільні адміністрації» від 03 лютого 2015 року № 141-VIII (далі Закон № 141-VIII) визначає організацію, повноваження і порядок діяльності військово-цивільних адміністрацій, що утворюються як тимчасовий вимушений захід з елементами військової організації управління для забезпечення безпеки та нормалізації життєдіяльності населення в районі відсічі збройної агресії Російської Федерації, зокрема в районі проведення антитерористичної операції, що не має на меті зміни та/або скасування конституційно закріпленого права територіальних громад на місцеве самоврядування.

Статтею 1 Закону № 141-VIII установлено, що для виконання повноважень місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування у випадках, встановлених цим Законом, в районі відсічі збройної агресії Російської Федерації, зокрема в районі проведення антитерористичної операції можуть утворюватися військово-цивільні адміністрації.

Військово-цивільні адміністрації - це тимчасові державні органи у селах, селищах, містах, районах та областях, що діють у складі Антитерористичного центру при Службі безпеки України (у разі їх утворення для виконання повноважень відповідних органів у районі проведення антитерористичної операції) або у складі Об`єднаного оперативного штабу Збройних Сил України (у разі їх утворення для виконання повноважень відповідних органів у районі здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях) і призначені для забезпечення діїКонституціїта законів України, забезпечення безпеки і нормалізації життєдіяльності населення, правопорядку, участі у протидії актам збройної агресії, диверсійним проявам і терористичним актам, недопущення гуманітарної катастрофи в районі відсічі збройної агресії Російської Федерації, зокрема проведення антитерористичної операції.

Військово-цивільні адміністрації населених пунктів - це тимчасові державні органи, що здійснюють на територіях відповідних територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України, повноваження сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад, сільських, селищних, міських голів та інші повноваження, визначені цим Законом.

Військово-цивільні адміністрації є юридичними особами публічного права і наділяються цим та іншими законами повноваженнями, у межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону. Військово-цивільні адміністрації населених пунктів набувають прав та обов`язків з дня внесення запису про їх державну реєстрацію як юридичних осіб до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Відповідно до ст. 2 Закону № 141-VIII, військово-цивільні адміністрації у своїй діяльності керуютьсяКонституцією України,Законом України"Про боротьбу з тероризмом", цим Законом та іншими виданими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Відповідно до ч.ч. 1, 10, 12 ст. 3 Закону № 141-VIII, у разі утворення військово-цивільної адміністрації населених пунктів повноваження відповідних сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад, сільських, селищних, міських голів припиняються з дня призначення керівника такої військово-цивільної адміністрації. Повноваження виконавчих органів зазначених рад, апаратів цих рад та їх виконавчих комітетів, посадових та службових осіб місцевого самоврядування, які працюють у таких органах та апаратах, припиняються з дня, наступного за днем прийняття рішення зазначеним керівником військово-цивільної адміністрації населених пунктів про можливість цієї військово-цивільної адміністрації здійснювати повноваження, віднесені законом до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.

Безпосереднє керівництво військово-цивільними адміністраціями здійснюють їх керівники.

Повноваження військово-цивільних адміністрацій здійснюються ними в порядку, визначеному законами України для здійснення повноважень відповідних органів місцевого самоврядування, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

Поряд із цим, п.п. 15, 50 ч. 1 ст. 4 Закону № 141-VIII, військово-цивільні адміністрації населених пунктів на відповідній території здійснюють повноваження із: управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізичної культури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання; організації їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення; прийняття рішень відповідно до законодавства щодо врегулювання правових, організаційних та економічних засад функціонування і розвитку системи загальної середньої освіти.

За інформацією Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Авдіївська міська військово-цивільна адміністрація Покровського району Донецької області зареєстрована в якості юридичної особи за кодом ЄДРПОУ 44000591, місцезнаходження: 86065, Донецька область, м. Авдіївка, вул. Молодіжна,5, створена відповідно до Указу Президента України №61/2021 від 19.02.2021р.; Дата запису: 15.03.2021; Номер запису: 1002531020000000841.

Відповідно до ч. 4 ст. 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 29 липня 2021 року у справі № 200/7007/21, яке набрало законної сили 16.12.2021 року, установлено, що відповідно до Статуту Авдіївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 4 (сторонами у справі № 200/17487/21 до суду не надано) вбачається, що засновником зазначеного комунального підприємства є Авдіївська міська рада.

Виходячи з системного налізу наведених нормативно-правових актів, до Авдіївської міської військово-цивільної адміністрації Покровського району Донецької області на момент прийняття оскаржуваного розпорядження перейшли повноваження Авдіївської міської ради, у тому числі, у статусі засновника Авдіївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №4 Авдіївської міської ради Донецької області.

Відтак, суд відхиляє доводи позивача відносно прийняття Авдіївською міською військово-цивільною адміністрацією Покровського району Донецької області спірного розпорядження поза межами, наданих законом повноважень.

Закон України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року № 2939-VI (далі Закон № 2939-VI) визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону № 2939-VI, публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 13 Закону № 2939-VI визначено, що розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються: суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання; […].

Згідно ст. 5 Закону № 2939-VI, доступ до інформації забезпечується шляхом, у тому числі, систематичного та оперативного оприлюднення інформації на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет.

Відповідно до п.1 ч. 1, ч. 6 ст. 15 Закону № 2939-VI, розпорядники інформації зобов`язані оприлюднювати: […] нормативно-правові акти, акти індивідуальної дії (крім внутрішньоорганізаційних), прийняті розпорядником, проекти рішень, що підлягають обговоренню, інформацію про нормативно-правові засади діяльності; […].

Розпорядники інформації можуть оприлюднювати публічну інформацію на своєму офіційному веб-сайті, у власних офіційних друкованих виданнях та/або у медіа на підставі договорів про висвітлення діяльності, укладених із суб`єктами у сфері медіа. У разі наявності у розпорядника інформації офіційного веб-сайту така інформація обов`язково оприлюднюється на веб-сайті із зазначенням дати оприлюднення документа і дати оновлення інформації.

Згідно наданої відповідачем роздруківки із сайту Авдіївської міської військової адміністрації Покровського району Донецької області: avdvka.gov.ua в мережі Інтернет, 18 травня 2021 року о 17 год 44 хв, було оприлюднено проєкт оскаржуваного розпорядження.

Відповідно до ст. 59 Закону № 280/97-ВР, рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.

Відповідно до Закону № 280/97-ВР,територіальна громада має право проводити громадські слухання - зустрічатися з депутатами відповідної ради та посадовими особами місцевого самоврядування, під час яких члени територіальної громади можуть заслуховувати їх, порушувати питання та вносити пропозиції щодо питань місцевого значення, що належать до відання місцевого самоврядування. Громадські слухання проводяться не рідше одного разу на рік. Пропозиції, які вносяться за результатами громадських слухань, підлягають обов`язковому розгляду органами місцевого самоврядування.

Відповідно до пункту 3 Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2010 року № 996 «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики» (далі Порядок № 996) консультації з громадськістю проводяться з питань, що стосуються суспільно-економічного розвитку держави, реалізації та захисту прав і свобод громадян, задоволення їх політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів.

Згідно п. 11 Порядку № 996, консультації з громадськістю проводятьсяу формі публічного громадського обговорення, електронних консультацій з громадськістю (безпосередні форми) та вивчення громадської думки (опосередкована форма).

Пунктом 12 Порядку № 996 визначено, що в обов`язковому порядку проводяться консультації з громадськістю у формі публічного громадського обговорення та/або електронних консультацій з громадськістю щодо проектів нормативно-правових актів, які: стосуються конституційних прав, свобод та обов`язків громадян; стосуються життєвих інтересів громадян, у тому числі впливають на стан навколишнього природного середовища; передбачають провадження регуляторної діяльності у певній сфері; визначають стратегічні цілі, пріоритети і завдання у відповідній сфері державного управління (у тому числі проекти державних і регіональних програм економічного, соціального і культурного розвитку, рішення стосовно їх виконання); стосуються інтересів територіальних громад, здійснення повноважень місцевого самоврядування, делегованих органам виконавчої влади відповідними радами; визначають порядок надання адміністративних послуг тощо.

Пунктом 13 Порядку № 996 визначено, що публічне громадське обговорення передбачає організацію і проведення публічних заходів: конференцій, форумів, громадських слухань, засідань за круглим столом, зборів, зустрічей (нарад) з громадськістю; Інтернет-конференцій, відеоконференцій.

Виходячи із системного аналізу наведених норм, консультації з громадськістю проводяться в обов`язковому порядку, зокрема з приводу розроблення та реалізації програм економічного, соціального і культурного розвитку, зокрема, якщо рішення впливає на таке важливе конституційне право, як право на освіту, що є безумовною підставою для врахування думки територіальної громади при прийнятті таких рішень.

Такі висновки суду кореспондують правовим висновкам викладеним у постановах Верховного Суду від 14 серпня 2018 року у справі № 359/6814/17, від 6 лютого 2019 року у справі № 720/1536/16-а, від 17 жовтня 2019 року у справі № 1640/3147/18, від 30 листопада 2021 року у справі № 290/791/16-а та від 27 січня 2023 року у справі № 300/5730/21.

Водночас, виходячи з приписів Порядку № 996, консультації з громадськістю можуть проводитися у різних формах: у формі публічного громадського обговорення, електронних консультацій або вивчення громадської думки; проведення громадського обговорення може здійснюватися шляхом організації конференцій, форумів, зустрічей, проведення інформаційно-роз`яснювальної роботи тощо.

У постановах від 25 березня 2020 року у справі № 387/168/17(2-а/387/8/17), від 30 листопада 2021 року у справі № 290/791/16-а та від 27 січня 2023 року у справі №300/5730/21 Верховний Суд виснував, що опублікування проєкту відповідного рішення, пояснювальної записки до нього, проведення інформаційну-роз`яснювальної роботи з педагогічним колективом та батьківською громадськістю, розгляд та надання відповідей на звернення окремих батьків, а також проведення зустрічей з батьками є допустимою формою консультації з громадськістю.

Поряд із цим, як вже зазначав суд, покликаючись на приписи ч. 2 ст. 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту», реорганізація і ліквідація закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості допускаються лише після громадського обговорення проекту відповідного рішення засновника.

Населений пункт Авдіївкамає статус міста, є адміністративним центромАвдіївської міської територіальної громадиПокровського районуДонецької області.

Відтак, сторони не знаходяться у сільській місцевості, отже громадське обговорення проекту спірного рішення не було обов`язковим.

Щодо доводів позивача відносно забезпечення навчання учнів тільки до 4 класу, суд зазначає, що рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 29 липня 2021 року у справі № 200/7007/21, яке набрало законної сили 16.12.2021 року, установлено, що затверджена та підписана редакція розпорядженні Авдіївської міської військово-цивільної адміністрації Покровського району Донецької області від 01 червня 2021 року № 312 Про реорганізацію та створення філій Комунального закладу Авдіївська опорна загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 Авдіївської міської ради Донецької області передбачає, дев`ять класів навчання, що спростовує доводи позивача у цій справі.

У постанові від 08.08.2023 року у справі № 460/25721/21 Верховний Суд зазначив, що доступність повної загальної середньої освіти як складова конституційного права на освіту забезпечується, зокрема територіальною доступністю, яка полягає у створенні достатньо розгалуженої мережі закладів повної загальної середньої освіти, яка б дозволяла кожній дитині здобувати середню освіту у найбільш наближеному до її місця проживання закладі, а у разі неможливості організації такої мережі - забезпечення підвезення учнів до відповідного закладу, а також належним фінансуванням закладів повної загальної середньої освіти, яке здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів шляхом передачі такому закладу освіти цільового обсягу коштів у розмірі фінансового нормативу бюджетної забезпеченості одного учня, який здобуває повну загальну середню освіту.

Щодо доводів позивача відносно того, що діти будуть позбавлені можливості продовжити навчання в улюбленій школі зі знайомими їм вчителями у звичному середовищі суд зазначає, що згідно правового висновку Верховного Суду, викладеного у постанові від 30 листопада 2021 року у справі № 290/791/16-а, чинним законодавством встановлено обов`язковість загальної середньої освіти, однак не встановлено обов`язковості її здобуття лише у конкретному навчальному закладі.

Поряд із цим, Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22 грудня 2022 року № 309 затверджено Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.

Згідно означеного Переліку Авдіївська міська територіальна громада Покровського району з 24.02.2022 року по 28.02.2024 року була віднесена до території активних бойових дій, з 29.02.2024 року тимчасово окупована.

За даними засобів масової інформації місто Авдіївка зазнало численних нищівних руйнувань.

Відтак, доводи позивача відносно ризиків відвідування дітьми опорної школи втратили свою актуальність через проведення активних бойових дій в місті Авдіїівка (прилеглих місцевостях) з 24.02.2022 року і тимчасову окупацію міста російськими військами.

Відповідно до ч.ч. 1, 2, ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцієюта законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Ураховуючи викладене, суд дійшов висновку, що доводи позовної заяви не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи, тому адміністративний позов задоволенню не підлягає.

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» від 9 грудня 1994 року, серія A, № 303-A, п. 29).

Витрати зі сплати судового збору розподілу не підлягають.

Керуючись Конституцією України та Кодексом адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Відмовити у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт громадянина України НОМЕР_1 , РНОКПП НОМЕР_2 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_2 ) до Авдіївської міської військової адміністрації Покровського району Донецької області (код ЄДРПОУ 44000591, місце реєстрації, згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: АДРЕСА_3 ) про визнання протиправним та скасування розпорядження Авдіївської міської військово-цивільної адміністрації Покровського району Донецької області від 01.06.2021 р. №312 Про реорганізацію та створення філій Комунального закладу Авдіївська опорна загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 Авдіївської міської ради Донецької області.

Повний текст рішення складено та підписано 07 серпня 2024 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя О.М. Кониченко

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.08.2024
Оприлюднено09.08.2024
Номер документу120867609
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері освіти, науки, культури та спорту

Судовий реєстр по справі —200/17487/21

Рішення від 07.08.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 10.07.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 10.07.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 18.04.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 14.06.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 24.01.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 13.12.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабіч С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні