Ухвала
від 22.08.2024 по справі 914/2036/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

22.08.2024 Справа№914/2036/24

За заявою: Львівської міської ради, м. Львів,

про: забезпечення позову до подання позовної заяви

до Приватного підприємства «Правниче агентство «Статус КВО», м. Львів,

Суддя Н.Є. Березяк

Секретар судового засідання Р.Р. Волошин

За участю представників сторін:

від заявника: Тарасович О.І. представник.

На розгляд Господарського суду Львівської області 16.08.2024 надійшла заява Львівська міська рада від 15.08.2024 №2901-вих-117511 про забезпечення позову до подання позовної заяви, в якій просить суд забезпечити позов шляхом заборони приватному підприємству «Правниче агентство «СТАТУС-КВО» (ЄДРПОУ 38821477) та/або будь-якій іншій юридичній особі здійснювати будь-які будівельні роботи на земельних ділянках комунальної власності площею 0,0179 кв. м та площею 0,0185 га на АДРЕСА_1 в межах червоних ліній вулиці; заборони приватному підприємству «Правниче агентство «СТАТУС-КВО»(ЄДРПОУ 38821477) та/або будь-якій іншій юридичній особі здійснювати будь-які будівельні роботи на об`єктах нерухомого майна, а саме: нежитлове приміщення загальною площею 272,1 кв. м, підвал площею 130,2 кв. м реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна-.1028222546101; нежитлове приміщення загальною площею 37,3 кв. м, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна -1028152946101, що розташовані за адресою: АДРЕСА_1 ; заборони органам, та суб`єктам, які здійснюють повноваження у сфері державної реєстрації прав (державним реєстраторам прав на нерухоме майно; виконавчим органам сільських, селищних і міських рад, Київської, Севастопольської міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, акредитованим суб`єктам як суб`єктам державної реєстрації прав; територіальним органам Міністерства юстиції України) вчинення будь-яких реєстраційних дій щодо нерухомого майна - нежитлового приміщення загальною площею 272,1 кв. м, підвал площею 130,2 кв. м, реєстраційний- номер об`єкта нерухомого майна- 1028222546101; нежитлового приміщення загальною площею 37,3 кв. м, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 1028152946101, що розташовані за адресою: АДРЕСА_1 , в тому числі, але не виключно здійснювати відчуження майна та його обтяження правами третіх осіб; заборони приватному підприємству «Правниче агентство «СТАТУС-КВО» (ЄДРПОУ 38821477) та/або будь-якій іншій особі вчиняти дії, спрямовані на прийняття в експлуатацію об`єкта будівництва «Реконструкція нежитлових приміщень без зміни зовнішньої конфігурації та функціонального призначення на АДРЕСА_1 »; заборони Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю та/або будь-якій іншій особі вчиняти дії пов`язані із прийняттям в експлуатацію та реєстрацією декларації про готовність до експлуатації об`єкта будівництва «Реконструкція нежитлових приміщень без зміни зовнішньої конфігурації та функціонально призначення на АДРЕСА_1 ».

Як вбачається з поданої заяви, Львівська міська рада має намір звернутися до Господарського суду Львівської області з позовною заявою до ПП «Правниче агентство «Статус-КВО» про звільнення самовільно зайнятої земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 .

Як стверджує заявник, у даному позові буде заявлено наступні позовні вимоги про:

- зобов`язання ПП «Правниче агентство «СТАТУС-КВО» звільнити самовільно зайняті земельні ділянки комунальної власності в межах червоних ліній вулиць площею 0,0179 га та площею 0,0185 га за адресою: АДРЕСА_1 , шляхом проведення перебудови підземного переходу (з влаштуванням об`єктів торгівлі) із зупинкою громадського транспорту загальною площею 309,4 кв.м до проектних пропозицій, розроблених ТзОВ «Добро-Буд 1» (ліцензія AB №307063), на підставі яких прийнято рішенням виконавчого комітету №388 від 02.06.2009, яким дозволено спільному українсько-болгарському підприємству у формі закритого акціонерного товариства «ЮКОН» проектування реконструкції підземного переходу (з влаштуванням, об`єктів торгівлі) із зупинкою громадського транспорту на вул. Героїв УПА, 73 (без зміни функціонального призначення). .

- припинення володіння Приватного підприємства «Правниче агентство «Статус - КВО» об`єктами нерухомого майна: нежитловим приміщенням площею 272,1 кв.м, в тому числі підвал площею 130,2 кв.м, за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1028222546101; номер відомостей про речове право: 16417313; нежитловим приміщенням площею 37,3 кв.м за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого. майна: 1028152946101; номер відомостей про речове право: 16416222.

Ухвалою суду від 19.08.2024 заяву Львівської міської ради про забезпечення позову до подання позовної заяви призначено до розгляду в судовому засіданні на 22.08.2024.

В судовому засіданні 22.08.2024 представник заявника подану заяву підтримав просив суд заяву про забезпечення позову задоволити з підстав наведених в ній.

В обґрунтування вказаної заяви представник Львівської міської ради зазначив таке.

05 лютого 2004 року між ВАТ «Кінескоп» в інтересах арбітражного керуючого Піщухіна М.К., який діє відповідно до ухвали господарського суду Львівської області від 08-05.2002 року у справі №2/264 та Спільним українсько-болгарським підприємством у формі закритого акціонерного товариства «Юкон» укладено договір купівлі-продажу (біржовий контракт № 003/2004) згідно якого «Продавець» зобов`язується передати- «Покупцю» у власність підземний перехід літ. «Б» площею 129,8 кв.м, що знаходиться за адресою: Львівська область, м.Львів, вул. Тургенева 1. (Теперішня назва -вул. Героїв УПА), буд.73. Об`єкт відчуження належить ВАТ «Кінескоп» (ЄДРПОУ 20834701) на підставі наказу Мінмашпрому України «Про створення ВАТ «Кінескоп» м. Львів №94, 25.01.1995 та акту оцінки вартості Цілісного комплексу від 30.12.1994.

Відповідно до абз. 3 п.1.1 Біржового контракту дозвіл на продаж «Об`єкту відчуження» надано Франківською районною адміністрацією м.Львова на підставі листа №24/1664-19 від 04.12.2003, а також Управлінням інженерного господарства Львівської міської ради відповідно до листа № 17/42-04 від 22.01.2004 з умовою збереження його основного функціонального використання.

Пунктом - 1.6. Біржового контракту передбачено, що «Покупець» зобов`язується зберегти основне функціональне використання «Об`єкту відчуження», а саме використання його як підземний перехід.

Рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 02.06.2009 №388 -«Про надання дозволу спільному українсько-болгарському підприємству у формі закритого акціонерного - товариства «ЮКОН» на проектування та реконструкцію підземного переходу (з влаштуванням об`єктів торгівлі) із зупинкою громадського транспорту :на вул. Героїв УПА, 73 (без зміни функціонального призначення)» (надалі по тексту -Рішення №388 від 02.06.2009) було дозволено спільному українсько-болгарському, підприємству у формі закритого акціонерного товариства «ЮКОН» проектування реконструкції підземного переходу (з влаштуванням об`єктів торгівлі) із зупинкою громадського транспорту на вул. Героїв УПА, 73 (без зміни функціонального призначення).

СП ЗАТ «ЮКОН» не виконало вимоги п. 2.1. Рішення №388 від 02.06.2009, зокрема, не було отримано у Департаменті містобудування вихідні дані на проектування реконструкції підземного переходу (з влаштуванням об`єктів торгівлі) із зупинкою громадського транспорту (п.2.1.).

22 серпня 2012 року СП ЗАТ «ЮКОН» подало до Інспекції ДАБК у Львівській області, на реєстрацію декларацію про готовність об`єкта до експлуатації, яка була зареєстрована Інспекцією ДАБК у Львівській області в Реєстрі будівельної діяльності. 29 серпня 2012 року за № ЛВ14312151371 згідно якої введено в експлуатацію будівлю загальною площею - 309,4 кв.м.

Як зазначає заявник, ні ним, ні її структурними підрозділами, в тому, числі Департаментом містобудування Львівської міської ради не надавалися вихідні дані (містобудівні умови та обмеження на об`єкт будівництва «Реконструкція підземного переходу,(з влаштуванням об`єктів торгівлі) із зупинкою громадського транспорту на вул. Героїв УПА в м.Львові (без зміни функціонального призначення)загальною площею 309,4 кв.м».

Таким чином, як стверджує заявник, СП ЗАТ «ЮКОН» при будівництві об`єкта -«Реконструкція підземного переходу (влаштуванням об`єктів торгівлі) із зупинкою громадського транспорту на вул. Героїв УПА в м.Львові (без зміни функціонального призначення)» істотно відхилились від проектних пропозицій, на підставі яких рішенням виконавчого комітету №2388 від 02.06.2009 дозволено спільному українсько-болгарському підприємству у формі закритого акціонерного товариства «ЮКОН» проектування реконструкції підземного переходу (з влаштуванням об`єктів торгівлі) із зупинкою громадського транспорту на вул.Героїв УПА, 73 (без зміни функціонального призначення) загальною площею 217,41 кв.м.

Однак, 19.04.2013 Державному реєстрі речових прав за ТзОВ «Юридичне агентство «Статус - КВО»; (правонаступник Спільного українсько-болгарського підприємства у формі закритого акціонерного товариства «Юкон»), зареєстровано право власності на підземний перехід (з влаштуванням об`єктів торгівлі) із зупинкою громадського транспорту площею 309,4 кв.м (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 46106146101; номер відомостей про речове право: 732338) на підставі свідоцтва про право власності, серія та номер: 2761721, виданого 22.04.2013, видавник: Реєстраційна служба Львівського міського управління юстиції, (державний реєстратор Живко М.О).

Таким чином, ТзОВ «Юридичне агентство «Статус - КВО» набуло право власності на об`єкт нерухомого майна - підземний перехід (з влаштуванням об`єктів торгівлі) із зупинкою громадського транспорту площею 309,4 кв.м (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 46106146101, номер відомостей про речове право: 732338), що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , який є самочинним будівництвом.

В подальшому, за рішенням ТзОВ «Юридичне агентство «Статус - КВО» (протокол загальних зборів від 12.08,2013 №12/08/13 створено (зареєстровано) 15.08.2013 нову юридичну особу - Приватне підприємство «Правниче агентство «Статус - КВО» (ідентифікаційний номер: 38821477), яке стало правонаступником усіх прав та обов`язків Товариства з обмеженою відповідальністю «Юридичне агентство «Статус-КВО».

02.09.2013 державним реєстратором Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Тугановою Н.С. в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно припинено за ТзОВ «Юридичне агентство «Статус - КВО» речове право, тобто право приватної власності на об`єкт нерухомого майна підземний перехід (з влаштуванням об`єктів торгівлі) із зупинкою громадського транспорту площею 309,4 кв.м, (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 46106146101,номер відомостей про речове право: 732338).

У зв`язку з цим, 02.09.2013 державним реєстратором Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Тугановою Н.С. в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно зареєстровано за Приватним підприємством «Правниче агентство «Статус - КВО» право приватної власності на об`єкт нерухомого майна - підземний перехід (з влаштуванням об`єктів торгівлі) із зупинкою громадського транспорту площею 309,4 кв.м.(реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 46106146101, номер відомостей про речове право: 2511840), який, як стверджує заявник, є самочинним будівництвом.

Проте, 13.09.2016 державним реєстратором Зубрянської сільської ради Пустомитівського району Львівської області Живко М.О в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно погашено за Приватним підприємством «Правниче агентство «СтатусКВО» речове право, тобто право приватної, власності, на об`єкт, нерухомого майна - підземний перехід (з влаштуванням об`єктів торгівлі) із зупинкою громадського транспорту площею 309,4 кв.м, (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 46106146101, номер відомостей про речове право: 2511840) у зв`язку з його поділом на два окремі об`єкти нерухомого майна.

Вказані обставини підтверджуються Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 19.07.2024, номер інформаційної довідки: 387600894.

13.09.2016 державним реєстратором Зубрянської сільської ради Пустомитівського району Львівської області Живко М.О. в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно зареєстровано за Приватним підприємством «Правниче агентство «Статус - КВО» право приватної власності на об`єкт нерухомого майна - нежитлові приміщення площею 272,1 кв.м» в тому числі підвал площею 130,2 кв.м за адресою: м. Львів, вул. Героїв УПА. 73. підстава: рішення, серія та номер: б/н, виданий 01.09.2016, видавник: Приватне підприємство «Правниче агентство «Статус-КВО»; висновок щодо технічної можливості поділу об`єкта нерухомого майна, серія та номер: 718, виданий 09.08.2016, видавник: Обласне комунальне підприємство Львівської обласної ради «Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки»; Технічний паспорт (Витяг з ЄДЕССБ), серія та номер: ТІ01:8686-9552-5713-6730, виданий 21.06.2023, видавник: ЄДЕССБ, Документ отримано з ЄДЕССБ, технічний паспорт, серія та номер: б/н, від 07.09.2016, видавник: Обласне комунальне підприємство Львівської обласної ради «Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки», реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1028222546101: номер відомостей про речове право: 16417313, що підтверджується Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 19.07.2024, номер інформаційної довідки: 387601563.

Також, 13.09.2016 державним реєстратором Зубрянської сільської ради Пустомитівського району Львівської області Живко М.О. в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно зареєстровано за Приватним підприємством «Правниче агентство «Статус КВО» право приватної власності на об`єкт нерухомого майна нежитлові приміщення площею 37,3 кв.м, за адресою: АДРЕСА_1 , підстава: рішення, серія та номер: б/н видане 01.09.2016, видавник: Приватне підприємство «Правниче Агентство «Статус-КВО»; висновок щодо технічної можливості поділу об`єкта нерухомого майна, серія та номер: 718, виданий 09.08.2016, видавник: Обласне комунальне підприємство Львівської обласної ради «Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки»; технічний паспорт, серія та номер: б/н, виданий 15.08.2016, видавник: Обласне комунальне підприємство Львівської обласної ради «Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки», реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1028152946101: номер відомостей про речове право: 16416222. Що підтверджується Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 19.07.2024, номер інформаційної довідки: 387602230.

Загальна площа спірних, самочинних об`єктів нерухомого майна нежитлових приміщень на АДРЕСА_1 становить 309,4 кв.м.

Отже, на думку заявника, як об`єкт нерухомого майна - підземний перехід (з влаштуванням об`єктів торгівлі) із зупинкою громадського транспорту площею 309,4 кв.м, (реєстраційний, номер об`єкта нерухомого майна 46106146101), так і об`єкти нерухомого майна - нежитлові приміщення площею 272,1 кв.м, в тому числі підвал площею 130,2 кв.м, за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер об`єкта, нерухомого майна: 1028222546101; номер відомостей про речове право: 16417313 та нежитлові приміщення площею 37,3 кв.м за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1028152946101; номер відомостей про речове право: 16416222, які утворились шляхом поділу є самочинним будівництвом.

21 грудня 2023 року Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю було зареєстровано Повідомлення про початок виконання будівельних робіт №ЛВ 051231221219.

На графічних матеріалах Робочого проекту позначено наземні нежитлові споруди на АДРЕСА_1 , яких не було і не могло бути у власності ПП «Правниче Агентство «Статус-КВО».

Проектними пропозиціями, розробленими ТзОВ «Добро-Буд 1» (ліцензія АВ №307063), на підставі яких прийнято рішенням виконавчого комітету №388 від - 02.06.2009, яким дозволено спільному українсько-болгарському підприємству у формі закритого акціонерного товариства «ЮКОН» проектування реконструкції підземного переходу (з влаштуванням об`єктів торгівлі) із зупинкою громадського транспорту на АДРЕСА_1 (без зміни функціонального призначення) було передбачено реконструкція нежитлових приміщень підземного переходу, а не наземної її частини.

Окрім того, дозвіл на проектування надавався з умовою збереження функції підземного переходу - без зміни функціонального призначення.

Актом обстеження земельної ділянки управління державного контролю за використанням та охороною земель Львівської міської ради №2 126 від 27.05.2024 встановлено, що ПП «Правниче Агентство «Статус - КВО» фактично використовує самовільно зайняту земельну ділянку комунальної власності в межах червоних ліній вулиць площею 0,0179 га шляхом проведення на ній самочинного будівництва нежитлової споруди аналогічною площею за відсутності відповідного рішення Львівської міської ради про надання даної земельної ділянки в користування (оренду) та за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки.

Над іншим входом до підземного переходу зі сторони зупинки громадського транспорту на день проведення обстеження встановлено огорожу та проводяться будівельні роботи зі зміни інструкції та розміру входу до підземного переходу (площа/будівельного майданчика згідно топографічного знімання 316 кв. м (0,0316га)). Земельна ділянка (частково в межах червоних ліній вулиць), на якій розміщено будівельний майданчик, несформована, рішень Львівської міської ради щодо її надання в користування (оренду) не приймалось. Доступ доданої земельної ділянки обмежено шляхом встановлення захисної конструкції з захисною будівельною плівкою. Дозвіл на порушення об`єкта благоустрою Франківською районною адміністрацією не надавався.

Як вбачається з Акту обстеження земельної ділянки від 24.07.2024 №184, станом на день обстеження ПП «Правниче агентство «Статус - КВО» самовільно зайняло та фактично використовує земельні ділянки комунальної власності, в тому числі у межах червоних ліній за відсутності відповідного рішення Львівської міської ради про надання земельних ділянок в користування (оренду) та за відсутності вчиненого правочину щодо таких земельних ділянок, зокрема: №1 площею 0,0179 га для обслуговування самочинно збудованої споруди, яка знаходиться на АДРЕСА_1 з непарної сторони; №2 площею 0,0185 га для обслуговування - самочинно збудованої споруди, яка знаходиться на АДРЕСА_1 із парної сторони. Також встановлено, що частиною цієї споруди, ще також самовільно займає земельну ділянку площею 0,0018 га скверу, який ухвалою Львівської міської ради від 30.11.2021 №1739 передано Франківській районній адміністрації у постійне користування для збереження та використання скверу на АДРЕСА_1 (кадастровий номер 4610136900:06:003:0031, землі рекреаційного призначення, код КВЦПЗ 18.00 землі загального користування).

Відтак, на думку Львівської міської ради, ПП «Правниче Агентство «Статус - КВО» самовільно зайнято земельні ділянки комунальної власності в межах червоних ліній вулиць площею 0,0179 кв. м та площею 0,0185 га на АДРЕСА_1 шляхом проведення на них самочинного будівництва нежитлових будівель. Будівництво вказаних будівель призвело до закриття доступу до підземного переходу, що порушує вимоги Закону України «Про дорожній рух» та Державних будівельних норм.

Як стверджує заявник, під час розгляду справи в суді першої інстанції Відповідачем по справі може бути здійснено дії, пов`язані із прийняттям в експлуатацію, подальшу реєстрація права власності на самочинні об`єкти нерухомості та їх відчуження третім особам, що суттєво ускладнить розгляд справи по суті, реальне поновлення інтересів власника земельної ділянки - Львівської міської територіальної громади, та відповідно, виконання судового рішення.

Розглянувши подану заяву, суд дійшов висновку, що вказана заява підлягає задоволенню.

При цьому суд керувався наступним.

Порядок забезпечення позову врегульовано положеннями глави 10 розділу І ГПК України.

Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 136 ГПК України господарський суд за заявою учасника справи має право вжити передбачених статтею 137 цього Кодексу заходів забезпечення позову. Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду.

Забезпечення позову по суті - це обмеження суб`єктивних прав, свобод та інтересів відповідача з метою реалізації в майбутньому актів правосуддя й задоволених вимог позивача.

Метою забезпечення позову є вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, заходів щодо охорони матеріально-правових інтересів позивача від можливих недобросовісних дій із боку відповідача з тим, щоб забезпечити позивачу реальне та ефективне виконання судового рішення, якщо воно буде прийняте на користь позивача, в тому числі задля попередження потенційних труднощів у подальшому виконанні такого рішення.

Позов забезпечується, накладенням арешту на майно та (або) грошові кошти, що належать або підлягають передачі або сплаті відповідачу і знаходяться у нього чи в інших осіб; забороною відповідачу вчиняти певні дії; встановленням обов`язку вчинити певні дії; забороною іншим особам вчиняти дії щодо предмета спору або здійснювати платежі, або передавати майно відповідачеві, або виконувати щодо нього інші зобов`язання; зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку; зупиненням продажу майна, якщо подано позов про визнання права власності на це майно, або про виключення його з опису і про зняття з нього арешту; передачею речі, що є предметом спору, на зберігання іншій особі, яка не має інтересу в результаті вирішення спору; зупиненням митного оформлення товарів чи предметів, що містять об`єкти інтелектуальної власності; арештом морського судна, що здійснюється для забезпечення морської вимоги; іншими заходами, необхідними для забезпечення ефективного захисту або поновлення порушених чи оспорюваних прав та інтересів, якщо такий захист або поновлення не забезпечуються заходами, зазначеними у пунктах 1-9 цієї частини (ст. 137 ГПК України).

Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами.(ч. 4 ст. 137 ГПК України).

Співмірність передбачає співвідношення господарським судом негативних наслідків від вжиття заходів до забезпечення позову з тими негативними наслідками, які можуть настати в результаті невжиття цих заходів, з урахуванням відповідності права чи законного інтересу, за захистом яких заявник звертається до суду, та майнових наслідків заборони відповідачу здійснювати певні дії.

У вирішенні питання про забезпечення позову господарський суд має здійснити оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням: розумності, обґрунтованості і адекватності вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв`язку між конкретним заходом до забезпечення позову і предметом позовної вимоги, зокрема, чи спроможний такий захід забезпечити фактичне виконання судового рішення в разі задоволення позову; імовірності утруднення виконання або невиконання рішення господарського суду в разі невжиття таких заходів; запобігання порушенню у зв`язку з вжиттям таких заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками даного судового процесу.

При цьому, умовою застосування заходів забезпечення позову за вимогами майнового характеру є достатньо обґрунтоване припущення, що майно (в тому числі грошові суми, цінні папери тощо), яке є у відповідача на момент пред`явлення позову до нього, може зникнути, зменшитись за кількістю або погіршитись за якістю на момент виконання рішення. Достатньо обґрунтованим для забезпечення позову є підтверджена доказами наявність фактичних обставин, з якими пов`язується застосування певного виду забезпечення позову. Про такі обставини може свідчити вчинення відповідачем дій, спрямованих на ухилення від виконання зобов`язання після пред`явлення вимоги чи подання позову до суду (реалізація майна чи підготовчі дії до його реалізації, витрачання коштів не для здійснення розрахунків з позивачем, укладення договорів поруки чи застави за наявності невиконаного спірного зобов`язання тощо).

Складовою права на справедливий суд, гарантованого ст. 6 Конвенції, є виконання рішення господарського суду. Право на суд було б ілюзорним, якби судові рішення залишалися не виконуваними. Зокрема, у рішення Європейського суду з прав людини у справі «Горнсбі проти Греції» зазначено, що «право на суд» було б ілюзорним, якби правова система договірних держав допускала, щоб остаточне судове рішення, яке має обов`язкову силу, не виконувалось б на шкоду одній з сторін.

Ефективність правосуддя залежить і від виконання судового рішення.

Виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватися як складова частина судового розгляду. Водночас судовий захист, як і діяльність суду, не можуть вважатися дієвими, якщо судові рішення не виконуються або виконуються неналежним чином і без контролю суду за їх виконанням.

Таким чином, саме вжиття судом заходів забезпечення позову сприяє гарантуванню відновлення порушених прав позивача в разі задоволення позову та виконання ухваленого судового рішення, що повністю відповідає вимогам Європейського суду з прав людини.

Як вбачається з заяви предметом майбутнього позову буде зобов`язання ПП «Правниче агентство «СТАТУС-КВО» звільнити самовільно зайняті земельні ділянки комунальної власності в межах червоних ліній вулиць площею 0,0179 га та площею 0,0185 га за адресою: м.Львів, вул. Героїв УПА, 73 у м.Львові та припинення володіння Приватного підприємства «Правниче агентство «Статус - КВО» об`єктами нерухомого майна за вказаною адресою.

Оскільки виконання в майбутньому судового рішення у даній справі у разі задоволення позовних вимог безпосередньо залежить від тієї обставини, чи перебуватимуть у власності відповідача нежитлові приміщення, то суд погоджується з думкою заявника, що застосування заходу забезпечення позову, обраного позивачем, безпосередньо пов`язане із предметом позову та є способом забезпечити гарантії виконання судового рішення.

Верховний Суд у Постанові від 09.06.2023 у справі №37з-23 зазначав, що можливість відповідача в будь-який момент як розпорядитися коштами, які знаходяться на його рахунках, так і відчужити майно, яке знаходиться у його власності, є беззаперечною, що в майбутньому утруднить виконання судового рішення, якщо таке буде ухвалене на користь позивача. За таких умов вимога надання доказів щодо очевидних речей (доведення нічим не обмеженого права відповідача в будь-який момент розпорядитися своїм майном) свідчить про застосування судом завищеного або навіть заздалегідь недосяжного стандарту доказування, що порушує баланс інтересів сторін (вказана правова позиція викладена у постанові Об`єднаної палати Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 03.03.2023 у справі № 905/448/22).

Дослідивши в порядку ст.87 ГПК України докази у справі на підтвердження того, що відповідачем можуть здійснюються дії щодо виведення майна із власності відповідача, що суттєво ускладнить виконання судового рішення, в разі його задоволення, суд вважає обґрунтованими доводи заявника про наявність підстав для вжиття заходів до забезпечення позову.

Відтак суд дійшов висновку, що заява Львівської міської ради про вжиття заходів забезпечення позову підлягає до задоволення.

Керуючись ст. ст. 136, 137, 138, 140, 141, 144, 235 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд Львівської області

УХВАЛИВ:

1. Заяву Львівської міської ради від 15.08.2024 №2901-вих-117511 про забезпечення позову у справі № 914/2036/24 задоволити.

2. Вжити заходів забезпечення позову шляхом:

- заборони приватному підприємству «Правниче агентство «СТАТУС-КВО» (ЄДРПОУ 38821477) та/або будь-якій іншій юридичній особі здійснювати будь-які будівельні роботи на земельних ділянках комунальної власності площею 0,0179 кв. м та площею 0,0185 га на АДРЕСА_1 в межах червоних ліній вулиці;

-заборони приватному підприємству «Правниче агентство «СТАТУС-КВО»(ЄДРПОУ 38821477) та/або будь-якій іншій юридичній особі здійснювати будь-які будівельні роботи на об`єктах нерухомого майна, а саме: нежитлове приміщення загальною площею 272,1 кв. м, підвал площею 130,2 кв. м реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 1028222546101; нежитлове приміщення загальною площею 37,3 кв. м, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна -1028152946101, що розташовані за адресою: АДРЕСА_1 ;

- заборони органам, та суб`єктам, які здійснюють повноваження у сфері державної реєстрації прав (державним реєстраторам прав на нерухоме майно; виконавчим органам сільських, селищних і міських рад, Київської, Севастопольської міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, акредитованим суб`єктам як суб`єктам державної реєстрації прав; територіальним органам Міністерства юстиції України) вчинення будь-яких реєстраційних дій щодо нерухомого майна - нежитлового приміщення загальною площею 272,1 кв. м, підвал площею 130,2 кв. м, реєстраційний- номер об`єкта нерухомого майна- 1028222546101 нежитлового приміщення загальною площею 37,3 кв. м, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 1028152946101, що розташовані за адресою: АДРЕСА_1 , в тому числі, але не виключно здійснювати відчуження майна та його обтяження правами третіх осіб;

-заборони приватному підприємству «Правниче агентство «СТАТУС-КВО» (ЄДРПОУ 38821477) та/або будь-якій іншій особі вчиняти дії, спрямовані на прийняття в - експлуатацію об`єкта будівництва «Реконструкція нежитлових приміщень без зміни зовнішньої конфігурації та функціонального призначення на АДРЕСА_1 »;

-заборони Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю та/або будь-якій іншій особі вчиняти дії/ пов`язані із прийняттям в експлуатацію та реєстрацією декларації про - готовність до експлуатації об`єкта будівництва «Реконструкція нежитлових приміщень без зміни зовнішньої конфігурації та функціонально призначення на АДРЕСА_1 ».

Стягувач: Львівська міська рада (пл. Ринок, 1 м. Львів, каб. 205, 79008; Ідентифікаційний код: 26256622).

Боржник: Приватне підприємство «Правниче агентство «СТАТУС-КВО» (вул. Стрийська, 46-ц, кв. 8, м.Львів, 79011; код ЄДРПОУ 38821477).

Строк пред`явлення ухвали до примусового виконання три роки з наступного дня після її прийняття.

Ухвала набирає законної сили неагйно після її оголошенняя та може бути оскаржена в апеляційному порядку відповідно до розділу 4 Господарського процесуального кодексу України.

Інформацію по справі, яка розглядається можна отримати за наступною веб-адресою: http://lv.arbitr.gov.ua/sud5015.

Суддя Березяк Н.Є.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення22.08.2024
Оприлюднено26.08.2024
Номер документу121156283
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/2036/24

Ухвала від 11.11.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Волковицька Н.О.

Ухвала від 31.10.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

Постанова від 09.10.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бойко Світлана Михайлівна

Ухвала від 10.10.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

Ухвала від 19.09.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

Ухвала від 17.09.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бойко Світлана Михайлівна

Ухвала від 10.09.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бойко Світлана Михайлівна

Ухвала від 05.09.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бойко Світлана Михайлівна

Ухвала від 27.08.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

Ухвала від 22.08.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні