Постанова
від 07.08.2024 по справі 620/1194/24
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 620/1194/24 Суддя (судді) першої інстанції: Падій В.В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 серпня 2024 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Судді-доповідача: Маринчак Н.Є.,

Суддів: Черпака Ю.К, Штульман І.В.

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Національної поліції в Чернігівській області на рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 08 травня 2024 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції в Чернігівській області, Департаменту патрульної поліції про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

23 січня 2024 року ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до Чернігівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Національної поліції в Чернігівській області (далі - відповідач, апелянт) про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії, в якому просить суд:

- визнати протиправними дії Головного управління Національної поліції в Чернігівській області щодо не складання акту розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку за формою Н-1, що трапився 20 квітня 2021 року з інспектором взводу №2 роти №4 батальйону Управління патрульної поліції ОСОБА_1;

- зобов`язати Головне управління Національної поліції в Чернігівській області скласти Акт розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку за формою Н-1, що трапився 20 квітня 2021 року з інспектором взводу №2 роти №4 батальйону Управління патрульної поліції ОСОБА_1, відповідно до вимог Порядку розслідування та ведення обліку нещасних випадків, що сталися з поліцейськими, затвердженого наказом МВС України від 05 жовтня 2020 року №705.

Обґрунтовуючи вимоги, позивач вказує на порушення відповідачем у спірних правовідносинах чинного законодавства України на момент їх виникнення, що стало підставою для його звернення до суду.

Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 08 травня 2024 року адміністративний позов задоволено повністю. Визнано протиправними дії Головного управління Національної поліції в Чернігівській області щодо не складання акту розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку за формою Н-1, що трапився 20 квітня 2021 року з інспектором взводу №2 роти №4 батальйону Управління патрульної поліції ОСОБА_1. Зобов`язано Головне управління Національної поліції в Чернігівській області скласти Акт розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку за формою Н-1, що трапився 20 квітня 2021 року з інспектором взводу № 2 роти № 4 батальйону Управління патрульної поліції ОСОБА_1, відповідно до вимог Порядку розслідування та ведення обліку нещасних випадків, що сталися з поліцейськими, затвердженого наказом МВС України від 05 жовтня 2020 року №705. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Національної поліції в Чернігівській області на користь ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 1211 (одна тисяча двісті одинадцять) грн 20 коп.

Позиція суду мотивована тим, що наказом ГУНП в Чернігівській області від 06 липня 2021 року №1266 було створено комісію з розслідування нещасного випадку, який стався 20 квітня 2021 року з позивачем, проте комісія так і не провела службового розслідування; не винесла висновку щодо службового розслідування та не склала акт розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку за формою Н-1, чим порушила права позивача. Встановлені обставини справи, в їх сукупності, дають підстави для висновку, що дії відповідача не відповідають критеріям правомірності, обґрунтованості, добросовісності та розсудливості, встановлених в частині 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України та порушують права та законні інтереси позивача. З огляду на наведене, порушене право позивача підлягає захисту та відновленню шляхом визнання протиправними дій Головного управління Національної поліції в Чернігівській області щодо не складання акту розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку за формою Н-1, що трапився 20 квітня 2021 року з інспектором взводу № 2 роти №4 батальйону Управління патрульної поліції ОСОБА_1 та зобов`язання Головне управління Національної поліції в Чернігівській області скласти Акт розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку за формою Н-1, що трапився 20 квітня 2021 року з інспектором взводу № 2 роти № 4 батальйону Управління патрульної поліції ОСОБА_1, відповідно до вимог Порядку розслідування та ведення обліку нещасних випадків, що сталися з поліцейськими, затвердженого наказом МВС України від 05 жовтня 2020 року №705.

Не погоджуючись з таким рішенням суду першої інстанції, Головне управління Національної поліції в Чернігівській області подало апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі.

Ухвалами Шостого апеляційного адміністративного суду від 12 червня 2024 року та 04 липня 2024 року відкрито апеляційне провадження та призначено справу до судового розгляду в порядку письмового провадження.

28 червня 2024 року позивачем подано відзив на апеляційну скаргу.

Перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступних висновків.

Відповідно до фактичних обставин справи, ОСОБА_1 проходив службу на посаді інспектора взводу №2 роти №4 батальйону Управління патрульної поліції в Чернігівській області Департаменту патрульної поліції, з 01 червня 2021 року згідно наказу Департаменту патрульної поліції від 31 травня 2021 року №461 о/с переведений для подальшого проходження служби до Головного управління Національної поліції в Чернігівській області (а.с. 83).

Наказом Головного управління Національної поліції в Чернігівській області від 04 червня 2021 року №156 о/с ОСОБА_1 призначений на посаду старшого інспектора сектора протидії домашньому насильств відділу превенції Чернігівського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Чернігівській області (а.с. 92).

З висновку службового розслідування щодо можливого порушення службової дисципліни окремими поліцейськими Чернігівського районного управління поліції ГУНП в Чернігівській області від 21 травня 2021 року, затвердженого начальником ЧРУП ГУНП в Чернігівській області 21 травня 2021 року слідує, що ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді інспектора взводу №2 роти №4 батальйону Управління патрульної поліції Департаменту патрульної поліції, 20 квітня 2021 року заступив на добове чергування спільно з капітаном поліції Данилець Т. П. ; приблизно о 14.00. 20 квітня 2021 року на службовий планшет прийшло повідомлення про сімейну сварку за адресою: АДРЕСА_1 . Під час вжиття заходів щодо припинення правопорушення між громадянами, всі учасники бійки впали на підлогу і один із громадян завдав позивачу три удари по голові, в результаті чого останній отримав тілесні ушкодження у вигляді «закрита черепно мозкова травма, струс головного мозку у вигляді астено-венетативного та цефалічного синдромів. Забій волосистої частини голови».

Довідкою Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Чернігівській області» №53 від 30 квітня 2021 року про тимчасову непрацездатність поліцейського, військовослужбовця Національної гвардії України засвідчено, що ОСОБА_1 з 20 квітня 2021 року по 30 квітня 2021 року перебував на лікуванні у стаціонарі (діагноз шифр МКХ-10) (а.с. 9).

Згідно виписки із медичної карти стаціонарного хворого ДУ «ТМО МВС України по Чернігівській області» від 30 квітня 2021 року №170 позивачу встановлено діагноз: ЗЧМТ, струс головного мозку у вигляді астено-венетативного та цефалічного синдромів. Забій волосистої частини голови (а.с.8).

21 квітня 2021 року відомості за даним фактом внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12021270340001195 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого частиною 2 статті 345 Кримінального кодексу України (а.с. 12).

29 грудня 2021 року слідчим слідчого відділу Чернігівського районного управління ГУНП в Чернігівській області винесена постанова про закриття кримінального провадження з підстав відсутності в діянні складу кримінального правопорушення (а.с.10).

28 травня 2021 року ОСОБА_1 звернувся з рапортом до начальника Головного управління Національної поліції в Чернігівській області у якому попросив призначити за вказаним фактом службове розслідування відповідно до наказу МВС України від 05 жовтня 2020 року №705.

Наказом начальника ГУ НПУ в Чернігівській області від 06 липня 2021 року №1266 створено комісію Головного управління Національної поліції в Чернігівській області для розслідування нещасного випадку, що трапився з ОСОБА_1 20 квітня 2021 року (а. с. 81-82).

Листом ГУНП в Чернігівській області від 29 липня 2021 року №983/124/05/23-2021 повідомлено позивачу, що у зв`язку з відсутністю прийнятого у відповідності до норм законодавства рішення щодо наявності або відсутності у його діях 20 квітня 2021 року дисциплінарного проступку термін розслідування нещасного випадку подовжено до прийняття остаточного рішення по матеріалам кримінального провадження від 21 квітня 2021 року №12021270340001195.

13 червня 2023 року ОСОБА_1 відповідачу надано копію постанови про закриття кримінального провадження від 21 квітня 2021 року №12021270340001195 та подана заява про надання йому копії висновку службового розслідування.

На адвокатський запит адвоката Сгреж В.А. від 02 жовтня 2023 року щодо надання копії висновку службового розслідування нещасного випадку, що трапився зі старшим лейтенантом поліції ОСОБА_1 20 квітня 2021 року ГНПУ в Чернігівській області повідомило, що за даним фактом на даний час проводиться службове розслідування, за результатами якого буде складено акт розслідування нещасного випадку, проте станом на подання позову до суду акт про нещасний випадок, що стався з позивачем не складений.

Вважаючи протиправними дії Головного управління Національної поліції в Чернігівській області щодо не складання акту розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку за формою Н-1, що трапився з ним 20 квітня 2021 року позивач звернувся до суду з цим позовом.

Переглядаючи справу в межах доводів апеляційної скарги на предмет законності та обґрунтованості оскаржуваного рішення, колегія суддів виходить з наступного.

За змістом статті 1 Закону України від 14 жовтня 1992 року № 2694-XII «Про охорону праці» (далі - Закон № 2694-XII) охорона праці - це система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров`я і працездатності людини у процесі трудової діяльності.

Відповідно до статті 22 Закону № 2694-XII роботодавець повинен організовувати розслідування та вести облік нещасних випадків, професійних захворювань і аварій відповідно до положення, що затверджується Кабінетом Міністрів України за погодженням з всеукраїнськими об`єднаннями профспілок. За підсумками розслідування нещасного випадку, професійного захворювання або аварії роботодавець складає акт за встановленою формою, один примірник якого він зобов`язаний видати потерпілому або іншій заінтересованій особі не пізніше трьох днів з моменту закінчення розслідування. У разі відмови роботодавця скласти акт про нещасний випадок чи незгоди потерпілого з його змістом питання вирішуються посадовою особою органу державного нагляду за охороною праці, рішення якої є обов`язковим для роботодавця. Рішення посадової особи органу державного нагляду за охороною праці може бути оскаржене у судовому порядку.

Статтею 1 Закону № 580-VIII визначено, що Національна поліція України (поліція) - це центральний орган виконавчої влади, який служить суспільству шляхом забезпечення охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку.

Відповідно до статті 2 Закону № 580-VIII завданнями поліції є надання поліцейських послуг у сферах: 1) забезпечення публічної безпеки і порядку; 2) охорони прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави; 3) протидії злочинності; 4) надання в межах, визначених законом, послуг з допомоги особам, які з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги.

Згідно з частиною першою статті 17 Закону № 580-VIII поліцейським є громадянин України, який склав Присягу поліцейського, проходить службу на відповідних посадах у поліції і якому присвоєно спеціальне звання поліції.

Пунктом 2 частини першої статті 18 Закону № 580-VIII передбачено, що поліцейський зобов`язаний професійно виконувати свої службові обов`язки відповідно до вимог нормативно-правових актів, посадових (функціональних) обов`язків, наказів керівництва.

Основні повноваження поліції визначені статтею 23 Закону № 580-VIII.

Частиною першою статті 24 Закону № 580-VIII передбачено, що виконання інших (додаткових) повноважень може бути покладене на поліцію виключно законом.

Відповідно до частини першої статті 59 Закону № 580-VIII служба в поліції є державною службою особливого характеру, яка є професійною діяльністю поліцейських з виконання покладених на поліцію повноважень.

Статтею 60 Закону № 580-VIII визначено, що проходження служби в поліції регулюється цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до статті 22 Закону № 2694-XII і статті 36 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» Кабінет Міністрів України постановою від 17 квітня 2019 року № 337 затвердив Порядок розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві (далі - Порядок № 337).

Згідно з абзацом 4 пункту 2 Порядку № 337 дія цього Порядку не поширюється на осіб рядового та начальницького складу органів внутрішніх справ, поліцейських, військовослужбовців Національної гвардії, курсантів (слухачів) закладів освіти МВС і Національної гвардії.

Абзацом 10 пункту 2 Порядку № 337 передбачено, що розслідування та облік нещасних випадків щодо осіб, зазначених в абзацах третьому-восьмому цього пункту, здійснюються у порядку, визначеному міністерствами та іншими державними органами, в управлінні яких перебувають військові частини, установи, організації, заклади освіти та підрозділи, де проходять службу або утримуються такі особи.

Отже, з метою встановлення єдиного порядку розслідування та ведення обліку нещасних випадків, що сталися з поліцейськими, відповідно до статті 22 Закону № 2694-XII, абзацу десятого пункту 2 Порядку № 337, наказом Міністерства внутрішніх справ України від 05 жовтня 2020 року № 705 затверджено Порядок розслідування та ведення обліку нещасних випадків, що сталися з поліцейськими (Порядок № 705, який також був чинним на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до пункту 1 Розділу І Порядку № 705 цей Порядок визначає процедуру проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, що сталися з поліцейськими центрального органу управління поліції, територіальних (міжрегіональних) органів (підрозділів) поліції, установ та організацій, що належать до сфери управління Національної поліції України (далі - орган (підрозділ) поліції).

Згідно з визначенням термінів, наведених у пункті 3 Розділу І Порядку № 705 нещасним випадком є отримання поліцейським під час проходження служби в поліції травми, тілесних ушкоджень, гострого професійного захворювання (отруєння) та інших отруєнь, сонячного або теплового удару, опіку, обмороження, а також у разі утоплення, самогубства, ураження електричним струмом, блискавкою та іонізуючим випромінюванням, одержання інших ушкоджень внаслідок аварії, пожежі, стихійного лиха (землетрус, зсув, повінь, ураган тощо), контакту з представниками тваринного та рослинного світу, які призвели до втрати працездатності на один день чи більше або смерті, а також зникнення поліцейського.

За приписами пункту 6 Розділу І Порядку № 705 строк давності для розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку становить три роки з дня його настання.

Пунктом 4 Розділу ІІІ Порядку № 705 передбачено, що за результатами розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку складається акт розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку за формою Н-1 (далі - акт за формою Н-1) (додаток 2).

Відповідно до пункту 6 Розділу ІІІ Порядку № 705 комісія (спеціальна комісія) з розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку зобов`язана, зокрема: одержати письмові пояснення потерпілого поліцейського, посадових осіб, поліцейських, свідків нещасного випадку (додаток 5); вивчити наявні документи і матеріали стосовно нещасного випадку та надіслати (за потреби) запити відповідним установам, організаціям, закладам щодо надання інформації про нещасний випадок; визначити вид події та причини, що призвели до настання нещасного випадку, згідно з Класифікатором видів подій, причин, що призвели до настання нещасного випадку (додаток 6); кваліфікувати нещасний випадок відповідно до обставин: у період проходження служби під час виконання службових обов`язків або не пов`язаний з виконанням службових обов`язків; скласти акти за формою Н-1 у кількості примірників, визначених рішенням комісії (спеціальної комісії) з розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку; розглянути та підписати примірники актів за формою Н-1 (тимчасові акти за формою Н-1). У разі незгоди члена комісії (спеціальної комісії) з розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку із змістом акта за формою Н-1 підписати акти з відміткою про наявність окремої думки. Окрема думка викладається письмово. В окремій думці член комісії (спеціальної комісії) обґрунтовано викладає пропозиції до змісту акта за формою Н-1 (окрема думка додається до акта за формою Н-1 та є його невід`ємною частиною); передати не пізніше наступного робочого дня після підписання актів за формою Н-1 матеріали розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку та примірники актів за формою Н-1 керівникові органу (підрозділу) поліції, що утворив комісію (спеціальну комісію) з розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку, для їх розгляду та затвердження.

У пункті 7 розділу III Порядку № 705 наведено перелік обставин настання нещасного випадку в період проходження служби під час виконання службових обов`язків. Такими обставинами є:

1) виконання потерпілим поліцейським завдань та повноважень поліції, визначених Законом № 580-VIII, здійснення діяння з припинення правопорушення у вільний від служби час;

2) вплив на потерпілого поліцейського шкідливих чи небезпечних факторів під час виконання завдань та повноважень поліції, визначених Законом України «Про Національну поліцію», унаслідок яких виникло гостре професійне захворювання (отруєння), що підтверджено медичним висновком.

Поряд з цим, у пункті 8 розділу III Порядку № 705 визначено обставини настання нещасного випадку в період проходження служби і не пов`язаного з виконанням службових обов`язків, якими є:

1) діяння потерпілого поліцейського, не пов`язане з виконанням завдань і повноважень поліції, визначених Законом № 580-VIII;

2) навмисне спричинення потерпілим поліцейським тілесного ушкодження, іншої шкоди своєму здоров`ю або самогубства (крім випадку доведення особи до самогубства, що доведений судом);

3) учинення потерпілим поліцейським діяння, яке є кримінальним, адміністративним правопорушенням або дисциплінарним проступком;

4) учинення дій під час несення служби потерпілим поліцейським у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції (за наявності медичного висновку).

Згідно з пунктом 1 Примітки до додатку № 2 до Порядку № 705, якщо нещасний випадок визнається таким, що стався в період проходження служби під час виконання службових обов`язків, це позначається великим літерами ПВ (Н-1/ПВ), якщо нещасний випадок визнається таким, що стався в період проходження служби і не пов`язаний з виконанням службових обов`язків, це позначається великими літерами НПВ (Н-1/НПВ).

У додатку № 6 до Порядку № 705 викладено Класифікатор видів подій, причин, що призвели до настання нещасного випадку (далі - Класифікатор).

Зокрема, підпунктом 2 пункту 1 Класифікатора до виду події, що призвела до нещасного випадку, віднесено падіння потерпілого поліцейського.

Причини нещасного випадку класифіковані на: 1) технічні; 2) організаційні; 3) психофізіологічні; 4) техногенні, природні, екологічні та соціальні.

Підпунктом 2 пункту 2 Класифікатора до організаційних причин нещасного випадку віднесено: незадовільне функціонування, недосконалість або відсутність системи управління охороною праці; недодержання вимог законодавства про охорону праці; порушення вимог безпеки під час експлуатації обладнання, устаткування, машин, механізмів тощо; порушення вимог безпеки під час експлуатації (користування) транспорту (автомобільного, водного, залізничного, повітряного); порушення вимог безпеки під час експлуатації мобільних засобів праці та технологічних транспортних засобів; незабезпеченість засобами індивідуального захисту; невикористання засобів індивідуального захисту за їх наявності; незастосування засобів колективного захисту (за наявності); порушення службової дисципліни; інші види (зазначити причину).

Аналіз вищевикладених норм, дає підстави для висновку, що положеннями Порядку № 705 встановлено вичерпний перелік обставин настання нещасного випадку в період проходження служби під час виконання службових обов`язків і обставин настання нещасного випадку в період проходження служби і не пов`язаного з виконанням службових обов`язків. Залежно від того, які обставини встановлені під час розслідування нещасного випадку, складається акт за відповідною формою.

З матеріалів справи встановлено, що ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді інспектора взводу №2 роти №4 батальйону Управління патрульної поліції Департаменту патрульної поліції, 20 квітня 2021 року заступив на добове чергування спільно з капітаном поліції Данилець Т. П. ; приблизно о 14.00. 20 квітня 2021 року на службовий планшет прийшло повідомлення про сімейну сварку за адресою: АДРЕСА_1 . Під час вжиття заходів щодо припинення правопорушення між громадянами, всі учасники бійки впали на підлогу і один із громадян завдав позивачу три удари по голові, в результаті чого останній отримав тілесні ушкодження у вигляді «закрита черепно мозкова травма, струс головного мозку у вигляді астено-венетативного та цефалічного синдромів. Забій волосистої частини голови».

Довідкою Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Чернігівській області» №53 від 30 квітня 2021 року про тимчасову непрацездатність поліцейського, військовослужбовця Національної гвардії України засвідчено, що ОСОБА_1 з 20 квітня 2021 року по 30 квітня 2021 року перебував на лікуванні у стаціонарі (діагноз шифр МКХ-10).

Згідно виписки із медичної карти стаціонарного хворого ДУ «ТМО МВС України по Чернігівській області» від 30 квітня 2021 року №170 позивачу встановлено діагноз: ЗЧМТ, струс головного мозку у вигляді астено-венетативного та цефалічного синдромів. Забій волосистої частини голови.

Наказом начальника ГУ НПУ в Чернігівській області від 06 липня 2021 року №1266 створено комісію Головного управління Національної поліції в Чернігівській області для розслідування нещасного випадку, що трапився з ОСОБА_1 20 квітня 2021 року.

На адвокатський запит адвоката Сгреж В.А. від 02 жовтня 2023 року щодо надання копії висновку службового розслідування нещасного випадку, що трапився зі старшим лейтенантом поліції ОСОБА_1 20 квітня 2021 року ГНПУ в Чернігівській області повідомило, що за даним фактом на даний час проводиться службове розслідування, за результатами якого буде складено акт розслідування нещасного випадку, проте станом на подання позову до суду акт про нещасний випадок, що стався з позивачем не складений.

Отже, у межах даної справи достеменно встановлено, що позивач отримав травму в службовий час, під час виконання прямих посадових обов`язків.

Підпунктом 1 пункту 7 розділу ІІІ Порядку № 705 визначено, що виконання потерпілим поліцейським завдань та повноважень поліції, визначених Законом № 580-VIII, є обставиною настання нещасного випадку в період проходження служби під час виконання службових обов`язків.

Приписами пунктів 1-4 розділу ІІІ Порядку № 705, розслідування нещасного випадку проводиться протягом п`яти робочих днів з дня утворення комісії з розслідування нещасного випадку.

Спеціальне розслідування нещасного випадку проводиться протягом одного місяця з дня утворення спеціальної комісії з розслідування нещасного випадку.

Розслідування (спеціальне розслідування) нещасного випадку може бути продовжено керівником органу (підрозділу) поліції, який призначив комісію (спеціальну комісію) з розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку, за мотивованим рапортом (доповідною запискою) голови комісії (спеціальної комісії) з розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку до отримання необхідних матеріалів (експертиз, висновків, постанов, рішень, пояснень тощо) для встановлення обставин і причин нещасного випадку.

За результатами розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку складається акт розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку за формою Н-1 (далі - акт за формою Н-1)

Разом з тим, відповідно до матеріалів справи, відповідач протягом п`яти робочих днів з дня утворення комісії з розслідування нещасного випадку акт розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку за формою Н-1 не склав. Відповідного мотивованого рапорту щодо продовження розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку відносно позивача, матеріали справи не містять.

Доводи апелянта щодо обов`язку складення акту розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку за формою Н-1 Департаментом патрульної поліції, а не Головним управлінням Національної поліції в Чернігівській області колегією суддів відхиляються, оскільки на адвокатський запит адвоката Сгреж В.А. від 02 жовтня 2023 року щодо надання копії висновку службового розслідування нещасного випадку, що трапився зі старшим лейтенантом поліції ОСОБА_1 20 квітня 2021 року апелянт повідомив, що за даним фактом на даний час проводиться службове розслідування, за результатами якого буде складено акт розслідування нещасного випадку. Відповідних обставин щодо неналежного суб`єкта складення акту розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку за формою Н-1 апелянтом у відповідь на звернення позивача - не повідомлялось.

Згідно наказу Департаменту патрульної поліції від 16 квітня 2021 року №240 позивач був відряджений в оперативне підпорядкування Головного управління Національної поліції в Чернігівській області до складу мобільних груп з реагування на факти вчинення домашнього насильства з 18 квітня 2021 року по 17 травня 2021 року та йому було визначено робоче місце в секторі протидії домашньому насильству відділу превенції ЧРУП Головного управління Національної поліції в Чернігівській області.

Разом з тим, саме наказом Головного управління Національної поліції в Чернігівській області від 06 липня 2021 року №1266 було створено комісію з розслідування нещасного випадку, який стався 20 квітня 2021 року з позивачем, що додатково спростовує доводи апелянта в цій частині.

За даних обставин колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про наявність підстав для задоволення позовних вимог ОСОБА_1 .

Апеляційна скарга Головного управління Національної поліції в Чернігівській області не містить обґрунтованих доводів, які б спростовували зазначені висновки суду першої інстанції.

Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з додержанням норм матеріального і процесуального права, на підставі правильно встановлених обставин справи, а доводи апеляційних скарг висновків суду не спростовують, то суд апеляційної інстанції залишає апеляційні скарги без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін.

Згідно зі статтею 316 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління Національної поліції в Чернігівській області - залишити без задоволення.

Рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 08 травня 2024 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції в Чернігівській області, Департаменту патрульної поліції про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту прийняття та може бути оскаржена протягом 30 днів, з урахуванням положень статті 329 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Суддя - доповідач Маринчак Н.Є.

Судді: Черпак Ю.К.

Штульман І.В.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.08.2024
Оприлюднено12.08.2024
Номер документу120898782
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них

Судовий реєстр по справі —620/1194/24

Постанова від 07.08.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Маринчак Нінель Євгенівна

Ухвала від 04.07.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Маринчак Нінель Євгенівна

Ухвала від 12.06.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Маринчак Нінель Євгеніївна

Рішення від 08.05.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Рішення від 08.05.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 07.02.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні