ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 500/3533/24
07 серпня 2024 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Мандзія О.П., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю "Авакс Проф" до Відділу державного нагляду (контролю) у Тернопільській області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Авакс Проф" (далі позивач, ТОВ "Авакс Проф") звернулось до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовом до Відділу державного нагляду (контролю) у Тернопільській області Державної служби України з безпеки на транспорті (далі відповідач, Відділ державного нагляду (контролю) у Тернопільській області), в якій просить: визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №028335 від 26.03.2024.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що підставою для застосування штрафу був акт перевірки АР №014365 від 05.02.2024 про нібито перевезення вантажів за відсутності на момент перевірки документів, а саме: товарно-транспортної накладної (далі ТТН), визначених ст.48 Закону України "Про автомобільний транспорт". Щодо фактичних обставин, що мали місце у день зупинки транспортного засобу, позивач зауважує, що перевезення вантажу автомобілем тягачем MAN державний номерний знак НОМЕР_1 (причіп державний номерний знак НОМЕР_2 ), що належить позивачу на праві власності здійснювалося 05.02.2024 за ТТН №16 від 05.02.2024, що була надана представнику відповідача на його вимогу, що підтверджується відеоматеріалами. Однак, працівник який безпосередньо складав акт, фактичну наявність ТТН до уваги не взяв. Дане твердження підтверджуватися шляхом перегляду відеофіксації процесу перевірки.
Водночас товариство не було належним чином повідомлено та йому не було відомо про розгляд матеріалів справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт. А отже, було позбавлене законодавчо визначеного права надати ґрунтовні пояснення щодо обставин справи та підтверджуючі документи, котрі спростовують наявність вини останнього.
За таких обставин, оскаржувана постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу №028335 від 26.03.2024 є протиправною та підлягає скасуванню, що, власне, і зумовило звернення до суду з даним позовом.
Ухвалою суду від 07.06.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
На виконання вимог вказаної ухвали, Укртрансбезпекою подано до суду відзив. Заперечуючи проти позову, відповідач послався на те, що 05.02.2024 при проведенні рейдової перевірки (перевірки на дорозі), перевірено транспортний засіб марки MAN номерний знак НОМЕР_1 свідоцтво реєстрації транспортного засобу НОМЕР_3 з напівпричепом марки NOPA VIBORG номерний знак НОМЕР_2 свідоцтво реєстрації транспортного засобу НОМЕР_4 під керуванням водія ОСОБА_1 , посвідчення водія НОМЕР_5 . Відповідно до інформації з свідоцтва реєстрації транспортного засобу власником є ТОВ "Авакс Проф". Вказаним транспортним засобом здійснювалися вантажні перевезення (трактор), однак ТТН або іншого документу на вантаж для проведення перевірки надано не було.
У ТТН №16 від 05.02.2024, що надана до позовної заяви відсутня будь-яка інформація щодо вантажовідправника. Також відсутня інформація щодо автомобільного перевізника. Навіть, якщо ТТН наявна у водія, але мають місце недоліки у заповненні її обов`язкових реквізитів, а тим більше відсутність деяких з них, це може призвести до визнання операції фіктивною. З матеріалів відеофіксації наданих до позовної заяви видно, що на 2 хв 28 с першого відео інспектор запитує водія чи має той ТТН, у відповідь водій зазначає: "напишемо зараз". Тобто під час проведення перевірки ТТН була відсутня, надана ТТН в подальшому заповнена від руки, що узгоджується з відповіддю водія: "напишемо зараз", а також не містить обов`язкових реквізитів.
Зважаючи на виявлені порушення було складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №030952 від 18.09.2023, в якому зафіксовано порушення вимог абз.3 ч.1 ст.60 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме перевезення вантажів за відсутності на момент перевірки документів, визначених ст.48 цього Закону. Виявлення факту порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт та встановлення наявності підстав для притягнення особи до відповідальності за виявлене порушення відбувається саме на момент проведення рейдової перевірки на основі пред`явлених водієм документів. Позивач мав можливість своєчасно отримати повідомлення про дату, час та місце розгляду його справи та прибути до Відділу державного нагляду (контролю) у Тернопільській області, однак не скористався своїм правом. Таким чином, відповідач в повній мірі виконав свій обов`язок щодо належного та своєчасного інформування позивача про дату, час та місце розгляду справи.
Дослідивши матеріали справи та з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального та процесуального права, суд при прийняті рішення виходить з наступних підстав і мотивів.
Судом встановлено, що посадовими особами Відділу державного нагляду (контролю) у Львівській області на підставі щотижневого графіка проведення рейдових перевірок від 05.02.2024 та направлення на рейдову перевірку №013215 від 05.02.2024 проведено рейдову перевірку (перевірку на дорозі) на а.д. об`їзна м. Львів 25 км + 100м, Львівська область.
05.02.2024 при проведенні рейдової перевірки (перевірки на дорозі), перевірено транспортний засіб марки MAN номерний знак НОМЕР_1 свідоцтво реєстрації транспортного засобу НОМЕР_3 з напівпричепом марки NOPA VIBORG номерний знак НОМЕР_2 свідоцтво реєстрації транспортного засобу НОМЕР_4 під керуванням водія ОСОБА_1 , посвідчення водія НОМЕР_5 . Відповідно до інформації з свідоцтва реєстрації транспортного засобу власником є ТОВ "Авакс Проф".
Під час перевірки встановлено, що у водія відсутня ТТН або інший визначений законодавством документ на вантаж, чим порушено ст.48 Закону України "Про автомобільний транспорт", відповідальність за яке передбачено абз.3 ч.1 ст.60 Закону України "Про автомобільний транспорт". Результати перевірки оформлені актом проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №АР014365 від 05.02.2024. Водій письмових пояснень не надавав, від підписання акту відмовився.
Розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт по акту №АР014365 від 05.02.2024 було призначено на 26.03.2024, про що ТОВ "Авакс Проф" надіслано рекомендований лист. За трекером даного поштового відправлення №0600091308328 повідомлення про розгляд справи прибуло в точку видачі 24.02.2024 та 13.03.2024 повернулось за зворотною адресою "за закінченням терміну зберігання".
Відділом державного нагляду (контролю) у Тернопільській області 26.03.2024 прийнято постанову №028335, якою за порушення вимог ст.48 Закону України "Про автомобільний транспорт", відповідальність за яке передбачено абз.3 ч.1 ст.60 Закону України "Про автомобільний транспорт", застосовано до позивача адміністративно-господарський штраф у розмірі 17000,00 грн.
Позивач звернувся зі скаргою до Державної служби України з безпеки на транспорті, яка листом №5247/3.1/15-24 від 18.04.2024 повідомила про залишення скарги без задоволення, а постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу без змін.
Не погоджуючись із застосуванням адміністративно-господарського штрафу, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Відповідно до ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість рішення відповідача на відповідність вимогам ч.2 ст.2 КАС України, суд виходить з наступного.
Постановою Кабінету Міністрів України №1567 від 08.11.2006 затверджено Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті (далі Порядок №1567), який визначає процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами.
Відповідно до п.3 Порядку № 1567 органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансбезпека, її територіальні органи.
Згідно з п.15 Порядку №1567 під час проведення рейдової перевірки (перевірки на дорозі) перевіряється виключно, зокрема, наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом.
Пунктом 21 Порядку №1567 передбачено, що у разі виявлення в ході рейдової перевірки (перевірки на дорозі) транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовою особою (особами), що провела перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.
Відповідно до абз.1 п.25 Порядку №1567 справа про порушення розглядається в територіальному органі Укртрансбезпеки за місцезнаходженням автомобільного перевізника або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи автомобільного перевізника) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.
За приписами п.26 Порядку №1567 справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи автомобільного перевізника.
Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа автомобільного перевізника повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням або надсиланням на офіційну електронну адресу (за наявності).
Згідно абз.2 п.27 Порядку №1567 за наявності підстав керівник територіального органу Укртрансбезпеки або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5.
Як встановлено судом, розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт по акту №АР014365 від 05.02.2024 було призначено на 26.03.2024, про що ТОВ "Авакс Проф" надіслано рекомендований лист.
За трекером даного поштового відправлення №0600091308328 повідомлення про розгляд справи прибуло в точку видачі 24.02.2024 та 13.03.2024 повернулось за зворотною адресою "за закінченням терміну зберігання". При цьому, цей факт позивачем не заперечується.
Тобто, відповідач виконав свій обов`язок щодо повідомлення суб`єкта господарювання про час і місце розгляду справи про порушення транспортного законодавства. Разом з цим, таке повідомлення було надіслано завчасно до дати розгляду справи.
Той факт, що позивач його не забрав у відділенні Укрпошти і, як наслідок, необізнаності про дату і час розгляду справи про порушення транспортного законодавства не може ставитись у вину відповідача і не оцінюється судом як порушення останнім п26 Порядку № 1567.
Водночас, суд звертає увагу, що нормами Порядку № 1567 не установлено обов`язкової присутності суб`єкта господарювання під час розгляду справи про порушення транспортного законодавства. Неявка суб`єкта господарювання не є перешкодою для розгляду такої справи та винесенню органом державного контролю постанови про накладення адміністративно-господарського штрафу.
При цьому, відсутність особи під час розгляду справи про накладення адміністративно-господарського штрафу не позбавляє особу спростовувати вину у суді, та, у зв`язку з цим, не може бути самостійною підставою для скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу.
Такий висновок узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, викладеної у постанові від 01.03.2018 у справі № 820/4810/17.
Відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень, регулюються Законом України "Про автомобільний транспорт".
Згідно з ч.1 ст.1 Закону України "Про автомобільний транспорт" у цьому Законі наведені терміни вживаються в такому значенні:
автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами;
товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу (крім фізичних осіб, які здійснюють перевезення вантажу за рахунок власних коштів та для власних потреб) документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, який складається у паперовій та/або електронній формі та містить обов`язкові реквізити, передбачені цим Законом та правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом.
У відповідності до ч.1 ст.34 Закону України "Про автомобільний транспорт" автомобільний перевізник повинен, зокрема, виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів.
Абзацом 3 ч.1 ст.60 Закону України "Про автомобільний транспорт" передбачено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону, - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За змістом ст.48 Закону України "Про автомобільний транспорт" автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
Зокрема, документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:
для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;
для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
При оформленні товарно-транспортної накладної вантажовідправник зазначає такі обов`язкові реквізити:
дата і місце складання;
вантажовідправник (повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків чи серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті);
автомобільний перевізник (повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), прізвище, ім`я, по батькові водія та номер його посвідчення;
вантажоодержувач (повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків чи серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті);
транспортний засіб (марка, модель, тип, реєстраційний номер автомобіля, причепа/напівпричепа), його параметри із зазначенням довжини, ширини, висоти, загальної ваги, у тому числі з вантажем, та маси брутто;
пункти завантаження і розвантаження.
Наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 № 363 затверджені Правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні (далі Правила № 363). Приписами п.1 Правил визначено: вантажовідправник - будь-яка фізична або юридична особа, яка подає перевізнику вантаж для перевезення; перевізник - фізична або юридична особа суб`єкт господарювання, який надає послуги з перевезень вантажів чи здійснює за власний кошт перевезення вантажів автомобільними транспортними засобами; товарно-транспортна документація - комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу.
Товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, та є одним із документів, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, що може бути складений у паперовій та/або електронній формі та має містити обов`язкові реквізити, передбачені цими Правилами.
Відповідно до п.11.1 зазначених Правил, основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна, форму якої наведено в додатку 7 до цих Правил.
Товарно-транспортну накладну суб`єкт господарювання може оформлювати без дотримання форми, наведеної в додатку 7 до цих Правил, за умови наявності в ній інформації про назву документа, дату і місце його складання, найменування (прізвище, ім`я, по батькові) Перевізника та/або експедитора, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача, найменування та кількість вантажу, його основні характеристики та ознаки, які дають можливість однозначно ідентифікувати цей вантаж, автомобіль (марка, модель, тип, реєстраційний номер), причіп/напівпричіп (марка, модель, тип, реєстраційний номер), пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача, водія та/або експедитора.
Сторони можуть внести до товарно-транспортної накладної будь-яку іншу інформацію, яку вони вважають необхідною.
Відповідно до п.11.3 Правил № 363 товарно-транспортну накладну на перевезення вантажів автомобільним транспортом виписує Замовник (вантажовідправник) у трьох примірниках.
Замовник (вантажовідправник) засвідчує всі примірники товарно-транспортної накладної підписом.
У відповідності до п.11.4 Правил № 363 після прийняття вантажу згідно з товарно-транспортною накладною водій (експедитор) підписує всі її примірники.
Згідно п.11.5 Правил № 363 у разі використання товарно-транспортної накладної у паперовій формі перший примірник товарно-транспортної накладної залишається у Замовника (вантажовідправника), другий - водій (експедитор) передає вантажоодержувачу, третій примірник, засвідчений підписом вантажоодержувача, передається Перевізнику.
Згідно з ч.2 ст.49 Закону України "Про автомобільний транспорт" водій транспортного засобу зобов`язаний мати при собі та передавати для перевірки уповноваженим на те посадовим особам документи, передбачені законодавством, для здійснення зазначених перевезень.
З матеріалів справи видно, що позивач є власником транспортного засобу марки MAN номерний знак НОМЕР_1 з напівпричепом марки NOPA VIBORG номерний знак НОМЕР_2 , що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 та свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_4 відповідно.
Актом проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №АР014365 від 05.02.2024 зафіксовано, що у водія відсутня ТТН або інший визначений законодавством документ на вантаж.
Однак, посилання відповідача на те, що з 2 хв. 28 с. відео видно, що на запитання інспектора чи має водій ТТН, у відповідь останній зазначив: "напишемо зараз", суд вважає безпідставними, оскільки саркастичні вислови водія транспортного засобу не можуть бути єдиною підставою для встановлення порушення ст.48 Закону України "Про автомобільний транспорт".
В даному випадку суд враховує той факт, що згідно матеріалів відеофіксації (з автомобіля працівників Укртрансбезпеки) чітко видно факт надання водієм ТТН інспектору Укртрансбезпеки, під час складення акту проведення перевірки. Також матеріалами відеофіксації підтверджується факт ознайомлення інспектора Укртрансбезпеки з поданою товарно-транспортною накладною, та висловленням гіпотез щодо поданого письмового документу "Ви її самостійно написали".
Жодних заперечень інспектора до відсутності запису про вантажовідправника у спірній ТТН, підчас перевірки, не вказано.
Також, не заслуговують на увагу і доводи відповідача у відзиві на позов про те, що в ТТН №16 від 05.02.2024 відсутня будь-яка інформація щодо вантажовідправника.
Надана позивачем ТТН містить відомості, що замовником та вантажоодержувачем є ТОВ "Авакс Проф", а також підпис та печатку про відпуск вантажу відповідальною особою вантажовідправника, яким також є ТОВ "Авакс Проф".
Також суд враховує, що факт надання водієм ТТН відбувся підчас складення акту проведення перевірки від 05.02.2024 №014365, а саме, коли інспектор запропонував вказати письмові пояснення про причини порушення.
Певні дефекти вказаної ТТН не спростовують виконання позивачем вимог, установлених ст.48 Закону України "Про автомобільний транспорт", стосовно подання при проведенні перевірки визначених вказаною статтею документів.
З врахуванням встановлених обставин, суд приходить до висновку про необгрунтованість та безпідставність застосовання адміністративно-господарський штрафу за надання послуг з перевезення вантажу без оформлення документів, перелік яких визначений ст.48 Закону України "Про автомобільний транспорт", оскаржуваною постановою №028335 від 26.03.2024, що свідчить про невідповідність її критеріям правомірності рішення суб`єкта владних повноважень, в контексті ч.2 ст.2 КАС України, а отже така є протиправною та підлягає скасуванню.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
При цьому, згідно ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За наслідками судового розгляду, відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду достатніх беззаперечних доказів на обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, і не довів правомірності оскаржуваного рішення.
Аналогічна позиція стосовно обов`язку доказування була висловлена Європейським судом з прав людини у п.36 справи "Суомінен проти Фінляндії" (Suominen v. Finland), від 01.07.2003 року №37801/97, в якому він зазначив, що хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень (рішення).
Таким чином, враховуючи встановлені судом обставини справи, оцінивши добуті докази в їх сукупності за правилами ст.90 КАС України та аналізуючи наведені положення законодавства, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення.
Згідно з ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Оскільки позов підлягає до задоволення, то до відшкодування за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягає сплачена позивачем сума судового збору у розмірі 3028,00 грн. відповідно до платіжної інструкції №1908 від 17.05.2024.
Керуючись ст. 139, 241-246, 250 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Визнати протиправною та скасувати постанову про застосування до товариства з обмеженою відповідальністю "Авакс Проф" адміністративно-господарського штрафу №028335 від 26.03.2024.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Авакс Проф" судовий збір в сумі 3028 (три тисячі двадцять вісім) гривень 00 (нуль) копійок.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 07 серпня 2024 року.
Реквізити учасників справи:
позивач: - Товариство з обмеженою відповідальністю "Авакс Проф" (місцезнаходження: вул.Лук`яновича, 8, м.Тернопіль, Тернопільська обл., Тернопільський р-н, 46001, код ЄДРПОУ: 37306789);
відповідач: - Відділ державного нагляду (контролю) у Тернопільській області Державної служби України з безпеки на транспорті (місцезнаходження: вул.Тролейбусна, 12, м.Тернопіль, Тернопільська обл., Тернопільський р-н, 46027, код ЄДРПОУ: 39816845).
Головуючий суддяМандзій О.П.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2024 |
Оприлюднено | 09.08.2024 |
Номер документу | 120869526 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шавель Руслан Миронович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мандзій Олексій Петрович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мандзій Олексій Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні