Рішення
від 15.08.2024 по справі 160/16515/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 серпня 2024 рокуСправа №160/16515/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Ніколайчук С.В.

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «РЕНЕС-КАПІТАЛ» (53032, Дніпропетровська обл., Криворізький р-н, с. Вільне, вул. Соборна, буд. 5, код ЄДРПОУ 45304676) до відповідача-1: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17-а, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 44118658), відповідача-2: Державної податкової служби України (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення

УСТАНОВИВ:

25 червня 2024 року Товариство з обмеженою відповідальністю «РЕНЕС-КАПІТАЛ» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України, в якій просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10698984/45304676 від 12 березня 2024 року;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних - податкову накладну №1664 від 31 грудня 2023 року на загальну суму з податком на додану вартість 33360,00 грн, подану ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ», датою її фактичного отримання.

Свої вимоги позивач обґрунтував тим, що відповідач 1 прийняв оскаржувані рішення необґрунтовано, без дослідження доданих документів. З аналізу оскаржуваних рішень неможливо встановити, які саме первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг не було надано на підтвердження реальності здійснення господарської операції, за якою оформлено раніше зазначені податкові накладні. При цьому позивач надав відповідачу докази настання першої події на підставі укладеної між сторонами угоди №15ЮСД0376 від 01 жовтня 2023 року та подав достатній пакет документів, необхідних дляреєстрації податкової накладної №1664 від 31 грудня 2023 року на загальну суму з податком на додану вартість 33360,00 грн.

Ухвалою від 27 червня 2024 року суд відкрив провадження в адміністративній справі № 160/16515/24 в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання, за наявними у справі матеріалами.

12.07.2024р. Головне управління ДПС у Дніпропетровській скористувалось своїм правом на надання відзиву. З посиланням на норми законодавства та на постанови Верховного Суду, вказав, що Комісія контролюючого органу при прийнятті оскаржуваного рішення діяла у межах своїх повноважень та у спосіб, що передбачений законом.

12.07.2024р. Державна податкова службаУкраїни скористувалась своїм правом на надання відзиву. Представник відповідача 2з посиланням на норми законодавства, просив в задовволенні позову відмовити. Вказав, що суд у разі ухвалення рішення про зобов`язання податкового органу зареєструвати податкову накладну, фактично візьме на себе повноваження суб`єкта владних повноважень, до компетенції якого, у даному випадку, віднесено розгляд пояснень та документів, здійснення автоматичної перевірки податкових накладних та/або розрахунку коригування в ЄРПН. Отже, на думку відповідача, реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд встановив такі обставини справи та відповідні їм правовідносини.

ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» зареєстровано як юридичну особу 19.09.2023 р., номер запису в ЄДР 1002041020000004280 та взято на податковий облік в ГОЛОВНОМУ УПРАВЛІННІ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ, КРИВОРІЗЬКА ДПІ (КРИВОРІЗЬКИЙ Р-Н). Починаючи з 01.10.2023 року ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» є платником податку на додану вартість, що підтверджується витягом №2304184500026 з реєстру платників податку на додану вартість. Індивідуальний податковий номер: 453046704185.

ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» (ЄДРПОУ 45304676) здійснює господарську діяльність згідно Статуту підприємства та видам діяльності, які зареєстровані в ЄДРЮО та ФОП.

Основним видом діяльності ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» є Діяльність посередників у торгівлі продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами (код КВЄД 46.17). Також підприємство здійснює наступні види діяльності: 46.34 - Оптова торгівля напоями; 46.36 - Оптова торгівля цукром, шоколадом і кондитерськими виробами; 46.39 - Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 46.90 - Неспеціалізована оптова торгівля; 47.19 - Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 47.24 - Роздрібна торгівля хлібобулочними виробами, борошняними та цукровими кондитерськими виробами в спеціалізованих магазинах; 47.25 - Роздрібна торгівля напоями в спеціалізованих магазинах; 47.62 - Роздрібна торгівля газетами та канцелярськими товарами в спеціалізованих магазинах; 47.99 - Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами; 52.10 - Складське господарство; 56.10 - Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування; 56.30 - Обслуговування напоями; 73.11 - Рекламні агентства; 73.20 - Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки; 82.99 - Надання інших допоміжних комерційних послуг, н.в.і.у..

ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» здійснює діяльності за наступними адресами, в зв`язку з чим підприємство орендує складські, торгівельні та офісні приміщення:

1.УКРАЇНА, ДНIПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., смт. Широке КРИВОРІЗЬКИЙ Р-Н, вулиця СОБОРНА, буд 97

2.УКРАЇНА, ДНIПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., М. КРИВИЙ РІГ ДОВГИНЦІВСЬКИЙ Р-Н, вулиця Водоп`янова, буд. 5/А

3.УКРАЇНА, ДНIПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., М. КРИВИЙ РІГ МЕТАЛУРГIЙНИЙ Р-Н, вулиця КРИВОРІЖСТАЛІ, буд. 47

4.УКРАЇНА, ДНIПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., АПОСТОЛIВСЬКИЙ РАЙОН, М. АПОСТОЛОВЕ, вулиця Визволення, буд. 58/а

5.УКРАЇНА, ДНIПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., АПОСТОЛIВСЬКИЙ РАЙОН, М. АПОСТОЛОВЕ, вулиця Вокзальна, буд. 33/а

6.УКРАЇНА, ДНIПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., АПОСТОЛIВСЬКИЙ РАЙОН, М. ЗЕЛЕНОДОЛЬСЬК, провулок Молодіжний, буд. 10/Б

7.УКРАЇНА, ДНIПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., М. КРИВИЙ РІГ САКСАГАНСЬКИЙ Р-Н, вулиця Володимира Великого, буд. 38/А

8.УКРАЇНА, ДНIПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., М. КРИВИЙ РІГ САКСАГАНСЬКИЙ Р-Н, ВУЛИЦЯ ІВАНА АВРАМЕНКА ,буд.3

9.УКРАЇНА, ДНIПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., М. КРИВИЙ РІГ ІНГУЛЕЦЬКИЙ Р-Н, проспект Перемоги 35,прим.131

10.УКРАЇНА, ДНIПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., М. КРИВИЙ РІГ ПОКРОВСЬКИЙ Р-Н, мікрорайон 5 -й Зарічний, буд. 20

11.УКРАЇНА, ДНIПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., М. КРИВИЙ РІГ САКСАГАНСЬКИЙ Р-Н, вулиця Городищенська, буд. 1/А

12.УКРАЇНА, ДНIПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., М. КРИВИЙ РІГ ТЕРНІВСЬКИЙ Р-Н, вулиця ТИМІРЯЗЕВА, буд. 2

13.УКРАЇНА, ДНIПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., М. КРИВИЙ РІГ ДОВГИНЦІВСЬКИЙ Р-Н, вулиця ВІЙСЬКОВЕ МІСТЕЧКО-33, "Будинок побутових послуг "-12,

14.УКРАЇНА, ДНIПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., М. КРИВИЙ РІГ САКСАГАНСЬКИЙ Р-Н, вулиця Волгоградська, буд. 26

15.УКРАЇНА, ДНIПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., М. КРИВИЙ РІГ ЦЕНТРАЛЬНО-МІСЬКИЙ Р-Н, Пушкіна,буд.2,прим.81,

16.УКРАЇНА, ДНIПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛ., М. КРИВИЙ РІГ ТЕРНІВСЬКИЙ Р-Н, вулиця Олексія Солом`яного, буд. 4

У межах вказаного напрямку діяльності ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» отримало ліцензію на оптову торгівлю алкогольними напоями, сидром та перрі (без додання спирту) (Реєстраційний № ліцензії 990208202300100, 990209202300085, строк дії до 22.11.2028року), на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами (Реєстраційний № ліцензії Роздрібна торгівля алкогольними напоями: 04140308202307317 (Вокзальна); 04140308202307321 (Визволення); 04860308202306350 (В.Великого); 04810308202307161 (Водоп`янова); 04840308202306410 (Криворіжсталі); 04830308202306977 (Зарічний); 04870308202306963 (Тимірязєва); 04810308202306970 (Військ. Містечко);04340308202307584 (Широке); 04850308202307005 (Інгулець); 04820308202307004 (Пушкіна); 04140305202306263 (Зеленодольськ); 04860308202306256 (Ів. Авраменка); 04860308202306344 (пр. 200-річчя КР); 04870308202306347 (О. Солом`яного), ((Реєстраційний № ліцензії Роздрібна торгівля тютюновими виробами: 04140311202307028 (Вокзальна); 04140311202307033 (Визволення); 04860311202306005 (В. Великого); 04810311202306863 (Водоп`янова); 04840311202403057 (Криворіжсталі); 04830311202306660 (Зарічний); 04870311202306648 (Тимірязєва); 04810311202306653 (Військ. Містечко); 04340311202307353 (Широке); 04850311202306691 (Інгулець); 04820311202306690 (Пушкіна); 04140311202305906 (Зеленодольськ); 04860311202305900 (Ів. Авраменка); 04860311202305998 (пр. 200-річчя КР); 04870311202306000 (О. Солом`яного))

Внесено місце зберігання алкогольних напоїв за наступною адресою: Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Волгоградська,26 , що підтверджується довідкою про внесення місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів до Єдиного державного реєстру місць зберігання від 05 грудня 2023 р. за № 04210101222 серії АП №145886.

Умежах вказаних напрямків діяльності позивач здійснює такі послуги:

-Послуги з логістичного управління товарами, що надається Товариством своїм контрагентам (постачальникам) на консолідовано-центральному місті доставки (складах Товариства) та полягає в адмініструванні та консолідації замовлень на продукцію постачальників; розвантаження вантажних місць продукції постачальника з прибулих транспортних засобів; переміщення та вивантаження вантажних місць продукції постачальника до приймального пункту; розпакування вантажних місць товарів постачальника та розподілення на приймальні одиниці (палета, короб, пляшка тощо); підтримка температурного режиму під час вищевказаних маніпуляцій щодо товарів постачальника та інші необхідні дії.

-Маркетингові послуги та послуги з передпродажної підготовки товарів та їх розміщення в місцях продажу, що надається Товариством своїм контрагентам (постачальникам/замовникам) для організації продажу товару, збільшення замовником об`ємів продажу товарів, отримання максимального від цього прибутку, зростання іміджу замовника, а також задоволення попиту споживачів та сприяння просування товарів на ринку аналогічних товарів. Вказані послуги включають в себе вивчення попиту на товар, аналіз динаміки попиту; дослідження кон`юнктури ринку; поширення інформації про товар; впровадження, розвиток та/або аналіз перспективних видів торгових операцій; можливість, доцільність та ефективність проведення рекламних компаній по відношенню до товару; проведення дегустацій та презентацій товару; проведення промоакцій за участю представників замовника; надання інформації про обсяги реалізованого товару, забезпечення відповідної вимогам замовника викладки товару на полицях торгівельної точки; підготовка товару до продажу, а саме його розпакування, розміщення на полицях, контроль за зовнішнім виглядом товару тощо.

-Послуги по відповідальному зберіганню, що надається Товариством своїм контрагентам (постачальникам/замовникам) полягає у прийманні на зберігання алкогольну чи іншу продукцію/товар на певний оговорений строк на власних складських площах та відповідає за її збереження до моменту її повернення. Зберігання здійснюється на складах Товариства за наступними адресами: Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Вадима Гурова, 42 та Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Городищенська, буд. 1-А.

-Послуги з постійного забезпечення в наявності у продажу в торгових точках визначеного асортименту Продукції що надається Товариством своїм контрагентам (постачальникам/замовникам) для організації продажу товару, збільшення замовником об`ємів продажу товарів, отримання максимального від цього прибутку, зростання іміджу замовника, а також задоволення попиту споживачів та сприяння просування товарів на ринку аналогічних товарів. Вказані послуги включають в себе поширення інформації про товар; впровадження, розвиток та/або аналіз перспективних видів торгових операцій; можливість, доцільність та ефективність проведення рекламних компаній по відношенню до товару, забезпечення відповідної вимогам замовника викладки товару на полицях торгівельної точки; підготовка товару до продажу, а саме його розпакування, розміщення на полицях, контроль за зовнішнім виглядом товару тощо.

Між ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» та ТОВ «ФІЛІП МОРРІС СЕЙЛЗ ЕНД ДИСТРИБ`ЮШН» (ЄДРПОУ 39540982) укладено угоду №15ЮСД0376 від 01 жовтня 2023 року.

Згідно із умов вказаної угоди ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ», як роздрібний торговець, зобов`язується надати ТОВ «ФІЛІП МОРРІС СЕЙЛЗ ЕНД ДИСТРИБ`ЮШН», як замовнику, послуги/ проводити (виконувати) торгові програми, що визначені у додаткових угодах до цієї Угоди, Замовник зобов`язується прийняти та оплатити на умовах даної Угоди.

Відповідно до п. 1.2.-2.1 додаткової угоди №№15ЮСД0376/1 від 01 жовтня 2023 року до Договору роздрібний торговець зобов`язується забезпечувати постійну наявність Продукції у продажу в Пунктах торгівлі згідно з Додатком «Асортимент та оптимальний запас Продукції», де міститься декілька варіантів можливого асортименту та опитувального запасу Продукції. Роздрібний торговець зобов`язується розміщувати Продукцію та/або Плакати та/або обладнання у Пунктах торгівлі у відповідності до місця розміщення Продукції, варіанти яких погоджені Сторонами у додатках.

Згідно із п. 5.2. Додаткової угоди №№15ЮСД0376/1 від 01 жовтня 2023 року до Договору оцінка виконання Умов програми у кожному конкретному Пункті торгівлі буде здійснюватися представниками Філіа Морріс на основі звітів, що надаватимуться Роздрібним Торговцем та/або його представником за допомогою Мобільного додатку, після отримання через Мобільний додаток відповідного запиту на це від Філіп Морріс.

Відповідно п. 6.3. Додаткової угоди №№15ЮСД0376/1 від 01 жовтня 2023 року до Договору результати оцінки звітів/оціночних візитів будуть основою для визначення плати Роздрібному Торговцю та складання акта про виконання умов даної Додаткової угоди за Оціночний період. Такий Акт, за умови його підписання уповноваженими представниками Сторін, є основою для здійснення плати Роздрібному Торговцю.

ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» виконало взяті на себе зобов`язання в повному обсязі, що підтверджується підписаними з обох сторін актом приймання-передачі наданих послуг від 31.12.2023 року.

На підставі вищевказаного акту позивач виписав рахунок на оплату.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України Товариством на підставі бухгалтерських та фінансово-господарських документів за правилом першої події було складено та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі-ЄРПН) податкову накладну №1664 від 31 грудня 2023 року на загальну суму з податком на додану вартість 33360,00 гривень.

Згідно з квитанцією №1 від 16 січня 2024 року в ЄРПН за №9373877262 реєстрацію вищезазначеної податкової накладної було зупинено.

Згідно з отриманою квитанцією податкову накладну збережено, але її реєстрація зупинена. Підставою зупинення реєстрації стало те, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ: «Обсяг постачання товару/послуги 73.20 перевищує величину залишку, встановленого як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій».

На виконання пропозиції органів ДПС ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» засобами електронного зв`язку у встановленому порядку направило повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено, самі письмові пояснення та копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію вищевказаних податкових накладних.

Відсутність залишку за даними податкового органу такого виду робіт/послуг пояснюється тим, що вказані роботи/послуги не придбаваються Товариством у інших контрагентів, а виконуються ним самостійно та силами власного персоналу, а тому враховуючи, що всі вищевказані послуги здійснюються Товариством самостійно, не залучаючи інших осіб, тобто не здійснює їх придбання, то з цих підстав при порівнянні товарів (послуг) згідно УКТ ЗЕД придбання (отримання) з УКТ ЗЕД постачання (виготовлення) товарів/послуг виникають розбіжності.

Однак, Комісія регіонального рівня 12 березня 2024 року прийняла рішення про відмову в реєстрацію ПН/РК в ЄРПН № 10698984/45304676.

Підставою для відмови у реєстрації вищевказаних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних слугувало ненадання платником податку додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку корегування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацією податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Не погоджуючись з вищевказаним рішенням про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Позивач скористався правом на досудовий порядок вирішення спору і 21.03.2024 року ним подано скаргу до Комісії з питань розгляду скарг Державної податкової служби України на вищевказані рішення разом з додатками, які підтверджують реальність господарських операцій.

За результатами розгляду скарги, 28 березня 2024 року Комісія з питань розгляду скарг ДПС України винесла рішення №19039/45304676/2, яким подану скаргу Товариства залишено без задоволення, а вищевказане рішення комісії регіонального рівня - без змін.

Не погоджуючись з правомірністю прийняття відповідачем 1 вказаного вище рішення, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, доводам позивача, викладеним в позовній заяві, та доводам відповідачів, викладених у відзивах на позов, суд врахував такі норми чинного законодавства, які діють на момент виникнення спірних правовідносин, та релевантні їм джерела права.

Спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу єПодатковий кодекс України(далі -ПК України).

Відповідно до підпунктів а, б пункту185.1 статті 185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту187.1 статті 187 ПК Українивважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт188.1 статті 188 ПК України).

Згідно із пунктом201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умов щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно із пунктом201.10 статті 201 ПК Українипри здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Пунктом201.7 статті 201 Податкового кодексу Українивизначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Згідно з пунктом74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в ЄРПН забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних в ЄРПН.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цьогоКодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Відповідно до пункту201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом

Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації, встановлених відповідно до пункту74.2 статті 74цьогоКодексу.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165 (набрання чинності, відбулась 01.02.2020), якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).

Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

В ході розгляду справи по суті суд встановив із квитанцій про реєстрацію податкових накладних, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних слугувало те, що податкові накладні відповідають вимогам пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

На момент формування квитанцій, якими зупинено реєстрацію податкових накладних позивача, Критерії ризиковості здійснення операцій визначені додатком 3 до Порядку №1165.

Пункт 1 додатку 3 до Порядку №1165 відносить до ознак ризиковості здійснення операцій наступне: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку №1165.

Однак відсутність у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку №1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій. Зокрема, контролюючим органом не наведено обґрунтування того, що обсяг постачання товару/послуги, зазначених у податкових накладних/розрахунку коригування до податкових накладних на збільшення суми податкових зобов`язань, які/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС, що свідчить про необґрунтованість такої квитанції.

З урахуванням положень наведених норм, суд звертає увагу, що у разі зупинення реєстрації податкових накладних на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган має витребувати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітити платнику податків у своїх поясненнях.

Невиконання ж податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості актів індивідуальної дії призводить до їх протиправності.

Дослідивши наявні у справі квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних, суд з`ясував, що вони не відповідають вимогам, що встановленіпунктом 11 Порядку №1165, в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі яких зупинено реєстрацію податкових накладних в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

Крім того у цих квитанціях не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкових накладних стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту201.16 статті 201 Податкового кодексу Українизупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначенонаказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №520).

Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимогЗаконів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «;Про електронні довірчі послуги»та «Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).

Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу таЗаконів України «Про електронні документи та електронний документообіг»та «;Про електронні довірчі послуги»за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу таЗаконів України «Про електронні документи та електронний документообіг»та «;Про електронні довірчі послуги»за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу таЗаконів України «Про електронні документи та електронний документообіг»та «;Про електронні довірчі послуги»за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Як видно з матеріалів справи, в оскаржуваних рішеннях комісії Головного управління ДПС в Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі накладних або відмову у такій реєстрації, зазначено, що підставою для відмови у реєстрації податкових накладних стало ненадання платником податку ненадання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Надаючи оцінку рішенням відповідача 1, що оскаржуються, суд зазначає, що контролюючим органом визначено загальні підстави прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних та рішення не містять конкретної інформації щодо причин та підстав їх прийняття. Водночас, контролюючим органом не сформовано конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних, не зазначено, яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних чіткого переліку документів, чого зроблено не було.

Вживання податковим органом загального посилання на пункт Критеріїв ризиковості здійснення операцій, при цьому не зазначення такого критерію(їв) ризиковості платника податку та/або критерію(їв) ризиковості здійснення операцій, та без зазначення переліку документів, які пропонується надати контролюючому органу для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган повинен вимагати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях, чого зроблено не було.

Аналогічної позиції дотримується Верховний Суд (постанови від 03.11.2021 у справі № 360/2460/20, від 20.01.2022 у справі №140/4162/21, від 27.01.2022 у справі №380/2365/21, від 07.12.2022 у справі №500/2237/20), який за наслідками аналізу положень Порядку №520 зазначив, що можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.

Суд встановив, що позивачем надавались відповідачу документи, якими підтверджуються господарські відносини, відображені у податковій накладній в реєстрацію якої відмовлено оскаржуваним рішенням відповідача 1. Вказані вище документи долучені позивачем також до матеріалів справи та досліджені судом.

Верховний Суд неодноразово висловлював позицію, що чинними нормативно-правовими актами визначено вичерпний перелік підстав, які можуть слугувати підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.

При цьому, як підтверджується змістом пункту 5 Порядку №520, передбачений цим пунктом перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, не є вичерпним.

Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій контролюючого органу.

Суб`єкти владних повноважень, ухвалюючи рішення, якими, зокрема, обмежується права платника податків, повинні уникати надмірного формалізму. Обсяг документів, які надаються платниками податку на додану вартість з метою усунення сумнівів у контролюючих органів щодо легальності відповідної операції за наслідками якої складено податкову накладну, яку подано для реєстрації якої в ЄРПН і, хоч і є визначеним у Порядку №520, проте завжди є унікальним та залежить від організації господарських взаємовідносин між суб`єктами господарювання, змісту договірних відносин між такими, а також особливостями законодавчого врегулювання діяльності тієї чи іншої сфери бізнесу. Саме за результатами детального дослідження змісту документів (в тому числі договору), наданих на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, можливим є формування висновків щодо можливості чи неможливості реєстрації в ЄРПН податкової накладної, реєстрація якої була зупинена згідно із відповідною квитанцією.

Такої ж позиції дотримується Верховний Суд в постановах від 20.01.2022 у справі №140/4162/21 та від 07.12.2022 у справі №500/2237/20.

Необхідно зазначити, що, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормамиПодаткового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Тобто всі сумніви та протиріччя контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначенихПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних.

Отже, посилання відповідача 1 на вказані в оскаржуваних рішеннях підстави, в обґрунтування прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних, за умови не наведення комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності зазначеної у них інформації, свідчить про протиправність такого рішення.

Суд звертає увагу на те, що всі надані позивачем як суду, так і відповідачу 1 первинні документи не мають дефекту форми, змісту або походження, які у силу частини другоїстатті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність», пункту 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженогонаказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. №88, спричинили б втрату первинними документами юридичної сили.

З огляду на зазначене вище, суд робить висновок, що оскаржуване рішення про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято з порушенням порядку та не у спосіб, визначений законом, а тому таке є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Щодо вимоги про зобов`язання відповідача 2 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1664 від 31 грудня 2023 року на загальну суму з податком на додану вартість 33360,00 гривень, подану ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ», датою її фактичного отримання, суд зазначає наступне.

Відповідно до вимог пп.201.1,201.10 ст. 201 ПК України, реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.

У той же час наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, оскільки у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.

Згідно з нормами п.п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010р. (далі - Порядок № 1246), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, надані позивачем документи складені з дотриманням вимог законодавства та були достатніми для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд не встановив.

Суд вважає помилковим твердження відповідачапро наявність у нього дискреційних повноважень щодо реєстрації зазначеної ПН та передчасність вимоги про зобов`язання її реєстрації, оскільки зміст дискреційних повноважень передбачає законність будь-якого із можливих рішень суб`єкта владних повноважень, прийнятого ним у певній ситуації, а судом встановлено незаконність рішення Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН № 10698984/45304676 від 12 березня 2024 року.

Беручи до уваги вимогиКАС Українищодо ефективності способу захисту порушеного права, суд вважає, що порушене право позивача підлягає захисту шляхом зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкові накладні, подані позивачем, датою їх фактичного подання на реєстрацію.

Висновки суду у цій справі узгоджуються із висновками Верховного Суду, викладеними у постановах від 02.04.2019р. у справі № 822/1878/18 та від 18.07.2019р. у справі №1740/2004/18.

Покладання на Державну податкову службу України обов`язку зареєструвати податкову накладну не вважатиметься втручанням у її дискреційні повноваження.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (стаття 90 КАС України).

Відповідно дост. 9 КАС Українирозгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з частинами 1, 2статті 77 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановленихстаттею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Вищенаведене доводить, що відповідач 1 як суб`єкт владних повноважень не надав суду доказів на підтвердження правомірності оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкових накладних.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1ст. 139 КАС Українипри задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цьогоКодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що суд задовольнив позовні вимоги повністю, на користь позивача слід стягнути сплачений ним при поданні позовної заяви до суду судовий збір у сумі 2422,4 грн за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській областіяк суб`єкта, який перший допустив порушення.

Керуючись статтями 2, 9, 77, 78, 90, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «РЕНЕС-КАПІТАЛ» (53032, Дніпропетровська обл., Криворізький р-н, с. Вільне, вул. Соборна, буд. 5, код ЄДРПОУ 45304676) до відповідача-1: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17-а, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 44118658), відповідача-2: Державної податкової служби України (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10698984/45304676 від 12 березня 2024 року;

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних - податкову накладну №1664 від 31 грудня 2023 року на загальну суму з податком на додану вартість 33360,00 гривень, подану ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ», датою її фактичного отримання;

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «РЕНЕС-КАПІТАЛ» (53032, Дніпропетровська обл., Криворізький р-н, с. Вільне, вул. Соборна, буд. 5, код ЄДРПОУ 45304676) понесені позивачем судові витрати в сумі 2422,4 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя С.В. Ніколайчук

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.08.2024
Оприлюднено19.08.2024
Номер документу121031320
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/16515/24

Ухвала від 24.09.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 04.09.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 26.08.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Рішення від 15.08.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні