Ухвала
від 21.08.2024 по справі 320/39535/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про повернення заяви про забезпечення позову

21 серпня 2024 року № 320/39535/24

Суддя Київського окружного адміністративного суду Діска А.Б., розглянувши в приміщенні суду в місті Києві заяву Державного підприємства "Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№ 119) про забезпечення позову шляхом зупинення продажу майна,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Державне підприємство "Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№ 119) з позовом до Бориспільського відділу державної виконавчої служби у Бориспільському районі Київської області, в якому просить:

- визнати протиправними постанови про арешт майна за адресою: Київська область, Бориспільський район, с. Мартусівка, вул. Бориспільська, 1, серія та номер: АА № 324672, 01.07.2008 видавник: ВДВС Бориспільського міськрайонного управління юстиції; постанову про арешт майна, серія та номер: 58622150, 09.07.2024 видавник Бориспільський ВДВС у Бориспільському районі Київської області ЦМУ Міністерства юстиції (м. Київ), які стали підставою для ініціювання процесу продажу державного майна.

- скасувати постанови про арешт майна за адресою: Київська область, Бориспільський район, с. Мартусівка, вул. Бориспільська, 1, серія та номер: АА № 324672, 01.07.2008 видавник: ВДВС Бориспільського міськрайонного управління юстиції; постанову про арешт майна, серія та номер: 58622150, 09.07.2024 видавник Бориспільський ВДВС у Бориспільському районі Київської області ЦМУ Міністерства юстиції (м. Київ), які стали підставою для ініціювання процесу продажу державного майна.

Разом із позовною заявою було подано до суду заяву про забезпечення позову шляхом зупинення продажу майна з аукціону 21.08.2024 о 9:00 год., реєстраційний номер лота: 556988, заборони відповідачу вчиняти певні дії, а саме, заборони продажу майна, розташованого за адресою: Київська область, Бориспільський район, с. Мартусівка, вул. Бориспільська, 1 та яке перебуває на балансі ДП «Підприємство ДКВС України (№ 119)», заборони іншим особам вчиняти будь-які дії щодо майна розташованого за адресою: Київська область, Бориспільський район, с. Мартусівка, вул. Бориспільська, 1 та яке перебуває на балансі ДП «Підприємство ДКВС України (№119)», у тому числі відчуження.

Перевіривши заяву про забезпечення позову та додані до неї матеріали, суд вважає, що ця заява підлягає поверненню заявнику без розгляду на підставі наступного.

Згідно вимог ч. 1, 2 ст. 152 КАС України заява про забезпечення позову подається в письмовій формі і повинна містити: 1) найменування суду; 2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серію паспорта (для фізичних осіб - громадян України), номери засобів зв`язку, адресу електронної пошти, відомості про наявність або відсутність електронного кабінету; 3) предмет позову та обґрунтування необхідності забезпечення позову; 4) захід забезпечення позову, який належить застосувати, з обґрунтуванням його необхідності; 5) інші відомості, потрібні для забезпечення позову.

Якщо заява про забезпечення позову подається до відкриття провадження у справі, в такій заяві додатково зазначаються повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) інших осіб, які можуть отримати статус учасника справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, а також відомі заявнику реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта (для фізичних осіб - громадян України), номери засобів зв`язку, адреса електронної пошти.

У заяві можуть бути зазначені кілька заходів забезпечення позову, що мають бути вжиті судом, із обґрунтуванням доцільності вжиття кожного з цих заходів.

До заяви додаються документи, що підтверджують сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі.

Згідно з п. 3 ч. 4 ст. 169 КАС України, позовна заява повертається позивачеві, якщо позов подано особою, яка не має адміністративної процесуальної дієздатності, не підписано або підписано особою, яка не має права її підписувати, або особою, посадове становище якої не вказано.

Згідно вимог ч. 1, 3 ст. 55 КАС України сторона, третя особа в адміністративній справі, а також особа, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, може брати участь у судовому процесі особисто (самопредставництво) та (або) через представника, крім випадку, встановленого частиною дев`ятою статті 266 цього Кодексу.

Юридична особа незалежно від порядку її створення, суб`єкт владних повноважень, який не є юридичною особою, беруть участь у справі через свого керівника, члена виконавчого органу, іншу особу, уповноважену діяти від її (його) імені відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво юридичної особи, суб`єкта владних повноважень), або через представника.

Згідно з частинами 1, 3 ст. 59 КАС України повноваження представників сторін та інших учасників справи мають бути підтверджені такими документами, зокрема, довіреністю фізичної або юридичної особи.

Довіреність від імені юридичної особи видається за підписом (кваліфікованим електронним підписом) посадової особи, уповноваженої на це законом, установчими документами.

Аналіз наведених положень КАС України дає підстави для висновку, що правом підпису позовної заяви чи заяви про забезпечення позову, поданої юридичною особою, наділений керівник, уповноважений член виконавчого органу, інша особа, уповноважена діяти від її імені відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту), або представник, повноваження якого повинні бути визначені у відповідному документі, що посвідчує такі повноваження.

Як вбачається із заяви про забезпечення позову, її подано членом комісії з припинення ДП «Підприємство ДКВС України (119)» шляхом ліквідації - Вікторією Білошапкою.

Будь-яких документів на підтвердження повноважень Білошапки В., зокрема довіреності юридичної особи, виданої уповноваженою особою ДП «Підприємство ДКВС України (119)», до заяви про забезпечення позову заявником не додано.

Відповідно до ч. 4 ст. 105 Цивільного кодексу України до комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.

Отже, в силу закону член комісії з припинення юридичної особи може представляти в суді інтереси юридичної особи, яка припиняється. Таке представництво здійснюється в порядку самопредставництва.

Відповідно до вимог ч. 1, 2 ст. 94 КАС України письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору.

Письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не визначено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього.

На підтвердження тієї обставини, що ОСОБА_1 є членом комісії з припинення ДП «Підприємство ДКВС України (119)» до заяви про забезпечення позову заявником було долучено копію паспорта громадянина України ОСОБА_2 та копію наказу Міністерства юстиції України від 24.01.2023 № 325/7 «Про внесення змін до складу комісії з припинення державного підприємства «Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№ 119)» шляхом ліквідації, до якого додано додаток з визначеним складом комісії.

Проте, суд зазначає, що вказана копія наказу разом з додатком належним чином не засвідчена.

При цьому наказ від 24.01.2023 № 325/7 відсутній в загальному доступі на офіційному сайті Міністерства юстиції України та в мережі «Інтернет».

Варто зазначити, що згідно з відомостями, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ОСОБА_3 (виконувач обов`язків директора) є керівником ДП «Підприємство ДКВС України (119)». Іншою особою, яка може вчиняти дії від імені юридичної особи зазначено голову комісії з припинення ОСОБА_4 . Відомості про інших осіб, у тому числі В. Білошапку, у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відсутні.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації, регулюються, окрім Цивільного кодексу України, спеціальним Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».

Загальні засади державної реєстрації, а також її основні принципи визначені в статті 4 вказаного Закону. До них, зокрема, належать обов`язковість та публічність державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі. З метою забезпечення державних органів достовірною інформацією створено Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (частина перша статті 7 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань»).

Обов`язковому відображенню (реєстрації) в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, серед інших перелічених у цій статті відомостей, належать: відомості щодо керівників державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб та осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі: прізвище, ім`я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (частина третя статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань»).

При цьому, відповідно до пункту 2 частини першої статті 1 цього закону Витяг з Єдиного державного реєстру містить відомості, які є актуальними на дату та час формування витягу або на дату та час, визначені у запиті, або інформацію про відсутність таких відомостей у цьому реєстрі.

Статус документів та відомостей, внесених до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, закріплений статтею 10 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», яка, зокрема, визначає, що внесені до Реєстру документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі. Якщо ж відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, не внесені до нього, вони не можуть бути використані у спорі.

Отже, відсутність відповідного запису у реєстрі є належним і достатнім (достовірним) підтвердженням відсутності таких відомостей (інформації) для будь-якого державного органу, яким є і суд.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовну заяву підписано та подано від імені позивача - ДП "Підприємство ДКВС України (№119) особою, яка не підтвердила належним чином свої повноваження щодо підписання цієї позовної заяви.

Крім того, в силу частини шостої статті 18 КАС України - адвокати, нотаріуси, державні та приватні виконавці, судові експерти, органи державної влади та інші державні органи, зареєстровані за законодавством України як юридичні особи, їх територіальні органи, органи місцевого самоврядування, інші юридичні особи, зареєстровані за законодавством України, реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-комунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в обов`язковому порядку. Інші особи реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-комунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в добровільному порядку.

Процесуальні наслідки, передбачені цим Кодексом у разі звернення до суду з документом особи, яка відповідно до цієї частини зобов`язана зареєструвати електронний кабінет, але не зареєструвала його, застосовуються судом також у випадках, якщо інтереси такої особи у справі представляє адвокат.

Як вбачається з поданої заяви, заявником є ДП "Підприємство ДКВС України (№119), яке, всупереч нормі статті 152 КАС, не зазначило в заяві про забезпечення позову відомості про наявність або відсутність електронного кабінету та згідно відомостей КП "Діловодство спеціалізованого суду" в ДП "Підприємство ДКВС України (№119) відсутній електронний кабінет, зареєстрований в ЄСІТС.

Відповідно до ч. 7 ст. 154 КАС України суд, встановивши, що заяву про забезпечення позову подано без додержання вимог статті 152 цього Кодексу або подано особою, яка відповідно до частини шостої статті 18 цього Кодексу зобов`язана зареєструвати електронний кабінет, але не зареєструвала його, повертає її заявнику без розгляду, про що постановляє ухвалу.

Враховуючи вищевикладене заява ДП "Підприємство ДКВС України (№119) про забезпечення позову підлягає поверненню без розгляду.

Керуючись ст. ст. 152, 154, 248, 256 КАС України, суд -

у х в а л и в:

Заяву Державного підприємства "Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№ 119) про забезпечення позову шляхом зупинення продажу майна - повернути заявнику без розгляду.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

Суддя Діска А.Б.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.08.2024
Оприлюднено23.08.2024
Номер документу121134151
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про забезпечення (скасування забезпечення) позову або доказів

Судовий реєстр по справі —320/39535/24

Ухвала від 21.08.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Діска А.Б.

Ухвала від 21.08.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Діска А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні