Рішення
від 20.08.2024 по справі 400/4236/24
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 серпня 2024 р. № 400/4236/24 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Гордієнко Т. О. розглянув упорядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомОСОБА_1 , АДРЕСА_1 ,

до відповідачаГоловного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Героїв Рятувальників, 6,м. Миколаїв,54005,

провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 15.04.2024 №709214290902,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області про визнання протиправним та скасування податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Миколаївській області №709214290902 від 15.04.2024 про застосування штрафних санкцій відносно ФОП ОСОБА_1 в сумі 500000 грн.

Позивач обґрунтовує позов тим, що для оцінки наявності в діях суб`єкта господарювання складу правопорушення у вигляді здійснення діяльності зі зберігання пального без отримання відповідної ліцензії, з`ясуванню підлягають місце та спосіб його зберігання, мета придбання, технічні характеристики використаних для цього споруд (обладнання, ємностей), обсяги споживання, закупівлі та обставини використання пального. Ці обставини складають об`єктивну та суб`єктивну сторони правопорушення. Сам по собі факт наявності «на балансі» у суб`єкта господарювання невикористаного пального не є достатньою обставиною для його кваліфікації як зберігання пального без отримання відповідної ліцензії. Відповідачем в ході перевірки не надано доказів зберігання позивачем пального в кількості, що перевищує 1000 кубічних метрів. Як вбачається з акту перевірки, податковим органом було встановлено лише отримання пального та питання щодо перебування пального з моменту його придбання позивачем до подальшої реалізації іншим покупцям в пересувному акцизному складі автомобілі, факти зливу до блокпункту для зберігання пального відповідачем не перевірялись, оцінка таким обставинам відповідачем не надавалась.

Відповідач надав суду відзив, в якому просить у задоволенні позову відмовити, оскільки при проведенні перевірки були встановлені порушення ст.15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального», а саме зберігання пального без наявності ліцензії , тому спірне податкове повідомлення-рішення прийнято законно й обґрунтовано та скасуванню не підлягає.

Позивач надав відповідь на відзив, в якій зазначив, що висновки та відповідно заперечення Відповідача, ґрунтуються на припущеннях, оскільки ГУ ДПС фактично здійснювало дослідження на підставі вибіркових даних даних бухгалтерського обліку, державних реєстрів та власної бази даних без встановлення фактичного зберігання пального у ємностях, а тому, наведене дає підстави для висновку, що контролюючий орган фактично ототожнив поняття придбання пального та зберігання пального, що не є тотожним за значенням та наслідками.

Справа розглядається відповідно до ст.262 КАС України в порядку спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Дослідив докази, суд дійшов висновку:

ГУ ДПС у Миколаївській області проведено фактичну перевірку ФОП ОСОБА_1 за адресою місця провадження діяльності: АДРЕСА_2 . Перевірка проводилась у період з 06.03.2024по 15.03.2024.

За результатами перевірки складено акт від 15.03.2024 та встановлено:

-факт надання ФОП ОСОБА_1 послуг із зберігання пального іншим суб`єктам на підставі ліцензії на право зберігання пального, отриманої на підставі заяви виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, на порушення ст.15 Закону № 481;

-порушення п.85.2 ст.85 Податкового кодексу України (далі - ПК України, Кодексу) у зв`язку із ненаданням ФОП ОСОБА_1 у повному обсязі документів, які пов`язані з предметом перевірки.

Під час проведення перевірки 06.03.2024 ФОП ОСОБА_1 в присутності представників контролюючого органу проведено зняття залишків пального в автоцистернах та в резервуарах, які були розташовані за адресою: АДРЕСА_2 .

Перевіркою з`ясовано, що дизельне паливо (код за УКТ ЗЕД 2710 19 43 00) у кількості 36 000 літрів, яке 06.03.2024 знаходилось у напівприціпах - цистернах BE0220XF та НОМЕР_1 , є власністю іншого підприємства - ТОВ «АМКА» (код за ЄДРПОУ 36201044). Зазначене встановлене на підставі інформації Системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового та наданих товарно-транспортних накладних.

Згідно товарно-транспортної накладної від 03.03.2024 №03.03-8 ФОП ОСОБА_1 (Автопідприємство) здійснено перевезення Палива дизельного ДП-3 Євро 5-ВО (код УКТ ЗЕД 2710 19 43 00) у кількості 30 073 л (24 840 кг/30 033,62 літрів приведених до температури 15°C) до пункту розвантаження: АДРЕСА_3 .

Акти приймання-передачі вантажу від Перевізника до Одержувача вантажу ФОП ОСОБА_1 до перевірки не надано. Проте у даних СЕА РПСЕ відображено наступний рух пального в акцизному складі пересувному BE0220XF:

- 03.03.2024: відпуск Важких дистилятів в акцизний склад пересувний НОМЕР_2 - 30 003,62 літрів, розпорядник акцизного складу пересувного ВЕ0220XF - ТОВ «АМКА»;

- 06.03.2024: відпуск Важких дистилятів у кількості 3 007,60 літрів з акцизного складу пересувного НОМЕР_2 Після зазначеної операції по акцизному складу пересувному ВЕ0220XF сформовано ліміт обсягу залишку пального - 26 996,02 розпорядник акцизного складу пересувного ВЕ0220XF - ТОВ «АМКА».

- 12.03.2024: відпуск пального у кількості 8 978,26 літрів з акцизного складу пересувного НОМЕР_2 Після зазначеної операції по акцизному складу пересувному ВЕ0220XF сформовано ліміт обсягу залишку пального Важких дистилятів (газойлів, код УКТ ЗЕД 2710194300) - 18 017,76 літрів розпорядник акцизного складу пересувного ВЕ0220XF - ТОВ «АМКА».

Таким чином, згідно документів та даних СЕА ПРСЕ, 03.03.2024 Паливо дизельного ДП- 3 Євро 5-ВО (код УКТ ЗЕД 2710 19 43 00) у кількості 30 073 л (24 840 кг/30 033,62 літрів приведених до температури 15°C), яке належало ТОВ «АМКА», ФОП ОСОБА_1 сідловим тягачем DAF реєстраційний номер НОМЕР_3 з напівприціпом - цистерною реєстраційний номер ВЕ0220XF доставлено за адресою: АДРЕСА_2 .

На виконання п.3.1.4. Договору перевезення вантажів автомобільним транспортом від 04.01.2022 №2022/01-01, який укладено між ФОП ОСОБА_1 та ТОВ «АМКА»,

-у період з 03.03.2024 по 06.03.2024 ФОП ОСОБА_1 забезпечено збереження Палива дизельного ДП-3 Євро 5-ВО (код УКТ ЗЕД 2710 19 43 00) у кількості 30 073 літрів (24 840 кілограм/30 033,62 літрів приведених до температури 15°C) за адресою: АДРЕСА_2 ;

-у період з 06.03.2024 по 12.03.2024 ФОП ОСОБА_1 забезпечено збереження Палива дизельного ДП-3 Євро 5-ВО (код УКТ ЗЕД 2710 19 43 00) у кількості 27 000 літрів (26 996,02 літрів приведених до температури 15°C) за адресою: вул. Миру, буд. 1Ж, селище Горохівка, Вітовський район, Миколаївська область.

06.03.2024встановлено залишки пального:дизельне паливо (код УКТ ЗЕД

27 10 19 43 00) у сідловому тягачі DAF реєстраційний номер НОМЕР_3 з напівприціпом - цистерною реєстраційний номер НОМЕР_4 : 27 000 л., адреса розташування сідлового тягача на момент встановлення залишків: АДРЕСА_2 .

Також, згідно товарно-транспортної накладної від 03.03.2024№03.03-4

ФОП ОСОБА_1 (Автопідприємство) здійснено перевезення Палива

дизельного ДП-3 Євро 5-ВО (код УКТ ЗЕД 2710 19 43 00) у кількості 20 000 до пункту розвантаження: АДРЕСА_3 .

Акти приймання-передачі вантажу від Перевізника до Одержувача вантажу ФОП ОСОБА_1 до перевірки не надано.

Проте у даних СЕА РПСЕ відображено наступний рух пального в акцизному складі пересувному ВЕ4421ХМ:

- 03.03.2024: відпуск Важких дистилятів у кількості 20 050,73 літрів в акцизний склад пересувний ВЕ4421ХМ. ) , розпорядник акцизного складу пересувного НОМЕР_1 - ТОВ «АМКА»;

- 04.03.2024: відпуск Важких дистилятів (газойлів, код УКТ ЗЕД 2710194300) у кількості 6 015,22 літрів з акцизного складу пересувного НОМЕР_1 .

- 06.03.2024: відпуск Важких дистилятів у кількості 5 012,68 літрів з акцизного складу пересувного НОМЕР_1 . Після зазначеної операції по акцизному складу пересувному ВЕ4421ХМ сформовано ліміт обсягу залишку пального Важких дистилятів (газойлів, код УКТ ЗЕД 2710194300) - 9 022,83 літрів приведених до температури 15°C, розпорядник акцизного складу пересувного НОМЕР_1 - ТОВ «АМКА».

- 11.03.2024: відпуск Важких дистилятів (газойлів, код УКТ ЗЕД 2710194300) у кількості 4 978,26 літрів з акцизного складу пересувного НОМЕР_1 . Після зазначеної операції по акцизному складу пересувному ВЕ4421ХМ сформовано ліміт обсягу залишку пального Важких дистилятів (газойлів, код УКТ ЗЕД 2710194300) - 4 044,57 розпорядник акцизного складу пересувного НОМЕР_1 - ТОВ «АМКА».

Таким чином, на виконання п.3.1.4. Договору перевезення вантажів автомобільним

транспортом від 04.01.2022 №2022/01-01, який укладено між ФОП ОСОБА_1

та ТОВ «АМКА», станом на 06.03.2024 ФОП ОСОБА_1 забезпечував:

-збереження Палива дизельного ДП-3 Євро 5-ВО (код УКТ ЗЕД 2710 19 43 00) у

кількості 27 000 літрів у сідловому тягачі DAF реєстраційний номер НОМЕР_3 з

напівприціпом - цистерною реєстраційний номер НОМЕР_5 за адресою:

АДРЕСА_2 .

-збереження Палива дизельного ДП-3 Євро 5-ВО (код УКТ ЗЕД 2710 19 43 00) у

кількості 9 000 літрів у сідловому тягачі DAF реєстраційний номер НОМЕР_6 з

напівприціпом - цистерною реєстраційний номер НОМЕР_1 за адресою:

АДРЕСА_2 .

Згідно отриманої на підставі заяви ліцензії від 27.03.2020 № 14200414202000790, ФОП ОСОБА_1 має право зберігати пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки.

Проте перевіркою встановлено факт надання ФОП ОСОБА_1 послуги із зберігання пального іншим суб`єктам в рамках укладених договорів, а саме 06.03.2024 важких дистилятів (газойлів, код УКТ ЗЕД 27 10 19 43 00) у кількості 36 000 літрів за адресою: АДРЕСА_2 , чим ФОП ОСОБА_1 порушено ст.15 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» зі змінами та доповненнями.

Спірні правовідносини регулюються Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 19.12.1995 р. №481/95-ВР, який, в свою чергу, визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України.

Статтею 1 Закону №481 визначено, що ліцензія (спеціальний дозвіл)

документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.

Місце зберігання пального місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування.

Зберігання пального діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик.

Відповідно до вимог ч.1 ст. 15 Закону №481 (в редакції, що була чинною на

момент виникнення спірних правовідносин) імпорт, експорт алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, здійснюються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх власності без наявності ліцензії. Оптова торгівля на території України алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, здійснюється за наявності у суб`єктів господарювання- (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності ліцензії на оптову - торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах. Оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.

Частиною 8 статті 15 Закону №481 визначено, що суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої - зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва.

За порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством (с.17 Закону №481).

Згідно з підпунктом 14.1.6 пункту 14.1 статті 14 ПК України акцизний склад - це приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Не є акцизним складом, зокрема:

б) приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб`єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

Критерій, визначений цим підпунктом, щодо загальної місткості ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не застосовується до ємностей суб`єктів господарювання, які є розпорядниками хоча б одного акцизного складу;

в) приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб`єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;

г) паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або обладнанні чи пристрої;

ґ) приміщення або територія, у тому числі платника податку, де зберігається або реалізується виключно пальне у споживчій тарі ємністю до 5 літрів включно, отримане від виробника або особи, яка здійснила його розлив у таку тару.

Відповідно до пп.14.1.6-1. п.14.1. ст.14 Кодексу, акцизний склад пересувний - транспортний засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, повітряний, магістральний трубопровід), на якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України.

Транспортний засіб набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для:

а)переміщення в ньому митною територією України пального або спирту етилового, що реалізується (крім пального або спирту етилового, що переміщується митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом «а» п.2 ч.2 ст.91 Митного кодексу України);

б)зберігання в ньому пального або спирту етилового на митній території України;

в)ввезення пального або спирту етилового на митну територію України, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених ст.229 цього Кодексу.

Транспортний засіб, в якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий, право власності на які належить декільком розпорядникам акцизного складу пересувного, є декількома акцизними складами пересувними, кількість яких дорівнює кількості власників пального або спирту етилового, що переміщується та/ або зберігається в такому транспортному засобі.

Транспортний засіб, в якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий, право власності на які переходить від одного суб`єкта господарювання до іншого, вважається іншим акцизним складом пересувним.

Не є акцизним складом пересувним:

-транспортний засіб, що використовується суб`єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу та платником акцизного податку, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки;

-паливний бак транспортного засобу.

Відповідно до пп.14.1.224-1. п.14.1. ст.14 Кодексу, розпорядник акцизного складу пересувного - суб`єкт господарювання - платник акцизного податку, який є власником пального або здійснює діяльність з виробництва спирту етилового та який з використанням транспортного засобу незалежно від того, кому належить такий транспортний засіб:

-реалізує або зберігає пальне або спирт етиловий;

-ввозить пальне на митну територію Україні, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених ст.229 цього Кодексу.

При переході від одного суб`єкта господарювання до іншого права власності на пальне або спирт етиловий, що переміщується та/або зберігається у транспортному засобі, відбувається зміна розпорядника акцизного складу пересувного.

Не є розпорядником акцизного складу пересувного суб`єкт господарювання (перевізник, експедитор), який здійснює транспортування пального або спирту етилового.

Відповідальність за надання послуг із зберігання пального іншим суб`єктам господарювання та/або реалізація пального іншим особам на підставі ліцензії на право зберігання пального, отриманої на підставі заяви виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки передбачена абз.25 ч.2 ст.17 Закону №481, якою передбачено, що за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, спиртовими дистилятами, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, пальним та зберігання пального, тютюнової сировини посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

До суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі:

надання послуг із зберігання пального іншим суб`єктам господарювання та/або реалізація пального іншим особам на підставі ліцензії на право зберігання пального, отриманої на підставі заяви виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки відповідно до статті 15 цього Закону, - 500000 гривень;

Відповідно вимог ч.9 ст.15 Закону № 481, суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва.

Надані суду докази свідчать, що ФОП ОСОБА_1 ГУ ДПС у Миколаївській області видано ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки), термін дії з 27.03.2020 по 27.03.2025, адреса зберігання пального: АДРЕСА_2 , загальна місткість резервуарів - 93000 л.

ФОП Кучманич використовує у власній господарської діяльності вантажні спеціалізовані паливоцистерни, які зареєстровані в Системі електронного адміністрування реалізації пального, як пересувні акцизні склади та відповідно здійснюють перевезення підакцизних товарів.

04.01.2022 року між ФОП ОСОБА_1 (перевізник) та ТОВ «АМКА» (надалі Замовник) укладено договір №2022/01-01 перевезення вантажів автомобільним транспортом (надалі Договір).

Відповідно до п. 1.1 Договору перевізник зобов`язується доставити з місця відправлення до місця призначення визначений Замовником вантаж та передати його особі, яка має відповідні повноваження.

Пунктом договору 3.1.4 передбаченого, що перевізник зобов`язаний забезпечити збереження вантажу з моменту його приймання для перевезення та до моменту видачі в пункті призначення уповноваженій на одержання вантажу особі, а також своєчасну доставку вантажу.

Таким чином, згідно умов п. 3.1.4. Договору перевезення вантажів автомобільним транспортом від 04.01.2022 №2022/01-01, Перевізник зобов`язаний забезпечити збереження вантажу з моменту його приймання для перевезення та до моменту видачі в пункті призначення уповноваженій на одержання вантажу особі, а також своєчасну доставку вантажу.

Виконання послуг перевезення дизельного палива Позивачем (перевізником) за Договором на адресу Замовника забезпечувалось власними транспортними засобами - автомобіль днз НОМЕР_6 /причіп НОМЕР_1 , а саме 03.03.2024 в загальній кількості 20000 л. з м. Ізмаїл, Одеська область до Миколаївської області, ст. Горохівка, вул. Миру,1 Ж та автомобіль днз НОМЕР_3 /причіп НОМЕР_7 - в загальній кількості 30073 л. за аналогічним маршрутом.

Позивачем було доставлено паливо на адресу Миколаївської області, ст. Горохівка, вул. Миру,1 Ж, на яку видана ліцензія позивачу для зберігання палива для власних потреб.

Позивач не зазначив підстави доставки палива за адресою, на яку йому видана ліцензія для зберігання палива для власних потреб.

За адресою Миколаївська область, с. Горохівка, вул. Миру, 1-Ж знаходилось паливо, яке належить ТОВ «АМКА», до моменту його передачі покупцям ТОВ «АМКА». Період збереження зазначений в акті перевірки з 04.03.2024 по 06.03.2024 та 06.03.2024 по 11.03.2024.

Таким чином, за умовами договору позивач повинен отримати паливо, перевезти його на адресу , яка значиться в ліцензії для зберігання палива для власних потреб, та видати паливо уповноваженій на одержання вантажу особі ( особа, яка придбала пальне у замовника перевезення).

Паливо зберігалось в напівприціпах - цистернах, які належать позивачу та в яких воно транспортувалось.

Акт приймання-передачі палива від перевізника до Одержувача палива позивач при проведенні перевірки не надав.

Факт зберігання палива підтверджується даними СЕА РПСЕ, ТТН, видатковими накладними.

Відповідно до норм Податкового кодексу України транспортний засіб набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для: зберігання в ньому пального або спирту етилового на митній території України;

Транспортний засіб, в якому переміщується та/або зберігається пальне право власності на які переходить від одного суб`єкта господарювання до іншого, вважається іншим акцизним складом пересувним.

Не є акцизним складом пересувним:

-транспортний засіб, що використовується суб`єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу та платником акцизного податку, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки;

-паливний бак транспортного засобу.

Отже, транспортний засіб з напівприціпами - цистернами , в яких зберігалось паливо набули статусу інший акцизний склад та для зберігання пального для інших осіб необхідно позивачу було отримати на це ліценцію. Позивачем зберігалось паливо у напівприціпах - цистернах BE0220XF та НОМЕР_1 , яке є власністю іншого підприємства - ТОВ «АМКА» у пріод з 06.03.2024-12.03.2024 в кількості 27000грн. та з 03.03.2024по 06.03.2024 в кількості 30073 л.

Доводи позивача стосовно того, що з`ясуванню підлягають місце та спосіб його зберігання, мета придбання, технічні характеристики використаних для цього споруд (обладнання, ємностей), обсяги споживання, закупівлі та обставини використання пального, суд відхиляє, оскільки всі ці обставини зазначені в акті перевірки.

Посилання відповідача на те, що відповідачем в ході перевірки не надано доказів зберігання позивачем пального в кількості, що перевищує 1000 кубічних метрів, не приймається судом до уваги, оскільки відповідно до п.14.1.6 ст.14 ПК України ці вимоги необхідні для акцизного складу, а позивачем зберігалось паливо у напівпричіпі цистерні у транспортному засобі, який відповідно до п.14.1.6-1 ст.14 ПК України відноситься до акцизного складу пересувного.

Позивач всупереч ст.77 КАС України не надав суду доказів на спростування висновків відповідача, викладених в акті перевірки, не надав суду належних та допустимих доказів того, що податкове повідомлення-рішення прийнято протиправно, тому позов задоволенню не підлягає.

Судовий збір відповідно до ст.139 КАС України покладається на позивача.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя Т. О. Гордієнко

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.08.2024
Оприлюднено22.08.2024
Номер документу121109594
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —400/4236/24

Ухвала від 06.01.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 19.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 28.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Постанова від 19.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 19.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 14.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 05.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 11.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 23.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Рішення від 20.08.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні