Рішення
від 13.08.2024 по справі 520/7303/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 серпня 2024 р. № 520/7303/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панова М.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРТРАНСІНВЕСТ-СЕРВІС" до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРТРАНСІНВЕСТ-СЕРВІС" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Харківській області № 10494615/38775625 від 02.02.2024 про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН податкової накладної № 38 від 25.09.2023 на суму 683 571,60 грн., в т.ч. ПДВ 20% 113 928,60 грн. (в ЄРПН зареєстровано за № 9260772226);

- зобов`язати Державну податкову службу України, зареєструвати подану ТОВ "УКРТРАНСІНВЕСТ-СЕРВІС" податкову накладну № 38 від 25.09.2023;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄДРПН Головного управління ДПС в Харківській області №10494618/38775625 від 02.02.24 про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН податкової накладної № 1 від 06.11.2023 на суму на суму 4 172 032,80 грн., у т.ч. ПДВ 20% 695 338,80 грн. (в ЄРПН зареєстровано за № 9325580158);

- зобов`язати Державну податкову службу України, зареєструвати подану ТОВ "УКРТРАНСІНВЕСТ-СЕРВІС" податкову накладну № 1 від 06.11.2023;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Харківській області №10494619/38775625 від 02.02.2024 про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН податкової накладної № 2 від 06.11.2023 на суму на суму 193 579,20 грн., у т.ч. ПДВ 20% 32 263,20 грн. (в ЄРПН зареєстровано за № 9325702502).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржувані рішення відповідача є протиправними та такими, що прийняті всупереч нормам законодавства, яке регулює спірні правовідносини.

Ухвалою суду відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 257 Кодексу адміністративного судочинства України, та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана та вручена відповідачам, що підтверджується довідками про доставку електронного листа до Електронного кабінету, які містяться в матеріалах справи.

Представником Головного управління ДПС у Харківській області 04.04.2024 до суду надано відзив на позов, в якому зазначено, що оскаржувані рішення відповідача є правомірними, та прийняті з дотриманням вимог чинного законодавства. В задоволенні адміністративного позову просить відмовити.

У період з 22.07.2024 по 09.08.2024 суддя Панов М.М. перебував у щорічній відпустці, тому вирішення даної справи здійснюється в перші робочі дні після відпустки.

Оцінивши повідомлені сторонами обставини, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що для реєстрації в ЄРПН Товариством з обмеженою відповідальністю "УКРТРАНСІНВЕСТ-СЕРВІС" (код ЄДРПОУ 38775625) (надалі - позивач, ТОВ "УКРТРАНСІНВЕСТ-СЕРВІС") через функціонал «Єдине вікно подання електронних документів» до Головного управління ДПС України в Харківській області (надалі - відповідач-1) на реєстрацію було подано ПН № 38 від 25.09.2023 на суму 683 571,60 грн., в т.ч. ПДВ 20% 113 928,60 грн. (в ЄРПН зареєстровано за № 9260772226), ПН № 1 від 06.11.2023 на суму 4 172 032,80 грн., у т.ч. ПДВ 20% 695 338,80 грн. (в ЄРПН зареєстровано за № 9325580158), а також ПН № 2 від 06.11.2023 на суму 193 579,20 грн., у т.ч. ПДВ 20% 32 263,20 грн. (в ЄРПН зареєстровано за № 9325702502).

Квитанцією відповідача-1 № 9260772226 від 06.10.2023 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН реєстрацію ПН № 38 від 25.09.2023 було зупинено на підставі п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції: Обсяги постачання товару/послуги 42.11, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, запропоновано надати відповідні пояснення.

З аналогічних підстав квитанціями відповідача-1 № 9325580158 від 30.11.2023 та № 9325702502 від 30.11.2023 про реєстрацію ПН/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до ПН в ЄРПН було зупинено й реєстрацію ПН № 1 від 06.11.2023 та № 2 від 06.11.2023.

На усунення виявлених недоліків до відповідача-1 в особі комісії з питань зупинення реєстрації ПН/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних позивачем було направлено відповідні пояснення:

- щодо ПН № 38 від 25.09.2023 лист-пояснення (Вих. 170124-1 від 17.01.2024) та надано 41 додаток електронних копій документів, у т.ч. первинних, що підтверджують реальність здійснення операцій (повідомлення № 6 від 18.01.2024);

- щодо ПН № 1 від 06.11.2023 лист-пояснення (Вих. 170124-2 від 17.01.2024) та надано 41 додаток електронних копій документів, у т.ч. первинних, що підтверджують реальність здійснення операцій (повідомлення № 7 від 18.01.2024);

- щодо ПН № 2 від 6.11.2023 лист-пояснення (Вих. 170124-3 від 17.01.2024) та надано 41 додаток електронних копій документів, у т.ч. первинних, що підтверджують реальність здійснення операцій (повідомлення № 5 від 18.01.2024).

ТОВ "УКРТРАНСІНВЕСТ-СЕРВІС" у поясненнях до відповідача-1 зазначає, що 15.08.2023 між ним (Підрядник) та Комунальним підприємством "ГОСПОДАР" Богодухівської районної ради (код ЄДРПОУ 40327746) (Замовник) було укладено договір закупівлі робіт № 222-Б від 15.08.2023 на виконання робіт: Капітальний ремонт дороги з твердим покриттям по пл.Незалежності в м. Богодухів Харківської області. Коригування (далі - договір № 222-Б від 15.08.2023, основний договір) в редакції Додаткової угоди № 1 від 17.08.2023, Додаткової угоди № 2 від 27.10.2023, Додаткової угоди № 4 від 14.11.2023.

Умовами п. 4.6 договору № 222-Б від 15.08.2023 передбачено, що закупівлю обладнання та матеріалів, необхідних для виконання робіт, здійснює Підрядник.

Ціна договору визначена п. 4.1. в розмірі 5 402 398,00 грн., у т.ч. ПДВ 20% 900 399,67 грн. Додатковою угодою № 3 від 01.12.2023.

Порядок оплати визначений умовами розділу 9 договору. Так, згідно п. 9.1 договору розрахунки здійснюються Замовником шляхом перерахування коштів на поточний рахунок Підрядника на підставі підписаних актів приймання виконаних будівельних робіт (Форми - КБ-3), довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (Форми КБ-3) і рахунку на оплату, протягом 10 банківських днів після підписання їх Сторонами.

Відповідно до п. 8.6, 8.2, 8.7 договору приймання-передача завершених робіт проводиться в такому порядку: Підрядник по мірі виконання робіт, але не пізніше 5 робочих днів після закінчення терміну виконання робіт, визначеного в Календарному плані, передає Замовнику Акт приймання виконаних будівельних робіт (Форма - КБ-3) та Довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (Форма КБ-3). Датою закінчення робіт вважається дата їх прийняття Замовником.

Відповідно до умов укладеного договору № 224-Б Підрядником визначені роботи були виконані в повному обсязі, згідно чого сторонами було оформлено та підписано:

- Довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати, а також акт приймання виконаних будівельних робіт № 1 від 25.09.2023 на суму 683 571,60 грн., в т.ч. ПДВ 20% 113 928,60 грн., що стало підставою для складання ПН № 38 від 25.09.2023, як перша подія у розумінні вимог пункту 187.1 статті 187 розділу V ПКУ України;

- Довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати, а також акт приймання виконаних будівельних робіт та витрати № 2 від 06.11.2023 на суму 4 172 032,80 грн., у т.ч. ПДВ 20% 695 338,80 грн., що стало підставою для складання ПН № 1 від 06.11.2023, як перша подія у розумінні вимог пункту 187.1 статті 187 розділу V ПК України;

- Довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати, а також акт приймання виконаних будівельних робіт та витрати № 3 від 06.11.2023 на суму 193 579,20 грн., у т.ч. ПДВ 20% 32 263,20 грн., що стало підставою для складання ПН№ 2 від 06.11.2023, як перша подія у розумінні вимог пункту 187.1 статті 187 розділу V ПКУ.

Отже, підставою для складання ПН № 38 від 25.09.2023, № 1 від 06.11.2023 та № 2 від 06.11.2023 став факт виконання робіт (реалізації товару, надання послуг).

Розрахунок за виконані роботи «Капітальний ремонт дороги з твердим покриттям по пл. Незалежності в м. Богодухів Харківської області. Коригування», здійснений у повному обсязі згідно банківських виписок від 27.09.2023 (за Актом № 1 від 25.09.2023), від 16.11.2023 (за Актом № 2 від 06.11.2023), від 18.11.2023 (за Актом № 3 від 06.11.2023), зазначені відомості також було відображено в ОСВ за рахунком 361.

Платником додатково окрім підтвердження інформації, що містилася в поданих на реєстрацію ПН № 38 від 25.09.2023, № 1 від 06.11.2023, № 2 від 06.11.2023 (виконання робіт) відповідачу-1 було надано інформацію та підтверджуючі первинні документи щодо способу виконання взятих на себе платником зобов`язань за договором № 222-Б від 15.08.2023, а саме про закупівлю матеріалів, необхідних для виконання вказаного договору (первинних документів щодо їх придбання та оплати), їх транспортування тощо.

Зокрема, платником було пояснено, що для виконання договору закупівлі робіт № 222-Б ТОВ "УКРТРАНСІНВЕСТ-СЕРВІС" (код ЄДРПОУ 38775625) було укладено договір поставки № 01/06/23-ЛС-УС від 01.06.2023 з ТОВ «ЛОГОС- ПРОМСЕРВІС» на постачання Товарів.

Придбання товарів здійснювалось за видатковими накладними:

ВН № 39 від 08.09.2023 на суму 167 079 грн.,

ВН № 54 від 15.09.2023 на суму 122 100,00 грн.,

ВН № 67 від 21.09.2023 на суму 61 560,00 грн.,

ВН № 89 від 27.09.2023 на суму 647 280,00 грн.,

ВН № 119 від 03.10.2023 на суму 37 080,00 грн.,

ВН № 148 від 08.10.2023 на суму 594 000,00 грн.,

ВН № 122 від 12.10.2023 на суму 167 079,98 грн.,

ВН № 113 від 19.10.2023 на суму 22 800,00 грн.,

ВН № 151 від 01.11.2023 на суму 1 651 692,00 грн.,

ВН № 156 від 01.11.2023 на суму 28 815,00 грн.,

ВН № 157 від 01.11.2023 на суму 763 200,00 грн.,

ВН № 152 від 02.11.2023 на суму 364 428,00 грн.,

ВН № 154 від 03.11.2023 на суму 1 889 556,00 грн.

Відповідно до умов п. 2.1 договору постачання перевезення товару здійснювалося силами та за рахунок постачальника із залученням сторонніх перевізників, що виключало наявність та можливість надання таких документів позивачем на вимогу податкового органу.

Однак, позивачем від постачальника було запитано відповідні ТТН, за якими такі товари придбавалися самим постачальником позивача для подальшої реалізації та транспортувалися за його рахунок на адресу позивача. Відповідні документи не є обов`язковими для підтвердження інформації, що міститься в ПН № 38 від 25.09.2023, № 1 від 06.11.2023, № 2 від 06.11.2023, проте надавалися на виконання проміжних рішень відповідача-1.

Поставлені за вказаним договором матеріали були сплачені платником згідно банківських виписок від 05.10.2023, від 13.10.2023, від 16.10.2023, від 17.10.2023, від 18.10.2023, від 19.10.2023, від 23.10.2023, від 26.10.2023, від 13.11.2023, від 14.11.2023, від 16.11.2023, від 22.11.2023, від 24.11.2023. Щодо стану розрахунків між контрагентами було надано й відомості ОСВ за рахунком 631.

Для виконання основного договору № 222-Б від 15.08.2023 позивачем також було укладено договір поставки № 25/09-23 від 25.09.2023 з ФОП ОСОБА_1 .

Щодо постачання будівельних матеріалів, які були придбані позивачем згідно видаткової накладної № 90 від 10.10.2023 позивач зазначає, що вказані товари були сплачені ТОВ "УКРТРАНСІНВЕСТ-СЕРВІС" відповідно до банківської виписки від 20.12.2023. Вказана інформація відображена в наданій ОСВ за рахунком 631. Відповідно до умов укладеного договору перевезення товарів за рахунок та силами позивача не передбачалося, з огляду на це транспортування матеріалів здійснювалося за рахунок та силами постачальника, що виключає наявність та можливість надання таких документів позивачем на вимогу податкового органу.

Щодо зберігання закуплених матеріалів, платником було пояснено про те, що придані матеріали зберігалися на будівельному майданчику Замовника, отже послуги зберігання позивачем не надавалися, умовами укладеного договору передбачені не були.

Позивачем у поданих ним до ПН № 38 від 25.09.2023, ПН № 1 від 06.11.2023, № 2 від 06.11.2023 поясненнях (повідомлення про подання пояснень № 6 від 18.01.2024, № 7 від 18.01.2024, № 5 від 18.01.2024), додаткових поясненнях (повідомлення № 4 від 29.01.2024) та скаргах (вих. № 6 від 06.02.2024, № 7 від 06.02.2024, № 8 від 06.02.2024) також було пояснено, що у зв`язку з недостатністю власних необхідних механізмів та спецтехніки для виконання робіт за договором № 222-Б від 15.08.2023 ТОВ «УКРТРАНСІНВЕСТ-СЕРВІС» було укладено договір про надання послуг спецтехнікою № 16/08-21 від 16.08.2021 з ПП «Вегамакс». Надані послуги були сплачені позивачем згідно банківських виписок від 18.10.2023, 26.10.2023, 20.12.2023, наданих позивачем разом з поясненнями, додатковими поясненнями, та долучених до скарг. Вказана інформація відображена в наданій ОСВ за рахунком 631.

Для виконання взятих на себе зобов`язань за основним договором позивачем також укладався договір надання послуг № 10 від 01.05.2022 з ТОВ «Сімрін» (код ЄДРПОУ 30036497), відповідно до якого позивачу надавалися послуги спецтехніки та механізмів. Такі послуги, зокрема, надавалися згідно Акту приймання виконаних робіт (наданих послуг) від 03.11.2023. Надані послуги сплачувалися позивачем відповідно до банківських виписок 14.11.2023, 24.11.2023. Вказана інформація відображена в наданій відповідачу-1 ОСВ за рахунком 631.

Окрім того, позивачем податковому органу пояснювалось, що до виконання робіт на умовах цивільно-правового характеру залучалися сторонні працівники: ОСОБА_2 (код ДРФО НОМЕР_1 ) - за договором виконання послуг № 0509-1 від 05.09.2023, ОСОБА_3 (код ДРФО НОМЕР_2 ) - за договором виконання послуг №0509-2 від 05.09.2023, ОСОБА_4 (код ДРФО НОМЕР_3 ) - за договором виконання послуг №0509-3 від 05.09.2023, ОСОБА_5 (код ДРФО НОМЕР_4 ) - за договором виконання послуг № 0509-4 від 05.09.2023.

Окрім того, відповідачу-1 також було надано загальну інформацію щодо діяльності підприємства, наявності матеріально-технічних активів, ОЗ, трудових ресурсів (штатний розклад). Так, Позивач здійснює свою господарську діяльність з 19.07.2013 за такими видами діяльності згідно кодів КВЕД: 42.11 - Будівництво доріг і автострад (основний), 46.11 Діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами; 46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 02.20 Лісозаготівлі; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; 46.73 Оптова торгівля деревиною, буд. матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту; 81.30 Надання ландшафтних послуг; 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у.; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів; 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів; 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устатковання.

Щодо підтвердження наявності власних засобів та механізмів позивачем відповадачу-1 було надано відомості щодо їх обліку за ОСВ 10 та формою 20-ОПП.

Для виконання власної господарської діяльності, яка за своєю специфікою та характером є незмінною згідно поданої податковому органу формі 20-ОПП позивач має в розпорядженні приміщення: офіс, розташований за адресою: АДРЕСА_1 .

Підприємство також має в своєму розпорядженні необхідне офісне обладнання та комп`ютерну техніку.

Не зважаючи на подані позивачем пояснення відповідачем-1 проміжними повідомленнями № 10428004/38775625 від 24.01.2024 щодо ПН № 38 від 25.09.2023, № 10428012/38775625 від 24.01.2024, щодо ПН № 1 від 06.11.2023, № 10428000/38775625, щодо ПН № 2 від 06.11.2023 у зв`язку з необхідністю надання додаткових пояснень та/або документів для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/розрахунку коригування в ЄРПН Позивачу запропоновано надати такі копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/РК: первинних документів щодо постачання/ придбання товарів, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у т.ч. рахунків-фактур, інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, з яких податковим органом виділено (за всіма рішеннями аналогічно): первинних документів щодо транспортування продукції, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. В графі «додаткова інформація» додатково зазначено: відсутні первинні документи щодо транспортування матеріалів, видаткові накладні, банківські виписки щодо розрахунків з постачальниками товарів, послуг.

На виправлення вказаних недоліків, не зважаючи на часткове надання зазначених документів разом з первинним поясненнями (повідомлення про подання пояснень № 5 від 18.01.2023, № 6 від 18.01.2024, № 7 від 18.01.2024), позивачем на адресу відповідача-1 було надіслано додаткові пояснення та запитувані документи в вигляді 42 додатків (повідомлення про надання додаткових пояснень № 4 від 29.01.2024.).

Однак відповідачем-1 в особі комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН було винесено рішення № 10494615/38775625 від 02.02.2024, яким було відмовлено у реєстрації ПН № 38 від 25.09.2023 з причин: ненадання/ часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН /РК, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/ РК в ЄРПН, платником податку. Додаткова інформація: не вказано.

З аналогічних підстав відповідачем-1 рішенням № 10494618/38775625 від 02.02.2024 було відмовлено у реєстрації ПН № 1 від 06.11.2023, а рішенням № 10494619/38775625 від 02.02.2024 відмовлено у реєстрації ПН № 2 від 06.11.2023.

В подальшому позивачем вказані рішення відповідача-1 було оскаржено в адміністративному порядку шляхом подання скарг (вих. № 6 від 06.02.2024, вих. № 7 від 06.02.2024, № 8 від 06.02.2024) та додаткового надання підтверджуючих вчинені господарські операції документів.

Рішеннями відповідача-2 № 8664/38775625/2 від 14.02.2024, № 8945/38775625/2 від 15.02.2024, № 8927/38775625/2 від 15.02.2024 скарги позивача залишено без задоволення з підстави: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Не погоджуючись з прийнятими комісією регіонального рівня рішеннями щодо відмови в реєстрації податкових накладних та вважаючи їх прийнятими всупереч нормам законодавства, що регулює спірні правовідносини, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Суд зазначає, що Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

У відповідності до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; дата відвантаженим товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України регламентовано, що платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця.

У відповідності п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені (терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та відати покупцю за його вимогою.

Відповідно до п. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Згідно п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. В свою чергу первинний документи це документ, який містить відомості про господарську операцію.

У відповідності до п. 1 наказу від 14.10.1997 №363 «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» товарно-транспортна документація - це комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу.

В свою чергу товарно-транспортна накладна це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.

Підпунктом 11.1 пункту 11 вказаного наказу регламентовано, що основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна.

Таким чином, товарно-транспортна накладна є достатнім підтвердженням щодо навантаження, транспортування, відвантаження товару, його оприбуткування та бухгалтерського обліку тобто достатнім підтвердженням надання транспортної послуги.

За приписами пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно пункту 74.3 статті 74 Податкового кодексу України, зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Пункт 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165, передбачає у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Пунктом 11 цього Порядку встановлено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Аналогічні приписи містить абзац 10 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Пунктом 4 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Отже, згідно з направленими до Головного управління ДПС у Харківській області та Державної податкової служби України бухгалтерськими та фінансово - господарськими документами Товариством з обмеженою відповідальністю "УКРТРАНСІНВЕСТ-СЕРВІС" в повному обсязі підтверджено реальність та законність проведення господарських операцій, законність реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Також суд зазначає, що пунктом 25 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019 встановлено, що комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Пунктом 5 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктом 11 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 встановлено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Таким чином, суд приходить до висновку, що рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку, або "надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства", або "ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку".

Отже, з огляду на вище описане, рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Харківський області №10494615/38775625 від 02.02.2024, №10494618/38775625 від 02.02.2024, №10494619/38775625 від 02.02.2024, про відмову у реєстрації податкових накладних є неправомірними та підлягають скасуванню, а податкові накладні № 38 від 25.09.2023, № 1 від 06.11.2023, № 2 від 06.11.2023, складені Товариством з обмеженою відповідальністю "УКРТРАНСІНВЕСТ-СЕРВІС" - реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Як зазначалось судом раніше, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Харківській області № 10494615/38775625 від 02.02.2024 про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН податкової накладної № 38 від 25.09.2023 на суму 683 571,60 грн., в т.ч. ПДВ 20% 113 928,60 грн. (в ЄРПН зареєстровано за № 9260772226);

- зобов`язати Державну податкову службу України, зареєструвати подану ТОВ "УКРТРАНСІНВЕСТ-СЕРВІС" податкову накладну № 38 від 25.09.2023;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄДРПН Головного управління ДПС в Харківській області №10494618/38775625 від 02.02.24 про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН податкової накладної № 1 від 06.11.2023 на суму на суму 4 172 032,80 грн., у т.ч. ПДВ 20% 695 338,80 грн. (в ЄРПН зареєстровано за № 9325580158);

- зобов`язати Державну податкову службу України, зареєструвати подану ТОВ "УКРТРАНСІНВЕСТ-СЕРВІС" податкову накладну № 1 від 06.11.2023;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Харківській області №10494619/38775625 від 02.02.2024 про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН податкової накладної № 2 від 06.11.2023 на суму на суму 193 579,20 грн., у т.ч. ПДВ 20% 32 263,20 грн. (в ЄРПН зареєстровано за № 9325702502).

З позовної заяви вбачається, що позивачем не було заявлено вимогу про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати подану ТОВ УКРТРАНСІНВЕСТ-СЕРВІС податкову накладну № 2 від 06.11.2023 датою її подання.

З огляду на вищезазначене суд зазначає, що без реєстрації складеної ТОВ УКРТРАНСІНВЕСТ-СЕРВІС податкової накладної № 2 від 06.11.2023 Державною податковою службою України одне лише визнання протиправним та скасування рішення відповідача не може в повній мірі вважатися належним засобом захисту порушеного права позивача.

Згідно ч. 1 ст. 9 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод та інтересів людини і громадянина з боку суб`єктів владних повноважень.

Зі змісту вказаної норми, можна зробити висновок, що при розгляді справи суд обмежений предметом та обсягом заявлених позовних вимог та не може застосовувати інший спосіб захисту ніж той, що зазначив позивач у позовній заяві. Водночас суд може вийти за межі правового обґрунтування, зазначеного у позовній заяві, якщо вбачає порушення інших приписів ніж ті, про які йдеться у позовній заяві.

Отже, вихід за межі позовних вимог можливий у справах за позовами до суб`єктів владних повноважень, при цьому, вихід за межі позовних вимог повинен бути пов`язаний із захистом саме тих прав, щодо яких подана позовна вимога.

З урахуванням наведеного вище, керуючись статтею 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд доходить висновку про можливість виходу за межі позовних вимог у даній справі для повного захисту прав, свобод та інтересів позивача.

Таким чином, з огляду на вищезазначене, наявні правові підстави для зобов`язання Державної податкової служби України, зареєструвати подану ТОВ УКРТРАНСІНВЕСТ-СЕРВІС податкову накладну № 2 від 06.11.2023 датою її подання.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРТРАНСІНВЕСТ-СЕРВІС" підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 262, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРТРАНСІНВЕСТ-СЕРВІС" (вул. Пушкінська, буд. 79/1, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61024, ЄДРПОУ 38775625) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057, ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служби України (площа Львівська, буд. 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Харківській області № 10494615/38775625 від 02.02.2024 про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН податкової накладної № 38 від 25.09.2023 на суму 683 571,60 грн., в т.ч. ПДВ 20% 113 928,60 грн. (в ЄРПН зареєстровано за № 9260772226).

Зобов`язати Державну податкову службу України, зареєструвати подану ТОВ "УКРТРАНСІНВЕСТ-СЕРВІС" податкову накладну № 38 від 25.09.2023 датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄДРПН Головного управління ДПС в Харківській області №10494618/38775625 від 02.02.24 про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН податкової накладної № 1 від 06.11.2023 на суму на суму 4 172 032,80 грн., у т.ч. ПДВ 20% 695 338,80 грн. (в ЄРПН зареєстровано за № 9325580158).

Зобов`язати Державну податкову службу України, зареєструвати подану ТОВ "УКРТРАНСІНВЕСТ-СЕРВІС" податкову накладну № 1 від 06.11.2023 датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Харківській області №10494619/38775625 від 02.02.2024 про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН податкової накладної № 2 від 06.11.2023 на суму на суму 193 579,20 грн., у т.ч. ПДВ 20% 32 263,20 грн. (в ЄРПН зареєстровано за № 9325702502).

Зобов`язати Державну податкову службу України, зареєструвати подану ТОВ УКРТРАНСІНВЕСТ-СЕРВІС податкову накладну № 2 від 06.11.2023 датою її подання.

Стягнути на користь "УКРТРАНСІНВЕСТ-СЕРВІС" (ЄДРПОУ 38775625) сплачену суму судового збору в розмірі 3633 (три тисячі шістсот тридцять три) грн. 60 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43983495).

Стягнути на користь "УКРТРАНСІНВЕСТ-СЕРВІС" (ЄДРПОУ 38775625) сплачену суму судового збору в розмірі 3633 (три тисячі шістсот тридцять три) грн. 60 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43005393).

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя М.М.Панов

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.08.2024
Оприлюднено16.08.2024
Номер документу121006980
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/7303/24

Постанова від 20.11.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Постанова від 20.11.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 07.10.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 07.10.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 30.09.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 17.09.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 17.09.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 17.09.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Рішення від 29.08.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Рішення від 13.08.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні