ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
09 серпня 2024 року м. ТернопільСправа № 921/258/24
Господарський суд Тернопільської області у складі судді Сидорук А.М.
розглянувши розглянув матеріали справи
за позовом: Акціонерного товариства "Тернопільобленерго", 46016, м. Тернопіль, вул. Енергетична, 2
до відповідача: Управління житлово-комунального господарства, благоустрою, та екології Тернопільської міської ради, 46001, м. Тернопіль, вул. Коперника, 1
про стягнення вартості необлікованої енергії в розмірі 3 032 845,74 грн.
За участі представників:
Позивача: Починок Галина Олексіївна
Відповідача: не з`явився.
Суть справи: Акціонерне товариство "Тернопільобленерго" звернулось до Господарського суду Тернопільської області з позовною заявою до Управління житлово-комунального господарства, благоустрою, та екології Тернопільської міської ради про стягнення вартості необлікованої енергії за вчинене порушення в розмірі 3 032 845,74 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачем Правил роздрібного ринку електричної енергії (без облікове використання електричної енергії) та не проведення оплати вартості не облікованої електроенергії.
Ухвалою суду від 01.05.2024 відкрито провадження у справі №921/258/24 за правилами загального позовного провадження; призначено у справі підготовче засідання на 28 травня 2024 року о 10 год. 00 хв..
15.05.2024 на адресу суду від Управління житлово-комунального господарства, благоустрою, та екології Тернопільської міської ради надійшов відзив на позовну заяву /вх.№3814 від 14.05.2024/, в якому просить відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог в повному обсязі та проводити розгляд справи без участі представника відповідача.
Разом з тим у відзиві на позовну заяву відповідач зазначає, що позивач в порушення вимог п. 8.2.6 ПРРЕЕ розглянув Акт про порушення на засідання комісії без дотримання 30-денного терміну, що є грубим порушенням норм ПРРЕЕ, адже позбавило відповідача належним чином підготуватися до засідання комісії. Окрім того відповідач вказує на те, що умови договору №1624 від 30.01.2019 про надання послуг з розподілу електричної енергії виконуються належним чином і стосується лише частини адмінбудівлі по вул. Коперника, а інша частина адмінбудівлі по вул. Коперника не є об`єктом умов даного договору. Разом з тим Управління житлово-комунального господарства, благоустрою, та екології Тернопільської міської ради звертає увагу, що є головним розпорядником бюджетних коштів, що надходять за бюджетним призначенням та є неприбутковою організацією та на момент звернення позивача із позовом з місцевого бюджету не виділені кошти на оплату енергоносіїв за минулий період, тому з об`єктивних та незалежних причин відповідачем не взято бюджетних зобов`язань із перевищенням повноважень, у зв`язку із відсутністю відповідних бюджетних призначень (асигнувань), і не порушено право АТ "Тернопільобленерго".
17.05.2024 через систему "Електронний суд" від позивача надійшла відповідь на відзив б/н від 17.05.2024 /вх. №3977/, в якій Товариство не погоджується з позицією відповідача, викладеною у відзиві на позов. Зокрема, позивач зазначає, що 04.01.2024 під час складання Акту про порушення №008964 був присутній представник УЖКГ начальник управління матеріального забезпечення Токарчук І.Р., якому було повідомлено про день та час розгляду Акту на комісії про розгляд актів, про що зроблено відповідний запис в Акті п.11 та вручено копію. Також, позивач вказує, що відповідно до п. 8.2.6 ПРРЕЕ, оператор системи має право розглянути акт про порушення на засіданні комісії, яке має відбутися по закінченню 30 календарних днів від дати направлення споживачу такого повідомлення, але не пізніше 90 календарних днів від дати направлення такого повідомлення, а за зверненням споживача оператор системи може розглянути акт про порушення на засіданні раніше указаного терміну. Окрім того, позивач не погоджується з трактуванням відповідача, що лише 24.01.2024 Тернопільська міська рада уповноважила відповідача здійснювати оплату за комунальні послуги в приміщеннях будівлі вул. Коперника,1 м. Тернополя, що суперечить наданим відповідачем документів на укладення Договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії, а саме копію розпорядження Тернопільської міської ради від 15.01.1993, що вищезазначена адмінбудівля передана на обслуговування УЖКГ.
Ухвалою суду від 28.05.2024 було відкладено підготовче засідання на 24 червня 2024 року.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, будь-яких інших заяв, клопотань на адресу суду не надходило. Відповідно до довідки про доставку електронного листа (копії ухвали), документ доставлено до електронного кабінету відповідача 13.06.2024.
Ухвалою суду 24.06.2024 закрито підготовче провадження та призначено справу №921/258/24 до судового розгляду по суті на 09 серпня 2024 року.
Уповноважений представник позивача в судовому засіданні 09.08.2024 підтримала позовні вимоги в повному обсязі.
В порядку статті 240 Господарського процесуального кодексу України в судовому засіданні 09.08.2024 оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, господарським судом встановлено наступне:
Акціонерне товариство "Тернопільобленерго" Тернопільський міський РЕМ згідно ліцензії та керуючись правилами роздрібного ринку електричної енергії (далі ПРРЕЕ), затвердженими Постановою НКРЕКП №312 від 14.03.2018, як оператор системи розподілу, в межах території здійснення ліцензованої діяльності забезпечував розподіл електричної енергії власними мережами.
Так, відповідно до п. 4 Постанови №312 Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Тернопільської міської ради приєдналося до публічного договору про надання послуг з розподілу електричної енергії від 30.01.20219 №1624 шляхом підписання заяви-приєднання за технічними даними Паспорту точки розподілу за об`єктом споживача за адресою м. Тернопіль, вул. Коперника, 1, ЄІС код точки 62Z557777110098 та встановленні приладу обліку електроенергії №03904762, типу Меркурій 230 АМ-02, та ЄІС код точки 62Z3823545025316 та встановлення приладу обліку електроенергії №01619703 типу Меркурій 230 АМ-02.
04 січня 2024 року представниками АТ "Теропільобленерго" при обстеженні адміністративного корпусу відповідача по вул. Коперника,1 м. Тернополя було виявлено, що в частині адмінбудівлі електроустановки Споживача підключені до електромережі оператора системи розподілу з порушенням схеми обліку без облаштування вузла обліку. Дана частина адміністративної будівлі, в якій було виявлено порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії (без облікове використання електричної енергії) не включена як об`єкт (точка обліку) до умов договору про надання послуг з розподілу електричної енергії від 30.01.2019 №1624.
Факт порушення ПРРЕЕ, працівниками АТ "Тернопільобленерго" заступник комерційного директора ОСОБА_1 , начальник служби по роботі з юридичними споживачами ОСОБА_2 , заступник начальник ТмРЕМ Наклюцький Ю.О., зафіксовано шляхом складання Акту про порушення №008964 від 04.01.2024в присутності представника Споживача Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Тернопільської міської ради Соколовського О.І. та начальника управління матеріального забезпечення Токарчука І.Р..
В п. 11 Акту про порушення №008964 від 04.01.2024 зазначено, що Комісія оператора системи з розгляду складеного акта про порушення буде проводити засідання 17 січня 2024 року за адресою м. Тернопіль, вул. І.Франка, 18. На засідання комісії запрошується споживач або уповноважена ним особа. У разі неявки його на засідання комісії це акт розглядається без участі споживача або уповноваженої ним особи.
Так, 17 січня 2024 року комісією Тернопільського міського РЕМ, за участю представників Тернопільської міської ради розглянуто Акт про порушення №008964 від 04.01.2024 та проведено нарахування вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення ПРРЕЕ та на підставі глави 8.4.12 ПРРЕЕ та відповідно до п. 8.4.2, п. 8.4.7, п. 8.4.8 та п. 8.4.12, із застосування формули 8, 10 п. 8.4.12 ПРРЕЕ на суму 3 032 845,74 грн, про що складено Протокол №2 від 17.01.2024, а рахунок на оплату вартості необлікованої електроенергії вручено відповідачу на засіданні комісії Тернопільського міського РЕМ.
В добровільному порядку протягом вказаного терміну (протягом зо календарних днів від дня отримання рахунків) оплата по Акту про порушення №008964 від 04.01.2024 відповідачем не була сплачена.
Разом з тим, відповідач у зв`язку з тим, що сума нарахування мала бути узгоджена на сесії Тернопільської міської ради, надав гарантійний лист від 27.02.2024 №б/н про відтермінування терміну оплати до 15.03.2024.
Станом на 01.04.2024 Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Тернопільської міської ради не проведено оплати вартості необлікованої електроенергії в сум 3 032 845,74 грн, що слугувало підставою для звернення позивача з відповідним позовом до суду.
Дослідивши норми чинного законодавства, оцінивши зібрані у справі докази у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов слід задовольнити, виходячи з наступних міркувань.
Згідно зі статтею 11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Зокрема, підставами виникнення цивільних прав та обов`язків є договори та інші правочини.
За приписами ч.1, ч.2 ст.275 Господарського кодексу України за договором енергопостачання енергопостачальне підприємство (енергопостачальник) відпускає електричну енергію споживачеві (абоненту), який зобов`язаний оплатити прийняту енергію та дотримуватися передбаченого договором режиму її використання, а також забезпечити безпечну експлуатацію енергетичного обладнання, що ним використовується. Окремим видом договору енергопостачання є договір постачання електричної енергії споживачу. Особливості постачання електричної енергії споживачам та вимоги до договору про постачання електричної енергії встановлюються Законом України "Про ринок електричної енергії". Відпуск енергії без оформлення договору енергопостачання не допускається.
Відповідно до статті 4 Закону України "Про ринок електричної енергії" (далі - Закон) учасники ринку електричної енергії провадять свою діяльність на ринку електричної енергії на договірних засадах. Для забезпечення функціонування ринку електричної енергії укладаються різні види договорів, зокрема про постачання електричної енергії споживачу.
Умови постачання електричної енергії, права та обов`язки електропостачальника і споживача визначаються договором постачання електричної енергії споживачу (ч.7 ст.56 Закону).
Регулятор затверджує примірний договір постачання електричної енергії споживачу, типовий договір постачання електричної енергії споживачу на умовах надання універсальної послуги та типовий договір постачання електричної енергії споживачу постачальником "останньої надії" (ч.11 ст. 56 Закону).
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Закону, учасники ринку, які порушили нормативно-правові акти, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, несуть відповідальність згідно із законом.
У п.п.72 ч.1 ст. 1 Закону визначено, що регулятор - Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
Умовами, що викладені у ч.2 ст. 2 Закону обумовлено, що основні умови діяльності учасників ринку електричної енергії та взаємовідносин між ними визначаються нормативно-правовими актами, що регулюють впровадження цього Закону, зокрема правилами роздрібного ринку, які затверджуються Регулятором.
Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 312 від 14.03.2018 затверджено Правила роздрібного ринку електричної енергії.
Відповідно до п.2 вказаної Постанови, укладення договорів між споживачами та іншими учасниками роздрібного ринку електричної енергії відповідно до вимог Правил здійснюється шляхом приєднання споживачів до публічних договорів приєднання (договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії, відповідних договорів про постачання електричної енергії) на умовах чинних договорів про постачання електричної енергії та про користування електричною енергією, укладених з відповідними постачальниками електричної енергії за регульованим тарифом, шляхом подання заяви-приєднання за формою, наведеною у додатку до цієї постанови.
У пункті 1.1.2 Правил наведені основні терміни та поняття, серед яких, зокрема необлікована електрична енергія - обсяг електричної енергії, використаний споживачем або переданий транзитом в електромережі, що належать іншим власникам електричних мереж, але не врахований розрахунковими засобами комерційного обліку або врахований неправильно; самовільне підключення - несанкціоноване (непогоджене) оператором системи підключення (у тому числі після відключення) електроустановок, струмоприймачів або електропроводки до електричної мережі, що є підставою для оформлення акта про порушення та визначення обсягу необлікованої електричної енергії внаслідок такого підключення.
Згідно з п.2.3.3 Постанови №312 електроустановки споживачів мають бути забезпечені необхідними розрахунковими засобами вимірювальної техніки для розрахунків за спожиту електричну енергію, технічними засобами контролю і управління споживанням електричної енергії та величини потужності, а також (за бажанням споживача) суміщеними з лічильником електричної енергії або окремими засобами вимірювальної техніки для контролю якості електричної енергії.
Пунктом 5.5.5 Правил споживача електричної енергії зобов`язано, зокрема, не допускати безоблікового користування електричною енергією від технологічних електричних мереж споживача, а також відшкодовувати збитки, завдані оператору системи та/або споживачу (основному споживачу), у разі виявлення безоблікового користування електричною енергією від технологічних електричних мереж споживача.
Згідно із п. 8.2.5 ПРРЕЕ, у разі виявлення під час контрольного огляду або технічної перевірки уповноваженим представником оператора системи, від якого споживач одержує електричну енергію, порушень цих Правил, у тому числі фактів безоблікового споживання електричної енергії, на місці виявлення порушення у присутності споживача (представника споживача) або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки, оформлюється акт про порушення згідно з формою, наведеною в додатку 9 до цих Правил.
Акт про порушення складається представниками оператора системи, які мають таке право згідно з посадовою інструкцією, пройшли відповідне навчання та інструктаж, після пред`явлення ними службових посвідчень.
В акті про порушення мають бути зазначені зміст виявленого порушення з посиланням на відповідні пункти цих Правил необхідні для визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії параметри, що характеризують електроустановку споживача, схему підключення електроустановки споживача та її графічне зображення із зазначенням, ЕІС код площадки комерційного обліку, за якою виявлено порушення (за наявності), та у разі виявлення порушень, зазначених у пункті 8.4.2 глави 8.4 цього розділу: меж балансової належності; перерізів та матеріалу всіх проводів (кабелів), наявних у схемі підключення; номінальної сили струму спрацювання комутаційних апаратів, задіяних у схемі підключення; фазування лічильника на дату оформлення акта про порушення.
Особа, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки, має пред`явити представникам оператора системи документ, що посвідчує її особу. Відповідні дані, що посвідчують особу, зазначаються в акті про порушення (крім випадку складення акта у присутності споживача). У разі відмови особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки, пред`являти представникам оператора системи документ, що посвідчує її особу, відповідна відмова особи має фіксуватися відеозйомкою, про що зазначається в акті про порушення.
Споживачі, представники оператора системи, інші особи, присутні при перевірці, під час здійснення перевірки електроустановок мають право здійснювати фото- та відеозйомку для фіксації виявлених порушень та/або відмови споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписувати акт про порушення та пред`являти документ, що посвідчує його особу, про що зазначається в акті про порушення.
В акті про порушення заповнюються всі графи та рядки без пропусків. Виправлення чи підчищення не допускаються. Текст повинен бути однозначним, без можливості подвійного тлумачення. Якщо графи та рядки акта про порушення не стосуються виявленого порушення, у них проставляються прочерки.
В акті зазначаються заходи, яких було вжито або яких необхідно вжити для усунення допущених порушень.
Акт про порушення складається у двох примірниках, один з яких передається або надсилається споживачеві.
Акт про порушення підписується представником (представниками) оператора системи, який (які) брали участь у перевірці, та споживачем (представником споживача) або іншою особою, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки.
У разі відмови споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписати акт про порушення або залишення ним місця порушення в акті про порушення робиться відповідний запис. У цьому разі акт про порушення вважається дійсним, якщо його підписали більше одного уповноваженого представника оператора системи та незаінтересована особа (представник житлово-експлуатаційної організації, балансоутримувача або управителя будинку, виборна особа будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоорганізації населення або представник органу місцевого самоврядування, інший споживач тощо) за умови посвідчення цієї особи або більше одного уповноваженого представника оператора системи, а відмова споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписувати акт про порушення підтверджується відеозйомкою.
До акта про порушення сторонами можуть бути додані пояснення, зауваження та докази, перелік яких (за наявності) зазначається в цьому акті.
Представники оператора системи перед складанням акта про порушення зобов`язані повідомити споживача про його право внести пояснення та зауваження до акта, викласти мотиви своєї відмови від його підписання або підписати його без зауважень.
Облік бланків актів про порушення ведеться оператором системи у пронумерованому, прошнурованому та скріпленому печаткою журналі.
Акти про порушення та документи, що підтверджують факт їх отримання споживачем, повинні зберігатися оператором системи протягом трьох років з дня оформлення акта про порушення.
Відповідно до п. 8.2.6 Правил, Акт про порушення розглядається комісією з розгляду актів про порушення, що створюється оператором системи і має складатися не менше ніж з трьох уповноважених представників оператора системи.
Споживач має право бути присутнім на засіданні комісії з розгляду актів про порушення.
Споживач має бути повідомлений оператором системи про місце, час і дату засідання комісії не пізніше ніж за 7 календарних днів до призначеної дати засідання.
У разі відмови споживача або представника споживача від отримання акта про порушення, у якому визначено місце, час та дату проведення засідання комісії, або окремого повідомлення про місце, час і дату засідання комісії оператор системи направляє споживачу таке повідомлення рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення на адресу, визначену в даних щодо споживача, наявних в оператора системи, у строк до 60 календарних днів від дати складення акта (крім випадків проведення експертизи або отримання висновку заводу виробника пломби та/або індикатора, та/або засобу вимірювальної техніки електричної енергії; повторного розгляду акта на засіданні комісії з розгляду актів про порушення). У такому разі оператор системи має право розглянути акт про порушення на засіданні комісії, яке має відбутися по закінченню 30 календарних днів від дати направлення споживачу такого повідомлення, але не пізніше 90 календарних днів від дати направлення такого повідомлення. За зверненням споживача оператор системи може розглянути акт про порушення на засіданні комісії раніше указаного терміну.
Судом встановлено, що в Акті про порушення №008964 не зафіксовано відмову посадових осіб споживача ( ОСОБА_3 , ОСОБА_4 ) від підписання цього акта. При цьому, Акт підписано начальником управління матеріального забезпечення Тернопільської міської ради Токарчуком І.Р., якому було повідомлено про день та час розгляду Акту на комісії та вручено його копію, про що зроблено відповідний запис в Акті, а тому твердження відповідача щодо порушення строку розгляду не знаходить підтвердження.
Окрім того, посилання відповідача, що лише 24.01.2024 Тернопільська міська рада уповноважила відповідача здійснювати оплату за комунальні послуги в приміщеннях будівлі по АДРЕСА_1 не береться судом до уваги, оскільки, згідно розпорядження Тернопільської міської ради від 15.01.1993 вищезазначена адмінбудівля була передана на обслуговування Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Тернопільської міської ради.
З наведеного суд констатує, що дії перевіряючих відповідають положенням пункту 8.2.6 ПРРЕЕ. Натомість, доводи відповідача про порушення позивачем зазначених вище правових норм не знайшли свого підтвердження в ході судового розгляду цього спору.
Відповідно до п. 8.4.1. Оператор системи визначає обсяг та вартість електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення цих Правил та/або виявлення фактів безоблікового споживання електричної енергії, самовільного підключення до об`єктів електроенергетики і споживання електричної енергії без засобів вимірювальної техніки, відповідно до вимог глави 8.4. ПРРЕЕ.
Відповідно до п. 8.2.7 Правил, споживач має оплатити розрахункові документи за необліковану електричну енергію протягом 30 календарних днів від дня отримання рахунка (у випадку неотримання споживачем рахунка у поштовому відділенні упродовж 5 робочих днів з дня надходження рахунка до поштового відділення споживача рахунок вважається отриманим споживачем на 5 робочий день).
Представнику споживача вручено акт про порушення від 04.01.2024нарочно, про що зроблено відповідний запис у самому акті. Відповідач цю обставину жодним належним та допустимим доказом не спростував. А згідно абзацу 5 п.8.2.6. споживач має бути повідомлений оператором системи про місце, час і дату засідання комісії не пізніше ніж за 7 календарних днів до призначеної дати засідання.
Таким чином, позивачем дотримано вимоги, викладені у п.8.2.6. ПРРЕЕ, і у відповідача було достатньо часу для надання своїх пояснень та заперечень на акт про порушення на засіданні комісії, яке відбулось 17.01.2024.
Надавши оцінку наявним у справі доказам, судом встановлено, що Акт про порушення №008964 від 04.01.2024 складений з додержанням вимог п. 8.2.5 ПРРЕЕ, містить усі необхідні дані та підписи, та є належним доказом вчинення відповідачем порушення ПРРЕЕ, яке полягає у самовільному підключенні електроустановки до електромережі оператора системи з порушенням схеми обліку: без облаштування вузла обліку.
Крім того, як вбачається з Протоколу №2 засідання комісії Тернопільського міського РЕМ по розгляду акту про порушення від 04.01.2024, факт порушення знято фото-відео фіксацією.
Пунктом 13 додатку № 4 Договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії №1624 від 30.01.2019, передбачено, що у разі виявлення представниками Оператора системи порушень Споживачем вимог Правил роздрібного ринку електричної енергії, Кодексу системи розподілу, Кодексу комерційного обліку обсягу та вартості необлікованої електричної енергії, затвердженої Регулятором оплачується Споживачем на підставі наданого Оператором системи рахунку, який підлягає оплаті Споживачем протягом 5-ти календарних днів від дня його отримання.
Відповідно до п. 8.6. Типового договору споживача про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії (Додаток 3 ПРРЕЕ), у разі порушення розрахункового обліку з вини Споживача, Споживач сплачує Оператору системи вартість необлікованої електричної енергії, визначену відповідно до вимог ПРРЕЕ.
Позивачем проведено розрахунок за необліковану електричну енергію за період з 01.01.2023 року по 04.01.2024 року.
Таким чином, керуючись тарифами, що діяли протягом споживання електричної енергії, на підставі Акту про порушення №00894 від 04.01.2024 Комісією позивача проведено розрахунок по даному виду порушення згідно ПРРЕЕ та визначено, що вартість необлікованої електричної енергії становить 3 032 845,74грн за 429240кВт/год..
Відповідно до статті 73 ГПК України доказами у справі є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Згідно з частинами першою, третьою статті 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
В силу ч.1 ст.86 Господарського процесуального кодексу України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
При цьому слід зазначити, що інші, долучені до матеріалів справи докази, доводи та заперечення учасників цього спору були ретельно досліджені судом, однак наведених вище висновків вони не спростовують. В свою чергу, аналізуючи питання обсягу дослідження доводів сторін та їх відображення у судовому рішенні, суд спирається на висновки, яких дійшов Європейський суд з прав людини у рішенні від 18.07.2006 у справі "Проніна проти України". Європейський суд з прав людини, зокрема, зазначив, що пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи.
З огляду на вказані обставини, оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України у разі задоволення позову витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача.
На підставі наведеного, керуючись ст. ст. 42, 46, 73, 74, 76-79, 129, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Управління житлово-комунального господарства, благоустрою, та екології Тернопільської міської ради, 46001, м. Тернопіль, вул. Коперника, 1, ідентифікаційний код 35939939 на користь Акціонерного товариства "Тернопільобленерго" Тернопільський міський РЕМ, 46016, м. Тернопіль, вул. Енергетична, 2, р/р НОМЕР_1 в філії Тернопільське обласне управління АТ "Ощадбанк", МФО 338545, ЄДРПОУ 22605850 3 032 845, 74 /три мільйони тридцять дві тисячі вісімсот сорок п`ять гривень 74 коп/ за не обліковану елективну енергію.
Наказ видати після набрання рішенням суду законної сили.
3. Стягнути з Управління житлово-комунального господарства, благоустрою, та екології Тернопільської міської ради, 46001, м. Тернопіль, вул. Коперника, 1, ідентифікаційний код 35939939 на користь Акціонерного товариства "Тернопільобленерго", 46016, м. Тернопіль, вул. Енергетична, 2, ідентифікаційний код 00130725; р/р НОМЕР_2 в філії Тернопільське обласне управління АТ "державний ощадний банк України", МФО 338545 45 492,69 /сорок п`ять тисяч чотириста дев`яносто дві гривень 69 коп/ судового збору.
Наказ видати після набрання рішенням суду законної сили.
4. Рішення може бути оскаржене до Західного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складання повного тексту рішення відповідно до ст.ст. 256, 257 ГПК України.
Повний текст рішення підписано 14.08.2024.
Суддя А.М. Сидорук
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2024 |
Оприлюднено | 15.08.2024 |
Номер документу | 120994362 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Інші справи |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Сидорук А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні