Рішення
від 13.08.2024 по справі 320/24706/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 серпня 2024 року № 320/24706/23

Суддя Київського окружного адміністративного суду Марич Є.В., розглянувши порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ТОВ "АДМ ЮКРЕЙН" до Центральне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось ТОВ "АДМ ЮКРЕЙН" (далі - позивач) з позовом до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (далі - відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень (далі - ППР) від 20.04.2023р. №757/Ж10/31-00-04-02-01, №758/Ж10/31-00-04-02-01.

Позовні вимоги обґрунтовані безпідставністю висновків контролюючого органу, викладених в акті перевірки, який послугував підставою для винесення спірних ППР, оскільки здійснені господарські операції були реальними, що підтверджується необхідними первинними документами. Позивач вважає, що висновки акту перевірки не відповідають нормам чинного податкового законодавства, базуються виключно на припущеннях і не підтверджуються доказами.

Ухвалою суду від 25.07.2023р. відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати її розгляд у порядку загального позовного провадження з призначенням підготовчого засідання.

Ухвалою суду від 22.02.2024р. закрито підготовче провадження, справу призначено до розгляду по суті.

За змістом поданого відзиву, відповідач не погоджується із заявленими позовними вимогами, вказує на правомірність оскаржуваних ППР та висновків акту перевірки, на підставі якого вони прийняті, у зв`язку із чим спірні ППР скасуванню не підлягають, а позов має бути залишений без задоволення.

Позивачем подано до суду відповідь на відзив, в якій позивач просить задовольнити позовні вимоги у повному обсязі, зазначає про те, що доводи відзиву не спростовують висновків позовної заяви.

За згодою сторін суд перейшов до розгляду справи за наведеним позовом у порядку письмового провадження на підставі наявних у справі матеріалів.

Дослідивши матеріали справи судом було встановлено наступне.

Центральним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «АДМ ЮКРЕЙН» (код ЄДРПОУ 20()27449) з питання законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та від`ємного значення податку на додану вартість, яке становить 100 тис. грн по декларації з податку на додану вартість за листопад 2022р. (від 19.12.2022р. вх.№9273037895) з урахуванням періодів декларування від`ємного значення та поданих уточнюючих розрахунків.

За результатами проведеної перевірки складено акт перевірки №472/Ж5/31-00-04-02- 01/20027449 від 17.03.2023 (далі - акт перевірки), яким встановлено порушення позивачем вимог п. 44.1 ст. 44, пп. 198.1, п. 198.2, 198.3, 198.5, 198.6 ст. 198, п. 200.1, п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України (далі - ПК України).

Висновки перевірки відповідач обґрунтовує неможливістю підтвердити походження товарів та послуг, отриманих позивачем від таких контрагентів, як:

1) ТОВ Фірма «Адверс» (код ЄДРПОУ 40387906);

2) ТОВ «Комерс Сіті Дніпро» (код ЄДРПОУ 41568766);

3) ТОВ «МЕГА-БУД ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 44545521);

4) ТОВ «МЕГА-БУД УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 41159183);

5) ТОВ «ОЛВІ ГРУП УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 42759122);

6) ТОВ «ТРАНС КОМПАНІ» (код ЄДРПОУ 38047993);

7) СТОВ «Мрія» (код ЄДРПОУ 30820612).

На підставі висновків акту перевірки ЦМУ ДПС по роботі з ВПП винесено податкові повідомлення-рішення 20.04.2023р. №757/Ж10/31-00-04-02-01 про зменшення суми бюджетного відшкодування на 29 933 977 грн. та на 14 966 988,50 грн. за штрафними санкціями, №758/Ж10/31-00-04-02-01 про зменшення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду на суму 222 017,00 грн.

Не погоджуючись із правомірністю оскаржуваних ППР, позивач звернувся до суду із наведеним позовом з метою їх оскарження в судовому порядку.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Вирішуючи даний спір, з огляду на аргументацію позивача, суд враховує, що згідно п. 44.1 статті 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Водночас статтею 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» №996-XIV від 16.07.1999р. визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

З урахуванням викладеного для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

Згідно зі статтею 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996-XIV від 16.07.1999 господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.

Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Вимога щодо реальних змін майнового стану платника податків як обов`язкова ознака господарської операції кореспондує з нормами Податкового кодексу України.

Згідно приписів підпункту 14.1.27 пункту 14.1 статті 14 ПК України, витрати - це сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов`язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).

Господарська діяльність - це діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема, за договорами комісії, доручення та агентськими договорами (підпункт 14.1.36 пункт 14.1 статті 14 ПКУ).

Податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу (підпункт 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 ПКУ).

Для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту (пункт 44.1 статті 44 ПКУ).

Витрати, що враховуються при обчисленні об`єкта оподаткування, складаються із: витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6 - 138.9, підпунктами 138.10.2 - 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті: інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу; крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу (пункт 138.1 статті 138 ПКУ).

Витрати, які враховуються для визначення об`єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу (пункт 138.2 статті 138 ПКУ).

До складу витрат не включаються витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку (підпункт 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 ПКУ).

Право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу (пункт 198.1 статті 198 ПКУ).

Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною (пункт 198.2 статті 198 ПКУ).

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду (пункт 198.3 статті 198 ПКУ).

Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними або оформленими з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу) (пункт 198.6 статті 198 ПКУ).

Платник податку зобов`язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках певні обов`язкові реквізити (пункт 201.1 статті 201 ПКУ).

Згідно приписів частини 2 статті 3 Закону №996-XIV, бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи (частина 1 статті 9 Закону №996-XIV).

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (частина 2 статті 9 Закону №996-XIV).

Згідно позиції Верховного Суду, викладеної у поставі від 15.05.2020р. (справа №823/1538/16), умовами реалізації права платника на формування об`єкта оподаткування податком на прибуток та податкового кредиту з податку на додану вартість є фактичне придбання товарів (робіт, послуг) з метою їх використання в оподатковуваних операціях у межах власної господарської діяльності платника податку та наявність первинних документів оформлених у відповідності з вимогами чинного законодавства, на підтвердження факту понесення витрат на їх придбання.

При цьому, наслідки в податковому обліку платника створюють лише реально вчинені господарські операції, тобто такі, що пов`язані з рухом активів, зміною зобов`язань чи власного капіталу платника, та відповідають змісту, відображеному в укладених платником податку договорах.

Необґрунтована податкова вигода характеризується відсутністю фактичного виконання господарських операцій, здійсненням операцій без ділової мети та обліком операцій безвідносно до їх реального економічного змісту, узгодженістю дій покупця та постачальника для штучного створення умов бюджетного відшкодування.

Якщо певна господарська операція не відбулася чи відбулася не за тим її змістом, який відображений в укладених платником податку договорах, то це є підставою для застосування відповідних наслідків у податковому обліку. З`ясовуючи обставини реальності вчинення господарської операції, слід ретельно перевіряти доводи контролюючого органу про фактичне нездійснення господарської операції, викладені в актах перевірки або зафіксовані іншими доказами.

Документи та інші дані, що спростовують реальність здійснення господарської операції, яка відображена в податковому обліку, повинні оцінюватися з урахуванням специфіки кожної господарської операції - умов перевезення, зберігання товарів, змісту послуг, що надаються, тощо.

При вирішенні спорів щодо правомірності формування платниками податків своїх даних податкового обліку, зокрема, якщо предметом спору є достовірність первинних документів та підтвердження інших обставин реальності відображених у податковому обліку господарських операцій, суди повинні враховувати, що, обов`язок доведення відповідних обставин у спорах між особою та суб`єктом владних повноважень покладається на суб`єкта владних повноважень, якщо він заперечує проти позову.

У разі надання контролюючим органом доказів, які в сукупності з іншими доказами у справі свідчать, що документи, на підставі яких платник податків задекларував податковий кредит та сформував витрати, містять інформацію, що не відповідає дійсності, платник податків має спростовувати ці доводи.

Також платник податків при виборі контрагента та укладенні з ним договорів має керуватись і належною обачністю, оскільки від цього залежить подальше фактичне виконання таких договорів, отримання прибутку та права на отримання певних преференцій, зокрема, формування витрат та податкового кредиту з податку на додану вартість.

Про відсутність реального характеру відповідних операцій можуть свідчити, зокрема, наявність таких обставин: неможливість здійснення платником податку зазначених операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна або обсягу матеріальних ресурсів, економічно необхідних для виробництва товарів, виконання робіт або послуг, нездійснення особою, яка значиться виробником товару, підприємницької діяльності, відсутність у платника податку необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського або технічного персоналу, основних коштів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів, здійснення операцій з товарно-матеріальними цінностями, які не вироблялися або не могли бути вироблені в обсязі, зазначеному платником податку в документах обліку.

На підтвердження фактичного здійснення господарських операцій, платник повинен мати відповідні первинні документи, які мають бути належно оформленими, містити всі необхідні реквізити, бути підписані уповноваженими особами та, які в сукупності з встановленими обставинами справи, зокрема, і щодо можливостей здійснення господарюючими суб`єктами відповідних операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна, обсягу матеріальних та трудових ресурсів, економічно необхідних для виконання умов, обумовлених договорами, мають свідчити про беззаперечний факт реального вчинення господарських операцій, що і є підставою для формування платником податкового обліку.

Недоведеність фактичного здійснення господарської операції позбавляє первинні документи юридичної значимості для цілей формування податкової вигоди, а покупця - права на формування цієї податкової вигоди навіть за наявності правильно оформлених за зовнішніми ознаками та формою, але недостовірних та у зв`язку з цим юридично дефектних первинних документів, та незважаючи на наявність у платника податку доказів сплати продавцеві вартості товарів/послуг, якщо рух коштів не забезпечений зв`язком з господарською діяльністю учасників цих операцій. При цьому, відсутність ділової мети також є підставою для відмови у наданні податкової вигоди.

Як встановлено судом, в Акті перевірки №472/Ж5/31-00-04-02-01/20027449 від 17.03.2023р., висновки якого послугували підставою для винесення спірних ППР, вказано на те, що перевіркою не підтверджено реальність здійснення позивачем господарських операцій з контрагентами: ТОВ ФІРМА «АДВЕРС», ТОВ «Комерс Сіті Дніпро», ТОВ «МЕГА-БУД ІНВЕСТ», ТОВ «МЕГА-БУД Україна», ТОВ «ОЛВІ ГРУП Україна», ТОВ «Транс компані», СТОВ «Мрія».

Досліджуючи господарські операції позивача з вказаними контрагентами на предмет реальності їх здійснення, суд враховує наступне.

Щодо фінансово - господарських відносин позивача з ТОВ ФІРМА «АДВЕРС» (ЄДРПОУ 40387906).

Позивачем відображено в складі рядку 16.1 розділу 11 «Податковий кредит», рядку 19 та 20.2 розділу ІІІ «Розрахунки за звітний період» податкової декларації з податку на додану вартість за листопад 2022 року суми податку на додану вартість по взаємовідносинам ТОВ ФІРМА «АДВЕРС" (ЄДРПОУ 40387906) - 2 693 625,62 грн. (перелік податкових накладних, що приймають участь у формуванні податкового кредиту з періодом виписки січень - липень 2022 року відображено на стор. 7-8 акта перевірки).

Комісією регіонального рівня відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019р. №1165 прийняті рішення щодо ТОВ ФІРМА «АДВЕРС»:

- від 17.08.2022р. №30997 про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (п.8 Критеріїв ризиковості платника податку встановлено операції з реалізації товарів (послуг) платникам податків з ознаками ризиковості, а саме: ТОВ «АГРО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ СПІВДРУЖНІСТЬ Україна», ТОВ «САНДЕРО», ТОВ «Приморський», ТОВ «АГРІКОЛЬ-САМАРА», ТОВ «АГРОПРОМИСЛОВИЙ КОМПЛЕКС "СПАСЬКИЙ», ПП «АГРОХОЛДИНГ "НАДІЙНИЙ»);

- від 29.11.2022р. №43477 про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (п.8 Критеріїв ризиковості платника податку встановлено операції з придбання товарів (послуг) у платників податків з ознаками ризиковості, а саме: ТОВ «САНДЕРО» (код 40390886). Придбання: Нерухоме майно, зерносклад, Побутовий корпус, конюшня, Гараж, будинок, сарай, тощо; ТОВ «Агрома» (код 24471767). Придбання: соняшник врожаю 2021 року. встановлено операції з реалізації товарів (послуг) платникам податків з ознаками ризиковості, а саме: ТОВ «САНДЕРО» (код 40390886). Реалізація: транспортні послуги по перевезенню, послуги з надання оренди нерухомого майна, відвантаження авто (соняшник некласний), приймання (кукурудза), тощо.

Проведеною перевіркою встановлено факти виписки ТОВ ФІРМА «АДВЕРС» податкових накладних з номенклатурою: «Приймання (Соняшник некласний)» протягом серпня 2021 - липня 2022 року на загальну метричну вагу - 80245 т., вт. ч від неплатників ПДВ - 39706 т., або 49,5 відсотка та від ТОВ «ЕНТУРІС» (ЄДРПОУ 42930201) - 27060 т. або 33,8 відсотка від загальної кількості прийнятого соняшника.

Під час перевірки встановлено, шо у ТОВ «ЕНТУРІС» відсутнє придбання як соняшника так і будь-яких сільськогосподарських культур. ТОВ «ЕНТУРІС» не є сільськогосподарським товаровиробником та згідно Державного реєстру речових прав відсутнє майно, в т. ч. і земельні ділянки.

Згідно відомостей про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору ТОВ «ЕНТУРІС» кількість штатних працівників - одна особа, ОСОБА_1 , яка є директором і бухгалтером в одній особі.

ТОВ «ЕНТУРІС» протягом 2022 року інших видів нарахувань та виплат, згідно поданої звітності, не здійснював.

Проведеною перевіркою встановлено придбання ТОВ «ЕНТУРІС» лише послуг елеватора ТОВ ФІРМА «АДВЕРС» (ЄДРПОУ 40387906). Згідно даних Єдиного реєстру податкових накладних відсутнє придбання сільськогосподарських культур, в т. ч. і у неплатників ПДВ. Будь- яка реалізація товарів - послуг відсутня.

Проведеною перевіркою встановлено факти виписки ТОВ ФІРМА «АДВЕРС» податкових накладних по прийманню соняшника (83 відсотка від загальної кількості прийнятого соняшника врожаю 2021 року) без встановлення факту його фактичного походження (вирощення).

Згідно наданих до перевірки складських квитанцій відображено на стор. 10 акта перевірки) встановлено переоформлення соняшника некласного на різних складах.

Для підтвердження/спростування фактів неправомірного внесення до первинних документів даних по господарським операціям до ДП «Держреєстри України» в ході проведення перевірки направлено відповідний запит.

Щодо фінансово - господарських відносин позивача з ТОВ «Комерс Сіті Дніпро» (код ЄДРПОУ 41568766).

Позивачем відображено в складі р. 10.3, 16.1 розділу ІІ «Податковий кредит» податкової декларації з податку на додану вартість за листопад 2022 року на суму ПДВ періоду взаємовідносин листопад 2022р. - 609 775,30 грн., жовтень 2022 року - 13 162 184,9 грн. (перелік податкових накладних, що приймають участь у формуванні податкового кредиту відображено на стор. 12-13 акта перевірки).

Під час встановлено, що ТОВ «АДМ ЮКРЕИН» є замовником послуг з перевезення сільськогосподарської продукції. Відправником згідно залізнодорожних накладних виступає ТОВ «Комерс Сіті Дніпро». При цьому станцією та залізницею відправлення виступаютьнаселені пункти, які наближені до елеваторів, де зберігається сільськогосподарська продукція, а саме: станція Мирова - Мирівський елеватор №1;

- станція Балівка - ТОВ «Імперія Грандіс»;

- станція Пятихатки - Пятихатський комплекс;

- станція Новомосковськ-Дніпровський - ТОВ «Павлоградзернопродукт» Новомосковський елеватор;

- станція Верхньодніпровськ - ТОВ «Новомиколаївський елеватор»; станція Сагайдак - ТОВ «Сагайдацьке ХПП».

У відповідності до п. 2.1.3 Договору №Д-10/22 від 01.08.2022р. про транспортно експедиторське обслуговування замовник зобов`язаний надати виконавцю на підставі довіреності виконавця складський документ від зернового елеватора. В ході перевірки від ТОВ «АДМ ЮКРЕИН» не надійшло складських документів, які б підтверджували походження транспортованої продукції або посилань на них в наданих первинних документах, що свідчить про невиконання положень цього пункту Договору.

Згідно проведеного аналізу Єдиного реєстру податкових накладних та наданих до перевірки первинних документів встановлено придбання позивачем з вересня по листопад 2022 послуг зберігання, оформлення складської квитанції, зважування вагонів та відвантаження зернових культур у вищезазначених суб`єктів господарювання. Відсутнє придбання послуг приймання, переоформлення зернових, що є невід`ємноючастиною діяльності зернових терміналів та засвідчує перш за все походження сільськогосподарської продукції, розкриває інформацію про постачальників зернових на елеватор, здійснення актів приймання-передачі зернових, інших видів операцій.

Надані до перевірки первинні документи, а саме: акти виконаних робіт, залізно - дорожні накладні, додаткові угоди до договору №Д-10/22 від 01.08.2022р. не містять інформації про походження перевезеної продукції, так, в акті №46 виконаних робіт від 17.10.2022р. зазначено лише додаткова угода до зазначеного акту, замовника -ТОВ «АДМ ЮКРЕИН», Платника ТОВ «Комерс Сіті Дніпро», станцію завантаження, станцію відвантаження, інформація про первинного постачальника зернових - відсутня. В залізнодорожних накладних зазначено платника - ТОВ «Комерс Сіті Дніпро», станцію відправлення, станцію призначення, інформація про походження зернових - відсутня.

Відповідно до ст. 36 Закону України «Про зерно та ринок зерна в Україні» від 04.07.2002р. (із змінами і доповненнями) зернові склади зобов`язані вести реєстр зерна, прийнятого на зберігання. Відповідно до Закону України «Про зерно та ринок зерна в Україні» від 04.07.2002р. (із змінами і доповненнями) п. 10 Розділу І визначено «зберігання зерна - комплекс заходів, які включають приймання, доробку, зберігання та відвантаження зерна».

Відповідно до Закону №37-4 п. 10 розділу І визначено «зберігання зерна - комплекс заходів, які включають приймання, доробку, зберігання та відвантаження зерна».

Пунктом 21 розділу І Закону №37-4, визначено «реєстр зерна (заставного зерна) - система обліку інформації про зерно (заставне зерно), що прийняте зерновими складами на зберігання у визначеному обсязі й до визначеного строку».

Пунктом 22 Розділу І Закону №37-4 визначено «реєстр складських документів на зерно - система обліку інформації про видані зерновим складом складські документи на зерно та володільців таких документів».

Відповідно до ст. 27 Закону №37-4, зерновий склад зобов`язаний зберігати зерно протягом строку, встановленого у договорі складського зберігання зерна.

Перед прийманням зерна кожен поклажедавець має укласти з елеватором договір зберігання. Зерно доставляється на елеватор автомобільним, залізничним чи водним транспортом. А тому на кожну операцію приймання поклажедавець має надати товарно-транспортну накладну, залізничну накладну або коносамент. Якщо ТТН не надали, складають акт, в якому зазначають: найменування поклажедавця, номера транспортних засобів, виду зерна, установленої маси вантажу і виду надходження.

Маса автомобіля до розвантаження (брутто), після (тара) і фактична фізична маса прийнятого зерна (нетто) записується комірником елеватора, а якість лаборантом безпосередньо в товаросупровідні документи, надані перевізником поклажедавця, ТТН тощо. Один примірник такого документа залишається на елеваторі, інші з підписом комірника, вагаря повертаються перевізникові.

Таким чином, в ході перевірки не отримано інформації про послуги з приймання продукції від первинного постачальника, її переоформлення на елеваторах на адресу ТОВ «АДМ ЮКРЕЙН», походження перевезеної сільськогосподарської продукції, здійсненої ТОВ «Комерс Сіті Дніпро», що є запорукою підтвердження законності її походження.

ТОВ «Комерс Сіті Дніпро» не був самостійним надавачем послуг з транспортного обслуговування, так як у платника згідно форми 20 ОПП обліковується лише офіс в м. Дніпропетровськ, основних засобів в розмірі 10,1 тис. грн.

Згідно аналізу Єдиного реєстру податкових накладних платник придбавав послуги з транспортно-експедиторського обслуговування в декількох суб`єктів господарювання. Серед них - ТОВ «КОРД АВТО» (код ЄДРПОУ 44086705).

ТОВ «КОРД АВТО» (код ЄДРПОУ 44086705) перебуває на обліку в ГУ ДПС у Волинській області, (м. Нововолинськ).

Вид діяльності - 49-41 вантажний автомобільний транспорт. Зміни в КВЕД щодо основного виду діяльності внесено 24.10.2022р. - 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.

Згідно форми 20 ОПП в підприємства перебувають на обліку автомобілі, вантажні автомобілі, автостоянка, склад-термінал, відсутні залізнодорожні вагони для перевезення вантажів, зокрема сільськогосподарської продукції, відсутнє придбання послуг оренди вагонів залізнодорожнього призначення. За період вересень-жовтень платником придбано послуги місця доставки, стоянка транспортного засобу на час проведення митного оформлення товарів, транспортні послуги по перевезенню вантажу автомобілем, послуги перевезення вантажів автомобілем. Платник не придбавав послуг з транспортно-експедиторського обслуговування залізничним транспортом, є самостійним виконавцем зазначених послуг.

Разом з тим, ТОВ «КОРД АВТО» формує податковий кредит та суму ліміту з ПДВ для виписки податкових накладних по операціям з придбання імпортованих тягачів та напівпричепів від ТОВ «Лембер Транс» (44013616).

ТОВ «Лембер Транс» (44013616) Комісією регіонального рівня відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1165, у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Чисельність працюючих (згідно даних звітності 4ДФ ) - 4 працівники, що свідчить про недостатність персоналу для здійснення трудомістких витрат з перевезення вантажів залізничним транспортом.

Платник протягом 2022-2023 років визначений Комісією регіонального рівня відповідно до пункту 19 зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, затвердженого постановою КМУ від 11.12.2019р. №l165, як такий, що по ньому присутня наявність у контролюючих органів податкова інформація, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій: придбання товарів від ризикових контрагентів протягом 2021-2022 років, а також здійснення платником ризикових операцій: реалізація товарів (робіт, послуг) на ризикових контрагентів протягом 2021-2022 років: рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 04.10.2022р. №7428859/44086705, від 12.01.2023р. №8070555/44086705, від 10.01.2023р. №8060385/44086705.

Платник протягом 2022-2023 років визначений Комісією регіонального рівня відповідно до пункту 19 зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, затвердженого постановою КМУ від 11.12.2019р. №1165, як такий, що по ньому присутня наявність у контролюючих органів податкова інформація, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій: придбання товарів від ризикових контрагентів протягом 2021-2022 років, а також здійснення платником ризикових операцій: реалізація товарів (робіт, послуг) на ризикових контрагентів протягом 2021-2022 років: рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 04.10.2022р. №7428859/44086705, від 12.01.2023р. №8070555/44086705, від 10.01.2023р. №8060385/44086705.

Згідно даних Єдиного реєстру податкових накладних, по взаємовідносинах ТОВ «Kромepc Сіті Дніпро» з ТОВ «КОРД АВТО» у жовтні 2022 року виписано та зареєстровано податкові накладні з перевезення насіння ріпаку врожаю 2022 року залізничним транспортом, що приймають участь у формуванні податкового кредиту (перелік податкових накладних відображено на стор. 17-19 акта перевірки).

Зважаючи на вищевикладене, факт надання послуги транспортного експедирування перевезень вантажів залізничним транспортом, визначеного умовами договору від першого посередника ТОВ «Комерс Сіті Дніпро» на ТОВ «АДМ ЮКРЕЙН» згідно виписаних та зареєстрованих податкових накладних, не підтверджується.

Враховуючи зазначене, залишається не підтвердженим факт надання послуги транспортного експедирування перевезень вантажів залізничним транспортом від ТОВ «Комерс Сіті Дніпро» на адресу ТОВ «АДМ ЮКРЕЙН» згідно виписаних податкових накладних згідно комплексної ставки за транспортно - експедиторське обслуговування по перевезенню сільськогосподарської продукції (врожай 2022р.) призначенням ст. ОДЕСА-ПОРТ (ЕКСП.) на загальну суму 42 993 128,5 грн., в т. ч ПДВ 7 165 521,00 грн.

Щодо фінансово - господарських відносин позивача з ТОВ «МЕГА-БУД ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 44545521).

Згідно додатку 3 «Розрахунок суми бюджетного відшкодування» до податкової Декларації з податку на додану вартість за листопад 2022 року, сума ПДВ заявленадо бюджетного відшкодування по взаємовідносинах ТОВ «МЕГА-БУД ІНВЕСТ» становить 1 594 725,75 грн. ПДВ (перелік податкових накладних, що приймають участь у формуванні податкового кредиту та суми заявленої до відшкодування відображено на стор. 21-21 акта перевірки).

ТОВ «АДМ ЮКРЕИН» по взаємовідносинам з автомобільним перевізником ТОВ «МЕГА- БУД ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 44545521) надано генеральний договір №23/09/22 про надання послуг з автоперевезення від 23.09.2022р. (далі - генеральний договір, додаткові угоди до нього, акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) та товарно-транспортні накладні на перевезення сільськогосподарської продукції.

За результатами співставлення наданих ТТН та даних звіту 4-ДФ за перший місяць IV кварталу 2022р. (жовтень 2022р.) по ТОВ «МЕГА-БУД ІНВЕСТ» встановлено, що в таких ТТН водіями переважно є особи, які не є працівниками ТОВ «МЕГА-БУД ІНВЕСТ». Так, з 18 водіїв, лише 5 осіб ( ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 ) рахуються працівниками ТОВ «МЕГА-БУД ІНВЕСТ» відповідно до податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, згідно задекларованих платником даних звіту 4-ДФ за IV квартал 2022р.

Згідно даних 4-ДФ за ІІІ квартал 2022р. середня кількість штатних працівників складала 8 осіб, виплат за ознакою доходу 157 (дохід, виплачений самозайнятій особі) фізичним особам - підприємцям, які мають вид діяльності, пов`язаний з перевезенням вантажів, не встановлено, 3а даними Єдиного реєстру податкових накладних за 2022р. ТОВ «МЕГА-БУД ІНВЕСТ» також не придбавало послуг з перевезення.

Згідно інформації Реєстру МВС «Відомості про транспортні засоби та їх власників» ТОВ «МЕГА-БУД ІНВЕСТ» не має зареєстрованих транспортних засобів.

При цьому, ТОВ «МЕГА-БУД ІНВЕСТ» формує суму ліміту для виписки податкових накладних, в т. ч. за рахунок оформлення операцій з придбання у значній кількості будівельних матеріалів на суму ПДВ 728,7 тис. грн, в т. ч. цегли керамічної на суму ПДВ 485,7 тис. грн., в т. ч·. придбаної у ТОВ «МЕГА-БУД Україна» (код ЄДРПОУ 41159183), при цьому, придбання відповідних будівельних послуг для використання будівельних матеріалів не встановлено. Реалізація ТОВ «МЕГА-БУД ІНВЕСТ» будівельних матеріалів складає лише 195 тис. грн. ПДВ, різниця (залишок по оформленим операціям з придбання будівельних матеріалів) використовується для формування суми ліміту для виписки податкових накладних та суми податкового кредиту з ПДВ з метою мінімізації податкових зобов`язань з ПДВ.

Згідно баз даних ДПС встановлено, що керівник ТОВ «МЕГА-БУД ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 44545521) ОСОБА_7 є відповідно керівником ТОВ «МЕГА-БУД Україна» (код ЄДРПОУ 41159183), а засновник ТОВ «МЕГА-БУД ІНВЕСТ» - ОСОБА_8 є відповідно засновником ТОВ «МЕГА-БУД Україна» (код ЄДРПОУ 41159183). При цьому, ТОВ «МЕГА-БУД Україна» (код ЄДРПОУ 41159183) в вересні - жовтні 2022р. звільнило всіх правників, мало подібний тип (схему) діяльності та формування суму ліміту для виписки податкових накладних, в т. ч. за рахунок оформлення операцій з придбання будівельних матеріалів.

Комісією регіонального рівня відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1165, прийнято рішення від 10.08.2022р. №103285 про відповідність ТОВ «МЕГА-БУД Україна» (код ЄДРПОУ 41159183) пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку: «У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній / розрахунку коригування».

Зазначені дії зі створення нового суб`єкта господарювання - ТОВ «МЕГА-БУД ІНВЕСТ» тим же засновником та керівником має на меті уникнення податкової відповідальності за оформлення фінансово - господарських операцій, які не мають реального характеру.

ТОВ «МЕГА-БУД ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 44545521) оформлювались операції щодо перевезення сільськогосподарської продукції із зазначенням в ТТН в якості водіїв осіб, які переважно не мають відношення до ТОВ «МЕГА-БУД ІНВЕСТ» та які, відповідно до поданого ТОВ «МЕГА-БУД ІНВЕСТ» за IV квартал 2022р. податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, не можуть бути фізичними особами - підприємцями або їх працівниками.

Щодо фінансово - господарських відносин Позивача з ТОВ «МЕГА-БУД Україна» (код ЄДРПОУ 41159183).

Згідно додатку 3 «Розрахунок суми бюджетного відшкодування» до податкової Декларації з податку на додану вартість за листопад 2022р., сума ПДВ заявлена до бюджетного відшкодуванняпо взаємовідносинах ТОВ "МЕГА-БУД УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ 41159183) становить 3 707 537,33 грн. ПДВ (перелік податкових накладних, що приймають участь у формуванні податкового кредиту та суми заявленої до відшкодування відображено на стор. 29-38 акта перевірки).

ТОВ «АДМ ЮКРЕЙН» по взаємовідносинам з автомобільним перевізником ТОВ «МЕГА-БУД Україна» надано генеральний договір №l5/l l/19 про надання послуг з перевезення від 15.11.2019р. (далі - генеральний договір, додаткові угоди до нього, акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) та товарно-транспортні накладні на перевезення сільськогосподарської продукції.

Під час перевірки наданих позивачем товарно-транспортних накладних (відображені на стор. 51-52 акта перевірки) вантажовідправником та кінцевим отримувачем рахується ТОВ «АДМ ЮКРЕЙН», автомобільним перевізником зазначено - ТОВ «МЕГА-БУД Україна».

За результатами співставлення наданих до перевірки ТТН та даних звіту 4-ДФ за І-ІІІ квартал 2022р. по ТОВ «МЕГА-БУД Україна» встановлено, що в таких ТТН водіями переважно є особи, які не є працівниками ТОВ «МЕГА-БУД Україна». Так, з 21 водія, лише 2 ( ОСОБА_9 та ОСОБА_10 ) рахуються працівниками ТОВ «МЕГА-БУД Україна».

Згідно даних 4-ДФ за ІІІ квартал 2022р. середня кількість штатних працівників складала 5 осіб, виплат за ознакою доходу 157 (дохід, виплачений самозайнятій особі) фізичним особам - підприємцям, які мають вид діяльності, пов`язаний з перевезенням вантажів, не встановлено.

Згідно баз даних ДПС України ТОВ «МЕГА-БУД Україна», перебуває на податковому обліку в ГУ ДПС у Вінницькій області.

Згідно інформації Реєстру МВС «Відомості про транспортні засоби та їх власників» ТОВ «МЕГА-БУД Україна» не має зареєстрованих транспортних засобів.

За даними Єдиного реєстру податкових накладних за 2022 рік ТОВ «МЕГА-БУД Україна» переважно не придбавало послуг з перевезення, сума придбання послуг перевезення у іншого суб`єкта господарювання складає 1 390 тис. грн., в т. ч. ПДВ 231,7 тис. грн., що не може компенсувати недостатню кількість штатного персоналу, задіяного в перевезенні сільськогосподарської продукції для ТОВ «АДМ ЮКРЕЙН».

При цьому, за зазначений період ТОВ «МЕГА-БУД Україна» формувало суму ліміту для виписки податкових накладних, в т. ч. за рахунок оформлення операцій з придбання у значній кількості (більше 35 відс. ПК) будівельних матеріалів на загальну суму 15 473,3 тис. грн., в т. ч. ПДВ 2 578,7 тис. грн., при цьому, придбання відповідних будівельних послуг не встановлено.

Комісією регіонального рівня відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1165, прийнято рішення від 10.08.2022р. №103285 про відповідність ТОВ «МЕГА-БУД Україна» пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку: «У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/ розрахунку коригування».

Надані до перевірки первинні документи, а саме: договір №15/l l/19 від 15.11.2019р., додаткові угоди, акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) та товарно-транспортні накладні інформації про походження та первинного постачальника перевезеної продукції.

Щодо фінансово-господарських відносин позивача з ТОВ «ОЛВІ ГРУП УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 42759122).

ТОВ «АДМ ЮКРЕИН» відображено в складі р. 10.3, 16.1 розділу ІІ «Податковий кредит» податкової декларації з податку на додану вартість за листопад 2022р. на суму ПДВ періоду взаємовідносин серпень 2022р. - 423 328,00 грн., вересень 2022р. - 1 502 577,00 грн., жовтень 2022 -

1 929 905,00 грн., листопад 2022 - 343 734,00 грн. (перелік податкових накладних відображено на стор. 55-56 акта перевірки).

До перевірки ТОВ «АДМ ЮКРЕЙН» (код ЄДРПОУ 20027449) по взаєморозрахунках з ТОВ «ОЛВІ ГРУП УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 42759122) надано наступні документи:

- генеральний договір №30/07 про надання послуг автоперевезення від 30.07.2022р.;

- додаткові угоди до генерального договору;

- акти виконаних робіт про надання транспортно-експедиторського обслуговування;

- товарно транспортні накладні згідно актів наданих послуг.

Проведеною перевіркою товарно-транспортних документів, в частині заповнення інформації про зазначених в документах водіїв, їх прізвищ, імені та по-батькові та подану звітність 4ДФ, податковий розрахунок суми доходу нарахованого на користь фізичних осіб ТОВ «ОЛВІ ГРУП УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 42759122) встановлено, що зазначені в ТТН прізвища водіїв відсутні в податковому розрахунку сум доходу нарахованого на користь фізичних осіб.

ТОВ «ОЛВІ ГРУП УКРАЇНА» в своїй діяльності частину послуг з транспортного обслуговування придбає в інших платників: всього 46 суб`єктів господарювання, з них найбільші: ТОВ «ПРОФІ ТРАНС МЕНЕДЖМЕНТ» (код 42511270), ТОВ «ЧОРНОМОРСЬКА ТОПЛИВНА КОМПАНІЯ» (код 39976466), ТОВ «ТРЕЛЕР Україна» (код 43152525).

Проте, в наданих до перевірки товарно-транспортних накладних перевізником зазначено саме ТОВ «ОЛВІ ГРУП УКРАЇНА».

Крім того, ТОВ «ОЛВІ ГРУП УКРАЇНА» допущено порушення норм Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань здійснення габаритно-вагового контролю» від 03.06.2021р. №1534-IX в частині завищення допустимого обсягу його перевезення, зазначеного ввідомостях про вантаж, що свідчить про допущення платником надання недостовірної інформації в облікових регістрах бухгалтерського обліку.

Згідно даних реєстру МВС «Відомості про транспортні засоби та їх власників» ТОВ «ОЛВІ ГРУП УКРАЇНА» має всього 8 транспортних засобів, з яких: 2 легкових автомобілі марки ВАЗ та FIAТ. 4 вантажні автомобілі МАН та 2 причепи - ALI RIZA USTА та Schmitz.

Такимчином,враховуючи зазначене вище, встановлено неможливість реального здійснення зазначених операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна або обсягу матеріальних ресурсів, економічно необхідних длявиробництватоварів, нездійснення особою, яка значиться виробником товару, а саме: відсутність необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності у зв`язку з відсутністю управлінського або технічного персоналу, основних засобів, виробничих активів, транспортних засобів.

Щодо фінансово-господарських відносин позивача з ТОВ «Транс компані» (код ЄДРПОУ 38047993).

ТОВ «АДМ ЮКРЕИН» відображено в складі р. 10.3, 16.1 розділу 11 «Податковий кредит» податкової декларації з податку на додану вартість за листопад 2022р. на суму ПДВ 1 698 879,86 грн. періоду взаємовідносин жовтень 2022р. - 1 350 206,65 грн., листопад 2022р. - 348 673,21 грн. (перелік податкових накладних, що приймають участь у формуванні податкового кредиту на стор. 61-62 акта перевірки).

ТОВ «АДМ ЮКРЕИН» по взаєморозрахунках з ТОВ «Транс компані» надано: генеральний договір №2/21 про надання послуг автоперевезення від 01.07.2021р., додаткові угоди до генерального договору, акти надання послуг, товарно-транспортні накладні згідно актів наданих послуг.

За результатами співставлення ТТН та згідно актів надання послуг №5293, №5268, та даних звіту 4-ДФ 3а 4 квартал 2022р. по ТОВ «Транс компані» встановлено, що в таких ТТН водіями переважно є особи, які не є працівниками ТОВ «Транс компані».

Щодо фінансово - господарських відносин позивача з СТОВ «Мрія» (код ЄДРПОУ 30820612).

Проведеною перевіркою встановлено, що у СТОВ «Мрія» відсутнє придбання послуг з обробки, культивації, збирання, внесення добрив тощо, з оренди будь-якого майна, придбання будь-яких комунальних послуг, послуг зберігання, послуг елеватора (приймання сушіння, очистки, аналізу, складання складських квитанцій тощо).

До перевірки надано товарно-транспортні накладні з перевезення сільськогосподарської продукції врожаю 2021- 2022р. на адресу ТОВ «Новотех-Термінал» м. Одеса; ТОВ «Сервіс Грейн» м. Арциз, Одеської області; ТОВ «Укрелеваторпром», вул. Чорноморського козацтва, буд.52/1, м. Одеса, ПРАТ «АДМ Іллічівськ», Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Транспортна, буд.26.

В ході перевірки заповнення основних рядків ТТН встановлено невідповідність номеру причепу (напівпричепу) відповідному обсягу перевезеного вантажу згідно Реєстру МВС «Відомості про транспортні засоби та їх власників» (перелік ТТН на стор. 72 акта перевірки).

СТОВ «Мрія» не виконано умови п. 4.2. Договорів купівлі-продажу сільськогосподарської продукції укладених з ТОВ «АДМ ЮКРЕИН». Під час перевезення товару постачальник зобов`язаний дотримуватись габаритно-вагових параметрів транспортного засобу у відповідності з встановленими нормативами, визначеними чинним законодавством України.

Крім того, у всіх зазначених ТТН перевізником зазначено СВК «СТАВРОВСЬКИИ» (код ЄДРПОУ 03767245), проте згідно аналізу бази ЄРПН відсутнє надання транспортних послуг цим підприємством на адресу СТОВ «Мрія» протягом зазначеного періоду.

СВК «СТАВРОВСЬКИЙ» (код ЄДРПОУ 03767245) платник ПДВ з 2017р., номер свідоцтва 200306934 з 01.01.2017р. Основним видом діяльності підприємства є вирощування зернових культур.

Зважаючи на вищевикладене, факт надходження товару «Насіння ріпаку врожаю 2022 року» до місця поставки, визначеного умовами договору, згідно наданих первинних документів сільськогосподарської продукції від СТОВ «Мрія» на ТОВ «АДМ ЮКРЕЙН» згідно виписаних та зареєстрованих податкових накладних, не підтверджується.

Суд зауважує на тому, що доводи позивача зводяться до посилань на норми, які визначають його позивача та наділяють його повноваженнями щодо ведення податкового обліку, а також на обставини, які на думку позивача, свідчать про правомірність формування ним валових витрат та податкового кредиту.

Вирішуючи спір, враховуючи встановлені контролюючим органом під час проведення перевірки обставини щодо відсутності належного документального підтвердження фактичного проведення вказаних вище господарських операцій, з огляду на недоліки в оформленні первинних документів та наявності у них інформації, що не відповідає дійсності, суд дійшов висновку про недостовірність задекларованих позивачем даних податкового обліку, що, відповідно, виключає право позивача формувати витрати та податковий кредит за такими операціями.

Суд на підставі належних та допустимих, дослідивши первинні документи, складені за наслідками взаємовідносин позивача з наведеними контрагентами, дійшов висновку про відсутність факту реального виконання спірних операцій, виходячи не лише з якогось окремого недоліку, а усіх доказів у їх сукупності.

Також, судом встановлено, що з огляду на відсутність необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької та економічної діяльності, контрагенти позивача не мали достатніх умов для ведення господарської діяльності такого роду, що в свою чергу унеможливлює реалізацію спірних товарів у відповідності до наданих позивачем бухгалтерських розрахунків.

Разом з тим, суд зауважує, що наявність у платника податкової накладної є обов`язковою, але не вичерпною підставою для визначення правильності формування податкового кредиту, адже правові наслідки у вигляді виникнення права платника податку на податковий кредит можуть мати лише реально вчинені господарські операції з придбання товарів (послуг) із метою використання таких товарів (послуг) в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності підприємства, а не саме лише оформлення відповідних документів.

Формальна наявність договору, податкової, видаткової накладної та товарно - транспортних документів, за встановлених у справі обставин, не є достатнім та беззаперечним документальним підтвердженням фактичного виконання договірних відносин, і не дає можливості суду дійти обґрунтованого й переконливого висновку про фактичне проведення господарських операцій. Первинні документи, зокрема, податкові накладні, не можуть бути свідченням фактичного виконання операцій з поставки за наявності у справі обставин, які виключають можливість такої поставки між суб`єктами.

За встановлених обставин суд погоджується з висновками контролюючого органу про те, що в даному випадку мають місце не окремі недоліки в оформленні первинних документів складних за результатом господарських операцій позивача з наведеними контрагентами, а відображення у них відомостей про господарські операції, фактичне здійснення яких документально належним чином не підтверджено. Відсутність належних документів, які б підтверджували товарність спірних операцій, їх суперечливість, оформлення з порушенням правил ведення бухгалтерського обліку, вказує на неправомірність формування за наслідками спірних операцій показників податкового обліку.

Таким чином, суд вважає правомірним прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, зважаючи на те, що витрати для цілей формування податкового кредиту з податку на додану вартість повинні бути підтверджені належними і допустимими первинними документами, які відображають реальність відповідних господарських операцій, і є підставою для формування податкового обліку платника податків.

Відтак, позовні вимоги ТОВ "АДМ ЮКРЕЙН" задоволенню не підлягають.

Враховуючи вимоги статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України та відсутність підстав для задоволення позову, судові витрати по справі не розподіляються.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

1. У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "АДМ ЮКРЕЙН" (місцезнаходження: 04070, м. Київ, вул. П. Сагайдачного, 16-А, код ЄДРПОУ 20027449) до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (місцезнаходження: 02068, м. Київ, вул. Кошиця, 3; код ЄДРПОУ 44082145) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, - відмовити.

2. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Марич Є.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.08.2024
Оприлюднено19.08.2024
Номер документу121055731
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них бюджетного відшкодування з податку на додану вартість

Судовий реєстр по справі —320/24706/23

Ухвала від 22.01.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 14.01.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Постанова від 14.01.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Постанова від 03.12.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Постанова від 03.12.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Рішення від 13.08.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Марич Є.В.

Ухвала від 22.02.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Марич Є.В.

Ухвала від 25.07.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Марич Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні