Постанова
від 06.08.2024 по справі 440/4568/24
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Головуючий І інстанції: Канигіна Т.С.

06 серпня 2024 р.Справа № 440/4568/24Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Мельнікової Л.В.,

Суддів: Курило Л.В. , Бегунца А.О. ,

за участю секретаря судового засідання Колесник О.Е.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду у місті Харкові справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на ухвалу Полтавського окружного адміністративного суду від 22 квітня 2024 року по справі за скаргою ОСОБА_1 до виконуючого обов`язки голови Великобагачанської сільської ради, секретаря ради Чорнухи Ольги Василівни, екс-голови Багачансько-Першої сільської ради Гордусенко Лідії Володимирівни про визнання дій та бездіяльності протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

В с т а н о в и в:

У квітні 2024 року ОСОБА_1 звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду із скаргою, якою просив суд на підставі положень ст. 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі КУпАП) притягнути та накласти штраф на виконуючого обов`язки голови Великобагачанської селищної ради, секретаря ради Чорнуху О.В. і екс-голову Богачансько-Першої сільської ради Гордусенко Л.В. за адміністративне правопорушення, яке полягає в укритті та ненаданні інформації за його запитами на інформацію згідно ст. 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Ухвалою судді Полтавського окружного адміністративного суду від 22.04.2024 року скарга ОСОБА_1 повернута останньому з підстав, встановлених ч. 2 ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України).

Не погоджуючись з судовим рішенням, в апеляційній скарзі ОСОБА_1 просить його скасувати, ухвалити нове рішення, яким його позов задовольнити, відкрити адміністративне провадження у відповідності до поданої скарги та притягнути, визначених ним відповідачів, до адміністративної відповідальності за грубе порушення КУпАП та піддати адміністративному стягненню у вигляді штрафу.

Відзиви на апеляційну скаргу не надходили, що не перешкоджає апеляційному перегляду справи.

За приписами ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги (ч. 1 ст. 308). Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язкової підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права (ч. 2 ст. 308).

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення позивача, переглянувши судове рішення в межах доводів і вимог апеляційної скарги та перевіривши повноту встановлення судом фактичних обставин справи та правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, а судове рішення на підставі ст. 320 КАС України слід скасувати, з наступних підстав.

У випадку порушення права на інформацію посадова особа може бути притягнута до адміністративній відповідальності, яка передбачена статтею 212-3 КУпАП.

Коло осіб, які мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними у статтях 218-221 КУпАП, визначено ст. 255 КУпАП.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 КАС України, юрисдикція адміністративних судів не поширюється на справи: 1) що віднесені до юрисдикції Конституційного Суду України; 2) що мають вирішуватися в порядку кримінального судочинства; 3) про накладення адміністративних стягнень, крім випадків, визначених цим Кодексом; 4) щодо відносин, які відповідно до закону, статуту (положення) громадського об`єднання, саморегулівної організації віднесені до його (її) внутрішньої діяльності або виключної компетенції, крім справ у спорах, визначених пунктами 9, 10 частини першої цієї статті.

Суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи:

1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність;

2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником);

3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу;

4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності;

5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними);

6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом (ч. 1 ст. 171 КАС України).

Суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі (ч. 2 ст. 171 КАС України).

З урахуванням наведеного, колегія суддів дійшла висновку про відсутність у суду першої інстанції підстав для застосування положень параграфа другого глави першої розділу II КАС України «Заяви з процесуальних питань» при вирішенні питання щодо відкриття провадження в адміністративній справі за зверненням ОСОБА_1 , а відтак, - для часткового задоволення вимог апеляційної скарги.

Підставами для скасування ухвали суду, яка перешкоджає подальшому провадженню у справі, і направлення справи для продовження розгляду до суду першої інстанції є: неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; неправильне застосування норм матеріального права чи порушення норм процесуального права, які призвели до неправильного вирішення питання (п.п. 1, 4 ч. 1 ст. 320 КАС України).

В силу положень ст. 48 КАС України у суду апеляційної інстанції відсутні повноваження щодо залучення до участі у справі співвідповідачів, у зв`язку з чим колегія суддів відхиляє клопотання ОСОБА_1 щодо залучення до справи в якості відповідача екс-голову Багачансько-Першої сільської ради Полтавської області ОСОБА_2 .

Інші доводи апеляційної скарги на висновки колегії суддів не впливають.

При цьому, колегія суддів враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у апеляційному провадженні), сформовану, зокрема у справах «Салов проти України» (№ 65518/01; пункт 89), «Проніна проти України» (№ 63566/00; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (№ 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v.Spain) серія A. 303-A; пункт 29).

На підставі наведеного, керуючись ст. ст. 292, 293, 308, 310, 311, 313, 315, 320, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити частково.

Ухвалу Полтавського окружного адміністративного суду від 22 квітня 2024 року скасувати та справу за скаргою ОСОБА_1 про притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення виконуючу обов`язки голови Великобагачанської селищної ради, секретаря ради Чорнуху Олену Василівну і екс-голови Богачансько-Першої сільської ради Гордусенко Лідію Володимирівну направити для продовження розгляду до Полтавського окружного адміністративного суду.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Л.В. МельніковаСудді Л.В. Курило А.О. Бегунц Постанова у повному обсязі складена і підписана 07.08.2024 року.

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.08.2024
Оприлюднено09.08.2024
Номер документу120871033
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації

Судовий реєстр по справі —440/4568/24

Ухвала від 06.12.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

Ухвала від 04.11.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

Ухвала від 07.10.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

Постанова від 06.08.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Постанова від 06.08.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 11.06.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 29.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 09.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 22.04.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні