Рішення
від 15.07.2024 по справі 160/8446/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 липня 2024 рокуСправа №160/8446/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Тулянцевої І.В.

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (в порядку письмового провадження) у місті Дніпрі за позовною заявою Сільськогосподарського риболовецького Товариства з додатковою відповідальністю ім. Богдана Хмельницького до Управління державного агентства з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм у Дніпропетровській області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії,

УСТАНОВИВ:

02 квітня 2024 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду через підсистему «Електронний суд» надійшла позовна заява Сільськогосподарського риболовецького Товариства з додатковою відповідальністю ім. Богдана Хмельницького до Управління Державного агентства меліорації та рибного господарства у Дніпропетровській області, третя особа-1: Приватне підприємство «Науково-виробниче підприємство «Аквабіопроект», третя особа-2: Державне агентство розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм, третя особа-3: Дніпровський державний аграрно-економічний університет, в якій позивач просить:

- визнати протиправною відмову (бездіяльність) управління Державного агентства меліорації та рибного господарства у Дніпропетровській області, код ЄДРПОУ: 40995974, яка міститься у листі за № 1-3-16/312-24 від 20.02.2024р., у погоджені доповнення до Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища на р. Базавлук (Дніпропетровська область);

- зобов`язати управління Державного агентства меліорації та рибного господарства у Дніпропетровській області, код ЄДРПОУ: 40995974, погодити доповнення до Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища на р. Базавлук (Дніпропетровська область), розробленого для ТДВ ім. Б.Хмельницького, Дніпровським державним аграрно-економічним університетом, код ЄДРПОУ 00493675, на період 2024-2037рр.

В обґрунтування позовної заяви зазначено, що 01.02.2024 року позивачем було надано до Управління Державного агентства меліорації та рибного господарства у Дніпропетровській області заяву про погодження Доповнення до Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища на р. Базавлук (Дніпропетровська область)» та «Науково-біологічне обґрунтування Доповнення до Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища на р. Базавлук (Дніпропетровська область), проте листом Управління державного агентства з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм у Дніпропетровській області від 20.02.2024 р. №1-3-16/312-24 було відмовлено у такому погодженні, повернуто їх на доопрацювання, та розробку нового Режиму рибогосподарської експлуатації водосховища. Вказану відмову було мотивовано тим, що виявлено недоліки, які суперечать вимогам законодавчих та нормативно-правових актів, а також термін дії Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища на р. Базавлук (Дніпропетровська область) від 16.08.2007 року закінчився 31.12.2017 року, у зв`язку з тим що зміни було розроблено ПП «Науково-виробничим підприємством «Аквабіопроект», які не мали погоджених програм дослідних робіт із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань рибного господарства України. Однак позивачем наголошується, що такі твердження відповідача є необґрунтованими, оскільки, по-перше, вони суперечать п.3.3 Інструкції про порядок здійснення штучного розведення, вирощування риби, інших водних живих ресурсів та їх використання в спеціальних товарних рибних господарствах, затвердженої Наказом № 4 від 15.01.2008 року Державним комітетом рибного господарства України, а, по-друге, режим рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища (р. Базавлук, Дніпропетровська область) від 01.12.2008 року на підставі Змін розроблених ПП «НВП «Аквабіопроект», було подовжено до 2027 року у зв`язку з його погодженням територіальними органами рибоохорони - Головним державним управлінням охорони, відтворення водних живих ресурсів та врегулювання рибальства в Дніпропетровській області та затверджено спеціальним уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань рибного господарства України - Державним агентством рибного господарства України - 02.12.2013 року, що також встановлено й у постанові Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.04.2012 р. у справі №2а/0470/1899/12. На підставі викладеного, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав та інтересів.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 квітня 2024 року позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви.

На виконання вимог ухвали суду від 11 квітня 2024 року на адресу суду через підсистему «Електронний суд» від представника позивача адвоката Дубіни С.І, 22.04.2024 року надійшла заява про усунення недоліків позовної заяви.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29 квітня 2024 року прийнято вищевказану позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №160/8446/24, призначено цю справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами у приміщенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду, а також встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали.

Крім того, вищевказаною ухвалою суду було відмовлено у задоволенні клопотання про залучення у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Державне агентство розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм, третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Приватне підприємство «Науково-виробниче підприємство «Аквабіопроект», Дніпровський державний аграрно-економічний університет

20.05.2024 року через підсистему «Електронний суд» до суду надійшов відзив Управління державного агентства з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм у Дніпропетровській області на позовну заяву Сільськогосподарського риболовецького Товариства з додатковою відповідальністю ім. Богдана Хмельницького, в якому відповідач пред`явлений позов не визнав та заперечував проти задоволення позовних вимог, посилаючись на те, що відповідно до Змін до Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища (р. Базавлук, Дніпропетровська область), які погоджено 02.12.2013 Головою Державного Агентства рибного господарства України, термін дії режиму було продовжено до 31.12.2027. Пунктом 15.2 Змін до Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища застережено, що «у зв`язку із запланованим створенням в межах, прилеглих до Шолохівського водосховища природно-заповідних об`єктів, господарська діяльність на Шолохівському водосховищі, згідно з пунктом 3 Указу Президента №79/74 «Про резервування для наступного заповідання цінних природних територій» від 10.03.1994 може бути обмежена. Тобто позивачу було відомо про заплановане обмеження господарської діяльності в частині спеціального використання (добування) природних ресурсів на Шолохівському водосховищі. Указом Президента України «Про резервування для наступного заповідання цінних природних територій» від 10.03.1994 № 79/94З затверджено Перелік цінних природних територій, що резервуються для першочергової організації у 1994 - 1996 роках нових та розширення існуючих природних заповідників, національних природних парків, заказників і пам`яток природи загальнодержавного значення в тому числі зарезервувались території площею 9000 тис. га. для першочергового створення Базавлуцький прибережно-річкового комплексу. Розпорядженням голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 18.05.2017 № Р-241/0-17 погоджено створення ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Базавлуцький прибережно - річковий комплекс». Відповідно до положень Закону України «Про природно-заповідний фонд України», відповідно до Указу Президента України від 10.03.1994 № VI79/94 «Про резервування для наступного заповідання цінних природних територій», Рішення Дніпропетровської обласної ради від 21.10.2015 №680-3411 «Про Дніпропетровську обласну комплексну програму (стратегію) екологічної безпеки та запобігання змін клімату на 2016 - 2025 роки» з метою збереження ландшафтного та біологічного різноманіття, Указом Президента України № 139/2019 від 11.04.2019 «Про території та об`єкти природно-заповідного фонду загальнодержавного значення» оголошено території та об`єкти ландшафтного заказника «Базавлуцький прибережно-річковий комплекс» (далі - Заказник), територією природно- заповідного фонду загальнодержавного значення. Згідно Указу Президента №139/2019 від 11.04.2019 до складу загальнодержавного ландшафтного заказника «Базавлуцький прибережно- річковий комплекс» увійшло і Шолохівське водосховище яке набуло статусу території загальнодержавного природно-заповідного фонду. Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 05.08.2019 року № 284 затверджено «Положення про ландшафтний заказник загальнодержавного значення «Базавлуцький прибережно-річковий комплекс». Таким чином, заказник загальнодержавного значення «Базавлуцький прибережно-річковий комплекс» входить до складу природно-заповідного фонду України, охороняється як національне надбання, щодо якого встановлюється особливий режим охорони, відтворення та використання. Департамент екології та природних ресурсів Дніпропетровської обласної державної адміністрації 16.09.2019 року за № 179/19/2-з до Державного підприємства «Нікопольське регіональне управління водних біоресурсів» передано під охорону та дотримання встановленого режиму ландшафтний закзник загальнодержавного значення «Базавлуцький прибрежно-річковий комплекс» площею 1668,2 га, що включає Шолохівське водосховище та водосховище № 2, розташоване на території Нікопольського району Дніпропетровської області. Обмеження щодо використання ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Базавлуцький прибережно-річковий комплекс» містяться також у Положенні про заказник, що затверджено наказом Міністерства екології та природних ресурсів від 05.08.2019 № 284. Пунктом 1.3 Положення зазначено, що заказник загальною площею 3538,1197 га розташований в західній частині Нікопольського району Дніпропетровської області і включає в себе долину нижньої течії річки Базавлук та її лівої притоки річки Солоної, а також Шолохівське водосховище і водосховище № 2. Тобто, Шолохівське водосховище віднесено до земель природно-заповідного фонду України. Пунктом 3.1 Положення «Про ландшафтний заказник загальнодержавного значення «Базавлуцький прибережно-річковий комплекс» в межах території якого забороняється будь-яка діяльність, що суперечить меті та завданням Заказника, зокрема, будь-яке рибальство, за винятком любительського та спортивного рибальства з берега в спеціально відведених місцях. Не зважаючи на обмеження щодо використання ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Базавлуцький прибережно-річковий комплекс», позивачем 19.02.2024 року до Управління Державного агентства з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм у Дніпропетровській області, надано на погодження «Доповнення до Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища на р. Базавлук» розроблений Дніпровським державним аграрно-економічним університетом, в якому зазначено, що ділянкою рибогосподарської діяльності позивача є «Слов`янський рукав» Шолохівського водосховища згідно додатку № 1, 2 Доповнення до Режиму. Згідно листа Регіонального офісу водних ресурсів у Дніпропетровській області № 722/03-24 від 10.04.2024 «Слов`янський рукав» р. Базавлучок повністю відноситься до водного дзеркала Шолохівського водосховища. Тобто, Слов`янський рукав відноситься до водного дзеркала Шолохівського водосховища яке включено до територій заказника загальнодержавного значення «Базавлуцький прибережно - річковий комплекс». Таким чином, Режим рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища та Зміни до нього не розповсюджується на об`єкти природно- заповідного фонду, а відтак позивач не може здійснювати спеціальне використання у межах територій заказника загальнодержавного значення «Базавлуцький прибережно-річковий комплекс» без дозволів, центральних органів у сфері охорони навколишнього природного середовища (Департамент Міністерства охорони природи).

06.06.2024 року через підсистему «Електронний суд» до суду надійшла відповідь на відзив, в якій позивач підтримав власні позовні вимоги та додатково зауважив, що правовою підставою для здійснення рибогосподарської діяльності на Шолохівському водосховищі для користувача - є Режим рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища на період 2009-2027 р.р. із Доповненнями та Змінами затвердженими Державним агентством рибного господарства України. Відповідно до Указу Президента України від 11 квітня 2019 року № 139/2019 оголошено погоджені в установленому порядку території та об`єкти природно- заповідного фонду заказниками загальнодержавного значення згідно з додатком (ПЕРЕЛІК територій та об`єктів природно-заповідного фонду, що оголошуються заказниками загальнодержавного значення), а саме п. 1 - Ландшафтний заказник "Базавлуцький прибережно-річковий комплекс" (місце розташування - Нікопольський район; Стисла характеристика заказника загальнодержавного значення - цінний ландшафтний комплекс, що включає в себе долину нижньої течії річки Базавлук та її лівої притоки річки Солоної, а також водосховищ). Згідно Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища на період 2009-2027 р.р. із Доповненнями та Змінами затвердженими Державним агентством рибного господарства України до акваторії Шолохівського водосховища (р. Базавлук, Дніпропетровська область) відноситься Миронівський рукав та Слов`янський рукав. По територіальному розташуванню Слов`янський рукав відноситься до Апостолівського району Дніпропетровської області та розташований на земельній ділянці 1220383300:03:400:0001. Згідно інформації з Публічної кадастрової карти України (https://map.land.gov.ua) - Шолохівське водосховище, а саме, земельна ділянка дна водосховища та ділянка прибережної захисної смуги, не відноситься до території, що охоплює ландшафтний заказник загальнодержавного значення «Базавлуцький прибережно-річковий комплекс.

Крім того, судом береться до уваги, що постановою Кабінету Міністрів України від 06.10.2023 № 1057 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України щодо забезпечення реалізації окремих функцій Міністерства аграрної політики та продовольства і Державного агентства меліорації та рибного господарства» Державне агентство меліорації та рибного господарства України перейменовано на Державне агентство розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм, а отже саме він є належним відповідачем у справі.

Дослідивши матеріали справи та докази, проаналізувавши зміст норм матеріального, що регулюють спірні правовідносини, суд доходить висновку про часткове задоволення позовних вимог, з огляду на таке.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Сільськогосподарське риболовецьке Товариство з додатковою відповідальністю ім. Богдана Хмельницького (далі- СРТДВ ім. Богдана Хмельницького, код ЄДРПОУ 02775627) зареєстровано юридичною особою 09.03.2000 року, про що внесено запис 06.07.2011 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань - номер запису: 1 200 145 0000 000839. Основний вид діяльності: 03.12 Прісноводне рибальство.

Сільськогосподарське риболовецьке Товариство з додатковою відповідальністю ім. Богдана Хмельницького має ліцензію серія НОМЕР_1 , видану Держрибагенством 02.11.2011 року на діяльність, пов`язану з промисловим виловом риби, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств зі строком дії з 06.11.2011 по необмежений.

Відповідно до дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах) №000011/2018 від 20.12.2018 року, Сільськогосподарському риболовецькому Товариству з додатковою відповідальністю ім. Богдана Хмельницького надано дозвіл на промислове вилучення водних біоресурсів (промислове рибальство) на водному об`єкті - Шолохівське водосховище на р. Базавлук.

Позивач відповідно до Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища на р. Базавлук (Дніпропетровська область) на період 2009-2017рр., розробленого на виконання Інструкції про порядок здійснення штучного розведення, вирощування риби, інших водних живих ресурсів та їх використання в спеціальних товарних рибних господарствах, затвердженого наказом Державного комітету рибного господарства України від 15.01.08 №4, здійснює свою діяльність з промислового лову водних живих ресурсів у Шолохівському водосховищі (рибогосподарський водний об`єкт загальнодержавного значення, Дніпропетровська область). Даний Режим погоджений Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Дніпропетровській області 12.08.2008р. та затверджений Головою Державного комітету рибного господарства України 01.12.2008р.

Зазначене погодження відбулось на виконання постанови Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 19.06.08 р. у справі № 22а-5487/08, залишеної без змін Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 04.08.09р.

07.12.2009 Державним комітетом рибного господарства України були затверджені Доповнення до Режиму рибогосподарської експлуатації (СТРГ) Шолохівського водосховища (Дніпропетровька область), розробленого для ЗАТ ім. Б. Хмельницького на період 2009-2017 рр. (затверджений Головою Держкомрибгоспу України 01.12.2008).

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.04.2012 р. у справі №2а/0470/1899/12, залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 09.10.2013 р., було, зокрема, зобов`язано Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Дніпропетровській області погодити Зміни до Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища (р. Базавлук, Дніпропетровська область), розробленого для ТДВ ім. Б. Хмельницького, направлені листом від 18.11.11 №103.

Відповідно до Змін до Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища (р. Базавлук, Дніпропетровська область), які погоджено 02.12.2013 Головою Державного Агентства рибного господарства України, термін дії режиму було продовжено до 31.12.2027.

06 жовтня 2023 року між Сільськогосподарським Риболовецьким товариством з додатковою відповідальністю ім. Богдана Хмельницького та Дніпровським державним аграрно-економічним університетом було укладено договір №820 про виготовлення науково-технічної продукції (НТП): «Доповнення до Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища на р. Базавлук (Дніпропетровська область)» та Науково-біологічне обґрунтування Доповнення до Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища на р. Базавлук (Дніпропетровська область)».

01.02.2024 року СРТДВ ім. Богдана Хмельницького було подано до Управління державного агентства з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм у Дніпропетровській області заяву про погодження Доповнення до Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища на р. Базавлук (Дніпропетровська область) на період 2024-2037рр.» та «Науково-біологічне обґрунтування Доповнення до Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища на р. Базавлук (Дніпропетровська область)

Листом Управління державного агентства з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм у Дніпропетровській області від 20.02.2024 р. №1-3-16/312-24 було повідомлено, що за результатами розгляду доповнень до Режиму та Науково-біологічне обґрунтування виявлено недоліки, які суперечать вимогам законодавчих та нормативно-правових актів та є підставою для відмови у затвердженні доповнень до Режиму.

Також у вказаному листі було зазначено, що в ході перевірки було встановлено, що Режим рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища було затверджено 16.08.2007 року з терміном дії до 31.12.2017 року, в подальшому у 2009 році до Режиму були внесені доповнення, а у 2011 році Зміни, які були розроблені ПП «Науково-виробниче підприємство «Аквабіопроект» та якими було продовжено термін дії Режиму до 31.12.2027 року. Однак вищезазначена установа не мала права на розробку Змін до Режиму рибогосподарської експлуатації, на підставі того, що програма дослідних робіт не була погоджена із спеціально уповноваженим, центральним органом виконавчої влади з питань рибного господарства України (п.2.2 «Інструкції про порядок здійснення штучного розведення, вирощування риби, інших водних живих ресурсів та їх використання в спеціальних товарних рибних господарствах»). Виходячи з вищевикладеного, термін дії Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища від 16.08.2007 року закінчився 31.12.2017 року.У зв`язку з викладеним, Управління відмовило у погодженні Заяви та доповнень до Режиму рибогосподарської експлуатації водного об`єкта у межах Криворізького району на Шолохівському водосховищі, й повертає їх на доопрацювання, та розробку нового Режиму рибогосподарської експлуатації водосховища.

Вказані обставини слугували для звернення Сільськогосподарського риболовецького Товариства з додатковою відповідальністю ім. Богдана Хмельницького до суду з цією позовною заявою.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до преамбули Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів» від 08.07.2011 № 3677-VI цей Закон визначає основні засади діяльності та державного регулювання в галузі рибного господарства, збереження та раціонального використання водних біоресурсів, порядок взаємовідносин між органами державної влади, місцевого самоврядування і суб`єктами господарювання, які здійснюють рибогосподарську діяльність у внутрішніх водних об`єктах України, внутрішніх морських водах і територіальному морі, континентальному шельфі, виключній (морській) економічній зоні України та відкритому морі.

Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів» державне управління та регулювання у галузі рибного господарства здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері рибного господарства та рибної промисловості, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства, та інші центральні органи виконавчої влади відповідно до їх повноважень, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації.

Згідно зі ст. ст. 9, 10 Закону України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів" до повноважень центрального органу виконавчої влади у галузі рибного господарства та посадових осіб органів рибоохорони центрального органу виконавчої влади у галузі рибного господарства, серед інших повноважень, належать й погодження режиму рибогосподарської експлуатації водних об`єктів та забезпечення державного контролю (нагляду) за їх дотриманням.

Державне агентство рибного господарства України є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади, його діяльність спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України, та здійснюється згідно з Положенням про Державне агентство рибного господарства України, затвердженим Указом Президента України від 30 вересня 2015 №895 (далі - Положення №895).

Підпунктом 44 п. 3 Положення № 895 визначено, що основними завданнями Держрибагентства є, зокрема, погодження режиму рибогосподарської експлуатації водних об`єктів та контроль діяльності спеціальних товарних рибних господарств.

Частиною третьою статті 31 Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів» визначено, що з метою забезпечення охорони, раціонального використання окремих видів водних біоресурсів, а також для доповнення, уточнення або зміни зазначених правил можуть розроблятись режими для окремих рибогосподарських водних об`єктів (їх частин). Режим затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері рибного господарства та рибної промисловості (Держрибагентство).

Законом України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів» встановлено поняття промислове рибальство (промисел) - вид спеціального використання водних біоресурсів (вилучення, приймання, переробка, зберігання, транспортування тощо, у тому числі постачання палива, води, тари, продовольства для функціонування суден флоту рибної промисловості та їх екіпажів) у рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах).

Використання водних біоресурсів, які перебувають у стані природної волі, здійснюється в порядку загального і спеціального використання (ст. 25 Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів»)

Спеціальне використання водних біоресурсів здійснюється шляхом їх вилучення з природного середовища (крім любительського і спортивного рибальства у водних об`єктах загального користування в межах та обсягах безоплатного вилову) і включає в себе, в тому числі і промислове рибальство (ст.27 Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів»).

Отже, спеціальне використання водних біоресурсів може здійснюватися відповідно до одного з режимів, визначених Законом України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів", а саме: Режиму промислу або Режиму рибогосподарської експлуатації водного об`єкта.

Статтею 9 Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів» до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства (Держрибагентства) відноситься, зокрема, погодження режимів рибогосподарської експлуатації водних об`єктів та контроль за діяльністю спеціальних товарних рибних господарств.

Режим рибогосподарської експлуатації водного об`єкта (далі - Режим) - установлена на відповідний термін сукупність вимог, умов та заходів щодо обсягів робіт з відтворення ВЖР за їх віковими та видовими характеристиками, строків лову, типів і кількості знарядь та засобів лову, обсягів вилучення, регламентації любительського і спортивного рибальства, ощадливого використання туводних видів, виконання якого забезпечує раціональне використання ВЖР рибогосподарського водного об`єкта або його ділянки.

Суд зазначає, що з 01.01.2020 щодо штучного розведення, вирощування водних біоресурсів та їх використання у спеціальних товарних рибних господарствах діють: «Інструкція про порядок здійснення штучного розведення, вирощування риби, інших водних живих ресурсів та їх використання в спеціальних товарних рибних господарствах», затверджена наказом Державного комітету рибного господарства України від 15.01.2008 №4, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.01.2008 за №64/14755 (далі - Інструкція), «Тимчасовий порядок реалізації експериментального проекту із запровадження здійснення штучного розведення, вирощування водних біоресурсів та їх використання у спеціальних товарних рибних господарствах», затвердждений постановою Кабінету Міністрів України від 23.10.2019 № 1138(далі - Порядок).

Згідно пункту 1.3 Інструкції, режим рибогосподарської експлуатації водного об`єкта (далі - Режим) - установлена на відповідний термін сукупність вимог, умов та заходів щодо обсягів робіт з відтворення ВЖР за їх віковими та видовими характеристиками, строків лову, типів і кількості знарядь та засобів лову, обсягів вилучення, регламентації любительського і спортивного рибальства, ощадливого використання туводних видів, виконання якого забезпечує раціональне використання ВЖР рибогосподарського водного об`єкта або його ділянки.

Спеціальне товарне рибне господарство (далі - СТРГ) - суб`єкт господарської діяльності, основною метою якого є підвищення рибопродуктивності рибогосподарського водного об`єкта шляхом штучного відтворення живих ресурсів, а також шляхом збереження та раціонального використання цінних та водних видів водних живих ресурсів.

Відповідно до п. 2.14 Інструкції про порядок здійснення штучного розведення, вирощування риби, інших водних живих ресурсів та їх використання в спеціальних товарних рибних господарствах контроль за виконанням Режиму, спеціальним використанням водних живих ресурсів під час проведення рибогосподарської експлуатації водних об`єктів спеціального товарного рибного господарства та охороною користувачем водних живих ресурсів здійснюється спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань рибного господарства України, територіальними органами рибоохорони та іншими органами відповідно до законодавства України.

Користувач, якому видано Режим, має одноосібне право на спеціальне використання ВЖР у цьому рибогосподарському водному об`єкті. У разі неможливості виконання умов Режиму власними силами може на підставі договору залучати інші організації або установи. (пункт 2.8 Інструкції)

Порядок внесення змін і доповнень до діючого Режиму визначено в пункті 2.9 Інструкції про порядок здійснення штучного розведення, вирощування риби, інших водних живих ресурсів та їх використання в спеціальних товарних рибних господарствах, затвердженої Наказом Державного Комітету рибного господарства України від 15.01.2008 року № 4 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 28 січня 2008р. за № 64/14755 далі (Інструкція).

Так, для внесення змін і доповнень до діючого Режиму користувачу необхідно подати на затвердження до спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань рибного господарства України наукове обґрунтування щодо змін та доповнень до Режиму, які погоджені з територіальними органами рибоохорони і Міністерства охорони навколишнього природного середовища України та розроблені за відповідним НБО.

Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань рибного господарства України в місячний термін розглядає надані зміни та доповнення до Режиму і приймає відповідне рішення щодо їх затвердження або відмови в затвердженні.

Якщо спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань рибного господарства України не затверджує зміни і доповнення до Режиму, то в триденний термін після прийняття рішення щодо відмови надсилає заявнику мотивоване повідомлення про відмову або направлення проекту змін та доповнень на доопрацювання.

Згідно пункту 2.3. Інструкції, режим погоджується територіальним органом рибоохорони, у зоні якого здійснюватимуть діяльність, та територіальним органом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України протягом місяця з дня його отримання. Якщо Режим не погоджується, то в місячний термін він надсилається користувачу з мотивованим повідомленням та відправляється на доопрацювання.

Пунктом 1.2. Інструкції про порядок здійснення штучного розведення, вирощування риби, інших водних живих ресурсів та їх використання в спеціальних товарних рибних господарствах, дія даної інструкції не поширюється на рибогосподарські водні об`єкти, що перебувають у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду.

Розділом 3 Інструкції визначено підстави для тимчасового призупинення дії або скасування Режиму.

Пунктом 3.1. Інструкції встановлено, що дію Режиму може бути тимчасово призупинено спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань рибного господарства України у разі подання органів, визначених пунктом 2.1.14 цієї Інструкції, щодо: порушення користувачем вимог цієї Інструкції (Режиму, невиконання показників щодо вселення та вилучення ВЖР, їх охорони); погіршення стану запасів ВЖР у рибогосподарському водному об`єкті; несвоєчасного надання звітів щодо вселення та вилучення ВЖР до територіальних органів рибоохорони.

Згідно з пунктом 3.2. Інструкції тимчасове призупинення дії Режиму здійснюється спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань рибного господарства України, про що складається акт (два примірники) у довільній формі. Користувачу надається припис щодо необхідності усунення ним виявлених порушень з наступним обов`язковим повідомленням спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань рибного господарства України про виконання припису. Рішення стосовно поновлення дії Режиму приймається спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань рибного господарства України після виконання вимог припису.

Відповідно до пункту 3.3 Інструкції, у разі неодноразового (два рази і більше) невиконання приписів або неодноразового порушення користувачем вимог цієї Інструкції або Режиму, на підставі подання територіальних органів рибоохорони або територіальних органів Міністерства охорони навколишнього природного середовища України, спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань рибного господарства України скасовує Режим, про що видається розпорядчий документ. Рішення про скасування приймається в місячний термін з моменту надходження подання, після чого повідомляється користувач, територіальні органи рибоохорони та територіальні органи Міністерства охорони навколишнього природного середовища України.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що заява позивача про погодження Доповнення до Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища на р. Базавлук (Дніпропетровська область) на період 2024-2037рр.» та «Науково-біологічне обґрунтування Доповнення до Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища на р. Базавлук (Дніпропетровська область) надійшли до Управління державного агентства з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм у Дніпропетровській області 01.02.2024 року, проте за результатами їх розгляду було виявлено недоліки, які суперечать вимогам законодавчих та нормативно-правових актів та які стали підставою для відмови у затвердженні доповнень до Режиму, про що безпосередньо вказано у листі Управління державного агентства з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм у Дніпропетровській області від 20.02.2024 р. №1-3-16/312-24.

Однак, в порушення вимог абз. 3 п. 2.9 Інструкції, якою передбачено, що якщо спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань рибного господарства України не затверджує зміни і доповнення до Режиму, то в триденний термін після прийняття рішення щодо відмови надсилає заявнику мотивоване повідомлення про відмову або направлення проекту змін та доповнень на доопрацювання, відповідач формально зазначає, що ним було виявлені порушення, які суперечать вимогам законодавчих та нормативно-правових актів, проте не зазначає, які саме порушення та яким саме нормативно-правовим актам вони суперечать.

Разом з цим суд звазначає, що прозорість адміністративних процедур є ефективним запобіжником державному свавіллю. Вмотивоване рішення демонструє особі, що вона була почута, дає стороні можливість апелювати проти нього. Лише за умови прийняття обґрунтованого рішення може забезпечуватися належний публічний та, зокрема, судовий контроль за адміністративними актами суб`єкта владних повноважень.

Про дотримання суб`єктом владних повноважень вимог обґрунтованості під час прийняття відповідного акта індивідуальної дії свідчитиме належна мотивація його висновку, зокрема зі встановленням обставин, що мають значення для реєстрації податкової накладної, а також за умови посилання на докази, якими такі обставини обґрунтовані, із зазначенням причин їх прийняття чи відхилення.

І навпаки, не наведення мотивів прийнятих рішень не дає змоги суду встановити дійсні підстави та причини, за яких цей орган дійшов саме таких висновків, надати їм належну правову оцінку, та встановити законність, обґрунтованість, пропорційність прийнятого рішення.

Суб`єкти владних повноважень, ухвалюючи рішення, повинні уникати надмірного формалізму.

Принцип «належного урядування» не повинен перешкоджати державним органам виправляти випадкові помилки, навіть ті, причиною яких є їхня власна недбалість. Будь-яка інша позиція була б рівнозначною санкціонуванню неналежного розподілу обмежених державних ресурсів, що саме по собі суперечило б загальним інтересам. З іншого боку, потреба виправити минулу «помилку» не повинна непропорційним чином втручатися в нове право, набуте особою, яка покладалася на легітимність добросовісних дій державного органу.

Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків. Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються.

Оскільки відповідачем у спірному рішенні, оформленому листом Управління державного агентства з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм у Дніпропетровській області від 20.02.2024 р. №1-3-16/312-24, про відмову у затвердженні доповнень до Режиму зазначено лише загальну, неконкретизовану та неоднозначну причину відмови у такому затвердженні, то суд дійшов висновку, що відповідачем прийнято невмотивоване рішення, оскільки його зміст не дає чіткого розуміння обставин, за яких було прийнято негативне для позивача рішення.

Щодо зауважень відповідача, викладених в листі від 20.02.2024 р. №1-3-16/312-24, щодо того, що в ході перевірки було встановлено, що Режим рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища було затверджено 16.08.2007 року з терміном дії до 31.12.2017 року, в подальшому у 2009 році до Режиму були внесені доповнення, а у 2011 році Зміни, які були розроблені ПП «Науково-виробниче підприємство «Аквабіопроект» та якими було продовжено термін дії Режиму до 31.12.2027 року, однак вищезазначена установа не мала права на розробку Змін до Режиму рибогосподарської експлуатації, на підставі того, що програма дослідних робіт не була погоджена із спеціально уповноваженим, центральним органом виконавчої влади з питань рибного господарства України (п.2.2 Інструкції) та, виходячи з вищевикладеного, термін дії Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища від 16.08.2007 року закінчився 31.12.2017 року, то суд зауважує, що вказані правовідносини були предметом розгляду у справі №№2а/0470/1899/12.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.04.2012 р. у справі №2а/0470/1899/12, залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 09.10.2013 р., було, зокрема, зобов`язано Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Дніпропетровській області погодити Зміни до Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища (р. Базавлук, Дніпропетровська область), розробленого для ТДВ ім. Б. Хмельницького, направлені листом від 18.11.11 №103.

При цьому, відповідно до частини четвертої статті 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Верховний Суд у постанові від 18 грудня 2019 року у справі №761/29966/16-ц (провадження №61-5327св19) роз`яснив, що преюдиція - це обов`язковість фактів, установлених судовим рішенням, що набуло законної сили, в одній справі для суду при розгляді інших справ. Преюдиційно встановлені факти не підлягають доказуванню. Звільнення від доказування з підстав установлення преюдиційних обставин в іншому судовому рішенні, варто розуміти так, що учасники судового процесу не зобов`язані повторно доказувати ті обставини, які були встановлені чинним судовим рішенням в іншій адміністративній, цивільній або господарській справі, якщо в цій справі брали участь особи, щодо яких відповідні обставини встановлені.

Також судом взято до уваги, що розпорядженням голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 18.05.2017 № Р-241/0-17 погоджено створення ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Базавлуцький прибережно - річковий комплекс». Відповідно до положень Закону України «Про природно-заповідний фонд України», відповідно до Указу Президента України від 10.03.1994 № VI79/94 «Про резервування для наступного заповідання цінних природних територій», Рішення Дніпропетровської обласної ради від 21.10.2015 №680-3411 «Про Дніпропетровську обласну комплексну програму (стратегію) екологічної безпеки та запобігання змін клімату на 2016 - 2025 роки» з метою збереження ландшафтного та біологічного різноманіття, Указом Президента України № 139/2019 від 11.04.2019 «Про території та об`єкти природно-заповідного фонду загальнодержавного значення» оголошено території та об`єкти ландшафтного заказника «Базавлуцький прибережно-річковий комплекс» (далі - Заказник), територією природно- заповідного фонду загальнодержавного значення. Згідно Указу Президента №139/2019 від 11.04.2019 до складу загальнодержавного ландшафтного заказника «Базавлуцький прибережно- річковий комплекс» увійшло і Шолохівське водосховище яке набуло статусу території загальнодержавного природно-заповідного фонду. Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 05.08.2019 року № 284 затверджено «Положення про ландшафтний заказник загальнодержавного значення «Базавлуцький прибережно-річковий комплекс». Таким чином, заказник загальнодержавного значення «Базавлуцький прибережно-річковий комплекс» входить до складу природно-заповідного фонду України, охороняється як національне надбання, щодо якого встановлюється особливий режим охорони, відтворення та використання. Департамент екології та природних ресурсів Дніпропетровської обласної державної адміністрації 16.09.2019 року за № 179/19/2-з до Державного підприємства «Нікопольське регіональне управління водних біоресурсів» передано під охорону та дотримання встановленого режиму ландшафтний закзник загальнодержавного значення «Базавлуцький прибрежно-річковий комплекс» площею 1668,2 га, що включає Шолохівське водосховище та водосховище № 2, розташоване на території Нікопольського району Дніпропетровської області. Обмеження щодо використання ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Базавлуцький прибережно-річковий комплекс» містяться також у Положенні про заказник, що затверджено наказом Міністерства екології та природних ресурсів від 05.08.2019 № 284. Пунктом 1.3 Положення зазначено, що заказник загальною площею 3538,1197 га розташований в західній частині Нікопольського району Дніпропетровської області і включає в себе долину нижньої течії річки Базавлук та її лівої притоки річки Солоної, а також Шолохівське водосховище і водосховище № 2.

Щодо зауважень представника відповідача, викладених у відзиві на позовну заяву, про те, що Шолохівське водосховище віднесено до земель природно-заповідного фонду України, а «Слов`янський рукав» Шолохівського водосховища, який є ділянкою рибогосподарської діяльності позивача відповідно до наданого на затвердження «Доповнення до Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища на р. Базавлук» відноситься до водного дзеркала Шолохівського водосховища яке включено до територій заказника загальнодержавного значення «Базавлуцький прибережно - річковий комплекс». Таким чином, Режим рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища та Зміни до нього не розповсюджується на об`єкти природно- заповідного фонду, а відтак позивач не може здійснювати спеціальне використання у межах територій заказника загальнодержавного значення «Базавлуцький прибережно-річковий комплекс» без дозволів, центральних органів у сфері охорони навколишнього природного середовища (Департамент Міністерства охорони природи), то суд зауважує що вказані обставини не були покладені в основу відмови відповідача у погоджені «Доповнення до Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища на р. Базавлук (Дніпропетровська область) на період 2024-2037 р.р.» та «Науково-біологічне обґрунтування Доповнення до Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища на р. Базавлук (Дніпропетровська область), оформлене листом від 20.02.2024 р. №1-3-16/312-24.

На підставі визевикладеного, суд вважає, протиправниою відмову відповідача у погоджені «Доповнення до Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища на р. Базавлук (Дніпропетровська область) на період 2024-2037 р.р.» та «Науково-біологічне обґрунтування Доповнення до Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища на р. Базавлук (Дніпропетровська область), оформлене листом від 20.02.2024 р. №1-3-16/312-24 та відповідно у задоволенні позовних вимог в цій частині.

Відповідно до статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Україною Законом № 475/97-ВР від 17 липня 1997 року, кожен, чиї права і свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Отже, обираючи спосіб захисту порушеного права, слід зважати й на його ефективність з точки зору статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. У пункті 145 рішення від 15 листопада 1996 року у справі "Чахал проти Об`єднаного Королівства" (Chahal v. the United Kingdom, (22414/93) [1996] ECHR 54) Європейський суд з прав людини зазначив, що згадана норма гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, що передбачаються Конвенцією, незалежно від того, яким чином вони виражені в правовій системі тієї чи іншої країни.

Стаття 13 вимагає, щоб норми національного правового засобу стосувалися сутності "небезпідставної заяви" за Конвенцією та надавали відповідне відшкодування. Зміст зобов`язань за статтею 13 також залежить від характеру скарги заявника за Конвенцією. Тим не менше, засіб захисту, що вимагається згаданою статтею, повинен бути "ефективним" як у законі, так і на практиці, зокрема, в тому сенсі, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (п. 75 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Афанасьєв проти України" від 5 квітня 2005 року (заява № 38722/02).

Отже, "ефективний засіб правого захисту" в розумінні статті 13 Конвенції повинен забезпечити поновлення порушеного права й одержання особою бажаного результату; винесення рішень, які не призводять безпосередньо до змін в обсязі прав та забезпечення їх примусової реалізації, не відповідає розглядуваній міжнародній нормі.

Європейський суд з прав людини у рішенні від 15 листопада 1996 року у справі "Chahal проти Об`єднаного королівства" (заява № 22414/93) зазначив, що ст. 13 Конвенції про захист прав і основоположних свобод, гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, її суть зводиться до вимоги надати людині такі міри правового захисту на національному рівні, що дозволили б компетентному державному органу розглядати по суті скарги на порушення положень Конвенції й надавати відповідний судовий захист (параграф 145).

Засіб захисту, що вимагається згаданою статтею повинен бути "ефективним" як у законі, так і на практиці, зокрема у тому сенсі, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (параграф 75 рішення Європейського суду з прав людини від 05 квітня 2005 у справі "Афанасьєв проти України").

Відповідно до ч. 4 ст. 245 КАС України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Визначаючи спосіб захисту порушеного права суд приходить до висновку про те, що зобов`язання відповідача погодити доповнення до Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища на р. Базавлук (Дніпропетровська область), розробленого для позивача, Дніпровським державним аграрно-економічним університетом, на період 2024-2037рр. є належним способом захисту порушеного права позивача.

Частиною 1 ст. 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Частиною 1 ст. 77 КАС України закріплено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідно до положень статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

В ході розгляду справи відповідачем не було наведено належними доказами правомірності прийнятих рішень у спірних відносинах, у зв`язку із чим, суд дійшов до висновку про задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Відповідно до ч.1 ст.143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Питання щодо розподілу судових витрат врегульовані ст.139 КАС України.

Згідно з ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З огляду на зазначені норми процесуального закону, а також задоволення позовних вимог у повному обсязі, стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягає судовий збір у розмірі 2 422,40 грн.

Керуючись ст. ст. 72-74, 77, 241-246, 250, 260-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Сільськогосподарського риболовецького Товариства з додатковою відповідальністю ім. Богдана Хмельницького (код ЄДРПОУ 02775627; місцезнаходження: вул. Центральна, буд. 50, а/с 147, м. Покров, Дніпропетровська обл., 53300) до Управління державного агентства з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 40995974; місцезнаходження: пров. Добровольців, буд. 15, м. Дніпро, 49049) про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправною відмову управління Державного агентства меліорації та рибного господарства у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ: 40995974), яка міститься у листі за № 1-3-16/312-24 від 20.02.2024р., у погоджені Сільськогосподарському риболовецькому Товариству з додатковою відповідальністю ім. Богдана Хмельницького (код ЄДРПОУ 02775627) доповнення до Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища на р.Базавлук (Дніпропетровська область) на період 2024-2037рр.

Зобов`язати Управління державного агентства з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ: 40995974) погодити доповнення до Режиму рибогосподарської експлуатації Шолохівського водосховища на р. Базавлук (Дніпропетровська область) на період 2024-2037рр., розробленого для Сільськогосподарського риболовецького Товариства з додатковою відповідальністю ім. Богдана Хмельницького (код ЄДРПОУ 02775627) Дніпровським державним аграрно-економічним університетом.

Стягнути з Управління державного агентства з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 40995974; місцезнаходження: пров. Добровольців, буд. 15, м. Дніпро, 49049) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Сільськогосподарського риболовецького Товариства з додатковою відповідальністю ім. Богдана Хмельницького (код ЄДРПОУ 02775627; місцезнаходження: вул. Центральна, буд. 50, а/с 147, м.Покров, Дніпропетровська обл., 53300) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 2 422,40 грн (дві тисячі чотириста двадцять дві гривні 40 коп.).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.В. Тулянцева

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.07.2024
Оприлюднено14.08.2024
Номер документу120949549
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —160/8446/24

Рішення від 15.07.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Ухвала від 11.04.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні