Рішення
від 14.08.2024 по справі 400/3872/24
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 серпня 2024 р. № 400/3872/24 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Бульби Н.О. розглянув за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомМиколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, вул. Потьомкінська, 17, м. Миколаїв, 54005,

до відповідачаКомунальне некомерційне підприємство Миколаївської міської ради "Пологовий будинок № 1", вул. 2 Екіпажна, 5, м. Миколаїв, 54001,

простягнення 171 411,95 грн,

ВСТАНОВИВ:

Миколаївське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю звернулось до адміністративного суду з позовом до Комунального некомерційного підприємства Миколаївської міської ради "Пологовий будинок № 1" про стягнення адміністративно - господарських санкцій у розмірі 171 411,95 грн, з яких адміністративно господарські санкції складають 170814,08 грн та 597,87 грн пеня.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачу в автоматизованому режимі на підставі наданих ПФУ даних були нараховані адміністративно - господарські санкції у розмірі 171 411,95 грн за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2023 рік. Відповідний розрахунок санкцій був надісланий відповідачу , проте у зв`язку з несплатою вказаних санкцій за відповідачем утворилась заборгованість. Відповідно до розрахунку сум адміністративно господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2023 рік, середньооблікова чисельність штатних працівників, що працювали у відповідача, за 2023 рік склала 159 осіб, таким чином середньооблікова чисельність осіб з інвалідністю, відповідно до нормативу, повинна складати 6 осіб. В той час як працевалштовано в 2023 році у відповідача було 4 особи з інвалідністю, отже кількість робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю і не зайнятих відповідно, становить 2 робочих місця.

Ухвалою суду від 01.05.2024 відкрито провадження по справі та призначено розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження. Враховуючи воєнний стан та ведення бойових дій на території Миколаївської області, з метою безпеки учасників судового процесу, суд не призначав судового засідання, та розглянув справу без виклику сторін (в порядку письмового провадження).

Заперечень від учасників провадження щодо розгляду справи в порядку письмового провадження до суду не надходило.

У відзиві на позовну заяву відповідач проти задоволення позовних вимог заперечив повністю, мотивуючи це тим, що станом на день подачі відзиву, КНП ММР «Пологовий будинок №1» знаходиться в стадії припинення з 09.08.2023, про що зазначено у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі ЄДР) запис №1010361270003023406 «Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її реорганізації», який знаходиться у відкритому доступі. Строк подачі кредиторських вимог згідно даних ЄДР сплив 09.10.2023, тому після цього строку вони не приймаються.

Окрім того, відповідач зазначає, що в 2023 році в складі співробітників КНП ММР «Пологовий будинок №1» працювало за основним місцем роботи 6 осіб з інвалідністю. В тому числі: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 . Всі вказані особи пропрацювали в КНП ММР «Пологовий будинок №1» до його припинення згідно з рішенням Миколаївської міської ради. Отже підстави для застосування санкцій до відповідача відсутні.

Позивач подав до суду відповідь на відзив. Позивач посилається на ті обставини, що наявність статусу осіб з інвалідністю підтверджується доказами лише щодо таких працівників відповідача станом на 2023 рік: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 . Щодо таких осіб як ОСОБА_1 , ОСОБА_4 станом на період 2023 рік у них не було документів на підтвердження статусу осіб з інвалідністю. Окрім того, позивач зазначає, що станом на час звернення до суду з позовом та на час розгляду справи юридична особа відповідач не припинена, а тільки перебуває в стані припинення, що не виключає можливості бути відповідачем за даним позовом.

Відповідач подав до суду заперечення на відповідь на відзив, посилається на ті обставини, що два його працівники ( ОСОБА_1 , ОСОБА_4 ) не пройшли повторний медичний огляд для визначення наявності статусу особи інвалідністю у зв`язку з введенням воєнного стану, а також зазначає, що ним був поданий коригуючий розрахунок за 1-4 квартал 2023 року, в яких відсутні помилки, тому підстава для застосування до відповідача адміністративно - господарських санкцій в сумі 170814,08 грн., пені в сумі 597,87 грн - відсутня.

Позивач надав до суду додаткові письмові пояснення, в яких заперечив щодо неможливості проходження працівниками повторного медичного огляду для визначення ступеня інвалідності через введений воєнний стан, просить позовні вимоги задовольнити.

З`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне.

Комунальному некомерційному підприємству Миколаївської міської ради "Пологовий будинок № 1" в автоматизованому режимі на підставі даних наданих Пенсійним Фрндом України нараховано 171 411,95 грн адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за попередній рік.

Листом від 12.03.2024 № 06.2-0102/283 відповідачу було запропоновано надати документи, що пiдтверджують його фiнансування виключно за рахунок коштів державного або мiсцевого бюджетiв. Проте вiдповiдач нiякоi вiдповiдi та документiв на зазначений лист не надав.

Вказана сума заборгованості по адміністративно-господарським санкціям підтверджується розрахунком, що міститься в матеріалах справи.

На підставі ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про те, що позовні вимоги підлягають до задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до абз. 2 статті 1 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» (далі Закон 875-XII), центральні і місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації (незалежно від форми власності і господарювання, виду діяльності і галузевої належності), їх філії, відділення, представництва, що ведуть окремий облік результатів фінансової та господарської діяльності, банки та інші фінансові установи, а також представництва іноземних юридичних осіб (у тому числі міжнародних організацій), які використовують працю найманих працівників - громадян України, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України (далі - підприємства, установи та організації), фізичні особи, які використовують найману працю, залучають представників громадських об`єднань осіб з інвалідністю до підготовки рішень, що стосуються прав та інтересів осіб з інвалідністю.

Частиною 1 ст. 19 Закону 875-XII передбачено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі 4 відсотки середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до ч. 6 ст. 19 вказаного Закону Пенсійний фонд України у порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом України за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення, надає Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю інформацію:

-про працевлаштованих осіб з інвалідністю;

-про створення підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, робочих місць для осіб з інвалідністю, про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю;

-необхідну для обчислення кількості робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті.

Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, де працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю щороку до 10 березня в автоматизованому режимі з використанням даних Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування та Централізованого банку даних з проблем інвалідності здійснює визначення підприємств, установ та організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, які не забезпечили виконання у попередньому році нормативу робочих місць, визначеного згідно з частиною першою цієї статті, та надсилає їм розрахунок сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за попередній рік, обчислених відповідно до статті 20 цього Закону.

Розрахунок надсилається у формі електронного документа через електронні кабінети підприємств, установ та організацій, фізичних осіб, які використовують найману працю, на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України у формі та порядку, визначених Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю спільно з Пенсійним фондом України.

Надання даних, на підставі яких проводиться нарахування адміністративно - господарських санкцій, здійснюється відповідно до Порядку надання Пенсійним фондом України Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю інформації з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування та у формі, затверджених постановою Правління Пенсійного Фонду України від 10.03.2023 №14-2.

Надсилання розрахунку сум адміністративно - господарських санкцій здійснюється відповідно до п. 2 Порядку надсилання розрахунку сум адміністративно - господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за попередній рік, затвердженого наказом Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю від 10.03.2023 №17, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.03.2023 №456/39512.

Таким чином, позивачем правомірно було нараховано та надіслано для сплати розрахунок адміністративно - господарських санкцій.

Щодо тверджень відповідача, що працівники були позбавлені можливості пройти повторний медичний огляд для визначення ступеня інвалідності у зв`язку з введенням воєнного стану, то суд не може брати їх до уваги оскільки це твердження не відповідає дійсності. Жодних об`єктивних причин неможливості проходження ними медичного огляду відповідачем не зазначено, так само як і не надано до суду належних доказів на підтвердження наявності у цих двох працівників статусу осіб з інвалідністю станом на 2023 рік.

Станом на період 2023 року працевлаштованими у відповідача були тільки чотири особи з інвалідністю, що підтверджується матеріалами справи.

Позивач довів правомірність оскаржуваного рішення, оскільки діяв на підставі та у спосіб, передбачений чинним законодавством.

Щодо посилання відповідача на те, що Комунальне некомерційне підприємство Миколаївської міської ради "Пологовий будинок № 1" перебуває в процесі припинення, то суд зазначає, що на час розгляду справи запис щодо припинення юридичної особи-відповідача в Реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відсутній.

Судові витрати розподіляються на підставі ст. 139 КАС України.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (вул. Потьомкінська, 17, м. Миколаїв, 54005, код ЄДРПОУ 20917114) до Комунального некомерційного підприємства Миколаївської міської ради "Пологовий будинок № 1" (вул. 2 Екіпажна, 5, м. Миколаїв, 54003, код ЄДРПОУ 05483138) задовольнити повністю.

2.Стягнути з Комунального некомерційного підприємства Миколаївської міської ради "Пологовий будинок № 1" (вул. 2 Екіпажна, 5, м. Миколаїв, 54003, код ЄДРПОУ 05483138) на користь Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (вул. Потьомкінська, 17, м. Миколаїв, 54005, код ЄДРПОУ 20917114) адміністративно- господарські санкції у розмірі 171 411,95 грн, (сто сімдесят одну тисячу чотириста одинадцять грн дев`яносто п`ять коп) гривень.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Повне рішення складено 14.08.2024.

Суддя Н.О. Бульба

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.08.2024
Оприлюднено16.08.2024
Номер документу121006357
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —400/3872/24

Постанова від 14.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 21.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 08.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 26.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Рішення від 14.08.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Бульба Н.О.

Ухвала від 01.05.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Бульба Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні