ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/20848/23 Суддя (судді) першої інстанції: Лапій С.М.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 серпня 2024 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Судді-доповідача: Кузьмишиної О.М.,
суддів: Грибан І.О., Костюк Л.О.,
розглянувши у письмовому провадженні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробниче підприємство «РОЗФУД» на рішення Київського окружного адміністративного суду від 28 грудня 2023 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробниче підприємство «РОЗФУД» до Головного управління Державної податкової служби у місті Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробниче підприємство «РОЗФУД» звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві, в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 09.03.2023 №184850413.
На обґрунтування своїх вимог позивач зазначав, що не погоджується з винесеним податковим повідомленням-рішенням, оскільки вважає, що рішення прийнято всупереч пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України щодо мораторію на застосування штрафних санкцій. Звертає увагу, що фактично після 27.05.2022 року відсутній механізм, який визначає строки реєстрації податкових накладних, які не були своєчасно зареєстровані до початку воєнного стану у зв`язку з мораторієм встановленим Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17.03.2020 №533-IX.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 28 грудня 2023 року у задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробниче підприємство «РОЗФУД» подало апеляційну скаргу, в якій останній просить його скасувати та ухвалити нове, яким позовні вимоги задовольнити повністю.
Апелянт у своїй скарзі зазначає, що застосування штрафних санкцій за несвоєчасність реєстрації податкових в умовах правової невизначеності та обставин, які склались, покладає на позивача додатковий надмірний тягар, який в умовах діючого на території України воєнного стану, може спричинити припинення роботи підприємства, а отже висновки акту камеральної перевірки від 24.01.2023 року №5891/Ж5/26-15-04-13-03/43851723 про порушення законодавства є необґрунтованими, а податкове повідомлення-рішення від 09.03.2023 року №184850413 підлягає скасуванню.
Ухвалами Шостого апеляційного адміністративного суду від 10.06.2024 та від 17.06.2024 відкрито апеляційне провадження та призначено справу до судового розгляду в порядку письмового провадження.
Від Головного управління Державної податкової служби у місті Києві до суду 27.06.2024 року надійшов письмовий відзив на апеляційну скаргу, в якому представник просить суд апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
Перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, Шостий апеляційний адміністративний суд дійшов до наступного висновку.
Як вбачається з матеріалів справи, Головним управлінням ДПС у м. Києві на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 статті 20, п.75.1 статті 75 Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку ТОВ «Виробниче підприємство «РОЗФУД» з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, за результатами якої складено акт від 24.01.2023 року №5891/Ж5/26-15-04-13-03/43851723.
Із акту перевірки вбачається, що під час камеральної перевірки встановлено порушення позивачем граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних, а саме:
1) від 10.06.2022 №4 на 14 днів затримки (дата реєстрації 14.07.2022);
2) від 01.06.2022 №1 на 14 днів затримки (дата реєстрації 14.07.2022);
3) від 03.06.2022 №3 на 14 днів затримки (дата реєстрації 14.07.2022);
4) від 15.06.2022 №7 на 14 днів затримки (дата реєстрації 14.07.2022);
5) від 15.06.2022 №6 на 14 днів затримки (дата реєстрації 14.07.2022);
6) від 14.06.2022 №5 на 15 днів затримки (дата реєстрації 15.07.2022);
7) від 27.06.2022 №20 на 3 днів затримки (дата реєстрації 18.07.2022);
8) від 23.06.2022 №16 на 3 днів затримки (дата реєстрації 18.07.2022);
9) від 22.06.2022 №14 на 3 днів затримки (дата реєстрації 18.07.2022);
10) від 23.06.2022 №18 на 3 днів затримки (дата реєстрації 18.07.2022);
11) від 23.06.2022 №17 на 3 днів затримки (дата реєстрації 18.07.2022);
12) від 16.06.2022 №8 на 3 днів затримки (дата реєстрації 18.07.2022);
13) від 22.06.2022 №15 на 3 днів затримки (дата реєстрації 18.07.2022);
14) від 08.07.2022 №3 на 39 днів затримки (дата реєстрації 08.09.2022);
15) від 02.08.2022 №3 на 15 днів затримки (дата реєстрації 15.09.2022);
16) від 02.08.2022 №2 на 15 днів затримки (дата реєстрації 15.09.2022);
17) від 01.08.2022 №1 на 15 днів затримки (дата реєстрації 15.09.2022);
18) від 29.06.2022 №25 на 59 днів затримки (дата реєстрації 12.09.2022);
19) від 10.08.2022 №12 на 12 днів затримки (дата реєстрації 12.09.2022);
20) від 20.07.2022 №7 на 29 днів затримки (дата реєстрації 13.09.2022);
21) від 29.07.2022 №14 на 29 днів затримки (дата реєстрації 13.09.2022);
22) від 21.07.2022 №9 на 29 днів затримки (дата реєстрації 13.09.2022);
23) від 15.07.2022 №5 на 46 днів затримки (дата реєстрації 15.09.2022);
24) від 28.07.2022 №11 на 30 днів затримки (дата реєстрації 14.09.2022);
25) від 19.07.2022 №6 на 29 днів затримки (дата реєстрації 13.09.2022);
26) від 28.07.2022 №12 на 30 днів затримки (дата реєстрації 14.09.2022);
27) від 29.07.2022 №15 на 29 днів затримки (дата реєстрації 13.09.2022);
28) від 07.07.2022 №2 на 44 днів затримки (дата реєстрації 13.09.2022);
29) від 01.07.2022 №1 на 44 днів затримки (дата реєстрації 13.09.2022);
30) від 28.07.2022 №13 на 31 днів затримки (дата реєстрації 15.09.2022);
31) від 25.07.2022 №10 на 29 днів затримки (дата реєстрації 13.09.2022);
32) від 21.07.2022 №8 на 29 днів затримки (дата реєстрації 13.09.2022);
33) від 29.08.2022 №33 на 5 днів затримки (дата реєстрації 20.09.2022);
34) від 16.08.2022 №19 на 1 днів затримки (дата реєстрації 16.09.2022);
35) від 16.08.2022 №24 на 1 днів затримки (дата реєстрації 16.09.2022);
36) від 30.08.2022 №35 на 5 днів затримки (дата реєстрації 20.09.2022);
37) від 15.07.2022 №4 на 47 днів затримки (дата реєстрації 16.09.2022);
38) від 23.08.2022 №30 на 15 днів затримки (дата реєстрації 30.09.2022);
39) від 12.08.2022 №16 на 28 днів затримки (дата реєстрації 28.09.2022);
40) від 19.08.2022 №27 на 5 днів затримки (дата реєстрації 20.09.2022);
41) від 26.08.2022 №31 на 5 днів затримки (дата реєстрації 20.09.2022);
42) від 04.08.2022 №5 на 20 днів затримки (дата реєстрації 20.09.2022);
43) від 15.08.2022 №17 на 28 днів затримки (дата реєстрації 28.09.2022);
44) від 04.08.2022 №4 на 16 днів затримки (дата реєстрації 16.09.2022);
45) від 17.08.2022 №26 на 13 днів затримки (дата реєстрації 28.09.2022);
46) від 11.08.2022 №14 на 30 днів затримки (дата реєстрації 30.09.2022);
47) від 16.08.2022 №23 на 1 днів затримки (дата реєстрації 16.09.2022);
48) від 11.08.2022 №13 на 30 днів затримки (дата реєстрації 30.09.2022);
49) від 11.08.2022 №15 на 20 днів затримки (дата реєстрації 20.09.2022);
50) від 17.08.2022 №25 на 15 днів затримки (дата реєстрації 30.09.2022);
51) від 16.08.2022 №18 на 1 днів затримки (дата реєстрації 16.09.2022);
52) від 09.08.2022 №8 на 37 днів затримки (дата реєстрації 07.10.2022);
53) від 16.08.2022 №22 на 14 днів затримки (дата реєстрації 29.09.2022);
54) від 10.08.2022 №10 на 29 днів затримки (дата реєстрації 29.09.2022);
55) від 23.08.2022 №29 на 14 днів затримки (дата реєстрації 29.09.2022);
56) від 04.08.2022 №6 на 26 днів затримки (дата реєстрації 26.09.2022);
57) від 22.08.2022 №28 на 18 днів затримки (дата реєстрації 03.10.2022);
58) від 27.09.2022 №34 на 24 днів затримки (дата реєстрації 08.11.2022);
59) від 06.09.2022 №8 на 39 днів затримки (дата реєстрації 08.11.2022);
60) від 28.09.2022 №37 на 24 днів затримки (дата реєстрації 08.11.2022);
61) від 21.09.2022 №31 на 24 днів затримки (дата реєстрації 08.11.2022);
62) від 19.09.2022 №27 на 24 днів затримки (дата реєстрації 08.11.2022);
63) від 05.09.2022 №6 на 39 днів затримки (дата реєстрації 08.11.2022);
64) від 20.09.2022 №30 на 24 днів затримки (дата реєстрації 08.11.2022);
65) від 27.09.2022 №33 на 24 днів затримки (дата реєстрації 08.11.2022);
66) від 28.09.2022 №38 на 24 днів затримки (дата реєстрації 08.11.2022);
67) від 19.09.2022 №28 на 24 днів затримки (дата реєстрації 08.11.2022);
68) від 22.09.2022 №32 на 24 днів затримки (дата реєстрації 08.11.2022);
69) від 01.09.2022 №1 на 39 днів затримки (дата реєстрації 08.11.2022);
70) від 05.09.2022 №5 на 39 днів затримки (дата реєстрації 08.11.2022);
71) від 02.09.2022 №3 на 26 днів затримки (дата реєстрації 26.10.2022);
72) від 27.09.2022 №35 на 11 днів затримки (дата реєстрації 26.10.2022);
73) від 16.09.2022 №22 на 17 днів затримки (дата реєстрації 01.11.2022);
74) від 08.09.2022 №11 на 26 днів затримки (дата реєстрації 26.10.2022);
75) від 07.09.2022 №10 на 32 днів затримки (дата реєстрації 01.11.2022);
76) від 16.09.2022 №24 на 17 днів затримки (дата реєстрації 01.11.2022);
77) від 27.09.2022 №36 на 11 днів затримки (дата реєстрації 26.10.2022);
78) від 14.09.2022 №21 на 26 днів затримки (дата реєстрації 26.10.2022);
79) від 01.09.2022 №2 на 26 днів затримки (дата реєстрації 26.10.2022);
80) від 19.09.2022 №29 на 11 днів затримки (дата реєстрації 26.10.2022);
81) від 02.09.2022 №4 на 26 днів затримки (дата реєстрації 26.10.2022);
82) від 09.09.2022 №13 на 32 днів затримки (дата реєстрації 01.11.2022);
83) від 16.09.2022 №25 на 17 днів затримки (дата реєстрації 01.11.2022);
84) від 09.09.2022 №14 на 32 днів затримки (дата реєстрації 01.11.2022);
85) від 12.09.2022 №16 на 32 днів затримки (дата реєстрації 01.11.2022);
86) від 09.09.2022 №12 на 32 днів затримки (дата реєстрації 01.11.2022);
87) від 12.09.2022 №15 на 32 днів затримки (дата реєстрації 01.11.2022);
88) від 13.09.2022 №20 на 32 днів затримки (дата реєстрації 01.11.2022);
89) від 12.09.2022 №18 на 32 днів затримки (дата реєстрації 01.11.2022);
90) від 06.09.2022 №9 на 32 днів затримки (дата реєстрації 01.11.2022);
91) від 13.09.2022 №19 на 32 днів затримки (дата реєстрації 01.11.2022);
92) від 16.09.2022 №23 на 17 днів затримки (дата реєстрації 01.11.2022);
93) від 04.11.2022 №6 на 20 днів затримки (дата реєстрації 20.12.2022);
94) від 26.10.2022 №19 на 20 днів затримки (дата реєстрації 05.12.2022);
95) від 12.10.2022 №9 на 35 днів затримки (дата реєстрації 05.12.2022);
96) від 14.10.2022 №10 на 35 днів затримки (дата реєстрації 05.12.2022);
97) від 05.10.2022 №4 на 35 днів затримки (дата реєстрації 05.12.2022);
98) від 21.10.2022 №15 на 20 днів затримки (дата реєстрації 05.12.2022);
99) від 25.10.2022 №18 на 20 днів затримки (дата реєстрації 05.12.2022);
100) від 10.10.2022 №7 на 35 днів затримки (дата реєстрації 05.12.2022);
101) від 04.11.2022 №5 на 20 днів затримки (дата реєстрації 20.12.2022);
102) від 18.10.2022 №12 на 20 днів затримки (дата реєстрації 05.12.2022);
103) від 25.10.2022 №17 на 20 днів затримки (дата реєстрації 05.12.2022);
104) від 24.10.2022 №16 на 20 днів затримки (дата реєстрації 05.12.2022);
105) від 08.11.2022 №7 на 20 днів затримки (дата реєстрації 20.12.2022);
106) від 18.10.2022 №11 на 20 днів затримки (дата реєстрації 05.12.2022);
107) від 18.10.2022 №13 на 20 днів затримки (дата реєстрації 05.12.2022);
108) від 31.10.2022 №20 на 7 днів затримки (дата реєстрації 22.11.2022);
109) від 03.10.2022 №1 на 21 днів затримки (дата реєстрації 21.11.2022);
110) від 05.10.2022 №3 на 21 днів затримки (дата реєстрації 21.11.2022);
111) від 04.10.2022 №2 на 21 днів затримки (дата реєстрації 21.11.2022);
112) від 29.08.2022 №34 на 67 днів затримки (дата реєстрації 21.11.2022);
113) від 11.10.2022 №8 на 22 днів затримки (дата реєстрації 22.11.2022);
114) від 21.10.2022 №14 на 6 днів затримки (дата реєстрації 21.11.2022);
115) від 06.10.2022 №6 на 21 днів затримки (дата реєстрації 21.11.2022);
116) від 02.11.2022 №2 на 19 днів затримки (дата реєстрації 19.12.2022);
117) від 03.11.2022 №4 на 19 днів затримки (дата реєстрації 19.12.2022);
118) від 02.11.2022 №1 на 19 днів затримки (дата реєстрації 19.12.2022);
119) від 24.11.2022 №222 на 25 днів затримки (дата реєстрації 09.01.2023);
120) від 29.11.2022 №255 на 22 днів затримки (дата реєстрації 06.01.2023);
121) від 12.09.2022 №323 на 105 днів затримки (дата реєстрації 13.01.2023);
122) від 15.11.2022 №214 на 40 днів затримки (дата реєстрації 09.01.2023);
123) від 16.09.2022 №126 на 81 днів затримки (дата реєстрації 04.01.2023);
124) від 09.12.2022 №115 на 13 днів затримки (дата реєстрації 13.01.2023);
125) від 15.11.2022 №311 на 43 днів затримки (дата реєстрації 12.01.2023);
126) від 30.11.2022 №226 на 28 днів затримки (дата реєстрації 12.01.2023);
127) від 05.09.2022 №39 на 91 днів затримки (дата реєстрації 30.12.2022);
128) від 19.09.2022 №32 на 76 днів затримки (дата реєстрації 30.12.2022);
129) від 02.12.2022 №116 на 4 днів затримки (дата реєстрації 04.01.2023);
130) від 05.09.2022 №222 на 94 днів затримки (дата реєстрації 02.01.2023);
131) від 24.11.2022 №22 на 6 днів затримки (дата реєстрації 21.12.2022);
132) від 21.10.2022 №96 на 48 днів затримки (дата реєстрації 02.01.2023);
133) від 15.11.2022 №14 на 21 днів затримки (дата реєстрації 21.12.2022);
134) від 17.11.2022 №216 на 27 днів затримки (дата реєстрації 11.01.2023);
135) від 29.11.2022 №25 на 6 днів затримки (дата реєстрації 21.12.2022);
136) від 05.09.2022 №77 на 95 днів затримки (дата реєстрації 03.01.2023);
137) від 25.11.2022 №23 на 6 днів затримки (дата реєстрації 21.12.2022);
138) від 23.11.2022 №19 на 6 днів затримки (дата реєстрації 21.12.2022);
139) від 09.12.2022 №221 на 10 днів затримки (дата реєстрації 10.01.2023);
140) від 15.11.2022 №13 на 21 днів затримки (дата реєстрації 21.12.2022);
141) від 30.11.2022 №26 на 6 днів затримки (дата реєстрації 21.12.2022);
142) від 23.11.2022 №221 на 26 днів затримки (дата реєстрації 10.01.2023);
143) від 03.11.2022 №27 на 42 днів затримки (дата реєстрації 11.01.2023);
144) від 04.11.2022 №355 на 42 днів затримки (дата реєстрації 11.01.2023);
145) від 08.11.2022 №237 на 41 днів затримки (дата реєстрації 10.01.2023);
146) від 25.11.2022 №223 на 26 днів затримки (дата реєстрації 10.01.2023);
147) від 15.11.2022 №10 на 21 днів затримки (дата реєстрації 21.12.2022);
148) від 04.12.2022 №214 на 10 днів затримки (дата реєстрації 10.01.2023);
149) від 14.12.2022 №49 на 11 днів затримки (дата реєстрації 11.01.2023);
150) від 28.11.2022 №24 на 6 днів затримки (дата реєстрації 21.12.2022);
151) від 15.11.2022 №12 на 21 днів затримки (дата реєстрації 21.12.2022);
152) від 14.12.2022 №236 на 11 днів затримки (дата реєстрації 11.01.2023);
153) від 15.12.2022 №324 на 11 днів затримки (дата реєстрації 11.01.2023);
154) від 02.12.2022 №513 на 11 днів затримки (дата реєстрації 11.01.2023);
155) від 14.11.2022 №9 на 21 днів затримки (дата реєстрації 21.12.2022);
156) від 22.11.2022 №18 на 6 днів затримки (дата реєстрації 21.12.2022);
157) від 23.11.2022 №21 на 6 днів затримки (дата реєстрації 21.12.2022);
158) від 28.11.2022 №224 на 26 днів затримки (дата реєстрації 10.01.2023);
159) від 15.11.2022 №11 на 21 днів затримки (дата реєстрації 21.12.2022);
160) від 23.11.2022 №20 на 6 днів затримки (дата реєстрації 21.12.2022);
161) від 22.11.2022 №23 на 32 днів затримки (дата реєстрації 16.01.2023);
162) від 15.12.2022 №51 на 16 днів затримки (дата реєстрації 16.01.2023);
163) від 27.12.2022 №39 на 4 днів затримки (дата реєстрації 19.01.2023);
164) від 26.12.2022 №38 на 4 днів затримки (дата реєстрації 19.01.2023);
165) від 15.12.2022 №500 на 17 днів затримки (дата реєстрації 17.01.2023);
166) від 02.12.2022 №237 на 17 днів затримки (дата реєстрації 17.01.2023);
167) від 26.12.2022 №37 на 3 днів затримки (дата реєстрації 18.01.2023);
168) від 26.12.2022 №33 на 3 днів затримки (дата реєстрації 18.01.2023).
На підставі акту перевірки Головним управлінням ДПС у м. Києві винесено податкове повідомлення-рішення форми «Н» від 09.03.2023 року №184850413, яким до ТОВ «Виробниче підприємство «РОЗФУД» застосовано штрафні санкції у сумі 1 811 277, 59 грн за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних.
Не погоджуючись з оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся з позовом до суду.
Приймаючи рішення про відмову в задоволенні позовних вимог суд першої інстанції дійшов висновку про те, що податкові накладні/розрахунки коригування складені позивачем в період з 01 червня 2022 року по 27 грудня 2022 року, а зареєстровані в ЄРПН в період з 14 липня 2022 року по 19 січня 2023 року (тобто після 15 липня 2022 року), а тому у контролюючого органу були підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України.
Надаючи правову оцінку обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів виходить з наступного.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права та обов`язки платників податків, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року №2755-VI (з наступними змінами та доповненнями в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин, далі - ПК України).
Згідно з п. 201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи а зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до абз.1 п. 201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Відповідно до абз. 4 п. 201.10 ст. 201 ПК України податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з абз.14 п. 201.10 ст. 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;
- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Відповідно до п.120-1.1 статті 120 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Отже на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в ЄРПН у строк, встановлений податковим законодавством, а саме: для податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. Водночас порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних є підставою для притягнення до відповідальності у вигляді штрафу за п.120-1.1 ст. 120-1 ПК України.
Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" від 12 травня 2022 року №2260-ІХ (набрав чинності 27 травня 2022 року) внесено зміни до п. 69 підрозділу 10 XX "Перехідні положення" ПК України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.
Відповідно до пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Згідно з пп. 69.1-1 п. 69 підрозділу 10 XX "Перехідні положення" ПК України платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підпунктом 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України визначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.
Отже, з 27 травня 2022 року Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених пп.112.8.9 п.112.8 статті 112 Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. Крім того пп.69.2 п.69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України скасовано дію мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).
Звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних передбачено лише для платників податків щодо реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до 27 травня 2022 року (тобто до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану") за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН до 15 липня 2022 року.
Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-IX (набрав чинності 03 січня 2023 року) підпункт 69.1 викладено в новій редакції, зокрема відповідно до абзаців третього - п`ятого цього пункту платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо:
реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року;
реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 20 липня 2022 року.
З огляду на наведене вище правове регулювання спірних правовідносин, колегія суддів зазначає, що платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в період дії мораторію, запровадженого пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, а саме з 01 березня 2020 року по 26 травня 2022 року.
Оскільки податкове правопорушення щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної в ЄРПН, то у випадку коли податкова накладна/розрахунок коригування складена(ий) в період дії мораторію, а зареєстрована(ий) в ЄРПН після скасування дії мораторію (тобто після 26 травня 2022 року), відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних застосовується за період у якому підстави для звільнення від відповідальності перестали існувати.
В той же час, як зазначено вище, пунктом 69.1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України (з урахуванням змін, внесених Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-IX) установлено, що платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року.
Отже, якщо податкові накладні/розрахунки коригування складені платником в період з 01 лютого по 31 травня 2022 року, а зареєстровані в ЄРПН з порушенням строку після 15 липня 2022 року, у контролюючого органу є підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України.
Колегія суддів встановила, що податкові накладні/розрахунки коригування складені позивачем в період з 01 червня 2022 року по 27 грудня 2022 року, а зареєстровані в ЄРПН в період з 14 липня 2022 року по 19 січня 2023 року, а тому у контролюючого органу були підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України.
Таким чином, Головним управлінням ДПС у м. Києві правомірно винесено податкове повідомлення-рішення від 09.03.2023 №184850413 та скасуванню не підлягає.
Надаючи оцінку доводам апелянта, судова колегія також приймає до уваги рішення ЄСПЛ по справі "Ґарсія Руіз проти Іспанії" (Garcia Ruiz v. Spain), заява № 30544/96, п. 26, ECHR 1999-1, в якому Суд зазначив, що "…хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожний довід…".
Отже, проаналізувавши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що вони не спростовують правильності висновків суду першої інстанції щодо наявності правових підстав для задоволення позову.
Згідно статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Відповідно до статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробниче підприємство «РОЗФУД» - залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 28 грудня 2023 року у справі №320/20848/23 - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 КАС України.
Суддя-доповідач О.М. Кузьмишина
Судді І.О.Грибан
Л.О. Костюк
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2024 |
Оприлюднено | 15.08.2024 |
Номер документу | 121008555 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні