ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 серпня 2024 р. м. Чернівці справа № 600/7642/23-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнір В.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 (військова частина НОМЕР_1 ), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача - військової частини НОМЕР_2 , про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
У поданому до суду позові ОСОБА_1 , в інтересах якого звернувся адвокат Стаценко Джамал Русланович, (з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог) просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність військової частини НОМЕР_1 Державної прикордонної служби України щодо не нарахування та невиплати військовослужбовцеві-позивачу ОСОБА_1 у повному обсязі додаткової винагороди, встановленої п.1 Постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022р. №168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану" за прийняття безпосередньої участі у бойових діях або забезпечення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримуванні збройної агресії за період з 26.06.2022р. по 29.09.2022р. (довідка №2066 від 29.09.2022) в розрахунку до 100000,00грн на місяць пропорційно часу участі у таких діях та заходах;
- зобов`язати військову частину НОМЕР_1 Державної прикордонної служби України здійснити нарахування та виплату військовослужбовцеві-позивачу ОСОБА_1 у повному обсязі додаткової винагороди, встановленої п.1 Постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022р. №168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану" за прийняття безпосередньої участі у бойових діях або забезпечення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримуванні збройної агресії за період з 26.06.2022р. по 29.09.2022р. (довідка №2066 від 29.09.2022) в розрахунку до 100000,00грн на місяць пропорційно часу участі у таких діях та заходах, з урахуванням проведених виплат за цей період.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивач з 26.06.2022р. по 29.09.2022р. брав безпосередню участь в бойових діях або забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, виконуючи бойові завдання на ділянці військової частини НОМЕР_2 , що підтверджується довідкою №2066 від 29.09.2022, виданою командиром військової частини НОМЕР_2 . Поряд із цим, позивач вказував, що за вказаний період йому не було нараховано та не було виплачено в повному обсязі додаткову винагороду відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану». Натомість, відповідно до архівної відомості №1 за період з січня 2022 року по грудень 2022 (в тому числі, спірному періоді) позивач отримував додаткову винагороду в розмірі до 30000грн. пропорційно в розрахунку на місяць.
Позивач вважає, що зі свого боку набув право та дотримався усіх умов для виплати додаткової винагороди, однак реалізація цього права обмежена діями відповідача та Військової частини НОМЕР_2 , в частині дотримання ними формальних процедур для прийняття остаточного рішення про виплату, а тому вважає, що на позивача не може бути покладено тягар негативних наслідків за недотримання однією із військових частин встановленого ДПС України порядку, позаяк цим порушуватиметься суть гарантованого законом права позивача на отримання належного йому грошового забезпечення у повному обсязі.
У зв`язку з наведеним вважає, протиправною бездіяльність відповідача щодо не нарахування та невиплати йому додаткової винагороди відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України №168 y розмірі до 100000,00грн за період з 26.06.2022 по 29.09.2022, пропорційно дням участі у бойових діях, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів, оскільки, на його думку, єдиним чинним нормативно-правовим актом, який врегульовував спірні правовідносини є саме постанова КМУ №168, яка у спірному періоді визначала, що виплата додаткової винагороди здійснюється на підставі наказів командирів (начальників). У свою чергу в позивача, який є військовослужбовцем військової частини НОМЕР_1 , є проблеми з отриманням відповідного наказу та подальшою виплатою, так як його не видано.
Ухвалою суду відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Вказаною ухвалою, серед іншого, відповідачу встановлено 15-денний термін з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву, а також встановлено строк третій особі протягом 15-ти днів з дня вручення даної ухвали подати до суду письмові пояснення щодо позовної заяви.
Відповідач подав до суду відзив на позовну заяву, в обґрунтування якого зазначив, що порядок і умови виплати додаткової винагороди як військовослужбовцю, який приймав безпосередню участь у бойових діях або забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії у спірному періоді з 26.06.2022 року по 29.09.2022 року визначено наказом 164-АГ та з 01.08.2022 року наказом 392-АГ. Наголошував, що зазначені накази Адміністрації Держприкордонслужби не створюють нових норм, а лише конкретизують порядок підтвердження однієї з умов виплати додаткової винагороди у розмірі до 100000грн, передбаченої пунктом 1 Постанови №168, а саме регламентують порядок підтвердження безпосередньої участі у бойових діях або забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії. Також, звертав увагу на те, що для отримання військовослужбовцем додаткової винагороди в розмірі до 100000грн, визначеним переліком документів має бути підтверджена його безпосередня участь у бойових діях, або забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії у період здійснення зазначених дій або заходів. При цьому зазначав, що наказом №392 наведено вичерпний перелік заходів, за умови виконання яких військовослужбовці Державної прикордонної служби України набувають права на виплату додаткової винагороди у збільшеному розмірі. Відтак вважає, що позивач в заходах, що визначені пунктом 2 Наказу №392, не приймав участь, зокрема не виконував бойових (спеціальних) завдань в червні-вересні 2022 року на лінії бойового зіткнення. У зв`язку з чим, підстав для підготовки наказу про нарахування винагороди в збільшеному розмірі не було і немає.
Крім того, повідомив, що згідно Журналу службово-бойових дій №103-ДСК за період з 18.06.2022 року по 01.10.2022 року у Розділі II «Облік бойових дій» записів про участь позивача у бойових діях не обліковано. Тобто, документальне підтвердження конкретних дат (періодів) саме безпосередньої участі позивача у бойових діях або забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки та оборони, відсічі та стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення цих заходів протягом спірного періоду - відсутнє.
Також відповідач пояснив, що станом на теперішній час від ІНФОРМАЦІЯ_2 (військова частина НОМЕР_2 ) документів, що підтверджують безпосередню участь позивача у бойових діях або забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримуванні збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах ведення бойових дій у період здійснення зазначених заходів до ІНФОРМАЦІЯ_3 для прийняття рішення та видачу наказу на виплату додаткової грошової винагороди у розмірі до 100 000 (сто тисяч) гривень за період з 26.06.2022 року по 29.09.2022 року за час перебування в оперативному підпорядкуванні начальника НОМЕР_3 прикордонного загону не надходило. При цьому, наголошував, що нарахуванню та виплаті спірної доплати передує отримання інформації про військовослужбовців, відряджених з інших органів та підрозділів Держприкордонслужби, дні їх безпосередньої участі у бойових діях або заходах, передбачених Наказами №164-АГ та №392-АГ, яка подається начальниками органів Держприкордонслужби, включених до складу діючих угрупувань військ (сил) Сил оборони держави, до 5 числа щомісячно (у поточному місяці за попередній) в органи, в яких ці військовослужбовці проходять службу, за формою, наведеною у Наказах №164-АГ та №392-АГ. Тому, оскільки НОМЕР_4 прикордонний загін не отримав підтвердження інформації про участь позивача у бойових діях або забезпеченні заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів, в діях НОМЕР_4 прикордонного загону відсутня протиправна бездіяльність.
Позивачем подано відповідь на відзив, у якій останній виклав зауваження щодо підтвердження повноважень представника відповідача діяти від імені військової частини НОМЕР_1 . Крім того, спростовував доводи відповідача, наведені у відзиві. Так, зокрема, наполягав на тому, що визначені в п.2 наказу №392-АГ додаткові підстави для виплати збільшеної до 100000,00грн. щомісячної додаткової винагороди - за умови вогневого ураження або безпосереднього зіткнення з противником, виходять за межі наданих Адміністрації ДПС України повноважень. Також вказував на те, що згідно норм Наказів №164-АГ та №392-АГ, які застосовуються до спірних правовідносин, військовослужбовець повинен підтвердити лише безпосередню участь у воєнних (бойових) діях або заходах, а не, як помилково стверджує відповідач, виключно участь в бойових діях на лінії бойового зіткнення та під вогневим ураженням противника.
Військова частина НОМЕР_2 пояснення до суду не надала, правом передбаченим ст.164 КАС України не скористалася.
Ухвалою суду від 26.03.2024р. позов ОСОБА_1 до військової частини НОМЕР_1 залишено без руху та надано строк для усунення недоліків позовної заяви шляхом подання заяви про поновлення строку звернення до суду з відповідним обґрунтуванням.
Ухвалою суду від 03.04.2024. року позивачу поновлено строк звернення до суду з його позовом до військової частини НОМЕР_1 про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії. Цією ж ухвалою у задоволенні клопотання військової частини НОМЕР_1 про залишення без розгляду вказаної позовної заяви відмовлено.
Продовживши розгляд справи, судом встановлено наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
Позивач проходив службу у Державній прикордонній службі України за призовом під час мобілізації на особливий період у військовій частині НОМЕР_1 з 16.03.2022р. по 23.08.2023р., що підтверджується довідкою від 21.12.2023р. №12/1542 та відомостями військового квитка НОМЕР_5 .
Наказом начальника НОМЕР_4 прикордонного загону (військова частина НОМЕР_1 ) від 15.04.2022 №129-ОС ОСОБА_1 призначено на посаду інспектора прикордонної служби 1 категорії - начальником кінологічної групи відділення інспекторів прикордонної служби " ІНФОРМАЦІЯ_4 " (тип В) відділу прикордонної служби « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (тип В).
Наказом начальника НОМЕР_4 прикордонного загону (військова частина НОМЕР_1 ) від 02.05.2022р. №155-ОС призначений інспектором прикордонної служби 3 категорії - номер обслуги третьої прикордонної застави першого відділення інспекторів прикордонної служби відділу прикордонної служби « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (тип С).
На виконання розпорядження Адміністрації Державної прикордонної служби України від 21.06.2022 №Ш/25-1293-Е та бойового наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України від 20.06.2022р. №99-Т, відповідно до розпорядження НОМЕР_4 прикордонного загону (військова частина НОМЕР_1 ) від 25.06.2022р. №166-p, 26.06.2022р. здійснено переміщення особового складу зведеного загону відділу прикордонної служби « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (тип С) чисельністю 343 військовослужбовці, у тому числі позивача, в оперативне підпорядкування командувачу оперативного угрупування військ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » оперативно-стратегічного угрупування військ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » з підпорядкуванням коменданту прикордонної комендатури швидкого реагування НОМЕР_6 прикордонного загону, для дій на ділянці НОМЕР_3 прикордонного загону.
Відповідно до наказу начальника НОМЕР_4 прикордонного загону від 26.06.2022р. №224-ОС сержанта ОСОБА_1 відряджено для дій на ділянці військової частини НОМЕР_2 місто Чернігів, з 26.06.2022р.
Наказом начальника НОМЕР_4 прикордонного загону (військова частина НОМЕР_1 ) від 27.08.2022р. №371-ОС позивачу припинено службове відрядження на ділянці військової частини НОМЕР_2 , АДРЕСА_1 , на час перебування у відпустці за сімейними обставинами з 27.08.2023р.
Наказом начальника НОМЕР_4 прикордонного загону (військова частина НОМЕР_1 ) від 02.09.2022р. №389-ОС позивачу продовжено відрядження для дій на ділянці військової частини НОМЕР_2 , АДРЕСА_1 , з 01.09.2022р.
29.09.2022р. військова частина НОМЕР_2 видала позивачу довідку за №2066, про те що він у період з 26.06.2022р. по 29.09.2022р. брав безпосередню участь в бойових діях або забезпеченні проведення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії. Підстава видачі довідки: розпорядження АДПСУ від 21.06.2022р. № Ш/25-1293-Е; бойовий наказ АДПСУ №99-Т від 20.06.2022р.
Наказом начальника НОМЕР_4 прикордонного загону (військова частина НОМЕР_1 ) від 23.08.2023р. №649-ОС позивач виключений зі списків особового складу та всіх видів забезпечення у розпорядження начальника Головного центру підготовки особового складу Державної прикордонної служби України, з 23.08.2023р.
Матеріалами справи підтверджується, що за спірний період відповідачем виплачувалася позивачу додаткова винагорода в розмірі 30000,00грн, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» №168 від 28.02.2022 року.
Відповідно до витягу з Журналу службово-бойових дій №103-ДСК від 18 червня 2022 року Зведеного загону відділу прикордонної служби « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (тип С) 31 Прикз за період 18.06.2022 по 01.10.2022 року відомості у розділі ІІ Облік ведення бойових дій відсутні.
Вважаючи бездіяльність відповідача щодо не нарахування та невиплати додаткової винагороди відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України № 168 від 28.02.2022 y розмірі до 100000,00грн за період з 26.06.2022 по 29.09.2022, пропорційно дням участі у бойових діях, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів протиправною, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
До вказаних правовідносин суд застосовує наступні положення чинного законодавства та робить висновки по суті спору.
За змістом частини 1 статті 6, частини 1 статті 14 Закону України від 03.04.2003 №661-IV "Про Державну прикордонну службу України" Державна прикордонна служба України є правоохоронним органом спеціального призначення, до особового складу якої входять військовослужбовці та працівники Державної прикордонної служби України.
Згідно зі статтею 16 цього Закону умови грошового забезпечення військовослужбовців та оплати праці працівників Державної прикордонної служби України визначаються законодавством.
Відповідно до частини 1 статті 9 Закону України від 20.12.1991 №2011-XII "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", дія якого, в силу приписів пункту 1 частини першої статті 3 цього Закону, поширюється в тому числі на військовослужбовців правоохоронних органів спеціального призначення, держава гарантує військовослужбовцям достатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умовам військової служби, стимулює закріплення кваліфікованих військових кадрів.
У частині 2 статті 9 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" установлено, що до складу грошового забезпечення входять: посадовий оклад, оклад за військовим званням; щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія); одноразові додаткові види грошового забезпечення.
Згідно з абзацами 1 і 2 частини 4 статті 9 цього Закону грошове забезпечення виплачується у розмірах, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, та повинно забезпечувати достатні матеріальні умови для комплектування Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів кваліфікованим особовим складом, враховувати характер, умови служби, стимулювати досягнення високих результатів у службовій діяльності.
Порядок виплати грошового забезпечення визначається Міністром оборони України, керівниками центральних органів виконавчої влади, що мають у своєму підпорядкуванні утворені відповідно до законів України військові формування та правоохоронні органи, керівниками розвідувальних органів України.
На виконання Указів Президента України від 24.02.2022 №64 "Про введення воєнного стану в Україні" та №69 "Про загальну мобілізацію" Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 28.02.2022 №168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану", в пункті 1 якої установив, що на період дії воєнного стану військовослужбовцям Збройних Сил, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Головного управління розвідки Міністерства оборони, Національної гвардії, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, Державної спеціальної служби транспорту, військовим прокурорам Офісу Генерального прокурора, особам рядового і начальницького складу Державної служби з надзвичайних ситуацій, співробітникам Служби судової охорони, особам начальницького складу управління спеціальних операцій Національного антикорупційного бюро та поліцейським виплачується додаткова винагорода в розмірі 30000 гривень щомісячно (крім військовослужбовців строкової служби), а тим з них, які беруть безпосередню участь у бойових діях або забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів (у тому числі військовослужбовцям строкової служби), - розмір цієї додаткової винагороди збільшується до 100000 гривень в розрахунку на місяць пропорційно часу участі у таких діях та заходах. Виплата такої додаткової винагороди здійснюється на підставі наказів командирів (начальників).
Постановою Кабінету Міністрів України від 07.07.2022 №793 в абзаці першому пункту 1 постанови №168 слова і цифри "додаткова винагорода в розмірі 30000 гривень щомісячно" замінено словами і цифрами "додаткова винагорода в розмірі до 30000 гривень пропорційно в розрахунку на місяць".
В решті зміст пункту 1 цієї постанови в частині, що стосується виплати додаткової винагороди військовослужбовцям Державної прикордонної служби, на час виникнення спірних правовідносин (з 26.06.2022 по 29.09.2022) не змінювався.
Таким чином, аналіз наведених норм чинного законодавства України свідчить, що встановлена постановою Кабінету Міністрів України №168 додаткова винагорода в розмірі 30000 гривень на місяць є складовою грошового забезпечення військовослужбовців Державної прикордонної служби, що виплачується їм на період дії воєнного стану та підлягає збільшенню до 100000 гривень в розрахунку на місяць пропорційно часу їх безпосередньої участі у бойових діях або забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії під час перебування безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів.
Водночас реалізація зазначених приписів постанови Кабінету Міністрів України №168 вимагала визначення порядку й умов виплати додаткової винагороди з метою встановлення переліку бойових дій та заходів, передбачених абзацом першим пункту 1 цієї постанови, а також визначення документів, які підтверджують безпосередню участь військовослужбовця у таких діях і заходах, враховуючи, що Інструкція про порядок виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Державної прикордонної служби України, затверджена наказом Міністерства внутрішніх справ України від 25.06.2018 №558, не врегульовувала цих питань.
Про необхідність визначення керівниками відповідних міністерств та державних органів порядку і умов виплати додаткової винагороди, а також одноразової грошової допомоги, передбачених постановою Кабінету Міністрів України №168, вказано і в пункті 2-1 цієї постанови, доповненому згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 07.07.2022 №793.
Згідно п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 07.07.2022 №793, вказаний пункт 2-1 постанови №168 підлягає застосуванню з 24.02.2022.
На реалізацію вимог постанови Кабінету Міністрів України №168 від 28.02.2022р., Адміністрацією Державної прикордонної служби України прийнято наказ №164-АГ від31.03.2022 «Про реалізацію вимог Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 №168» (далі - Наказ №164-АГ, який був чинний до 01.08.2022).
Згідно із пунктом 1 Наказу №164-АГ на період дії воєнного стану військовослужбовцям, які проходять військову службу в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону (Адміністрації Державної прикордонної служби України), територіальних органах органах Держприкордонслужби, виплачувати додаткову винагороду (пропорційно із розрахунку на місяць) у розмірі 30000 гривень (з дня призову (прийняття) на військову службу до дня виключення із списків особового складу військової частинну зв`язку зі звільненням з військової служби), а тим з них, які беруть участь у бойових діях або забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів - розмір цієї додаткової винагороди збільшується до 100000 гривень в розрахунку на місяць пропорційно часу участі у таких діях та заходах.
Пунктом 2 наказу №164-АГ визначено вичерпний перелік бойових завдань, що входять в поняття «безпосередня участь військовослужбовця у бойових діях або забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії в період здійснення зазначених заходів».
Згідно абзацу 2 пункту 3 наказу №164-АГ документальне підтвердження участі військовослужбовців у бойових діях або заходів здійснювалось на підставі одного з таких документів:
бойового наказу (бойового розпорядження);
журналу бойових дій (вахтового журналу) або журналу ведення оперативної обстановки, або бойового донесення (підсумкове, термінове, позатермінове) або постових відомостей (під час охорони об`єкту, на який було здійснено збройний напад, або артилерійський ракетний обстріл);
рапорту (донесення) начальника (командира) підрозділу (тимчасово створеної групи військовослужбовців, зведеного загону, КрМО, КаМО, екіпажу літака, вертольоту тощо) про участь кожного військовослужбовця (у тому числі з доданих або оперативно підпорядкованих підрозділів) у бойових діях, у виконанні бойових (спеціальних) завдань, із зазначенням військових звань, прізвищ, імен та по-батькові, a також кількості днів участі військовослужбовців у таких діях та заходах.
Про підтвердження безпосередньої участі відряджених військовослужбовців у бойових діях або заходах, начальникам регіональних управлінь та органів Держприкордонслужби, які ведуть (вели) бойові дії та до яких відряджені військовослужбовці, надавати останнім довідку про участь у вказаних заходах із зазначенням періоду (кількості днів) такої участі (додаток 1).
Згідно пункту 4 вищезазначеного наказу начальникам регіональних управлінь та органів Держприкордонслужби, до яких відряджені військовослужбовці з інших органів та підрозділів повідомляти органи, в яких ці військовослужбовці проходять службу про їх безпосередню участь у бойових діях або заходах за попередній місяць (додаток 2).
Пунктом 5 Наказу №164-АГ передбачено, що виплату військовослужбовцям зазначеної у пункті 1 винагороди здійснювати на підставі наказу начальника (командира) органу Держприкордонслужби, Держприкордонслужби (командирів), a начальникам (командирам) органів на підставі наказів вищих начальників.
В наказі про виплату додаткової винагороди виходячи з розміру 100 000 гривень на місяць, обов`язково зазначати підстави для його видання.
Начальникам (командирам) органів Держприкордонслужби накази про виплату додаткової винагороди військовослужбовцям в розмірі 100 000 гривень або 30 000 гривень за попередній місяць видавати до 8 числа поточного місяця на підставі рапортів начальників (командирів) підрозділів (кораблів, катерів, екіпажів) (пункт 6 Наказу №164-АГ).
30.07.2022 Адміністрація Держприкордонслужби, посилаючись на пункт 2-1 постанови №168, видала наказ №392-/0/81-22-АГ "Про реалізацію вимог постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 №168", який був уведений в дію з 01.08.2022 та діяв до 01.12.2022 (далі - Наказ № 392-/0/81-22-АГ).
Пункт 2 цього наказу визначав вичерпний перелік бойових дій і заходів, передбачених пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України №168, виконання яких у відповідні дні давало військовослужбовцю право на збільшення додаткової винагороди до 100000 гривень пропорційно часу участі у таких діях та заходах.
Зокрема, підпунктами 7 та 8 пункту 2 цього наказу до таких заходів віднесено виконання:
-бойових (спеціальних) завдань на лінії бойового зіткнення (в межах району виконання бойових (спеціальних) завдань органом (підрозділом, у тому числі зведеним) Держприкордонслужби оборони або наступу, контрнаступу (контратаки) під час перебування у складі органу військового управління, штабу угрупування військ (сил) або штабу тактичної групи, включеної до складу діючих угрупувань військ (сил) Сил оборони держави;
-бойових (спеціальних) завдань із всебічного забезпечення органів Держприкордонслужби або їх підрозділів (у тому числі зведених), які виконують завдання у складі діючих угрупувань військ (сил) Сил оборони держави безпосередньо в районі ведення бойових дій згідно з бойовим розпорядженням, поєднане з вогневим ураженням або безпосереднім зіткненням з противником.
У пункті 4 Наказу №392-/0/81-22-АГ встановлено, що підтвердження безпосередньої участі військовослужбовців у бойових діях або заходах, передбачених пунктом 2 цього наказу, здійснюється на підставі сукупності наявної інформації у таких документах:
1) бойового наказу (бойового розпорядження);
2) журналу бойових дій (службово-бойових дій, вахтового, навігаційно-вахтового, навігаційного журналу), журналу ведення оперативної обстановки, бойового донесення (підсумкового, термінового, позатермінового) або постової відомості (під час охорони об`єкта, на який було здійснено збройний напад;
3) рапорту (донесення) начальника (командира) підрозділу (тимчасово створеної групи військовослужбовців, зведеного загону, катерів і кораблів Морської охорони, екіпажу літака, вертольоту тощо) про участь кожного військовослужбовця (у тому числі з доданих або оперативно підпорядкованих підрозділів) у бойових діях, у виконанні бойових (спеціальних) завдань, із зазначенням військових звань, прізвищ, імен та по батькові, а також кількості днів участі військовослужбовців у таких діях та заходах.
Згідно з абзацом 1 пункту 5 Наказу №392-/0/81-22-АГ для військовослужбовців, відряджених до органів військового управління Держприкордонслужби, окрім документів, зазначених у пункті 4 цього наказу, безпосередня участь у бойових діях або заходах, передбачених пунктом 2 цього наказу, додатково підтверджується довідкою за формою, наведеною у додатку 1 до цього наказу, що видається начальником органу Держприкордонслужби, який веде (вів) бойові дії та до якого для виконання завдань відряджені військовослужбовці, із зазначенням періоду (кількості днів) такої участі (абзац перший пункту 5 наказу).
Для військовослужбовців Держприкордонслужби, які відряджені до органів військового управління (штабів угрупувань військ (сил) або штабів тактичних груп), включених до складу діючих угрупувань військ (сил) Сил оборони держави, у підпорядкування яких вони передані, безпосередня участь у бойових діях або заходах, передбачених пунктом 2 цього наказу, підтверджується довідкою, виданою керівником відповідного органу військового управління, з відображенням у ній термінів безпосередньої участі у бойових діях або заходах кожного військовослужбовця (абзац другий пункту 5 Наказу №392-/0/81-22-АГ).
У довідках, передбачених цих пунктом, обов`язково мають зазначатися відомості про підтверджуючі документи, передбачені пунктом 4 цього наказу (абзац третій пункту 5 Наказу №392-/0/81-22-АГ).
У відповідності до абзацу 2 пункту 11 Наказу №392-/0/81-22-АГ, інформація про військовослужбовців, відряджених з інших органів та підрозділів Держприкордонслужби, дні їх безпосередньої участі у бойових діях або заходах, передбачених п. 2 вказаного наказу, подаються начальниками органів Держприкордонслужби (органів військового управління (штабів угрупувань військ (сил) або штабів тактичних груп), включених до складу діючих угрупувань військ (сил) Сил оборони держави, до 5 числа щомісячно (у поточному місяці за попередній) в органи, в яких ці військовослужбовці проходять службу, за формою, наведеною у додатку 2 до цього наказу.
Виплата військовослужбовцям додаткової винагороди здійснюється щомісяця (у поточному місяці за попередній) на підставі наказів начальника (командира) органу Держприкордонслужби, а начальникам (командирам) органів Держприкордонслужби на підставі наказів вищих начальників (командирів).
До наказу про виплату додаткової винагороди, виходячи з розміру до 100 тисяч гривень на місяць, в обов`язковому порядку додаються узагальнені дані, отримані з документів, передбачених пунктами 4 - 6 цього наказу (абзац 1, 2 пункту 12 Наказу № 392-/0/81-22-АГ).
Аналіз викладених норм дає підстави для висновку, що для отримання військовослужбовцем додаткової винагороди в розмірі до 100000,00 гривень, визначеним переліком документів має бути підтверджена його безпосередня участь у бойових діях, або забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії у період здійснення зазначених дій або заходів.
При цьому виплата вказаної винагороди військовослужбовцю, який перебуває у відрядженні, здійснюється за наказом начальника органу Держприкордонслужби (органу військового управління) за місцем служби такого військовослужбовця.
В подальшому, з 01.12.2022 був введений в дію наказ Адміністрації Держприкордонслужби від 09.12.2022 №628/0/81-22-АГ "Про реалізацію вимог постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168", в якому був дещо змінений перелік бойових дій і заходів, передбачених пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України №168, проте залишився незмінним перелік документів для підтвердження безпосередньої участі військовослужбовців, у тому числі відряджених, у таких бойових діях або заходах.
Проте, на підставі частини 3 статті 117 Конституції України, Указом Президента України від 03.10.1992 №493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади" і Положенням про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.1992 №731, подібні накази центрального органу виконавчої влади підлягають обов`язковій державній реєстрації Міністерством юстиції України, оскільки містять норми, що зачіпають права, свободи та законні інтереси осіб і встановлюють організаційно-правовий механізм їх реалізації.
Виходячи з цього, Адміністрацією Держприкордонслужби не дотримано зазначених вимог законодавства при прийнятті наказів від 31.03.2022 №164-АГ, від 30.07.2022 №392-/0/81-22-АГ і від 09.12.2022 №628/0/81-22-АГ, які не пройшли державну реєстрацію в Мін`юсті у встановленому порядку.
Між тим, при вирішенні питання про наслідки порушення зазначених вимог необхідно враховувати обставини фактичного виконання протягом 2022 року, в тому числі й у спірний період, органами Держприкордонслужби наказів Адміністрації Держприкордонслужби від 31.03.2022 №164-АГ, від 30.07.2022 №392-/0/81-22-АГ і від 09.12.2022 №628/0/81-22-АГ, зокрема, в частині визначення бойових дій та заходів, передбачених пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України №168, а також документування безпосередньої участі військовослужбовців у таких діях і заходах.
У спірний період, виключно зазначені накази Адміністрації Держприкордонслужби визначали механізм реалізації постанови Кабінету Міністрів України №168 щодо виплати додаткової винагороди військовослужбовцям Держприкордонслужби під час дії воєнного стану, адже наказ Міністерства внутрішніх справ України від 26.01.2023 №36 "Про затвердження Порядку та умов виплати на період дії воєнного стану додаткової винагороди військовослужбовцям Державної прикордонної служби України" (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31.01.2023 за №196/39252) набрав чинності з дня його офіційного опублікування та застосовувався з 01.02.2023, тобто не підлягав ретроспективному застосуванню до спірних правовідносин.
В свою чергу Інструкція про порядок та розміри виплати винагороди військовослужбовцям Державної прикордонної служби України, розвідувального органу Адміністрації Державної прикордонної служби України за безпосередню участь у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду, затверджена наказом Міністерства внутрішніх справ України від 18.03.2016 №188 (далі - Інструкція №188), була прийнята на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 20.01.2016 №18 "Деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та поліцейських", що передбачала виплату військовослужбовцям винагороди в порядку і розмірах, визначених керівниками відповідних державних органів, за час участі у заходах із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях чи в антитерористичній операції, у воєнних конфліктах, інших заходах в умовах особливого періоду.
Отже, Інструкція №188 визначала порядок та розміри виплати конкретно тієї винагороди, яка була встановлена постановою Кабінету Міністрів України від 20.01.2016 №18, тому застосування її положень при визначенні порядку та умов виплати додаткової винагороди, встановленої на період дії воєнного стану постановою Кабінету Міністрів України №168, не передбачає можливості такого застосування.
Крім того, документування (фіксація) у спірний період органами Держприкордонслужби безпосередньої участі військовослужбовців у бойових діях і заходах та фактична виплата їм додаткової винагороди до 100000 гривень відповідно до приписів наказів Адміністрації Держприкордонслужби від 31.03.2022 №164-АГ, від 30.07.2022 №392-/0/81-22-АГ і від 09.12.2022 №628/0/81-22-АГ унеможливлює застосування іншого механізму реалізації постанови Кабінету Міністрів України №168 до правовідносин, що вже відбулися.
За відсутності цих відомчих нормативно-правових актів не здійснювався би облік особового складу, який мав право на збільшену додаткову винагороду, що призвело б до невиплати цієї частини грошового забезпечення військовослужбовцям.
Таким чином, застосуванню для визначення порядку та умов виплати додаткової винагороди військовослужбовцям Державної прикордонної служби України, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України №168, у спірний період підлягають накази Адміністрації Держприкордонслужби від 31.03.2022 №164-АГ, від 30.07.2022 №392-/0/81-22-АГ і від 09.12.2022 №628/0/81-22-АГ.
Протилежний висновок поставив би питання необхідності повернення вже виплачених на підставі цих наказів сум додаткової винагороди.
Такий правовий висновок викладено Верховним Судом в постанові від 21.12.2023 у справі № 200/193/23.
Отже, для визначення права військовослужбовця на отримання додаткової винагороди, збільшеної до 100000 гривень відповідно до постанови №168, необхідно встановити докази безпосередньої участі військовослужбовця у бойових діях або забезпеченні здійснення відповідних заходів на території бойових дій.
Тобто, законодавець, очевидно, запроваджуючи два види доплат (30000,00 грн та 100000,00 грн) мав на меті, що збільшений розмір доплати пов`язаний не лише з виконання обов`язків військової служби, натомість має характер винагороди за виконання особливо складних бойових завдань.
Відповідно до частин першої, другої статті 7 КАС України суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначені Конституцією та законами України.
З наведених міркувань суд вважає, що протягом спірного періоду командування військової частини НОМЕР_1 діяло правомірно, коли у свій діяльності та в умовах дії воєнного стану дотримувалося затверджених Наказами №164-АГ, №392-АГ, №628-АГ вимог та діяло відповідним чином.
У контексті цього спору це означає, що військова частина НОМЕР_1 мала б пов`язувати виплату додаткової винагороди у розмірі до 100000,00грн з виконанням військовослужбовцем завдань, які перелічені у Наказах №164-АГ, №392-АГ, №628-АГ.
Відповідно до Переліку територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), затвердженого Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України 22.12.2022 №309, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.04.2022 за №453/37789 (із змінами та доповненнями), Чернігівська та Сумська області віднесені до територій на яких проводяться воєнні (бойові) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), можливих бойових дій.
Згідно довідки НОМЕР_4 прикордонного загону (військова частина НОМЕР_1 ) від 21.12.2023 №624, за період з червня 2022 року по вересень 2022 року відповідач виплачував щомісяця позивачу додаткову винагороду у розмірі 30000,00грн, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №168 від 28.02.2022, за виключенням перебування позивача у відпустці з 27.08.2022 по 31.08.2022.
У позові позивач зазначав, що під час проходження військової служби у військовій частині НОМЕР_1 та перебуваючи у відрядженні у військовій частині НОМЕР_2 , він приймав безпосередню участь у бойових діях або забезпеченні заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, виконуючи бойові завдання на ділянці військової частини НОМЕР_2 (Чернігівська область).
У зв`язку з цим, позивач вважає, що набув право на отримання збільшеної додаткової винагороди до 100000,00грн відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022р. №168.
Оскільки йому було виплачено тільки додаткову винагороду у розмірі 30000,00грн, позивач вважає протиправною бездіяльність відповідача щодо не нарахування та невиплати додаткової винагороди відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України №168 y розмірі до 100000грн за період з 26.06.2022 по 29.09.2022, пропорційно дням участі у бойових діях, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів.
На підтвердження безпосередньої участі у бойових діях або забезпеченні заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії позивач долучив до позову, серед іншого, довідку військової частини НОМЕР_2 від 29.09.2022 №2066.
В результаті дослідження зазначеної довідки встановлено, що така видана позивачу, який проходить військову службу у військовій частині НОМЕР_1 Державної прикордонної служби України, в тому що він брав безпосередню участь у бойових діях або забезпеченні заходів з національної безпеки і борони, відсічі і стримування збройної агресії у період з 26.06.2022 по 29.09.2022. Підстава: розпорядження Адміністрації Державної прикордонної служби України від 21.06.2022 №Ш/25-1293-Е; бойовий наказ Адміністрації Державної прикордонної служби України від 20.06.2022 №99-Т.
Водночас, надаючи оцінку вказаній довідці, на яку позивач і посилається як на підставу про підтвердження безпосередньої участі у бойових діях, суд приходить до висновку, що така довідка не є тим документом, який передбачений пунктом 3 Наказом №164-АГ та пунктами 4, 5 Наказу №392/0/81-22-АГ, оскільки документи, на які в них зроблено посилання про підтвердження безпосередньої участі військовослужбовця у бойових діях, не є тими документом, в залежності яких здійснюється відповідна виплата.
Суд звертає увагу не те, що згідно пункту 5 Наказу №392-/0/81-22-АГ для військовослужбовців, відряджених до органів військового управління Держприкордонслужби, окрім документів, зазначених у пункті 4 цього наказу, безпосередня участь у бойових діях або заходах, передбачених пунктом 2 цього наказу, додатково підтверджується довідкою за формою, наведеною у додатку 1 до цього наказу, що видається начальником органу Держприкордонслужби, який веде (вів) бойові дії та, до якого для виконання завдань відряджені військовослужбовці, із зазначенням періоду (кількості днів) такої участі.
У довідках, передбачених цим пунктом, обов`язково мають зазначатися відомості про підтверджуючі документи, передбачені пунктом 4 цього наказу, а саме:
1) бойового наказу (бойового розпорядження);
2) журналу бойових дій (службово-бойових дій, вахтового, навігаційно-вахтового, навігаційного журналу), журналу ведення оперативної обстановки, бойового донесення (підсумкового, термінового, позатермінового) або постової відомості (під час охорони об`єкта, на який було здійснено збройний напад;
3) рапорту (донесення) начальника (командира) підрозділу (тимчасово створеної групи військовослужбовців, зведеного загону, катерів і кораблів Морської охорони, екіпажу літака, вертольоту тощо) про участь кожного військовослужбовця (у тому числі з доданих або оперативно підпорядкованих підрозділів) у бойових діях, у виконанні бойових (спеціальних) завдань, із зазначенням військових звань, прізвищ, імен та по батькові, а також кількості днів участі військовослужбовців у таких діях та заходах.
Тобто, вищезазначена довідка встановленої форми є додатковим документом, що складається з огляду на первинні документи, які підтверджують виконання безпосередніх службових дій кожним військовослужбовцем за визначений відрізок дат. Достовірність її відомостей має підтверджуватися окрім бойового наказу (розпорядження) записами журналах бойових дій, відповідних рапортах, уповноваженої особи.
Аналогічні положення містилися в пункті 4 Наказу № 164-АГ.
Структуру і порядок ведення Історичного формуляру, Історичної довідки та Журналу бойових дій визначає Інструкція з ведення Історичного формуляру, Історичної довідки та Журналу бойових дій, затверджена наказом Міністерства оборони України від 06.10.2020 №363 (далі - Інструкція № 363).
Відповідно до пункту 2 розділу 1 Інструкції №363 Журнал бойових дій - це звітно-інформаційний документ, що входить до складу бойових документів, в якому відображаються підготовка і хід бойових дій.
Журнал бойових дій ведеться у військових частинах (її підрозділах) з моменту отримання наказу, директиви про залучення до ведення бойових дій до моменту завершення виконання завдань у районі бойових дій. Журналу бойових дій надається гриф обмеження доступу відповідно до відомостей, які містяться в ньому (пункт 1 розділу 4 Інструкції № 363).
Згідно пункту 2 розділу 4 Інструкції №363 ведення Журналу бойових дій здійснюється в довільній формі на підставі оперативних директив, бойових наказів, розпоряджень, зведень, бойових донесень тощо, а також усних розпоряджень старших начальників і командирів.
Відповідно до пункту 4 Розділу 4 Інструкції №363, обов`язковими складовими Журналу бойових дій є:
-дата запису;
-загальна обстановка перед початком операції (бою);
-бойових склад та угрупування своїх військ та військ противника;
-співвідношення сил і засобів;
-коротке викладення завдання військовій частині (підрозділу);
-рішення командира та бойові завдання, поставлені підпорядкованим частинам (підрозділам);
-уточнені рішення та розпорядження, які віддавалися командирами (начальниками) чи були отримані від старших начальників;
-дані про захоплення полонених та трофеїв;
-втрати своїх військ і противника;
-можливі висновки та пропозиції щодо тактики застосування військ (сил).
Крім того, до Журналу бойових дій можуть додаватися звітні карти, схеми бойових епізодів, характерних укріплень, фотоілюстрації, копії інших документів тощо.
Журнал бойових дій після завершення ведення підлягає внесенню в Опис справ постійного зберігання (пункту 5 Розділу 4 Інструкції №363).
У відзиві відповідач стверджував, що ним здійснюється ведення Журналу бойових дій (розділ 1) у наступній послідовності: номер наказу; підрозділ, який застосовується; мета застосування; ділянка застосування; термін застосування; ПІБ військовослужбовців, озброєння, техніка (у зв`язку з великою кількістю бойових наказів в дану колонку здійснюється запис з таким формулюванням: відповідно до додатку до наказу). Розділ 2 Журналу бойових дій ведеться ним у наступній послідовності: дата ведення бойових дій; час ведення бойових дій; озброєння, техніка, технічні засоби посилення, службові собаки; в/звання, ПІБ військовослужбовців, опис бойових дій, втрати сторін бойового зіткнення.
На підтвердження наведених обставин, відповідач надав до суду витяг із журналу службово-бойових дій №103-ДСК від 18.06.2022 зведеного загону відділу прикордонної служби « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (ТИП С) НОМЕР_4 прикордонного загону Розділі I «Застосування підрозділів прикордонного загону в охороні (обороні) державного кордону або веденні бойових дій», а також витяг із журналу службово-бойових дій №103-ДСК від 18.06.2022 зведеного загону відділу прикордонної служби « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (ТИП С) НОМЕР_4 прикордонного загону за період з 18.06.2022 по 01.10.2022 Розділі II «Облік ведення бойових дій».
Дослідженням витягу із журналу службово-бойових дій №103-ДСК від 18.06.2022 зведеного загону відділу прикордонної служби « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (ТИП С) НОМЕР_4 прикордонного загону за період з 18.06.2022 по 01.10.2022 у Розділі I «Застосування підрозділів прикордонного загону в охороні (обороні) державного кордону або веденні бойових дій» встановлено, що у розділ 1 Журналу службово-бойових дій №103-ДСК від 18.06.2022 зведеного загону відділу прикордонної служби « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (тип С) НОМЕР_4 прикордонного загону внесено всі розпорядження починаючи з 18.06.2022, на підставі яких військовослужбовці виконують завдання. У Розділі II «Облік ведення бойових дій» вказаного журналу службово-бойових дій №103-ДСК записи про участь позивача у бойових діях відсутні.
З огляду на вказане, суд приходить до висновку, що довідка №2066 від 29.09.2022 не підтверджує факт безпосередньої участі позивача за період 26.06.2022 по 29.09.2022 у бойових діях або забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримуванні збройної агресії безпосередньо в районах ведення воєнних (бойових) дій.
Таким чином, суд вважає, що позивачем доводів відзиву не спростовано, документів, передбачених пунктом 3 Наказу №164-АГ та пунктами 4, 5 Наказу №392/0/81-22-АГ щодо його безпосередньої участі у бойових діях та заходах у спірний період з 26 червня 2022 року по 29 вересня 2022 року суду не надано.
Решта доводів та аргументів сторін суд не бере до уваги, оскільки вони не спростовують відсутність інформації про безпосередню участь позивача протягом спірного періоду у бойових діях або забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримуванні збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах ведення воєнних (бойових) дій.
З огляду на викладене позовні вимоги є безпідставними та необґрунтованими, а тому задоволенню не підлягають.
Відповідно до частини першої та другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Оцінивши належність, допустимість, достовірність вказаних вище доказів окремо, а також достатність і взаємний зв`язок цих доказів у їх сукупності, суд вважає, що відсутні підстави для задоволення позову.
Підстави для розподілу судових витрат, передбачені ст.139 КАС України, відсутні, оскільки у задоволенні позову позивачу відмовлено повністю.
Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).
Повне найменування учасників процесу:
Позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 ; РНОКПП НОМЕР_7 )
Відповідач - ІНФОРМАЦІЯ_1 (військова частина НОМЕР_1 ) ( АДРЕСА_3 ; код ЄДРПОУ НОМЕР_8 )
Третя особа на стороні відповідача - військова частина НОМЕР_2 ( АДРЕСА_4 ; код ЄДРПОУ НОМЕР_9 )
Суддя В.О. Кушнір
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2024 |
Оприлюднено | 22.08.2024 |
Номер документу | 121111115 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Кушнір Віталіна Олександрівна
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Кушнір Віталіна Олександрівна
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Кушнір Віталіна Олександрівна
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Кушнір Віталіна Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні