Ухвала
від 14.08.2024 по справі 300/5642/24
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відкриття провадження

"14" серпня 2024 р. справа № 300/5642/24

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Главач І.А., розглянувши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Управління соціального захисту населення Калуської міської ради (вул. Євшана, буд. 9, м. Калуш, Івано-Франківська область, 77300) про визнання дій протиправними,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (надалі, також позивач, ОСОБА_1 ) 19.07.2024 звернулася в суд позовною заявою до Управління соціального захисту населення Калуської районної державної адміністрації (надалі, також відповідач), у якій просить: визнати протиправними дії Управління праці та соціального захисту населення Калуської РДА, які полягають у не наданні відповіді на інформаційний запит ОСОБА_1 від 13.03.2024 та у не направленні відповіді на адресу запитувача інформації у встановлений законом строк.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 24.07.2024 позовну заяву залишено без руху через її невідповідність вимогам статтей 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України та надано позивачу десятиденний строк з дня отримання копії ухвали про залишення позовної заяви без руху для усунення її недоліків.

Позивач у вказаний в ухвалі строк недоліки позовної заяви усунула, скерувала суду уточнену позовну заяву, в якій відповідачем визначила Управління соціального захисту населення Калуської міської ради (код ЄДРПОУ 03193318, вул. Євшана, буд. 9, м. Калуш, Івано-Франківська область, 77300), та просить суд: визнати протиправними дії відповідача, які полягають у ненаправлені відповіді на адресу запитувача інформації у встановлений законом строк на інформаційний запит ОСОБА_1 від 13.03.2024.

Позовна заява після усунення недоліків відповідає вимогам статей 160, 161, 172 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі КАС України).

Позивач є особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність.

Позовну заяву належить розглядати за правилами адміністративного судочинства, подано з дотриманням правил підсудності.

Інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених КАС України немає.

Справа підсудна Івано-Франківському окружному адміністративному суду.

Справа підлягає розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Одночасно з позовною заявою позивач подала клопотання про звільнення від сплати судового збору, у зв`язку з важким матеріальним становищем. На підтвердження наведеного ОСОБА_1 долучено довідку за вих. №1210 від 08.07.2024 видану ГУ ПФУ в Івано-Франківській області, в тому, що вона знаходиться та обліку в пенсійному фонді та отримує пенсію по інвалідності станом на 2023 рік у розмірі 2 537,50 грн, лист-відповідь на заяву позивача від 26.04.2024 ОщадБанк про накладення арешту на рахунок UA093365030000026204500964472 відділом державної виконавчої служби у Калуському районі Івано-Франківської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, довідка від 20.06.2023 ОщадБанк про залишок коштів на рахунку станом на 31.05.2023, довідка від 29.09.2023 про неотримання допомоги та не перебування на обліку в Управлінні Соціального захисту населення Калуської міської ради, відомості з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування форма ОК-5.

Крім того, на виконання вимог ухвали суду про залишення позовної заяви без руху від 24.07.2024 повторно скерувала клопотання про звільнення від судового збору, долучивши відомості з державного реєстру фізичних осіб-платників податків про джерела/суми нарахованого доходу, (перерахованого) податку та військового збору станом на 08.08.2024 за період з 1 кварталу 2020 року по 1 квартал 2024 року.

Відповідно до частини першої та другої статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Частиною першою статті 133 КАС України встановлено, що суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України "Про судовий збір".

Згідно з частиною другою статті 8 вищевказаного Закону суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставах, зазначених у частині першій цієї статті.

Відповідно до частини першої статті 8 Закону враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі в тому числі за умови коли розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік.

Таким чином, здійснивши системний аналіз норм Закону суд дійшов висновку, що за наявності вищевказаної умови суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати.

В даному випадку за подання цього адміністративного позову позивач має сплатити судовий збір в розмірі 1211,20 грн. При цьому, загальний розмір судового збору не перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача за попередній календарний рік (30250,00 грн*5%=1512,50 грн).

Крім того, предметом даного спору є оскарження бездіяльності суб`єкта владних повноважень або розпорядника інформації щодо розгляду звернення або запиту на інформацію.

Разом з тим, враховуючи фінансове становище позивача, а також неможливість сплати судового збору, у зв`язку з накладенням арешту на її рахунок для зарахування пенсії, на підставі положення статті 8 Закону України "Про судовий збір", статті 133 КАС України та вказаних позивачем обставин щодо підстав звільнення від сплати судового збору, суд вважає за можливе звільнити позивача від сплати судового збору за подання цього адміністративного позову.

Керуючись статтями 49, 122, 161, 171, 248, 260, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя

У Х В А Л И В:

1. Клопотання позивача про звільнення від сплати судового збору задовольнити: ОСОБА_1 звільнити від сплати судового збору за подання до Івано-Франківського окружного адміністративного суду позовної заяви ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Калуської міської ради про визнання дій протиправними.

2. Відкрити провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Калуської міської ради про визнання дій протиправними.

3. Розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

4. Встановити відповідачу з дня вручення цієї ухвали п`ятнадцятиденний строк для подання відзиву на позов, який повинен відповідати вимогам статті 162 КАС України, і подання всіх письмових та електронних докази (які можливо доставити до суду), висновків експертів і заяв свідків, що підтверджують заперечення проти позову. Зобов`язати відповідача надіслати (надати) іншим учасникам справи копію відзиву та доданих до нього документів одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду.

5. Інформацію по даній справі учасники справи можуть отримати за веб-адресою: http://adm.if.court.gov.ua/sud0970/.

6. Направити Управлінню соціального захисту населення Калуської міської ради копії позовної заяви з доданими до неї документами.

7. Копію цієї ухвали надіслати учасникам справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею, оскарженню не підлягає.

Суддя /підпис/ Главач І.А.

Виготовлено з автоматизованої системи документообігу суду.

Ухвала набрала законної сили "14" серпня 2024 року.

Суддя Главач І.А.

"14" серпня 2024 року

М.П.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.08.2024
Оприлюднено16.08.2024
Номер документу121005415
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації

Судовий реєстр по справі —300/5642/24

Ухвала від 02.01.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Ухвала від 02.01.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Ухвала від 02.01.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Ухвала від 02.01.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Ухвала від 18.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Рішення від 10.10.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 10.10.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 14.08.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 24.07.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні