Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 серпня 2024 р. № 520/13260/24
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панова М.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Профіпласт ЛТД» до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Профіпласт ЛТД» звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:
- визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС у Харківській області про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: від 23.04.2024 №10946414/43300884 про відмову в реєстрації податкової накладної від 19.03.2023 №31; від 23.04.2024 №10946429/43300884 про відмову в реєстрації податкової накладної від 21.03.2024 №32; від 23.04.2024 №10946435/43300884 про відмову в реєстрації податкової накладної від 25.03.2024 №33; від 23.04.2024 №10946440/43300884 про відмову в реєстрації податкової накладної від 27.03.2024 №34; від 23.04.2024 №10946442/43300884 про відмову в реєстрації податкової накладної від 29.03.2024 №35;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні від 19.03.2024 №31, від 21.03.2024 №32, від 25.03.2024 №33, від 27.03.2024 №34, від 29.03.2024 №35 датою їх подання до Єдиного реєстру податкових накладних.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржувані рішення Головного управління ДПС у Харківській області про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних є протиправними та такими, що прийняті всупереч нормам законодавства, яке регулює спірні правовідносини.
Ухвалою суду відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 257 Кодексу адміністративного судочинства України, та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана та вручена відповідачам, що підтверджується довідками про доставку електронного листа до Електронного кабінету, які містяться в матеріалах справи.
Представником Головного управління ДПС у Харківській області 27.05.2024 до суду надано відзив на позов, в якому зазначено, що оскаржувані рішення відповідача є правомірними, та прийняті з дотриманням вимог чинного законодавства. В задоволенні адміністративного позову просить відмовити.
У період з 22.07.2024 по 09.08.2024 суддя Панов М.М. перебував у щорічній відпустці, тому вирішення даної справи здійснюється в перший робочий день після відпустки.
Оцінивши повідомлені сторонами обставини, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Профіпласт ЛТД» (далі - ТОВ «Профіпласт ЛТД», позивач) зареєстроване як юридична особа, дані про якого містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Основний КВЕД, за яким позивач здійснює діяльність, є 22.21 - виробництво плит, листів, труб і профілів із пластмас.
Також позивач має інші КВЕДи, згідно яких здійснює господарську діяльність, а саме:
код КВЕД 38.32 Відновлення відсортованих відходів;
код КВЕД 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна;
код КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; код КВЕД 22.29 Виробництво інших виробів із пластмас; код КВЕД 22.22 Виробництво тари з пластмас.
Статутний капітал підприємства складає 50 000 грн.
ТОВ «Профіпласт ЛТД» здійснює переробку вторинної сировини з полімерів (відходів пластику та ін.) та виготовлення продукції - поліетиленової гранули чи готових виробів (пластикові ящики, кришки, стрейч-плівка, і т.п.).
У своїй господарській діяльності ТОВ «Профіпласт ЛТД» використовує орендовані офісні, складські приміщення, які розташовані за адресою: м. Харків, вул. Залютинська, буд. 4, згідно договору оперативної оренди нерухомого майна від 01.12.2019 №7-12; орендоване обладнання, згідно договору оперативної оренди обладнання від 01.01.2020 №01, договору оперативної суборенди обладнання від 01.01.2020 №01-01, що укладені з орендодавцем - ТОВ «АСС-Харківпласт».
Товар зберігається в складських, виробничих приміщеннях за адресою: м. Харків, вул. Залютинська, буд. 4.
Виробництво товару здійснювалось на орендованому та суборендованому обладнанні.
Виконання договору оперативної оренди нерухомого майна від 01.12.2019 №7-12, договору оперативної суборенди обладнання від 01.01.2020 №01-01 підтверджується актами надання послуг оренди з лютого 2024 року по березень 2024 року, платіжними інструкціями, банківськими виписками, актами звірки.
ТОВ «Профіпласт ЛТД» реальне підприємство, яке володіє достатніми матеріальними, фізичними та трудовими ресурсами для здійснення реальної господарської діяльності.
Між ТОВ «Профіпласт ЛТД» (Постачальник) та ТОВ «Поліграфпак НТ Плюс» (Покупець) укладено договір від 03.01.2024 №3-01/24 на поставку плівки в асортименті та інші подібні товари.
Виконання вказаного договору підтверджено наступними документами:
- податкові накладні від 19.03.2024 №31, від 21.03.2024 №32, від 25.03.2024 №33, 27.03.2024 №34;
- рахунки на оплату від 19.03.2024 №28, від 21.03.2024 №29, від 25.03.2024 №30, 27.03.2024 №31;
- видаткові накладні від 19.03.2024 №30, від 21.03.2024 №31, від 25.03.2024 №32, 27.03.2024 №33;
- виписки банку;
- платіжні інструкції від 22.03.2024 №3713, від 01.04.2024 №3198, від 02.04.2024 №3201;
- калькуляції собівартості продукції;
- акт звірки;
- рахунок 361.
Транспортування товару здійснювалось автонавантажувачем зі складу постачальника до складу покупця, які знаходяться за однією адресою вул. Залютинська, 4.
Для реалізації товару за вищевказаним договором ТОВ «Профіпласт ЛТД» придбало сировину - пакет поліпропіленовий та пакет для сміття в асортименті у ТОВ «Спецторг Харків» за договором поставки від 21.12.2023 №2112/1 та у ФОП ОСОБА_1 за договором поставки від 03.01.2022 №01-03/23.
Виконання вказаних договорів підтверджено рахунками-фактурами, видатковими накладними, товарно-транспортними накладними, платіжними інструкціями, банківськими виписками.
Транспортування товару від ТОВ «Спецторг Харків» та ФОП ОСОБА_1 здійснювалось за рахунок ТОВ «Профіпласт ЛТД» зі складу постачальника до складу покупця із залученням автоперевізника ТОВ «Укрінформтрейд» (договір про надання транспортних послуг від 30.04.2020 №05-30/04, з рахунком, з актом, оплатою додані до позовної заяви).
Наявність та рух вищенаведеної сировини та основних матеріалів, які увійшли до складу продукції (товару), відображені у бухгалтерському обліку ТОВ «Профіпласт ЛТД» на субрахунку 201 «Сировина й матеріали».
Інформація про наявність та рух готової продукції (товару) узагальнено на рахунку 26 «Готова продукція».
Щодо рішення комісії ГУ ДПС у Харківській області від 23.04.2024 №10946442/43300884 про відмову в реєстрації податкової накладної від 29.03.2024 №35.
ТОВ «Профіпласт ЛТД» (Постачальник) укладено з ТОВ «Гофропак Плюс» (Покупець) договір поставки від 02.01.2024 №2-01/24 на поставку плівки в асортименті та інші подібні товари.
Виконання вказаного договору підтверджено наступними документами:
- податкова накладна від 29.03.2024 №35;
- рахунок на оплату від 29.03.2024 №32;
- видаткова накладна від 29.03.2024 №34;
- товарно-транспортна накладна від 29.03.2024 №Р34;
- виписка банку;
- платіжна інструкція від 02.04.2024 №6547;
- калькуляція собівартості продукції;
- акт звірки;
- рахунок 361.
Розрахунки за товар здійсненні в повному обсязі.
Транспортування товару здійснювалось за рахунок ТОВ «Профіпласт ЛТД» зі складу постачальника до складу покупця із залученням автоперевізника ТОВ «Укрінформтрейд» (договір про надання транспортних послуг від 30.04.2020 №05- 30/04, з рахунком, з актом, оплатою, які додані до позову).
Для реалізації товару за вищевказаним договором ТОВ «Профіпласт ЛТД» придбало сировину - пакет поліпропіленовий в асортименті у ФОП ОСОБА_1 за договором поставки від 03.01.2022 №01-03/23.
Виконання вказаних договорів підтверджено рахунками-фактурами, видатковими накладними, товарно-транспортними накладними, платіжними інструкціями, банківськими виписками.
Транспортування товару від ФОП Єрьоміної здійснювалось за рахунок ТОВ «Профіпласт ЛТД» зі складу постачальника до складу покупця із залученням автоперевізника ТОВ «Укрінформтрейд» (договір про надання транспортних послуг від 30.04.2020 №05-30/04, з рахунком, з актом, оплатою надаються).
Наявність та рух вищенаведеної сировини та основних матеріалів, які увійшли до складу продукції (товару), відображені у бухгалтерському обліку ТОВ «Профіпласт ЛТД» на субрахунку 201 «Сировина й матеріали».
Інформація про наявність та рух готової продукції (товару) узагальнено на рахунку 26 «Готова продукція».
На виконання вимог пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України, ПКУ) ТОВ «Профіпласт ЛТД» засобами електронного зв`язку було складено і направлено на реєстрацію Державній податковій службі України (далі - ДПС України, відповідач 2) податкові накладні від 19.03.2024 №31, від 21.03.2024 №32, від 25.03.2024 №33, від 27.03.2024 №34, від 29.03.2024 №35, реєстрація яких була зупинена.
Згідно отриманих квитанцій №1 зазначені податкові накладні прийняті, але їх реєстрація зупинена. При цьому, у якості підстави для зупинення реєстрації податкових накладних в квитанції №1 зазначено наступну обставину: «Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 3920, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
У зв`язку з цим, ТОВ «Профіпласт ЛТД» направлено в електронному вигляді до Головного управління ДПС у Харківській області (далі - ГУ ДПС у Харківській області, відповідач 1), до складу якого входить Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 08.04.2023 №15, від 08.04.2023 №16.
При цьому, до вказаного Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено було подані усі первинні документи, які підтверджують реальність здійснення господарських операцій по податковим накладним, а саме: договори, рахунки, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, банківські виписки, платіжні доручення, акт звірки, оборотно-сальдові відомості, калькуляція собівартості продукції.
Таким чином, ТОВ «Профіпласт ЛТД» своєчасно за встановленою формою та в повному обсязі, у відповідності пунктів 4 та 5 Наказу Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 «Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (Порядок №520) подано відповідачу 1 інформацію та документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення господарських операцій та є достатніми для прийняття ним рішення про реєстрацію податкових накладних.
ТОВ «Профіпласт ЛТД» отримало від ГУ ДПС у Харківській області 5 повідомлень про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.04.2024.
В повідомленнях зазначено, що ТОВ «Профіпласт ЛТД» необхідно надати первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, а саме, складських документів, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
Позивач надав необхідні витребувані документи, що підтверджується Повідомленнями про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16.04.2024 №17, від 16.04.2024 №18.
Проте, наступними рішеннями Головного управління ДПС у Харківській області про реєстрацію/відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Рішення) відмовлено в реєстрації податкових накладних:
- від 23.04.2024 №10946414/43300884 про відмову в реєстрації податкової накладної від 19.03.2023 №31;
- від 23.04.2024 №10946429/43300884 про відмову в реєстрації податкової накладної від 21.03.2024 №32;
- від 23.04.2024 №10946435/43300884 про відмову в реєстрації податкової накладної від 25.03.2024 №33;
- від 23.04.2024 №10946440/43300884 про відмову в реєстрації податкової накладної від 27.03.2024 №34;
- від 23.04.2024 №10946442/43300884 про відмову в реєстрації податкової накладної від 29.03.2024 №35.
Підставою для відмови у реєстрації ПН в рішенні Комісії зазначено наступне твердження: «ненадання/часткове надання письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку».
Позивач, вважаючи Рішення відповідача 1 протиправними, звернувся в адміністративному порядку до ДПС України, до складу якої входить комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних центрального рівня зі скаргами з відповідними копіями документів, які надавалися відповідачу 1.
Відповідач 2 прийняв рішення за результатами розгляду скарг щодо рішень про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.05.2024 №28225/43300884/2, від 03.05.2024 №28224/43300884/2, від 03.05.2024 №28190/43300884/2, від 03.05.2024 №28189/43300884/2, від 03.05.2024 №28204/43300884/2, якими скарги позивача залишив без задоволення, а рішення відповідача 1 без змін.
Підставою для відмови у реєстрації податкових накладних зазначено наступне твердження: «ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Не погоджуючись з прийнятими комісією регіонального рівня рішеннями щодо відмови в реєстрації податкових накладних та вважаючи їх прийнятими всупереч нормам законодавства, що регулює спірні правовідносини, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Суд зазначає, що Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
У відповідності до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; дата відвантаженим товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.
Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України регламентовано, що платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця.
У відповідності п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені (терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та відати покупцю за його вимогою.
Відповідно до п. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Згідно п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. В свою чергу первинний документи це документ, який містить відомості про господарську операцію.
У відповідності до п. 1 наказу від 14.10.1997 №363 «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» товарно-транспортна документація - це комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу.
В свою чергу товарно-транспортна накладна це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.
Підпунктом 11.1 пункту 11 вказаного наказу регламентовано, що основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна.
Таким чином, товарно-транспортна накладна є достатнім підтвердженням щодо навантаження, транспортування, відвантаження товару, його оприбуткування та бухгалтерського обліку тобто достатнім підтвердженням надання транспортної послуги.
За приписами пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно пункту 74.3 статті 74 Податкового кодексу України, зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Пункт 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165, передбачає у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Пунктом 11 цього Порядку встановлено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Аналогічні приписи містить абзац 10 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Пунктом 4 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Отже, згідно з направленими до Головного управління ДПС у Харківській області та Державної податкової служби України бухгалтерськими та фінансово - господарськими документами Товариством з обмеженою відповідальністю «Профіпласт ЛТД» в повному обсязі підтверджено реальність та законність проведення господарських операцій, законність реєстрації податкових накладних в ЄРПН.
Також суд зазначає, що пунктом 25 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019 встановлено, що комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Пунктом 5 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктом 11 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 встановлено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Таким чином, суд приходить до висновку, що рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку, або "надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства", або "ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку".
Отже, з огляду на вище описане, рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Харківський області від 23.04.2024 №10946414/43300884; від 23.04.2024 №10946429/43300884; від 23.04.2024 №10946435/43300884; від 23.04.2024 №10946440/43300884; від 23.04.2024 №10946442/43300884 про відмову у реєстрації податкових накладних є неправомірними та підлягають скасуванню, а податкові накладні від 19.03.2024 №31, від 21.03.2024 №32, від 25.03.2024 №33, від 27.03.2024 №34, від 29.03.2024 №35, складені Товариством з обмеженою відповідальністю «Профіпласт ЛТД» - реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Профіпласт ЛТД» підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 262, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Профіпласт ЛТД» (вул. Залютинська, буд. 4, м. Харків, 61177, ЄДРПОУ 43300884) до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Григорія Сковороди, буд. 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057, ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служби України (площа Львівська, буд. 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення - задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС у Харківській області про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: від 23.04.2024 №10946414/43300884 про відмову в реєстрації податкової накладної від 19.03.2023 №31; від 23.04.2024 №10946429/43300884 про відмову в реєстрації податкової накладної від 21.03.2024 №32; від 23.04.2024 №10946435/43300884 про відмову в реєстрації податкової накладної від 25.03.2024 №33; від 23.04.2024 №10946440/43300884 про відмову в реєстрації податкової накладної від 27.03.2024 №34; від 23.04.2024 №10946442/43300884 про відмову в реєстрації податкової накладної від 29.03.2024 №35.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні від 19.03.2024 №31, від 21.03.2024 №32, від 25.03.2024 №33, від 27.03.2024 №34, від 29.03.2024 №35, складені Товариством з обмеженою відповідальністю «Профіпласт ЛТД», датою їх подання до Єдиного реєстру податкових накладних.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Профіпласт ЛТД» (ЄДРПОУ 43300884) сплачену суму судового збору в розмірі 6056 (шість тисяч п`ятдесят шість) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43983495).
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Профіпласт ЛТД» (ЄДРПОУ 43300884) сплачену суму судового збору в розмірі 6056 (шість тисяч п`ятдесят шість) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43005393).
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя М.М.Панов
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.08.2024 |
Оприлюднено | 14.08.2024 |
Номер документу | 120955595 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панов М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні