Рішення
від 08.08.2024 по справі 380/29846/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №380/29846/23

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 серпня 2024 року

Львівський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Ланкевича А.З., розглянувши у письмовому провадженні в м.Львові за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Міністерства оборони України, ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 за участі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору - ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії, -

в с т а н о в и в :

Позивач звернулася з позовом, в якому, з урахуванням заяви про зміну предмету позову від 22.02.2024 року (а.с.218), просить:

- визнати протиправною бездіяльність ІНФОРМАЦІЯ_3 щодо розгляду заяви ОСОБА_1 , поданої в інтересах малолітнього сина ОСОБА_4 , про призначення виплат одноразової грошової допомоги для ОСОБА_4 в особі матері ОСОБА_1 за загиблого ОСОБА_5 ;

- зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_5 повторно розглянути заяву ОСОБА_1 , поданої в інтересах малолітнього сина ОСОБА_4 , про призначення виплат одноразової грошової допомоги для ОСОБА_4 в особі матері ОСОБА_1 за загиблого ОСОБА_5 , отриману 05.09.2023 року, та виконати дії, передбачені п.4.2 розділу ІV Наказу Міністерства оборони України №45 від 25.01.2023 року;

- визнати протиправною бездіяльність ІНФОРМАЦІЯ_4 щодо розгляду заяви ОСОБА_1 , поданої в інтересах малолітнього сина ОСОБА_4 , про призначення виплат одноразової грошової допомоги для ОСОБА_4 в особі матері ОСОБА_1 за загиблого ОСОБА_5 ;

- зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_6 розглянути заяву ОСОБА_1 , поданої в інтересах малолітнього сина ОСОБА_4 , про призначення виплат одноразової грошової допомоги для ОСОБА_4 в особі матері ОСОБА_1 за загиблого ОСОБА_5 , отриману 31.08.2023 року, та виконати дії, передбачені п.4.2 розділу ІV Наказу Міністерства оборони України №45 від 25.01.2023 року;

- зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_7 вчинити дії, передбачені підп.3.2 Розділу ІІІ, підп.4.3 розділу IV Наказу Міністерства оборони України №45 від 25.01.23 року стосовно заяви ОСОБА_1 , поданої в інтересах малолітнього сина ОСОБА_4 , про призначення виплат одноразової грошової допомоги для ОСОБА_4 , в тому числі скласти висновок щодо можливості призначення одноразової грошової допомоги ОСОБА_4 утриманцю загиблого військовослужбовця ОСОБА_5 та разом з іншими документами, поданими ОСОБА_1 , направити на розгляд в департамент соціального забезпечення Міністерства оборони України;

- зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_8 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) вчинити дії, передбачені підп.3.2 Розділу ІІІ, підп.4.3 розділу IV Наказу Міністерства оборони України №45 від 25.01.23 року, стосовно заяви ОСОБА_1 , поданої в інтересах малолітнього сина ОСОБА_4 , про призначення виплат одноразової грошової допомоги для ОСОБА_4 , в тому числі скласти висновок щодо можливості призначення одноразової грошової допомоги ОСОБА_4 утриманцю загиблого військовослужбовця ОСОБА_5 та разом з іншими документами, поданими ОСОБА_1 , направити на розгляд в департамент соціального забезпечення Міністерства оборони України;

- зобов`язати Міністерство оборони України розглянути заяву ОСОБА_1 , поданої в інтересах малолітнього сина ОСОБА_4 , про призначення виплат одноразової грошової допомоги для ОСОБА_4 в особі матері ОСОБА_1 за загиблого ОСОБА_5 , отриману 04.09.2023 року, та виконати дії, передбачені п.4.4, п.4.5 розділу ІV Наказу Міністерства оборони України №45 від 25.01.2023 року.

Посилається на те, що ІНФОРМАЦІЯ_15 в селі Піски Донецької області під час участі в здійсненні заходів із забезпечення оборони України, захисту населення і інтересів держави, у зв`язку із військовою агресією рф загинув її чоловік - ОСОБА_5 (військовослужбовець Військової частини НОМЕР_2 , старший солдат 2 мотопіхотного відділення 2 мотопіхотного взводу 2 мотопіхотної роти). Зазначила, що з 19.06.2020 року проживала разом із загиблим ОСОБА_5 та її сином від першого шлюбу ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , однією сім`єю за адресою: АДРЕСА_1 . Вказала, що у березні 2023 року позивач разом з батьками загиблого звернулась до ІНФОРМАЦІЯ_10 (далі - ІНФОРМАЦІЯ_10) із заявою та відповідними документами, за результатами розгляду яких Комісією Міністерства оборони України з розгляду питань, пов`язаних із призначенням і виплатою одноразової грошової допомоги та компенсаційних сум (далі - Комісія) батьку, матері та дружині загиблого ІНФОРМАЦІЯ_15 ОСОБА_5 призначено одноразову грошову допомогу, передбачену п.2 постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 року №168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» (далі - Постанова №168), в повному обсязі в сумі 15000000,00 грн у рівних частках кожному (підтверджується протоколом №166/168 від 19.05.2023 року). Зазначила, що згідно довідки Франківського відділу соціального захисту від 31.07.2023 №1852 малолітня дитина позивачки ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , відноситься до осіб, на яких поширюється чинність п.5 ч.1 ст.10-1 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», і такий має право на пільги, передбачені ст.15 цього ж Закону, як член сім`ї загиблого ОСОБА_5 , в т.ч. - на отримання одноразової грошової допомоги по загиблому ОСОБА_5 . У зв`язку із цим, у серпні 2023 року позивач звернулась до ІНФОРМАЦІЯ_11 (далі - ІНФОРМАЦІЯ_11) та Міністерства оборони України із заявами про нарахування і виплату одноразової грошової допомоги, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 року №168, на її сина ОСОБА_4 , однак відповідь отримала лише від ІНФОРМАЦІЯ_10. Зокрема, листом від 28.09.2023 року №13/7568 їй повідомлено, що кошти, заплановані для виплат одноразової грошової допомоги по загиблому ОСОБА_5 , вже розподілені між заявниками та виплачуються; крім того, вказано, що в своїй першій заяві позивач не зазначала про наявність неповнолітнього сина. Зазначила, що відповіді від інших адресатів (відповідачів) не надходило. Вважаючи у зв`язку із цим свої конституційні права та гарантії на належний соціальний захист порушеними та такими, що потребують захисту, позивач звернулася до суду з даним позовом. Просить позов задовольнити повністю.

У встановлений судом строк від відповідача, Міністерства оборони України, надійшов відзив на позовну заяву, в якому посилається на те, що Міністерство оборони України не порушувало прав та свобод позивача, оскільки належних документів від ІНФОРМАЦІЯ_21, як це встановлено законодавством, щодо призначення і виплати одноразової грошової допомоги для ОСОБА_4 в особі матері ОСОБА_1 за загиблого ОСОБА_5 не надходило. Окрім цього, зазначив, що призначення і виплата допомоги вже відбулась, відтак питання щодо перерозподілу суми такої допомоги між особами, які мають на неї право, вирішується за взаємною згодою осіб або в судовому порядку. Враховуючи викладене, вважає, що звернення до суду є передчасним, а дії відповідачів - такими, що вчинені у межах та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України. Просить відмовити у задоволенні позову повністю. Також звернув увагу, що позивачем пропущено строк звернення до суду з даним позовом.

У встановлений судом строк від відповідача, ІНФОРМАЦІЯ_22, надійшов відзив на позовну заяву, в якому посилається на те, що у серпні 2023 року позивач звернулась до ІНФОРМАЦІЯ_10, ІНФОРМАЦІЯ_22 та Міністерства оборони України із заявами про нарахування і виплату одноразової грошової допомоги, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 року №168, на її сина ОСОБА_4 . Вказав, що листом відповідача 13.09.2023 року вих.№10479 позивачеві надано вичерпну відповідь із роз`ясненням норм чинного законодавства, яка була надіслана поштовою кореспонденцією. З огляду на наведене, вважає, що позовні вимоги позивача є необґрунтованими та безпідставними. Просить відмовити у задоволенні позову повністю.

У встановлений судом строк від відповідача, ІНФОРМАЦІЯ_2 (далі - ІНФОРМАЦІЯ_12 ), надійшов відзив на позовну заяву, в якому посилається на те, що позивачем не надано повного пакету документів, передбаченого наказом Міністерства оборони України від 25.01.2023 року №45 «Про затвердження Порядку і умов призначення та виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) військовослужбовців Збройних Сил України в період дії воєнного стану» (далі - Порядок №45). Зазначив, що згідно відповіді ІНФОРМАЦІЯ_10 про результати проведеної роботи щодо встановлення осіб, які звернулися (можуть звернутися) за отриманням одноразової грошової допомоги, зазначені: мати - ОСОБА_3 , 1976 року народження; батько - ОСОБА_2 , 1975 року народження; дружина - ОСОБА_1 , 1990 року народження. У заяві про виплату одноразової грошової допомоги позивач членами сім`ї та утриманцями загиблого вказала тільки батьків. За результатами отриманих даних з Державного реєстру актів цивільного стану, запис про народження дитини, встановлення батьківства та утриманців загиблого - інформація відсутня. Таким чином, вважає, що ІНФОРМАЦІЯ_12 діяв у межах чинного законодавства України.

У встановлений судом строк від відповідача, ІНФОРМАЦІЯ_1 (далі - ІНФОРМАЦІЯ_13 ), надійшов відзив на позовну заяву, в якому посилається на те, що до ІНФОРМАЦІЯ_14 жодних заяв та документів від позивача щодо призначення та виплати одноразової грошової допомоги не надходило, відтак відповідачем не приймалось жодних управлінських рішень у межах спірних правовідносин. За таких обставин, вважає, що позовні вимоги є передчасними.

Від відповідача, ІНФОРМАЦІЯ_10, жодних заяв по суті справи на адресу суду не надходило.

Від третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору - ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , надійшла заява, в якій просять розгляд справи здійснювати без їх участі; проти позовних вимог не заперечують.

Ухвалою судді від 19.09.2022 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

Ухвалою судді від 25.12.2023 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

Ухвалою суду від 15.01.2024 року призначено судове засідання для розгляду справи по суті.

Дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Згідно свідоцтва про шлюб серії НОМЕР_3 , виданого 19.06.2020 року Селидівським міським відділом державної реєстрації актів цивільного стану Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків), між позивачем та ОСОБА_5 зареєстровано шлюб 19.06.2020 року.

Від попереднього шлюбу у позивача є неповнолітній син ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , що підтверджується свідоцтвом про народження серії НОМЕР_4 .

ОСОБА_5 номер обслуги 2 мотохітного відділення 2 мотопіхотного взводу 2 мотопіхотної роти, проходив військову службу у Збройних Силах України та наказом командира Військової частини НОМЕР_2 (по стройовій частині) від 29.10.2022 року №302 виключений зі списків особового складу, у зв`язку із загибеллю ІНФОРМАЦІЯ_15.

Згідно витягу з протоколу №319 від 17.02.2023 року засідання 12 Регіональної військово-лікарської комісії по встановленню причинного зв`язку захворювань, поранень, контузій, травм, каліцтв у колишніх військовослужбовців, травма старшого солдата ОСОБА_5 , 1996 р.н. - «Вибухова травма. Інші уточнені травми декількох ділянок тіла. Ушкодження внаслідок військових дій від вибухів та осколків», яка призвела до смерті ІНФОРМАЦІЯ_15 , що підтверджується Свідоцтвом про смерть серії НОМЕР_5 , виданим 26.07.2022 року Селидівським відділом державної реєстрації актів цивільного стану у Покровському районі Донецької області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків); Лікарським свідоцтвом про смерть №3538, виданим 18.07.2022 року Дніпропетровським обласним бюро СМЕ; витягом з наказу командира Військової частини НОМЕР_2 від 29.10.2022 року №302 (по стройовій частині) - травма і причина смерті: так, пов`язані із захистом Батьківщини.

У березні 2023 року позивач та батьки загиблого звернулись до ІНФОРМАЦІЯ_10 із заявою про призначення одноразової грошової допомоги, передбаченої п.2 постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 року №168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану».

19.05.2023 року Комісією Міністерства оборони України з розгляду питань, пов`язаних із призначенням і виплатою одноразової грошової допомоги та компенсаційних сум прийнято рішення про призначення одноразової грошової допомоги: батьку, матері та дружині загиблого ІНФОРМАЦІЯ_15 ОСОБА_5 в сумі 15000000,00 грн у рівних частках кожному.

Згідно посвідчення серії НОМЕР_6 , виданого 09.06.2023 року ІНФОРМАЦІЯ_13 , син позивача - ОСОБА_4 має право на пільги, встановлені законодавством України для дітей, військовослужбовців, які загинули (померли) чи пропали безвісти під час проходження військової служби.

17.07.2023 року Головним управлінням Пенсійного фонду України у Львівській області видано довідку про те, що позивач перебуває на обліку як отримувач пенсії в разі втрати годувальника за чоловіка ОСОБА_5 на сина ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

02.08.2023 року позивач звернулась із заявами до ІНФОРМАЦІЯ_10, ІНФОРМАЦІЯ_22 та Міністерства оборони України про призначення одноразової грошової допомоги, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 року №168, на її сина ОСОБА_4 . До заяви додала на ступні документи: копія свідоцтва про смерть ОСОБА_5 серії НОМЕР_7 ; копія свідоцтва про шлюб серії НОМЕР_8 ; копія свідоцтва про народження ОСОБА_4 серії НОМЕР_9 ; копія витягу з протоколу №319 від 17.02.2023 року засідання 12 Регіональної військово-лікарської комісії по встановленню причинного зв`язку захворювань, поранень, контузій, травм, каліцтв у колишніх військовослужбовців, травма старшого солдата ОСОБА_5 ; копія витягу з наказу командира Військової частини НОМЕР_2 від 29.10.2022 року №302 про виключення ОСОБА_5 зі списків особового складу; копія витягу з наказу командира Військової частини НОМЕР_2 від 28.02.2022 року №59; копія довідки про участь особи у здійсненні заходів із забезпечення оборони України, захисту безпеки населення і інтересів держав, у звязку з військовою агресією Російської Федерації проти України від 21.01.2023 року №238; копія лікарського свідоцтва про смерть №3538 від 18.07.2022 року; копія довідки Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області від 17.07.2023 року №1300-5203-8/103814; копія листа ІНФОРМАЦІЯ_10 від 12.07.2023 року №13/5423, згідно якого кошти, які були заплановані на виплату одноразової грошової допомоги по загиблому військовослужбовцю старшому солдату ОСОБА_5 , вже розподілені між заявниками; копія посвідчення серії НОМЕР_10 ; копія посвідчення дитини військовослужбовця, який загинув (помер) чи пропав безвісти під час проходження військової служби серії НОМЕР_6 ; копія посвідчення серії НОМЕР_11 ; довідку про банківські реквізити позивача.

Листом ІНФОРМАЦІЯ_23 від 13.09.2023 року повідомлено позивача, що якщо після призначення та виплати одноразової грошової допомоги у повному розмірі за її отриманням звертаються інші особи, які мають на неї право, питання щодо перерозподілу суми такої допомоги вирішується за взаємною згодою осіб або в судовому порядку.

Листом ІНФОРМАЦІЯ_10 від 26.09.2023 року повідомлено позивача, що кошти, заплановані для виплати одноразової грошової допомоги по загиблому ОСОБА_5 , вже розподілені та виплачуються заявникам. Також, нагадано, що при оформленні одноразової грошової допомоги в своїй попередній заяві на її виплату, в графі про відомих членів сім`ї та утриманців загиблого, не вказано інших, крім його матері та батька. Повідомлено, що згідно п.1.6 Наказу Міністерства оборони України від 25.01.2023 року №45 якщо після призначення та виплати ОГД у повному розмірі звертаються інші особи, які мають на неї право, питання щодо перерозподілу суми такої допомоги між особами, які мають на неї право, вирішується за взаємною згодою осіб або в судовому порядку.

Крім того, листом ІНФОРМАЦІЯ_10 від 22.11.2023 року «Про надання інформації щодо ОСОБА_1 » повідомлено ІНФОРМАЦІЯ_16 , що 24.02.2023 року за вихідним №13/1629 у ІНФОРМАЦІЯ_24 було оформлено пакет документів щодо можливості призначення тримання одноразової грошової допомоги (далі - ОГД) рідним загиблого ОСОБА_5 , а саме, матері, батьку та дружині ОСОБА_1 , їм було призначено ОГД та в теперішній час виплачуються кошти. У серпні та вересні 2023 року від дружини загиблого ОСОБА_1 надходили заяви з проханням виплати ОГД на сина від першого шлюбу, який (як в заявах) був утриманцем загиблого. У відповіді на ці заяви ІНФОРМАЦІЯ_34 було зазначено, що дружина загиблого ОСОБА_1 у своїй заяві для отримання ОГД, у графі про інших членів сім`ї вказала тільки батька та матір загиблого. Також їй було повідомлено, що кошти, призначені для виплати ОГД, вже розподілені та виплачуються заявникам.

Листом Департаменту соціального забезпечення Міністерства оборони України від 25.10.2023 року повідомлено позивача, що відповідно до Порядку №45 органами, уповноваженими приймати документи від осіб, які можуть звернутися за ОГД, є районні (міські) ТЦКСП, а тому заявникові пропонується звернутися безпосередньо до будь-якого ТЦКСП, незалежно від місця реєстрації, та надати відповідні документи.

Листом фінансово-економічного управління Командування Сухопутних військ Збройних Сил України від 22.11.2023 року повідомлено позивача, що: «За дорученням у межах повноважень розглянуто Ваше звернення від 02.08.2023 року до Міністерства оборони України щодо виплати одноразової грошової допомоги Вашому сину, як утриманцю Вашого загиблого чоловіка.

Повідомляємо, що Комісією Міністерства оборони України з розгляду питань, пов`язаних із призначенням і виплатою одноразової грошової допомоги та компенсаційних сум (далі - Комісія), батьку, матері та дружині загиблого військовослужбовця ОСОБА_5 призначено одноразову грошову допомогу в розмірі 15000000,00 грн в рівних частках кожному (протокол від 19.05.2023 року №166/168).

… Ураховуючи зазначене, для внесення змін до протоколу засідання Комісії, пропонуємо Вам надати до ІНФОРМАЦІЯ_17 документ, який підтверджує, що Ваш син, ОСОБА_6 є утриманцем Вашого загиблого чоловіка ОСОБА_5 ».

Позивач вважає, що оскаржувана бездіяльність ІНФОРМАЦІЯ_10 та ІНФОРМАЦІЯ_22 щодо розгляду її заяви, поданої в інтересах малолітнього сина ОСОБА_4 , про призначення одноразової грошової допомоги за загиблого ОСОБА_5 є протиправною та порушує права та інтереси її малолітнього сина.

Вказані обставини та зміст спірних правовідносин підтверджені наявними у справі доказами.

Вирішуючи спір, суд застосовує наступні норми права.

Згідно із ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Зазначена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Відповідно до ч.ч.2, 3, 5 ст.17 Конституції України, оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності покладаються на Збройні Сили України.

Забезпечення державної безпеки і захист державного кордону України покладаються на відповідні військові формування та правоохоронні органи держави, організація і порядок діяльності яких визначаються законом.

Держава забезпечує соціальний захист громадян України, які перебувають на службі у Збройних Силах України та в інших військових формуваннях, а також членів їхніх сімей.

Правове регулювання відносин між державою і громадянами України у зв`язку з виконанням ними конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни здійснюється відповідно до Закону України від 25.03.1992 року №2232-ХІІ «Про військовий обов`язок і військову службу» (далі - Закон №2232-ХІІ).

Статтею 41 Закону №2232-ХІІ передбачено, що виплата одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовців, військовозобов`язаних, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори, та резервістів під час виконання ними обов`язків служби у військовому резерві здійснюється в порядку і на умовах, встановлених Законом України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей».

Так, Закон України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» від 20.12.1991 року №2011-XII (далі - Закон №2011-XII; в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин) відповідно до Конституції України визначає основні засади державної політики у сфері соціального захисту військовослужбовців та членів їх сімей, встановлює єдину систему їх соціального та правового захисту, гарантує військовослужбовцям та членам їх сімей в економічній, соціальній, політичній сферах сприятливі умови для реалізації їх конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни та регулює відносини у цій галузі.

Згідно з ч.1 ст.3 Закону №2011-XII, дія цього Закону поширюється на, зокрема: військовослужбовців, які стали особами з інвалідністю внаслідок захворювання, пов`язаного з проходженням військової служби, чи внаслідок захворювання після звільнення їх з військової служби, пов`язаного з проходженням військової служби, та членів їх сімей, а також членів сімей військовослужбовців, які загинули, померли чи пропали безвісти.

Відповідно до ч.1 ст.16 Закону №2011-ХІІ, одноразова грошова допомога у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві (далі - одноразова грошова допомога), - гарантована державою виплата, що здійснюється особам, які згідно з цим Законом мають право на її отримання.

У ч.2 цієї ж статті встановлено вичерпний перелік підстав, за наявності яких призначається і виплачується одноразова грошова допомога, зокрема, згідно п.1 одноразова грошова допомога призначається і виплачується у разі загибелі (смерті) військовослужбовця під час виконання ним обов`язків військової служби або внаслідок захворювання, пов`язаного з виконанням ним обов`язків військової служби, або смерті особи, звільненої з військової служби, протягом року після звільнення її з військової служби, якщо смерть настала внаслідок поранення, контузії, каліцтва, захворювання, пов`язаних з виконанням обов`язків військової служби.

Перелік осіб, які мають право на призначення та отримання одноразової грошової допомоги, визначено у ст.16-1 Закону №2011-XII, згідно з якою у випадках, зазначених у підпунктах 1-3 пункту 2 статті 16 цього Закону, право на призначення та отримання одноразової грошової допомоги мають батьки, один із подружжя, який не одружився вдруге, діти, які не досягли повноліття, утриманці загиблого (померлого). Утриманцями вважаються члени сім`ї, які мають право на пенсію у разі втрати годувальника відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» за загиблого (померлого) військовослужбовця, військовозобов`язаного або резервіста (особу, звільнену з військової служби, смерть якої настала протягом року після звільнення).

Відповідно до ч.3 ст.16-2 Закону №2011-XII, розмір одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) військовослужбовця в період дії воєнного стану визначається Кабінетом Міністрів України.

Згідно з ч.ч.1, 8, 9 ст.16-3 Закону №2011-XII, одноразова грошова допомога у випадках, передбачених підпунктами 1-3 пункту 2 статті 16 цього Закону, призначається і виплачується рівними частками всім особам, які мають право на її призначення та отримання, за їх особистою заявою чи заявою їх законних представників. У разі відмови якоїсь з осіб, зазначених у статті 16-1 цього Закону, від призначення та отримання одноразової грошової допомоги, або якщо одна із зазначених осіб у строк, встановлений пунктом 8 цієї статті, не реалізувала своє право на призначення та отримання такої допомоги, її частка розподіляється між іншими особами, які мають право на призначення та отримання одноразової грошової допомоги. Особам, які мають право на призначення та отримання одноразової грошової допомоги, її виплата здійснюється незалежно від реалізації права на призначення та отримання такої допомоги будь-якою з осіб, зазначених у статті 16-1 цього Закону.

Особи, які мають право на отримання одноразової грошової допомоги, передбаченої цим Законом, можуть реалізувати його протягом трьох років з дня виникнення у них такого права.

Порядок призначення і виплати одноразової грошової допомоги визначається Кабінетом Міністрів України.

На виконання Указів Президента України від 24.02.2022 року №64 «Про введення воєнного стану в Україні» та №69 «Про загальну мобілізацію» Кабінетом Міністрів України 28.02.2022 року прийнято постанову №168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» (далі - Постанова №168; в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин).

Пунктом 2 Постанови №168 установлено, що сім`ям загиблих осіб, зазначених у пункті 1 цієї постанови, виплачується одноразова грошова допомога в розмірі 15 000 000 гривень, яка розподіляється рівними частками на всіх отримувачів, передбачених у статті 16-1 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", крім громадян Російської Федерації або Республіки Білорусь та осіб, які постійно проживають на територіях цих країн, осіб, які засуджені за державну зраду, колабораційну діяльність, пособництво державі-агресору (абз.1 п.2).

Абзацами 2-4 п.2 Постанови №168 передбачено, що особи, які мають право на отримання одноразової грошової допомоги, передбаченої цією постановою, можуть реалізувати це право з дня його виникнення. Днем виникнення такого права є дата загибелі особи, зазначеної у пункті 1 цієї постанови, в період дії воєнного стану, що зазначена у свідоцтві про смерть.

У разі відмови однієї або кількох осіб, які мають право на отримання одноразової грошової допомоги, передбаченої цією постановою, від її отримання або якщо зазначені особи протягом трьох років з дня виникнення у них такого права його не реалізували, їх частки розподіляються між іншими особами, які мають право на одноразову грошову допомогу. Особам, які мають право на одноразову грошову допомогу, виплата їх частки здійснюється незалежно від реалізації такого права іншими особами.

Якщо після призначення та виплати одноразової грошової допомоги у повному розмірі, зазначеному в абзаці першому цього пункту, за її отриманням звертаються інші особи, які мають на неї право, питання щодо перерозподілу суми такої допомоги вирішується за взаємною згодою осіб або в судовому порядку.

Наказом Міністерства оборони України 25.01.2023 року №45, який набрав чинності 31.01.2023 року, затверджено Порядок і умови призначення та виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) військовослужбовців Збройних Сил України в період дії воєнного стану (далі - Порядок №45).

Згідно п.1.1, цей Порядок і умови визначають завдання органів військового управління, військових частин, установ, військових навчальних закладів щодо оформлення документів для призначення та виплати одноразової грошової допомоги, передбаченої пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» (далі - ОГД), алгоритм її призначення та виплати, перелік необхідних документів.

Відповідно до р.3.3 Порядку №45, сім`ям загиблих військовослужбовців відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» виплачується ОГД, яка розподіляється рівними частками на всіх отримувачів, передбачених у статті 16-1 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», крім громадян Російської Федерації або Республіки Білорусь та осіб, які постійно проживають на територіях цих країн, осіб, які засуджені за державну зраду, колабораційну діяльність, пособництво державі-агресору.

Згідно п.1.4 Порядку №45, особи, які мають право на отримання ОГД, можуть реалізувати це право з дня його виникнення. Днем виникнення такого права є дата загибелі (смерті) особи, зазначеної у пункті 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану», що вказана у свідоцтві про смерть. Право осіб на отримання ОГД визначається станом на дату загибелі (смерті) військовослужбовця.

Відповідно до п.1.6 Порядку №45, якщо після призначення та виплати ОГД у повному розмірі, за її отриманням звертаються інші особи, які мають на неї право, питання щодо перерозподілу суми такої допомоги між особами, які мають на неї право, вирішується за взаємною згодою осіб або в судовому порядку.

Згідно з п.1.7 Порядку №45, ОГД призначається і виплачується рівними частками всім особам, які мають право на її призначення та отримання, за їх особистою заявою чи заявою їх законних представників. Заява (додаток 1) подається до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (далі - ТЦКСП) незалежно від місця реєстрації заявника.

Відповідно до п.1.10 Порядку №45, призначена сума ОГД у Міністерстві оборони України, військовій частині НОМЕР_12 , Державній спеціальній службі транспорту та підпорядкованих їм військових частинах виплачується поетапно: на першому етапі - 1/5 від призначеної суми ОГД; залишок невиплаченої суми ОГД (4/5 від призначеної суми) - щомісячно, частками впродовж 40 наступних місяців.

Повноваження органів військового управління щодо призначення та виплати ОГД визначені у розділі ІІІ цих Порядку та умов.

Таки, згідно п.п.3.1, районний (міський) ТЦКСП, серед ішого:

1) є органом, уповноваженим приймати документи (додаток 2) від осіб, які можуть звернутися за ОГД, оформлювати документи для її призначення та виплати. Доповідь про результати проведеної роботи щодо встановлення осіб, які можуть звернутися за ОГД (додаток 3), подається за підпорядкованістю у обласний ІНФОРМАЦІЯ_28;

3) якщо після надсилання доповіді про результати проведеної роботи щодо встановлення осіб, які можуть звернутися за ОГД (додаток 3), отримано документи (інформацію) щодо інших осіб, які можуть бути віднесені до зазначених у статті 16-1 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», не пізніше наступного робочого дня повідомляє про це засобами зв`язку та письмово за підпорядкованістю обласний ІНФОРМАЦІЯ_28 для подальшого невідкладного інформування Департаменту соціального забезпечення;

Відповідно до п.3.2 Порядку №45, обласний ІНФОРМАЦІЯ_28, зокремая:

1) є органом, уповноваженим подавати висновок щодо можливості призначення ОГД (додаток 4). У разі отримання інформації, яка не відповідає раніше наданому висновку, не пізніше 3 робочих днів подається новий висновок з урахуванням встановлених обставин;

2) проводить перевірку отриманих з Департаменту соціального забезпечення результатів попереднього опрацювання документів для призначення ОГД, та не пізніше 3 робочих днів після їх реєстрації письмово повідомляє про результати проведеної роботи;

Фінансово-економічне управління Командування Сухопутних військ Збройних Сил України контролює дотримання обласними ІНФОРМАЦІЯ_30 встановлених строків виплати ОГД (п.3.3 Порядку №45).

Алгоритм опрацювання документів, які подаються для призначення та виплати ОГД, визначений розділом IV Порядку №45.

Згідно п.4.1 Порядку №45, члени сім`ї звертаються до районного (міського) ТЦКСП незалежно від місця реєстрації та подають документи, зазначені в додатку 2.

Відповідно до п.4.2 Порядку №45, районний (міський) ТЦКСП приймає від заявника (незалежно від місця його реєстрації) документи, завіряє копії цих документів, не пізніше 7 робочих днів після надходження всіх документів (додаток 5) надсилає їх обласному ІНФОРМАЦІЯ_29 за підпорядкуванням.

Згідно з п.4.3 Порядку №45, обласний ІНФОРМАЦІЯ_28 перевіряє отримані документи, визначає осіб, які документально підтвердили своє право на одержання ОГД а також осіб, які звернулися (можуть звернутися) за її одержанням, але не надали (надали не всі) документи (додаток 2). На підставі витягів з Державного реєстру актів цивільного стану громадян (далі - ДРАЦСГ) перевіряє документи, що підтверджують родинні зв`язки загиблого (померлого) з заявниками, в тому числі щодо зміни прізвища, імені, по батькові, встановлення батьківства, усиновлення, наявності запису відомостей про батька за вказівкою матері (стаття 135 Сімейного кодексу України).

Результати опрацювання документів обласним ІНФОРМАЦІЯ_30 зазначаються у висновку (додаток 4) та доповіді (додаток 3), які разом з іншими документами, зазначеними в додатку 6, надсилаються до Департаменту соціального забезпечення (через Управління соціальної підтримки).

Відповідно до п.4.4 Порядку №45, Департамент соціального забезпечення після отримання від обласного ІНФОРМАЦІЯ_32 документів (додаток 6), надсилає запит до Кадрового центру Збройних Сил України щодо військовослужбовців, які загинули та відповідно до пункту 1 розділу ХIII Інструкції № 280, віднесені до бойових безповоротних втрат під час дії воєнного стану.

Після отримання підтвердження Кадрового центру Збройних Сил України щодо віднесення загиблого військовослужбовця до бойових безповоротних втрат під час дії воєнного стану Департамент соціального забезпечення доводить до обласних ІНФОРМАЦІЯ_32 результати попереднього опрацювання документів для їх перевірки щодо відповідності чинному законодавству та впродовж 3-х робочих днів опрацьовує отримані від них пропозиції.

В подальшому документи опрацьовуються структурними підрозділами апарату Міністерства оборони України і Генерального штабу Збройних Сил України відповідно до їх повноважень та подаються на розгляд Комісії Міноборони.

Згідно з п.4.5 Порядку №45, після прийняття головним розпорядником бюджетних коштів рішення щодо призначення ОГД (відмови у призначенні, повернення документів на доопрацювання - у разі коли документи подано не в повному обсязі, потребують уточнення чи подано не за належністю) Департамент соціального забезпечення не пізніше 3 робочих днів доводить його до фінансово-економічного управління Командування Сухопутних військ Збройних Сил України для інформування обласних ІНФОРМАЦІЯ_31, та, у разі її призначення,- готує проєкти розподілів відкритих асигнувань для виплати допомоги в порядку черговості відповідно до дати надходження документів з обласного ІНФОРМАЦІЯ_32.

Відповідно до п.4.6 Порядку №45, районні (міські) ТЦКСП, які здійснювали оформлення документів для призначення ОГД повідомляють заявників (з дотриманням вимог чинного законодавства щодо захисту персональних даних) про прийняте головним розпорядником коштів рішення щодо призначення ОГД (відмови у призначенні, повернення документів на доопрацювання).

Системний аналіз наведених норм дає підстави ля висновку, що держава має забезпечити рівні та справедливі соціально-правові гарантії для усіх членів сімей військовослужбовців, що загинули (померли) через виконання ними обов`язків військової служби.

За своєю природою одноразова грошова допомога у разі загибелі (смерті) військовослужбовця має компенсаторний характер, яка спрямована матеріально підтримати, наскільки це можливо, членів сім`ї (батьків, дітей, дружину) та утриманців загиблого військовослужбовця після втрати близької людини (годувальника).

При цьому, суб`єктом права, котрий наділений повноваженнями на вчинення управлінського волевиявлення щодо призначення одноразової грошової допомоги в разі загибелі (смерті) військовослужбовця Збройних Сил України є Міністерство оборони України в особі Департаменту соціального забезпечення Міністерства оборони України, який є повноважним на прийняття не лише рішення щодо призначення ОГД, а також відмови у призначенні, або повернення документів на доопрацювання - у разі коли документи подано не в повному обсязі, потребують уточнення чи подано не за належністю.

Як зазначено вище, листом ІНФОРМАЦІЯ_23 від 13.09.2023 року повідомлено позивача, що якщо після призначення та виплати одноразової грошової допомоги у повному розмірі за її отриманням звертаються інші особи, які мають на неї право, питання щодо перерозподілу суми такої допомоги вирішується за взаємною згодою осіб або в судовому порядку.

Крім того, листом ІНФОРМАЦІЯ_10 від 26.09.2023 року повідомлено позивача, що кошти, заплановані для виплати одноразової грошової допомоги по загиблому ОСОБА_5 , вже розподілені та виплачуються заявникам. Також, нагадано, що при оформленні одноразової грошової допомоги в своїй попередній заяві на її виплату, в графі про відомих членів сім`ї та утриманців загиблого, не вказано інших, крім його матері та батька. Повідомлено, що згідно п.1.6 Наказу Міністерства оборони України від 25.01.2023 року №45 якщо після призначення та виплати ОГД у повному розмірі звертаються інші особи, які мають на неї право, питання щодо перерозподілу суми такої допомоги між особами, які мають на неї право, вирішується за взаємною згодою осіб або в судовому порядку.

Водночас, аналізуючи зміст норм Порядку №45, слідує висновок, що районний ТЦКСП є орган, який уповноважений приймати від заявника документи, завіряти їх копії та надсилати їх обласному ТЦКСП разом з доповіддю про результати проведеної роботи щодо встановлення повного кола осіб, які можуть звернутися за ОГД.

Натомість обласний ТЦКСП - перевіряє ці документи, визначає осіб, які мають право на одержання ОГД та подає висновок щодо можливості призначення ОГД у Департамент соціального забезпечення Міністерства оборони України (через Управління соціальної підтримки).

Таким чином, суд вважає, що ІНФОРМАЦІЯ_23 та ІНФОРМАЦІЯ_25 допустили протиправну бездіяльність, яка полягає у не вчиненні дій, передбачених п.4.2 розділу IV Порядку №45, зокрема - не надіслали обласним ТЦКСП документи позивача, подані в інтересах малолітнього сина ОСОБА_4 , для призначення та виплати ОГД за загиблого ОСОБА_5 .

Тому позовні вимоги в цій частині є підставними та підлягають задоволенню.

Разом з тим, суд враховує, що нарахуванню й виплаті спірної винагороди передує певний алгоритм дій, описаний вище.

Оскільки ІНФОРМАЦІЯ_26 не отримували від ІНФОРМАЦІЯ_27 документів для призначення та виплати ОГД, як-то передбачено розділом IV Порядку №45, відтак відсутні правові підстави зобов`язувати їх скласти висновок щодо можливості призначення одноразової грошової допомоги ОСОБА_7 , як утриманцю загиблого військовослужбовця ОСОБА_5 , та разом з іншими документами, поданими позивачем, направити на розгляд в Департамент соціального забезпечення Міністерства оборони України.

Суд звертає увагу, що наперед невідомо, чи буде порушено право позивача щодо подання/неподання висновку щодо можливості призначення ОГД після отримання документів від районних ТЦКСП.

Тобто вказані вимоги є передчасними.

Аналогічно не підлягає задоволенню вимога про зобов`язання Міністерства оборони України розглянути заяву позивача, поданої в інтересах малолітнього сина ОСОБА_4 , про призначення ОГД за загиблого ОСОБА_5 , та виконати дії, передбачені п.4.4, п.4.5 розділу ІV Порядку №45, адже вказаний відповідач не отримував у порядку, встановленому п.4.4 Порядку №45, документів від ІНФОРМАЦІЯ_33.

Частиною 1 ст.5 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси, і просити про їх захист.

Таким чином, обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) зазвичай індивідуально виражених прав чи інтересів особи, яка стверджує про їх порушення.

Відсутність порушеного права чи невідповідність обраного позивачем способу його захисту способам, визначеним законодавством, встановлюється при розгляді справи по суті та є підставою для прийняття судом рішення про відмову в позові.

З огляду на викладене, вимога про спонукання до вчинення дій Міністерства оборони України є безпідставною та не підлягає задоволенню.

Суд вважає безпідставними посилання відповідачів на приписи п.1.6 Порядку №45, за змістом якого - якщо після призначення та виплати ОГД у повному розмірі звертаються інші особи, які мають на неї право, питання щодо перерозподілу суми такої допомоги між особами, які мають на неї право, вирішується за взаємною згодою осіб або в судовому порядку, адже у спірних правовідносинах призначена сума ОГД не виплачена у повному розмірі, а виплачується поетапно, як-то передбачено вимогами п.1.10 Порядку №45.

Щодо посилань відповідачів на те, що позивач не подавала документ, який підтверджує перебування малолітнього сина ОСОБА_4 на утриманні загиблого (померлого) військовослужбовця ОСОБА_5 , то такі є безпідставними.

Згідно чинної на той час редакції ст.16-1 Закону №2011-XII, утриманцями вважаються члени сім`ї, які мають право на пенсію у разі втрати годувальника відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» за загиблого (померлого) військовослужбовця, військовозобов`язаного або резервіста (особу, звільнену з військової служби, смерть якої настала протягом року після звільнення).

Суд встановив та й не заперечується відповідачами, що позивач до заяв від 02.08.2023 року додавала довідку Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області 17.07.2023 року про те, що остання перебуває на обліку як отримувач пенсії в разі втрати годувальника за чоловіка ОСОБА_5 на сина ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Щодо посилань Міністерства оборони України на те, що позивачем пропущено строк звернення до суду з даним позовом, то такі є необґрунтованими, адже позивач оскаржує бездіяльність відповідачів щодо не розгляду її заяв від 02.08.2023 року, а до суду з даним позовом звернулась 20.12.2023 року, тобто в межах шестимісячного строку, передбаченого ч.2 ст.122 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. А, згідно ч.1 ст.90 цього ж Кодексу, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню частково.

Щодо судового збору, то такий позивачем не сплачувався, оскільки відповідно до п.4 ч.2 ст.3 Закону України «Про судовий збір» остання звільнена від його сплати.

Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10, 13, 14, 52, 72-77, 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в :

позов задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність ІНФОРМАЦІЯ_10 щодо розгляду заяви ОСОБА_1 від 02.08.2023 року, поданої в інтересах малолітнього сина ОСОБА_4 , про призначення та виплату одноразової грошової допомоги для ОСОБА_4 в особі матері ОСОБА_1 за загиблого ОСОБА_5 .

Зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_18 (місцезнаходження: АДРЕСА_2 ; код ЄДРПОУ: НОМЕР_13 ) повторно розглянути заяву ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_3 ; РНОКПП: НОМЕР_14 ) від 02.08.2023 року, поданої в інтересах малолітнього сина ОСОБА_4 , про призначення та виплату одноразової грошової допомоги для ОСОБА_4 в особі матері ОСОБА_1 за загиблого ОСОБА_5 , та вчинити дії, передбачені п.4.2 розділу ІV Наказу Міністерства оборони України №45 від 25.01.2023 року.

Визнати протиправною бездіяльність ІНФОРМАЦІЯ_19 щодо розгляду заяви ОСОБА_1 від 02.08.2023 року, поданої в інтересах малолітнього сина ОСОБА_4 , про призначення та виплату одноразової грошової допомоги для ОСОБА_4 в особі матері ОСОБА_1 за загиблого ОСОБА_5 .

Зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_20 (місцезнаходження: АДРЕСА_4 ; код ЄДРПОУ: НОМЕР_15 ) повторно розглянути заяву ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_3 ; РНОКПП: НОМЕР_14 ) від 02.08.2023 року, поданої в інтересах малолітнього сина ОСОБА_4 , про призначення та виплату одноразової грошової допомоги для ОСОБА_4 в особі матері ОСОБА_1 за загиблого ОСОБА_5 , та вчинити дії, передбачені п.4.2 розділу ІV Наказу Міністерства оборони України №45 від 25.01.2023 року.

У задоволенні інших позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Суддя Ланкевич А.З.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.08.2024
Оприлюднено12.08.2024
Номер документу120895945
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —380/29846/23

Постанова від 20.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 18.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 31.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 14.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 30.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 23.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 04.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Рішення від 08.08.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Ланкевич Андрій Зіновійович

Ухвала від 06.03.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Ланкевич Андрій Зіновійович

Ухвала від 14.02.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Ланкевич Андрій Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні