Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
15 серпня 2024 року Справа 160/21218/24
Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Маковська О.В., перевіривши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до Грабовецька-Дулібівської сільської ради Стрийського району Львівської області про зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду через систему Електронний суд надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Грабовецька-Дулібівської сільської ради Стрийського району Львівської області, в якій позивач просить суд:
- визнати порушення Грабовецько - Дулібівською сільською радою права позивача на інформацію, а саме: ненадання повної інформації на Запит від 01.04.2024 щодо питань №1 (щодо чіткої дати) та №3 (щодо копій документів з пошти), неправомірною відмову в наданні повної інформації згідно питань №1 та №3 запиту від 01.04.2024;
-зобов`язати Грабовецько-Дулібівську сільську раду Стрийського району Львівської області повторно розглянути запит від 01.04.2024 та надати наявну запитувану інформацію.
Відповідно до п.п.3 та 6 ч.1 ст.171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим ст.ст.160, 161, 172 КАС України та чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Розглянувши матеріали позовної заяви, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.3 ст.161 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Згідно з ч.1 ст.4 Закону України Про судовий збір, судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2024 рік установлено у 2024 році прожитковий мінімум для працездатних осіб з 01 січня 2024 року у розмірі 3028,00 грн.
Розміри ставок судового збору визначені у ст.4 Закону України Про судовий збір, згідно з якою, за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою ставка судового збору становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Згідно з ч.3 ст. 4 Закону України Про судовий збір при поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною 2 цієї статті в електронній формі - застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору.
Отже, за подачу позову в електронній формі з однією вимогою немайнового характеру сплаті підлягає судовий збір у розмірі 968,96 грн.
Доказів оплати судового збору позивач до позовної заяви не додав.
Водночас позивач звернувся до суду з клопотанням про звільнення від сплати судового збору. В обґрунтування клопотання позивач зазначив, що активно займається волонтерською та громадською діяльністю в напрямку посилення громадянських прав в Україні, а також громадської діяльності в сфері захисту довкілля. Також зазначає, що є волонтером і за це кошти не платять, допомагає військовим та цивільним особам, які опинилися в скрутному становищі через війну. Також, вказує, що не має майна та не проводить жодного виду діяльності, яка приносить або ж буде приносити дохід і поки війна не планує цього. Позивач наголошує, що є екоактивістом, проводить послідовну багаторічну діяльність в різних областях України (Закарпатська, Львівська, Дніпропетровська, Івано-Франківська, Київська, Хмельницька, Одеська) та за таку діяльність кошти не отримує.
На підтвердження зазначених обставин позивач надав довідку про відкриття рахунку фізичної особи, лист ГУ ПФУ в Дніпропетровській області про не перебування на обліку, довідку про не перебування на обліку в Петропавлівському відділі Синельниківської філії Дніпропетровського обласного центру зайнятості, лист Синельниківської районної військової адміністрації про не отримання державних соціальних допомог, витяг про відсутність реєстрації транспортних засобів, витяг про відсутність прав на нерухоме майно, лист про відсутність зареєстрованих об`єктів інтелектуальної власності, відомості з Державного реєстру фізичних осіб платників податків про суми виплачених доходів за період з з кварталу 2023 року по 01 квартал 2024 року, лист ГУ ДПС у Дніпропетровській області про не перебування на обліку, як самозайнята особа.
Розглянувши дане клопотання про звільнення від сплати судового збору, суд наступне.
Згідно з ч.2 ст.132 КАС України, розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Згідно з ч.1 ст.133 КАС України, суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Законом України Про судовий збір визначено правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору.
Пільги щодо сплати судового збору встановлені статтею 5 Закону України Про судовий збір.
Крім того, стаття 8 зазначеного Закону передбачає, що суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов:
1)розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік;
або
2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена;
або
3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.
Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині 1 цієї статті.
Позивач не надав суду доказів наявності у нього пільг щодо сплати судового збору, встановлених статтею 5 Закону України Про судовий збір.
Питання ж звільнення, зменшення розміру, відстрочення чи розстрочення сплати судового збору осіб, які не зазначені в статті 5, або у справах із предметом спору, не охопленим статтею 5, є правом, а не обов`язком суду, навіть за наявності однієї з визначених статтею 8 цього Закону умов для такого звільнення, зменшення розміру, відстрочення чи розстрочення.
Аналогічний правовий висновок викладений в ухвалі Великої Палати Верховного Суду від 24.06.2021 у справі №9901/124/21.
Частиною 5 статті 242 КАС України передбачено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Відповідно до ст. 8 КАС України, усі учасники адміністративного процесу є рівними перед законом і судом.
Відповідно до ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Враховуючи зазначене, суд не вбачає правових підстав для задоволення поданого позивачем клопотання, і, як наслідок, надання переваг будь-якій особі при зверненні до адміністративного суду, порушуючи при цьому ст.ст. 8, 9, 161 КАС України.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно з рішенням Європейського суду з прав людини від 19 червня 2001 року у справі Креуз проти Польщі (заява № 28249/95), право на суд не є абсолютним, воно може обмежуватися державою різноманітними засобами, в тому числі фінансовими. Вимога сплатити судовий збір не обмежує право заявників на доступ до правосуддя.
Наведені позивачем доводи щодо неспроможності сплати судового збору в даній справі через ініціювання ним у зв`язку з громадською діяльністю в сфері захисту довкілля та додані до позовної заяви і клопотання про звільнення від сплати судового збору матеріали не дають підстав для висновку про необхідність звільнення позивача від сплати судового збору за подання позовної заяви, тому відповідне клопотання не підлягає задоволенню.
Враховуючи викладене, позивачу необхідно надати оригінал платіжного документу щодо сплати судового збору у розмірі 968,96 грн за наступними платiжними реквiзитами для перерахування судового збору в гривнях:
отримувач коштів: ГУК у Дн-кій обл./Чечел.р/22030101
код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37988155
банк отримувача: Казначейство України (ЕАП)
рахунок отримувача (IBAN): UA368999980313141206084004632
код класифікації доходів бюджету: 22030101
Призначення платежу:
*;101;
Крім того, відповідно до ч.2 ст.161 КАС України, у разі подання позовної заяви та доданих до неї документів в електронній формі через електронний кабінет до позовної заяви додаються докази надсилання її копії та копій доданих документів іншим учасникам справи з урахуванням положень статті 44 цього Кодексу.
Згідно з ч.9 ст.44 КАС України, у разі подання до суду в електронній формі заяви по суті справи, зустрічного позову, заяви про збільшення або зменшення позовних вимог, заяви про зміну предмета або підстав позову, заяви про залучення третьої особи, апеляційної скарги, касаційної скарги та документів, що до них додаються, учасник справи зобов`язаний надати до суду доказ надсилання цих матеріалів іншим учасникам справи.
Такі документи в електронній формі направляються з використанням Єдиної судової інформаційно-комунікаційної системи або її окремої підсистеми (модуля), що забезпечує обмін документами, шляхом надсилання до електронного кабінету іншого учасника справи, а у разі відсутності у іншого учасника справи електронного кабінету чи відсутності відомостей про наявність у іншого учасника справи електронного кабінету - в паперовій формі листом з описом вкладення.
В порушення зазначених норм закону, позивачем не надано доказів направлення на адресу відповідача (шляхом надсилання до електронного кабінету) копії позовної заяви з додатками.
Як визначено статтею 169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
З огляду на викладене, суд доходить висновку, що позовна заява не відповідає вимогам положень ст.160 та ст.161 КАС України, а позивачу належить усунути зазначені вище недоліки у 10 -денний строк з дня отримання копії цієї ухвали.
Керуючись ст.ст.160, 161, 169 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
В задоволенні клопотання ОСОБА_1 про звільнення від сплати судового збору відмовити.
Позовну заяву ОСОБА_1 до Грабовецька-Дулібівської сільської ради Стрийського району Львівської області про зобов`язання вчинити певні дії - залишити без руху.
Встановити позивачу десятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви, з дня отримання копії даної ухвали, шляхом надання до суду:
-оригіналу документу про сплату судового збору в розмірі 968,96 грн.
-доказів направлення копії позовної заяви з додатками на адресу відповідача
(шляхом надсилання до електронного кабінету).
Копію ухвали про залишення позовної заяви без руху направити на адресу позивача.
Роз`яснити позивачу, що відповідно до п.1 ч.4 ст.169 Кодексу адміністративного судочинства України, позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.
Повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
Копію ухвали направити особі, що звернулася із адміністративним позовом.
Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та оскарженню не підлягає.
Суддя О.В. Маковська
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2024 |
Оприлюднено | 19.08.2024 |
Номер документу | 121031587 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Маковська Олена Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Маковська Олена Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні