ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 580/686/21 Суддя (судді) першої інстанції: Валентин ГАРАЩЕНКО
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 серпня 2024 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого - судді Парінова А.Б.,
суддів: Грибан І.О.,
Ключковича В.Ю.,
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Черкаській області на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 22 січня 2024 року у справі за позовом Підприємства споживчої кооперації "Ратуша Черкаської облспоживспілки" до Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
У С Т А Н О В И В:
До Черкаського окружного адміністративного суду звернулось підприємство споживчої кооперації Ратуша Черкаської облспоживспілки з позовною заявою до Головного управління ДПС у Черкаській області, в якій просить визнати протиправними та скасувати податкові-повідомлення-рішення №419/2300070210 від 20.10.2020 та №421/2300070210 від 20.10.2020.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що є суб`єктом малого підприємництва, використовує у своїй діяльності тимчасові споруди павільйони шляхом надання в оренду Уманському колгоспному ринку Черкаської облспоживспілки, тобто використовує їх на ринках, тому вказані об`єкти нежитлової нерухомості не є об`єктом оподаткування.
За твердженням позивача, будівлі за адресою: м. Умань, вул. Небесної сотні, 47 є будівлями торгових рядів Ратуша та відносяться до пам`яток містобудування і архітектури, тому не оподатковуються податком на нерухоме майно.
Також на думку позивача відповідач неправильно обрахував базу оподаткування, оскільки зазначив площу будівель 6732,4 кв м, а згідно з витягом з Державного реєстру прав на нерухоме майно від 30.12.2016 №77543208 площа комплексу нежитлових будівель та споруд становить 5517,2 кв м. Крім цього відповідач не врахував цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 7110800000:02:001:0001, на якій розташовані об`єкти нерухомого майна позивача.
Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 20 квітня 2021 року, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 16 грудня 2021 року, позовну заяву задоволено частково.
Постановою Верховного Суду від 02 листопада 2023 року вищевказані судові рішення скасовано та справу направлено до Черкаського окружного адміністративного суду на новий розгляд.
Ухвалою суду від 22.11.2023 допущено заміну відповідача Головного управління ДПС у Черкаські області (код ЄДРПОУ 43142920) на правонаступника Головне управління ДПС у Черкаській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ ВП 44131663).
Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 22.01.2024 позов задоволено частково:
- визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Черкаській області від 20 жовтня 2020 року №419/2300070210 в частині визначення підприємству споживчої кооперації «Ратуша» Черкаської облспоживспілки грошового зобов`язання в сумі 7670 (сім тисяч шістсот сімдесят) грн 75 коп.
- в задоволенні решти позовних вимог відмовлено;
- стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Черкаській області на користь підприємства споживчої кооперації «Ратуша Черкаської облспоживспілки» судові витрати зі сплати судового збору у сумі 115 (сто п`ятнадцять) гривень 74 копійки.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції в частині задоволених позовних вимог, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати його та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі. В обґрунтування своїх доводів зазначає, що контролюючим органом правильно визначено розмір грошового зобов`язання, відтак правові підстави для часткового задоволення позовних вимог відсутні.
Відзиву на апеляційну скаргу не надходило.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів виходить з наступного.
Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, згідно зі свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №159101 Уманський колгоспний ринок Черкаської облспоживспілки зареєстровано як юридичну особу, дата державної реєстрації 10.09.1991.
Згідно з Державним актом на право постійного користування землею серії 11-ЧР №002444 від 27.09.1992, Уманському колгоспному ринку (код ЄДРПОУ 01563969) надано у постійне користування 3.3027 гектарів землі по вул. Радянській, 47 для торгівельного обслуговування населення.
Згідно з витягом з Державного реєстру прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права станом на 27.08.2020 (а.с. 143) та листом Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області від 25.08.2020 №0-23-0.211-157/115-20 (а.с. 147) у відповідності до фактичних даних земельної технічної документації зареєстровано право постійного користування Уманського колгоспного ринку Черкаської облспоживспілки на земельну ділянку кадастровий номер 7110800000:02:01:001:394 площею 2,7685, що знаходиться за адресою: Черкаська обл, м. Умань, вул. Небесної сотні, 47 (Радянська, 47).
Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань підприємство споживчої кооперації Ратуша Черкаської облспоживспілки зареєстроване як юридична особа 28.11.2016, ідентифікаційний код юридичної особи 40983712, місцезнаходження Черкаська обл,, м. Умань, вул. Небесної сотні, будинок 47, засновник Черкаська обласна спілка споживчих товариств.
Згідно з передавальним актом по Черкаській облспоживспілці від 10.11.2016 (а.с. 79) Черкаська облспоживспілка передала позивачу активи: будинок колгоспника Колос; туалет центрального ринку; гаражі, майстерню, павільйони та інше майно, що знаходяться за адресою: м. Умань, вул. Небесної сотні, 47.
Згідно з витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав та їх обтяжень станом на 30.12.2016, 28.12.2016 за позивачем зареєстровано право власності на комплекс нежитлових будівель та споруд, які знаходяться за адресою: Черкаська область, м. Умань, вул. Небесної сотні, будинок 47, на земельній ділянці кадастровий номер 7110800000:02:001:0001, цільове призначення для торгівельного обслуговування населення, площа 3.3027 га, до складу якого входять об`єкти нерухомого майна загальною площею 5517,2 кв м.: літера А-1 нежитлова будівля, торгові ряди Ратуша; літера Б-2 нежитлова будівля, будинок колгоспника Колос; літера В-1 будівля, гараж №1; літера Г-1 будівля, вбиральня; літера Д-1: будівля, майстерня; літера Ж-1: будівля, будівля господарська №1; літера З-1 будівля, Павільйон № 2; літера К-1 будівля, будівля господарська №2; літера М споруда, навіс; літера Н-1 будівля, склад; літера У-1 будівля, гараж №2; літера Ф-1 споруда, Павільйон № 3; літера Ц-1 будівля. Будівля Центральний в`їзд; літера Х-1 будівля, Павільйон № 1; літера Я-1 будівля, будівля топкової; літера 1 будівля, Торгові ряди; № 1,№ 2 споруда, ворота; № 3, № 4 споруда. Ворота; № 5 споруда, огорожа.
Згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження, об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта станом на 13.04.2021 (а.с. 229-231) 25.05.2017 зареєстровано зменшення частки позивача з 1 на 1639/2000; 10.01.2019 зареєстровано зміну частки та зареєстровано зменшення частки з 1639/2000 на 5521/10000.
Постановою Ради Міністрів Української РСР від 06.09.1979 № 442 до списку пам`яток архітектури Української РСР, що перебувають під охороною держави, внесені під номером 1712 м. Умань, Торгові ряди, 1838 року.
19.03.2004 між управлінням містобудування і архітектури Уманського міськвиконкому та Уманським колгоспним ринком укладений охоронний договір № 12 на пам`ятку культурної спадщини, а саме: Торгові ряди 1780р. по вул. Радянській, 47 в м. Умань, корисна площа приміщень пам`ятника в кількості 2241,5 кв м у відповідності з доданим схематичним планом поверхів.
Згідно з листом Уманської міської ради №147 від 15.10.2020 цегляна будівля першої половини 19 ст. Торгові ряди, за адресою вул. Небесної сотні (колишня вул. Радянська), 47 відповідно до постанови Ради міністрів Української РСР від 06.09.1979 № 442 Про доповнення списку пам`яток містобудування і архітектури Української РСР, що перебувають під охороною держави (редакція від 13.04.2000) є пам`яткою архітектури, що перебуває під охороною держави.
Згідно з листом Державного історико-архітектурного заповідника Стара Умань № 265 від 16.10.2020 на території ринку збережена, відреставрована та використовується цегляна будівля першої половини 19 сторіччя Торгові ряди, що є пам`яткою охоронного значення з охоронним номером 1712 згідно постанови РМ Української РСР від 06.09.1979 № 442.
Згідно з договором оренди об`єктів нерухомості №1 від 01.12.2016 та актом приймання-передачі в оренду об`єкта нерухомості від 01.12.2016 позивач передав в оренду Уманському колгоспному ринку Черкаської облспоживспілки у тимчасове платне користування: частину будівлі Колос площею 620 кв м, будівлю Вбиральня площею 93 кв м, будівлю Гаражі площею 346 кв м, будівлю Майстерня площею 53 кв м, частину будівлі Ратуша площею 473 кв м, будівлю Центральний в`їзд площею 16 кв м, будівлю Топочна площею 20 кв м, що знаходяться за адресою: Умань, вул. Небесної сотні, 47 на строк з 1.12.2016 по 31.12.2017.
Згідно з актом приймання-передачі з оренди об`єкта нерухомості від 30.06.2017 Уманський колгоспний ринок повернув позивачу з оренди будівлю Майстерня площею 53 кв м, частину будівлі Ратуша площею 473 кв м, будівлю Центральний в`їзд площею 16 кв м.
Згідно договору оренди об`єктів нерухомості №3 від 01.07.2017 за актом приймання-передачі в оренду об`єкта нерухомості від 01.07.2017 позивач передав Уманському колгоспному ринку у тимчасове платне користування будівлю Вбиральня площею 93 кв м, будівлю Майстерня площею 53 кв м, частину будівлі Ратуша площею 473 кв м, будівлю Центральний в`їзд площею 16 кв м, що знаходяться за адресою: Умань, вул. Небесної сотні, 47 на строк з 01.07.2017 по 31.12.2017.
Згідно з актом приймання-передачі з оренди об`єкта нерухомості від 30.09.2017 Уманський колгоспний ринок повернув позивачу з оренди частину будівлі Ратуша площею 473 кв м.
Згідно з договором оренди об`єктів нерухомості №5 від 01.10.2017 та актом приймання-передачі в оренду об`єкта нерухомості від 01.10.2017 позивач передав в оренду Уманському колгоспному ринку Черкаської облспоживспілки у тимчасове платне користування: будівлю Вбиральня площею 93 кв м, будівлю Майстерня площею 53 кв м, будівлю Павільон №1 площею 138 кв м, будівлю Павільйон №2 площею 126 кв м, будівлю Павільйон №3 площею 289 кв м, будівлю господарську №1 площею 118 кв м, будівлю господарську №2 площею 34 кв м, будівлю Центральний в`їзд площею 16 кв м, що знаходяться за адресою: Умань, вул. Небесної сотні, 47 на строк з 1.10.2017 по 31.12.2017.
Згідно з договором оренди об`єктів нерухомості №7 від 01.01.2018 та актом приймання-передачі в оренду об`єкта нерухомості від 01.01.2018 позивач передав в оренду Уманському колгоспному ринку Черкаської облспоживспілки у тимчасове платне користування: будівлю Вбиральня площею 93 кв м, будівлю Майстерня площею 53 кв м, будівлю Павільон №1 площею 138 кв м, будівлю Павільйон №2 площею 126 кв м, будівлю Павільйон №3 площею 289 кв м, будівлю господарську №1 площею 118 кв м, будівлю господарську №2 площею 34 кв м, будівлю Центральний в`їзд площею 16 кв м, що знаходяться за адресою: Умань, вул. Небесної сотні, 47 на строк з 01.01.2018 по 31.12.2019.
Головним управлінням ДПС у Черкаській області (відповідач) проведено документальну позапланову виїзну перевірку ПСК Ратуша Черкаської облспоживспілки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2017 по 02.09.2020, за результатами якої складено акт перевірки від 16.09.2020 №188/23-00-07-0205/40983712 (далі акт перевірки).
Перевіркою встановлено, що ПСК Ратуша Черкаської облспоживспілки згідно даних з Державного реєстру прав на нерухоме майно мало у власності комплекс нежитлових будівель та споруд, розміщених на земельній ділянці загальною площею 2,7065 га (кадастровий номер 71108 00000:02:001:0001) за адресою: м. Умань, вул. Небесної сотні, 47 . Право власності зареєстровано 28.12.2016 на площу нерухомого майна 6732,4 кв м, з 25.05.2017 5517,2 кв м, з 20.09.2018 4070,1 кв м, з 10.07.202 право власності припинено, проте податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не сплачувало.
Актом перевірки встановлені порушення вимог п.п. 266.2.1 п. 266.2, п.п. 266.3.3 п. 266.3, п.п 266.5.1 п. 266.5, п. 266.7.5 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України, а саме: занижено податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, по м. Умань Черкаської області на загальну суму 259 011,80 грн, у т.ч. за 2017 рік на суму 76756,76 грн, з них: за 1 квартал 2017 року 16 998,85 грн, за ІІ квартал 2017 року 19 077,42 грн, за ІІІ квартал 2017 року 20 340,24 грн, за ІV квартал 2017 року 20340,25 грн, за 2018 рік на суму 76 080,85 грн, з них за 1 квартал 2018 року 19 658,89 грн, за ІІ квартал 2018 року 19658,89 грн, за ІІІ квартал 2018 року 21485,54 грн, за ІV квартал 2018 року 15277,53 грн, за 2019 рік на суму 67 938,11 грн, з них за 1 квартал 2019 року 16 984,5 грн, за ІІ квартал 2019 року 16 984,50 грн, за ІІІ квартал 2019 року 16 984,50 грн, за ІІІ квартал 2019 року 16 984,61 грн, за 2020 рік на суму 38 236,08 грн з них за 1 квартал 2020 року 19118,04 грн, за ІІ квартал 2020 року 19118,04 грн та неподання податкової звітності з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, по м. Умань Черкаської області на 2017-2020 роки
На підставі акта перевірки відповідач прийняв податкове повідомлення-рішення від 20.10.2020 №419/2300070210, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у розмірі 311019,43 грн в т.ч. 252639,16 грн основного платежу та 58380,27 грн штрафу, та податкове повідомлення-рішення від 20.10.2020 №421/2300070210, яким застосовано штраф у розмірі 1360 грн за неподання декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Не погодившись з податковими повідомленнями-рішення, позивач звернувся зі скаргою до Державної податкової служби України, проте рішенням про результати розгляду скарги від 16.01.2020 №1072/16/99-00-06-03-01-06 у задоволенні скарги відмовлено, а податкові повідомлення-рішення залишені без змін.
Скасовуючи податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Черкаській області від 20 жовтня 2020 року № 419/2300070210 в частині визначення підприємству споживчої кооперації «Ратуша» Черкаської облспоживспілки грошового зобов`язання в сумі 7670,75 грн, суд першої інстанції виходив з того, що загальна площа комплексу будівель та споруд 6732,4 кв м обрахована відповідачем помилково, оскільки така площа визначена при реєстрації права власності позивача станом на 30.12.2016, складала 5517,2 кв м, і могла бути змінена лише шляхом внесення змін у Державний реєстр речових прав на нерухоме майно. Внаслідок вказаного відповідач неправильно визначив розмір податку на нерухоме майно у 2017 році.
Колегія суддів не може не погодитись з висновком суду першої інстанції, з огляду на наступне.
Так, статтею 266 Податкового кодексу України врегульовано суб`єкти, об`єкти та порядок обчислення і сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Згідно з підпунктом 266.1.1 пункту 266.1 статті 266 Податкового кодексу України, платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
В силу підпункту 266.2.1 пункту 266.1 статті 266 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування є об`єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.
Відповідно до підпункту 266.3.1. статті 266 Податкового кодексу України, базою оподаткування є загальна площа об`єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.
База оподаткування об`єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи із загальної площі кожного окремого об`єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об`єкт (підпункт 266.3.3. статті 266 ПК України).
Позивач стверджував, що частина комплексу будівель, що належать йому на праві власності, а саме: Торгові ряди Ратуша, у відповідності з додатками 1 до рішень Уманської міської ради від 15.06.2018 №3-49/7 та від 31.05.2019 №3.4-62/7 не оподатковуються податком на нерухомість, оскільки відносяться до пам`яток архітектури.
Суд звертає увагу, що питання віднесення Торгових рядів до пам`яток архітектури, що перебувають під охороною держави, не є спірним у цій справі, оскільки не заперечується сторонами та підтверджується матеріалами справи.
Досліджуючи питання оподаткування таких Торгових рядів податком на нерухомість, відмінним від земельної ділянки, суд враховує, що вони використовуються в господарській діяльності, а саме: як торгові ряди на діючому ринку, а відтак немає жодних відмінностей від інших об`єктів оподаткування.
За положеннями підпункту 14.1.129-1 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України об`єкти нежитлової нерухомості - будівлі, приміщення, що не віднесені відповідно до законодавства до житлового фонду. У нежитловій нерухомості виділяють серед іншого будівлі торговельні - торгові центри, універмаги, магазини, криті ринки, павільйони та зали для ярмарків, станції технічного обслуговування автомобілів, їдальні, кафе, закусочні, бази та склади підприємств торгівлі й громадського харчування, будівлі підприємств побутового обслуговування (підпункт в).
Приписами п.п.266.5.1 п.266.5 ст.266 ПК України передбачено, що ставки податку для об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об`єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.
Рішеннями Уманської міської ради від 15.06.2018 №3-49/7 та від 31.05.2019 №3.4-62/7 «Про місцеві податки і збори» визначено ставки місцевих податків і зборів, в тому числі ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з 01.01.2019 та з 01.012020 відповідно (додаток 1).
Згідно з додатками 1 до вказаних рішень не оподатковуються податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки будівлі та споруди класу 1273, зокрема Пам`ятки історії та архітектури, що охороняються державою, який включає підкласи 1273.1 Пам`ятки історії та архітектури, 1273.2 Археологічні розкопки, руїни та історичні місця, що охороняються державою, 1273.3 Меморіали, художньо-декоративні будівлі, статуї.
Отже, застосування органом міської ради класифікації 1273 дає підстави для висновку, що не оподатковуються історичні пам`ятки архітектури лише у тому випадку, якщо вони не використовуються для інших цілей. У разі їх використання в звичайній господарській діяльності, необхідно застосовувати відповідну ставку податку, яка відповідає визначеній класифікації будівель та споруд в залежності від їх використання.
За наведеного правового регулювання слідує висновок, що наявність у об`єкта нерухомого майна статусу пам`ятки архітектури не свідчить про автоматичне (безспірне) застосування до нього ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, визначеної рішенням ради саме для пам`яток архітектури, а має розглядатися у контексті використання/невикористання такого нерухомого майна для інших цілей.
В даному випадку, звільнення частини комплексу будівель (Торгові ряди) від оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у зв`язку з наявністю у них статусу пам`ятки архітектури, є безпідставним, оскільки такі використовувалися для інших цілей використовуються в господарській діяльності, а тому, податковим органом правильно застосовано відповідну ставку податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у розмірі 0,4 %.
Апелянт стверджує, що площа нерухомого майна позивача у період з 28.12.2016 по 25.05.2017 становила 6732,4 кв м і розрахована відповідачем на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Так, з 25.05.2017 реєстрацію права власності змінено, зменшено частку права власності, а саме: розмір частки 1 змінено на 1639/2000 та становить 5517,2 кв м.
Отже, площа нежитлових приміщень та споруд позивача, що передувала зазначеним змінам, становила 6732,4 кв м (5517,2*2000/1639=6732,4 кв м).
Проте, згідно з витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав та їх обтяжень станом на 30.12.2016 загальна площа комплексу будівель та споруд становить 5517,2 кв м, а згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження, об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта станом на 13.04.2021 (а.с. 229-231) зменшення частки позивача з 1 на 1639/2000 зареєстровано 25.05.2017, тобто після переходу прав власності на частину майна.
Таким чином, загальна площа комплексу будівель та споруд 6732,4 кв м обрахована відповідачем помилково, оскільки така площа визначена при реєстрації права власності позивача станом на 30.12.2016, складала 5517,2 кв м, і могла бути змінена лише шляхом внесення змін у Державний реєстр речових прав на нерухоме майно.
Внаслідок вказаного відповідач неправильно визначив розмір податку на нерухоме майно у 2017 році.
Відповідно, розмір податку на нерухоме майно повинен бути визначений позивачу за 2017 рік в розмірі 70620,16 грн. (5517,2х3200х0,4%), відповідно штрафна санкція за несвоєчасну сплату податку становить 17189,19 грн. (70620,16х25%), тому загальна сума визначеного податковим органом податкового зобов`язання за 2017 рік повинна становити 88275,20 грн. (70620,16+17189,19), а не 95945,95 грн. як зазначено в оскарженому ППР.
Отже, висновок суду першої інстанції про те, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення підлягає скасуванню в частині визначення грошових зобов`язань у розмірі 7670,75 грн. (95945,95-88275,20), є правильним.
При цьому, колегія суддів не надає оцінки оскаржуваному рішенню суду першої інстанції, яким відмовлено в задоволенні позовних вимог, оскільки сторони у справі не оскаржують дану частину рішення суду першої інстанції.
Враховуючи вищевикладене колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Доводи апеляційної скарги не заслуговують на увагу, оскільки їх суть зводиться до констатації норм законодавства, а не помилок чи то порушень судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення, за таких обставин доводи апеляційної скарги не впливають на висновки суду, викладені в оскаржуваному судовому рішенні.
Судовою колегією враховується, що згідно з п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Отже, колегія суддів апеляційної інстанції доходить до висновку, що інші доводи апелянта не знайшли свого підтвердження під час апеляційного розгляду, а тому судом до уваги не приймаються.
При цьому апеляційна скарга не містять посилання на обставини, передбачені статтями 317-319 Кодексу адміністративного судочинства України, за яких рішення суду підлягає скасуванню.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 315 Кодексу адміністративного судочинства України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
За змістом частини 1 статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Зважаючи на вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, дав їм належну оцінку та прийняв законне та обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права, в зв`язку з чим апеляційна скарга залишається без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст. ст. 229, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 328, 329 КАС України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Черкаській області - залишити без задоволення.
Рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 22 січня 2024 року - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Головуючий суддя А.Б. Парінов
Судді І.О. Грибан
В.Ю. Ключкович
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2024 |
Оприлюднено | 09.08.2024 |
Номер документу | 120871669 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Парінов Андрій Борисович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні