Рішення
від 08.08.2024 по справі 494/1321/22
БЕРЕЗІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Березівський районний суд Одеської області

08.08.2024

Справа № 494/1321/22

Провадження № 2/494/27/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08.08.2024 року Березівський районний суд Одеської області у складі:

головуючого - судді Панчишина А.Ю.,

за участю секретаря Твердун Т.В.,

представника позивача ОСОБА_1

представника відповідача Березівської міської ради Одеської області Танасійчук О.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Березівка справу за позовною заявою ОСОБА_1 , який діє в інтересах ОСОБА_2 до Березівської міської ради Одеської області, Березівської військової адміністрації Одеської області про встановлення факту наявності статусу дитини, позбавленої батьківського піклування та визнання права перебування на обліку громадян, що потребують поліпшення житлових умов,

ВСТАНОВИВ:

Представник позивача звернувся до суду з позовом Березівської міської ради Одеської області, Березівської військової адміністрації Одеської області про встановлення факту наявності статусу дитини, позбавленої батьківського піклування та визнання права перебування на обліку громадян, що потребують поліпшення житлових умов.

В обґрунтування позовних вимог вказав, що 10.07.1997 р. комісією у складі: начальника служби у справах неповнолітніх Березівської районної державної адміністрації, оперуповноваженого Березівського районного відділу УМВС, голови органу опіки та піклування, було розглянуто матеріали відносно неповнолітніх дітей: ОСОБА_2 , 1987 року народження, ОСОБА_3 , 1992 року народження, та ОСОБА_4 , 1991 року народження, про що складено акт, яким установлено, що батько дітей ОСОБА_5 , 1964 року народження, перебуває в СІЗО м. Одеси, місцезнаходження матері встановити не виявилось можливим. Зі слів дітей, вони та їх батьки постійного місця мешкання не мали. Діти були знайдені 07.05.1997 року в м. Березівка в районі автовокзалу та доставлені в районну лікарню.

Матір`ю ОСОБА_2 є ОСОБА_6 , яка вибула в невідомому напрямку та до теперішнього часу її місце знаходження невідоме, у зв`язку з чим, Березівським районним відділом міліції вона оголошена у розшук.

Відповідно до розпорядження голови Березівської районної державної адміністрації від 01.09.1997 р. № 400, неповнолітню ОСОБА_7 та її брата ОСОБА_4 влаштовано в школу-інтернат на повне державне утримання, як дітей залишених без піклування батьків. Так, ОСОБА_2 було влаштовано до загальноосвітньої школи-інтернат для дітей-сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків І-ІІ ступенів м. Ізмаїл Одеської області.

Листом від 27.09.1999 р. № 396 директор загальноосвітньої школи-інтернат для дітей-сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків І-ІІ ступенів м. Ізмаїл Одеської області звернувся до голови сільської ради с. Лобча з проханням розглянути наступне: а) розглянути для дальшого навчання та утримання дітей ОСОБА_2 , 1987 р.н., ОСОБА_3 , 1991 р.н., ОСОБА_4 у сирітському інтернаті необхідно позбавити батьківських прав матір ОСОБА_6 , 1968 р.н.; б) зобов`язати матір ОСОБА_6 забрати з сирітського інтернату дітей, так як вони не є сиротами та визначити для подальшого навчання школу; в) дати письмове повідомлення про наявність закріпленої житлової площі (якщо вона є) за дітьми.

Листом від 23.10.2001 р. вих. 672 директор загальноосвітньої школи-інтернат для дітей-сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків І-ІІ ступенів м. Ізмаїл Одеської області звернувся до голови сільської ради с. Лобча з проханням підтвердити документально прописана, проживає в с. Любча громадянка ОСОБА_6 чи ні.

За період перебування в школі-інтернаті дитину ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з 15.19.2000 р. по 25.04.2001 р. та з 15.05.2001 р. по 25.01.2002 р. ніхто не відвідував.

У відповідь на лист від 18.03.2003 р. № 198, адміністрацію загальноосвітньої школи-інтернат для дітей-сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків повідомлено, що на території Лунінської сільради ОСОБА_2 , 1968 року народження, та її чоловік ОСОБА_5 , 1964 року народження, не прописані та проживають.

Адміністрацією загальноосвітньої школи-інтернат для дітей-сиріт і дітей, які залишилися піклування батьків І-ІІ ступенів м. Ізмаїл Одеської області було подано до Березівського районного суду Одеської області позовну заяву про позбавлення батьківських прав ОСОБА_5 , 1964 р.н., ОСОБА_6 , 1968 р.н., відносно дітей: ОСОБА_4 , 1990 р.н., ОСОБА_3 1992 р.н., та ОСОБА_2 , 1987 р.н. Даний позов, за невідомих причин, 15.11.2004 р. Березівським районним судом Одеської області залишено без розгляду, що вбачається з листа суду від 05.09.2022 р. № 1/810/2022.

Далі представник позивача зазначає, що ОСОБА_2 для подальшого навчання було направлено до Тузлівського зально-виховного комплексу. Адміністрація Тузлівського НВК зверталася з клопотанням від 20.02.2004 р. вих. № 66 до начальника Адресного бюро посприяти в розшуку гр. ОСОБА_6 1968 р.н. та надати інформацію про можливе місце перебування/проживання, знаходження, яка ухиляється від виконання батьківських обов`язків з 25.03.1991 р. відносно дитини: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

У 2005 році ОСОБА_2 закінчила Тузлівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - школа - інтернат - ліцей», за період навчання постійно (цілодобово) перебувала в Тузлівському навчально-виховному комплексі «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - школа - інтернат - ліцей», в канікулярні та вихідні дні знаходилася в закладі. За період перебування в Тузлівському НВК з боку батьків, родичів, сторонніх осіб ознаки піклування за ОСОБА_2 в період навчання в закладі не виявлялися, в інтернаті її ніхто не відвідував.

Таким чином, представник позивача вважає, що ОСОБА_2 була позбавлена батьківського піклування з 07.05.1997 року та з цього часу перебувала на повному державному забезпеченні.

15.04.2005 р. Ізмаїльським міськрайонним судом Одеської області, за заявою адміністрації Ізмаїльської школи-інтернат для дітей-сиріт і дітей, які залишилися без. піклування батьків було прийнято рішення по справі № 2-2483-2005, яким ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , визнано безвісно відсутньою. Рішення Ізмаїльського міськрайонного суду Одеської області від 15.04.2005 р. набрало законної сили 16.05.2005 р., тобто, після досягнення ОСОБА_2 повноліття (14.05.2005 р.).

У 2006 році позивач закінчила Державний професійно-технічний навчальний заклад «Березівське вище професійне училище» і здобула професію перукаря (перекуря-модельєра), у 2007 році закінчила Березівське вище професійне училище Одеського національного політехнічного університету і здобула професію закрійника, у 2009 році закінчила Березівське вище професійне училище Одеського національного політехнічного університету за спеціальністю «Швейне виробництво» і здобула кваліфікацію техніка-технолога швейного виробництва.

Листом від 21.07.2022 р. № 133/4 відокремленим структурним підрозділом «Березівське вище професійне училище державного університету «Одеська політехніка» повідомлено, що ОСОБА_2 користувалася пільгами при вступі та на протязі навчання відповідно до Розпорядження голови районної адміністрації від 01.09.1997 р. № 400.

Таким чином, ОСОБА_1 зазначає, що з 07.05.1997 р. ОСОБА_2 була позбавлена батьківського піклування та перебувала на повному державному забезпеченні, однак, її матір не було позбавлено батьківських прав або визнано безвісно відсутньою до досягнення ОСОБА_2 повноліття, через бездіяльність адміністрацій навчальних закладів та служби у справах дітей.

Також представник зазначає, що ОСОБА_2 з 28.08.2008 р. перебувала на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов як дитина, позбавлена батьківського піклування.Протоколом від 06.10.2021 року № 3 регіональної комісії з питань формування пропозицій щодо розподілу субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, підтримку малих групових будинків та забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа здійснено перерозподіл коштів субвенції у зв`язку із виключенням деяких осіб, яких було затверджено на отримання грошової компенсації у 2021 році. Додатком 1 до протоколу № 3 комісії від 06.10.2021 року затверджено список осіб зазначених категорій, яким у 2021 році буде надано грошову компенсацію на придбання житла особам віком від 23 до 35 років, зокрема по Березівській міській раді, а саме: 1. ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 грошова компенсація у сумі 291 843,3 (70%).

Згідно протоколу від 23.11.2021 р. № 5 засідання комісії з використання субвенції з державного бюджету на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, підтримку малих групових будинків та забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа в Березівській міській раді у 2021 році вирішено клопотати перед регіональною комісією з питань формування пропозицій щодо розподілу субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, підтримку малих групових будинків та забезпечення житлом дітей сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа про виключення зі списку особи ОСОБА_2 , яка була затверджена на отримання грошової компенсації у 2021 році відповідно до затвердженого регіонального списку таких осіб. В протоколі від 23.11.2021 р. № 5 зазначено, що «При вивченні документів наданих гр. ОСОБА_2 , виявлено факт відсутності правових підстав, для перебування її на обліку поліпшення житлових умов як дитини, позбавленої батьківського піклування,а саме: за позовом Ізмаїльської школи-інтернату для дітей-сиріт, дітей залишених без батьківського піклування, поданих в інтересах її молодшого брата та сестри, у рішення суду будь-які відомості про ОСОБА_2 відсутні, а також рішення Ізмаїльського міськрайоного суду Одеської області від 15.04.2005 щодо визнання матері безвісно відсутньою набрало законної сили 16.05.2005року, тобто після досягнення повноліття ОСОБА_2 ..

Відповідно до протоколу від 08.12.2021 р. № 6 засідання регіональної комісії з питань нормування пропозицій щодо розподілу субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, підтримку малих групових будинків та убезпечення житлом дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа вирішено: виключити ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зі списків осіб, які були: ствердженні на отримання грошової компенсації у 2021 році відповідно до затвердженого списку таких осіб. Підставою для виключення послугував протокол від 23.11.2021 р. № 5 та наведені в ньому обставини.

На думку представника позивача, рішенням Ізмаїльського міськрайсуду Одеської області від 15.04.2005 р. № 2-2483-2005 було встановлено, що відомостей про місце знаходження матері ОСОБА_2 - ОСОБА_6 немає більше 8-ми років, тобто з 1997 року. Розпорядженням голови Березівської районної державної адміністрації від 01.09.1997 р. № 400, ОСОБА_2 було влаштовано в школу-інтернат на повне державне утримання, як дитину залишену без піклування батьків. Тобто, ще у 1997 році державою, в особі Березівської районної державної адміністрації, було визнано за ОСОБА_2 статус дитини позбавленої батьківського піклування.

З огляду на зазначене, обов`язок держави є забезпечення ОСОБА_2 позачергово впорядкованим житлом або надання грошової компенсації за належне їй для отримання жиле приміщення. Таким чином, ОСОБА_2 має законні очікування на отримання від держави впорядкованого житла або грошової компенсації на придбання такого житла.

Враховуючи наведене, позивач просить встановити факт, що ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , була позбавлена батьківського піклування з 07.05.1997 року. та визнати за нею право на перебуванні на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, як дитини, позбавленої батьківського піклування з 28.08.2008 р. та поновити її на обліку з дати виключення.

Відповідач Березівська міська рада Одеської області подала відзив на позовну заяву, в якому зазначила наступне. Щодо першої вимоги: про встановлення факту позбавлення батьківського піклування, то представник відповідача зазначає наступне. Так на час знайдення позивачки (07.05.1997 року), їй було повних 9 років. Відповідно до розпорядження голови Березівської районної державної адміністрації від 01.09.1997 року, №400, було розглянуто клопотання керівництва приймального розподільника про влаштування дітей, неповнолітню ОСОБА_7 та її брата ОСОБА_4 в школу-інтернат на повне державне утримання, як дітей залишених без піклування батьків. На підставі зазначеного розпорядження ОСОБА_2 було влаштовано до загальноосвітньої школи-інтернат для дітей сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків І-ІІ ступенів м. Ізмаїл Одеської області. Сам факт влаштування дитини до державного закладу не є підставою для підтвердження наявності у позивачки статусу дитини, позбавленої батьківського піклування.

Рішенням Ізмаїльського районного суду від 15.04.2005 року, справа № 2- 2483-2005 її мати - ОСОБА_6 було визнано безвісно відсутньою. Рішення набрало законної сили 16 травня 2005 року, тобто через 2 дні після досягнення ОСОБА_2 повноліття. Але, позов про визнання її матір - ОСОБА_6 безвісно відсутньою було подано в інтересах її молодшого брата та сестри. У рішенні суду будь-які відомості про ОСОБА_7 відсутні. Позов було подано Ізмаїльською школою-інтернатом, а ОСОБА_8 на той час навчалася у Тузлівському навчально-виховному комплексі «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів-школа-інтернат» Татарбунарського району з 2003 по 2005 рік.

На думку представника відповідача, пред`явивши першу вимогу про встановлення фактупозбавлення батьківськогопіклування,позивачка бажає, щоб суд взяв на себе функцію і фактично надав її відповідного статусу. Однак з урахуванням змін у законодавстві, правовідносини щодо встановлення опіки та піклування відносно дітей регулюються наступним чином.

Служба у справах дітей забезпечує створення і ведення банку даних про дітей- сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (ч. 1 ст. 13 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавленого батьківського піклування»).

Згідно положень Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов`язаної із захистом прав дитини, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 р. № 866 (далі - Порядок), надання дитині статусу позбавленої батьківського піклування та взяття її на відповідний облік передує низка заходів уповноважених органів, пов`язаних із встановлених певних фактів: проведення обстеження умов перебування дитини, стану здоров`я та з`ясування обставин, за яких дитина залишилась без батьківського піклування.

Зокрема, в п. 24 цього Порядку статус дитини, позбавленої батьківського піклування, надається дітям: 1) батьки яких позбавлені батьківських прав, що підтверджується рішенням суду; 2) які відібрані у батьків без позбавлення батьківських прав, що підтверджується рішенням суду; 3) батьки яких визнані безвісно відсутніми, що підтверджується рішенням суду; 4) батьки яких оголошені судом померлими, що підтверджується свідоцтвом про смерть, виданим органами реєстрації актів цивільного стану; 5) батьки яких визнані недієздатними, що підтверджується рішенням суду; 6) батьки яких відбувають покарання в місцях позбавлення волі, що підтверджується вироком суду; 7) батьки яких під час здійснення кримінального провадження тримаються під вартою, що підтверджується ухвалою слідчого судді (суду); 8) батьки яких знаходяться у розшуку органами Національної поліції, пов`язаному з ухиленням від сплати аліментів та відсутністю відомостей про їх місцезнаходження, що підтверджується ухвалою суду або довідкою органів Національної поліції про розшук батьків та відсутність відомостей про їх місцезнаходження; 9) у зв`язку з тривалою хворобою батьків, яка перешкоджає їм виконувати свої батьківські обов`язки, що підтверджується висновком лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров`я про наявність у батька, матері хвороби, що перешкоджає виконанню ними батьківських обов`язків, виданим у порядку, встановленому МОЗ; 10) підкинутим, батьки яких невідомі, покинутим в пологовому будинку, іншому закладі охорони здоров`я або яких відмовилися забрати з цих закладів батьки, інші родичі, про що складено акт за формою, затвердженою МОЗ і МВС; 11) батьки яких не виконують свої обов`язки з виховання та утримання дитини з причин, які неможливо з`ясувати у зв`язку із перебуванням батьків на тимчасово окупованій території або в районі проведення антитерористичної операції, що підтверджується актом, складеним службою у справах дітей за формою згідно з додатком 11; 12) розлученим із сім`єю, визнаним біженцями або особами, які потребують додаткового захисту, відповідно до Закону України Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту (за наявності письмової інформації територіального органу ДМС про розшук батьків або інших законних представників і відсутність відомостей про їх місцезнаходження).

Таким чином, на думку представника відповідача, надання статусу дитини, позбавленої батьківського піклування, чітко регламентований державою процес з визначенням органів та посадових осіб, на його здійснення. Суди до таких уповноважених органів на включені. Більш того, лише надання такого статусу у відповідному порядку є підставою для початку процедури призначення дитині опікуна (піклувальника) та визначення осіб, на яких можливо покладення таких повноважень.

Що стосується вимоги позивачки про визнання за нею права перебування на обліку громадян, які потребують поліпшення її житлових умов як дитини, позбавленої батьківського піклування та поновлення її на цьому обліку з дати виключення, представник відповідача зазначає наступне. Позивачка вважає, що її незаконно виключили із списку обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов, як дитини позбавленої батьківського піклування, а тому вона бажає визнати за нею такого права. Але дана вимога являється похідноювід першоїзаявленої вимоги, щодо встановлення факту позбавленого батьківського піклування. Без встановлення статусу дитини позбавленої батьківського піклування, відсутні підстави постановки її на зазначений облік.

Так, дійсно ОСОБА_2 , 1987 року народження перебувала на обліку поліпшення житлових умов як дитини, позбавленої батьківського піклування з 2008 року . Підставою постановки її на облік було клопотання «Березівського вищого професійного училища державного університету «Одеська політехніка». Згідно листа даного закладу від 02.11.2021 року № 173 ОСОБА_2 , 1987 р.н. навчалася у їхньому закладі з 01.09.2005 року по 30.06.2009 року, тобто вже тоді, коли її виповнилося 18 років.

Протоколом від 06.10.2021 року №3 регіональної комісії з питань формування пропозиції щодо розподілу субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, підтримку малих групових будинків та забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлення батьківського піклування, осіб з їх числа було здійснено розподіл коштів субвенції у зв`язку із виключенням деяких осіб, яких було затверджено на отримання грошової компенсації на придбання житла особам віком від 23 до 25 років, у тому списку під номером один по Березівській міській раді була ОСОБА_8 .

При вивченні документів комісією було виявлено факт відсутності правових підстав для перебування ОСОБА_2 на обліку поліпшення житлових умов, як дитини позбавленої батьківського піклування, а саме: позов Ізмаїльської школи - інтернату для дітей-сиріт, дітей залишених без батьківського піклування, поданих в інтересах її молодших брата та сестри, у рішенні будь-які відомості про ОСОБА_2 відсутні, а також рішення Ізмаїльського міськрайонного суду Одеської області від 15.04.2005 року № 2- 2483-2005 щодо визнання матері безвісно відсутньою набрало законної сили 16.05.2005 року, тобто після досягнення повноліття ОСОБА_2 .

Тому, ОСОБА_2 відповідно до протоколу №6 засідання регіональної комісії з питань формування пропозицій щодо розподілу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, підтримку малих групових будинків та забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа від 08 грудня 2021 року виключено з обліку поліпшення житлових умов як дитини, позбавленої батьківського піклування.

Зволікання відповідних державних органів, органів місцевого самоврядування їх посадових осіб з виконанням покладених на них функцій є підставою для застосування інших способів судового захисту, якими відповідачка може скористатися.

З наведеного вбачається, що встановлення опіки та піклування вирішується судом, коли під час розгляду інших спорів виявляється, що їх наслідком є залишення дітей без батьківського піклування, і лише за поданням органу опіки та піклування. Таким чином, з огляду на наведені положення закону позивач, звернувшись до суду, обрав неналежний спосіб свого захисту. Враховуючи наведене, представник відповідача просить відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Позивачка в судове засідання не з`явилась, була належним чином повідомлена про судовий розгляд. Її представник в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, наполягав на задоволенні таких.

Представник відповідача Березівської міської ради в судове засідання з`явилась, позовні вимоги заперечила, на підставах викладених у відзиві.

Представник Березівської військової адміністрації Одеської області, будучи неодноразово повідомленим про місця та час розгляду справи, в судове засідання не з`явився. Відзив на позовні вимоги Березівська військова адміністрація Одеської області не подала.

Вислухавши пояснення представника позивача та представника відповідача Березівської міської ради Одеської області, суд дійшов висновку про відмову у задоволені заявлених вимог, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що позивач ОСОБА_2 народилась ІНФОРМАЦІЯ_3 , її батьками є ОСОБА_9 , ОСОБА_6 , що вбачається з копії свідоцтва про народження НОМЕР_1 .

10.07.1997 р. комісією у складі: начальника служби у справах неповнолітніх Березівської районної державної адміністрації, оперуповноваженого Березівського районного відділу УМВС, голови органу опіки та піклування, було розглянуто матеріали відносно неповнолітніх дітей: ОСОБА_2 , 1987 року народження, ОСОБА_3 , 1992 року народження, та ОСОБА_4 , 1991 року народження, про що складено Акт, яким установлено, що батько дітей ОСОБА_5 , 1964 року народження, перебуває в СІЗО м. Одеси, місцезнаходження матері встановити не виявилось можливим. Зі слів дітей, вони та їх батьки постійного місця мешкання не мали. Діти були знайдені 07.05.1997рокув м. Березівка в районі автовокзалу та доставлені у районну лікарню.

Згідно довідки від 23.08.1997 р. № 1137, ОСОБА_6 , 1968 року народження, у березні 1997 року вибула в невідомому напрямку та до теперішнього часу її місце знаходження невідоме, у зв`язку з чим, Березівським районним відділом міліції вона була оголошена у розшук.

Відповідно до розпорядження голови Березівської районної державної адміністрації від 01.09.1997 р. № 400, розглянувши клопотання керівництва приймальника-розподільника про влаштування дітей, неповнолітню ОСОБА_7 та її брата ОСОБА_4 влаштовано в школу-інтернат на повне державне утримання, як дітей залишених без піклування батьків.

Листом від 22.03.1999 р. № 49/801 Березівським районним відділом міліції директора загальноосвітньої школи-інтернат для дітей-сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків I-ІІ ступенів м. Ізмаїл Одеської області повідомлено про те, що ОСОБА_6 , 1968 року народження, на території Березівського р-ну не проживає, виписана за адресою: Брестська область, Лунинецький р-н, с. Лобча.

Листом від 27.09.1999 р. №396 директор загальноосвітньої школи-інтернат для дітей-сиріт та дітей, які залишилися без піклування батьків І-ІІ ступенів м. Ізмаїл Одеської області звернувся до голови сільської ради с. Лобча з проханням розглянути наступне: а) для подальшого навчання та утримання дітей ОСОБА_2 , 1987 р.н., ОСОБА_3 , 1991 р.н., ОСОБА_4 у сирітському інтернаті необхідно позбавити батьківських прав матір ОСОБА_6 , 1968 р.н.; б) зобов`язати матір ОСОБА_6 забрати з сирітського інтернату дітей, так як вони не є сиротами та визначити для подальшого навчання школу; в) дати письмове повідомлення про наявність закріпленої житлової площі (якщо вона є) за дітьми.

Листом від 10.10.2000 р. вих. 560 директор загальноосвітньої школи-інтернат для дітей-сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків І-ІІ ступенів м. Ізмаїл Одеської області звернувся до начальника Березівського районного відділу УМВС України в Одеській області з проханням оголосити у розшук батьків ОСОБА_6 , 1968 р.н., та повідомити про результати розшуку батьків.

Листом від 23.10.2001 р. вих. 672 директор загальноосвітньої школи-інтернат для дітей-сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків І-ІІ ступенів м. Ізмаїл Одеської області звернувся до голови сільської ради с. Лобча з проханням підтвердити документально прописана і проживає в с. Любча громадянка ОСОБА_6 чи ні. Зазначено, що такий умент необхідно для оформлення особової справи її дочки ОСОБА_2 .

Згідно довідок директор загальноосвітньої школи-інтернат для дітей-сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків І-ІІ ступенів м. Ізмаїл Одеської області, адміністрація школи підтвердила, що за період перебування в школі-інтернаті дитину ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з 15.09.2000 р. по 25.04.2001 р. та з 15.05.2001 р. по 25.01.2002 р. ніхто не відвідував.

Листом від 03.06.2003 р., у відповідь на лист від 18.03.2003 р. № 198, адміністрацію загальноосвітньої школи-інтернат для дітей-сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків повідомлено, що на території Лунинецької сільради ОСОБА_2 , 1968 року народження та її чоловік ОСОБА_5 , 1964 року народження, не прописані та проживають.

Адміністрацією загальноосвітньої школи-інтернат для дітей-сиріт і дітей, які залишилися піклування батьків І-ІІ ступенів м. Ізмаїл Одеської області у березні 2003 року було подано до Березівського районного суду Одеської області позовну заяву про позбавлення батьківських прав ОСОБА_5 , 1964 р.н., ОСОБА_6 , 1968 р.н., відносно дітей: ОСОБА_4 , 1990 р.н., ОСОБА_3 1992 р.н., та ОСОБА_2 , 1987 р.н. Даний позов, 15.11.2004 р. Березівським районним судом Одеської області залишено без розгляду, що вбачається з листа суду від 05.09.2022 р. за № 1/810/2022.

Відповідно до путівки управління освіти і науки Одеської ОДА від 01.09.2003 р. № 2943 ОСОБА_2 для подальшого навчання було направлено до Тузлівського зально-виховного комплексу.

Адміністрація Тузлівського НВК зверталася з клопотанням від 20.02.2004 р. вих. № 66 до начальника адресного бюро посприяти в розшуку гр. ОСОБА_6 1968 р.н. та надати інформацію про можливе місце перебування/проживання, знаходження, яка ухиляється від виконання батьківських обов`язків з 25.03.1991 р. відносно дитини: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 . За даними Березівського МВ УМВС України в Одеській області, мати неповнолітньої: ОСОБА_6 1968 р.н. вибула до Брестської області, Лунинецького район, с. Лобча 25.03.1991 році. Відомості необхідні для визнання ОСОБА_6 , 1968 р.н., безвісно відсутньої та надання необхідного статусу її доньки: ОСОБА_2 1987 р.н. - сироти.

Також, адміністрація Тузлівського НВК зверталася з клопотанням від 20.02.2004 р. вих. № 67 до завідуючого відділу запису актів громадянського стану Савранського районного управління юстиції в Одеській області з проханням: «надати письмову інформацію-відомості про матір вищевказаної дитини: ОСОБА_6 /число, місяць, рік народження, паспортні дані, адреса проживання, місце роботи, посада, і т.п., які можуть бути записані у актовому записі про народження дитини. Актовий запис про народження № 8 від 25 травня 1987 р. Також просили повідомити чи є ОСОБА_6 мати одиначкою. Якщо дані про батька не записані зі слів матері, то просили додатково повідомити вищезазначені відомості про батька: ОСОБА_9 . Справа невідкладна ОСОБА_8 - учениця 10 класу, відомості про батьків необхідні для подання до суду про визнання батьків безвісно відсутніми або позбавлення батьківських прав, які ухиляються від виховання дитини з 07.05.1997 року».

Згідно листа Тузлівського опорного закладу загальної середньої освіти від 05.08.2022 р. № 11, на адвокатський запит, ОСОБА_2 за період навчання постійно (цілодобово) перебувала в Тузлівському навчально-виховному комплексі «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - школа - інтернат - ліцей», в канікулярні та вихідні дні знаходилася в закладі. За період перебування в Тузлівському НВК з боку батьків, родичів, сторонніх осіб ознаки піклування за ОСОБА_2 в період навчання в закладі не виявлялися, в інтернаті її ніхто не відвідував.

15.04.2005 р. Ізмаїльським міськрайонним судом Одеської області, за заявою адміністрації Ізмаїльської школи-інтернат для дітей-сиріт і дітей, які залишилися без. піклування батьків було прийнято рішення по справі № 2-2483-2005, яким ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , визнано безвісно відсутньою. Рішення набрало законної сили 16.05.2005 р., тобто, після досягнення ОСОБА_2 повноліття ( ІНФОРМАЦІЯ_4 ).

У 2006 році ОСОБА_2 закінчила Державний професійно-технічний навчальний заклад «Березівське вище професійне училище» і здобула професію перукаря (перекуря-модельєра); у 2007 році закінчила Березівське вище професійне училище Одеського національного політехнічного університету і здобула професію закрійника; у 2009 році ОСОБА_2 закінчила Березівське вище професійне училище Одеського національного політехнічного університету за спеціальністю «Швейне виробництво» і здобула кваліфікацію техніка-технолога швейного виробництва, що вбачається з копії диплома СК №35717464, відповідей від 14.07.2022 року №129/3, від 21.07.2022 року №133/4, від 26.07.2022 року №8 на адвокатські запити.

Листом від 21.07.2022 р. № 133/4 відокремленим структурним підрозділом «Бєрезівське вище професійне училище державного університету «Одеська політехніка» повідомлено, що ОСОБА_2 користувалася пільгами при вступі та на протязі навчання відповідно до Розпорядження голови районної адміністрації від 01.09.1997 р. № 400.

Також встановлено, що ОСОБА_2 з 28.08.2008 р. перебувала на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов як дитина, позбавлена батьківського піклування.

Протоколом від 06.10.2021 року № 3 регіональної комісії з питань формування пропозицій щодо розподілу субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, підтримку малих групових будинків та забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа здійснено перерозподіл коштів субвенції у зв`язку із виключенням деяких осіб, яких було затверджено на отримання грошової компенсації у 2021 році.

Додатком 1 до протоколу № 3 комісії від 06.10.2021 року затверджено список осіб зазначених категорій, яким у 2021 році буде надано грошову компенсацію на придбання житла особам віком від 23 до 35 років, зокрема по Березівській міській раді, а саме: 1. ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 грошова компенсація у сумі 291 843,3 (70%).

Відповідно до додатку № 1 до Протоколу від 06.10.2021 року № 3, датою взяття на облік ОСОБА_2 є 28.08.2008 р., територіальна громада - Березівська міська рада.

Згідно протоколу від 23.11.2021 р. № 5 засідання комісії з використання субвенції з державного бюджету на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, підтримку малих групових будинків та забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа в Березівській міській раді у 2021 році вирішено клопотати перед регіональною комісією з питань формування пропозицій щодо розподілу субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, підтримку малих групових будинків та забезпечення житлом дітей сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа про виключення зі списку особи ОСОБА_2 ,яка була затверджена на отримання грошової компенсації у 2021 році відповідно до затвердженого регіонального списку таких осіб. В протоколі від 23.11.2021 р. № 5 зазначено, що «При вивченні документів наданих гр. ОСОБА_2 , виявлено факт відсутності правових підстав, для перебування її на обліку поліпшення житлових умов як дитини, позбавленої батьківського піклування, а саме:за позовомІзмаїльської школи-інтернатудля дітей-сиріт,дітей залишенихбез батьківськогопіклування,поданих вінтересах їїмолодшого братата сестри,у рішеннясуду будь-яківідомості про ОСОБА_2 відсутні,а такожрішення Ізмаїльськогоміськрайсуду Одеськоїобласті :ід15.04.2005№ 2-2483-2005щодо визнанняматері безвісновідсутньою набралозаконної сили16.05.2005року,тобто післядосягнення повноліття ОСОБА_2 .Крімтого,відповідно долиста службиу справахдітей Березівськоїрайонної державноїадміністрації від30.11.2021р.№ 350- ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 - згідно книги первинного обліку дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування служби у справах дітей Березівської районної державної адміністрації, розпочатої 01.01.1992 р. та даних ЄІАС - Діти» по Березівському району - дані про постановку на первинний облік дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та наявність статусу на ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 -відсутні.

Відповідно до протоколу від 08.12.2021 р. № 6 засідання регіональної комісії з питань нормування пропозицій щодо розподілу субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, підтримку малих групових будинків та убезпечення житлом дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа вирішено: виключити ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зі списків осіб, які були: затвердженні на отримання грошової компенсації у 2021 році відповідно до затвердженого списку таких осіб. Підставою для виключення послугував протокол від 23.11.2021 р. № 5 та наведені в ньому обставини.

Відповідно до ст. 52 Конституції України, утримання та виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, покладається на державу.

Згідно з ст. 3 Конвенції ООН «Про права дитини» в усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питаннями соціального забезпечення, судами, адміністративним чи законодавчими органами, першочерговаувагамаєприділятисьякнайкращомузабезпеченнюінтересівдитини.Держави-учасниці Конвенції зобов`язуються забезпечити дитині такий захист і піклування, які необхідні для її благополуччя, беручи до уваги права й обов`язки її батьків, опікунів чи інших осіб, які відповідають за неї за законом, і з цією метою вживають всіх відповідних законодавчих і адміністративних заходів. Держави-учасниці забезпечують, щоб установи, служби і органи, відповідальні за піклування про дітей або їх захист, відповідали нормам, встановленим компетентними органами, зокрема, в галузі безпеки й охорони здоров`я та з точки зору численності і придатності їх персоналу, а також компетентного нагляду.

Аналогічні зобов`язання України передбачені і у основних міжнародно-правових актах.

Згідно ст.1 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавленого батьківського піклування» (далі - Закону) діти,позбавлені батьківськогопіклування,- діти, які залишилися без піклування батьків у зв`язку з позбавленням їх батьківських прав, відібранням у батьків без позбавлення батьківських прав, визнанням батьків безвісно відсутніми або недієздатними, оголошенням їх померлими, відбуванням покарання в місцях позбавлення волі та перебуванням їх під вартою на час слідства, розшуком їх органами Національної поліції, пов`язаним з відсутністю відомостей про їх місцезнаходження, тривалою хворобою батьків, яка перешкоджає їм виконувати свої батьківські обов`язки, а також діти, розлучені із сім`єю, підкинуті діти, батьки яких невідомі, діти, від яких відмовилися батьки, діти, батьки яких не виконують своїх батьківських обов`язків з причин, які неможливо з`ясувати у зв`язку з перебуванням батьків на тимчасово окупованій території України або в зоні проведення антитерористичної операції, та безпритульні діти. Статус дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування, - визначене відповідно до законодавства становище дитини, яке надає їй право на повне державне забезпечення і отримання передбачених законодавством пільг та яке підтверджується комплектом документів, що засвідчують обставини, через які дитина не має батьківського піклування.

Відповідно до ст. 5 цього Закону за умови втрати дитиною батьківського піклування відповідна служба у справах дітей зобов`язана протягом двох місяців підготувати комплект документів, який підтверджує набуття дитиною статусу дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування. Статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, надається відповідно до законодавства.

В силу частин 1,2 ст. 11 Закону, органами опіки та піклування є районні, районні у містах Києві та Севастополі місцеві державні адміністрації, виконавчі органи міських чи районних у містах, сільських, селищних рад. Органи опіки та піклування забезпечують, серед іншого, вирішення питань щодо: встановлення статусу дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування; надання опіки та піклування над дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування, та застосування інших форм влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; соціального захисту і захисту особистих, майнових, житлових прав та інтересів дітей; безпосереднє ведення справ та координація діяльності стосовно дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, покладаються на служби у справах дітей (ч. 1 ст. 12 Закону).

Служба у справах дітей забезпечує створення і ведення банку даних про дітей- сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (ч. 1 ст. 13 Закону).

Згідно положень Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов`язаної із захистом прав дитини, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 р. № 866 (далі - Порядок), надання дитині статусу позбавленої батьківського піклування та взяття її на відповідний облік передує низка заходів уповноважених органів, пов`язаних із встановлених певних фактів: проведення обстеження умов перебування дитини, стану здоров`я та з`ясування обставин, за яких дитина залишилась без батьківського піклування.

Зокрема, в п. 24 цього Порядку статус дитини, позбавленої батьківського піклування, надається дітям: 1) батьки яких позбавлені батьківських прав, що підтверджується рішенням суду; 2) які відібрані у батьків без позбавлення батьківських прав, що підтверджується рішенням суду; 3) батьки яких визнані безвісно відсутніми, що підтверджується рішенням суду; 4) батьки яких оголошені судом померлими, що підтверджується свідоцтвом про смерть, виданим органами реєстрації актів цивільного стану; 5) батьки яких визнані недієздатними, що підтверджується рішенням суду; 6) батьки яких відбувають покарання в місцях позбавлення волі, що підтверджується вироком суду; 7) батьки яких під час здійснення кримінального провадження тримаються під вартою, що підтверджується ухвалою слідчого судді (суду); 8) батьки яких знаходяться у розшуку органами Національної поліції, пов`язаному з ухиленням від сплати аліментів та відсутністю відомостей про їх місцезнаходження, що підтверджується ухвалою суду або довідкою органів Національної поліції про розшук батьків та відсутність відомостей про їх місцезнаходження; 9) у зв`язку з тривалою хворобою батьків, яка перешкоджає їм виконувати свої батьківські обов`язки, що підтверджується висновком лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров`я про наявність у батька, матері хвороби, що перешкоджає виконанню ними батьківських обов`язків, виданим у порядку, встановленому МОЗ; 10) підкинутим, батьки яких невідомі, покинутим в пологовому будинку, іншому закладі охорони здоров`я або яких відмовилися забрати з цих закладів батьки, інші родичі, про що складено акт за формою, затвердженою МОЗ і МВС; 11) батьки яких не виконують свої обов`язки з виховання та утримання дитини з причин, які неможливо з`ясувати у зв`язку із перебуванням батьків на тимчасово окупованій території або в районі проведення антитерористичної операції, що підтверджується актом, складеним службою у справах дітей за формою згідно з додатком 11; 12) розлученим із сім`єю, визнаним біженцями або особами, які потребують додаткового захисту, відповідно до Закону України Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту (за наявності письмової інформації територіального органу ДМС про розшук батьків або інших законних представників і відсутність відомостей про їх місцезнаходження).

Отже, надання статусу дитини, позбавленої батьківського піклування, це чітко регламентований державою процес з визначенням органів та посадових осіб, на його здійснення. Суди до таких уповноважених органів не включені.

Надання такого статусу у відповідному порядку є підставою для початку процедури призначення дитині опікуна (піклувальника) та визначення осіб, на яких можливо покладення таких повноважень.

В силу ст.243 СК України опіка, піклування встановлюється над дітьми-сиротами і дітьми, позбавленими батьківського піклування. Опіка встановлюється над дитиною, яка не досягла чотирнадцяти років, а піклування - над дитиною у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років. Опіка, піклування над дитиною встановлюється органом опіки та піклування, а також судом у випадках, передбачених Цивільним кодексом України.

Опіка та піклування встановлюються з метою забезпечення особистих немайнових і майнових прав та інтересів малолітніх, неповнолітніх осіб, а також повнолітніх осіб, які за станом здоров`я не можуть самостійно здійснювати свої права і виконувати обов`язки (ст. 55 ЦК України).

Згідно підпунктів 1.1, 1.2 Правил опіки та піклування, затверджених наказом Державного комітету України Міністерства освіти України, Міністерства охорони здоров`я України Міністерства праці та соціальної політики України від 26 травня 1999 N 34/166/131/88 (далі - Правила), опіка (піклування) є особливою формою державної турботи повнолітніх осіб, які потребують допомоги щодо забезпечення їх прав та інтересів. Опіка (піклування)встановлюєтьсядля забезпечення виховання неповнолітніх дітей, які внаслідок смерті батьків, хвороби батьків або позбавлення їх батьківських прав чи з інших причин залишились без батьківського піклування, а також для захисту особистих і майнових прав та інтересів цих дітей.

Згідно ст.56 ЦК України, органами опіки та піклування є районні, районні в містах Києві та Севастополі державні адміністрації, виконавчі органи міських, районних у містах, сільських, селищних рад. Права та обов`язки органів, на які покладено здійснення опіки та піклування, щодо забезпечення прав та інтересів фізичних осіб, які потребують опіки та піклування, встановлюються законом та іншими нормативно-правовими актами.

Опіка встановлюється над малолітніми особами, які є сиротами або позбавлені батьківського піклування, та фізичними особами, які визнані недієздатними (ст. 58 ЦК України).

Піклування встановлюється над неповнолітніми особами, які є сиротами або позбавлені батьківського піклування, та фізичними особами, цивільна дієздатність яких обмежена (ст. 59 ЦК України).

Орган опіки та піклування встановлює опіку над малолітньою особою та піклування над неповнолітньою особою, крім випадків, встановлених частинами першою та другою статті 60 цього Кодексу.

З наведеного вбачається, що підставою встановлення опіки над малолітніми особами є статус сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування.

За загальним правилом встановлення опіки та піклування належить до компетенції органів опіки та піклування.

Випадки встановлення опіки та піклування відносно дітей в судовому порядку визначені наступним чином. Суд встановлює опіку над малолітньою особою, якщо при розгляді справи буде встановлено, що вона позбавлена батьківського піклування, і призначає опікуна за поданням органу опіки та піклування. Суд встановлює піклування над неповнолітньою особою, якщо при розгляді справи буде встановлено, що вона позбавлена батьківського піклування, і призначає піклувальника за поданням органу опіки та піклування (частини 3, 4 ст. 60 ЦК України).

Рішення Ізмаїльського районного суду від 15.04.2005 року у справі №№ 2- 2483-2005, долучене позивачем до позовної заяви, не дає підстав для визнання ОСОБА_2 як дитини, яка позбавлена батьківського піклування, так як воно вступило в законну силу після досягнення нею повноліття, а набуття статусу дитини, позбавленої батьківського піклування повинно бути здійснено до 18-річного віку, та підтверджено рішеннями суду про позбавлення батьківських прав або визнанням батьків безвісно відсутніми.

До позовної заяви долучено копію свідоцтва про народження ОСОБА_2 , з якого вбачається, що її батьком являється ОСОБА_9 , доказів позбавлення батьківських прав останнього, наявність рішення суду про оголошення його безвісті відсутнім чи померлим, тощо на час влаштування дитини до державного закладу та протягом всього часу перебування у такому, позивачем не надано.

Представником позивача не надано доказів на підтвердження тих обставин, що ОСОБА_2 набула статусу дитини, позбавленої батьківського піклування.

Таким чином, встановити факт, що ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 була позбавлена батьківського піклування з 07.05.1997 року неможливо, так як юридично це не підтверджено жодним документом, які відповідно до законів повинні підтверджувати даний факт.

Позивачка вважає, що її незаконно виключили із списку обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов, як дитини позбавленої батьківського піклування, а тому вона бажає визнати за нею такого права. Однак дана вимога являється похідноювід першоїзаявленої вимоги, щодо встановлення факту позбавленого батьківського піклування.

Без встановлення статусу дитини позбавленої батьківського піклування, відсутні підстави постановки її на зазначений облік.

Окрім того, судом при заслуховуванні пояснень представника позивача було з`ясовано, що протокол від 23.11.2021 р. № 5 засідання комісії з використання субвенції з державного бюджету на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, підтримку малих групових будинків та забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа в Березівській міській раді у 2021 році, яким було вирішено клопотати перед регіональною комісією з питань формування пропозицій щодо розподілу субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, підтримку малих групових будинків та забезпечення житлом дітей сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа про виключення зі списку особи ОСОБА_2 , яка була затверджена на отримання грошової компенсації у 2021 році відповідно до затвердженого регіонального списку таких осіб та протокол від 08.12.2021 р. № 6 засідання регіональної комісії з питань нормування пропозицій щодо розподілу субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, підтримку малих групових будинків та убезпечення житлом дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа, яким вирішено: виключити ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зі списків осіб, які були: затвердженні на отримання грошової компенсації у 2021 році відповідно до затвердженого списку таких осіб позивачка не оскаржувала в адміністративному порядку.

Зволікання відповідних державних органів, органів місцевого самоврядування їх посадових осіб з виконанням покладених на них функцій є підставою для застосування інших способів судового захисту, якими позивач може скористатися.

Оскільки статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, надається відповідно до чинного законодавства, яким іншого порядку встановлення такого статусу не передбачено, в задоволенні вимог ОСОБА_1 , який діє в інтересах ОСОБА_2 слід відмовити.

Керуючись ст.ст.10,13,259,263-265,315,354 ЦПК України, суд -

В И Р І Ш И В :

У задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 , який діє в інтересах ОСОБА_2 до Березівської міської ради Одеської області, Березівської військової адміністрації Одеської області про встановлення факту наявності статусу дитини, позбавленої батьківського піклування та визнання права перебування на обліку громадян, що потребують поліпшення житлових умов - відмовити.

На рішення може бути подана апеляційна скарга до Одеського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст судового рішення виготовлено 13.08.2024 року.

Суддя Панчишин А.Ю.

СудБерезівський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення08.08.2024
Оприлюднено14.08.2024
Номер документу120958776
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із сімейних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —494/1321/22

Постанова від 21.11.2024

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Заїкін А. П.

Ухвала від 23.09.2024

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Заїкін А. П.

Ухвала від 12.09.2024

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Заїкін А. П.

Рішення від 08.08.2024

Цивільне

Березівський районний суд Одеської області

Панчишин А. Ю.

Рішення від 08.08.2024

Цивільне

Березівський районний суд Одеської області

Панчишин А. Ю.

Ухвала від 16.04.2024

Цивільне

Березівський районний суд Одеської області

Панчишин А. Ю.

Ухвала від 14.03.2024

Цивільне

Березівський районний суд Одеської області

Панчишин А. Ю.

Ухвала від 13.03.2024

Цивільне

Березівський районний суд Одеської області

Панчишин А. Ю.

Ухвала від 15.02.2024

Цивільне

Березівський районний суд Одеської області

Панчишин А. Ю.

Ухвала від 14.02.2024

Цивільне

Березівський районний суд Одеської області

Панчишин А. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні