ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
У Х В А Л А
14 серпня 2024 р. Справа № 902/1137/23
Господарський суд Вінницької області у складі : головуючий суддя Тісецький С.С., секретар судового засідання Полотнянко Б.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду матеріали у справі
за заявою: Товариства з обмеженою відповідальністю "Санфлаве Агро" (вул. Київська, буд.8, м. Вишневе, Київська область, 08132; код ЄДРПОУ 43008605 )
до: Товариства з обмеженою відповідальністю "СЛ-Груп" (проспект Юності, буд. 18, м.Вінниця, 21021; код ЄДРПОУ 38220430)
про банкрутство
Представники учасників справи в судове засідання не з`явилися
В С Т А Н О В И В :
В провадженні суду перебуває справа № 902/1137/23 за заявою ТОВ "Санфлаве Агро" до ТОВ "СЛ-Груп" про банкрутство.
Ухвалою суду від 17.10.2023 року відкрито провадження у справі № 902/1137/23 про банкрутство ТОВ "СЛ-Груп". Введено процедуру розпорядження майном боржника. Призначено розпорядником майна арбітражного керуючого Сиволобова М.М.. Призначено попереднє засідання у справі на 17.01.2024 року.
Ухвалою від 17.01.2024 року встановлено перелік та розмір визнаних судом вимог кредиторів, що підлягають внесенню арбітражним керуючим (розпорядником майна) Сиволобовим М.М. до реєстру вимог кредиторів ТОВ "СЛ-Груп" у справі № 902/1137/23: - ТОВ "Санфлаве Агро" в розмірі 196 800,00 грн - заборгованості; 26 840,00 грн - судового збору за подання заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство. Призначено справу до розгляду в підсумковому судовому засіданні на 06.03.2024 року.
В подальшому, постановою суду від 06.03.2024 року визнано боржника - ТОВ "СЛ-Груп" у справі № 902/1137/23 банкрутом. Відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців. Призначено ліквідатором ТОВ "СЛ-Груп" у справі № 902/1137/23 арбітражного керуючого Потупало Наталію Ігорівну. Призначено справу № 902/1137/23 до розгляду в судовому засіданні на 14.05.2024 року.
Ухвалою суду від 14.05.2024 року прийнято до відома поточний звіт арбітражного керуючого (ліквідатора) Потупало Н.І. № 668-02-01-902/1137 від 03.05.2024 року у справі №902/1137/23 про банкрутство ТОВ "СЛ-Груп". Призначено справу № 902/1137/23 до розгляду в судовому засіданні на 14.08.2024 року.
27.06.2024 року до суду від арбітражного керуючого Потупало Н.І. надійшло клопотання № 926-02-01-902/1137 від 25.06.2024 року (із додатками) про затвердження звіту ліквідатора (у складі загального та фінансового) вих. № 925-02-01-902/1137 від 25.06.2024 року, та ліквідаційного балансу ТОВ "СЛ-Груп"; про ліквідацію банкрута ТОВ "СЛ-Груп"; про завершення ліквідаційної процедури у справі № 902/1137/23 про банкрутство ТОВ "СЛ-Груп".
Ухвалою суду від 28.06.2024 року призначено клопотання арбітражного керуючого Потупало Н.І. № 926-02-01-902/1137 від 25.06.2024 року про затвердження звіту ліквідатора (у складі загального та фінансового), та ліквідаційного балансу ТОВ "СЛ-Груп"; про ліквідацію банкрута ТОВ "СЛ-Груп"; про завершення ліквідаційної процедури у справі №902/1137/23 про банкрутство ТОВ "СЛ-Груп" - до розгляду в судовому засіданні на 14.08.2024 року.
На визначену дату в судове засідання представники учасників справи не з`явились.
Принагідно, суд зауважує, що відкладення розгляду справи є правом та прерогативою суду, основною передумовою для якого є не відсутність у судовому засіданні представників сторін учасників справи, а неможливість вирішення справи у відповідному судовому засіданні (стаття 202 ГПК України).
Так, згідно ч. 1 ст. 202 ГПК України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Враховуючи положення ст.ст. 13, 74 ГПК України якими в господарському судочинстві реалізовано конституційний принцип змагальності судового процесу, суд вважає, що господарським судом, в межах наданих йому повноважень, створені належні умови для надання сторонами доказів та здійснені всі необхідні дії для забезпечення сторонами реалізації своїх процесуальних прав, а тому вважає за можливе розглядати подане клопотання ліквідатора боржника № 926-02-01-902/1137 від 25.06.2024 року за наявними матеріалами справи та за відсутності представників учасників цієї справи.
Суд, розглянувши клопотання № 926-02-01-902/1137 від 25.06.2024 та остаточний звіт ліквідатора № 925-02-01-902/1137 від 25.06.2024 року, а також дослідивши письмові докази надані на підтвердження викладених у звіті обставин, встановив наступне.
Як вбачається з наявних матеріалів справи та остаточного звіту ліквідатора боржника, відповідно до інформації, що міститься в АСВП будь - які відкриті виконавчі провадження стосовно ТОВ "СЛ-Груп", як стягувача так і боржника, відсутні.
01.04.2024 р. отримано лист вих № 55151 від Першого ВДВС у м. Вінниці, згідно якого виконавчі документи стосовно стягнення з ТОВ "СЛ-Груп" до відділу на виконання не надходили та не перебувають на виконанні.
Станом на 25.06.2024 р. заяв з грошовими вимогами до ТОВ "СЛ-Груп" на адресу Товариства чи арбітражного керуючого - ліквідатора не надходило.
На виконання приписів постанови Господарського суду Вінницької області від 06.03.2024 р. на адресу керівника ТОВ "СЛ-Груп" було спрямовано лист вих № 471-02-01-902/1137 від 14.03.2024 р., щодо необхідності передати печатки, штампи та інші матеріальні цінності Банкрута. Також на адресу керівника було спрямовано наказ № 1-902/1137 від 14.03.2024 р. про відсторонення керівника та покладення повноважень керівника на ліквідатора - арбітражного керуючого Потупало Н. І..
03.04.2024 р. колишнім керівником Кедровським С. В. за актами приймання - передачі було передано печатку ТОВ "СЛ-Груп", статутну та фінансову документацію Товариства.
Разом з цим, ліквідатором боржника були спрямовані запити до реєструючих органів, щодо наявності/відсутності майна зареєстрованого за ТОВ "СЛ - Груп", а саме: Державної авіаційної служби України, Державної архітектурно - будівельної інспекції України, ГУ держгеокадастру, ГУ Держпраці, Митниці ДМС, Державної служби України з безпеки на транспорті, Державної адміністрації залізничного транспорту України, ГУ Держпродспоживслужби, Державної служби інтелектуальної власності України, національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Регіонального сервісного центру МВС, ГУ ДСНС у Вінницькій області, Регіонального відділення Фонду державного майна України та Державної служби морського та річкового транспорту.
Також, було спрямовано запит до ГУ ДПС у Вінницькій області, щодо наявності/відсутності відкритих банківських рахунків Банкрута, заборгованості із виплати заробітної плати працівникам, а також про надання копій наявної фінансової звітності.
На вказані запити отримано наступні відповіді :
21.03.2024 р. отримано лист вих № ГЮЦ-50/478 від AT "Укрзалізниця", згідно якого інформації про вагони за ТОВ "СЛ-Груп", як власника, в АБД ПВ немає. Також в інформаційних базах відсутні відомості про зареєстровані локомотиви ТОВ "СЛ-Груп". За даними Автоматизованої системи паспортизації, експлуатації, контролю під`їзних колій промислових підприємств дані щодо наявності під`їзних колій власності ТОВ "СЛ-Груп" відсутні.
19.03.2024 р. отримано лист вих № 29-15/5472 від Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів і захисту споживачів, згідно якого за ТОВ "СЛ-Груп" трактори, самохідні шасі, самохідні сільськогосподарські, дорожньо-будівельні і меліоративні машини, сільськогосподарська техніка та інші механізми не зареєстровані.
22.03.2024 р. отримано лист вих № 11974/6/02-32-13-02-14 від ГУ ДПС у Вінницькій області, згідно якого : 1) за ТОВ "СЛ-Груп" обліковується податковий борг в сумі 340,00 грн; 2) ТОВ "СЛ - Груп" подавало фінансову звітність за 2020 - 2022 р., копії якої додано у додатках до листа; 3) відкриті поточні рахунки за ТОВ "СЛ-Груп", окрім електронного адмін.податку, не обліковуються.
26.03.2024 р. отримано лист вих № 1649/04/18-24 від Державної інспекції архітектури та містобудування України, згідно якого інформації та документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, та документів, що засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, змін до них, їх скасування чи анулювання, станом на дату відповіді не виявлено.
19.03.2024 р. отримано лист вих № 10/02/6732 від Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, згідно якого ТОВ "СЛ-Груп" серед власників пакетів голосуючих акцій (5 відсотків і більше) акціонерних товариств відсутнє.
28.03.2024 р. отримано лист вих № 6/4013 від ГСУ СБУ, згідно якого за даними Реєстру досудове розслідування у кримінальних провадженнях за фактами протиправної діяльності ТОВ "СЛ-Груп" слідчими СБ України не здійснюється.
20.03.2024 р. отримано лист вих № 7.12-1/27/8.19/2132 від Вінницької митниці, згідно якого ТОВ "СЛ-Груп" зовнішньоекономічну діяльність не здійснювало.
09.04.2024 р. отримано лист вих. № Ц/1/12853 - 24 від Центрального міжрегіонального управління державної служби з питань праці, згідно якого великовантажні та інші технологічні транспортні засоби, що не підлягають експлуатації на вулично - дорожній мережі загального користування за ТОВ "СЛ-Груп" не зареєстровані.
08.04.2024 р. отримано лист вих. № ПД/2/3249-24 від Південного міжрегіонального управління державної служби з питань праці, згідно якого великовантажні та інші технологічні транспортні засоби, що не підлягають експлуатації на вулично - дорожній мережі загального користування за ТОВ "СЛ-Груп" не зареєстровані.
04.04.2024 р. отримано лист вих. № ПЗ/3.2/1922-24 від Південно - західного міжрегіонального управління державної служби з питань праці, згідно якого великовантажні та інші технологічні транспортні засоби, що не підлягають експлуатації на вулично - дорожній мережі загального користування за ТОВ "СЛ-Груп" не зареєстровані.
08.04.2024 р. отримано лист вих. № ЦЗ/3.1/3230-24 від Центрально - західного міжрегіонального управління державної служби з питань праці, згідно якого великовантажні та інші технологічні транспортні засоби, що не підлягають експлуатації на вулично - дорожній мережі загального користування за ТОВ "СЛ-Груп" не зареєстровані.
02.04.2024 р. отримано лист вих. № ПНС/2/4685-24 від Північно - східного міжрегіонального управління державної служби з питань праці, згідно якого великовантажні та інші технологічні транспортні засоби, що не підлягають експлуатації на вулично - дорожній мережі загального користування за ТОВ "СЛ-Груп" не зареєстровані.
08.04.2024 р. отримано лист вих. № ЗХ/1/5698-24 від Західного міжрегіонального управління державної служби з питань праці, згідно якого великовантажні та інші технологічні транспортні засоби, що не підлягають експлуатації на вулично - дорожній мережі загального користування за ТОВ "СЛ-Груп" не зареєстровані.
09.04.2024 р. отримано лист вих. № СХ/1/4183-24 від Східного міжрегіонального управління державної служби з питань праці, згідно якого великовантажні та інші технологічні транспортні засоби, що не підлягають експлуатації на вулично - дорожній мережі загального користування за ТОВ "СЛ-Груп" не зареєстровані.
19.03.2024 р. отримано лист вих № 33-28-0.212-571/20-24 від Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, згідно якого лист перенаправлено на розгляд до головних управлінь держгеокадастру по областях України. Відповідно до відповідей від ГУ Держгеокадастру по областях за ТОВ "СЛ-Груп" земельні ділянки не зареєстровані.
05.04.2024 р. отримано лист вих № 18-2/1206 від РВ ФДМУ по Вінницькій та Хмельницькій областях, згідно якого на обліку Регіонального відділення не перебувають об`єкти державної власності, що не увійшли до статутного капіталу ТОВ "СЛ-Груп" так як Регіональне відділення не було його засновником.
20.03.2024 р. отримано лист вих № 12/12.5-955-24 від Державної авіаційної служби України, згідно якого у Державному реєстрі цивільних повітряних суден України за ТОВ "СЛ-Груп" повітряні судна не зареєстровані.
20.03.2024 р. отримано лист вих № 4164/06-1/15-24 від Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України, згідно якого відомості щодо реєстрації суден, власником або судновласником яких є ТОВ "СЛ-Груп" відсутні.
Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна за ТОВ "СЛ-Груп" будь - якого майна чи обтяжень за Підприємством не зареєстровано.
Відповідно до Витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна за ТОВ "СЛ-Груп" діючі обтяження відсутні.
Відповідей на інші запити наразі не отримано.
Крім того, ліквідатором боржника було видано наказ № 2-902/1137 від 14.03.2024 р. за підприємством, згідно якого встановлено проведення інвентаризації майна ТОВ "СЛ - Груп" в період з 21.03.2024 р. по 21.03.2024 р..
Інвентаризацію було проведено сумісно з колишнім керівником ТОВ "СЛ - Груп".
При проведенні інвентаризації нематеріальних активів лишків та нестач не виявлено. Фактична наявність нематеріальних активів відповідає даним бухгалтерського обліку по рахунку 12 "Нематеріальні активи", балансова вартість яких складає 0,00 грн.
Фактична наявність необоротних активів, що обліковуються на бухгалтерському рахунку 10 "Основні засоби" становить 0,00 грн.
Оборотних активів - запасів, а саме запасних частин, які обліковуються на бухгалтерському субрахунку 20 "Запаси" не виявлено.
Фактична наявність малоцінних необоротних матеріальних активів, що обліковуються на бухгалтерському рахунку 11 "Малоцінні необоротні матеріальні активи" становить 0,00 грн.
Дебіторська заборгованість на загальну суму 0,00 грн. У зв`язку з відсутністю первинних бухгалтерських документів, факт дебіторської заборгованості, за якою минув термін давності, встановити не вдалося.
Кредиторська заборгованість виявлена на загальну суму 283 940,00 грн.
При інвентаризації грошових коштів, які обліковуються на рахунку 31 "Поточні рахунки" за даними фінансової звітності встановлено відсутність грошових коштів на поточних рахунках. Відкриті поточні рахунки відсутні.
За результатами проведеного аналізу фінансово - господарського стану боржника встановлено наступне:
Методикою визначено, що від`ємний результат показника поточної платоспроможності свідчить про поточну неплатоспроможність підприємства.
Вказані у звіті коефіцієнти, що характеризують фінансовий стан ТОВ "СЛ-Груп", станом на кінець періоду, не перевищують їх номінальних значень та не мають тенденцій до зростання, а навпаки - мають тенденцію до зменшення та погіршення чи знаходяться па тому ж рівні.
За підсумками 2022 - 2023 років, ТОВ "СЛ-Груп" фактично господарську діяльність не здійснювало, доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) Товариство не отримувало - це дає підстави вважати неплатоспроможність ТОВ "СЛ-Груп" надкритичною.
Фінансовий стан ТОВ "СЛ-Груп" характеризується ознаками критичної неплатоспроможності, коли задоволення визнаних судом вимог можливе не інакше, як через застосування ліквідаційної процедури.
В діяльності ТОВ "СЛ-Груп" не вбачаються ознаки фіктивного банкрутства, оскільки, рішення суду про порушення справи про банкрутство було прийнято за заявою кредиторів, а не за заявою службових осіб підприємства-боржника, що свідчить про відсутність ознак фіктивного банкрутства.
Згідно даних проведеного аналізу не вбачаються ознаки дій з доведення до банкрутства, оскільки, рівень забезпечення зобов`язань боржника всіма його активами та показник забезпечення зобов`язань боржника його оборотними активами протягом всього аналізованого періоду залишався на одному рівні та дорівнюють нулю. Дебіторська заборгованості була стягнута для погашення кредиторської заборгованості у 2021 - 2023 роках, що є підставою для формування висновку про відсутність ознак дій з доведення до банкрутства.
Відсутня інформація відносно надання боржником недостовірних відомостей про своє майно в бухгалтерському балансі або в інших документах, які свідчать про його фінансовий або майновий стан, який фактично характеризується ознаками критичної неплатоспроможності, тобто ознаки дій з приховування банкрутства відсутні.
Прогнозні показники фінансово-господарської діяльності ТОВ "СЛ-Груп" свідчать про такий стан підприємства, коли повне виконання своїх поточних зобов`язань є нездійсненним через неможливість відновлення платоспроможності Товариства.
З урахуванням проведеного аналізу єдиною процедурою, яка може бути застосована до ТОВ "СЛ-Груп" з метою задоволення вимог кредиторів, є ліквідаційна процедура в межах справи про банкрутство відповідно до положень Кодексу України з процедур банкрутства.
Водночас, під час проведення аналізу фінансово - господарського стану ТОВ "СЛ-Груп" не було встановлено в діях керівника ознак доведення підприємства до банкрутства, вчинених посадовими особами ТОВ "СЛ-Груп", а також відсутні ознаки дій з приховування банкрутства.
Враховуючи викладене, на переконання ліквідатора боржника, підстави для притягнення до субсидіарної відповідальності керівника ТОВ "СЛ-Груп" відсутні.
При цьому, у зв`язку з тим, що колишнім керівником ТОВ "СЛ-Груп" кадрової документації ліквідатору ТОВ "СЛ-Груп" передано не було, документи які підлягають довгостроковому зберіганню на підприємстві відсутні, а тому до архівної установи не передавались, документи, отримані арбітражним керуючим під час проведення процедури ліквідації ТОВ "СЛ-Груп", зберігаються в архіві арбітражного керуючого Потупало Н. І. за адресою : м. Київ, вул. Нагірна, буд. 22, оф. 222.
В свою чергу, ліквідатором боржника було повідомлено листом вих № 807-02-01-902/1137 від 07.06.2024 р. членів комітету кредиторів про проведення 25.06.2024 року засідання комітету кредиторів, з наступним порядком денним :
1) звіт ліквідатора. Затвердження загального та фінансового звітів ліквідатора, ліквідаційного балансу Банкрута;
2) затвердження розміру та періодів оплати послуг ліквідатора у справі про банкрутство;
3) завершення ліквідаційної процедури.
25.06.2024 р. відбулось засідання комітету кредиторів на якому було вирішено наступне :
1) схвалити загальний та фінансовий звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута;
2) затвердити нараховану грошову винагороду ліквідатора та період нарахування грошової винагороди з 06.03.2024р. по 14.08.2024р. на загальну суму 124 016,13 грн;
3) в зв`язку із відсутністю у Банкрута будь-якого майна, яке підлягало б продажу, та грошових коштів, які можливо б було спрямувати на погашення вимог кредиторів, та із тим, що усі вимоги щодо ліквідаційної процедури ліквідатором виконано, а загальний і фінансовий звіт та ліквідаційний баланс Банкрута затверджено Комітетом кредиторів, вважати процедуру ліквідації ТОВ "СЛ-Груп" завершеною. Доручити ліквідатору подати до Господарського суду Вінницької області звіт, інші відповідні документи та клопотання про завершення ліквідаційної процедури у справі № 902/1137/23 про банкрутство ТОВ "СЛ-Груп".
Також, у звіті повідомлено, що за весь період виконання повноважень ліквідатора (з 06.03.2024 р. по 14.08.2024 р. дату проведення підсумкового засідання) грошова винагорода арбітражного керуючого (ліквідатора) складає 124 016,13 грн згідно, викладеного у звіті розрахунку.
Наведені в остаточному звіті обставини підтверджені відповідними письмовими доказами, наявними у матеріалах справи.
З урахуванням встановлених обставин справи, суд дійшов таких висновків.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 ГПК України, завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави.
Відповідно до ч. 1, ч. 3 ст. 3 ГПК України, судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Судочинство у господарських судах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
В силу ч. 3 ст. 13 ГПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
В силу ч. 1, ч. 2 ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Згідно ч. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Відповідно до ч. 1 ст. 76 ГПК України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Згідно ч. 1, ч. 2 ст. 79 ГПК України, наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування.
Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
За змістом ст. 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Аналізуючи питання обсягу дослідження доводів учасників справи та їх відображення у судовому рішенні, суд першої інстанції спирається на висновки, що зробив Європейський суд з прав людини від 18.07.2006 у справі "Проніна проти України", в якому Європейський суд з прав людини зазначив, що п. 1 ст. 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі ст.6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи.
Аналогічна правова позиція викладена у постановах від 13.03.2018, від 24.04.2019, від 05.03.2020 Верховного Суду по справах № 910/13407/17, № 915/370/16 та № 916/3545/15.
Частина 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства (далі - КУзПБ) передбачає, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України. Застосування положень Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 1 ст. 65 КУзПБ, після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду (а в разі ліквідації страховика або кредитної спілки - також до Національного банку України) звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо); реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів.
Про час і місце судового засідання, в якому мають розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та кредиторів.
Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти дій, спрямованих на виявлення та повернення активів боржника.
Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки кредиторів постановляє ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Згідно ч. 6 ст. 65 КУзПБ, ліквідатор виконує свої повноваження до завершення ліквідаційної процедури в порядку, встановленому цим Кодексом.
В силу ч. 4 ст. 236 ГПК України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Відповідно до постанови Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 05.03.2024 року у справі № 903/1524/13, ліквідація боржника - це припинення існування суб`єкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом. Ліквідаційна процедура, як стадія провадження у справі про банкрутство, є однією з найбільш ймовірних та прогнозованих процедур, які застосовуються до неплатоспроможного боржника та є механізмом виведення з ринку нерентабельних та неперспективних підприємств.
Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх необхідних заходів ліквідаційної процедури, вчинення адекватних дій щодо виявлення кредиторів та активів боржника, за результатами розгляду яких суд приймає ухвалу про ліквідацію боржника та закриття провадження у справі.
Отже, Кодексом України з процедур банкрутства передбачена певна сукупність дій, яку необхідно вчинити ліквідатору в ході ліквідаційної процедури та перелік додатків, які додаються до звіту ліквідатора і є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, що проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів); подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за наслідком всіх проведених ним дій в ході ліквідаційної процедури. Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти заходів спрямованих на виявлення активів боржника, при цьому ні у кого не повинен виникати обґрунтований сумнів, щодо їх належного здійснення.
На необхідності дотримання зазначеного принципу неодноразово зверталася увага Касаційним господарським судом у складі Верховного Суду під час касаційного перегляду судових рішень, зокрема у постановах від 08.05.2018 у справі № 904/5948/16, від 02.07.2019 у справі № 5011-46/1733-2012, від 12.09.2019 у справі № 914/3812/15, від 28.11.2019 у справі № 18/1971/12, від 27.02.2020 у справі № 910/21227/16, від 25.06.2020 у справі № 44/484-б, від 27.10.2020 у справі № 28/29-б-43/212-2012.
За змістом положень статей 61-65, 90 КУзПБ ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора і ліквідаційного балансу є за своєю правовою природою судовим рішенням, яке підсумовує хід ліквідаційної процедури, в якому необхідно повно відобразити обставини, що мають значення для даної справи. Затверджуючи звіт ліквідатора, господарський суд повинен дати оцінку належності проведення ліквідатором всієї ліквідаційної процедури, дотримання ним черговості задоволення вимог кредиторів, відповідності законодавству про банкрутство всіх обов`язкових додатків до звіту ліквідатора, зокрема, оцінити повноту пошуку, виявлення майнових активів банкрута, для включення їх в ліквідаційну масу, дати оцінку діям ліквідатора щодо пошуку, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб, надати оцінку повноті реалізації ліквідатором активів боржника, а також з`ясувати чи здійснювались ліквідатором заходи для виявлення та повернення дебіторської заборгованості банкрута. Висновки суду про встановлені обставини і їх правові наслідки повинні бути вичерпними, відповідати дійсності та підтверджуватися достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні. Розглядаючи ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора, в судовому засіданні господарський суд перевіряє обґрунтованість, правомірність та повноту дій ліквідатора, а також, достовірність змісту ліквідаційного балансу (висновки викладені у постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 08.08.2019 у справі № 922/2817/18, від 12.09.2019 у справі № 914/3812/15).
Під час ліквідаційної процедури, ліквідатор має здійснювати заходи спрямовані на пошук, виявлення і повернення майна, яке перебуває у третіх осіб. Крім того, ліквідатор має здійснювати обґрунтовані і логічні дії, а також здійснювати запити до відповідних органів, з врахуванням минулої діяльності банкрута. При цьому, кількість запитів не є критерієм якості роботи ліквідатора. Таким критерієм є наповнення ліквідаційної маси (висновки сформульовані у постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 31.10.2018 у справі № 903/975/14, від 27.02.2020 у справі № 910/21227/16, від 25.06.2020 у справі № 44/484-б).
Звіт та ліквідаційний баланс, як підсумковий документ, що подається ліквідатором господарському суду в зв`язку з закінченням ліквідаційної процедури, не може бути затверджений господарським судом у відсутності доказів аналізу ліквідатором первісної бухгалтерської документації боржника, а також, у відсутності аналізу судом дій ліквідатора щодо виявлення майна банкрута що підлягає включенню до ліквідаційної маси, а також, його дій щодо пошуку нерухомого, рухомого майна банкрута і дебіторської заборгованості (висновок викладений у постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 29.03.2018 у справі № Б-39/134-10, від 26.07.2018 у справі № 904/9631/15, від 27.10.2020 у справі № 28/29-б-43/212-2012).
Разом з тим, ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу є судовим актом, який не тільки встановлює обставини відсутності майна боржника для задоволення вимог кредиторів, дає оцінку повноті дій ліквідатора в ході ліквідаційної процедури, але також підсумовує хід процедури банкрутства та закриває провадження у справі про банкрутство. В зв`язку з цим, у підсумковому засіданні суду необхідно дати оцінку в цілому здійсненій процедурі банкрутства.
Згідно ч. 2, ч. 3 ст. 65 КУзПБ, якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна або майно не виявлено чи відсутнє, господарський суд постановляє ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали надсилається державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - банкрута, а також власнику майна.
Якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов`язаний окремо зазначити такі майнові активи у ліквідаційному балансі та подати до господарського суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.
Судом встановлено, що за результатами проведення інвентаризації майнових та немайнових активів ТОВ "СЛ-Груп" станом на 21.03.2024 року (дата долучених до звіту протоколу інвентаризаційної комісії ТОВ "СЛ-Груп" та інвентаризаційних описів і актів), будь-яких майнових активів для включення до ліквідаційної маси не виявлено, що підтверджується наявними у справі інвентаризаційними описами майна та актами інвентаризації.
При цьому, відповідно до наявного в матеріалах справи ліквідаційного балансу боржника станом на 25.06.2024 року вбачається, що у ТОВ "СЛ-Груп" відсутні майнові активи, за рахунок яких можливе задоволення грошових вимог єдиного кредитора у цій справі - ТОВ "Санфлаве Агро".
Разом з цим, згідно зазначених вище відповідей реєструючих органів, отриманих на запити арбітражного керуючого, було встановлено відсутність будь-яких активів боржника.
Також, судом встановлено, що під час проведення аналізу фінансово - господарського стану ТОВ "СЛ-Груп" не було встановлено в діях керівника ознак доведення підприємства до банкрутства, вчинених посадовими особами ТОВ "СЛ-Груп", а також відсутні ознаки дій з приховування банкрутства.
За цих обставин, підстави для притягнення до субсидіарної відповідальності керівника ТОВ "СЛ - Груп" відсутні.
Крім цього, у остаточному звіті повідомлено, що оскільки, колишнім керівником ТОВ "СЛ- Груп" кадрової документації ліквідатору ТОВ "СЛ-Груп" передано не було, документи які підлягають довгостроковому зберіганню на підприємстві відсутні, а тому до архівної установи не передавались, документи, отримані арбітражним керуючим під час проведення процедури ліквідації ТОВ "СЛ-Груп", зберігаються в архіві арбітражного керуючого Потупало Н. І. за адресою : м. Київ, вул. Нагірна, буд. 22, оф. 222.
При цьому, матеріалами справи підтверджено, що згідно протоколу засідання Комітету кредиторів у справі № 902/1137/23 про банкрутство ТОВ "СЛ-Груп" № 2 від 25.06.2024 року (наявний у справі), вирішено : 1) схвалити загальний та фінансовий звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута; 2) затвердити нараховану грошову винагороду ліквідатора та період нарахування грошової винагороди з 06.03.2024 р. по 14.08.2024 р. на загальну суму 124 016,13 грн; 3) в зв`язку із відсутністю у Банкрута будь-якого майна, яке підлягало б продажу, та грошових коштів, які можливо б було спрямувати на погашення вимог кредиторів, та із тим, що усі вимоги щодо ліквідаційної процедури ліквідатором виконано, а загальний і фінансовий звіт та ліквідаційний баланс Банкрута затверджено Комітетом кредиторів, вважати процедуру ліквідації ТОВ "СЛ-Груп" завершеною. Доручити ліквідатору подати до Господарського суду Вінницької області звіт, інші відповідні документи та клопотання про завершення ліквідаційної процедури у справі № 902/1137/23 про банкрутство ТОВ "СЛ-Груп".
Отже, суд, дослідивши остаточний звіт ліквідатора (у складі загального та фінансового) вих. № 925-02-01-902/1137 від 25.06.2024 р. та надані докази у їх сукупності, дійшов висновку, що ліквідатором в повній мірі виконано обов`язки з розшуку кредиторів банкрута та виявленню майна (активів) банкрута - ТОВ "СЛ-Груп".
Пунктом 7 ч. 1 ст. 90 КУзПБ встановлено, що господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) у разі: затвердження звіту ліквідатора в порядку, передбаченому цим Кодексом.
Відповідно до ч.ч. 2, 3, 4 ст. 90 КУзПБ, провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) може бути закрито у випадках, передбачених пунктами 2, 3, 5, 9, 11 і 12 частини першої цієї статті, на всіх стадіях провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) (до та після визнання боржника банкрутом), у випадках, передбачених пунктами 1, 4, 6, 8 і 10 частини першої цієї статті, - лише до визнання боржника банкрутом, а у випадку, передбаченому пунктом 7 частини першої цієї статті, - лише після визнання боржника банкрутом.
Про закриття провадження у справі про банкрутство постановляється ухвала.
У випадках, передбачених пунктами 5-8 частини першої цієї статті, господарський суд в ухвалі про закриття провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
З огляду на встановлені обставини та наведені приписи законодавства, суд дійшов висновку про задоволення клопотання арбітражного керуючого Потупало Н.І. № 926-02-01-902/1137 від 25.06.2024 року; затвердження остаточного звіту ліквідатора боржника №925-02-01-902/1137 від 25.06.2024 року (у складі загального та фінансового) у справі №902/1137/23 про банкрутство ТОВ "СЛ-Груп" та ліквідаційного балансу ТОВ "СЛ-Груп", в зв`язку з чим, банкрут - ТОВ "СЛ-Груп" підлягає ліквідації, що є наслідком закриття провадження у справі № 902/1137/23.
Згідно ч. 8 ст. 41 КУзПБ, дія мораторію припиняється з дня закриття провадження у справі про банкрутство.
За наведених обставин, мораторій, що був вжитий ухвалою суду від 17.10.2023 року у цій справі, підлягає припиненню.
Керуючись ст.ст. 1, 2, 9, 41, 58-67, 90 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст. 2, 3, 18, 42, 73, 74, 76-79, 86, 169, 232-236, 242, 326 ГПК України, суд -
У Х В А Л И В :
1. Задоволити клопотання арбітражного керуючого Потупало Н.І. № 926-02-01-902/1137 від 25.06.2024 року у справі № 902/1137/23.
2. Затвердити остаточний звіт арбітражного керуючого (ліквідатора) Потупало Н.І. №925-02-01-902/1137 від 25.06.2024 року (у складі загального та фінансового) у справі №902/1137/23 про банкрутство ТОВ "СЛ-Груп" та ліквідаційний баланс ТОВ "СЛ-Груп".
3. Товариство з обмеженою відповідальністю "СЛ-Груп" (проспект Юності, буд. 18, м.Вінниця, 21021; код ЄДРПОУ 38220430) як юридичну особу ліквідувати.
4. Відповідно до положень ч. 4 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства, вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
5. Припинити повноваження ліквідатора ТОВ "СЛ-Груп" (код ЄДРПОУ 38220430) - арбітражного керуючого Потупало Наталії Ігорівни (Свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 1167 від 02.07.2013 року (адреса: вул. Нагірна, 22, оф. 222, м. Київ, 04107; ел. пошта - ІНФОРМАЦІЯ_1 ; ідент. код НОМЕР_1 ) у справі № 902/1137/23.
6. Припинити дію мораторію введеного ухвалою Господарського суду Вінницької області від 17.10.2023 року у справі № 902/1137/23.
7. Закрити провадження у справі № 902/1137/23 про банкрутство ТОВ "СЛ-Груп" (код ЄДРПОУ 38220430).
8. Копію ухвали надіслати згідно переліку рекомендованим листом; до електронних кабінетів ЄСІТС та на адреси електронної пошти: ТОВ "Санфлаве Агро" - lenatabl0109@gmail.com; представнику ТОВ "Санфлаве Агро" адвокату Забаріну А.Ф. - ІНФОРМАЦІЯ_2 ; ТОВ "СЛ-Груп" - slgrupp38220430@gmail.com; арбітражному керуючому Потупало Н.І. - ІНФОРМАЦІЯ_1 ; Першому ВДВС у м. Вінниці Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) - info_tsr@vnm.vn.dvs.gov.ua; Центру адмін.послуг "Прозорий офіс" ВМР - cap@vmr.gov.ua.
Згідно ч. 4 ст. 9 Кодексу України з процедур банкрутства, ухвали та постанова про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури або процедури погашення боргів боржника, прийняті господарським судом у справі про банкрутство (неплатоспроможність), набирають законної сили з моменту їх прийняття, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені статтями 254-257 Господарського процесуального кодексу України.
Суддя Тісецький С.С.
Віддрук. 2 прим.:
1 - до справи;
2 - Центру адміністративних послуг "Прозорий офіс" Вінницької міської ради (вул. Соборна, 59, м.Вінниця, 21050).
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2024 |
Оприлюднено | 16.08.2024 |
Номер документу | 121020119 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Вінницької області
Тісецький С.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні