ПЕТРИКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Справа № 187/1058/24
1-кс/0187/231/24
УХВАЛА
"20" серпня 2024 р. смт. Петриківка
Петриківський районний суд Дніпропетровської області у складі: слідчого судді ОСОБА_1 , за участі секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянув клопотання слідчого СВ відділення поліції № 10 ДРУП ГУНП в Дніпропетровській області капітана поліції ОСОБА_3 у кримінальному провадженні № 12024041520000172, відомості про яке внесено 29.04.2024 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України, погоджене з прокурором, про застосування запобіжного заходу у вигляді застави відносно
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженка м. Сичовка Смоленської області, громадянка України, освіта вища, яка працює на посаді директора ТОВ «ДНІПРОБУДПЕРСПЕКТИВА», зареєстрована та проживає за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судима
за участю прокурора ОСОБА_5 , слідчого ОСОБА_3 , підозрюваної ОСОБА_4 та її захисника ОСОБА_6 .
Перевіривши надані матеріали, заслухавши думку всіх учасників судового засідання,
ВСТАНОВИВ:
Слідча СВ відділення поліції № 10 ДРУП ГУНП в Дніпропетровській області капітан поліції ОСОБА_3 звернулася до суду з клопотанням, погодженим з прокурором про застосування до підозрюваної ОСОБА_4 запобіжного заходу у вигляді застави у розмірі 20 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, що у грошовому еквіваленті складає 60560 (шістдесят тисяч п`ятсот шістдесят) гривень. З покладенням на неї
наступних обов`язків:
1) прибувати до слідчого, прокурора або суду за першою вимогою;
2)не відлучатись із м Кам`янське Дніпропетровської області без дозволу слідчого, прокурора або суду;
3)повідомляти слідчого, прокурора або суд про зміну свого місця проживання чи роботи;
4)утримуватись від спілкування зі свідками по вказаному кримінальному провадженню, а саме: ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 ;
5) здати на зберігання слідчому свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.
В обґрунтування клопотання зазначає, що Досудовим розслідуванням встановлено, що Указом Президента України та Верховного головнокомандувача Збройних сил України ОСОБА_15 від 24.02.2022 № 64/2022 та Закону України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 2102-ХІ введено воєнний стан на всій території України, який неодноразово був продовжений. На даний час воєнний стан триває до 12.08.2024.
Відповідно до Рішення єдиного Учасника ТОВ «ДНІПРОБУДПЕРСПЕКТИВА» (далі за текстом Товариство, Учасник, Підрядник) № 01-2020 від 06.10.2020 директором ТОВ «ДНІПРОБУДПЕРСПЕКТИВА» обрано ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , з призначенням її на посаду директора Товариства з 07.10.2020, згідно Статуту з правом розпорядчого підпису у банку, а також внесено зміни до Статуту ТОВ «ДНІПРОБУДПЕРСПЕКТИВА», зареєстрованого Державним реєстратором Виконавчого комітету Кам`янської міської ради Дніпропетровської області 14.02.2018, код ЄДРПОУ 41941537, шляхом викладення його у новій редакції.
На підставі наказу від 06.10.2020 № 2 ТОВ «ДНІПРОБУДПЕРСПЕКТИВА» директором вказаного товариства призначено ОСОБА_4 з 07.10.2020.
Відповідно до п. 1.1 розділу 1 Статуту ТОВ «ДНІПРОБУДПЕРСПЕКТИВА» єдиним учасником Товариства є ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 .
Згідно з п.3.1 розділу 3 Статуту органами Товариства є загальні збори Учасників та виконавчий орган.
Відповідно до п. 3.1.1 розділу 3 Статуту у зв`язку з тим, що Товариство має лише одного Учасника рішення з питань, що належать до компетенції загальних зборів Учасників, приймаються таким Учасником Товариства одноособово та оформлюється письмовим рішенням такого Учасника, без обрання голови та секретаря таких Зборів.
Згідно з п. 3.2.1 розділу 3 Статуту загальні збори учасників є вищим органом Товариства.
Відповідно до п. 3.3 розділу 3 Статуту до компетенції загальних зборів учасників належать:
1) визначення основних напрямів діяльності Товариства;
2) внесення змін до статуту Товариства, прийняття рішення про здійснення діяльності на підставі модельного статуту;
3) зміна розміру статутного капіталу Товариства;
4) затвердження гpoшoвoi оцінки не грошового вкладу учасника;
5) перерозподіл часток між учасниками Товариства;
6) обрання одноосібного виконавчого органу директора Товариства, встановлення розміру винагороди;
7) визначення форм контролю та нагляду за діяльністю виконавчого органу Товариства;
8) створення інших органів Товариства, визначення порядку ix діяльності;
9) прийняття рішення про придбання Товариством частки (частини частки) учасника;
10) затвердження результатів діяльності Товариства за рік або інший період, встановлений на загальних зборах учасників;
11) розподіл чистого прибутку Товариства, прийняття рішення про виплату дивідендів;
12) прийняття рішень про виділ, злиття, поділ, приєднання, ліквідацію та перетворення Товариства, обрання комісії з припинення (ліквідаційної комісії), затвердження порядку припинення Товариства, порядку розподілу між учасниками Товариства у разі його ліквідації майна, що залишилося після задоволення вимог кредиторів, затвердження ліквідаційного балансу Товариства;
13) утворення, організація i ліквідація дочірніх підприємств, філій та представництв, затвердження статутів та положень про них;
14) затвердження правил процедури та інших внутрішніх документів Товариства, визначення його внутрішньої структури;
15) затвердження річних результатів діяльності Товариства, включаючи й дочірні підприємства, філії та представництва; затвердження звітів наглядової ради (в разі її функціонування), порядку розподілу прибутку;
16) визначення порядку покриття збитків;
17) винесення рішення про притягнення до майнової відповідальності службових осіб Товариства;
18) встановлення розміру, форми i порядку внесення додаткових вкладів;
19) прийняття та виключення Учасника з Товариства;
20) прийняття рішень по питанням, пов`язаним з зовнішньоекономічною діяльністю Товариства;
21) інші питання по рішенню зборів Учасників.
Відповідно до п. 3.5.1 розділу 3 Статуту виконавчий орган Товариства здійснює управління поточною діяльністю Товариства.
Згідно з п. 3.5.2 розділу 3 Статуту виконавчим органом Товариства є одноособовий орган директор Товариства. Якщо у Товаристві існує один Учасник він може виконувати обов`язки директора.
Відповідно до п.3.5.3 розділу 3 Статуту Учасник Товариства може безпосередньо здійснювати управління Товариством, шляхом прийняття на себе обов`язків директора. При цьому на період тимчасового припинення господарської діяльності Товариства він може не отримувати за це винагороди.
Згідно з п.3.5.4 розділу 3 Статуту до компетенції директора Товариства належить вирішення всіх питань, пов`язаних з управлінням поточною діяльністю Товариства, крім питань, що належать до виключно компетенції загальних зборів учасників.
Відповідно до п.3.5.5 розділу 3 Статуту директор Товариства підзвітний загальним зборам учасників та організовує виконання їх рішень;
Згідно з п. 3.5.6 розділу 3 Статуту директор Товариства може діяти від імені Товариства без довіреності. Директор має право без довіреності вчиняти різного роду угоди (договори, контракти та інші юридичні акти), представляти інтереси Товариства у взаємовідносинах з фізичними та юридичними особам, органами державної влади та управління; судовими закладами; відкривати рахунки Товариства в банках та проводити операції з ними; видавати накази i розпорядження, обов`язкові для співробітників Товариства.
Отже, директор ТОВ «ДНІПРОБУДПЕРСПЕКТИВА» ОСОБА_4 наділена адміністративно-господарськими та організаційно-розпорядчими функціями.
Відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.
З урахуванням вищевикладеного ОСОБА_4 є службовою особою.
22.03.2023 Управлінням освіти, молоді та спорту Петриківської селищної ради (далі за текстом Замовник), відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №?1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів із дня його припинення або скасування» (далі за текстом Особливості), оприлюднено повідомлення про проведення відкритих торгів на закупівлю послуг: «Поточний ремонт частини внутрішніх мереж теплопостачання в комунальному закладі дошкільної освіти (ясла-садок) «Метелики» Петриківської селищної ради по АДРЕСА_2 ; 50720000-8 Послуги з ремонту і технічного обслуговування систем центрального опалення за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», ідентифікатор закупівлі UA-20230322002035-a.
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: АДРЕСА_3 .
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 30 червня 2023.
Згідно з пунктом 5 розділу 3 тендерної документації, затвердженої протоколом Уповноваженої особи управління освіти, молоді та спорту Петриківської селищної ради від 20.03.2023 №?18, «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, згідно з пунктом 28 та пунктом 44 Особливостей», визначено, що Замовник встановлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно із цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації. Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Згідно з пунктом 6 розділу 3 тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» передбачено, що вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) відповідно до пункту третього частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Відповідно до пункту 4 розділу 6 тендерної документації «Умови договору про закупівлю», договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного й Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої п`ятої, сьомої дев`ятої статті 41 Закону та Особливостей.
Істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів.
Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, крім випадків:
-визначення грошового еквівалента зобов`язання в іноземній валюті;
-перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі.
Додатком 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі технічні вимоги до предмета закупівлі», визначено технічну специфікацію «Поточний ремонт частини внутрішніх мереж теплопостачання в комунальному закладі дошкільної освіти (ясла-садок) «Метелики» Петриківської селищної ради по АДРЕСА_2 ; 50720000-8 Послуги з ремонту і технічного обслуговування систем центрального опалення за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», де в таблиці 1 «Відомість обсягів надання послуг за предметом закупівлі» пункт 73 зазначено: «Радіатор опалювальний біметалічний ZEGOR LBR 500 DE500/96, 510 секцій».
Згідно з цього ж додатку, передбачено що: «Ціни на матеріали, які учасник включає до кошторисного розрахунку при складанні договірної ціни на виконання робіт із надання послуги поточного ремонту, не мають перевищувати середні по регіону.
29.03.2023 відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій/пропозицій UA-20230322002035-a для участі в тендері надійшла 1 пропозиція від учасника ТОВ «ДНІПРОБУДПЕРСПЕКТИВА» (код ЄДРПОУ 41941537).
Учасником надано цінову пропозицію на проведення робіт на суму 1069930 грн (з ПДВ).
Протокольним рішенням №?29 Уповноваженої особи управління освіти, молоді та спорту Петриківської селищної ради від 03.04.2023 ТОВ «ДНІПРОБУДПЕРСПЕКТИВА» визнано переможцем закупівлі.
10.04.2023 між Управлінням освіти, молоді та спорту Петриківської селищної ради, в особі начальника ОСОБА_13 , та ТОВ «ДНІПРОБУДПЕРСПЕКТИВА», в особі директора ОСОБА_4 , укладено договір №?2/102023 (далі за текстом Договір) про закупівлю послуг з поточного ремонту. Умови підписаного договору (з додатками) повністю відповідали умовам тендерної документації та проекту договору (з додатками), у тому числі в додатку до Договору «Локальний кошторис на будівельні роботи №?020101», складений за поточними цінами станом на 16.02.2023, у рядку №?73 зазначено про радіатор опалювальний біметалічний ZEGOR LBR 500 DE500/96, вартість за 1 секцію складає 634,9 грн, усього 510 секцій на загальну суму 323799 грн.
Відповідно до розділу 7 підписаного Договору «Порядок зміни умов договору про закупівлю» визначено, що «п. 7.1. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань Сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема, з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника. Сторони можуть внести зміни до договору про закупівлю в разі зменшення обсягів закупівлі, зокрема, з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника, а також у випадку зменшення обсягу послуг. У такому випадку ціна договору про закупівлю зменшується залежно від зміни таких обсягів;
2) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в Договорі про закупівлю. Сторони можуть внести зміни до договору в разі покращення якості предмета закупівлі за умови, що така зміна не призведе до зміни предмета закупівлі та відповідає тендерній документації в частині встановлення вимог та функціональних характеристик до предмета закупівлі і є покращенням його якості. Підтвердженням можуть бути документи технічного характеру з відповідними висновками, наданими уповноваженими органами, що свідчать про покращення якості, яке не впливає на функціональні характеристики предмета закупівлі;
4) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості послуг). Сторони можуть внести зміни до Договору в разі узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості послуг.
Водночас п. 7.2. договору визначено що пропозицію щодо внесення змін до договору про закупівлю може зробити кожна зі Сторін договору про закупівлю шляхом направлення офіційного листа (пропозиції) іншій стороні в письмовій / електронній формі.
У разі направлення листа в електронній формі обов`язковим реквізитом електронного(их) документа(ів), який(і) надсилається(ються) Сторонами шляхом електронного зв`язку на електронні адреси, зазначені в цьому договорі про закупівлю, є кваліфікований електронний підпис (КЕП). Відсутність КЕП в електронному документі виключає підстави вважати такий документ оригінальним.
Сторони домовились, що роздруківка Стороною електронного повідомлення з електронної адреси, вказаної в реквізитах Сторони цього договору про закупівлю є належним доказом повідомлення іншої Сторони згідно з умовами цього договору.
п. 7.3. Пропозиція щодо внесення змін до договору про закупівлю має містити обґрунтування необхідності внесення таких змін і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов`язаною в разі її прийняття.
п. 7.4. Сторона, що отримала пропозицію щодо внесення змін до договору про закупівлю, має протягом 20 робочих днів розглянути пропозицію та погодитись із нею чи надати аргументовану відмову.
п. 7.10. У випадках, не передбачених дійсним договором про закупівлю, Сторони керуються чинним законодавством України.»
28.04.2023 ОСОБА_4 , як директор ТОВ «ДНІПРОБУДПЕРСПЕКТИВА» направила листа за вих. № 28-4/1 до Управління освіти, молоді та спорту Петриківської селищної ради. Замовника повідомлено про неможливість виконання робіт по закупівлі та встановленню радіатора опалювального біметалічного ZEGOR LBR 500 DE500/96, вартість за 1 секцію складає 634,9 грн, усього 510 секцій на загальну суму 323799 грн. У цьому ж листі Підрядником вказано про можливість закупівлі іншого виду радіатора опалювального за такими ж самими цінами, а саме: ZEGOR LPB 500 BE 500/96.
Однак, за відсутності результатів розгляду листа від 28.04.2023 № 28-4/1, без укладення додаткової угоди про внесення змін в частині щодо встановлення іншого виду радіаторів опалювальних, за відсутності документів, які підтверджують, що дана продукція відповідає всім вимогам, нормам та стандартам (сертифікат якості) на радіатори опалювальні ZEGOR LPB 500 BE 500/96, не встановивши, чи відповідає ціна на інший вид та марку радіаторів опалювальних за одиницю товару, визначених в Договорі про закупівлю, директор ТОВ «ДНІПРОБУДПЕРСПЕКТИВА» ОСОБА_4 , умисно, керуючись корисливим мотивом на заволодіння чужим майном, а саме бюджетними коштами, у період часу з 28.04.2023 до 09.05.2023 провела роботи із заміни радіаторів системи опалення в комунальному закладі дошкільної (ясла-садок) «Метелики» Петриківської селищної ради по АДРЕСА_2 .
Проте, встановлено, що радіатор опалювальний біметалічний ZEGOR LBR 500 DE500/96 відсутній на ринку товарів та ніколи не постачався до роздрібних мереж. Середньоринкова вартість фактично встановленого радіатора опалювального біметалічного ZEGOR LPB 500 BE500/96, який не передбачений чинним договором, складає 346,59 грн за 1 секцію.
Далі, директор ТОВ «ДНІПРОБУДПЕРСПЕКТИВА» ОСОБА_4 , не пізніше 09.05.2024, знаходячись за невстановленою під час досудового розслідування адресою, у період часу з 09 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин, у порушення п.п. 1, 2, 3 п. 7.2., 7.4 Договору, ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», п.п. 13 Особливостей, без внесення змін до Договору, продовжуючи реалізацію злочинного умислу на заволодіння чужим майном, а саме бюджетними коштами, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненому в умовах воєнного стану, будучи службовою особою, яка наділена адміністративно-господарськими та організаційно-розпорядчими функціями, умисно, достовірно знаючи про те, що відповідно до умов договору №?2/102 від 10.04.2023 на об`єкті необхідно встановити радіатор опалювальний біметалічний ZEGOR LBR 500 DE500/96, вартістю за 1 секцію 634,9 грн, усього 510 секцій на загальну суму 323799 грн., однак фактично під час виконання робіт встановлено радіатор опалювальний біметалічний ZEGOR LPB 500 BE500/96, вартістю за 1 секцію 634 грн, усього 510 секцій на загальну суму 323340 грн., який не передбачений вказаним договором, без внесення змін до Договору, зловживаючи своїм службовим становищем, внесла недостовірні відомості до акту приймання виконаних будівельних робіт від 09.05.2023 №?107/1, вказавши інші радіатори системи опалення, вартість яких вища за ринкову ціну. Після чого ОСОБА_4 підписала та завірила печаткою Підрядника акт приймання виконаних будівельних робіт за травень 2023 №?107/1 та надала його замовнику.
10.05.2023 Замовником на підставі акту приймання виконаних будівельних робіт за травень 2023 №?107/1 по договору від 10.04.2023 №?2/102023 на рахунок Підрядника, а саме: НОМЕР_2 , власником якого є ТОВ «ДНІПРОБУДПЕРСПЕКТИВА», сплачено кошти в сумі 459813,68 грн. за виконання поточного ремонту частини внутрішніх мереж теплопостачання в комунальному закладі дошкільної освіти (ясла-садок) «Метелики» Петриківської селищної ради по АДРЕСА_2 .
Таким чином, у період з 09.05.2023 по 10.05.2023 ОСОБА_4 , будучи директором ТОВ «ДНІПРОБУДПЕРСПЕКТИВА», тобто службовою особою, яка наділена адміністративно-господарськими та організаційно-розпорядчими функціями, умисно, шляхом зловживання своїм службовим становищем, що виразилося у підписанні акту про виконані будівельні роботи за травень 2023 №?107/1, який містить відомості про виконані роботи, зокрема про встановлення радіатору опалювального біметалічного ZEGOR LBP 500 BE500/96, в кількості 510 секцій, який не передбачений чинним договором та не відповідає вартості, встановленій умовами вказаного договору, в умовах воєнного стану, в результаті чого незаконно заволоділа грошовими коштами на загальну суму 146 579,10 грн., які були безпідставно сплачені Замовником на користь Підрядника за виконані роботи, чим завдала істотної шкоди на вказану суму державним інтересам в особі Петриківської селищної ради. 30 липня 2024 року ОСОБА_4 у відповідності до вимог ст.ст. 276-278 КПК України повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України, а саме у заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненому в умовах воєнного стану.
Обґрунтованість підозри підтверджується документами, а саме:
- постановою про виділення матеріалів кримінального провадження від 29.04.2024;
- витягом з ЄРДР щодо внесення відомостей про кримінальне правопорушення;
- рапортом про виявлені ознаки кримінального правопорушення від 29.04.2024;
-протоколом огляду від 10.10.2023 веб сайту ПРОЗОРРО під час якого оглянуто закупівлю «Поточний ремонт частини внутрішніх мереж теплопостачання в комунальному закладі дошкільної освіти (ясла-садок) «Метелики» Петриківської селищної ради по АДРЕСА_2 ; 50720000-8 Послуги з ремонту і технічного обслуговування систем центрального опалення за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», ідентифікатор закупівлі НОМЕР_3 -a;
- протоколом тимчасового доступу до документів у ІНФОРМАЦІЯ_2 по вказаній закупівлі;
-договором від 10.04.2023 №2/10-2023 з додатками до нього;
-додатковою угодою від 27.06.2023 №1 до договору від 10.04.2023 №2/10-2023 з додатками до неї;
- довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за травень 2023 року по даній закупівлі;
- актом №107/1 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2023 року;
-протокол огляду місця події, а саме території ясла-садка « ІНФОРМАЦІЯ_3 », розташованого по АДРЕСА_2 , 10)протоколом допиту свідка - фахівця з публічних закупівель Управління освіти, молоді та спорту Петриківської селищної ради ОСОБА_16 ;
-висновком судової товарознавчої експертизи від 07.12.2023 №5988/23, 12)висновком судово будівельно-технічної експертизи від 11.01.2024 № 91-23;
-висновком судово-економічної експертизи від 25.01.2024, 15)висновком почеркознавчої експертизи від 28.02.2024 № 66;
- протоколом допиту свідка директора ясла-садочку «Метелики» ОСОБА_8 ;
- протоколом допиту підозрюваної ОСОБА_4 директора ТОВ «Дніпробудперспектива» та іншими доказами в сукупності.
Підставами застосування запобіжного заходу у клопотанні зазначено наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_4 кримінального правопорушення, за яке передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк від 5 до 8 років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, ризиків переховуватися від органів досудового розслідування та суду у зв`язку з тяжкістю покарання, що саме по собі вже може бути підставою та мотивом для підозрюваного переховуватись від органу досудового розслідування та суду, а також ризиків незаконно впливати на свідків.
В судовому засіданні слідча ОСОБА_3 та прокурор ОСОБА_5 підтримали клопотання із зазначених у ньому підстав.
Підозрювана ОСОБА_4 та її захисник ОСОБА_6 проти проти застосування запобіжного заходу у вигляді застави не заперечували.
Заслухавши думки сторін кримінального провадження, дослідивши клопотання, копії наданих сторонами матеріалів, якими обґрунтовують свої доводи, слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Установлено, що СВ відділення поліції № 10 ДРУП ГУНП в Дніпропетровській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12024041520000172, відомості про яке внесено 29.04.2024 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 191 КК України.
30 липня 2024 року ОСОБА_4 у відповідності до вимог ст.ст. 276-278 КПК України повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України, а саме у заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненому в умовах воєнного стану.
Згідност.177КПК Українипідставою для застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді вважати, що підозрюваний може здійснити дії, передбачені частиною 1 цієї статті.
Згідно із прецедентною практикою Європейського суду з прав людини термінобґрунтована підозраозначає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчините правопорушення. При цьому тлумачення поняття «обґрунтованості» буде залежати від усіх обставин справи (Фокс, Кемпбелл і Хартлі проти Сполученого Королівства).
Слідчим суддею встановлено, що зазначені у клопотанні обставини підозри мають місце і підтверджуються на цьому етапі розслідування достатньою сукупністю даних, детальний перелік яких міститься у клопотанні, при цьому на стадії розгляду даного клопотання слідчий суддя не вправі вирішувати ті питання, які повинен вирішувати суд при розгляді кримінального провадження по суті, тобто не вправі оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості для встановлення вини чи її відсутності у особи у вчиненні кримінального правопорушення, а лише зобов`язаний на підставі розумної оцінки сукупності отриманих доказів визначити, що причетність тієї чи іншої особи до вчинення кримінального правопорушення є вірогідною та достатньою для застосування щодо неї заходів забезпечення кримінального провадження, одним із яких і є застосування запобіжного заходу.
Причетність ОСОБА_4 до вчинення кримінального правопорушення є вірогідною та достатньою для застосування щодо неї обмежувальних заходів та підтверджується доданими до клопотання матеріалами досудового розслідування.
Ризик, це, зокрема, невизначена подія, яка по суті, представляє собою ймовірність отримання несприятливих подій, визначених у ч. 1ст. 177 КПК України. Між тим, чиннийКПК Українине вимагає надання відповідних доказів того, що підозрюваний обов`язково здійснить дії, передбачені ч. 1ст. 177 КПК України, зокрема й у випадку застосування відносно нього більш м`якого запобіжного заходу, однак перед судом повинна бути доведена наявність реальної можливості здійснити підозрюваним такі дії в майбутньому, в зв`язку з чим, судом повинно бути обрано такий запобіжний захід, який в повній мірі буде здатним запобігти можливому прояву означених дій з боку підозрюваного.
Суворість можливого покарання за ч. 4 ст. 191 КК України позбавлення волі від п`яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років свідчить про наявність ризиків переховуватися від органів досудового розслідування та суду а також ризику незаконного впливу на свідків, для зміни ними показань.
При цьому важливим аспектом є також те, що звільнення від відбування покарання з випробуванням чи призначення покарання більш м`якого, ніж передбачено законом, за вчинення корупційного злочину кримінальний закон не передбачає (ст. 69, 75 КК).
З огляду на наявність обґрунтованої підозри у вчиненні кримінального правопорушення та наявних ризиків передбачених п.п 1, 3 ч. 1 ст. 177 КПК України, оцінюючи особу підозрюваного та інкриміноване йому кримінальне правопорушення, слідчий суддя приходить до переконання в наявності передбаченихст. 177 КПК Українипідстав для застосування запобіжного заходу.
Відповідно до ч. 4ст. 182 КПК Українирозмір застави визначається з урахуванням обставин кримінального правопорушення, майнового та сімейного стану підозрюваного, інших даних про його особу та ризиків, передбаченихстаттею 177 цього Кодексу. Розмір застави повинен достатньою мірою гарантувати виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього обов`язків та не може бути завідомо непомірним для нього.
Відповідно до п. 2 ч. 5ст. 182 КПК України, розмір застави щодо особи, підозрюваного чи обвинуваченої у вчиненні тяжкого злочину, визначається у межах від двадцяти до вісімдесяти розмірів мінімальної заробітної плати.
Кримінальне правопорушення, у вчиненні якого зокрема підозрюється ОСОБА_4 , передбаченоч. 4 ст.191 КККК Україниза класифікацієюстатті 12 КК Україниналежать до тяжких кримінальних правопорушень.
Вирішуючи питання про застосування запобіжного заходу у вигляді застави до підозрюваної ОСОБА_4 з урахуванням наявних ризиків, слідчий суддя вважає, що більш м`який запобіжний захід, ніж застава, не зможе в повній мірі забезпечити належну процесуальну поведінку такого, нівелювати наявні ризики та не забезпечить дієвості кримінального провадження.
Розмір застави повинен бути визначений із врахуванням особи підозрюваного, його активів, тобто розмір застави повинен визначатися тим ступенем довіри (впевненості), при якому перспектива втрати застави, у випадку відсутності підозрюваного в суді, буде достатнім стримуючим засобом, щоб унеможливити перешкоджання особою здійсненню досудового розслідування.
Оцінивши доводи, наведені у клопотанні слідчого, погодженого прокурором, слідчий суддя вважає, що клопотання слідчого про застосування запобіжного заходу належить задовольнити, із визначенням суми застави у 20 (двадцять) розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб (який відповідно доЗакону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік»становить на теперішній час 3 208 гривень), тобто грошовий еквівалент розміру застави складе 60560 (шістдесят тисяч п`ятсот шістдесят) гривень, який є достатнім для забезпечення виконання підозрюваною процесуальних обов`язків, запобігання ризикам.
При цьому, внаслідок існування ризиків слідчий суддя вважає необхідним покладення на підозрювану ОСОБА_4 обов`язків, передбачених ч. 5ст. 194 КПК України, які можуть бути покладені на підозрюваного, обвинуваченого на строк не більше двох місяців, згідно із ч. 7ст. 194 КПК України.
Керуючись статтями176,177,178,182,194,196,315,372,532 КПК України, слідчий суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчого СВ відділення поліції № 10 ДРУП ГУНП в Дніпропетровській області капітана поліції ОСОБА_3 про застосування запобіжного у вигляді застави щодо підозрюваної ОСОБА_4 задовольнити частково.
Застосувати до ОСОБА_4 запобіжний захід у вигляді застави у розмірі 20 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, що у грошовому еквіваленті складає 60560 (шістдесят тисяч п`ятсот шістдесят) гривень.
Покласти на підозрювану ОСОБА_4 обов`язки:
1) прибувати до слідчого, прокурора або суду за першою вимогою;
2)не відлучатись із Дніпропетровської області без дозволу слідчого, прокурора або суду;
3)повідомляти слідчого, прокурора або суд про зміну свого місця проживання чи роботи;
4)утримуватись від спілкування зі свідками по вказаному кримінальному провадженню, а саме: ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 ;
5) здати на зберігання слідчому свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон.
Роз`яснити ОСОБА_4 , що відповідно до ч. 6ст. 182 КПК Українипідозрюваний, обвинувачений, який не тримається під вартою, не пізніше п`яти днів з дня обрання запобіжного заходу у вигляді застави, зобов`язаний внести кошти на відповідний рахунок або забезпечити їх внесення заставодавцем та надати підтверджуючий документ слідчому, прокурору, суду.
Роз`яснити ОСОБА_4 , що застава може бути внесена як нею, так й іншою фізичною або юридичною особою (заставодавцем) нанаступні реквізити: одержувач: ТУ ДСАУ у Дніпропетровській області, код ЄДРПОУ 26239738, банк одержувача: ГУ ДКСУ в м. Києві, МФО 820172, розрахунковий рахунок НОМЕР_4 , призначення платежу: застава, як міра запобіжного заходу за (ПІП особи, за яку внесено заставу), постанова (найменування суду, номер справи, дата постанови), ПІП особи, яка вносила кошти).
Роз`яснити ОСОБА_4 , що в разі невнесення застави ним (або заставодавцями), до нього може бути застосований інший, більш суворий запобіжний захід.
Роз`яснити ОСОБА_4 , що відповідно до ч. 8ст. 182 КПК Україниу разі невиконання обов`язків заставодавцем, а також, якщо підозрюваний, обвинувачений, будучи належним чином повідомлений, не з`явився за викликом до слідчого, прокурора, слідчого судді, суду без поважних причин чи не повідомив про причини своєї неявки, або якщо порушив інші покладені на нього при застосуванні запобіжного заходу обов`язки, застава звертається в дохід держави та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України й використовується у порядку, встановленому законом для використання коштів судового збору.
На ухвалу може бути подана апеляційна скарга, протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Петриківський районний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2024 |
Оприлюднено | 21.08.2024 |
Номер документу | 121092641 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів застава |
Кримінальне
Петриківський районний суд Дніпропетровської області
Караул О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні