Ухвала
від 19.08.2024 по справі 2-о-23/2010
ПОКРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-о-23/2010

2-о/189/67/24

У Х В А Л А

про передачу справи на розгляд іншому суду за підсудністю

19.08.2024 року селище Покровське Дніпропетровської області

Суддя Покровського районного суду Дніпропетровської області Чорна О.В., ознайомившись із матеріалами заяви ОСОБА_1 , заінтересована особа: орган опіки та піклування Покровської селищної ради Синельниківського району Дніпропетровської області про відмову від опікунства,

встановив:

До Покровського районного суду надійшла заява ОСОБА_1 , заінтересована особа: орган опіки та піклування Покровської селищної ради Синельниківського району Дніпропетровської області про відмову від опікунства, згідно якої заявниця просить звільнити її від повноважень опікуна недієздатної ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , та до призначення опікуна покласти повноваження опікуна на Покровську селищну раду Синельниківського району Дніпропетровської області.

Ознайомившись із заявою та доданими до неї документами, суд дійшов висновку, що цивільну справу необхідно передати на розгляд іншому суду з таких підстав.

Частиною 3 ст. 294 ЦПК України встановлено, що справи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду.

Статтею 293 ЦПК України встановлено, що суд розглядає в порядку окремого провадження в тому числі справи про обмеження цивільної дієздатності фізичної особи, визнання фізичної особи недієздатною та поновлення цивільної дієздатності фізичної особи.

Розгляд справ, пов`язаних з вирішенням питання про звільнення від повноважень опікуна регулюється Главою 2 ЦПК України розгляд судом справ про обмеження цивільної дієздатності фізичної особи, визнання фізичної особи недієздатною та поновлення цивільної дієздатності фізичної особи.

Частиною 2 статті 300 ЦПК України передбачено, що суд за заявою органу опіки та піклування чи особи, призначеної піклувальником або опікуном, у місячний строк звільняє її від повноважень піклувальника або опікуна і призначає за поданням органу опіки та піклування іншу особу, про що постановляє ухвалу. Суд за заявою особи, над якою встановлено піклування, може звільнити піклувальника від його повноважень і призначити за поданням органу опіки та піклування іншого піклувальника, про що постановляє ухвалу.

Суд розглядає питання про звільнення опікуна або піклувальника в судовому засіданні з повідомленням заінтересованих осіб. Неявка цих осіб не перешкоджає розгляду питання про звільнення опікуна або піклувальника.

Таким чином, при вирішенні питання про прийняття заяви до розгляду та відкриття провадження у справі за заявою про звільнення від повноважень опікуна суд повинен керуватися положеннями Глави 2 ЦПК розділу IV ЦПК України.

Статтею 295 ЦПК України визначено підсудність справ зазначеної категорії та встановлено, що заява про обмеження цивільної дієздатності фізичної особи, у тому числі неповнолітньої особи, чи визнання фізичної особи недієздатною подається до суду за місцем проживання цієї особи, а якщо вона перебуває на лікуванні у закладі з надання психіатричної допомоги - за місцезнаходженням цього закладу.

Як вбачається із матеріалів заяви, зокрема, з копії Витягу з реєстру територіальної громади від 12.08.2024 року, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрована і проживає за адресою: АДРЕСА_1 .

Те ж саме місце реєстрації ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зазначається у довідці від 12.08.2024 року про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Згідно довідки від 12.08.2024 року про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи фактичне місце проживання/перебування ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , значиться за адресою: АДРЕСА_2 .

Разом з тим, згідно із ч. 1 ст. 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.

Положеннями ч. 1 ст. 4 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» передбачено, що факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково, крім випадків, передбачених статтею 12 цього Закону.

Порядок оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи затверджений постановою Кабінету Міністрів України «Про облік внутрішньо переміщених осіб» від 01 жовтня 2014 № 509, абзацом 2 пункту 1 якої визначено, що довідка є документом, який підтверджує факт внутрішнього переміщення і взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Постановою Кабінету міністрів України від 07.02.2022 року №265 «Про деякі питання декларування і реєстрації місця проживання та ведення реєстрів територіальних громад» затверджений Порядок декларування та реєстрації місця проживання (перебування).

Також Постановою Кабінету міністрів України від 07.02.2022 року №265 «Про деякі питання декларування і реєстрації місця проживання та ведення реєстрів територіальних громад» затверджений Порядок створення, ведення та адміністрування реєстрів територіальних громад.

Цією ж постановою затверджений перелік постанов Кабінету міністрів України, що втратили чинність, у тому числі, постанова Кабінету міністрів України від 02.03.2016 року № 207 «Про затвердження правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру» із змінами.

Порядок декларування та реєстрації місця проживання (перебування) визначає механізм здійснення декларування/реєстрації місця проживання (перебування), зміни місця проживання, зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), скасування декларування/реєстрації місця проживання (перебування), а також встановлює форми необхідних для цього документів (п. 1 цього Порядку).

Згідно п. п. 3, 4 Порядку декларування та реєстрації місця проживання (перебування) декларування/реєстрація місця проживання (перебування), зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), зміна місця проживання (перебування), скасування декларування/реєстрації місця проживання (перебування) особи здійснюється органом реєстрації, на території територіальної громади, на яку поширюються повноваження відповідної ради. Особа може задекларувати/зареєструвати своє місце проживання (перебування) лише за однією адресою. У разі коли особа проживає у двох і більше місцях, вона здійснює декларування/реєстрацію місця проживання (перебування) за однією з таких адрес за власним вибором. За адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) з особою ведеться офіційне листування та вручення офіційної кореспонденції.

Згідно абзацу 3 п. 4 Порядку декларування та реєстрації місця проживання (перебування) особа, адреса задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) якої знаходиться на територіях, на яких ведуться бойові дії, або тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції, для яких не визначена дата завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації, може задекларувати/зареєструвати місце свого проживання за межами тимчасово окупованої території України без внесення будь-яких відміток до паспорта громадянина України, виготовленого у формі книжечки.

Відомості про адресу задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), що знаходиться на територіях, на яких ведуться бойові дії, або тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції, для яких не визначена дата завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації, вносяться до реєстру територіальної громади, яка здійснила відповідну реєстраційну дію за межами таких територій (абзац 4 п. 4 Порядку декларування та реєстрації місця проживання (перебування).

У разі коли особа, місце проживання якої задекларовано/зареєстровано, декларує або реєструє нове місце проживання з одночасним зняттям з попереднього місця проживання (перебування), заява про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання не подається. При цьому внесення змін до реєстру територіальної громади за попереднім місцем проживання здійснюється на підставі повідомлення органу реєстрації про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) особи із зазначенням дати зняття з місця проживання (абзац 3 п. 5 Порядку декларування та реєстрації місця проживання (перебування).

Порядком створення, ведення та адміністрування реєстрів територіальних громад, у свою чергу, визначаються засади створення, ведення та адміністрування реєстрів територіальних громад, а також процедура надання та передачі інформації з/до такого реєстру (п. 1 цього Порядку).

Виконавчий орган сільської, селищної або міської ради (далі - орган реєстрації) для потреб декларування та реєстрації місця проживання (перебування) осіб, зокрема для обліку осіб, які проживають на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, формує та веде в електронній формі реєстр територіальної громади засобами власної інформаційно-комунікаційної системи або засобами відомчої інформаційної системи ДМС із доступом через офіційний веб-сайт ДМС (п. 3 цього Порядку).

Системний аналіз цих правових норм приводить до висновку, що довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи не є документом, який підтверджує зареєстроване місце проживання/перебування особи, а підтвердженням місця проживання (перебування) особи є, зокрема, витяг з реєстру територіальної громади.

Як зазначалося вище, згідно копії з Витягу з реєстру територіальної громади від 12.08.2024 року, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрована і проживає за адресою: АДРЕСА_1 .

Згідно відкритих даних село Новоіванівка розташоване у Гуляйпільській міській громаді Пологівського району Запорізької області; стара назва району - Гуляйпільський (до прийняття постанови ВРУ №807-IX "Про утворення та ліквідацію районів").

Виходячи із зазначеного, дана справа підсудна Гуляйпільському районному суду Запорізької області.

У теперішній час Гуляйпільський районний суд Запорізької області не здійснює правосуддя.

Розпорядженням Голови Верховного суду від 14.09.2022 року №49/0/9-22 «Про зміну територіальної підсудності судових справ судів Запорізької області» територіальна підсудність Гуляйпільського районного суду Запорізької області змінена на Заводський районний суд м. Запоріжжя.

Частиною 9статті 187 ЦПК Українипередбачено, що якщо за результатами отриманої судом інформації буде встановлено, що справа не підсудна цьому суду, суд надсилає справу за підсудністю в порядку, встановленомустаттею 31 цього Кодексу.

Пунктом 1 частини 1статті 31 ЦПК Українипередбачено, що суд передає справу на розгляд іншому суду, якщо справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.

Згідно ізКонвенції про захист прав людини і основоположних свободвід 04 листопада 1950 року, Закону України «Про виконання рішень, застосування практики Європейського суду з прав людини», інститут підсудності безпосередньо пов`язаний із забезпеченням права на справедливий судовий розгляд, який закріплений у п. 1 ст. 6 Конвенції, оскільки за його допомогою визначається «належний суд», тобто суд, уповноважений розглядати конкретну справу.

Крім того, недотримання правил територіальної юрисдикції (підсудності) є порушенням процесуального закону, який є підставою для скасування рішення з направленням справи на розгляд за встановленою законом підсудністю (ч. 1ст. 378 ЦПК України).

Відповідно до ч. 1ст. 32 ЦПК Україниспори між судами про підсудність не допускаються.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необхідність направити заяву ОСОБА_1 з додатками, з урахуванням зміни підсудності справ до Заводського районного суду м. Запоріжжя.

Керуючись ст. ст.31, 32, 259, 260, 293-295, 300 ЦПК України, суддя

постановив:

Цивільну справу за заявою ОСОБА_1 , заінтересована особа: орган опіки та піклування Покровської селищної ради Синельниківського району Дніпропетровської області про відмову від опікунства - передати на розгляд до Заводського районного суду м. Запоріжжя.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Дніпровського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги на ухвалу протягом п`ятнадцяти днів з дня її постановлення.

Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її постановлення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на ухвалу суду, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Суддя О.В. Чорна

.

СудПокровський районний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення19.08.2024
Оприлюднено21.08.2024
Номер документу121099107
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Інші справи окремого провадження

Судовий реєстр по справі —2-о-23/2010

Ухвала від 19.08.2024

Цивільне

Покровський районний суд Дніпропетровської області

Чорна О. В.

Рішення від 23.12.2010

Цивільне

Юр'ївський районний суд Дніпропетровської області

Ковальчук В. О.

Рішення від 23.12.2010

Цивільне

Юр'ївський районний суд Дніпропетровської області

Ковальчук В. О.

Рішення від 22.07.2010

Цивільне

Куликівський районний суд Чернігівської області

Рішення від 09.04.2010

Цивільне

Лисичанський міський суд Луганської області

Стахова Н. В.

Рішення від 18.06.2010

Цивільне

Чигиринський районний суд Черкаської області

Ткаченко С. Є.

Ухвала від 29.12.2010

Цивільне

Ширяївський районний суд Одеської області

Рішення від 03.06.2010

Цивільне

Лубенський міськрайонний суд Полтавської області

Литвин М. М.

Ухвала від 29.04.2010

Цивільне

Буський районний суд Львівської області

Шендрікова Г. О.

Рішення від 17.08.2010

Цивільне

Буський районний суд Львівської області

Шендрікова Г. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні