Рішення
від 20.08.2024 по справі 520/14286/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 серпня 2024 р. № 520/14286/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панова М.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Агросвіт" до Чугуївської міської військової адміністрації Чугуївського району Харківської області про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Агросвіт" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати Наказ Чугуївської міської військової адміністрації Чугуївського району Харківської області №902 від 14.12.2023;

- зобов`язати Чугуївську військову адміністрацію прийняти рішення про надання індивідуальних податкових пільг зі сплати місцевих податків та зборів для СТОВ «Агросвіт» за 2022 та 2023 роки за земельні ділянки загальною площею 193,7658 га, розташовані на території с. Піщане Чугуївського району Харківської області, у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуваний Наказ, прийнятий Чугуївською міською військовою адміністрацією Чугуївського району Харківської області №902 від 14.12.2023 "Про надання індивідуальних податкових пільг зі сплати місцевих податків та зборів СГ ТОВ "Агросвіт", є протиправним та таким, що прийнятий всупереч нормам законодавства, яке регулює спірні правовідносини.

Ухвалою суду відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 257 Кодексу адміністративного судочинства України та запропоновано відповідачу надати відзив на позов, позивачу подати до суду відповідь на відзив, а відповідачу - заперечення протягом п`яти календарних днів з моменту отримання відповідних документів.

Представником відповідача 18.06.2024 до канцелярії суду через підсистему "Електронний суд" надано відзив на позов, в якому зазначено, що оскаржуваний наказ відповідача є правомірним, та прийнятим з дотриманням вимог чинного законодавства. В задоволенні адміністративного позову просить відмовити.

Оцінивши повідомлені сторонами обставини, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що СТОВ «Агросвіт» (далі - позивач) 22.08.2023 звернулось до Чугуївської міської військової адміністрації (далі - відповідач) із заявою за № 220823-25 про встановлення для підприємства податкових пільг у порядку пп. 12.4.6 п. 12.4 ст. 12 Податкового кодексу України зі сплати місцевих податків та зборів за 2022 та 2023 роки за розташовані на території с. Піщане Чугуївської МТГ земельні ділянки у зв`язку з окупацією, активними бойовими діями та наявністю потенційної загрози забруднення вибухонебезпечними предметами земель, які перебувають у користуванні підприємства.

У ході розгляду вищезазначеної заяви Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю "Агросвіт" було уточнено перелік кадастрових номерів земельних ділянок, стосовно яких вирішувалось питання про звільнення від сплати місцевих податків, про що позивачем відповідачу направлено лист № 210923-33 від 21.09.2023.

Цей перелік земель загальною площею 193,7658 га складається з наступних:

6325482000:02:000:0002;

6325482000:02:000:0022;

6325482000:02:000:0023;

6325482000:02:000:0024;

6325482000:08:000:0435;

6325482000:02:000:0027;

6325482000:08:000:0130;

6325482000:08:000:0131;

6325482000:02:000:0028;

6325482000:02:000:0030;

6325482000:02:000:0029;

6325482000:02:000:0031;

6325482000:02:000:0032;

6325482000:08:000:0278;

6325482000:02:000:0035;

6325482000:02:000:0034;

6325482000:02:000:0037;

6325482000:02:000:0036;

6325482000:08:000:0436;

6325482000:02:000:0369;

6325482000:08:000:0434;

6325482000:08:000:0292;

6325482000:08:000:0148;

6325482000:08:000:0001;

6325482000:08:000:0239;

6325482000:08:000:0343;

6325482000:08:000:0344;

6325482000:08:000:0342.

На підтвердження викладених у заяві обставин підприємством відповідачу надано копії листів від Харківської обласної військової адміністрації та Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області про наявність ризиків забруднення вибухонебезпечними предметами земель позивача на території с. Піщане Чугуївської міської територіальної громади.

Так, за результатами розгляду вищезазначеного звернення в частині надання пільг СТОВ «Агросвіт» щодо місцевих податків за 2022 рік листом відповідача № 0202/744-МВА від 21.09.2023 роз`яснено, що підприємство вже звільнено від сплати плати за землю, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, єдиного податку за період з 01.03.2022 по 31.12.2022 в силу пп. 69.33. п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (відповідно до змін, внесених Законом України № 3050 від 11.04.2023 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно»). Зі змісту цього листа вбачається, що Чугуївська міська військова адміністрація не вважає за потрібне приймати окреме рішення з цього питання.

З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.

Позивач - як сільськогосподарський товаровиробник - є платником єдиного податку четвертої групи.

Згідно з положенням абз. 1, 2 п. 292-1.1. ст. 292-1 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи є площа сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ), що перебуває у власності сільськогосподарського товаровиробника або надана йому у користування, у тому числі на умовах оренди.

Площі земельних ділянок, що перебувають у консервації, забруднені вибухонебезпечними предметами або непридатні для використання у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами, не є об`єктом оподаткування єдиним податком для платників єдиного податку четвертої групи на період консервації або на період, коли земельні ділянки були забруднені вибухонебезпечними предметами, або на період, коли земельні ділянки були визнані потенційно забрудненими вибухонебезпечними предметами.

Відповідно до пп. 69.33. п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України тимчасово, з 1 березня 2022 року, не нараховується та не сплачується єдиний податок четвертої групи з площі сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду, що перебуває у власності сільськогосподарського товаровиробника або надана йому у користування, у тому числі на умовах оренди, у податкових періодах, коли на територіях, на яких розташовані такі сільськогосподарські угіддя та/або землі водного фонду, ведуться бойові дії або території тимчасово окуповані збройними формуваннями російської федерації, до дати завершення на таких територіях активних бойових дій або тимчасової окупації російською федерацією.

Отже, пільговий період для звільнення від оподаткування за 2022 рік за законом для Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Агросвіт" обмежено датою втрати статусу окупованих територій та територій активних бойових дій відповідними територіальними громадами. Зокрема, для с. Піщане Чугуївської МТГ цією датою є 26.03.2022 у відповідності до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих рф, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022.

Відповідно до пп. 12.3.7 п. 12.3. ст. 12 Податкового кодексу України сільські, селищні, міські радами, військові адміністрації та військово-цивільні адміністрації мають повноваження на прийняття рішень про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів на підставі заяв платників податків про визнання земельних ділянок непридатними для використання у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами (з обов`язковим зазначенням кадастрових номерів таких земельних ділянок), а також про внесення змін до таких рішень.

Згідно з положенням пп. 12.4.6 п. 12.4. ст. 12 Податкового кодексу України до компетенції органів місцевого самоврядування відноситься надання інформації контролюючим органам за місцезнаходженням земельних ділянок щодо рішень про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів, прийнятих на підставі заяв платників податків про визнання земельних ділянок непридатними для використання у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами. Така інформація надається в електронному вигляді у порядку та за формою, затвердженими Кабінетом Міністрів України, протягом 10 календарних днів з дня прийняття відповідного рішення з обов`язковим зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок, щодо яких прийнято відповідне рішення.

Абз. 8 п. 292-1.1 ст. 292-1 Податкового кодексу України встановлено, що для земельних ділянок, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) активні бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, період, коли земельні ділянки визнаються забрудненими вибухонебезпечними предметами, визначається як період, що починається з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території (у тому числі коли дата початку обстеження небезпечної території операторами протимінної діяльності настає після дати завершення бойових дій або тимчасової окупації на відповідній території), за умови подання платником податку заяви до органу місцевого самоврядування, військової адміністрації та військово-цивільної адміністрації про потенційне забруднення земельної ділянки вибухонебезпечними предметами та прийняття таким органом місцевого самоврядування, військовою адміністрацією або військово-цивільною адміністрацією рішення про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків та зборів щодо земельної ділянки, зазначеної у такій заяві, та завершується останнім числом місяця, в якому такі земельні ділянки визнані придатними для використання.

Таким чином, починаючи з 26.03.2022, надання податкової пільги зі сплати місцевих податків за земельні ділянки, розташовані на території с. Піщане Чугуївської МТГ, у зв`язку з їх імовірним забрудненням вибухонебезпечними предметами, відноситься до виключної компетенції Чугуївської міської військової адміністрації.

З матеріалів справи встановлено, що позицію позивача підтримує Департамент агропромислового розвитку Харківської обласної військової адміністрації, що підтверджується листом № 08-30/04/2485 від 19.12.2023.

За результатами розгляду заяви позивача № 220823-25 від 22.08.2023 в частині надання пільг СТОВ «Агросвіт» щодо місцевих податків за 2023 рік відповідачем видано Наказ № 902 від 14.12.2023 «Про надання індивідуальних податкових пільг зі сплати місцевих податків та зборів СТОВ «Агросвіт» на період лише з 01.12.2023 по 31.12.2023.

Хоча вказаним рішенням заяву підприємства задоволено, але, порушуючи вимоги чинного законодавства та завдаючи шкоди інтересам позивача, відповідачем невірно визначено строки його дії, встановивши пільговий період для підприємства лише протягом грудня 2023 року, а не всього 2023 року.

З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.

Згідно з положеннями абз. 1, 2 п. 292-1.1. ст. 292-1 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи є площа сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) та/ або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ), що перебуває у власності сільськогосподарського товаровиробника або надана йому у користування, у тому числі на умовах оренди.

Площі земельних ділянок, що перебувають у консервації, забруднені вибухонебезпечними предметами або непридатні для використання у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами, не є об`єктом оподаткування єдиним податком для платників єдиного податку четвертої групи на період консервації або на період, коли земельні ділянки були забруднені вибухонебезпечними предметами, або на період, коли земельні ділянки були визнані потенційно забрудненими вибухонебезпечними предметами.

Відповідно до пп. 12.3.7 п. 12.3. ст. 12 Податкового кодексу України сільські, селищні, міські радами, військові адміністрації та військово-цивільні адміністрації мають повноваження на прийняття рішень про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів на підставі заяв платників податків про визнання земельних ділянок непридатними для використання у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами (з обов`язковим зазначенням кадастрових номерів таких земельних ділянок), а також про внесення змін до таких рішень.

Рішення про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів на підставі заяв платників податків про визнання земельних ділянок непридатними для використання у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами повинні прийматися на кожний календарний рік окремо, за умови наявності відповідних заяв платників податків, та на період не більше ніж до кінця поточного календарного року.

Згідно з положенням пп. 12.4.6 п. 12.4. ст. 12 Податкового кодексу України до компетенції органів місцевого самоврядування відноситься надання інформації контролюючим органам за місцезнаходженням земельних ділянок щодо рішень про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів, прийнятих на підставі заяв платників податків про визнання земельних ділянок непридатними для використання у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами. Така інформація надається в електронному вигляді у порядку та за формою, затвердженими Кабінетом Міністрів України, протягом 10 календарних днів з дня прийняття відповідного рішення з обов`язковим зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок, щодо яких прийнято відповідне рішення.

Абзацом 8 п. 292-1.1 ст. 292-1 Податкового кодексу України встановлено, що для земельних ділянок, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) активні бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, період, коли земельні ділянки визнаються забрудненими вибухонебезпечними предметами, визначається як період, що починається з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території (у тому числі коли дата початку обстеження небезпечної території операторами протимінної діяльності настає після дати завершення бойових дій або тимчасової окупації на відповідній території), за умови подання платником податку заяви до органу місцевого самоврядування, військової адміністрації та військово-цивільної адміністрації про потенційне забруднення земельної ділянки вибухонебезпечними предметами та прийняття таким органом місцевого самоврядування, військовою адміністрацією або військово-цивільною адміністрацією рішення про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків та зборів щодо земельної ділянки, зазначеної у такій заяві, та завершується останнім числом місяця, в якому такі земельні ділянки визнані придатними для використання. Аналогічною за змістом є норма для надання пільги із земельного податку, викладена у п. 283-1.2 ст. 283-1 Податкового кодексу України.

Відповідно до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих рф, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022 датою закінчення окупації с. Піщане Чугуївської МТГ є 26.03.2022.

Таким чином, починаючи з 26.03.2022, земельні ділянки, розташовані на території с. Піщане Чугуївської МТГ, вважаються потенційно забрудненими вибухонебезпечними предметами. Відповідно, з урахуванням викладеного пільговий період для СТОВ «Агросвіт» повинен охоплювати весь 2023 рік.

Окрім цього, при вирішенні питання щодо надання податкових пільг, відповідачем залишено поза увагою положення ст. 30 ПК України, якою врегульовано загальний порядок надання цих самих пільг.

Так, податкова пільга - передбачене податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов`язку щодо нарахування та сплати податку та збору, сплата ним податку та збору в меншому розмірі за наявності підстав, визначених пунктом 30.2 цієї статті. Підставами для надання податкових пільг є особливості, що характеризують певну групу платників податків, вид їх діяльності, об`єкт оподаткування або характер та суспільне значення здійснюваних ними витрат. Платник податків вправі використовувати податкову пільгу з моменту виникнення відповідних підстав для її застосування і протягом усього строку її дії.

Підсумовуючи викладене, право платника на звільнення від сплати податків, яке безумовно виникає з моменту виникнення певних підстав (у даному випадку - наявності факту імовірного забруднення земель вибухонебезпечними предметами), одночасно означає безумовний обов`язок компетентного органу цю пільгу надати.

При цьому можливість прийняття військовою адміністрацією негативного рішення за заявою особи з даного питання повинна бути наслідком тільки відсутності достатнього підтвердження обставин, які надають право на звільнення від сплати податків.

Разом з тим, як вбачається зі змісту листа Чугуївської МВА № 0202/744-МВА від 21.09.2023, бездіяльність цього органу щодо надання податкових пільг зі сплати місцевих податків за 2022 рік та неповне надання податкової пільги за 2023 рік обґрунтовується виключно його правовою позицією про те, що нібито СТОВ «Агросвіт» в силу положень Податкового кодексу України вже звільнено від сплати всіх місцевих податків за 2022 рік, а за 2023 - пільга нібито надається з дати складання відповідного рішення.

Щодо меж судового захисту у справах, пов`язаних з реалізацією дискреційних повноважень суд зазначає, що частиною четвертою статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд. У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Викладена вище позиція відповідача суперечить як пп. 69.33 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, так і змісту згаданого представником військової адміністрації роз`яснення ДПС України. Так, орган податкового контролю поінформував, що за земельні ділянки, що розташовані на територіях активних бойових дій (які не завершені до 01.05.2022) або на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, у 2022 році встановлений законом пільговий період розпочався 01.03.2022, а закінчився датою завершення активних бойових дій або окупації, визначеною Переліком територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженого наказом Мінреінтеграції № 309 від 22.12.2022, (далі - Наказ № 309).

Оскільки для с. Піщане Чугуївської МТГ датою завершення активних бойових дій у відповідності до Наказу № 309 є 26.03.2022, то з 01.04.2022 повноваження на надання податкових пільг з місцевих податків має вже тільки Чугуївська МТГ.

Так, абзацом 8 п. 292-1.1 ст. 292-1 Податкового кодексу України встановлено, що для земельних ділянок, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) активні бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, період, коли земельні ділянки визнаються забрудненими вибухонебезпечними предметами, визначається як період, що починається з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території (у тому числі коли дата початку обстеження небезпечної території операторами протимінної діяльності настає після дати завершення бойових дій або тимчасової окупації на відповідній території), за умови подання платником податку заяви до органу місцевого самоврядування, військової адміністрації та військово-цивільної адміністрації про потенційне забруднення земельної ділянки вибухонебезпечними предметами та прийняття таким органом місцевого самоврядування, військовою адміністрацією або військово-цивільною адміністрацією рішення про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків та зборів щодо земельної ділянки, зазначеної у такій заяві, та завершується останнім числом місяця, в якому такі земельні ділянки визнані придатними для використання.

У відзиві на позов відповідач зазначає про неможливість застосування Наказу № 309 при вирішенні питання про надання податкових пільг СТОВ «Агросвіт» у 2022 році в силу положення ст. 58 Конституції України.

Так, представник Чугуївської МВА зазначає, що Перелік територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 10.12.2022, затверджений наказом Мінреінтеграції №75 від 25.04.2022 (далі - Наказ № 75), що діяв протягом 2022 року до прийняття Наказу № 309, не визначав дати початку та завершення бойових дій для відповідних територій. Цей факт, на думку відповідача, дає підстави поширювати дію пп. 69.33 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, на весь 2022 рік.

Таке твердження відповідача є неспроможним, оскільки порядок надання пільг у зв`язку з імовірним забрудненням земель вибухонебезпечними предметами врегульовано Законом України від 11.04.2023 року № 3050-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно», який набрав чинності 06.05.2023, тобто коли Наказ № 75 вже було скасовано, а діяв вже Наказ № 309.

Також у своєму відзиві на позовну заяву відповідач зазначає про те, що закон по-різному визначає період звільнення від нарахування земельного податку (ст. 283-1 ПК України) та єдиного податку 4 групи (ст. 292-1 ПК України), що таким чином унеможливило звільнення позивача від сплати цих місцевих податків за весь 2023 рік.

З цього приводу суд зазначає, що у зазначених вище нормах законодавства однаково врегульовано два способи формування періоду надання таких податкових пільг:

1) якщо місцевість, на якій розташовані земельні ділянки, не відносилась до території проведення активних бойових дій та/або окупації - пільга надається з першого числа місяця, на який припадає дата прийняття рішення органом місцевого самоврядування або військовою адміністрацією (абз. 2 п. 283-1.3 ст. 283-1 Податкового кодексу України щодо земельного податку, абз. 9 п. 292-1.1 ст. 292-1 Податкового кодексу України щодо єдиного податку 4 групи);

2) якщо місцевість, на якій розташовані земельні ділянки, відносилась до території проведення активних бойових дій та/або окупації - пільга надається з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території (абз. 4 п. 283-1.2 ст. 283-1 Податкового кодексу України щодо земельного податку, абз. 7 п. 292-1.1 ст. 292-1 Податкового кодексу України щодо єдиного податку 4 групи).

Отже, вибір у альтернативі застосування загальної або спеціальної норми обумовлюється саме місцезнаходженням земельних ділянок - об`єктів оподаткування: чи відносяться вони до територій активних бойових дій, окупації або ж ні.

Положеннями ст.ст. 283-1, 292-1 Податкового кодексу України визначено, що перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку, тобто ця норма є бланкетною та відсилає до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженого наказом Мінреінтеграції № 309 від 22.12.2022, (далі - Наказ № 309).

Оскільки для с. Піщане Чугуївської міської територіальної громади датою завершення активних бойових дій у відповідності до Наказу № 309 є 26.03.2022, з 01.04.2022 визначені Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Агросвіт" у заяві земельні ділянки мають статус непридатних для використання у зв`язку з ризиками забруднення вибухонебезпечними предметами. Отже, пільговим періодом для підприємства повинен охоплюватися весь 2023 рік, а не останній його місяць, у якому відповідачем прийнято оскаржуваний наказ № 902 від 14.12.2023.

Про правильність саме такого підходу до надання пільг зазначено також Харківською обласною військовою адміністрацією у листі № 08-30/04/2485 від 19.12.2023, копію якого додано до позовної заяви.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що оскаржуваний наказ прийнятий Чугуївською міською військовою адміністрацією Чугуївського району Харківської області №902 від 14.12.2023 "Про надання індивідуальних податкових пільг зі сплати місцевих податків та зборів СГ ТОВ "Агросвіт" з порушенням встановлених законом норм, та є таким, що обмежує законні інтереси позивача, а тому підлягає скасуванню, а належним способом захисту порушеного права позивача буде зобов`язання Чугуївської військової адміністрації прийняти рішення про надання індивідуальних податкових пільг зі сплати місцевих податків та зборів для Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Агросвіт" за 2022 та 2023 роки за земельні ділянки загальною площею 193,7658 га, розташовані на території с. Піщане Чугуївського району Харківської області, у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами.

Частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Отже, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Агросвіт" підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 262, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Агросвіт" (вул. Київська, буд. 42-А, к. 4, м. Миргород, Полтавська область, 37606, ЄДРПОУ 31707522) до Чугуївської міської військової адміністрації Чугуївського району Харківської області (вул. Старонікольська, буд. 35А, м. Чугуїв, Харківська обл., Чугуївський р-н, 63503, ЄДРПОУ 44864199) про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати Наказ Чугуївської міської військової адміністрації Чугуївського району Харківської області №902 від 14.12.2023.

Зобов`язати Чугуївську військову адміністрацію прийняти рішення про надання індивідуальних податкових пільг зі сплати місцевих податків та зборів для СТОВ «Агросвіт» за 2022 та 2023 роки за земельні ділянки загальною площею 193,7658 га, розташовані на території с. Піщане Чугуївського району Харківської області, у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами.

Стягнути на користь Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Агросвіт" (ЄДРПОУ 31707522) судові витрати в загальному розмірі 2422 (дві тисячі чотириста двадцять дві) грн 40 коп за рахунок бюджетних асигнувань Чугуївської міської військової адміністрації Чугуївського району Харківської області (ЄДРПОУ 44864199).

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя М.М.Панов

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.08.2024
Оприлюднено22.08.2024
Номер документу121110657
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —520/14286/24

Ухвала від 23.09.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Рішення від 09.09.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Рішення від 20.08.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 04.06.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 27.05.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні