ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
16 серпня 2024 рокуСправа № 160/22030/24 Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Ремез К.І., розглянувши адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції України в Донецькій області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії, -
УСТАНОВИВ:
15.08.2024 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції України в Донецькій області, у якій вона просить:
- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Національної поліції України в Донецькій області стосовно невиплати у день звільнення ОСОБА_1 грошової компенсації за 60 календарних днів основної (чергової) щорічної відпустки за 2014 та 2022 роки, та додаткової відпустки учаснику бойових дій за 74 календарних дні за 2016-2020 роки включно та 2022 рік;
- зобов`язати Головне управління Національної поліції України в Донецькій області нарахувати та сплатити на користь ОСОБА_1 грошову компенсацію за 60 календарних днів основної щорічної відпустки за 2014 та 2022 роки, та грошову компенсацію за 74 календарних дня додаткової відпустки учаснику бойових дій за 2016-2020 роки включно, та за 2022 рік;
- визнати протиправними дії Головного управління Національної поліції України в Донецькій області стосовно не зарахування до грошового забезпечення ОСОБА_1 додаткової винагороди, відповідно до постанови КМ України № 168 від 28.02.2022 при розрахунку суми одноразової грошової допомоги при звільненні;
- зобов`язати Головне управління Національної поліції України в Донецькій області зарахувати додаткову винагороду відповідно до постанови КМ України № 168 від 28.02.2022 за період з січня 2023 року по липень 2023 року включно до грошового забезпечення ОСОБА_1 при розрахунку суми одноразової грошової допомоги при звільненні та здійснити перерахунок одноразової грошової допомоги при звільненні з виплатою ОСОБА_1 різниці після такого перерахунку;
- стягнути з Головного управління Національної поліції України в Донецькій області на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час затримки розрахунку при звільненні за шестимісячний період з 01.08.2023 по 01.02.2024 включно у сумі 372 550,36 грн. (триста сімдесят дві тисячі п`ятсот п`ятдесят гривень тридцять шість копійок).
Відповідно до пунктів 3 та 6 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 Кодексу адміністративного судочинства України та чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Вивчивши позовні матеріали на предмет їх відповідності приписам Кодексу адміністративного судочинства України, суд зазначає наступне.
Відповідно до частини 2 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
За приписами частини 1 статті 25 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об`єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи - позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Отже, позивач вправі обрати територіальну підсудність справи за своїм зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) або за місцезнаходженням відповідача.
Так, з поданої позивачем позовної заяви, судом встановлено, що місцезнаходження відповідача - АДРЕСА_1 .
Відповідно до довідки від 13.04.2022 за № 1205-5001030724 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи зареєстрованим місцем проживанням позивача є - АДРЕСА_2 . Фактичне місце проживання/перебування - АДРЕСА_3 .
Як убачається з відповіді № 743958 від 16.08.2024 з Єдиного державного демографічного реєстру місцем реєстрації позивача є Донецька область, місто Маріуполь, вулиця Кафайська, будинок 8.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що ця справа територіально підсудна Донецькому окружному адміністративному суду.
Стаття 125 Конституції України встановлює, що судоустрій в Україні будується за принципами територіальності та спеціалізації і визначається законом.
Згідно зі статтею 17 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» судоустрій будується за принципами територіальності, спеціалізації та інстанційності.
Принцип територіальності забезпечує територіальне розмежування компетенції судів і зумовлений потребою доступності правосуддя на всій території України.
Принцип територіальності реалізується через правила територіальної юрисдикції (підсудності) справ.
Правила територіальної підсудності визначають розмежування компетенції судів першої інстанції щодо розгляду справ, підвідомчих судам, за територіальною ознакою. Крім того, правила територіальної підсудності дають можливість визначити конкретний місцевий суд, який повинен розглядати справу як суд першої інстанції.
Кожен місцевий чи апеляційний суд має свою територіальну юрисдикцію (підсудність), тобто поширює свою компетенцію на правовідносини, що виникли чи існують на певній території. Це є важливою гарантією для вирішення судових спорів у розумні строки в умовах ускладнення правових відносин і збільшення правових конфліктів.
Порушення судами правил територіальної юрисдикції має наслідком обов`язкове скасування судових рішень з направленням справи на новий розгляд (частина 1 статті 318 Кодексу адміністративного судочинства України).
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 29 Кодексу адміністративного судочинства України суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.
Отже, позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції України в Донецькій області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії необхідно передати на розгляд до Донецького окружного адміністративного суду.
Керуючись статтями 25, 29, 256 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції України в Донецькій області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії передати на розгляд до Донецького окружного адміністративного суду.
Ухвала суду набирає законної сили відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтями 295 та 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя К.І. Ремез
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2024 |
Оприлюднено | 23.08.2024 |
Номер документу | 121108017 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ремез Катерина Ігорівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ремез Катерина Ігорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні