Рішення
від 08.08.2024 по справі 440/3095/24
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 серпня 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/3095/24

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бойка С.С.,

за участю:

секретаря судового засідання Проскурні Я.О.,

представника позивача Льопи О.В.,

представника відповідача Трофімченка В.О.

розглянув у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРАВІАСЕРВІС" до Головного управління ДПС в Полтавській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРАВІАСЕРВІС" звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС в Полтавській області в якій просить

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області №00028100701 від 28.02.2024 в частині збільшення суми податкового зобов`язання в сумі 149558,00 грн. та застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в сумі 37 389,00 грн;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області №00028110701 від 28.02.2024 про завищення залишку від`ємного значення податку на додану вартість в сумі 1158793,00 грн;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області №00028130701 від 28.02.2024 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в сумі 112 200,00 грн;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області №00028140701 від 28.02.2024 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в сумі 6 000,00 грн;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області №00028150701 від 28.02.2024 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в сумі 311 903,26 грн.

В обґрунтування позовних вимог Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРАВІАСЕРВІС» вказало про протиправність оскаржуваних рішень, оскільки висновки, зроблені в акті перевірки № 873/16-31-07-01-02/36504056 від 23.01.2024 та в вищезазначених податкових повідомленнях-рішеннях є безпідставними та необґрунтованими, жодних порушень податкового законодавства України ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" не вчиняло.

Зазначає, що щодо податкового повідомлення-рішення № 00028100701 від 28.02.2024 в частині збільшення суми податкового зобов`язання в сумі 149 558,00 грн. та застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в сумі 37 389,00 грн. З боку ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" не мало місця порушення п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України, п. 4 П(С)БО 1 від 31.03.1999 № 87 «Загальні вимоги до фінансової звітності», п. 1, п. 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІV), внаслідок чого занижено податок на прибуток за 2022 рік в розмірі 149 558,00 грн. Стверджує, що реальність здійснення господарських операцій з ТОВ «Пауеренерджі», підтверджується документами виписаними щодо операції з ремонту адміністративно-побутового корпусу, документи відповідають за формою та змістом вимогам законодавства до первинних документів, в тому не викликають сумнівів щодо їх достовірності.

Щодо податкового повідомлення-рішення №00028110701 від 28.02.2024 про завищення залишку від`ємного значення податку на додану вартість в сумі 1158793,00 грн., позивач зазначає, що з боку ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" не мало місця порушення п. 189.1 ст. 189, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.5, п. 198.6 с. 198, п. 200.1 ст. 200, п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 за № Документ сформований в системі «Електронний суд» 14.03.2024 12 996-ХІV, п. 1.2, п. 2.1, п. 2.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 за № 88, Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21, в результаті чого встановлено завищення залишку від`ємного значення звітного (податкового) періоду, які зараховуються до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду в сумі 1032618,00 грн. Стверджує, що протягом періоду березень 2022 року - вересень 2023 року ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" отримувало послуги з оренди об`єктів нерухомого майна ТОВ «Кребо-Бориспіль», що фактично пов`язані з господарською діяльністю товариства, що підтверджується актами прийому-здачі наданих послуг по договорам №КБ/21/12/16-1 від 16.12.21, №КБ/21/12/16-2 від 16.12.21, №КБ/21/12/16-3 від 16.12.21, №КБ/22/12/29-1 від 29.12.22, №КБ/22/12/29-2 від 29.12.22, №КБ/22/12/29-3 від 29.12.22.

Також зазначає, що контролюючий орган прийшов до помилкового висновку про завищення Товариством залишку від`ємного значення звітного (податкового) періоду, які зараховуються до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду в сумі 126 175,00 грн, вказуючи на безпідставність тверджень відповідача, що за період з 01.10.2018 по 30.09.2023 ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" мало взаємовідносини, які мають нереальний характер проведення операцій з ТОВ «Пауеренерджі».

Щодо податкового повідомлення-рішення № 00028130701 від 28.02.2024 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в сумі 112 200,00 грн, позивач зазначає, що з боку ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" не мало місця порушення п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України в частині не здійснення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку на додану вартість в розмірі 1032618,00 грн. Наголошує, що ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" орендоване нерухоме майно використовувалося протягом квітня 2022 - вересня 2023 років в господарській діяльності товариства, а тому відсутні підстави для нарахування умовного продажу (компенсуючих зобов`язань) по операціях, що не пов`язані з веденням господарської діяльності платника податку, та відсутні підстави для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку на додану вартість в розмірі 1032618,00 грн. Таким чином, ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" вважає, що відсутні підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в сумі 112200,00 грн.

Щодо податкового повідомлення-рішення №00028140701 від 28.02.2024 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в розмірі 6000,00 грн, зазначає, що з боку ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" не мало місця порушення п.п. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України в частині недотримання термінів подання даних про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального, оскільки ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" своєчасно подало довідки про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби, однак податкові органи несвоєчасно зареєстрували ці довідки в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників і рівнемірів лічильників рівня пального у резервуарі.

Щодо податкового повідомлення-рішення №00028150701 від 28.02.2024 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в сумі 311903,26 грн, зазначає, що з боку ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" не мало місця порушення п. 231.6 ст. 231 Податкового кодексу України в частині порушення термінів реєстрації акцизних накладних.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 20.03.2024 позовну заяву залишено без руху, позивачу надано строк для усунення недоліків позовної зави.

21.03.2024 позивач усунув недоліки позовної зави.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 26.03.2024 прийнята позовна заява до розгляду, відкрите провадження в адміністративній справі, вирішено розглядати її за правилами загального позовного провадження / т.2 а.с.68/.

ГУ ДПС у Полтавській області 15.04.2024 до суду наданий відзив на адміністративний позов, за змістом якого відповідач проти задоволення позовних вимог заперечував, вказував, що за результатами перевірки ТОВ «УКРАВІАСЕРВІС» встановлено нарахування податкових зобов`язань ПДВ по взаємовідносинам з ТОВ «КРЕБО-БОРИСПІЛЬ» по отриманим послугам, які не використовуються в господарській діяльності. Враховуючи вищенаведене, ТОВ «УКРАВІАСЕРВІС» встановлено завищення від'ємного значення ПДВ (р. 21) в розмірі 1 032 618,00 грн. Також встановлено неправомірне віднесення до складу витрат та податкового кредиту з ПДВ обсягів по отриманим послугам ремонту в результаті нереальності проведення операцій по взаємовідносинам з ТОВ «ПАУЕРНЕНЕРДЖІ», несвоєчасність реєстрації довідок фактичних залишків пального на початок та кінець звітної доби, несвоєчасність реєстрації акцизних накладних /т.2 а.с.72 75/.

18 квітня 2024 року від представника позивача надійшла відповідь на відзив, у якому представник позивача стверджував, що заперечення відповідача, викладені у відзиві на позовну заяву, є необгрунтованими та такими, що не доводять факт вчинення ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" порушень податкового законодавства України /т.2 а.с. 185 192/.

11 липня 2024 року протокольною ухвалою закрито підготовче провадження, суд перейшов до розгляду справи по суті, судове засідання призначене 08 серпня 2024 року / т.3 а.с.95 -96/.

В судовому засіданні представник позивача просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі, представник відповідача у судовому засідання проти задоволення адміністративного позову заперечував.

Суд, заслухавши пояснення сторін, дослідивши докази, надані сторонами до матеріалів адміністративної справи, встановив такі обставини.

ТОВ «УКРАВІАСЕРВІС» зареєстроване платником акцизного податку з реалізації пального з 29.07.2019. Основним видом діяльності позивача є: допоміжне обслуговування авіаційного транспорту. Як платник податків за основним місцем обліку перебуває в Головному управління ДПС у Полтавській області.

На підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, ст. 77, п. 81.1 ст. 81, п. 82.1 ст. 82, пп. 69.35 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (зі змінами та доповненнями) (далі по тексту ПК України) плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків на 2023 рік, на підставі наказу ГУ ДПС у Полтавській області від 02.10.2023 № 2414-П проведена документальна планова виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАВІАСЕРВІС» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.10.2018 по 30.09.2023, валютного законодавства за період з 01.10.2018 по 30.09.2023, з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.10.2018 по 30.09.2023, іншого законодавства за період з 01.10.2018 по 30.09.2023.

За результатами перевірки складено акт від 23.01.2024 № 873/16-31-07-01- 02/36504056 (далі акт перевірки), згідно висновку якого встановлені наступні порушення:

1. пп. 39.2.1.2 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 розділу I ПК України, пп. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 розділу III ПК України, п. 44.2 ст. 44, п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПК України, п. 4 П(С)БО 1 від 31.03,1999 № 87 «Загальні вимоги до фінансової звітності», п. 1, п. 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток всього в розмірі 161698 грн.;

2. п. 189.1. ст. 189 п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.5 п. 198.6. ст. 198 п. 200.1 ст. 200, п. 201.1 ст. 201 ПК України, ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 за № 996-XIV, п. 1.2, п. 2.1, п. 2.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 за № 88, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України від 05.06.1995 за № 168/704, Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за №159/28289, в результаті чого встановлено завищення залишку від`ємного значення звітного (податкового) періоду, які зараховуються до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду в сумі 1158793 грн.;

3. п. 201.10 ст. 201, п. 89 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України не здійснено своєчасну реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму ПДВ 18000 грн.;

4. п. 201.1 ст. 201 ПК України не здійснено реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму ПДВ 1032618 грн.;

5. пп. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 ПК України в частині недотримання термінів подання даних про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального;

6. п. 231.6 ст. 231 ПК України несвоєчасна реєстрація акцизних накладних;

7. п. 63.3 ст. 63 ПК України, п. 8.1, п. 8.2 ст. 8 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями, а саме: не внесення інших змін до своїх облікових даних по 47 типам об`єкту оподаткування (не подано повідомлення за формою 20-ОПП про об`єкти оподаткування і об`єкти, пов`язані з оподаткуванням);

8. п. 2 ст. 6 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями, неподання підприємством за встановленою формою звітності про нарахування ЄСВ у складі звітності ПДФО за І квартал 2021 року.

ТОВ «УКРАВІАСЕРВІС» не погоджуючись з висновками акту перевірки щодо: заниження податку на прибуток в розмірі 149 558 грн.; завищення залишку від`ємного значення звітного (податкового) періоду, який зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду в сумі ПДВ 1 158 793,00 грн.; відсутності реєстрації податкових накладних на суму штрафних санкцій 112 200 грн.; недотримання термінів подання даних про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального; несвоєчасної реєстрація акцизних накладних, вважає протиправними податкові повідомлення- рішення Головного управління ДПС у Полтавській області:

З огляду на вищезазначене позивач звернувся до суду, вважаючи протиправними:

- №00028100701 від 28.02.2024 в частині збільшення суми податкового зобов`язання в сумі 149558,00 грн. та застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в сумі 37389,00 грн;

- №00028110701 від 28.02.2024 про завищення залишку від`ємного значення податку на додану вартість в сумі 1158793,00 грн;

- №00028130701 від 28.02.2024 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в сумі 112200,00 грн;

- №00028140701 від 28.02.2024 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в сумі 6000,00 грн;

- №00028150701 від 28.02.2024 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в сумі 311903,26 грн.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд керується наступним.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення (пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України).

Згідно з положень ст. 75 ПК України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Суд зазначає, що згідно з п. 44.1 ст. 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Платники податків зобов`язані забезпечити зберігання документів, визначених у пункті 44.1 цієї статті, а також документів, пов`язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності.

Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи (ч. 1 ст. 9 Закону України від 16.07.1999 року № 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні").

Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена п. 1.2. ст. 1 та п. 2.1 ст. 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого затверджене наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88.

Відповідно до матеріалів справи, зокрема акту перевірки від 23.01.2024 №873/16-31-07-01-02/36504056, за результатом здійснення документальної перевірки, контролюючий орган встановив «наявність обставин, які в своїй сукупності свідчать про умисні, нерозумні та недобросовісні діяння ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС", зокрема, безпідставне включення до складу інших операційних витрат та податкового кредиту вартість послуг, що оприбутковані від постачальника в межах документально оформлених нереальних господарських операцій з ТОВ «Пауеренерджі.

Неправомірне формування ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" відповідної статті витрат та як наслідок суми податкового кредиту за відповідний період, доказує факт оприбуткування та включення до інших операційних витрат та податкового кредиту вартості ремонтних послуг, за умови обізнаності ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" про юридичну «дефектність» документів, які б мали підтверджувати фактичне виконання умов визначених договором.».

Так, відповідно до п. 44.2 ст. 44 ПК України для обрахунку об`єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Відповідно до положень п. 134.1 ст. 134об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які визначені відповідними положеннями цього Кодексу.

Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом збільшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається: зменшення від`ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку); збільшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).

Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом зменшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається: збільшення від`ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку); зменшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).

Судом встановлено, що між позивачем та ТОВ «Пауеренерджі» був укладений договір № 01/30-05/2022, предметом якого є виконання поточного ремонту в адміністративно-побутовому корпусі, що є складовою частиною майнового комплексу «Склад централізованої заправки літаків (ЦЗЛ)», який розташований за адресою: Київська обл., Бориспільський р-н, Бориспіль-7, ДП «МА «Бориспіль». ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" здійснило оплату вартості робіт по вищезазначеному договору в розмірі 997 050,59 грн., в т.ч. ПДВ, що підтверджується наступними платіжними інструкціями: № 110 від 17.06.2022р. на суму 120 000,00 грн.; - № 120 від 27.06.2022р. на суму 120 000,00 грн.; - № 138 від 18.07.2022р. на суму 150 000,00 грн.; - № 161 від 04.08.2022р. на суму 360 000,00 грн.; - № 162 від 05.08.2022р. на суму 120 000,00 грн.; - № 165 від 09.08.2022р. на суму 127 050,59 грн.

Факт виконання Товариством з обмеженою відповідальністю «Пауеренерджі» робіт по вищезазначеному договору підтверджується наступними документами: довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за червень 2022 року; актом приймання виконаних будівельних робіт б/н за червень 2022 року на суму 599 366,15 грн.; актом виконаних робіт № 1 за червень 2022 року на суму 397 684,44 грн.

Отже, зобов`язання сторін по договору, укладеному між ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" та ТОВ «Пауеренерджі» № 01/30-05/2022 від 31.05.2022р, були виконані, що підтверджує реальність господарської операції між підприємствами.

Отже, доводи позивача в частині відсутності факту заниження податку на прибуток за 2022 рік в розмірі 149558,00 грн знайшли своє підтвердження в судовому засіданні, а тому підлягають задоволенню.

Враховуючи наведене, відсутні підстави і застосування штрафних санкцій в сумі 37389,00 грн.

Щодо податкового повідомлення-рішення №00028110701 від 28.02.2024 про завищення залишку від`ємного значення податку на додану вартість в сумі 1158793,00 грн, суд зазначає наступне.

Підпунктом 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Пунктом 198.1 статті 198 Податкового кодексу України установлено, що до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу;

Згідно із пунктом 198.2 статті 198 Податкового кодексу України датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

- дата списання коштів з рахунку платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг на оплату товарів/послуг, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата списання електронних грошей платника податків як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець постачальника;

- дата отримання платником податку товарів/послуг.

Пунктом 198.3 Податкового кодексу України установлено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з:

придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи);

ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Згідно із пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Як визначено статтею 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», первинний документ це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Тобто, первинний документ згідно з цим визначенням містить дві обов`язкові ознаки: він має містити відомості про господарську операцію і підтверджувати її реальне (фактичне) здійснення.

При цьому, підпунктом 14.1.36 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що господарська діяльність це діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

У свою чергу, згідно тієї ж статті 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», господарська операція це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.

Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона має спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків. Здійснення господарської операції і власне її результат підлягають відображенню в бухгалтерському обліку.

Відповідно до статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити, якщо інше не передбачено окремими законодавчими актами України: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції..

Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.

Таким чином, правові наслідки у вигляді виникнення права платника податку на формування податкового кредиту наступають лише у разі реального (фактичного) вчинення господарських операцій із придбання товарів (робіт, послуг) з метою їх використання у своїй господарській діяльності, що пов`язані з рухом активів, зміною зобов`язань чи власного капіталу платника, та відповідають економічному змісту, відображеному в укладених платником податку договорах, що має підтверджуватись належним чином оформленими первинними документами.

Аналіз реальності господарської діяльності повинен здійснюватися на підставі даних податкового, бухгалтерського обліку платника податків та відповідності їх дійсному економічному змісту. При цьому в первинних документах, які є підставою для бухгалтерського обліку, фіксуються дані лише про фактично здійснені господарські операції.

Якщо господарська операція фактично не відбулася, то первинні документи, складені платником податку та його контрагентом на підтвердження такої операції, не відповідають дійсності, та свідчать про відсутність у сторін волевиявлення щодо реального здійснення господарської операції.

Так, про відсутність фактичного характеру відповідних операцій можуть свідчити підтверджені доказами доводи податкового органу, зокрема, про наявність таких обставин: неможливість здійснення платником податку зазначених операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна або обсягу матеріальних ресурсів, економічно необхідних для виробництва товарів, виконання робіт або послуг, нездійснення особою, яка значиться виробником товару, підприємницької діяльності, відсутність у платника податку необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського або технічного персоналу, основних засобів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів, облік для цілей оподаткування тільки тих господарських операцій, які безпосередньо пов`язані з виникненням права на податковий кредит або бюджетне відшкодування, якщо для даного виду діяльності також потрібне здійснення і облік інших господарських операцій, здійснення операцій з товарно-матеріальними цінностями, які не вироблялися або не могли бути вироблені в обсязі, зазначеному платником податку в документах обліку.

Аналогічних висновків дійшов Верховний Суд у постановах від 31.03.2020 у справі №820/7521/15, від 18.09.2020 у справі №816/2211/18, від 28.04.2021 у справі №160/1283/19.

Документи та інші дані, що спростовують реальність здійснення господарської операції, яка відображена в податковому обліку, повинні оцінюватися з урахуванням специфіки кожної господарської операції - умов перевезення, зберігання товарів, змісту послуг, що надаються, тощо.

Водночас, сама собою наявність або відсутність окремих документів, а також недоліки в їх оформленні не можуть бути підставою для висновку про відсутність господарських операцій та відмови у формуванні податкового кредиту, якщо з інших даних вбачаються зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі платника у зв`язку з його господарською діяльністю.

Отже, лише за умови підтвердження первинними документами господарських операцій, які є об`єктом оподаткування, платник податків має право на відображення результатів таких операцій у бухгалтерському обліку, на даних якого ґрунтується податкова звітність.

Так, судом встановлено, що під час перевірки ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС", контролюючим органом перевірялися взаємовідносини позивача з ТОВ «Кребо-Бориспіль» ( код ЄРДПОУ 34958023), яке надавало в оренду нерухоме майно (майновий комплекс «Склад централізованої заправки літаків (ЦЗЛ), розширення складу ЦЗЛ ЗАТ СП «Кребо», базовий склад паливно-мастильних матеріалів (ПММ).

Контролюючим органом встановлено, що відповідно до діючого сертифікату відповідності № КВР-СКО-431-05 від 03.10.2019, виданий Державною авіаційною службою України, ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" здійснює діяльність з авіапаливозабезпечення авіаційних перевезень та робіт в Аеропорту Бориспіль. В зв`язку із введенням воєнного стану на території України та призупиненням роботи Аеропорту Бориспіль, ТОВ «Укравіасервіс» з 24 лютого 2022 року тимчасово припинило діяльність щодо авіапаливозабезпечення в Аеропорту Бориспіль. Перевіркою встановлено не нарахування компенсуючих податкових зобов`язань по операціях, що не пов`язані з веденням господарської діяльності платника податку та, відповідно, без реєстрації податкових накладних в момент виникнення податкових зобов`язань.

До податкового кредиту віднесено суми ПДВ по орендній платі за нерухоме майно (майновий комплекс «Склад централізованої заправки літаків (ЦЗЛ), розширення складу ЦЗЛ ЗАТ СП «КРЕБО», базовий склад паливно-мастильних матеріалів (ПММ) всього в сумі 1 032 618 грн.

За результатами перевірки ТОВ «УКРАВІАСЕРВІС» з питань правильності нарахування податку на додану вартість встановлено не нарахування компенсуючих податкових зобов`язань по операціях, що не пов`язані з веденням господарської діяльності платника податку та відповідно без реєстрації податкових накладних в момент виникнення податкових зобов`язань, а саме: у складі податкового кредиту були відображені суми податку на додану вартість по операціях з оплати послуг оренди нерухомого майна (майновий комплекс «Склад централізованої заправки літаків (ЦЗЛ), розширення складу ЦЗЛ ЗАТ СП «КРЕБО», базовий склад паливномастильних матеріалів (ПММ), яке не використовувалося в господарській діяльності платника протягом квітня 2022 вересня 2023 на порушення п. 198. 5 ст. 198 ПК України: «Платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, або скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладену за товарами / послугами, необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися: г) в операціях , що не господарською діяльністю платника податку.

Мета отримання доходу як кваліфікуюча ознака господарської діяльності кореспондує з вимогою щодо наявності розумної економічної причини (ділової мети) під час здійснення господарської діяльності. Оскільки господарська діяльність складається із сукупності господарських операцій платника податку (які є формою здійснення господарської діяльності), то розумна економічна причина має бути наявною в кожній господарській операції. Лише в такому разі та чи інша операція може вважатися вчиненою в межах господарської діяльності платника податків. І лише за таких умов платник податків має право на врахування у податковому обліку наслідків відповідних господарських операцій.

Розглядувана позиція випливає зі змісту п.п. 14.1.231 п. 14.1 ст. 14 ПК України, відповідно до якого розумна економічна причина (ділова мета) це причина, яка може бути наявна лише за умови, що платник податків має намір одержати економічний ефект у результаті господарської діяльності.

Отже, зміст поняття розумної економічної причини (ділової мети) передбачає обов`язкову спрямованість будь-якої операції платника податків на отримання позитивного економічного ефекту.

Якщо ж та чи інша операція не зумовлена розумними економічними причинами (позбавлена ділової мети), то такі операції не є вчиненими в межах господарської діяльності, а відтак, їх наслідки не підлягають відображенню в податковому обліку.

Платник податків не повинен будувати свою господарську діяльність таким чином, аби заплатити найбільше податків у результаті господарської діяльності. Проте в будь-якому разі економічний ефект не повинен полягати виключно у зменшенні податкового навантаження на хоча би одного з учасників операції.

Таким чином, контролюючий орган прийшов до висновку про порушення ТОВ «УКРАВІАСЕРВІС» п.п. 198.5 ст. 198 ПК України, а саме заниження податкового зобов`язання в сумі 1 032 618 грн. за рахунок не нарахування підприємством компенсуючих податкових зобов`язань на вартість послуг оренди нерухомого майна (майновий комплекс «Склад централізованої заправки літаків (ЦЗЛ), розширення складу ЦЗЛ ЗАТ СП «КРЕБО», базовий склад паливно-мастильних матеріалів (ПММ), які не пов`язані з господарською діяльністю платника. Отже, ТОВ «УКРАВІАСЕРВІС» порушено п. 189.1 ст. 189, п. 198.5 ст. 198 ПК України в результаті чого занижено податкове зобов`язання по податку на додану вартість в розмірі 1 032 617 грн., в т.ч. за квітень 2022 95500 грн., травень 2022 95500 грн., червень 2022 95500 грн., липень 2022 95500 грн., серпень 2022 95500 грн., вересень 2022 95500 грн., жовтень 2022 247700 грн., листопад 2022 38800 грн., серпень 2023 86559 грн., вересень 2023 86559 грн.

Разом з цим у судовому засіданні встановлено, що відповідно до Сертифікату відповідності № КВР-СКО-431-05 від 03.10.2019р. ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" здійснює діяльність з авіапаливозабезпечення авіаційних перевезень та робіт в Аеропорту Бориспіль, в тому числі:

- приймання, зберігання, підготовлення до видавання, видавання авіаційного палива в паливозаправники (ПЗ) на заправлення повітряних суден (ПС), заправлення ПС авіа паливом, у тому числі авіа паливом із вмістом противоводокристалізаційної (ПВК) рідини «И-М», в аеропорту «Бориспіль»;

- приймання, зберігання, підготовлення до видавання, ПВК рідини «И-М» в аеропорту «Бориспіль».

ТОВ «Укравіасервіс» орендує у ТОВ «Кребо-Бориспіль» наступне нерухоме майно:

- частину майнового комплексу «Склад централізованої заправки літаків (ЦЗЛ)», що знаходяться за адресою: Київська область, Бориспільський район, Бориспіль-7, ДП «МА «Бориспіль»;

- частину «Розширення складу ЦЗЛ ЗАТ СП «КРЕБО», що знаходяться за адресою: Київська область, Бориспільський район, Бориспіль-7, ДП «МА «Бориспіль»;

- майновий комплекс «Базовий склад паливно-мастильних матеріалів (ПММ)», що знаходиться за адресою: Київська обл., м. Бориспіль, вул. Запорізька, буд. 16а.

Відповідно до п. 2.1.9. Наказу Державної служби України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації від 13.06.2006 № 407 «Про затвердження Правил сертифікації аеропортів» рішенням Державіаслужби України сертифікат може бути скасований або дія його призупинена, якщо суб`єкт аеропортової діяльності порушить установлені сертифікаційні вимоги або втратить змогу виконувати їх.

Згідно з п.п. 3.4.2.2 п. 3.4.2 зазначеного наказу документи заявника вважаються такими, що відповідають сертифікаційним вимогам, за наявності оформлених відповідно до законодавства засновницьких, дозвільних та договірних документів, у яких визначені основна мета, завдання та структура підприємства, відповідальність за БП, АБ, ПБ, ОП, штатний розклад та обов`язки посадових осіб, система підготовки та підвищення кваліфікації кадрів, матеріально-технічна база, технологічна документація.

Отже, у випадку відсутності матеріально-технічної бази, зокрема, орендованих виробничих потужностей, необхідних для здійснення авіапаливозабезпечення в аеропорту «Бориспіль», ТОВ «Укравіасервіс» втрачає сертифікат відповідності, що в подальшому призводить до ліквідації товариства.

Разом з цим, суд звертає увагу, що Державна авіаційна служба України періодично здійснює перевірки, інспектування, самооцінювання щодо наявності у товариства виробничих потужностей для підтвердження відповідності сертифікаційним вимогам.

Окрім цього, судом з`ясовано, що між ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" та ПАТ «Укртатнафта» укладений договір № УАС/18/03/01-2 від 01.03.2018р., предметом якого є надання сервісних послуг по заправці авіапаливом повітряних суден клієнтів ПАТ «Укртатнафта».

На підставі зазначеного договору з лютого 2022 року ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" здійснює зберігання авіаційного палива, яке належить ПАТ «Укртатнафта» (єдиний виробник нафтопродуктів в Україні).

Також ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" має власні та орендовані товарно-матеріаліні цінності, які зберігає в орендованих у ТОВ «Кребо-Бориспіль» складах.

Разом з цим, на підтвердження фактіу отримання послуг з оренди об`єктів нерухомого майна, що належить ТОВ «Кребо-Бориспіль» свідчать також акти прийому-здачі наданих послуг, а саме:

По договору № КБ/21/12/16-1 вiд 16.12.21:

- акт прийому-здачі наданих послуг № 58 вiд 30.04.22 на суму 324 000.00 грн;

- акт прийому-здачі наданих послуг № 68 вiд 31.05.22 на суму 324 000.00 грн;

- акт прийому-здачі наданих послуг № 78 вiд 30.06.22 на суму 324 000.00 грн;

- акт прийому-здачі наданих послуг № 87 вiд 31.07.22 на суму 324 000.00 грн;

- акт прийому-здачі наданих послуг № 95 вiд 31.08.22 на суму 324 000.00 грн;

- акт прийому-здачі наданих послуг № 103 вiд 30.09.22 на суму 324 000.00 грн;

- акт прийому-здачі наданих послуг № 133 вiд 31.10.22 на суму 324 000.00 грн;

- акт прийому-здачі наданих послуг № 123 вiд 30.11.22 на суму 324 000.00 грн;

- акт прийому-здачі наданих послуг № 131 вiд 31.12.22 на суму 324 000.00 грн.

По договору № КБ/21/12/16-2 вiд 16.12.21:

- акт прийому-здачі наданих послуг № 59 вiд 30.04.22 на суму 132 600.00 грн;

- акт прийому-здачі наданих послуг № 69 вiд 31.05.22 на суму 132 600.00 грн;

- акт прийому-здачі наданих послуг № 79 вiд 30.06.22 на суму 132 600.00 грн;

- акт прийому-здачі наданих послуг № 88 вiд 31.07.22 на суму 132 600.00 грн;

- акт прийому-здачі наданих послуг № 96 вiд 31.08.22 на суму 132 600.00 грн;

- акт прийому-здачі наданих послуг № 104 вiд 30.09.22 на суму 132 600.00 грн;

- акт прийому-здачі наданих послуг № 114 вiд 31.10.22 на суму 132 600.00 грн;

- акт прийому-здачі наданих послуг № 124 вiд 30.11.22 на суму 132 600.00 грн;

- акт прийому-здачі наданих послуг № 132 вiд 31.12.22 на суму 132 600.00 грн;

По договору № КБ/21/12/16-3 вiд 16.12.21:

-акт прийому-здачі наданих послуг № 60 вiд 30.04.22 на суму 116 400.00 грн;

- акт прийому-здачі наданих послуг № 70 вiд 31.05.22 на суму 116 400.00 грн;

- акт прийому-здачі наданих послуг № 80 вiд 30.06.22 на суму 116 400.00 грн;

- акт прийому-здачі наданих послуг № 89 вiд 31.07.22 на суму 116 400.00 грн;

- акт прийому-здачі наданих послуг № 97 вiд 31.08.22 на суму 116 400.00 грн;

- акт прийому-здачі наданих послуг № 105 вiд 30.09.22 на суму 116 400.00 грн;

- акт прийому-здачі наданих послуг № 115 вiд 31.10.22 на суму 116 400.00 грн;

- акт прийому-здачі наданих послуг № 125 вiд 30.11.22 на суму 116 400.00 грн;

- акт прийому-здачі наданих послуг № 133 вiд 31.12.22 на суму 116 400.00 грн.

По договору № КБ/22/12/29-1 вiд 29.12.22:

- акт прийому-здачі наданих послуг № 74 вiд 31.08.23 на суму 294 055.52 грн;

- акт прийому-здачі наданих послуг № 84 вiд 30.09.23 на суму 294 055.52 грн.

По договору № КБ/22/12/29-2 вiд 29.12.22:

- акт прийому-здачі наданих послуг № 75 вiд 31.08.23 на суму 108 898.44 грн;

акт прийому-здачі наданих послуг № 85 вiд 30.09.23 на суму 108 898.44 грн.

По договору № КБ/22/12/29-3 вiд 29.12.22:

- акт прийому-здачі наданих послуг № 76 вiд 31.08.23 на суму 116 400.00 грн;

- акт прийому-здачі наданих послуг № 86 вiд 30.09.23 на суму 116 400.00 грн.

Всього з ПДВ: 6 195 707, 92 грн. Сума ПДВ: 1 032 617.98 грн.

Таким чином, ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" у судовому засіданні доведено факт отримання послуги з оренди нерухомого майна ТОВ «Кребо-Бориспіль» протягом періоду березень 2022 вересень 2023 року.

Також відповідач стверджує, що взаємовідносини ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" з ТОВ «Пауенерджі» за період з 01.01.2018 по 30.09.2023, мають нереальний характер проведення операції, оскільки, в ході перевірки встановлена наявність обставин, які в своїй сукупності свідчать про умисні, нерозумні та недобросовісні діяння ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС", зокрема, безпідставне включення до складу інших операційних витрат та податкового кредиту вартість послуг, що оприбутковані від постачальника в межах документально оформлених нереальних господарських операцій з ТОВ «Пауеренерджі. Так, первинні документи, які не відображають реального руху активів між учасниками господарської діяльності є недостовірними. Зважаючи на той факт, що виписані на адресу ТОВ «УКРАВІАСЕРВІС» податкові накладні не опосередковуються фактичним рухом (його відсутності в дійсності) активів на момент здійснення операцій та об`єктивна можливість його в майбутньому відсутня, останні не можуть враховуватися в даних податкового обліку.

Перевіривши вищевказані доводи відповідача, суд встановив, встановив, що документи, виписані на операції з ремонту адміністративно-побутового корпусу, відповідають за формою та змістом вимогам законодавства до первинних документів, не викликають сумнівів щодо їх достовірності та в сукупності з іншими доказами та встановленими обставинами підтверджують реальність здійснення зазначених господарських операцій з ТОВ «Пауеренерджі».

Вищенаведені обставини свідчить про відсутність факту завищення залишку від`ємного значення податку на додану вартість в сумі 1158793,00 грн, та як наслідок, протиправність податкового повідомлення-рішення №00028110701 від 28.02.2024, а тому вимоги позивача про скасування податкового повідомлення-рішення №00028110701 від 28.02.2024, підлягають задоволенню.

Щодо податкового повідомлення-рішення № 00028130701 від 28.02.2024 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в сумі 112 200,00 грн, суд зазначає наступне.

В податковому повідомленні-рішенні зазначено, що Проведеною перевіркою дотримання вимог податкового законодавства щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або щодо виявлення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкових накладних за перевіряємий період встановлено, що ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" не здійснено реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму ПДВ 1 032 618 грн., в т.ч. за квітень 2022 95500 грн., травень 2022 95500 грн., червень 2022 95500 грн., липень 2022 95500 грн., серпень 2022 95500 грн., вересень 2022 95500 грн., жовтень 2022 247700 грн., листопад 2022 38800 грн., серпень 2023 86559 грн., вересень 2023 86559 грн. Оскільки, за результатами перевірки ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" з питань правильності нарахування податку на додану вартість встановлено не нарахування компенсуючих податкових зобов`язань по операціях, що не пов`язані з веденням господарської діяльності платника податку та відповідно без реєстрації податкових накладних в момент виникнення податкових зобов`язань, а саме: у складі податкового кредиту були відображені суми податку на додану вартість по операціях з оплати послуг оренди нерухомого майна (майновий комплекс «Склад централізованої заправки літаків (ЦЗЛ), Розширення складу ЦЗЛ ЗАТ СП «Кребо», Базовий склад паливно-мастильних матеріалів (ПММ), яке не використовувалося в господарській діяльності платника протягом квітня 2022 - вересня 2023 на порушення п. 198.5 ст. 198 ПК України.

Проте, як судом встановлено раніше, ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" використовувало орендоване нерухоме майно протягом квітня 2022 - вересня 2023 років в господарській діяльності товариства, а тому відсутні підстави для нарахування умовного продажу (компенсуючих зобов`язань) по операціях, що не пов`язані з веденням господарської діяльності платника податку, та відсутні підстави для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку на додану вартість в розмірі 1 032 618,00 грн.

Таким чином, відсутні підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в сумі 112 200 грн, а тому податкове рішення №00028130701 від 28.02.2024 підлягає скасуванню.

Щодо податкового повідомлення-рішення №00028140701 від 28.02.2024 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в розмірі 6 000,00 грн, в частині недотримання термінів подання даних про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального, судом з`ясовано наступне.

Так, відповідно до листа ТОВ «М.Е.ДОК» від 31.05.2024 №3105/2/ та доданих до нього документів / т.3 а.с.4 -9/, судом встановлено, що ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" довідки про фактичні залишки пального на прочаток та кінець доби подані своєчасно, проте податкові органи несвоєчасно їх зареєстрували в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників і рівнемірів лічильників рівня пального у резервуарі.

Отже, несвоєчасна реєстрація (прийняття) довідок відбулася з незалежних від ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" причин.

Таким чином, ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" не порушувало законодавчо встановлені строки та своєчасно подало довідки про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби, а тому відсутні підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в розмірі 6 000,00 грн, отже податкове повідомлення-рішення №00028140701 від 28.02.2024 є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо податкового повідомлення-рішення №00028150701 від 28.02.2024 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в сумі 311 903,26 грн, в частині порушення ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" термінів реєстрації акцизних накладних, суд зазначає наступне.

На виконання пункту 23 підрозділу 5 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України та пункту 2 розділу IV Порядку заповнення акцизної накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 262 від 19.06.2019р., з метою розподілу обсягу залишків пального станом на 1 липня 2019 року ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" склало та зареєструвало в Єдиному реєстрі акцизних накладних наступні акцизні накладні форми «П»:

- № 3 від 01.07.2019р. з квитанціями № 1 та № 2, акцизний склад № 1002288, код товару згідно УКТ ЗЕД 2710192100, обсяг пального 159 652 літрів;

- № 4 від 01.07.2019р. з квитанціями № 1 та № 2, акцизний склад № 1002288, код товару згідно УКТ ЗЕД 2710192100, обсяг пального 159 337 літрів;

- № 5 від 01.07.2019р. з квитанціями № 1 та № 2, акцизний склад № 1002288, код товару згідно УКТ ЗЕД 2710192100, обсяг пального 69 203 літрів;

- № 6 від 01.07.2019р. з квитанціями № 1 та № 2, акцизний склад № 1002288, код товару згідно УКТ ЗЕД 2710192100, обсяг пального 560 243,92 літрів;

- № 8 від 01.07.2019р. з квитанціями № 1 та № 2, акцизний склад № 1002288, код товару згідно УКТ ЗЕД 2710192100, обсяг пального 22 968,03 літрів;

- № 9 від 01.07.2019р. з квитанціями № 1 та № 2, акцизний склад пересувний № ВІ8364ХТ, код товару згідно УКТ ЗЕД 2710192100, обсяг пального 2 119,00 літрів;

- № 10 від 01.07.2019р. з квитанціями № 1 та № 2, акцизний склад № 1002288, код товару згідно УКТ ЗЕД 2710192100, обсяг пального 149 950 літрів;

- № 11 від 01.07.2019р. з квитанціями № 1 та № 2, акцизний склад пересувний № Т2627КХ, код товару згідно УКТ ЗЕД 2710192100, обсяг пального 9 072,00 літрів;

- № 12 від 01.07.2019р. з квитанціями № 1 та № 2, акцизний склад пересувний № Т2423КХ, код товару згідно УКТ ЗЕД 2710192100, обсяг пального 19 888,00 літрів;

- № 13 від 01.07.2019р. з квитанціями № 1 та № 2, акцизний склад пересувний №АЕ3757ХМ, код товару згідно УКТ ЗЕД 2710192100, обсяг пального 15 026,00 літрів;

- № 14 від 01.07.2019р. з квитанціями № 1 та № 2, акцизний склад пересувний № Т02175ВН, код товару згідно УКТ ЗЕД 2710192100, обсяг пального 11 759,00 літрів;

- № 15 від 01.07.2019р. з квитанціями № 1 та № 2, акцизний склад пересувний № Т10780АІ, код товару згідно УКТ ЗЕД 2710192100, обсяг пального 19 501,00 літрів;

- № 16 від 01.07.2019р. з квитанціями № 1 та № 2, акцизний склад пересувний № АЕ0251ХТ, код товару згідно УКТ ЗЕД 2710192100, обсяг пального 6 701,00 літрів;

- № 17 від 01.07.2019р. з квитанціями № 1 та № 2, акцизний склад пересувний № Т02173ВН, код товару згідно УКТ ЗЕД 2710192100, обсяг пального 17 825,00 літрів;

- № 18 від 01.07.2019р. з квитанціями № 1 та № 2, акцизний склад пересувний № АЕ4268ЕВ, код товару згідно УКТ ЗЕД 2710192100, обсяг пального 7 587,00 літрів;

- № 19 від 01.07.2019р. з квитанціями № 1 та № 2, акцизний склад пересувний №Т022176ВН, код товару згідно УКТ ЗЕД 2710192100, обсяг пального 16 680,00 літрів.».

23 червня 2023 року Державна податкова служба України на виконання рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 15.06.2020, постанови Другого апеляційного адміністративного суду від 09.12.2020 та постанови Верховного суду від 09.11.2021 по справі №440/255/20 здійснила коригування даних в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, зокрема, змінила в раніше зареєстрованих акцизних накладних умову оподаткування з « 0» на « 3».

Отже, ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" своєчасно склало та зареєструвало акцизні накладні з метою розподілу обсягу залишків пального станом на 01.07.2019.

Разом з цим, суд звертає увагу, що в акті перевірці зазначено, що за за період з 24.06.2023 року по даний час ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" не було здійснено реєстрацію акцизних накладних з умовою оподаткування « 3», неможливість реєстрації яких у липні 2019 року стала підставою для судового позову.

Однак, в тому ж акті перевірки не вказано, на яке паливо, в якій кількості, коли, на якій законодавчій підставі, ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" повинно було зареєструвати акцизні накладні.

Отже, ТОВ "УКРАВІАСЕРВІС" з дотриманням вимог чинного законодавства України складено акцизні накладні на реалізоване пальне та своєчасно їх зареєструвано в Єдиному реєстрі акцизних накладних, а тому відсутні підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в сумі 311 903,26 грн.

Огляду на наведене, податкове повідомлення-рішення №00028150701 від 28.02.2024, суд визнає протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Згідно із статтею 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Докази суду надають учасники справи. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На думку суду, в ході судового розгляду відповідач не надав належних та допустимих доказів в обґрунтування своїх доводів, і не довів в повному обсязі правомірність своїх рішень.

Ураховуючи викладене, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог позивача.

Отже, позовні вимоги позивача слід задовольнити в повному обсязі.

Згідно з частиною першою статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як свідчать матеріали справи, при зверненні до суду позивачем сплачено судовий збір в розмірі 21310,12 грн, що підтверджується платіжною інструкцією від 13.03.2024 №86 / т.1 а.с.20 /.

За результатами розгляду справи суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, а тому витрати зі справи судового збору підлягають стягненню з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань на користь позивача.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРАВІАСЕРВІС" (вул. Алітуська, буд. 4, Кременчук, Полтавська область, 39600, код ЄРДПОУ 36504056) до Головного управління ДПС в Полтавській області (вул. Європейська, буд. 4, м. Полтава, 36014, код ЄРДПОУ 44057192) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області №00028100701 від 28.02.2024 в частині збільшення суми податкового зобов`язання в сумі 149558,00 грн. та застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в сумі 37 389,00 грн.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області №00028110701 від 28.02.2024 про завищення залишку від`ємного значення податку на додану вартість в сумі 1158793,00 грн.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області №00028130701 від 28.02.2024 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в сумі 112 200,00 грн.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області №00028140701 від 28.02.2024 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в сумі 6 000,00 грн.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області №00028150701 від 28.02.2024 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в сумі 311 903,26 грн.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРАВІАСЕРВІС" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Полтавській області витрати зі сплати судового збору у сумі 21310,12 грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 16.08.2024.

Суддя С.С. Бойко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.08.2024
Оприлюднено19.08.2024
Номер документу121056479
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —440/3095/24

Постанова від 19.11.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Постанова від 19.11.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 19.11.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 31.10.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 23.10.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 03.10.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 19.09.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Рішення від 08.08.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Рішення від 08.08.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 08.05.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні