ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
12 серпня 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/8724/24
Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Супруна Є.Б., розглянувши у письмовому провадженні клопотання представника Головного управління Національної поліції в Полтавській області Хилевич Тетяни Василівни про закриття провадження у справі №440/8724/24 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції в Полтавській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
21.07.2024 ОСОБА_1 через систему "Електронний суд" звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Національної поліції в Полтавській області, в якому просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Національної поліції в Полтавській області щодо неналежного розгляду та щодо невжиття відповідних заходів реагування за обставинами, викладеним у заяві ОСОБА_1 від 09.07.2024, поданої через Урядовий контактний центр реєстраційний №ФИ-17520030, з урахуванням рішення Європейського суду з прав людини від 04.07.2024 справа Fysun v. Ukraine (Application Number 34046/20) та з урахуванням ст. 3, ст. 6 та ст. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, практики Європейського суду з прав людини справа Karnaushenko v. Ukraine, no 23853/02, 30.11.2006, Muta v. Ukraine, no 37246/06, 31.07.2012, Chernaya v. Ukraine (dec.) Committee, no 1661/08, 15.12.2016 Державою Україна з урахуванням ухвали Полтавського апеляційного суду від 28.02.2024 у справі №552/5408/22, ухвали Київського районного суду м. Полтави від 19.08.2022 у справі № 552/2541/19, ухвали Київського районного суду м. Полтави від 18.02.2022 у справі №552/2541/19, ухвали Київського районного суду м. Полтави від 08.09.2021 у справі №552/2541/19, ухвали Київського районного суду м. Полтави від 13.05.2021 у справі №552/2541/19, ухвали Київського районного суду м. Полтави від 15.07.2020 у справі №552/2541/19, постанови Верховного суду від 22.06.2023 у справі №552/5408/22, ухвали Полтавського апеляційного суду від 28.02.2024 у справі №552/5408/22, ухвали Київського районного суду м. Полтави від 23.05.2024 у справі №552/2541/19;
- зобов`язати Головне управління Національної поліції в Полтавській області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 , реєстраційний №ФИ-17520030 від 09.07.2024, вжити заходів реагування з урахуванням обставин, встановлених судом.
Ухвалою судді Полтавського окружного адміністративного суду від 29.07.2024 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні).
05.08.2024 від представника Головного управління Національної поліції в Полтавській області Хилевич Т.В. надійшло клопотання, в якому та просить суд постановити ухвалу про закриття провадження у справі №440/8724/24. На переконання заявниці, вчинення дій під час кримінального провадження, зокрема, щодо повідомлення про початок досудового слідства та вчинення інших процесуальних дій, які слідчий та прокурор зобов`язані вчинити у визначений КПК України строк та спосіб, порядку розголошення інформації про вчинені гласні та негласні слідчі дії, порядок проведення яких врегульовано нормами Кримінального процесуального кодексу України, можливе в порядку кримінального судочинства. З огляду на це вважає, що позов ОСОБА_1 не підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства, оскільки заявлені вимоги пов`язані з оскарженням процесуальних дій та бездіяльності слідчих органів, розгляд яких можливий лише у порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України.
Вирішуючи це клопотання, суд виходить з наступного.
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Адміністративна справа - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір; публічно-правовий спір - спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи (пункти 1, 2 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України).
Вжитий у Кодексі термін "суб`єкт владних повноважень" означає: орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Відповідно до частини першої та другої статті 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.
За приписами п. 1 ч. 1 ст. 19 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Отже, до юрисдикції адміністративних судів відносяться спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Згідно з п. 2 ч. 2 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів не поширюється на справи, що мають вирішуватися в порядку кримінального судочинства.
У даному випадку заявниця просить суд закрити провадження в адміністративній справі на підставі ст. 238 КАС України, пунктом 1 частини 1 якої передбачено, що суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Однак аналіз суті позовних вимог свідчить на користь висновку про те, що предметом позову у цій справі є оскарження дій відповідача щодо неналежного розгляду та щодо невжиття відповідних заходів реагування відповідачем за обставинами, викладеними у заяві ОСОБА_1 від 09.07.2024 №ФИ-17520030, які зводяться до вимог ініціювати проведення службової перевірки за фактом допущення порушень під час здійснення досудового розслідування, а не щодо вчинення дій під час кримінального провадження, як помилково стверджує представник відповідача.
Тож доводи представника відповідача про те, що вимоги ОСОБА_1 не відносяться до юрисдикції адміністративного суду, є помилковими, оскільки це не відповідає дійсності.
З огляду на вищевикладене клопотання представника Головного управління Національної поліції в Полтавській області Хилевич Т.В. про закриття провадження у справі №440/8724/24 суд визнає безпідставним, а тому залишає таке без задоволення.
На підставі викладеного, керуючись статтями 5, 19, 238, 256, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В:
Клопотання представника Головного управління Національної поліції в Полтавській області від 05.08.2024 про закриття провадження у справі №440/8724/24 - залишити без задоволення.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та окремо від рішення суду оскарженню не підлягає.
Суддя Є.Б. Супрун
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.08.2024 |
Оприлюднено | 14.08.2024 |
Номер документу | 120951599 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Є.Б. Супрун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні